Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Nave noi pentru Poliţia de Frontieră

În Portul Constanţa, a avut loc ceremonia de botez a navei maritime de supraveghere MAI 1105 – “Ştefan cel Mare” şi la festivitatea de predare a pavilioanelor noilor nave maritime de patrulare şi interceptare MAI 2110 şi MAI 2111.

Potrivit ministrului Administraţiei şi Internelor, Vasile Blaga, evenimentul care se înscrie pe linia eforturilor permanente ale României de modernizare, perfecţionare şi îndeplinire a exigenţelor actuale în materie de securizare a graniţelor europene, din perspectiva pregătirii pentru aderarea la Spaţiul Schengen.

“Navele care, începând de astăzi, vor completa flota Poliţiei de Frontieră, fac parte din Sistemul Integrat de Supraveghere şi Control la Marea Neagră, având capacitatea de a trimite şi primi date şi informaţii de la sistem, fiind concepute pentru misiuni de patrulare pe termen lung, intervenţie, interceptare şi urmărire pe mare. Sunt dotate cu cele mai moderne sisteme de navigaţie şi comunicare, care vor spori eficienţa sistemului de supraveghere şi vor oferi noi posibilităţi de monitorizare a situaţiei operative în această zonă”, a afirmat Blaga.

Potrivit ministrului administraţiei şi internelor, la Marea Neagră, structurile Poliţiei de Frontieră Română trebuie să realizeze un dispozitiv de supraveghere şi control eficient care să asigure acoperirea permanentă a unui spaţiu maritim de aproximativ 20.000 de kilometri pătraţi (ape maritime interioare 753 de kilometri pătraţi, marea teritorială 4.487 de kilometri pătraţi, zona contiguă 4.460 de kilometri pătraţi şi zona economică exclusivă 10.300 de kilometri pătraţi), unităţile noastre navale urmând să participe la Reţeaua Europeană de Patrulare în zona maritimă “HOTEL”, alături de navele Poliţiei de Frontieră bulgare, precum şi la operaţiuni comune organizate sub egida Frontex, pentru combaterea migraţiei ilegale.

Noile nave intrate în dotarea Poliţiei de Frontieră beneficiază de echipamente moderne necesare asigurării unei supravegheri continue a spaţiului maritim şi vor completa extinderea spre larg a razei de observare a sistemului de supraveghere şi control existent, SCOMAR, realizat de Poliţia de Frontieră Română printr-un proiect finanţat prin fonduri europene, fiind unul dintre cele mai performante sisteme de supraveghere a frontierelor maritime din Europa şi care furnizează continuu o imagine tactică a suprafeţei apei din zona maritimă teritorială, zona contiguă şi zona economică exclusivă (până la 100 de mile marine în larg), a activităţii aeriene şi a situaţiei terestre.

Blaga a precizat că, pentru o securizare eficientă a frontierelor maritime, inspectoratele judeţene ale Poliţiei de Frontieră din Constanţa şi Tulcea se vor transforma în Garda de Coastă.

Construcţia celor trei nave noi, intrate în dotarea Poliţiei de Frontieră a fost finanţată prin sprijinul financiar de care a beneficiat România, de la Uniunea Europeană, prin Facilitatea Schengen, doar pe componenta navală ajutorul nerambursabil fiind în valoare de peste 80 milioane de euro.

Cele trei nave maritime – “Ştefan cel Mare” (MAI 1105), MAI 2110 şi MAI 2111 – au fost achiziţionate prin două contracte finanţate din fondurile europene Facilitatea Schengen, RO FSCH 18.1.1 – Navă maritimă de supraveghere şi RO FSCH 18.1.2. – Nave de patrulare şi intervenţie, care se deruleaza în cadrul proiectul RO-FSCH 18 “Întărirea controlului la frontierele externe prin creşterea mobilităţii navale şi terestre”.

Nava maritimă de supraveghere “Ştefan cel Mare” – MAI 1105 – a fost construită de firma “Damen Shipyards Gorinchem” – Olanda, la Şantierul Naval “Damen” de la Galaţi, construcţia începând la data de 12 ianuarie 2009. Nava este capabilă să navigheze anual cel puţin 4.000 de ore, este capabilă să opereze pe o mare de gradul 6, poate executa misiuni de minimum şapte zile, are o rază de acţiune de minimum 1.800 de mile marine, la viteză de croazieră şi poate atinge viteza maximă de 21 noduri pe oră. Are capacitate de interoperabilitate cu alte sisteme de supraveghere, comunicaţii, transmisii de date şi face parte din SCOMAR. Nava de supraveghere are capacitatea de a executa activităţi de căutare – salvare, precum şi de prevenire şi combatere a poluării pe mare şi poate stinge incendiile de pe navele aflate în pericol pe mare. Nava era necesară pentru misiuni diverse de durată, la distanţe mari şi pe vreme rea, când celelalte nu pot ieşi în larg, unde navele civile se pot ocupa cu activităţi ilegale sau pot avea nevoie de ajutor. Are calităţile necesare pentru a executa misiuni pe perioade lungi de timp, la distanţe mari de ţărm, în zona contiguă şi zona economică exclusivă a României şi de a primi/transmite date şi informaţii către sistemul de supraveghere şi control. Este capabilă să opereze în toate anotimpurile şi pe toate mările şi oceanele lumii, fiind proiectată şi echipată pentru o durată de viaţă de 30 de ani. Este prevăzută cu capacităţi de operare şi manevrare a elicopterelor în zona pupa şi cu capacităţi de prevenire şi combatere a poluării pe mare şi de stingere a incendiilor. Nava, care a costat aproximativ 27 milioane euro, are lungimea de 66,00 metri, lăţime: 9,70 metri, echipaj: 19 membri; capacitate de transport: 100 persoane. Iar caracteristicile sale sunt: viteza maxima: 21 noduri, viteza de patrulare: 12 noduri, autonomie de operare: 1.800 mile la viteza de croazieră de 17 noduri, tip motor: 2 motoare tip MTU.

Navele maritime de patrulare MAI 2110 şi MAI 2111 au fost construite de Israel Shipyards. În cadrul aceluiaşi contract urmează să mai fie livrată o navă similară, până la data de 15 noiembrie. Navele maritime de patrulare şi intervenţie vor executa misiuni specifice ale Poliţiei de Frontieră Române, de intervenţie, interceptare, urmărire în apele maritime interioare, marea teritorială, zona contiguă şi zona economică exclusivă a României. Cele două nave a căror recepţie urmează a fi făcută provin din şantierele israeliene şi sunt de tipul Shaldag. Sunt cunoscute ca ambarcaţiuni mici de patrulare cu o lungime de 25 metri şi o lăţime de 6, dar foarte rapide, ajungând la o viteză de croazieră de 45 de noduri şi 50 de noduri la viteză maximă, cu o autonomie de 700 mile marine, echipate cu mitraliere uşoare, dar cu posibilitatea de a li se face update. Practic, o astfel de navă va putea ajunge în mai puţin de două ore în orice punct din apele teritoriale ale României. O a treia navă de acest tip urmează a fi livrată în cel mai scurt timp, iar atunci se va face şi botezul, urmând a primi numele unor cetăţi-port de la Marea Neagră. Cele trei nave Shaldag au costat în jur de 24 milioane euro.

sursa: AGERPRES; Liderul de Opinie

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Nave noi pentru Poliţia de Frontieră”

  1. gogu says:

    si cei mai buni dintre colegii marinari vor migra catre m.a.i., pe urmele aviatorilor.

    mult succes!

  2. cititor says:

    Finantam intrprinderi straine. Inainte de ’89 produceam nave de lupta,acum nu mai putem face nimic. La noi somaj si saracie,ii imbogatim pe altii.Uite asa ne scufundam singuri,nu e nevoie de ajutorul altora.Suntem ,prin cei care ne conduc de 20 de ani ,slugile lumii de care isi bat joc si cei mai prapaditi oameni,care in tarile lor nu sunt bagati in seama.

  3. gogu says:

    si ne suparam cand in europa suntem priviti asa cum suntem.

  4. cocorul says:

    Eu zic ca seful SMG sa-si scoata tresele de marinar (care i-au ajuns pana la cot) si sa i le dea lui Blaga.