Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

9 avioane F-16 second hand portugheze îşi fac încălzirea pentru România

F-16 apartinand FA portugheze foto www.f-16.net

Şeful Statului Major, generalul Ştefan Dănilă, a declarat pentru TVR, că România ar putea cumpăra avioane folosite F16, de la portughezi.

Acesta a adăugat că Portugalia are deja 9 aparate pregătite, care ar putea fi livrate României.

Potrivit ştirii difuzate de TVR, care citează un calcul făcut de specialiştii din MApN, România ar putea folosi aparate de la portughezi încă 20 de ani, dacă fiecare avion va zbura cel mult 200 de ore pe an. Ţinând cont că aparatura de bord a MiG-ului 21 LanceR este destul de avansată, piloţii români ar putea face trecerea pe F16 relativ repede.

În declaraţia sa, Dănilă a precizat că “Partea portugheză şi-a exprimat disponibilitatea cu nouă avioane pe care le au în exces. În funcţie de decizia politică, transferul se poate realiza, dacă decizia se ia în anul acesta, vom avea avioanele pentru executarea misiunii către sfârşitul lui 2017 şi piloţii, personalul pregătit pentru executarea misiunii”.

Potrivit TVR, pentru operarea avioanelor primite de la portughezi, antrenamentul piloţilor, modernizarea pistelor şi piesele de schimb, România ar plăti în jur de jumătate de miliard de dolari.

Ştirea confirmă că atât la nivelul MApN cât mai ales la nivelul CSAT nu s-a dorit o competiţie reală între diferitele oferte de înzestrare cu un nou avion multirol. Mai mult, timpul lung până când avioanele vor putea fi operate de aviaţia militară (2017 !?) trădează faptul că acestea vor trebui să treacă printr-un proces de revitalizare şi cel mai probabil infrastructura aeroportuară modificată. Rămâne de văzut dacă se va putea lungi perioada de exploatare a actualelor MiG 21 Lancer până atunci sau dacă vom plăti aliaţii pentru misiunea de poliţie aeriană.

Cert este că a astfel de decizie va reduce drastic efectivele aviaţiei militare, va priva România de investiţii de tip offset, va continua să menţină aviaţia României în grupul celor care nu contează în cadrul NATO.

câteva date despre avioanele F-16 portugheze

sursa: TVR

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

9 Responses to “9 avioane F-16 second hand portugheze îşi fac încălzirea pentru România”

  1. Fenchea Marius says:

    F 16 portugheze au avionica sub standardul LanceR C, s-ar putea ca unele echipamente sa fie mutate de pe MIG 21 LanceR C pe F 16 OCU…..frumos iata cum putem sa scoatem niste bani din tara cu ajutorul politicienilor idioti utili aserviti altor natiuni sau state……
    Noi avem o scadere de investitii straine importanta si o investitie de jumatate de miliard offset-ul ar fi mana cereasca dar cine sa gandesca atata…. 9 avioane-jenant, mai putine decat Ungaria nu credeam ca se ajunge aici.
    9 F 16 OCU cu o starte tehnica cu mult sub un Gripen C si la pret exorbitant!
    vreo 12 Gripen costu la 600-650 de milioane de euro noi si cu offset 100% dar noi nu si nu parca suntem blestemati ca sa avem avioane second-hand, asa politicieni aserviti intereselor de grupo ale altora nu am mai vazut….
    Sper sa blocheze C.E orice achizitie de acest gen!
    Riscam sa fim de rasul Europei…..
    Si eu care sustineam achizitia a 16 avioane noi pe forumul Resboiu cat de optimist am putut fi!

  2. Letro Metra says:

    Ce conducatori inteligenti are Romania, si-ar vinde sufletul pentru $ .
    Romania in special Parlamentul trebuie sa se gandeasca ce vrea sa faca cu Armata Romana cu un buget de 1,33 din Pib asta nu-i armata.
    9 -24 avioane noi sau SH ce program de inzestrare sa se mai faca ulterior.
    Unde sunteti domnilor capi ai armatei?

  3. Utzu says:

    @fenechea Marius

    Imediat blochează C.E. achiziţia. Am auzit că Durao Barosso a luat foc când a aflat că le luăm tigăile conaţionalilor lui..

    Altfel.. veste foarte proastă. Dar dacă totuşi s-au hotărât.. măcar să le cumpere odată. Şi să aibă grijă să nu le dea jos vreun zăpăcit de copchil cu vreo praştie şugubeaţă!
    Iertaţi-mă! Doamne, ajută!

  4. aurel says:

    Deci am progresat, nu mai luam avioane la mana a doua, ci la mana a treia, dat fiind ca portughezii le-au luat ei deja la mana a 2-a in 1996 de la ANG, cunoscut ca ultimul stop pentru avioanele SUA in drumul spre cimitir.

  5. Fenchea Marius says:

    http://www.adelin-petrisor.ro/?p=9852 s-au mai prins si altii din presa despre jaful care este pe cale sa se intample odata cu cumpararea de avioane multirol second hand din Portugalia……Speram ca pana la urma se va intampla ceva favorabil RoAF si acestei tari!

  6. szilard says:

    Ar trebui 48 avioane de genul asta, sau 12 avioane noi.
    Asa e Marius, trebuie sa te laportezi la vecinii tai, pentru un moral sanatos.

  7. mad max says:

    adevarul e ca un avion nu poate sa fie in doua locuri in acelasi timp si la doua altitudini diferite, ceea ce inseamna ca 9 avioane sunt extrem de putin.

    tinand cont ca sunt si vechi, cu o rata de disponibilitate mica, va insemna ca vom avea aviatie doar pe hartie, iar industria aero nu vad cum ar fi ajutata de o astfel de flota rahitica si expirata – nu va fi implicata nici in mentenanta cine stie ce si in mod sigur nu prea poti sa faci cercetare-dezvoltare pe ele, iar mai mult ca sigur nici offset nu va veni.

    nu mi-e clar nici ce vor face 9.000 de oameni din fortele aeriene cu 9 avioane, cateva elicoptere si cateva avioane de transport. Nici cu trainerele nu stam bine, si alea sunt vechi.

    o solutie foarte proasta care nu are sens.

    in plus, avioanele portugheze deja si-au consumat resursa de zbor (A/B-urile avand proiectata o resursa de 4.000 ore). ele trebuie bagate intr-un program complex si extrem de scump de prelungirea resursei de zbor ca sa se apropie de 8.000 ore.

  8. sorin says:

    In actualul contest economic, 24 de aparate Gripen, noi, ar fi super ok.Ma rog, pasarea malai viseaza.

  9. sorin says:

    Nu inteleg de ce politicienii romani sunt atat de obedienti si vor cu orice pret, indiferent de partidul aflat la putere, sa cumpere F16 SH, inclusiv arhaica versiune A/B, fara sa ii intereseze offsetul si viitorul aviatiei noastre de vanatoare.