Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

A început debarasarea la MapN?

De pe 8 mai 2012 noul ministru al Apărării, Corneliu Dobriţoiu, îşi începe mandatul. O provocare pentru cel care a fost zeci de ani în slujba ţării îmbrăcând haina militară. Provocarea e cu atât mai mare cu cât el îi succede unui fost ministru care s-a slujit de ArmatA României  pentru a parveni politic, şi numai.

Nicicând instituţia militară nu a fost atât de agresată – la propriu şi la figurat  – de asaltul politrucilor ca în mandatul ultimului ministru, Oprea. Un soi de politruc-militar-om de afaceri şi, – zice el – profesor universitar!
Nici nu e de mirare că instituţia militară a ajuns atât de jos ca imagine publică! Iar dacă aruncăm o privire  personajelor care au girat mandatul “ministrului” Oprea – mă refer aici la  şeful Direcţiei Informare şi Relaţii Publice, şefa de la Direcţia Financiar-Contabilă şi şeful de la Comandamentul Logistic Întrunit, “ putem constata cum, cei trei”, prin slugărnicie şi obedienţă au favorizat o acţiune devastatoare asupra imaginii Armatei.

Aceşti indivizi sunt imaginea perfectă a carieristului, aflat în slujba altui /sau altor carierişti,  capabili să subjuge orice interes de grup în scop personal.

Se încheie astfel o etapă în care rezerva Armatei a fost batjocorită prin promisiuni şi minciuni. Se încheie o etapă în care haina militară a devenit ţinută de campanii electorale, o etapă în care gradele militare au fost traficate în folosul unei clientele amăgite politic.

Ia sfârşit o etapă în care mijloacele de informare ale Armatei vor trebui să iasă din mlaştina în care au fost vârâte şi să se debaraseze de meteahna de a-şi lăuda “şeful” pentru orice inepţie debitată. E timpul să informeze. Aceasta, în contextul în care societatea civilă se întreabă tot mai mult, dacă nu cumva Armata a devenit un instrument politic în mâna oricărui vântură-vorbe, aciuat aiurea prin clădirea din Dealul Arsenalului.

Se încheie o etapă în care Direcţia Financiar-Contabilă s-a lăsat călcată în picioare de un ministru prea puţin mobilat intelectual şi care şi-a închipuit că încărcarea sacilor de cartofi în camioane militare e totuna cu recalcularea-revizuirea-reajustarea unor pensii militare a unor oameni care habar nu aveau ce se întâmplă cu soarta lor. E timpul ca profesioniştii din DFC să-şi reia locul, iar impostorii să plece la partidul “interesului naţional” (măcar de ar fi aşa respectivul partid…). Prea multe destine au fost afectate de incompetenţa unor funcţionari.

A venit vremea ca slugile –  mă refer aici la cei cu un astfel de profil moral, de slugă – să plece. Să sperăm că deviza lătrată de ministrul care şi-a vizitat o singură dată militarii în Afganistan, “noi nu lăsăm pe nimeni în urmă” să fie aplicată. Adică, lichele să-şi urmeze şeful! Să plece la partidul pe care, cu voie sau fără de voie, l-au servit.

E timpul ca bunurile Armatei să rămână ale Armatei, să nu mai fie traficate în scop politic. Ştie cineva câte locuinţe s-au construit pe zecile de terenuri cedate de prea-mărinimosul ministru prietenilor de partid şi de stat?  Nu cumva a costat prea mult “re-evaluarea” ministrului?

Mă opresc aici. Deşi mi-e greu. Am căutat prea mult printre ştirile privind NATO sau UE căteva date privind activitatea ministrului la reuniunile miniştrilor Apărării din ţările aliate. Pur şi simplu nu a participat! A jignit astfel Aliaţii şi a murdărit imaginea Armatei României ca aliat mândru şi competent. Au fost poate prea importante zborurile electorale şi vizitele în cantinele ticsite de militari aduşi cu forţa la ciudatele  reuniuni “de partid şi de stat”.

Sper din tot sufletul ca astfel de metehne să dispară.

Sper şi îmi doresc ca Armată să fie lăsată în pace să-şi îndeplinească misiunea în faţa poporului pe care-l serveşte. Militarii ştiu ce au de făcut. Ei trebuie doar să fie lăsa-ţi să-şi facă meseria. Meseria, nu treaba!

Imi pun speranţe în onoarea noului ministru şi măsurile asumate prin noul program de guvernare.
E timpul ca Armata să-şi reia locul mândru în mijlocul societăţii civile!
Mult succes noului ministru!

În loc de încheiere:

Echipa InfoMondo Militar îşi asigură cititorii că vom fi cel puţin tot atât de atenţi la acţiunile noii echipe instalate la MapN, ca şi asupra celei plecate, şi vom continua să vă informăm  cu cât mai multă obiectivitate şi în timp cât mai oportun.
08 mai 2012-05-08

Raul-Ciprian Dăncuţă, InfoMondo Militar

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

148 Responses to “A început debarasarea la MapN?”

  1. mos alecu says:

    @Stelian P. Mai 16, 2012 at 11:35 am :
    Tot “subtirel” , la logica , ramii !… Ce sa-i faci … asta-i situatia !
    La : “Am auzit despre negasirea veniturilor …” . Dar despre ofiteri care , in mare parte din perioada de activitate au fost incadrati pe functii prevazute cu grade superioare gradului detinut , ai auzit ? Ai auzit de la acestia ca veniturile transmise de unitati (ca fiind veniturile reale) erau/sint mai mici decit solda de grad si solda de functie minima pentru gradul detinut ?
    La : “E posibil si sa ai mai multi ani decit mine cu toate i-ai explicat …” .
    Tot “subtirel” la logica … sau graba de a ma “anihila” te face sa nici nu mai citesti/intelegi spusele mele … La ‘mos alecu Mai 16, 2012 at 11:14 am ” ti-am spus : “Desi aceasta este situatia (trista) … cade si aceasta “deductie” a ta . Daca eram mai mare decit tine ?” . Acel “Desi aceasta este situatia (trista)…” insemnind ca (din pacate) sintem din aceeasi promotie. …
    Spre completare … eu am fost in partea “cu negru” a UM o1512 … zona unde “martimetica” si rigoarea in gindire erau cerinte fara de care “nu se putea face meserie” …

  2. Ionel N says:

    @ stelian P
    In esenta ,ce combati mata asa,cu convingere?Te cerzi justitiarul suprem? Iti este frica de schimbarea legislatiei?Sau ,mai de graba ,iti este ciuda de schimbarea actualei legislatii?
    Stii ce cred eu: eu cred ca ai tot sperat sa primesti o functie de general ( poate o meritai!) si dupa mai multe mutari din unitate in unitate ,din cauza unor “pilosi” care te-au scos “in aut”, te-ai hotarat brusc sa treci la pensie. Problema este ca in acel moment nu aveai toate atuurile si de aceea ai avut o pensie mai mica decat cunoscutii tai!Din aceasta cauza ,si numai din asta nu-ti place legea 164/2001!
    Se pare ca la hotararea ta de a parasi intempestiv sistemul au contribuit si cateva persoane care dupa noua legislatie au pierdut la pensie….
    Te simti razbunat: dar cu mine ce ai domnule????
    Daca eu aveam habar de modificarea legislatiei ,mai iesem eu la pesie inainte de soroc?
    Cea mai eleganta cale de a multumi si pe noi,cei disponibilizati,este ca ministerul (dupa modelul OG7/98 ) sa compenseze perioada de anticipatie cu un coeficient mediu anual rezultat ca medie pentru anii lucrati .( perioada de aticipatie se inmulteste cu coeficientul mediu anual rezultat pentru fiicare , totalul se aduna cu suma coeficintilor anuali pentru perioada lucrata ,noultotal se imparte la 20 si astfel se obtine punctajul mediu anual) Asa este foarte corect sa se imparta la 20 pentru toata lumea.

  3. tupak amaru says:

    anularea hg735/2010 , fara anularea legii 119/2010 , a fost cea mai mare prostie .
    og 1 / 2011 a insemnat o stergere cu buretele a ilegalitatilor comise si o prelungire a agoniei , cu un an de zile .
    curios , acum scmd depune plangeri penale , dupa aproape doi ani !?
    hg 735 avea responsabilitati clare pentru cei implicati in proces . og 1 nu prevede nimic in acesta privinta .
    acum , membri scmd , prezinta pe canalele media ideea ca trecerea militarilor in sistemul public de pensii reprezinta o piatra de moara pentru pensionarii civili .
    trebuie sa fii mare idiot sa sustii asa ceva .
    “militarii ” care astazi sunt preocupati mai mult de campania electorala ar trebui sa fie mai atenti la campania impotriva pensionarilor militari , reinceputa in presa locala ( asa cum dealtfel a inceput si in 2008 , 2009 ) .
    in privinta grupurilor de initiativa , sustinute de scmd , pe problematica pensiilor militare : urmarirti cam ce mesaj au transmis acestea oamenilor politici . de remarcat opinia d-lui dan mircea popescu , care era cat pe ce sa ajunga ministrul muncii .
    exista o vorba : “la asa prieteni , nu ne mai trebuie dusmani “.
    stelian p :
    toate actele doveditoare au fost eliberate catre solicitanti dupa 01.12.2010 .
    apropo , in legea 119 nu se prevede nimic despre aceste acte doveditoare , asa ca …
    oricum , repet , nu aveau baza legala sa trimita aceste documente , asa ca ,nu cred ca ati primit asa ceva , pana la 29.07.2010.

    plano 10 , va stiu un mare aparator al celor de la MAI , prin publicarea unor materiale care sa linisteasca spiritele .
    nu sunt chiar atat de naiv , atat timp cat vad noua ( vechea) echipa de conducere a ministerului : ciocan , chesnoiu …
    ” cei sase , de la cluj … ” , aici recunosc stilul vechii garzi profesioniste . jos palaria !
    casa sectoriala de pensii a MAI nu recunoaste ca a eliberat o decizie de regularizare ” asemanatoare” celei prezentate pe un blog , tare drag noua .
    PS
    o alta mare prostie : contestarea , fara dovezi clare , a documentelor privind veniturile !
    nu v-as dori sa fiti in situatatia in care nu aveti aceste documente .
    militarii , prin excelenta , gandesc inainte de a actiona .
    s-auzim de bine .
    si inca ceva … cum naiba , desi se presupune ca suntem toti militari , nu discuta nimeni de problema regularizarii , care trebuia finalizata de doua luni !!!
    chiar nu arde subiectul acesta ?

  4. Stelian P. says:

    mos alecu
    Subtirel, ce sa-i fac ? Sa incerc tot subtirel sa-ti raspund.

    “Dar despre ofiteri care , in mare parte din perioada de activitate au fost incadrati pe functii prevazute cu grade superioare gradului detinut , ai auzit ?”
    Da am auzit. Eu sunt unul dintre ei. Daca nu eram incadrat pe functie cu grad superior ramineam locotenent. Imi spui ceva nou ?

    “Ai auzit de la acestia ca veniturile transmise de unitati (ca fiind veniturile reale) erau/sint mai mici decit solda de grad si solda de functie minima pentru gradul detinut ?”
    Da, am auzit si chiar eu am citeva luni cu asemenea minuni. Le pot rezolva usor deoarece am trei rinduri de tabele dar diferenta finala este prea mica sa ma grabesc cu rezolvarea. Daca pierdeam mai mult de 5 – 10% te asigur ca rezolvam problema pina acum dar deocamdata sunt pe plus.

    “La : “E posibil si sa ai mai multi ani decit mine cu toate i-ai explicat …” .
    Tot “subtirel” la logica … sau graba de a ma “anihila” te face sa nici nu mai citesti/intelegi spusele mele … La ‘mos alecu Mai 16, 2012 at 11:14 am ” ti-am spus : “Desi aceasta este situatia (trista) … cade si aceasta “deductie” a ta . Daca eram mai mare decit tine ?” . Acel “Desi aceasta este situatia (trista)…” insemnind ca (din pacate) sintem din aceeasi promotie.”
    Vorba multa saracia omului. Nu era mai simplu si chiar mai inteligent sa spui:
    – am 34 de ani efectivi.

    Sunt de acord cu rigoarea in gindire dar nu cu apa batuta in piua. De ce nu te exprimi clar si militareste ?

  5. Dracula says:

    Tupak, despre ce.. ciocan vorbesti? oare cel care a omorat o gravida intr-un accident rutier????

  6. Stelian P. says:

    Ionel N
    Nu imi este frica de schimbarea actualei legislatii. Am explicat mai sus motivele. Imi este ciuda ? De ce sa-mi fie ciuda daca sunt pe plus ?
    Nu crezi bine. Fiecare ofiter stie chestia aia cu bastonul de maresal si nu trebuie sa se rusineze de asta. Nu am pensia mai mica decit a cunoscutilor mei deoarece am avut functii mari. Sunt suparat pe legea 164 de cind am vazut corul de bocitoare al SCMD care plingeau la TV ca li s-a furat 3000 din pensie si mor de foame cu restul de 3500. Abia atunci am inteles ce smecherii a permis legea asta si de ce a fost modificata de nu stiu cite ori de la aparitie pina la abrogare. (eram jurist dar nu m-a dus mintea la asemenea rezultate. Aici trebuie sa multumesc sindicatului ca m-a luminat)
    Nu ma simt razbunat si nu am nimic cu tine.
    Nici eu nu ieseam la pensie mai ales ca aveam o functie frumoasa cu toate avantajele daca stiam (da, eram jurist) ca vine criza si sub presiuni internationale se schimba legea. Am luat teapa dar e vina mea.
    Nu am nimic impotriva sa se gaseasca o alta cale de modificare a legii actuale.

  7. Stelian P. says:

    tupak amaru

    Citez din Legea 119/2010
    „(2) Cuantumul pensiilor recalculate potrivit prevederilor alin. (1) se stabileşte în baza punctajului mediu anual, determinat potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare, şi se plăteşte de la data de întâi a lunii următoare expirării perioadei de recalculare prevăzute la alin. (1) lit. a) sau b), după caz.
    Art. 5. – (1) Prevederile art. 3 şi 4 se aplică în mod corespunzător şi pensiilor stabilite potrivit prevederilor Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale Legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat şi alte drepturi de asigurări sociale ale poliţiştilor, cu modificările şi completările ulterioare.”

    Cum intelegi tu recalcularea in baza punctajului mediu anual daca in dosarul de pensie cf. legii 164 nu exista veniturile lunare din toata perioada de activitate ?
    Eu am inteles ca pot sa le cer eu, iar legea nu prevede expres acest lucru deci nici nu-l interzice. Am gresit cu ceva ?
    Imi pare rau ca nu am cum sa-ti dovedesc la ce data am primit tabelele respective dar poti sa ma crezi. Ce as cistiga daca nu as spune adevarul ? Cine m-ar mai plati acuma pentru aceste afirmatii ? (sa nu intelegi ca pina acuma am fost platit).

  8. mos alecu says:

    @Stelian P. Mai 16, 2012 at 6:43 pm :
    Infanterul , cind nu are ce face , isi bate , singur , cuie-n talpa !

    Ca trebuia sa ai functie … pentru a fi inaintat in grad , este clar . Dar asta insemna functie prevazuta cu gradul imediat superior , pentru 1 an inaintea inaintarii in grad … dupa care erai , iarasi , pe functie cu gradul egal cu gradul detinut … Spre deosebire de cei care erau pe functie cu grad superior cu 2 trepte … iar la inaintarea in grad erau promovati in functie … si iarasi doua trepte diferenta . Despre asta ai auzit ? … intelegind ca tu ai fost numai din prima categorie … Si ca eu NU am “citeva luni” cu greseli … am doar vreo 2 ani (din vreo 20) in care veniturile … se potrivesc oarecum … (comparindu-le cu soldele de grad si de functie minima pentru gradul detinut … nu cu ceea ce ar fi trebuit sa fie )

    Legat de desele tale referiri la calitatea de “jurist” … care nu te-a prea ajutat sa intelegi despre ce este vorba prin (cam multe) legi … Puteai sa taci . Sintem multi (si prin “virtual”) care stim cum se obtinea calitatea/calificarea(?) de jurist sau istoric de catre cei care (avind o calificare si un loc de munca in alt domeniu) doreau sa-si imbunatateasca CV-ul (Autobiografia … pe vremea aceea) . Ca sa nu-i mai amintim pe cei care , activisti de partid fiind , aveau permanenta sarcina de a-si “creste nivelul de pregatire” … Pentru a se inscrie la studii in acele domenii (cei proveniti din “cimpul muncii”) era strict necesar aprobarea/avizul “organului de partid” de la locul de munca . Acel aviz era , pentru institutia superioara de invatamint , un ordin clar de emitere a diplomei …

  9. mos alecu says:

    @Stelian P. Mai 16, 2012 at 7:25 pm :
    La ceea ce ai inteles tu :
    OuG.1/2011/anexa 3 :
    Art. 19. – Documentele doveditoare ale cuantumurilor veniturilor realizate lunar, pe baza cărora se determină punctajele medii anuale, se transmit caselor de pensii sectoriale din cadrul institutiilor din sistemul de apărare, ordine publică si sigurantă natională de către centrele militare judetene/zonale/de sector sau de către unitătile militare, institutiile ori structurile din care au făcut parte beneficiarii pensionari, după caz.

    Daca faci cum spui tu , raspunsul va fi : ” vezi OuG.1/2011 ! “

  10. Stelian P. says:

    Eu am scris romaneste ca am cerut tabelele cu venituri imediat dupa aparitia legii 119/2010. OuG 1 a aparut mult mai tirziu cind deja tabelele mele erau la casa de pensii. De ce nu citesti inainte de a comenta ?

  11. mos alecu says:

    @Stelian P. Mai 16, 2012 at 7:52 pm :
    Iar te grabesti , ca mireasa la pat …
    HG.735/2010

    Art. 2.(3) Pentru perioadele în care beneficiarii si-au desfăsurat activitatea în Ministerul Apărării Nationale, documentele doveditoare se solicită de către acestia prin centrele militare judetene/zonale/de sector …

    Cei care ti-au eliberat adeverintele cu acelea de venituri … au “semi” gresit . De aceea nici Casa de pensii nu ti le-a luat in seama (daca ai uitat , revezi ce ai spus legat de veniturile folosite la recalcularea pensiei pentru ian.2011) … si au luat in calcul numai datele obtinute in baza OUG.1/2011

  12. Stelian P. says:

    Cea mai mica functie a mea a fost de capitan iar in ultimii ani am avut doar functii de colonel. Se stia de atunci ca sunt portocaliu si probabil ca asta e explicatia. Ar fi si altele dar cu tine nu imi merge asa ca nu iti stirnesc imaginatia.
    Te inseli amarnic si cu modul cum am ajuns jurist dar ai dreptate ca trebuia sa tac. La teorie esti bun, pacat ca la practica stai rau.Intre “camarazi” nu sunt bine vazuti decit vreo 2, maximum 3 “specialisti” ceilalti sunt napi porcesti, vraiste etc. Nu stiu cum de ai tu atitea greseli in tabele. Probabil (vezi ca am si eu putina imaginatie ?) se stia cit de specialist esti in pensii si cineva a decis sa faca misto de tine. Stiu si ei cum ai ajuns tu specialist asa ca mai bine taceai.
    Chestia de mai jos cu OuG 1 si cu ce ai inteles tu din spusele mele e edificatoare.

  13. Stelian P. says:

    Casa de pensii nu mi le-a luat in seama deoarece le-am trimis la 15.12.2010 cind nu mai aveau timp sa le proceseze in termenul legal. Exact asa scrie in raspunsul la contestatie. OG 1 a aparut la sfirsitul lui ianuarie sau inceputul lui februarie (nu sunt un jurist adevarat daca nu stiu data exacta, recunosc)

  14. Stelian P. says:

    Poti sa intelegi ca am trimis cererea la unitati INAINTE de aparitia HG 735 ? Intelegi semnificatia cuvintului INAINTE ?

  15. Marlon Juvet says:

    @Stelian P.: chiar dacă sună aiurea, bunul simţ mă obligă să vă dau dreptate. Confirm ceeace spuneţi. Funcţiile de la voi, la Urechea şi Timpanul, au fost dintoatdeauna mari, lt.col – col.

  16. Stelian P. says:

    Multumesc. Acuma chiar daca nu se impaca functiile de la “noi” cu UM 01512 sau cu gen. lt. Stanescu Spirea, gasesc eu pina miine o explicatie sau cer ajutor de la sefii mei.

  17. tupak amaru says:

    nu . ce treaba are el cu noi ?
    vorbim de echipa de conducere , de cabinetul ministrului . elena ciocan . activist de partid ( in conducerea UTC ) … la vremuri noi …
    grav este ca ei ne reprezinta in relatiile cu UE . si nu prea inteleg nimic .
    ce reforme , despre ce integrare vorbim ?
    chesnoiu este cel care a raspuns personal de taierea pensiilor ( omul din umbra ) . cu alte cuvinte , daca reclami abuzul , la cabinetul ministrului , cel care judeca este cel care te-a nedreptatit .
    nu este frumos ?

  18. tupak amaru says:

    eu am inteles bine legea, am trimis cererea si am primit raspuns , in baza legii .
    stiu despre ce vorbesc .
    daca ati citi cu atentie hg 735 , eu am citit , vedeti ca acolo ( ca dealtfel si in og 1 ) statul roman se preface ca nu stie acest lucru . tocmai pentru a putea calcula “din oficiu ” . am mai scris despre acest lucru , indemnand pensionarii sa mearga in instanta ( consider ca este singura solutie ) .

  19. tupak amaru says:

    rusinos raspuns . in afara legii .
    – daca le-ati primit inainte de aparitia hg 73 , de ce le-ati trimis pe 15.12.2010 ?
    – chestiunea cu “procesatul” este pentru ‘prosti ” , invocata drept scuza ; legea prevede data limita 28.12.2010 ;
    – de ce nu ati primit in ianuarie , pana la 31.01.2011?
    – conform legii recalcularea trebuia facuta pe baza legislatiei in vigoare la data de 15.12.2010 ;
    – nu va mai prefaceti ca nu intelegeti , s-a prelungit emiterea documentelor astfel incat pensionarii sa nu poata transmite , in timp util documentele ; pe romaneste , de la bun inceput , s-a incercat aruncarea noastra pe legea 263/2011 ; scmd a stiut acest lucru dar interesul lor era cu totul altul .

    de aceea sustin ca militarii se afla intre doua clanuri , inamice noua : clanul PDL si clanul Voiculescu – finantatorul si sustinatorul scmd .
    daca nu suntem atenti si nu ripostam la incercarile de manipulare , vom fi din nou folositi drept momeala in campania ce urmeaza .

  20. mos alecu says:

    @tupak amaru Mai 16, 2012 at 9:17 pm :
    Uau !…. V-ati “dat foc la valiza” ! Ati fost inscris in baza de date a “dusmanilor poporului” !

  21. veteranul says:

    ANCMRR incalca toate regulile. Oare noul ministru stie?
    “Peste o suta de cadre militare si veterani de razboi au fost invitati de Stefan Florescu la o cina care a avut ca scop organizarea “Zilei Rezervistului Militar”.
    Invitati la Casa Florescu, veteranii au luat masa, au socializat si au discutat pe indelete despre actiunea ce urmeaza sa aiba loc pe 31 mai, in incinta Scolii de Muzica Militara Sector 6. “Pentru generatiile ce-i succeda, ei reprezinta un adevarat exemplu de patriotism, profesionalism, de implicare in viata comunitatii”, a declarat Stefan Florescu.
    P.S. In incinta unitatilor militare este interzisa campania electorala si facutul politicii. Se aude domnule general cu patru stele Iliescu?

  22. Stelian P. says:

    tupak amaru
    Mai 16, 2012 at 9:17 pm
    – le-am trimis la 15.12.2010 deoarece speram ca se modifica ceva si poate scap de recalculare. Mi-e rusine dar asta e edevarul. Existau destule zvonuri in acest sens.
    – legea permitea data limita 28.12.2010. Corect. Din pacate era imposibil pentru casa de pensii sa calculeze citeva zeci de mii de cereri primite pina la 28.12.2010 (sa nu uitam ca luna decembrie mai are si sarbatori) si sa le puna in plata la 01.01.2011. Cam asa mi-au raspuns si prostul de mine am acceptat argumentele. In plus, la data cind am primit raspunsul exista deja un alt act normativ (OuG 1/2011) care stabilea alte termene.
    – nu ma prefac. Au fost cazuri (putine e adevarat) de oameni care au trimis cererile inainte de termenul stabilit si pentru ei s-a calculat conform legii. Ca s-a dorit aruncarea noastra pe noua lege stia oricine. Cu sau fara voia noastra tot acolo ajungeam. Ce au cistigat cu aceasta aminare ? Ar putea acum noul guvern sa nu mai dea diferentele in plus la aprox 140.000 de pensionari dar eu nu cred ca asta urmareau portocalii si sa nu retraga banii datorati de cei care au pierdut. N-am nimic impotriva.
    Ca suntem intre ciocan si nicovala este foarte posibil. Din cauza asta sunt eu in razboi cu conducerea sindicatului (NU cu sindicatul).

  23. Stelian P. says:

    tupak amaru says:
    Mai 16, 2012 at 9:04 pm
    Daca statul dorea recalcularea din oficiu ce a cistigat cu asta ? Ne-au luat in ianuarie banii si in februarie i-au dat inapoi. “Multumita” sindicatului si actiunilor sale pensionarii nu au mai avut posibilitatea din acel moment sa se adreseze UM pentru tabele si astfel cei care nu s-au grabit sa respecte legea tipa acum ca au fost inselati, ca CEDO e mina in mina cu…..cu cine acum ?
    Sigur, pina la urma se pot obtine acele tabele si acum dar cu ce eforturi si cu ce consum nervos ?
    Nu era mai bine daca ne respectam juramintul (sa respectam legile tarii), ceream adeverintele si le trimiteam in ultima clipa (daca doream) ? Cistigul era ca aveam macar o dovada cu veniturile obtinute.

  24. scuteste-ma says:

    @mos alecu
    mos alecule stau si ma intreb daca mananci cu aceeasi gura cu care vorbesti, nu am vazut mosnegut mai plin de ura si venin ca tine, la astia ca tine ar trebui sa li se interzica prin lege sa gandeasca. Tie in loc ca varsta sa iti dea intelepciune vad ca iti da tinerere, mai ai un pic si dai in mintea copiilor, nu ai pic de respect fata de nimic

  25. Dracula says:

    Ilustre, cu excetia celor cateva invective, a atacului miselesc la adresa unui camarad, MAI ai ceva de scris?Ca de SPUS , oricum nu ai! Cine vorbeste de ura, de venin, de respect…

  26. Dracula says:

    Intr-un cuvant, SCUTESTE-NE!

  27. UNA says:

    Inainte de HG 735/2010? In ce temei legal?
    Daca sunteti jurist, sa nu-mi spuneti ca in temeiul Legii 119/2010!!!!!

  28. Stelian P. says:

    @UNA
    Am raspuns mai in detaliu in comentariul
    Stelian P. says:
    Mai 16, 2012 at 7:25 pm

    Sper ca am inteles bine si nu imi cereti legea in baza careia orice cetatean roman are dreptul sa se adreseze institutiilor statului iar acestea au obligatia sa-i raspunda.

  29. Dracula says:

    1-0.Ce mai raspunde marele jurist?

  30. Dracula says:

    2-0 pentru UNA.
    Esti ridicol, Clantzanila!

  31. UNA says:

    @Stelian P
    Am zis ca nu accept ca raspuns Legea 119/2010!!!!
    Sa nu-mi spuneti ca brusc, INAINTE DE APARITIA HG 735/2010, v-a lovit un dor si-un drag de veniturile pe care le-ati avut in carierea militara. Si, pentru ca intuiati ca va aparea HG 735 (cine stie, poate chiar i-ati visat si stupidul continut!), ati formulat injositoarea cerere (recunosc, si eu am formulat-o!!!! dar nu mi-a folosit la nimic).

  32. Stelian P. says:

    @UNA
    Sunteti in eroare dar incerc sa ma explic:
    Legea 119/2010 prevedea recalcularea fostelor pensii speciale deci ea m-a facut sa-mi fie drag de veniturile avute. Daca recititi cu atentie continutul postat de mine o sa vedeti ca recalcularea se va face pe baza veniturilor respective.

    „(2) Cuantumul pensiilor recalculate potrivit prevederilor alin. (1) se stabileşte în baza punctajului mediu anual, determinat potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare”

    Deoarece stiam ca in dosarul de pensie NU exista aceste venituri (erau necesare doar veniturile din ultimele luni) m-am gindit ca cea mai sigura metoda este sa le cer eu si sa le trimit ulterior la casa de pensii. Nu stiam ce o sa prevada viitoarea HG 735, stiam doar ca trebuie sa apara in termen de 15 zile deci tot ce descriu aici s-a intimplat INAINTE DE APARITIA HG 735.
    Am conceput cum am considerat eu ca e bine o cerere pe care am trimis-o la toate UM unde am activat si in care ceream eliberarea in baza prevederilor Legii 119/2010 a unei adeverinte cu toate veniturile obtinute.
    Absolut toti comandantii au dat curs cererii si au dispus sa mi se trimita adeverintele respective. Marea majoritate dintre ele le-am primit INAINTE de aparitia HG 735. Ulterior deoarece ministrul apararii a emis niste norme de aplicare am primit de la unitati alte tabele cu rugamintea sa nu le folosesc pe primele.
    “Injositoarea cerere” nu am formulat-o eu deoarece era prevazuta in HG 735 asa ca am asteptat sa treaca timpul in speranta ca nu o sa se mai faca recalcularea. Am trimis cererea de recalculare impreuna cu ultimele tabele in ultima clipa, respectiv in 15 dec. Nici mie nu mi-a folosit la nimic dar daca o trimiteam cu o luna inainte probabil ca aveam decizia de pensie si nu mai stateam cu morcovul in fund pina in ian. a.c.
    Am fost inteles acuma ?

  33. Stelian P. says:

    PS
    In afara de Legea 119/2010 trebuie sa cititi si Legea 19/2000 lucru care apare in citatul postat de mine.

  34. tupak amaru says:

    in eroare sunteti dumneavoastra :
    1. este exclus sa fi primit aceste adeverinte , din urmatoarele motive :
    – nu exista timpul fizic necesar identificarii veniturilor( mai putin de 30 de zile ) ;
    – nicio arhiva MApN sai MAI , nu a fost deschisa fara ordin ;
    – acest lucru s-a intamplat la cel putin 30 de zile , dupa aparitia hg 735 ;
    – datele obtinute , dupa procesare , conform legii , nu puteau fi transmise catre pensionari , pentru ca era ilegal ; niciun comandant, intreg la minte, nu ar fi transmis documente “secret ” unui petitionar . acest lucru este de notorietate , pentru orice militar ;mai mult decat atat , aceste documente au putut fi transmise doar dupa ce au fost desecretizate ;

    2. desi dumneavoastra sustineti ca nu a existat timpul necesar recalcularii , pe baza veniturilor reale , pentru aproximativ 20% din pensionari ( cei care au trimis veniturile ) , totusi , casele de pensii ,au avut timp sa proceseze , din oficiu , pe baza salariului mediu /economie , toate pensiile militare . aici se vede minciuna .

    3. pornind de la cele declarate oficial de casele de pensii si cele doua ministere, rezulta ca acestea , in mod ilegal , au tiparit cupoanele de pensii , pentru luna ianuarie 2011 , inca din luna decembrie 2010, ignorand datele reale . mai mult , in mod public , s-a declarat ca nu au putut fi procesate date , dupa 27.11.2010 , din lipsa de personal .
    si aici se nasc urmatoarele intrebari :

    – cine a stabilit , cu de la sine putere , peste prevederile legale , data de 27.11.2010 , ca data limita ?
    – cine a dat ordin ca , pana la 01.12.2010 , sa nu fie eliberate adeverintele de venit ? adica dupa data de 27.11.2010 .

    acestea sunt intrebarile pe care eu , daca as fi reprezentant al militarilor , le-as pune , in instanta . mai ales avand de partea mea o armata de avocati renumiti .

    cam asa vad eu lucrurile .

    si vedeti ca nu imi raspunde ti la intrebarea :

    daca ati trimis documentele la data de 15.12.2010 , recalcularea se face in baza hg 735/2010 , legislatie in vigoare la acea data ;chiar daca , ulterior , a fost adoptata og 1/2011 – daca documentele au fos complete , pensia trebuia recalculata in termen de 15 zile lucratoare , incepand cu data de 16.12.2010 . pensia recalculata astfel se incadreaza in prevederile art.4 din og1/2011.

  35. kukhuri says:

    E ilegalist. Se ascunde intruna dar nu-l cauta nici dracu’

  36. Stelian P. says:

    1. Crezi ce doresti. Eu stiu ce am in mina.
    2. Procesarea din oficiu se putea face inca din vara lui 2010 deoarece casa de pensii stia pt. fiecare pensionar cind a intrat in sistem si cind a iesit iar salariul mediu era cunoscut deci in decembrie puteau avea pregatite toate deciziile in baza salariului mediu. Sa introduci pt. fiecare pensionar datele din 1980, sa zicem, e simplu deoarece cifrele sunt aceleasi dar daca iei veniturile reale atunci e mult mai greu si daca ai o oarecare experienta la calculator iti dai seama usor cum se lucreaza.
    3 Cupoanele de pensii sunt tiparite legal de ani buni. Casele de pensii le COMPLETEAZA ceeace e foarte usor cu citeva calculatoare si imprimante.
    La intrebarile puse nu stiu raspunsul dar inainte de a pune intrebari in instanta trebuie sa dovedesti CU PROBE MATERIALE ca intrebarile au substanta.
    Am trimis documentele la data de 15.12 dar confirmarea de primire e semnata la data de 21.12. Ce prevedea legea stiam si eu dar sincer sa fiu nu mai credeam ca pot s-o respecte si cind am primit decizia cu salariul mediu nu am fost prea surprins.

  37. mos alecu says:

    @scuteste-ma Mai 17, 2012 at 12:26 pm :
    S-o luam metodic , ca la artilerie …
    – nu stiu unde ai gasit , in comentariile mele , “ura si venin” . Daca cele spuse de mine despre premisele , modalitatile si efectele recalcularii/revizuirii pensiilor militare sint “ura si venin” … cum vei categorisi o , relativ recenta , decizie a Curtii Constitutionale care mai scoate de la recalculare inca o categorie de personal (consilierii de conturi de la Curtea de Conturi) . Adica L.119/2010 are multe “hibe” .
    Probabil ca acea decizie o vei categorisi (comparind-o cu spusele mele) drept plina de “cianura de potasiu”
    – ideea ca “la astia ca tine ar trebui sa li se interzica prin lege sa gandeasca” … Raspunsul standard ar fi : Dar de ce sa nu “li se interzica prin lege SA TRAIASCA” ? In acest mod s-ar “elibera” si fonduri pentru plata substantiala a celor de-alde tine !
    – redevenind serios : te rog , din suflet , sa ma ierti pentru greseala pe care am facut-o , intr-un comentariu anterior , in care presupuneam ca tu gindesti ! Nu mai este nevoie sa te straduiesti atita sa demonstrezi ca nu am avut dreptate … recunosc greseala mea , si “mă căiesc” …

  38. scuteste-ma says:

    @mas alecu
    mos alecule daca ai tras cumva concluzia ca eu iti doresc raul tin sa te asigur ca te inseli, sa iti dea Dumnezeu multa sanatate si viata lunga dar ar trebui sa iti dea si un pic de condescendenta

  39. mos alecu says:

    @scuteste-ma Mai 17, 2012 at 7:58 pm :
    Nu am tras nicio concluzie privind eventualele tale dorinte .

    Singura mea dorinta (legata de persoana ta , si sa nu intelegi ca ar fi ULTIMA) este cea aratata mai sus : “te rog , din suflet , sa ma ierti pentru greseala pe care am facut-o , intr-un comentariu anterior , in care presupuneam ca tu gindesti !” … pentru ca , iarasi , dovedesti ca am gresit in presupunerea mea …

    In sprijinul tau , spre dovada greselii mele …. hotaraste-te … care CONDESCENDANTA o doresti:
    CONDESCENDÉNȚĂ s.f. Atitudine care presupune bunăvoință, amabilitate, de pe o poziție de superioritate, chiar ușor disprețuitoare. [< fr. condescendance].
    ://www.webdex.ro/online/dictionar/condescenden%C5%A3%C4%83

    "E suficient să ne întoarcem la vechiul Dictionar al Academiei (DA), unde definitia corespunde originii cuvintelor si sensului lor în franceză, limba din care au fost preluate. Aici condescendent e cel "care se coboară (cu bunăvointă) spre altul inferior lui ca rang, ca situatie socială, ca stare de cultură etc.; p. ext. apropiat, afabil, binevoitor", condescendenta fiind "luare în seamă (cu bunăvointă) a persoanei altuia "."
    //www.romlit.ro/condescendent

    Dictionar: Dicționar de neologisme – DN | Permalink
    CONDESCENDÉNT, -Ă adj. Care are o atitudine de bunăvoință față de un inferior. [< fr. condescendant]
    ://www.webdex.ro/online/dictionar/condescendenta

  40. mos alecu says:

    a!

  41. mos alecu says:

    “condescendent

    PE SCURT: Cel care vine până la nivelul unui inferior sociale sau care îşi asumă un aer de superioritate.”

    Read more: /www.answers.com/topic/condescendent#ixzz1v9jI22OP
    http://translate.google.ro/translate?hl=ro&sl=en&u=http://www.answers.com/topic/condescendent&ei=sE21T-nEDa-B4ATc2Zm2Dg&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&sqi=2&ved=0CFwQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dcondescendenta%2Bwiki%26hl%3Dro%26biw%3D1056%26bih%3D607%26prmd%3Dimvns

    “E suficient să ne întoarcem la vechiul Dictionar al Academiei (DA), unde definitia corespunde originii cuvintelor si sensului lor în franceză, limba din care au fost preluate. Aici condescendent e cel “care se coboară (cu bunăvointă) spre altul inferior lui ca rang, ca situatie socială, ca stare de cultură etc.; ”
    //www.romlit.ro/condescendent

  42. Ionel N says:

    @ mos alecu
    Vezi bre ca te-ai suparat degeaba!!!!El este bine intentionat…
    Cred ca ar trebui sa-i semnalizam domnului ministru sa intervina pe la “propaganda ” sa schimbe macazu….( sau pe la serviciii…)

  43. scuteste-ma says:

    @mos alecu
    Daaaaaaa! In sfarsit mi-ai dat dreptate, cand ti-am spus ca esti plin de ura si venin nu iti venea sa crezi, acum ti-ai demonstrat-o singur. Nu ai facut decat sa cauti si sa iti insusesti sensurile peiorative ale cuvantului condescendenta. Eu cred ca asta este deformatie profesionala, ma refer la cautatul nodului in papura.
    Cred ca am sa te tratez cu mai multa bunavointa, acum m-am lamurit.

  44. Dracula says:

    O sa-l caute Frumoasa… cu coasa.

  45. Caligula says:

    Cenzurati nenorociti RD

  46. kukhuri says:

    Nu fiti rai.Omul are nevoie de scutire!

  47. Marlon Juvet says:

    Pe prietena Elenei Udrea, Kohalmi, nu o “recuperează” liberalii?