Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

AEROSTAR Bacău va produce transportoare pentru Forţele Terestre Române

Într-un comunicat transmis pe 8 aprilie 2010, Textron Marine & Land Systems şi Aerostar Bacău au anunţat că vor fabrica la uzina din Bacău vehicule de securitate blindate (ASV) şi transportoare blindate (APC) destinate înzestrării Forţelor Terestre Române.

Conform comunicatului Textron Marine & Land Systems, unitate operaţională a Textron Systems, divizie a Textron Inc., producătorul american va furniza expertiza şi tehnologia, iar Aerostar Bacău va asigura producţia şi asamblarea vehiculelor militare.

În prezent Textron produce ASV-ul M1117 Guardian Armored Security Vehicle (ASV), vehiculul M1200 Armored Knight aflat în dotarea US Army, şi un model de Armored Personnel Carrier – APC de lungime mai mare.

Potrivit celor de la Textron, asocierea are în intenţie şi modernizarea transportoarelor blindate aflate în uzul Forţelor Terestre Române.

Vicepreşedintele pentru Strategie şi Dezvoltare a Textron Marine & Land Systems, Mark Savarese, a declarat că “Aerostar Bacău completează expertiza noastră în domeniul vehiculelor blindate şi corespunde standardelor ridicate de producţie. Împreună cu Aerostar, aşteptăm oportunitatea de a lucra cu Forţele Terestre Române pentru a le moderniza vehiculele blindate, aducând în acelaşi timp locuri de muncă în România”.

Preşedintele şi directorul general al Aerostar, Grigore Filip, a declarat că “Familia de vehicule blindate a Textron Marine & Land Systems cuprinde vehicule cu o mobilitate, adaptabilitate şi rată de supravieţuire ridicată. Capabilităţile şi capacităţile puternice de fabricaţie ale Aerostar din regiunea Bacău, împreună cu expertiza Textron în domeniul vehiculelor blindate, creează o resursă vastă, aerospaţială şi de apărare, pentru Forţele Armate Românie, care au nevoie de vehicule blindate pe roţi care şi-au demonstrat deja abilităţile în situaţii de luptă, care sunt livrate la timp şi în limitele bugetului”.

Deşi obiectul principal de activitate al Aerostar Bacău este “Fabricarea de aeronave şi nave spaţiale”, uzina şi-a diversificat activitatea trecând la  activităţi în domeniul sistemelor de apărare terestre, prin integrare sisteme, fabricaţie, modernizare şi mentenanţă. În domeniul sistemelor de apărare terestre, Aerostar are capabilităţi complete şi este prezentă pe piaţă cu reparaţii şi modernizări a întregii game de sisteme de lansatoare de 122mm, LAROM.

Aerostar Bacău demonstrează astfel că prin management performant se pot obţine anumite rezultate în contradicţie cu lipsa de proiecte a celor de la uzinele care au produs zeci de ani vehicule blindate pentru Armata română şi numai: Moreni, Mizil, Mârşa, Bucureşti etc.

Textron a fost interesat, în anii ’90, de preluarea constructorului român de elicoptere IAR Ghimbav, însă contractul semnat în 1997 între Guvern şi Bell Helicopter, divizie a Textron, nu a fost finalizat.

Aerostar Bacău, listată pe bursa de la Bucureşti sub simbolul ARS, este controlată de IAROM Bucureşti, care deţine 71,08% din acţiuni, principalul acţionar minoritar fiind SIF Moldova, cu 11,32% din capital.

sursa: Textron

UPDATE 12 aprilie:  U.A. Moreni, în ultimii 10 ani, prin efort financiar propriu a produs mai multe tipuri de transportoare blindate, dar a lipsit voinţa celor care ar fi trebuit să gândească la economia românească să le promoveze, ba chiar în multe cazuri au facut tot posibilul pentru a impiedica pe orice cale acest lucru.

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

3 Responses to “AEROSTAR Bacău va produce transportoare pentru Forţele Terestre Române”

  1. ion says:

    Conform stilului de lucru la noi, urmeaza ca la Moreni sa se produca ceva componente pentru avioane…..rasul-plansul…in industria de aparare nu prea poti avea initiative….activitatile sunt in acord cu comenzile ,uzina producatoare nu poate incheia contracte interne si ,mai ales ,exerne. O fi la mijloc vreo afacere cu Bacaul.

  2. Bucuroiu C. says:

    Suntem surprinsi de cele exprimate de AEROSTAR BACAU, avand in vedere ca U.A. MORENI si-a manifestat dorinta de a colabora in domeniul tehnicii militare cu societatea din Bacau. La randul nostru atragem atentia asupra afirmatiilor eronate din reportajul de mai sus si aducem la cunostinta opiniei publice ca U.A. Moreni, in ultimii 10 ani, prin efort financiar propriu a produs mai multe tipuri de transportoare blindate, dar a lipsit vointa celor care ar fi trebuit sa gandeasca la economia romaneasca sa le promoveze, ba chiar in multe cazuri au facut tot posibilul pentru a impiedica pe orice cale acest lucru. Criza ne demonstreaza ca trebuie sa abordam in alt mod aceasta industrie.

  3. gerula says:

    Din ce am citit , industria noastra avea un proiect de transportor amfibiu blindat mai nou, RN-94 . De ce nu l-am produs pe ala ?M1117 asta seamana cu cel rusesc BDRM-2 care il aveam deja de 40 ani.De ce e nevoie sa copiem ceva depasit ?din denumire ASV armored security vehicle e o blindata nepotrivita pentru conflicte cu intensitate mare, mai degraba pentru politie si mentinut ordinea in zonele deja ocupate.RN-94 era mai grozav.