Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Ambasadorul american la București despre achiziția de avioane multirol de către România

Într-un interviu acordat Ziare.com, ambasadorul american, Mark Gitenstein, a afirmat că România trebuie să decidă ce anume va face în privința actualelor avioane de luptă, ce se deteriorează pe zi ce trece.

Declaratia, a fost făcută la o zi dupa ce ministrul Apărării, Corneliu Dobrițoiu, a declarat că Armata Română “abia sta în picioare la capitolul dotări” și se ia în considerare revitalizarea unei părți a flotei de MIG-uri și extinderea duratei operaționale până în 2018, dacă nu se găsesc soluții pentru achiziționarea unui avion multirol.

Gitestein a afirmat că, în chestiunea achiziției de avioane F-16, România pare să ia o decizie foarte înțeleaptă. “Trebuie abordată problema capacităților actualei generații de avioane de luptă, care se deteriorează foarte mult. Cred că vor fi dificil de păstrat în stare de funcționare, iar conducerea României, mă refer aici la toate partidele, va trebui să decida ce direcție trebuie urmată. O varianta luată în calcul, care mi se pare rațională, este ca România să achiziționeze avioane dintr-o țară care deține avioane și intenționează să le vândă, iar apoi să le recondiționeze. Astfel, puteți cumpăra un număr mic de avioane și veți avea avioane care sunt practic identice cu cele noi”, a specificat Gitestein.

În opinia ambasadorului american, nu atât achiziția avioanelor, cât pregatirea piloților este cu adevarat importantă. “Fortele Aeriene ale SUA asigură pregătirea acestora, însă doar dacă există avioane pe care piloții să le poata folosi, chiar dacă acele avioane sunt mai vechi și au fost recondiționate. Important este să se înceapă acest proces, fiindcă el este de fapt mai complicat și mai dificil decât achiziționarea avioanelor”, a arătat ambasadorul american.

Acesta a aminitit că “tranzacția este de fapt una bilaterală, iar Statele Unite nu sunt implicate în achizitie, tranzacția implică Portugalia și România”.

“Înțeleg că Ministerul Apărării ar putea trimite o echipă în Portugalia să vadă avioanele. Mi se pare o idee minunată. SUA ar putea sprijini îmbunătățirea avioanelor și ar putea începe pregătirea piloților, iar dacă se va dori achiziționarea de avioane mai noi, pe măsură ce ratingul de țara și stabilitatea financiară a României se îmbunătățesc, puteți lua această decizie mai târziu”, a încheiat Mark Gitenstein.

Ministrul Apărării Naționale (MApN), Corneliu Dobritoiu, a declarat, joi, că Armata Româna “abia sta în picioare la capitolul dotari”, bugetul pentru înzestrare fiind “infim încât nici nu îl putem zări“, și că s-ar putea decide extinderea duratei operaționale a flotei de MIG-uri până în 2018.

“În momentul în care cheltuielile de personal se cifrează la 85% din total buget, bugetul de înzestrare este atât de infim, atât de superb, încât nici nu îl putem zări. Asta nu înseamnă că nu ne interesează să găsim soluții pentru a rezolva aceasta chestiune. Resursa în ceea ce privește numarul de MIG-uri este în proces de diminuare. Dacă nu vom gasi soluții pentru achiziționarea unui avion multirol nu vom avea altă șansa decât să revitalizăm parte din flota de MIG-uri pe care o avem și să extindem durata operațională până în 2018. Și acest termen este forțat pentru că este un avion care a fost proiectat să funcționeze pentru un ciclu de 25 de ani și noi am prelungit durata de viață pănă la 40 de ani. Este ultima variantă, ultima opțiune, ultima rezistență”, a spus Dobrițoiu.

sursa: Ziare.com

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

11 Responses to “Ambasadorul american la București despre achiziția de avioane multirol de către România”

  1. sorin says:

    Daca in continuare oficialii romani ignora oferta ideala a suedezilor, si vor sa cumpere doar F16, chiar si SH, atunci ar fi bine sa cumpere aceste avioane direct de la americani, care ulterior le vor si moderniza.

  2. Grig says:

    Adevarata si dramatica treaba cu pilotii. Dar sa amani pana in 2018 achizitia echivaleaza cu a renunta la apararea spatiului aerian national [“suveranitatea spatiului aerian national”]
    Inca in 2006, Portugalia a scos la vanzare 12 F16 Block 15 pe care, la data respectiva, spera sa ia cca. 250 milioane USD.
    Treaba asta e si mai putin probabila decat a lua prin USAF, caci chiar nu ai nici un angajament sa primesti garantie, asistenta tehnica, munitie / armament, etc. Si chiar nu se poate face fara implicarea USAF. Deci: GARGARA.
    Sa prelungesti resursa la MiG-21 avand ca argument lipsa de bani e intr-adevar o decizie politica. Tehnic si operational, tot nu e fezabila nici varianta asta. Ce comisie tehnica o sa faca un act tehnic de prelungire a duratei de zbor pe asemenea baza? Deci: pica si asta.
    Achizitionarea de multirol era planificata sa inceapa in 2006. Nu a inceput din decizie politica. Nu se va lua o decizie pana in vara lui 2013 si asta numai presati de NATO (USA).
    Va fi tardiv de tarziu!
    Enjoy la greu!
    BFIT

  3. vali says:

    Care spatiu aerian mai apartine Romaniei si mai exista Romania , unde ungurii fac ce vor fara ca serviciile secrete sa lupte in slujba poporului asa cum nici presedintele nu mai ia nici o pozitie conform Constitutiei. ARMATA, M.A.I. , Justitia toate au fost desfiintate prin reformare de clica pedelista. In cate tari din lume a-ti mai vazut experimentul anularii pensiilor militare de stat , ca in Romania????Anularea functiilor neocupate din statele de pace ale MAI au facut ca promotiile din scoala sa nu aiba unde sa fie incadrate . Specialistii Igas si Boc au desavarsit jaful la ordinul comandantului suprem.

  4. sorin says:

    Nici PSD sau PNL nu stau mai bine ca si PDL.Toate partidele sunt la fel.Sa nu uitam cine si in ce conditii a cumparat fregatele SH, cine a privatizat si in ce mod PETROM, ce modernizari a facut PNL pt armata, si cum in loc sa cumpere cateva avioane noi, necesare pentru misiuni de politie aeriana, a preferat sa ofere pomeni electorale in anul 2008.

  5. Fenchea Marius says:

    Pe Ghitenstein nu il intereseaza decat sa ne lege de F 16 si de jucariile americane, acum este vorba de secondhand-uri F 16 maine poate o sa fie vorba de bagat pe gat niste F 35 si asa mai departe, miza contractului este mult mai mare USA vrea sa faca ea pregatirea pilotilor de vanatoare fiindca ies de acolo macar cateva sute de milioane de dolari si in plus ne leaga infrastructura bazelor de avioanele concepute de USA.
    Ar trebui sa ii raspundem NU categoric si sa cerem avioane noi si cu Offset 100%

  6. szilard says:

    Cica F-16 second hand (vechi), arata ca cele noi. E ca si cum un elev de clasa a xll ar vrea sa-i vinda la un elev de clasa l un telefon cu ceas cu cuc (de acum 20 ani) la pret de telefon touch screen.
    Unde sint MIG-urile 29, 18 buc.?
    Sefi de armata, niste babalici senili, ce cauta acolo la birou, cind Moartea ii cauta acasa? Chiar nu inteleg.

  7. mad max says:

    mare geambas de avioane si asta, cred ca a vrut sa zica ca avioanele vechi o sa coste ca cele noi. Eu cred ca nici el nu spera sa vanda asa ceva, chiar asa de prosti nu cred ca sunt specialistii nostri sa accepte solutii din astea. Dar scopul lui e sa ne mai tina agatati cativa ani cu cate ceva ca sa nu luam alta oferta din lipsa de altceva, ca americanii nu au venit cu nimic fezabil.

    in primul rand ca la avioanele portugheze va trebui sa le luam motoare – ca inteleg ca nu au, apoi ele au capabilitati foarte limitate, aer-aer, sunt mult inferioare ca avionica Mig-urilor Lancer, etc.

    e ca la cumpararea unei Dacii vechi 1300 pe care vrei sa o faci sa fie Logan – ii pui ABS, motor nou, cutie, ceva electronica de bord – treaba asta costa cat un Logan dar dupa ce mergi cativa km cu ea i se dezmembreaza caroseria si trebuie sa o dai la fiare vechi.

  8. sorin says:

    Sefii din armata nu sunt senili sau prea batrani.Sunt doar obedienti fata de politicienii care i-au numit in functiile de conducere.

  9. aurel says:

    de ce nu avem o armata Europeană ? în care fiecare să contribuie cu ce poate ,noi stăm foarte bine la capitolul forţă umană… militarii români sau evidenţiat pozitiv în toate teatrele de operaţii în care au participat… din pacate TEHNOLOGIA învechită specifică anilor 80 este problema noastră… în aceste condiţi noi achiziţionăm produs finit …vapoare , avioane etc … vom aduce românia în colaps financiar … prietenii noştri de peste ocean dacă ne consideră prieteni să aibă decenţa să producă în românia… înzestrând un prieten loial cu necesarul de care are nevoie
    p.s. deşi s-au spus multe despre noi ,în realitate noi am fost cei abandonaţi de aliaţii cu costuri immense pentru naţiunea română… sper ca ratiunea va învinge şi că totuşi există bună credinţă şi că americanii nu ne vor înşela aţeptările…
    s-auzim de bine!
    minel

  10. mad max says:

    nu stiu, eu cred in rezistenta lor pasiva, chiar daca nu au poate curaj sa zica ceva, nici nu inghit usor astfel de aberatii.

    unii din ei sunt chiar piloti si trebuie sa se gandeasca la colegii lor care trebuie sa se suie in rablele alea portugheze. Una e sa te lase Dacia 1300 in drum si alta e sa pice avionul.

    apoi trebuie sa se gandeasca si la colegii lor din restul armatei – pai dupa ce dam 1 miliard pe tot felul de improvizatii cu avioane fara motoare, remotorizate, apoi schimbate, integrate, si in final canibalizate, nu cred ca vor mai fi bani pentru echipamente militare de nici un fel pentru mult timp de acum inainte.

  11. sorin says:

    Cei mai multi stabi,dupa ce ajung in varful piramidei sunt interesati doar sa le mearga lor bine.De fostii colegi nu prea ii intereseaza, cu exceptia amicilor, pe care ii duc dupa ei, in diverse functii de conducere si posturi caldute.