Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Angajaţii Uzinei Automecanica Moreni au intrat în grevă generală

Potrivit Mediafax, care-l citează pe preşedintele Sindicatului Automecanica Moreni, cei peste 300 de angajaţi ai Uzinei Automecanica Moreni au intrat, de miercuri, în grevă generală, nemulţumiţi că în ultimele două luni nu şi-au mai primit salariile. Aceştia acuză conducerea uzinei că nu se implică în găsirea comenzilor.

Potrivit preşedintelui Sindicatului Automecanica Moreni, oamenii sunt nemulţumiţi din cauza managementului fără rezultate al conducerii unităţii şi o acuză de neimplicare în găsirea comenzilor şi în continuarea Programului “Transportor Blindat pentru trupe8x8″, demarat în 2011, ce are drept consecinţă faptul că nu şi-au primit salariile în ultimele două luni.

“Cei 336 de angajaţi au ajuns la capătul răbdării. După ce din anul 2009 salariile ne-au fost reduse la 75 %, de două luni nu am mai primit nici aceşti bani şi riscăm ca această situaţie să se prelungească dacă nu se găsesc comenzi. Programul TBT riscă să se blocheze pentru că încă nu s-a demarat faza a doua, tot din lipsa fondurilor. Uzina ar fi trebuit să primească aproximativ un milion de euro, din partea Ministerului Economiei, pentru această fază în care urmau să fie construite două prototipuri de transportor pentru finalizarea tuturor testelor”, a declarat preşedintele Sindicatului Automecanica Moreni, Constantin Bucuroiu.

Salariaţii de la Automecanica Moreni sunt hotărâţi să continue acţiunea până când se vor găsi soluţii reale de revigorare economico-financiară a unităţii.

Automecanica Moreni este o companie producătoare de armament, singura societate din România care produce transportoare blindate, aflată în subordinea Companiei Naţionale Romarm. Societatea a fost înfiinţată în 1969, producând transportoare blindate amfibii pe roţi cu tracţiune 4×4, 6×6 şi 8×8. Până în anul 2007, compania a produs 13.000 astfel de vehicule. În perioada 1990 – 2006, fabrica a produs mai puţin de o sută de transportoare amfibii blindate. Înainte de 1990, România şi fosta URSS erau singurele ţări din cadrul Pactului de la Varşovia care fabricau transportoare blindate pe roţi. Printre vehiculele produse de Automecanica Moreni se numără şi transportorul amfibiu blindat “SAUR 1″ şi transportorul “Zimbrul”, cu tracţiunea 8×8. În 17 martie 2011, a fost demarat programul TBT 8×8. Din cei 4.500 de angajaţi, câţi avea fabrica în 1990, în prezent mai sunt 336 de persoane.

sursa: MEDIAFAX, AGERPRES

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

Comments are closed.