Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Argumentaţia MApN privind propunerea de achiziţie a 24 avioane F16 second hand

Într-un comunicat al MApN se face o prezentare a argumentaţiei MApN (oficiale şi publicie n.r.) privind propunerea făcută CSAT de achiziţionare a 24 avioane F-16 pentru Forţele Aeriene Române.

Derularea Programului Avion Multirol se înscrie în Parteneriatul strategic dintre România şi Statele Unite ale Americii, iar opţiunea pentru achiziţionarea de avioane F-16 se circumscrie strategiei Statului Major al Forţelor Aeriene de realizare graduală a capabilităţilor operaţionale aeriene, care are ca obiectiv final intrarea în înzestrare a avionului F-35 JSF (Joint Strike Fighter).

În acest sens, în cadrul strategiei sunt prevăzute etapele:
– etapa iniţială presupune achiziţia a 24 de avioane în uz tip F-16, variantă Block 25;
– etapa intermediară presupune achiziţia a încă 24 de avioane noi F-16, variantă Block 50-52;
– faza completă presupune intrarea în serviciu a 24 de avioane F-35 JSF, concomitent cu ieşirea din serviciu a primului lot de avioane F-16 achiziţionate iniţial.

F-16 este un avion multirol capabil să execute misiuni de apărare a spaţiului aerian, misiuni de lovire a ţintelor terestre şi maritime în toate condiţiile meteo, ziua şi noaptea, precum şi misiuni de cercetare aeriană.

Configuraţia de echipare corespunde nevoilor de apărare a României şi permite îndeplinirea angajamentelor asumate în cadrul NATO. Avionul F-16 este o aeronavă cu performanţe tehnico-tactice testate în luptă, relevante fiind misiunile executate cu succes în operaţiile din Irak, Balcanii de Vest şi Afganistan. Toate aceste caracteristici tehnice şi de performanţă de cel mai înalt nivel satisfac cerinţele operaţionale iniţiale ale Forţelor Aeriene Române.

Achiziţia aeronavelor F-16 în uz va face obiectul unui acord între guvernele României şi Statelor Unite ale Americii. Valoarea proiectului este de aproximativ 1,3 miliarde dolari SUA, costurile incluzând: 24 avioane revitalizate şi complet echipate, asistenţă tehnică pentru o perioadă de 3-5 ani şi pachet de suport logistic, simulatoare de zbor, pregătirea personalului navigant şi tehnic, transportul, adaptarea infrastructurii de la sol, muniţia, armamentul, costuri administrative.

Instruirea personalului se va desfăşura în baze americane, la standardele de pregătire ale Forţelor Aeriene ale SUA, până la obţinerea nivelului de operaţionalizare şi implementare completă a acestui sistem.

Avioanele care urmează a fi cumpărate sunt avioane aflate în uzul Aviaţiei Militare Americane şi au o resursă de zbor estimată la încă 10-15 ani (2500 – 3500 ore de zbor/avion), primele aeronave urmând să ajungă în România în anul 2013.

Având în vedere că România nu dispune de resursele financiare necesare pentru achiziţionarea unor avioane multirol noi, CSAT a aprobat propunerea MApN de achiziţionare a 24 avioane F-16 în uz, propunere care va fi supusă dezbaterii şi aprobării Parlamentului României.

Propunerea de achiziţionare de avioane F-16 aparţine Statului Major al Forţelor Aeriene Române şi a fost făcută pe baza unei analize profunde a misiunilor pe care avionul multirol este necesar să le îndeplinească şi a strategiei pe termen lung de dotare cu avioane de luptă a acestei categorii de forţe.

Ministrul Apărării a prezentat membrilor CSAT, în aceeaşi şedinţă, implicaţiile epuizării, în următorii ani, a resursei avioanelor MiG-21 LanceR, aflate în dotarea Forţelor Aeriene Române.

sursa: Biroul de presă al MApN

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

10 Responses to “Argumentaţia MApN privind propunerea de achiziţie a 24 avioane F16 second hand”

  1. ion says:

    Care o fi parerea pilotilor? Oare o sa o vedem sau auzi vreodata? Sau dupa ce vor cadea primele avioane ?

  2. voinea says:

    voinea a scris:

    23 Martie 2010 la 9:50 pm
    Iata ca ceea ce previzionam acum doi ani incepe sa se adevereasca.Vom cumpara avioane F-16 second hand, care probabil vor fi modernizate de catre firma ELBIT din Israel.Cer ministrului apararii sa faca public dosarul MIG-21( cat a costat modernizarea celor 100 de avioane ,care de fapt au fost 80,cate au cazut,cati piloti au murit, la cat se ridica despagubirile catre familiile indoliate, cat au costat cele peste 80000 de zile specialist evreu prezent numai in unitatile de aviatie etc.)
    Col(r)ing.Voinea Ion fost sef al Sectiei Razboi Electronic din SMG.

    voinea a scris:

    23 Martie 2010 la 10:26 pm
    Va intrebati de ce nu are Armata bani pentru pensiile militarilor?
    Haideti sa facem o mica socoteala:
    -Afacerea Mig 21 =1 miliard dolari;
    -Vietile aviatorilor motri= neprecupetite;
    -Despagubirile catre familiile pilotilor morti= milioane de dolari;
    -Afacerea Azur =50 milioane +comisioane;
    – Afacerea fregate = 600 milioane + cheltuielile de modernizare si mentenanta;
    -Intretinerea trupelor in teatrele de operatii=ne va spune dl.Oprea;
    -Despagubi rile catre familiile militarilor morti in teatrele de operatii sau raniti=milioane de dolari;
    -Contributia la NATO;
    -Summitul NATO =35 de milioane euro;
    -Facilitatile acordate NATO= ne va spune tot dl.Oprea.
    Toate acestea au grevat bugetul Armatei pe multi ani de zile.Iata de ce Armata nu are bani nici pentru modernizarea armamentului si nici pentru pensiile militarilor.
    Pe buna dreptate stai si te intrebi ce a adus NATO pentru ROMANIA ?
    -armament modern- NU;
    -morti si raniti- DA;
    -cheltuieli suplimentare incomensurabile-DA;
    -transf ormarea ostasului roman in carne de tun ieftina pe teatrele lor de operatii-Da;
    -doliu si jale in multe familii de romani – DA;
    -nesiguranta zilei de maine pentru pensionarii militari -Da;
    -mai multa securitate in disputele cu vecinii= DA.
    In asteptarea raspunsului maimarilor MApN va las pe dumneavoastra sa judecati.
    Cu stima,

    ion a scris:

    24 Martie 2010 la 9:19 am
    Uraaaaaaaaaaaaaaa, ne-am intors in anii 50-60 cand rusii ne dadeau tehnica veche,proaspat reparata si vopsita.Alta marie cu aceeasi palarie.Diferenta e ca daca cei care ne conduc ar avea vana si responsabilitate pentru destinele tarii si ale armatei nu ar accepta asa ceva. Spunea ,parca Balcescu:FANARIOTUL PRICEPU CA PUTEREA ROMANULUI STA IN ARMATA,DREPT PENTRU CARE O DESFIINTARA CU TOTUL.

    voinea a scris:

    24 Martie 2010 la 12:33 pm
    Pentru dl.Ion,
    Este o mica mare diferenta intre ce ea ce a fost si ce este acum.
    Daca in acei ani eram pacaliti de rusi(amintiti-va episodul statiei de radio R-118 cand gen Angheloiu a fost destituit pentru cumpararea acelor statii revopsite), acum cu buna stiinta cumparam tehnica veche pentru a permite imbogatirea mafiotilor si a face jocul stapanilor de la Londra ,Washinton.Berlin.Amintesc aici afacerile mafiote AZUR,GHEPARD,FREGATE,F-16 care au dus la inzestrarea ARMATEI cu fiare vechi la standarde NATO si la spolierea bugetului apararii in asa hal incat acesta nu mai poate plati nici pensiile militarilor(catalogate nesimtite de politicienii nemernici si nesimtiti). Acum generalii care se opun cumpararii de tehnica “second hand” sunt destituiti(gen.CROITORU seful SMFA care s-a opus cumpararii lui F-16 la mana a doua).Asa vad eu diferenta si am trait-o de la gradul de locotenent pana la gradul de colonel cand am fost inlaturat din ARMATA de mafiotul BABIUC pentru ca m-am opus afacerii AZUR.De la actuala clasa politica mafiota si corupta pana in maduva oaselor nu ma astept la nimic bun. Daca vom dormi in cizme ne meritam soarta.
    Cu stima,
    Col(r) ing.Voinea Ion

  3. catalin says:

    Uite cum se vede afacerea F 16 printre ostasii de rand ai armiei romane:
    Tovarasii nostri conducatori politici, care au inceput sa se vada cu buzunarele golite de criza si de trecerea timpului de la ultimile comisioane grase primite (afacerea modernizare MIG 21 Lancer, achizitionare fregate si blindate Pirahna, etc), se vad nevoiti a da un nou tun cu mult ravnitele avioane de vanatoare. Si cum banul de comision vine cel mai bine de la american, politicus coruptus a sarit pofticios la ciolanul oferit de american. Dar toate astea, bineinteles, numai dupa ce s-a facut o “analiza profunda” de catre oamenii MApN autorizati (ca si cazul Pirahna in Afganistan, de exemplu). Iar acesti oameni autorizati ai ministerului am impresia ca sunt catelusii in camuflas portocaliu ai politicului nesatios de putere, bani si influenta. E si normal, pentru ca toti cei care s-au opus cu “obraznicie” mafiei politice in nenumarate afaceri de modernizare a, odinioarei falnice armate romane, au fost inlaturati miseleste din sistem, iar “veacul nostru ni-l umplura saltimbancii si irozii…” Cu stima, pentru toti cei care au avut de suferit pentru ca au avut curajul sa se opuna miseilor politici…

  4. Marlon Juvet says:

    Uite în ce registru se vede afacerea F16 de la firu’ ierbii. Cre’ că ăsta e registrul în care trebuie interpretat anunţul MAp http://media2.gruprc.ro/photo/thumbs/1024_/082009/5d26892349be64e83a7e97df519aff20.jpg.

  5. nicky says:

    Asa ceva nu se poate.Am ajuns de risul lumii. Afacerea asta seamana cu cea cu elicopterele Cobra ,daca mai tineti minte . Elicoptere vechi vindute noua ca noi . Nu putem sa stam la mina unui presedinte alcolic care se pare ca are si o suspecta ciroza care avanseaza spre rau . Nu le pasa de nimic . Cei care sunt specialisti probabil ca stiu ca aceste avioane nu pot folosi pistele militare din Romania pentru ca trag totul de pe pista . La MK s-a facut o cale de rulare pe pista speciala pentru acest de tip de avion . In totoate luptele aeriene dintre MIG 29( de la MK ) si F16 american mig 29 a fost net superior si de nebatutu . De ce am dat Mig 29 la fier vechi cind este mai superioir acestui avion vechi de peste 30 de ani ca si conceptie cu toata electronica de ultima generatie pusa pe el .Cautati inarhive sa vedeti ce scandal a afost cu acest avion cind a cistigat licitatia in SUApentru avionul USAF in defafoarea lui F17/18 care acum zboara pe toate portavioanele americane.Este un avion depasit .Sa nu uitam ce afacere am facut cu C130 Hercules , avioane fabricate ib 1957 si care unule au luptat in Vietnam .Sau cu avionul de transport care va inlocui An 26 .
    Ne meritam soarta . Tare sunt curios sa vedem reactia pilotilor mai ales ca am auzit ca sunt pusi sa semneze ca renunta la plata orelor de zbor .

  6. Marlon Juvet says:

    D-le Nicky, cu tot respectu’ dar trebuie să vă contrazic.
    – Afacerea cu elicoptere Cobra – nu era vorba de elicoptere vechi, vândute nouă ca noi. Pe scurt, nu detaliez aici. A fost şi acolo o tentativă clară de smenuială, da absolut minoră pe lângă marile ţepe de mai târziu. Şi ce bine ar fi prins acum un escadron de Cobre în Afganistan, pentru sprijin aerian apropiat…
    – Zvonurile cu boala preşedintelui – frecţii de doi bani, produsul unei propagande ieftine pesediste, încercare de mancurtizare a publicului ţintă şi cu la fel de dezonorantă precum campania pidilicilor de înfierare a pensiilor militare. O să credem în folcloru’ ăsta atunci când om vedea-o pe Udrea cu pacheţelul cu savarine la poarta spitalului. (Asta nu înseamnă cu lui Băse nu-i place tăria, Doamne fere…)
    – “F16 nu poate folosi pistele din Ro pentru că trage totul după el”, “MIG 29 s-a dovedit net superior…” – folclor “eftin” şi nedocumentat.
    – “Scandal…, licitaţie… USAF…, F18…”: nene, alea ie avioane navalizate (aripi rabatabile, cârlig de agăţat cablul, ranforsări speciale ca să reziste la “probuşirile controlate” că asta sunt aterizările controlate pe portavion, altă arhitectură, alt pattern, altă destinaţie) deci chestii total diferite, amestecaţi capra, lupul şi varza cu aceeaşi seninătate cu care Năstase lingea îngheţata cu Berlusconi (ca să cităm din clasici) sau vindea SIDEXu la indienii lui Blair, că aşa ne-am cumpărat noi aderarea la UE. Aşa şi cu Bechtelu’.
    – “AM AUZIT că sunt puşi să semneze ca renunta la plata orelor de zbor” – moţul la coliva incoerenţei şi propagandei de doi bani.
    Concluzionez – megeţi tovarăşe şi cântaţi la altă masă. A lui Vadim cre că vi se potriveşte cel mai bine….

  7. nicky says:

    D-le Marlon Juvet cu tot respectul nu aveti habar despre aviatie pentru ca nu ai inteles nimic .Un mic exemplu : avionul cu reactie nu trage nimic dupa el pe pista ( cel mult parasuta de frinare )ci aspira de pe pista si se poate spune ca trage de pe pista diferite pietre , zmoala chiar si oameni daca stau prea aproape de admisia aerului in efuzor . Sau chinuit foarte mult tehnicii americani sai gaseasca cea mai bun reglaj jambei pentru a nu aspira diferite obiecte de pe pista iar in minus nici nu are unsistem de admisie care sa separe obictele admise de pe pista si asa le scoat afara cum are Eurofighter .Sunt multe de povestit despre Mig 29 si F16 dar iti trebuie o eternitate ca le intelegi . Uitate la Germania care a pastrat mig 29 dupa unificare si care au declarat ca fost cel mai bun avion al lor de vinatoare .Cred ca stii ce insemna un avion de vinatoare . Cobra , eklicoptere vechi depasite moral care chipurile se incercau sa se fabrice inRO .Sa nu uit : scandalul a fost intr YF16 si YF 17 unde YF16 a fost preferat pentru USAF pentru ca sa dat si luat mita si a fost un mare scandal in SUA .Dupa acest scandal F17 care era varianta pentru USAF a fost reproiectat in F18 pentru US NAVY pentru ca avionul era superior lui f16 . Pentru ca iti face placere “am auzit “ca Base nu se simte prea bine si sar putea sa dea coltu . Toti pilotii militari vor SAAB ,iar pentru chestia asta i s-a inscenat gen Croitoru un asa zis furt de arme care nu se poate proba si pe care incearca acum sa-i gaseasca vinovati pe niste interlopi turnatori la politie . Acum aviatie este condusa de un artilerist AA ( nuam nimic cu cei care lucreaza in aceasta arma).Pentru ca v-am vazut ca sunteti activ pe acest site sper ca v-am dat ceva de munca in efectuarea raportului catre superiori .Da marinarul de la statul major vrea sa le reduca salariu pilotilor si sa le taie plata orelor de zbor .Mai studiaza despre aviatie inainte sa-ti faci rapoartele catre sefi .
    Cu stima !
    PS sunt deschis la orice fel de polemica in domeniul aviatie dar numai cu cei care au trait pe un aeroprot si stiu cu ce se maninca aviatia si cum se moare in aviatie .

  8. Marlon Juvet says:

    Cu fosile comuniste să polemizeze cine vrea. Simplul fapt că amestecaţi (amesteci???) în aceeaşi frază exprimări la persoana a I-a plural şi apoi la persoana a I-a singular, acest simplu fapt este cea mai grăitoare expresie a nefericitelor conjugări între paranoia comunistă şi bagajul genetic deficitar (adică părinţii fraţi buni, ca să nu se spargă averea, că e la modă pe acilea)= mama nenorocirilor, schizofrenia. Asta e, şi din cauza unora ca dvs (tine?) mulţi ca mine au ajuns să plece la patruj’ de ani din armată. Să nu se înţeleagă cumva că am rezona pozitiv cu limbricii maronii ai lui Băsescu. În plus, te dai tataie mare specialist în aviaţie, da io nu prea cred asta. Pe vremea mea, una din cele 5 materii de examen la şcolile de ofiţeri era limba română. Cu care nu prea faci casă bună, după succesurile din exprimările “tele”. Poate ai intrat în anii 50 acolo, pe vremea proletarilor cu 3 clase, da’ cu origine sănătoasă…

  9. nicky says:

    D-le Marrlon Juvet ,totul a fost special facut ca sa vad cum reactinoezi si mai ales ce profil psihic ai .Dar mai ai de invatat . Nu mai discut cu tine pentru ca nu am cu cine . Esti un frustrat . Iti doresc numai bine . Te salut!
    Poti sa scrii ce vrei pentru ca nu voi mai raspunde.

  10. am si eu o intrebare sa nu se supere nimeni pe mine dece nu se echipeaza avionul soim cu un motor supersonic am vazut ca pilotii au dorinte sa zboare pe avion supersonic ma bne zis sa se antreneze am vazut un anunt nu stiu daca este adevar ca se cauta un motor supersonc pentru echi[parea cu un motor segma ce echipeaza miraj f 1 nu stiu cit de adevarat este anuntul daca spun prostii sa ma contrazica in felul asta sar reduce multe cheltuieli costisitoare a avioanelor de lupta ca sint seasea putine in numar de 24 dar soimul chiar si cu un motor supersonic costurile de operare tot ar fi mult mai mici [si mai tinem cont de ceva are aparatura identica cu a f16 si ii va fi usor pilotilor sa se acomodeze pe cele de lupta nu stiu poate bat cimpii dar ar fi un inceput frumos mai ales ca sa hotarit fabricarea la inca un lot de 12 avioane ar fi un inceput frumos ca am avea cit de cit aviatie