Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Aviaţia Militară îşi rebotează unităţile

În buna obişnuinţă a promovării schimbărilor de dragul schimbărilor şi pierderii cu această ocazie a tradiţiilor, specificului şi mai ales a prestigiului greu obţinut, Armata României ne-a obişnuit ca din câţiva ani în câţiva ani să schimbe numele unităţilor, să le redisloce şi să le mute din nou în vechea garnizoană, generând astfel un haos administrativ greu de stăpânit.

În buna tradiţie deja împământenită, începând cu data de 1 iulie a.c., la Statul Major al Forţelor Aeriene, se vor produce o serie de modificări structurale care au ca scop asigurarea unui grad sporit de interoperabilitate cu structurile Alianţei Nord-Atlantice şi, totodată, păstrarea tradiţiilor în cadrul Forţelor Aeriene.

Astfel, următoarele structuri se modifică după cum urmează:

– Baza 90 Transport Aerian se transformă în Flotila 90 Transport Aerian;
– Baza 71 Aeriană se transformă în Flotila 71 Aeriană;
– Baza 86 Aeriană se transformă în Flotila 86 Aeriană;
– Baza 95 Aeriană se transformă în Flotila 95 Aeriană.

Transformarea şi modernizarea Forţelor Aeriene reprezintă un proces continuu de dezvoltare şi integrare de noi concepte, strategii, doctrine şi capabilităţi, cu scopul de a crea structuri operaţionale suple, de a simplifica lanţul de comandă-control şi de a îmbunătăţi eficienţa şi capacitatea de adaptare la noul mediu de securitate, deosebit de complex.

Flotilele Aeriene sunt mari unităţi de aviaţie, organizate pe escadrile, în funcţie de misiunile pe care le au de îndeplinit, iar implementarea lor are ca efect creşterea puterii de luptă, a capacităţii de manevră şi a posibilităţilor de sprijin logistic. Realizarea acestor noi capabilităţi asigură o capacitate de reacţie sporită la evoluţia dinamică a situaţiei aeriene, într-un sistem de comandă şi control integrat.

Salutăm redenumirea marilor unităţi de aviaţie cu denumiri specifice aviaţiei căci aveam senzaţia că ROAF e formată doar din unităţi de reparaţii şi logistică, titulatura de “bază” fiind specifică acestora.

Dacă redenumirea ar fi urmată de dotarea necesară cu avioane şi elicoptere noi, modificările ar fi mai mult decât de bun augur. Altfel acestea rămân forme fără fond.

sursa: Compartimentul Informare si Relaţii Publice al SMFA

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Aviaţia Militară îşi rebotează unităţile”

  1. petru says:

    da ma fratilor pina ar veni fi 16 ar putea lua vreo 40 – 50 de mirajuri 1 f 1 sau stocuri de la germani sa le modernizam si asfel am spori capacitatea aeriana sau parnavia tornado leamlua cu un pret modic .da acuma ai sa fim seriosi tie iti bate razboiul la granita si tu ca si guvern aloci doar 700 de milioane poi asta e buget inzestrare asta e batjocura nici reparatiile despre care se vorbeste nu se poate asigura cu un buget de felul asta cind il aud pe ponta si tot felul de asa zisi diplomati care cum deschid gura leas da in cap cu ceva ca sintem si noi nu trabie sa avem nimic

  2. ursu says:

    Petrica, tu te crezi in “Helvetia”? Esti naiv de crezi ca “politicianul” roman de dupa 89 incoa’ n-ar fi cu matzu’ gros si obraz cit slanina Mangalitzei…

  3. nebunul satului says:

    ”Flotilele” noastre casate si vechi sunt invincibile…dar au gresit anul Ca avioanele astea casate de toti pana si de coloniile magrebiene putem lupta doar pana in anii 1980 cel mult.In rest cusciuge zburatoare cumparate cu comisioane imense..Voi sa fiti sanatosi ca are gulagul bani de comisioane la stapanii perciunati .

  4. Karadeniz says:

    În vechea structură era un comandant de bază și un comandant al flotilei aferente acelei baze. Prima funcția comandantului bazei, acum va prima cea a comandantului flotilei. Aparent pare o treabă nesemnificativă deși la tehnica de aviație pe care o avem cu greu am putea justifica și o singură flotilă aeriană. Aparent, căci realitatea arată ca această schimbare costă bani și multă muncă. Toate documentele acestor structuri trebuie refăcute chiar dacă în prima fază se vor pune caplamale. Evorba de 1-2 metri cubi de documente pentru fiecare structuro, ce trebuie redactate, tipărite, printate, desenate etc. și celelalte structuri din sistemul de apărare și nu numai trebuie să-și refacă documentele în care apar consemnate acestea.
    Ca tot ce-i românesc după 1989 se lucrează sub impulsul de moment, fără planuri de lungă durată, fără perspective , fără corelări la nivel național și internațional.
    O mare parte din fondurile, destul de mici, alocate apărării în ultimii 25 de ani au fost irosite pe astfel de acțiuni. Una din cele mai mari schimbări ale armatei române în această perioadă au fost uniformele militare. La 4-5 ani se introduceau altele, suntem cred armata cu cea mai mare diversitate privind aceste articole și cu cele mai mari costuri alocate echipamentului , chiar dacă militarii români sunt cei mai golași la acest capitol. Marea cacealma numită restructurare este cel mai elocvent exemplu, unități desființate ori redimensionate drastic, cu costuri enorme și mult personal bine pregătit disponibilizat sunt readuse la vechile dimensiuni ori reînființate după câțiva ani.
    Nimeni nu e tras la răspundere deși o anchetă serioasă și imparțială asupra acestui aspect ar umple probabil o pușcărie gen Poarta Albă.