Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Avion fără pilot dintr-o nouă generaţie testat de americani

UAV The Global Observer foto www.wired.com

Pentagonul a testat deasupra deşertului Mojave un avion fără pilot care va face parte dintr-o nouă generaţie de avioane fără pilot.

“The Global Observer”, realizat de compania AeroVironment Inc.- , poate zbura la altitudinea de 21.000 de metri, ieşind din raza de acţiune a oricărui sistem antiaerian. De la acea altitudine, echipamentele avionului pot efectua misiuni de observare pe o rază de 1.000 de kilometri în orice direcţie, suficient pentru a acoperi suprafaţa unui stat precum Afganistanul.

“Avionul funcţionează cu hidrogen, combustibil care are o valoare energetică foarte mare, astfel că aparatul poate zbura la altitudini mai mari, pe distanţe lungi, la costuri mai mici şi fără emisii poluante”, explică preşedintele AeroVironment, Tim Conver.

Aparatul are o greutate echivalentă cu cea a unui vehicul de teren mare, dar, pentru a zbura la altitudini atât de mari, anvergura aripilor este foarte mare, cât jumătate din lungimea unui teren de fotbal.

“Acest avion va schimba cu adevărat modul în care vedem aviaţia. Va deschide calea unui nou viitor”, a declarat Zachary Lemnios, asistent al secretarului american al Apărării.

sursa:  ABC

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

10 Responses to “Avion fără pilot dintr-o nouă generaţie testat de americani”

  1. akord75 says:

    va inselati

    RAA ajung lejer la 30 000 de metri inaltime ba la aceasta inaltime sunt chiar mai precise decat la H mici.Pot intra in amanute de aerodinamica,putere si multe altele dar nu-si au rostul si ar dura prea mult.retineti;RAA nu au aripi ci numai carme deci nu au nevoie de portanta,se bazeaza pe viteza,iar lipsa aripilor,face ca manevrabilitatea lor sa fie de cel putin 2-3 ori mai buna ca a oricaror obiecte cu aripi si in acelasi timp G-urile suportate sa fie duble,ceea ce duce la raze de viraj milt mai mici decat ale unui avion
    cu stima
    akord75

  2. Bure Bista says:

    @akord75

    Totusi nu inteleg. UAV-ul de care e vorba in articol are aripi. Vezi si pe materialul original. Despre ce RAA vorbesti?

  3. akord75 says:

    @bure bista
    cred ca nu m-am facut inteles.O las balta

  4. CopperNick says:

    @Akord75
    Corect! Pe aceste amanunte de natura aerodinamica se bazeaza RAA care suporta in viraje mai mult de 5 G si pot fi lansate pe azimuturi cu 180 grade mai mari decat al tintei…cu alte cuvinte in directie opusa. Vezi RAA produse de Raphael.

  5. akord75 says:

    @coppernick
    Daca ne aducem aminte bine av. de spionaj (mandria av. americane la acele vremuri)U2 american a fost doborat deasupra URSS daca nu ma insel in 1953(pilot garry powell) de o amarata de RAA dvina(stramosul lui Volfov dela H=23000m) si al mai noilor S-3oo,S-400,S-450

    o mica rectificare-un avion de lupta ultra modern suporta max 11G,un pilot fb antrenat max=9-10 G(dar nu mai mult de 10-15sec)
    o RAA=15G in permaneta. De aici usor de dedus razele de viraj nemailuind in considerare viteza mult superioara a RAA si faptul ca nu are pilot(ci doar pilot automat_si nu e o gluma)
    Ma bucur ca m-ati inteles
    cu stima
    akord75

    O simpla cautare pe net o sa va dea niste filmulete,dar credeti-ma sunt super vechituri(ceea ce mi se pare normal)

  6. Marlon Juvet says:

    @Akord75: daca nu gresesc, si-au doborat si un avion propriu cu ocazia aia.

  7. […] InfoMondo Militar  Trimite editorial pe e-mail Comenteaza editorial  Printeaza […]

  8. valentin vasilescu says:

    Procedeele de intrebuintare ale avionului concorda cu misiunile sale. Va invit sa cititi materialul de mai jos si veti vedea ca nu este gindit ca ceva care sa se apropie de linia frontului.

    http://news.corect.com/scit/stiinta/primul-avion-stratosferic-capabil-sa-zboare-timp-de-o-luna-fara-alimentare-aer

  9. Dan says:

    Bai akord75, SA-2 nu era deloc amarata, din contra era una dintre cele mai avansate RAA a vremii ei. A doborat un avion care nu era proiectat pentru viteza sau pentru a executa manevre. Mare branza. SR-71 Blackbird, desi a fost folosit de nenumarate ori pentru a spiona URSS-ul nu a fost doborat niciodata. Deci las-a mai moale cu tehnica-minune ruseasca pentru ca nu tine. Nu sunt rusii crema pamantului, cum vor multi rusofili ca tine sa-i faca sa para.

  10. Dan says:

    Si inca ceva bai akord75, ca vad ca tare neinformat esti. Rusii au doborat U-2ul pilotat de Garry Powers in 1960, nu in 1953. In 1950 nici macar nu aveau rusii sistemul anti-aerian SA-2.