Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Care o fi adevărul din Raportul privind accidentul aviatic din Apuseni?

Oare pe unde o fi adevărul, sau mai exact, care este el? El, adevărul legat de tragedia din Apuseni? Aceste întrebări au răsărit în urma declaraţiilor premierului Ponta. Astfel, premierul a declarat că “Raportul Oprea pentru presă este incomplet!”

Ca şi completare, Victor Ponta a afirmat că, “în Raportul extins există şi date legate de activitatea STS, care nu au putut fi, însă, prezentate public deoarece au un caracter de confidenţialitate”.

Ca o primă concluzie ce s-ar desprinde am putea afirma că “Raportul ăla bun şi mult mai mare, cu anexe, cu tot, nu a apărut!?

“Acolo sunt şi date, hărţi secrete”, a mai spus Ponta. Se pare că – potrivit tot afirmaţiilor lui Ponta – orice informaţie privind activitatea STS dată presei aduce atingere siguranţei naţionale”.

Oricum, Ponta a sfătuit ascultătorii, implicit, pe spectatorii TV “să aibă răbdare până la şedinţa CSAT de duminică, în care va fi prezentat integral celebrul Raport”.

În concluzie, premierul a cerut jurnaliştilor să nu se ia “după apariţiile din presă (sic?!), vis-a-vis de informaţiile conform cărora în varianta extinsă a Raportului s-ar fi arătat că Ministerul Apărării a determinat distanţa dintre ultima poziţie cunoscută a avionului şi locul prăbuşirii, mai exact 2.089 metri.

S.D.

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

19 Responses to “Care o fi adevărul din Raportul privind accidentul aviatic din Apuseni?”

  1. szilard says:

    Hai ca va spun eu :
    2089 m inseamna 2 km, adica 2 statii de autobuz(o nimica), ARMATA TREBUIA SA INTERVINA
    2. avionul vechi de 45 ani, fara GPS, nu avea voie sa decoleze(era un avion SMURD mai bun, dar dar nu avea niste chingi la scaune si de aia nu era folosit)
    Problema e cum s-a actionat dupa prabusire :
    Totul trebuie pornit de la :
    1. radarul de pe Muntele Mare aflat la 20 km de la locul prabusirii, care a detectat bineinteles acel avion
    2. elicopterele Puma SOCAT de la Cimpia Turzii aflat la 60 km de la locul prabusirii(aproximativ 30 min de mers cu elicopterul), care puteau interveni lejer
    3. celelalte sevicii : ROMATSA si STS nu puteau interveni pentru ca avionul respectiv nu avea GPS(ele mai rau au incurcat situatia trimitind echipe unde a intarcat Adrian Mutu iapa si Surdu capra)
    Acum vine declaratia unui pilot de elicopter Puma SOCAT care spune ca a zburat in conditii mult mai grele : de viscol si ceata densa in care punctele de reper erau virfurile stilpilor de inalta tensiune !
    Vremea la acea data : +17 grade in orase, si aproximativ -5 grade la munte, cer senin, vreme de exceptie de primavara, vizibilitate 1000 m(din declaratia pilotului), DECI UN ELICOPTER PUMA SOCAT PUTEA INTERVENI LEJER ! (am inteles ca unul chiar a fost intors din aer)
    Curios ca locul prabusirii si operatiunile de recuperare a avionului a fost filmat din aer… CU CE ???, cu deltaplanul ?,… NU CUMVA CU UN ELICOPTER ???
    SPER CA PARINTII AUREI SA STIE PE CINE TREBUIE SA DEIE IN JUDECATA !

  2. Nu strica sa cititi pe blogul meu personal si raportul britanic.
    Nu uitati sa stati pe scaun ….si dupa citirea lui….sa va cruciti !

  3. STOPS says:

    un TRISTIH DIN TRISTEȚE, atașat “militar” la opinia mea grafică, am expediat azi dimineață precum ca și … COMENTARIU !
    sTOPs MMXIV

  4. gigel says:

    Sunteti niste tristi!

  5. ION says:

    Filmarea din aer s-a facut cu o draona de catre un om din zona Auseni.

  6. ION says:

    Distanta exacta de 2089 metri s-a determinat a doua zi dupa accident de catre Directia Topografica.
    La putin timp de la accident cei de la (Muntele Mare) radiotehnice au determinat distanta aproximativa 2 km. De asemenea au determinat (corect, dupa cum s-a dovedit ulterior) azimutul.
    Intrebarile care se nasc/pun ar fi: Ce au facut militarii cu aceasta informatie (aproximativa) dupa ce au fost refuzati de catre cei de la Romatsa? Au dat-o “pe surse” acelui sef de post, iar acesta a alertat pe unul din cei trei localnici, care i-au gasit pe cei prabusiti? Pentru ca unul din acesti localnici a spus, initial, in direct, la TV ca a fost alertat de catre un sef de post din zona si trimis pe Varful Petreasa. Distanta de la domiciliul lor pana la locul accidentului, pe drumul stiut/parcurs de ei este de trei km si l-au facut intr-o ora si jumatate.

  7. szilard says:

    Cu : Padurarul, Seful de post si Motii e alt film, dar asa este.
    Motii au venit la Bucuresti la Basescu sa le dea medalii si certificate de eroi cu bani multi(ceva asemanator cu certificatele de eroi la Revolutie).
    Tarani Moti, smecheri si MOCNITI, nu este exclus sa fi intervenit si un ”elefant” de politician.

  8. ION says:

    Cei ce ne conduc politic acum umilesc armata.
    Dupa refuzul Romatsa, trebuia imediat informat ministrul Dusa, iar acesta trebuia sa ceara imediat lui Ponta aprobarea de a interveni cu mijloacele armatei. Daca armata ar fi avut MINISTRU…

    Iata inca o proba de … ministru al Apararii:
    Presedintele CJ Braila, Bunea Stancu a fost intrebat intr-o conferinta de presa, vineri, de catre o ziarista daca are de gand sa demisioneze, dupa ce si-a luat concediu fix in perioada in care judetul se afla sub codul rosu de viscol si vreme rea.

    Bunea Stancu i-a replicat cu violenta privind la omul de langa el, ministru:
    “Niste obraznici, ma. Niste fate. Ii dau doua picioare in gura. Bai, sa-ti trimit demisia, ma! Niste nesimtiti! Nu aveti pic de bun simt!”, a raspuns acesta. Atunci si acolo, langa Bunea Stancu se afla ministrul Mircea Dusa, care radea in acest timp.
    Sa fii satisfacut si sa razi de asa comportament! Esti ministru? Al Apararii? Saraca armata!

  9. szilard says:

    Da, e un lucru stiut(dar trecut sub tacere) ca prostituatele sint un bun furnizor de organe, mai ales daca nu stie nimeni de ele, sau sint urite.

  10. anonim says:

    Da de cand o pizdulice care abia a luat lingura in mana, are dreptul sa insinuieze unui om in varsta ca trebuie sa-si dea demisia? Este posibil ca omul a platit anticipat biletul intr-o statiune, si ce o mai fi platit cu ceva timp inainte.Acum ce trebuia sa piarda bani ca a venit viscolul.Tu daca aveai bilet la statiune renuntai mai desteptule fiindca a venit viscolul?Nu cred ca te da constiinta afara .

  11. szilard says:

    Dusa, … intr-o discutie cu mine cred ca ar fi fugit(spre binele lui), un submediocru, … dar asa este rasa umana : unde un prost crede ca e destept si lupta si cu dintii pentru bani(de aia unele tari … ca Polonia nu au stiut ce-i aia criza economica, sau Turcia).

  12. Adevarul din nefericire says:

    Cand mor oameni de frig ca nu intervine nimeni in judetul tau lasi concediul si distractia si vii in tara..Mai ales cand esti milionar in euro cu firme care sug de la buget si nu iti pasa de contravaloare concediului

  13. gigi says:

    szilard…nu numai ca habar nu ai…dar mai si semnalizezi…de aia e tara plina de fotbalisti si politicieni…pentru ca inca mai sunt comunisti care se cred buni la toate…care rezolva ei totul mai draga…

  14. anonim says:

    Etete unde zace constiinta.hai ca ma faci sa rad.Du-te ma si saruta moastele la sfanta Paraschiva.

  15. szilard says:

    mai corect : RADIOLOCATORUL, SEFUL DE POST SI MOTII

  16. Lunetistu' says:

    Bre nea Jiji,
    Utecistii de ieri comunistii de astazi. Utecistii de azi comunistii de maine – spunea cineva.
    Se inmultesc si cresc mai ceva ca ca(!)lu’ lu’ (!) Harap Alb. Asa ca peste patru generatii vom scapa de comunistii multilateral pregatiti.

  17. coopernick says:

    S-a intamplat zilele trecute!!!!!!!!
    O ambarcaţiune aflată în pericol pe Coasta de Azur, în sudul Franţei, a fost căutată de echipaje ale Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Neamţ în zona barajului Izvorul Muntelui, după ce Romatsa a dat şi această posibilă locaţie a navei, în baza unor informaţii de pe satelit.
    Potrivit reprezentanţilor Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă (ISU) Neamţ, dispeceratul instituţiei a fost sesizat de Romatsa, în 5 februarie, la ora 22.00, cu privire la o ambarcaţiune care s-ar afla în pericol, mesajul fiind recepţionat de companie prin sistemul de alertă prin satelit, transmite corespondentul MEDIAFAX.
    Conform sursei citate, Romatsa a precizat că are două posibile locaţii unde s-ar putea afla ambarcaţiunea, respectiv Lacul Izvorul Muntelui din judeţul Neamţ şi Coasta de Azur, în sudul Franţei.
    “Din momentul în care am primit mesajul, reprezentanţii Romatsa ne-au transmis că, la o a doua trecere a satelitului, ne va preciza locaţia exactă a navei. Noi am considerat plauzibilă informaţia primită, în sensul că un trailer care transporta respectiva ambarcaţiune, pe cale rutieră, să fi fost implicat în vreun accident. În consecinţă, am trimis echipaje în patrulare în zona indicată în judeţul Neamţ”, a declarat, sâmbătă, pentru corespondentul MEDIAFAX inspectorul şef al ISU Neamţ, Ioan Niţică.
    După aproximativ 50 de minute, ISU Neamţ a primit un nou mesaj de la Romatsa, prin care era informat că incidentul în care a fost implicată respectiva ambarcaţiune s-a produs pe Coasta de Azur.

    În aceste condiţii, ISU Neamţ a oprit căutările în zona Lacului Izvorul Muntelui.

  18. Messerschmidt says:

    Si parca uitam prea repede acest subiect. Imi era frica de uitare, iata ca ea se produce. Si totusi, dupa exercitiul cu Coasta de Azur va propun:

    “Noi i-am omorât pe oamenii aceştia. Suntem criminali”.
    Bendeac A GĂSIT EXPLICAŢIA TRAGEDIEI DIN APUSENI.
    Mesajul său vizează toţi românii

    Mihai Bendeac a făcut o analiză a societăţii româneşti, iar concluzia principală a fost că vinovaţii pentru catastrofa aviatică din Munţii Apuseni sunt românii, pentru că nu au ştiut să îşi aleagă liderii politici potriviţi pentru a redresa ţara.

    Rând pe rând, actorul a indicat factorii pentru care consideră că a fost posibil un deznodământ ca acela din Munţii Apuseni.

    “CIOCU’ MIC SI JOC DE GLEZNE (6 MOTIVE PENTRU 6 ORE DE COSMAR). Observ, in ultimele zile, un val de revolta generalizata vizavi de evenimentul tragic de luni. Si, totusi, cum ne permitem sa aruncam vina ba pe STS, ba pe MAI, SMURD, Ponta, Basescu etc? Nu, prieteni. De data asta nu mai avem dreptul sa ne revoltam. Fiindcă NOI i-am omorât pe oamenii astia. Da, tu. Tu care citesti acum si faci ochii mari pregatindu-te sa ma injuri. Da! Tu ai omorât fata aia! Împreuna cu mine, cu mama, cu tata, cu bunicii nostri, noi toti. A venit momentul sa recunoastem ca noi suntem vinovati.

    De ce a stat copilul ăla 6 ore in frig?

    1. Suntem vinovati pentru ca, in imbecilitatea noastră, de 25 de ani ne incapatanam sa votam partide politice, nu oameni. Unul nu s-a găsit sa lanseze o miscare nationala de protest prin care, la o runda de alegeri parlamentare, de exemplu, sa facem front comun si sa votam/promovăm doar INDEPENDENTI. Realizati ce-ar fi însemnat sa se trezeasca, peste noapte, toate partidele politice pe din-afara?! N-am făcut-o?

    S-A FĂCUT O ORA…

    2. Timp de 50 de ani, in comunism, biserica ortodoxa n-a precupetit niciun efort spre a da limbi in fundul conducerii de partid. Sigur, au existat câteva voci (vezi Arsenie Boca) dar care au fost sugrumate imediat de către comunisti cu sprijinul, ghici, bisericii! Cine stie.. Am mai spus-o… Erau peste 20 de mii de preoti, calugari, maicute in România. Era de ajuns sa se întinda cu totii, in semn de protest, pe asfalt, de-a lungul unui bulevard din Bucuresti. P..a! Ba chiar, cand revolutia incepuse la Timisoara, Patriarhul de atunci s-a gandit sa mai dea doua limbi de control, ca nu se stie.. Mai mult, imediat după revolutie, biserica a declansat unul dintre cele mai mari jafuri din istoria acestei natiuni. S-a construit o biserica la 3 zile!!! Sunt 9 mii!!! Nimeni nu a iesit in strada sa spună ca 1000 de biserici înseamnă 300 de avioane de prim ajutor. Si ca ne-am descurca si cu 8 mii de biserici..

    SI S-AU FĂCUT DOUA ORE…

    3. Toti sar acum cu bestialitate pe oamenii politici. Dar când mie mi s-a interzis sa-i parodiez, colegii de breasla nu numai ca nu au fost alături… Se băteau care sa-mi ia locul… Da-o dracu de liberă exprimare! Banu’ sa vina! Nu? Sau cand rapper-ului WatsuP i s-a luat microfonul din mana, ai făcut ceva? A facut cineva ceva? Nu?..

    SE FĂCURĂ TREI ORE…

    4. Când un partid politic l-a numit presedinte al TVR pe Stelian Tănase, fost agitator comunist la brigazile de 23 August si cel care i-a numit pe telespectatorii romani “Grivei”, nu am avut niciunul vreo atitudine. Normal.. De asta ne arde noua? Stim si acceptam, ca oile, ca toate numirile din România se fac politic. Da? Pai si la Romatsa si STS tot politic erau numiti.. M..e! Nu de alta, dar meritam..

    AU TRECUT PATRU ORE…

    5. Bianca Dragusanu câstiga sute de mii de euro doar pentru ca ne uitam la ea. Televiziunile, cele mai multe dintre ele, care acum ar baga obiectivul si sub perna din sicriul bietului Iovan, te tratează ca pe ultimul imbecil. Pentru ca esti! Pentru ca suntem! Iar copiii nostri vad ca Bianca radiaza in BMW-ul ei si Aura Ion, un exemplu de OM, e la 2 metri sub pământ…

    S-AU FĂCUT CINCI ORE…

    6. De 60 de ani, părintii sunt buzunariti prin fondul clasei. De 60 de ani, sistemul acesta de învătământ ticalos care nu are c*****e necesare de a preda istoria adevarata a Romanilor, a indobitocit generatii la rând. Ne e rusine sa recunoastem ca, din zecile de milioane de cazuri, s-a trezit un singur părinte, după 60 de ani, sa reclame aceste abuzuri? Am scos telefonul ca sa filmam de fiecare data când taximetristii ne-au întrebat unde mergem si “dacă e bine 50 de lei” ca sa-i dam pe mana Politiei? Nu?

    6 ORE. Suntem criminali. Sa ne obisnum cu ideea! Si, mai ales, sa o acceptam. Altfel… SE VOR FACE 7 ORE… Cu drag si sentiment de vina, M. Bendeac”, a scris actorul.

  19. ION says:

    Va aduceti aminte ce scriam la acest post pe 1 februarie? Ca armata a cunoscut locul prabusirii avionului si a dat informatia “pe surse”?
    Am confirmarea sefului statului ca am avut informatia corecta.

    ION says:
    Februarie 1, 2014 at 6:02 pm
    Distanta exacta de 2089 metri s-a determinat a doua zi dupa accident de catre Directia Topografica.
    La putin timp de la accident cei de la (Muntele Mare) radiotehnice au determinat distanta aproximativa 2 km. De asemenea au determinat (corect, dupa cum s-a dovedit ulterior) azimutul.
    Intrebarile care se nasc/pun ar fi: Ce au facut militarii cu aceasta informatie (aproximativa) dupa ce au fost refuzati de catre cei de la Romatsa? Au dat-o “pe surse” acelui sef de post, iar acesta a alertat pe unul din cei trei localnici, care i-au gasit pe cei prabusiti? Pentru ca unul din acesti localnici a spus, initial, in direct, la TV ca a fost alertat de catre un sef de post din zona si trimis pe Varful Petreasa. Distanta de la domiciliul lor pana la locul accidentului, pe drumul stiut/parcurs de ei este de trei km si l-au facut intr-o ora si jumatate.

    Iata ce spune seful statului public pe 11 februarie:
    “Au fost radarele Armatei, care au sesizat avionul pe ecran si cu usurinta au putut aprecia unde s-a prabusit. Ei au vrut sa comunice, dar li s-a spus ca nu e nevoie”.