Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

De plâns sau de râs? Avem bani dar nu avem de unde să luăm avioane

Mircea Dusa - un ministru prins intre problema secuiasca, pensii si avioane - foto Stefan Micsik, MEDIAFAX

Planificarea strategică şi decizia fermă, specifică decidenţilor politici şi militari din ultima perioadă se pare că dă rezultate în cazul înzestrării cu avioane multirol.

Prezent la şedinţa de autoevaluare a Statului Major al Forţelor aeriene, ministrul Apărării a declarat: “În ceea ce priveşte programul de achiziţie al avionului multirol, am garanţii pentru plata primei tranşe, problema principală rămânând găsirea avioanelor”.

Mai mult, în finalul şedinţei, ministrul Duşa le-a spus celor prezenţi că le va fi un bun partener pentru a aduce aviaţia militară la nivelul executării oricărui tip de misiune.

Şeful Statului Major General a subliniat şi el că se va găsi soluţia optimă pentru achiziţionarea avionului multirol şi, totodată, pentru plata avioanelor C-27 J Spartan.

Reamintim că din 2005 se caută o soluţie privind înzestrarea cu un nou model de avion multirol a aviaţiei militare române. În tot acest timp MApN nu a făcut NICIO cerere de ofertă rezumându-se doar la nişte cereri de informare către furnizorii de avioane. De când PDL a preluat puterea în 2009 decidenţilor le-a intrat în cap ideea că aviaţia trebuie dotată musai cu avioane F-16 second hand. Au şi fost emise 2 decizii CSAT în acest sens. La fundamentarea deciziei au stat şi rapoartele şefilor aviaţiei care au justificat decizia prin nevoia de a se trece la viitoare generaţie de avioane, F-35, de pe F-16.

Îi sugerăm, oare pentru a câta oară, ministrului să facă o CERERE de OFERTĂ şi poate va primi un răspuns adecvat posibilităţilor noastre. Îi mai spunem că lumea e plină de binevoitori care să ne ofere ce vor ei nu ce vrem noi şi până la urmă există riscul ca banii să fie aruncaţi pe fereastră. În cazul acestor avioane nu se poate opera cu ele ca şi cu C-130 Hercules prin canibalizare, sau a fregatelor fără înzestrarea cu armamentul standard. Pur şi simplu ele trebuie să fie toate operative (dacă rămânem la 9-12).

Îi mai propunem ca în cazul în care cei de la MApN sunt depăşiţi de problemă să solicite sprijinul societăţii civile că sigur se vor găsii persoane de bună credinţă care să îi ofere expertiza necesară.

sursa: comunicat MApN

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

6 Responses to “De plâns sau de râs? Avem bani dar nu avem de unde să luăm avioane”

  1. Bure Bista says:

    Să sperăm că problema nu e o pălărie prea mare pentru primarul de la Topliţa.

    Oricum e o adevărată harababură în capul celor îndrept să facă achiziţia.

    Eu cred că ei nu au capacitatea intelectuală, morală şi politică să o facă.

    Cât despre aviatori… doar o vorbă: v-aţi ales cu nişte lideri…..

  2. szilard says:

    Blindatele Gepard sau primit gratuit, ”scutul” la fel, fonduri europene nerambursabile la fel, pote mai pica o para malaiata cu avioanele multirol, problema e timpul – ala nu iarta.

  3. Grig says:

    Pai MApN nu are bani sa plateasca Spartan-ele cumparate acu’ 6 ani dar are bani “pentru prima transa” de multirol secon/third hand!!! Asta da declaratie – mai ales ca in buget nu e prevazut nimic!
    Revenind la subiect, nu trebuie decat ca guvernul sa publice anuntul conform legii – nu sa ceara oferte asa, de la baietii de la coltul strazii (ma refer la gramezile de F-16 scoase din uz, inlocuite cu Eurofighter).
    De ex., sa aplicam si “Code of Conduct” al EDA, pt. ca ne fereste de problemele cu “comisioanele”.

    Din partea societatii civile, cu drag:-)
    Code of Conduct on Defence Procurement :
    http://www.eda.europa.eu/projects/projects-search/code-of-conduct-on-defence-procurement

    Code of Conduct on Offsets:
    http://www.eda.europa.eu/docs/default-source/documents/The_Code_of_Conduct_on_Offsets.pdf

    Enjoy la greu!!
    BFIT

    PS: documentele pot fi gasite si in romana.

  4. Bure Bista says:

    @Grig

    Trebuie sa le traduci si explici. Altfel vorba in vant.

    Astia isi inchipuie ca fac relatii internationale dar ei nu decripteaza in cheie geopolitica nimic: pai cred ei ca le fac un favor americanilor ca iau F-16 si ii tin cu asta pe aici. Aia au venit sidaca nu am vrut noi sau pleaca daca vor ei. Deci nu de noi depinde.

    Le sugerez sa arunce o privire la polonezi: de vazut cum isi negocieaza acestia relatia cu SUA si cu UE.

    Dar aia au atitudine de barbati nu de slugoi.

  5. Fenchea Marius says:

    La sa ca domnul ministru se va face mare si va creste si isi va da seama de potloariile Oprea, Dobritoiu et co cu al lor F 35 cu scari de la F 16 asa cum isi imagineaza ei ca o sa le foloseasca.
    Donam noi scrile domnule ministru daca aduceti offset 80% minim odata cu multirolul!
    Ne oferim resboiu, rumaniamilitary alaturi de infomondo sa va acordam si expertiza tehnica si toate datele despre subiect desi cred ca MApN-ul nu duce lipsa de oameni mult mai bine informati dact noi.
    Este nevoie de o decizie!
    Cum era cu F 16 a caror piese se gasesc pe toate gardurile?!

  6. szilard says:

    Trebuie sa se inteleaga un lucru : DIN NIMIC NIMIC IESE, o baba daca ar avea puteri ar face ceva, dar cred ca mai mult nu se poate, sa incarci o datorie de 1 mld euro plus alte mld pentru infrastuctura si suprastructura e imposibil, cred ca prostii, babalicii impotenti, au dreptate, greseseala a fost facuta mai demult prin aliante esuate, ca si in casatorie-unde multi au luat teapa : Columbeanu, Pepe, Stefan Banica-junior cu zina lui, Borcea, lista e enorma…