Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Din discursul lui Oprea la bilanţul MApN-ului pe 2011

Ministrul Apărării, Gabriel Oprea, prezent la bilanţul activităţii  pe anul 2011, al Ministerului pe care îl conduce, în continuare, a ţinut un discurs.
Din discurs am reţinut următoarele:

– “bugetele care au putut fi asigurate Armatei Române au fost de avarie”;
– “Armata este cea mai reformată instituţie a statului român, formată din oameni competenţi şi profesionişti”;
– “Armata României a parcurs un an dificil – aşa cum a fost pentru toţi românii – cu fruntea sus şi cu dorinţa fermă de a îşi îndeplini obiectivele asumate în faţa cetăţenilor ţării şi în faţa aliaţilor noştri;
–  “armata a reuşit cu chibzuinţă, cu pricepere şi cu respect permanent faţă de români să administreze eficient şi transparent resursele”;
– meritele pentru aceste rezultate deosebite “nu aparţin unei singure persoane, ci unei întregi echipe, formate din oameni competenţi şi serioşi, care pun interesul naţional înaintea interesului personal”;
– “niciun om nu va pleca din armată şi acest principiu rămâne valabil. Este un lucru extrem de important, mai ales în contextul economic deosebit de greu pe care îl traversează ţara şi întreaga lume şi când păstrarea locului de muncă este vitală”
– “armata continuă să dea un exemplu de disciplină, profesionalism şi solidaritate”.

Infomondo Militar
Notă: Aşa cum ne-a obişnuit  şi para-obşnuit, Oprea a fost şi rămâne un demagog. Un re-evaluat care are bafta de a fi fost acceptat de Ungureanu în noul guvern. Ar fi interesant de văzut până când?

Sursa: AGERPRES

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

12 Responses to “Din discursul lui Oprea la bilanţul MApN-ului pe 2011”

  1. Privitor says:

    Nu, ministrul apararii nu este un demagog oarecare este un tradator fara posibilitate de reabilitare, este cel care si-a tradat colegii de partid, camarazii si tara – votand legi antiromanesti (participand – ca vandut, alaturi de presedinte la satisfacerea prin legiferare a tuturor cererilor UDMR-lui). Face parte din coalitia care a indatorat iremediabil tara, a dispus fara justificare si jena saracirea popu-latie si a umilit prin aroganta acesta natie (s-a impaunat cu grade si demninitati nemeritatea clica de profitori din banii publici).

  2. descultul says:

    Atentie se re-re-recalculeaza pensiile nesustenabile.

  3. Dracula says:

    Dezvolta .Da-ne mai multe informatii.
    Altfel, eu inteleg doar ca se re-re-recalculeaza pensia lui cordeleon care este nemeritata pentru cei 15 ani de activitate a lui…

  4. iceparu says:

    Cine naiba ii face materialele?El le citeste inainte?Nu asi zice ca Oprea e demagog.Mai degraba sunt demagogi cei ce ii fac materialele.Sa fiu in locul lui asi trimite pe tantalaii aia la plimbare sau in cel mai fericit caz acolo unde se agata harta in cui, nu in Bucuresti.Se vede ca nu are oameni de valoare langa el.E un nefericit care este manipulat de catei.

  5. vasile says:

    “Legea 119 din 2010 este imorala si are un caracter distructiv”
    Sunt col (r) Nour Constantin specialitatea Finanţe, promoţia 1970. Am activat 17 ani ca ofiţer financiar şi 13 ani ca ofiţer de comandă, fiind locţ. Al Cdt. La Spitalul Militar Galaţi. Nu sunt membru de partid sau sindicalist. Cunosc bine armata, am activat şi în unităţi luptătoare, stăpânesc bine fenomentul militar, cunosc administraţie, organizare şi conducere. Sunt printre puţinii ofiţeri din Armata Română, specialitatea finanţe care a deţinut o funcţie de comandă 13 ani, iar din acest punct de vedere sunt singurul. De aceea îmi permit şi mi-am permis să fac unele aprecieri şi constatări pertinente legate de efectele produse prin aplicarea Lg. 119, pe care le-am prezentat în emisiuni televizate la cele 4 posturi de televiziune locale, la Radio Galaţi precum şi într-un articol publicat în “Viaţa liberă” din 8 feb. 2011. Încerc să vi le prezint şi dumeavoastră în speranţa că le veţi face mai departe cunoscute publicului larg dar şi guvernanţilor, întrucât sunt lucruri de o extremă gravitate pe care unii ofiţeri de specialitate nu au tăria morală să o facă iar alţii se tem pentru familile lor.
    Legea 119 din 2010 este imorală şi are un caracter distructiv.
    Este imorală pentru că a fost introdusă la adoptare cu un slogan mincinos prin care se doreşte promovarea principiului contributivităţii pentru toţi, ceea ce este fals. În cazul militarilor nu se poate face dovada contribuţiei la un fond de pensii, aplicându-li-se şi lor un algoritm de calcul ca şi la civili. Considerând că ar fi putut contribui, inventându-li-se şi o vechime a stagiului de cotizare deşi nu au cotizat ceea ce în dreptul administrativ reprezintă un fals. Prin introducerea unui element fals într-o bază de calcul, toată baza de calcul devine nulă de drept iar rezultatul este fals.
    Este imoral nu pentru că li s-ar fi luat din pensii, ci dimpotrivă pentru faptul că li se acordă la pensii în plus ceva ce nu au dreptul. Militarii au fost retribuiţi de două secole numai din fondul de înarmare atât în activitate, cât şi în rezervă având la bază principiile ierarhiei militare. Retribuirea lor a fost şi va fi diferită de civili şi acest lucru s-a făcut şi se face din mai multe considerente, cum ar fi: condiţii de muncă diferite, categorii diferite de drepturi băneşti, condiţii diferite de plată, timp de muncă diferit, sarcini şi scopul pentru care au fost retribuiţi, obligaţii diferite, să apere, să lupte, să moară dacă situaţia de luptă o cere. De aceea nici nu se poate constitui un fond de pensii din contribuţii, deoarece o armată când se doreşte, în funcţie de politica de înarmare a statului poate fi de 20 de mii de militari sau poate fi şi de 250 de mii aşa cum de altfel a şi fost. Şi atunci ei nu pot fi retribuiţi decât cu solde de la bugetul de înarmare, iar în rezervă tot de aici în funcţie de vechimea îndeplinită şi soldele avute. Constituirea unui fond de pensii din contribuţii nefiind funcţionabil ca urmare a fluctuaţiei în timp a efectivelor care pot creşte, să scadă sau pot fi pierdute în luptă.
    Tot ce s-a întâmplat în luna ian. 2011 cu pensiile militare a fost o mare diversiune bine gândită şi pusă în aplicare de guvernanţi, atenţie, după ce şi-au dat seama că principiul contributivităţii anunţat cu trâmbiţe, aplicat militarilor prin algoritmul de calcul din sistemul public îi aruncă pe aceştia cu pensiile mult mai mari decât soldele pe care le-au avut la ieşire şi chiar faţă de soldele actuale dacă ar fi în activitate. Situaţie fără precedent, extrem de gravă care ar trebui să pună pe gânduri pe mulţi, dar în primul rând pe parlamentarii din tot spectrul politic.
    Astfel în luna ian. s-a trimis în teren numai 50% din pensii (restul s-a trimis în feb. odată cu pensia întreagă avută) cu scopul de a se provoca voit o nemulţumire generală în rândul militarilor şi un sentiment fals de mulţumire în rândul civililor cu privire la egalizarea pensiilor. Efect care s-a şi produs.
    Aplicarea acestei metode de calcul promovată de Legea 119 şi în cazul miitarilor are un efect devastator asupra fondului de pensii civil întrucât s-a introdus la aprobare fără un studiu de impact, fără a se cunoaşte istoricul drepturilor băneşti în armată, fără a avea răspunsuri, de ce se plătesc în armată solde şi nu salarii, de ce civilii plătesc o contribuţie la un fond de pensii şi militarii nu, de ce plata soldelor nu este legată de timpul de muncă, de ce solda este legată de o ierarhie militară şi un lucru foarte important de cunoscut, că soldele nu se stabilesc în raport de salariul mediu pe economia naţională. Toate acestea au condus la aplicarea mecanică a unei metode de calcul care este discriminatorie întrucât se aplică la ambele categorii şi la pensionarii civili şi la pensionarii militari, dar unii au plătit conbtribuţii la un fond de pensii iar alţii nu, considerând că ar fi putut contribui ceea ce nu este egal cu a contribui. Or prin Legea 119 se trimite la calcularea unui punct de pensie lunar raportându-se la salariul mediu pe economia naţională ceea ce conduce la obţinerea unui punctaj artificial care măreşte pensia militară şi mai mult. Mărirea este artificială neavând ceva comun cu principiile ierarhiilor militare pe baza cărora s-au stabilit soldele la un anumit moment, creşterea nejustificată ţinând mai de grabă de perioadele când au funcţionat militarii. Astfel că raportându-se soldele la salariul mediu pe economia naţională în perioada anilor 50-60 când acesta era de 366 lei punctul de pensie se duce nejustificat la 4-5 şi chiar 6 ceea ce este enorm. Fără susţinere într-o contribuţie, creşterea punctului de pensie devine artificială. Acest artificiu de calcul neancorat în realitate şi neavând nici suport juridic a condus la creşterea pensiilor militare, mărindu-le cu mult faţă de soldele, de grade şi de funcţii cu care au ieşit aceştia la pensie. Astfel un Lt. Col. Care a avut pensie de 2650 lei şi care a ieşit în ’85 îi creşte nejustificat pensia cu 1400 lei, primind 4050 lei mai mult decât un general comandant corp de armată care a ieşit în 2007. De altfel, şi unui maistru militar în baza acestui calcul aberant, beneficiază în prezent de o creştere a pensiei de la 1700 lei cu 1600 lei ridicând mai mult decât un colonel. Această lege nu a ţinut seama că o armată funcţionează în baza unei ierarhii şi că militarii au avut întotdeauna alte criterii de pensionare pe baza unor principii statuate de două secole, care păstrează o scară ierarhică şi valorică inclusiv la trecerea în rezervă. Legea 119 tocmai acest lucru face, dărâmă această scară anulând o Lege 164/2001 construită pe baza unor principii amintite mai sus, denaturând modul de calcul şi stabilire a pensiilor militare.
    Deşi le-au crescut la toţi pensionarii militari solda tarifară brută ca bază de calcul a pensiei prin aplicarea acestui algoritm, pentru acei ofiţeri care au ieşit la pensie şi de pe funcţii de comandă, Legea 119 le anulează indemnizaţia de comandă ce apărea în baza de calcul în vechile decizii, ceea ce a condus la o diminuare per-total, aceştia fiind cei 10% cărora li s-au diminuat pensia, tocmai acelora care au condus armata, de unde rezultă şi caracterul distrugător prin renunţarea la principiile ierarhiei militare la trecerea în rezervă.
    Această creştere enormă nejustificată a pensiilor militare, fără precedent în istoria drepturilor băneşti va aduce grave prejudicii fondului de pensii civil dacă această lege nu va fi abrogată urgent.
    Toţi acei care se bucură de creşterea pensiei militare acum, trebuie să înţeleagă că nicăieri în lume cineva nu poate primi o creştere la pensie fără a pune în spatele cererii o dovadă, un document că a contribuit cândva, cu ceva la acel fond de pensii. Neexistând o contribuţie fizică la acel fond nici o instanţă de drept nu va da curs cererii.
    Deşi am făcut parte din sistem nu pot rămâne pasiv faţă de lucruri murdare, iraţionale şi iresponsabile ce se petrec la lumina zilei şi m-aş simţi mânjit dacă am să primesc o pensie ca rezultat al jocului de ruletă. Mă surprinde faptul că şi alţi rezervişti de specialitate nu au reacţionat. Apariţia unor foşti ofiţeri de diferite arme la emisiuni televizate, necunoscători în domeniul acesta, nu face altceva decât să le facă jocul guvernanţilor, şi un mare rău sistemului militar în ansamblu. Înţeleg spiritul de conservare şi teama de a-şi pierde scaunul precum şi dorinţa de avansare a ofiţerilor din Direcţia Financiară. Numai la armatele din Est poţi întâlni grade de general la birouri cu scop precis de a implementa un program dezastruos de majorare a pensiilor militare.
    Am convingerea că o asemenea lege nu va rezista şi oricare alt guvern, va reveni cu o lege nouă a pensiilor militare după Legea 164 din 2001 completată şi republicată.
    Col.(r) Nour Constantin

  6. jursaapar says:

    Buna analiza. Cel mai interesant si de necontestat este faptul ca daca meseria mea este sa lupt intr-un eventual conflict armat, nestiind daca voi scapa cu viata, care ar fi logica sa contribui eu in timpul vietii la vreo pensie? Pensia mea nici n-ar trebui sa se numeasca pensie. Drepturile banesti care trebuie acordate militarilor, atat pe timpul vietii, cat si dupa, ar trebui sa se faca pe baza altor principii.
    Dar cine sa faca asta, cand in sanul armatei avem tradatori si slugi politice?

  7. plano10 says:

    @Nour
    Ca finantist ar trebui sa fiti mai riguros cand expuneti unele consideratii.
    Nici civilii n-au platit contributia de asigurari sociale si totusi li s-a stabilit prin legea 19/2000 pensii pe principiul contributivitatii.
    Cititi aici
    Legea nr. 3/1977, legea pensiilor in era socialista.
    Art. 3
    (1) Dreptul la pensia de asigurari sociale este recunoscut tuturor cetatenilor tarii care au desfasurat o activitate permanenta pe baza unui contract de munca si pentru care unitatile socialiste au depus contributia prevazuta de lege, la fondul de asigurari sociale de stat.
    (2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de asigurari sociale de stat se constituie din contributiile pe care le platesc unitatile socialiste, precum si din sumele alocate in acest scop de la bugetul de stat.

  8. gabriel says:

    Acest comentariu, este irational, nedrept, plin de falsuri si minciuni, instigator dar si revoltator. Este al unei persoane lipsite de logica, de principii si de bun simt, orbita doar de interesele personale. Doar o judecata si o minte bolnava, a lui si a altora, in rezerva si in activitate poate sa decida ca un maistru militar sau subofiter, nu trebuie sa aiba o pensie sau o solda mai mare de 1700 de lei. Niciunu dintre acesti filozofi, nu au avut si nu vor avea candva capacitatea sa inteleaga, sa recunosca, ca o pensie sau o solda de 1700 de lei, este sub limita subzistentei unui cadru militar, fie el maistru militar sau subofiter. Am respectat si respect ierarhia militara dar nu si oamenii de acest gen.

  9. Plano10 says:

    @nour
    Nici civilii n-au contribuit la fondul de pensii in perioada comunista si totusi li s-a aplicat principiul contributivitatii prin Legea 19/2000. Ca sa nu mai vorbim de taranii cooperatori.
    Citeste art 3 din legea nr.3/1977 privind pensiile in Romania

    Art. 3
    (1) Dreptul la pensia de asigurari sociale este recunoscut tuturor cetatenilor tarii care au desfasurat o activitate permanenta pe baza unui contract de munca si pentru care unitatile socialiste au depus contributia prevazuta de lege, la fondul de asigurari sociale de stat.
    (2) Fondurile necesare pentru plata pensiilor de asigurari sociale de stat se constituie din contributiile pe care le platesc unitatile socialiste, precum si din sumele alocate in acest scop de la bugetul de stat.

  10. Ionel N says:

    @ Vasile
    Din start iti spun ca si eu nu sunt de acord cu L119/2010. Nu sunt de acord cu faptul ca un militar in rezerva poate sa aiba pensia mai mare decat solda unui militar activ cu acelasi grad cu cel al militarului in rezerva!!!!
    Cu regret iti spun ca,desi spui ca ai fost finantist faci cateva erori de interpretare a situatiei privind pensiile militare si anume: ” Or prin Legea 119 se trimite la calcularea unui punct de pensie lunar raportându-se la salariul mediu pe economia naţională ceea ce conduce la obţinerea unui punctaj artificial care măreşte pensia militară şi mai mult.”Cu toate ca esti finantist nu ai sesizat ca cea mai mare contributie la cresterea punctajului mediu anual au avut-o ,in primul rand impartirea la 20( vechimea in serviciu) a punctajului general obtinut si in al II-lea rand grupele de munca ,care au marit acest punctaj cu 25-50%.Nu sunt de acord cu tine si in aspectul:
    “Această creştere enormă nejustificată a pensiilor militare, fără precedent în istoria drepturilor băneşti va aduce grave prejudicii fondului de pensii civil dacă această lege nu va fi abrogată urgent.”
    Iarasi ,surprinzator pentru un finantist, nu cunosti faptul ca pensiile sunt platite ,in continuare de MApN prin contributia introdusa pe fondul de salarizare si care este astfel introdusa incat sa acopere plata tuturor pensiilor militare ,cu fondul de pensii al civililor neavand nici o legatura. De altfel si Casa de Pensii Sectoriala a MApN este o institutie autonoma in ciorba careia nu se cam baga Casa Nationala de Pensii!
    Faptul ca blamezi “la total” cresterea pensiilor camarazilor nostri ma face sa cred ca supararea pricinuita de recalcularea pensiilor ti-a intunecat mintea si nu mai judeci sanatos!! Retine,ca inca din inceput ti-am spus ca nu sunt de acord ca un pensionar militar sa aiba pensia mai mare decat solda similarului din activitate, in schimb nu am nimic impotriva ca unele pensii au crescut!!!
    Probabil, ca si tie, mie mi-a scazut pensia destul de mult! Asta nu ma determina sa arunc cu noroi in toata lumea, de parca ea ar fi vinovata de ce se intampla in acest moment cu pensiile miltare!! Sunt si eu suparat pe niste chibiti…. care vorbesc aiurea!

  11. anonim1x says:

    Plano ai aparut iar? Credeam ca te-au detasat ai tai la unpr. Ai scos ceva banuti din vinzarea blogului, nu-i asa?
    Dar lasind la o parte caracterul tau deosebit cu 2 fetze, iti propun sa ne faci o trecere in revista a pensiilor militare de la Burebista si pina in ziua de azi.

  12. costinour says:

    Îmi cer scuze că nu m-am făcut înţeles
    -Am arătat că această formulă de calcul a pensiilor militare a condus în anumite cazuri la dublarea aproape a pensiilor militare a unor maiştrii şi subofiţeri, cuantumul lor ajungând mai mari decât a unor colonei şi generali, situaţie fără precedent în lumea militară.
    -Ce rol poate avea salariul mediu pe ec. naţ. în formula de calcul. Cum poate el cuantifica şi evalua misiunile militare şi funcţiile acestora într-o anumită etapă, când doi lt. comandanţi de plutoane cu aceeaşi vechime beneficiază de puncte lunare diferite cu 50%, cunoscându-se că misiunea acestora a fost să pregătească pentru luptă un pluton. Iată cum iese calculul după această formulă. Cel din anul 1952 obtine punctul lunar de pensie 1,64 (662:403 sal. med. pe ec. nţ.) iar locotenentul din anul 1975 obşine un punct lunar de 1,08 (1969:1813).
    -Contribuţia la un fond de pensie a actualilor militari este o picătură într-un ocean. A fost introdusă pentru a arunca praf în ochi necunoscătorilor şi a promova un principiu al contributivitaţii şi la regimul militarizat ceea ce este imposibil de realizat ca urmare a fluctuaţiilor în sistem, declanşate de politicile de înarmare şi siguranţă a puterilor ce se perindă la vârful statului.