Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Dobriţoiu a semnat scrisoarea de intenţie pentru achiziţionarea de F16 second hand

F16 second hand

Ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a declarat, în exclusivitate pentru Telejurnalul TVR, că “a semnat scrisoarea de intenţie adresată omologului său portughez, în vederea achiziţionării de avione F16 second hand”.

“Asta înseamnă că a început procedura de cumpărare a celor 12 avioane F16 second hand”, afirmă jurnalistul Adelin Petrişor pe blogul său.

Negocierea se va încheia cu semnarea Acordului între cele două guverne.
De reţinut este faptul că 12 F-16 – vechi si uzate – vor ajunge în România abia “din 2015-2016″, deşi plăţile către Portugalia vor începe chiar de anul viitor. Deoarece ratele sunt eşalonate pe 5 ani, avioanele vor fi aproape plătite până când vor intra în dotarea RoAF.

Costul pachetului este de 677 de milioane de dolari. Aici nu sunt incluse modernizarea pistelor ( 14 milioane de dolari), pachetul de armament ( 100 de milioane de dolari) şi un modul de antrenament al piloţilor în Statele Unite ( 40 de milioane de dolari).

Sursa: Adelin Petrişor blog, Aviaţia Magazin

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

10 Responses to “Dobriţoiu a semnat scrisoarea de intenţie pentru achiziţionarea de F16 second hand”

  1. Fenchea Marius says:

    Eu cred ca o sa fie obligati sa isi reconsidere decizia pana cand vor avea banii necesari cei din MApN, poate nici domnul Dobritoiu nu va mai prinde mandatul de ministru al acestui minister, este nevoie de un suflu nou si un concept care sa nu se mai bazeze pe carpeala.

  2. Cip says:

    Suntem fortati prin diverse mijloace sa facem aceasta achizitie dar in rest suntem o tara independenta si suverana .

  3. enzo says:

    Pai ia sa vedem cat ne costa defapt vechiturile alea:
    677+4+100+40 = 821 milioane E pentru 12 avioane la mana a 3 a????
    Avioanele in sine ar costa cam 10 mil/bucata = 120 milioane.
    Armament + instruire+piste = 144 milioane
    Avem pana acuma 264 milioane + sa zicem niste upgrade la electronica veche, sa zicem un 100 milioane = 364 milioane.
    Dupa un calcul simplu 821 – 364 = 457 milioane nu se justifica.
    Daca armata ar investi sfert din suma respectiva in modernizare si mentinere Mig21 in stare de functionare tot am iesi mult mai bine, pentru ca e MIG21 Lancer e superior F-16 portughez, vechi.
    De ce nu se face licitatie internationala? De ce nu luam 8 sau 10 Eurofighter sau Rafale? sa nu mai pomenim de varianta Saab…
    Niste lepre… ar merita pusi la zid.

  4. s says:

    firar sa fie cu vechiturile lor,
    mai bine ar lua mai putine( 7-8) da noi
    ceva nu inteleg, pe aia dinainte i-ati facut de cacao, pe buna dreptate, pt ca doreau sa achizitioneze second-hand direct de la americani(care cred ca erau oricum mai bune decat astea), iar acum nimic, nu critica nimeni, avioane third-hand, ceva normal….. si o caruta de bani ????!!!…. :))) funny vorba americanilor

  5. H2FULEXIGENT4 says:

    Cum de ce se grăbește DOBRÂI ȚOIU ?
    E ditamai COMISIONU’ nenică !!

  6. szilard says:

    Suedezii ne vindeau 24 aparate NOI Gripen la 1 mld euro, ei, acum se cumpara la 600 mil euro 12 aparate VECHI adica s-a intilnit hotu’ cu prostu’.

  7. Marius Fenchea says:

    Cine te forteaza? USA poate prin ambasadorul sau sa sugereze, Potugalia vrea sa se scape de avioanele alea asa ca normal ca tine la pret, mai sunt si bulgarii la rand, nimeni nu ne forteaza insa sa facem acest lucru, noi suntem cei care insistam sa urmam calea spre F 16 second-handuri car de fapt sunt third hand-uri

  8. Marius Fenchea says:

    Si F 16-le alea americane Block 25 erau proaste, aveau resursa de zbor dor de 2300-2800 de ore si aveau rata de atritie cea mai mare dintre F 16.
    F 16 Portugheze sunt trecute recent prin programul MLU deficienta este ca sunt din anul 1983, deci arhitectura interna invechita, avantajul sunt orele de zbor disponibile ale celulei de 4000-4500 deci mult mai “noi” la acest capitol.
    In orice caz intre o flota dotata cu 12 F 16 MLU si una de 8 Gripen sau F 16 Block 50/52 as pune pariu pe cea dotata cu 8 avioane noi deoarece rata de disponibilitate ajunge la o flota noua la 90% sau chiar 100% pe cand la o flota veche este pe le 70-75%.

  9. szilard says:

    Unde mai pui ca armamantul de la Mig-uri (29 si 21, dar si 23) se putea folosi pe Gripen.
    Acum mai cumpara si armament si piese pentru innoire, minte de prost ce mai.
    Pretul se ridica injur la 1 mld euro, dar atentie in 2015, dar banii acum.
    Ar trebui sa li se construiasca o statuie de prostie.

  10. Amalia says:

    Traim in Romania si e tipic pentru noi!