Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Eurofighter promovat “în alt mod” în România?

Unul dintre cei mai mari contractori din domeniul apărării din Europa îşi revizuieşte modul în care vinde şi stabileşte preţul la avionul de vânătoare “Eurofighter Typhoon”.

Aceasta, după semnalul negativ dat de pierderea licitaţiei în valoare de 20 de miliarde de lire în India, în faţa companiei franceze Dassault.

Ppreşedintele şi CEO al Finmeccanica – contractorul italian din domeniul apărăriii şi unul dintre principalii parteneri ai Eurofighter – Giuseppe Orsi, a anunţat că Consorţiul Eurofighter se apropie de şase campanii de vânzare a avionului de vânătoare “Typhoon” în ţări ca Oman şi România, adoptând o strategie foarte diferită faţă de modul în care a făcut afaceri în ultimii 20 de ani.

“Recunoaştem că trebuie să intrăm într-o arenă competitivă şi nu doar exclusiv politică”, a declarat Orsi într-un interviu pentru Financial Times.

Orsi este în discuţii cu Ian King, omologul său de la BAE Systems din Marea Britanie, care a lăsat să se înţeleagă în mod clar că ar fi dispus să coboare preţul avionului Typhoon pentru a recâştiga India. Consorţiul include, de asemenea, compania pan-europeană EADS, care reprezintă Spania şi Germania.

Cancelarul german Angela Merkel şi premierul britanic David Cameron au fost activi în vânzarea Typhoon, în timp ce eforturile considerabile ale fostului preşedinte Nicolas Sarkozy de a ajuta industria de apărare franceză au suscitat invidie printre rivalii europeni, potrivit FT.

Orsi spune însă că rolul guvernelor se va schimba şi că Typhoon trebuie să devină în primul rând atractiv din punct de vedere comercial înainte ca guvernele să se implice în ajutarea vânzării avionului, precum şi la instruirea şi schimburile de tehnologie care vin odată cu vânzarea.

Pierderea în luna ianuarie a celei mai valoroase licitaţii internaţionale existente vreodată privind avionul de vânătoare a fost un şoc pentru Eurofighter şi mai ales pentru politicienii ţărilor – Germania, Italia, Spania şi Marea Britanie – care au injectat miliarde în dezvoltare.

Mulţi au acordat Dassault puţine şanse, deoarece compania aerospaţială franceză nu a obţinut alte contracte la export, fapt care a generat zvonurile că producţia avionului de luptă “Rafale” va fi întreruptă. Dar India a declarat că Rafale este o ofertă pur şi simplu mai competitivă. Potrivit FT, este posibil ca şi politica să fi jucat un rol, dar un indiciu privind cât de serios tratează Eurofighter preferinţa Indiei este faptul că consorţiul a început ulterior să-şi revizuiască în întregime modul de stabilire a preţului la avion.

În ultimii 20 de ani, companiile au beneficiat de luxul de a produce un avion şi de a dicta preţul. Acest lucru a convenit Germaniei, Marii Britanii, Italiei, Spaniei şi Austriei, toate primind o cotă a ocupării forţei de muncă şi a competenţelor care au venit odată cu proiectul. Dar aşa cum a arătat cazul Indiei, aceasta nu funcţionează pe piaţa de export. Astăzi, în contextul unor bugete fiscale occidentale flexibile şi în condiţiile în care fiecare contractor se grăbeşte să-şi vândă marfa unor state bogate în petrol şi naţiuni în curs de dezvoltare, potenţialii clienţi se aşteaptă la un acord mult mai bun.
Companiile Eurofighter recurg acum la strategia opusă, în contextul în care toţi partenerii convin preţul, pe baza ofertei concurenţilor Eurofighter şi lucrează împreună pentru a realiza acest lucru.

“Când mergem pe piaţa deschisă, competitivitatea este esenţială, de aceea trebuie să ne reorganizăm”, a spus Orsi. “Vom sta toţi în jurul mesei şi vom începe de la preţul concurenţial pentru a câştiga o competiţie, aşa cum facem în domeniul comercial, şi apoi ne întoarcem să vedem ce trebuie să facă fiecare companie în scopul de a obţine acest preţ competitiv”, a adăugat el.

Orsi recunoaşte că o astfel de schimbare radicală ar putea fi o provocare. Partenerii Eurofighter, care sunt, de asemenea, concurenţi acerbi, vor trebui să stabilească un nivel mai mare de transparenţă, având încredere reciprocă legat de informaţii sensibile, precum costurile şi marjele. Ei vor trebui să accepte, de asemenea, unele pierderi în marje, în timp ce politicienii trebuie să joace “un rol foarte diferit atunci când produsul este eficient”.

“Trebuie să abordăm aceste pieţe de export având o atitudine comercială, mai degrabă decât să se sugereze o viziune politică a unui produs,” a subliniat Orsi.

sursa: AGERPRES – Financial Times

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

7 Responses to “Eurofighter promovat “în alt mod” în România?”

  1. sorin says:

    Daca acum, cand ora de zbor la MIG21, este undeva la 3000USD, pilotii nostrii efectueaza sub 30 de ore de zbor/an, atunci cate ore de zbor ar efectua acestia cu Eurofighter, un superavion, la care costul orei de zbor este peste 20000 euro?
    Din pacate Romania nu isi permite financiar acest avion.

  2. Fenchea Marius says:

    Eurofighter – 8.000 până la 18.000 de dolari pentru Romania este mai apropiata ora de zbor undeva la 10.000 de dolari datorita costurilor cu personalul de intretinere reduse, conteaza si cum vine acest avion!
    Daca vine cu offset 160% sa spunem ora de zbor are o pondere nesemnificativa in comparatie cu un avion care vine fara offset.

  3. ROBERT HORVATH CINEAST SUA says:

    la ordinea zilei

    CIA: LOVITURA DE STAT MILITARA IN GRECIA SI ROMANIA ?

    Haosului din Romania i se va pune capăt intr-un fel sau altul!
Un raport CIA avertizează ca o lovitura de stat militara in Romania este foarte probabila in lunile care vin. 
Sincer, avertismentul analiștilor de la CIA nu este o surpriza. Orb sa fii, sa nu-ti dai seama ca se apropie o perioada de haos, si lucrurile sa scape de sub control.

    Guvernarea coloneilor, reînviata.

    In 1967, un grup de militari de dreapta au înlăturat guvernul pro-comunist care se pregătea sa aducă Grecia sub aripa URSS. Militanții de stânga au fost arestați in masa si mulți au fost executați fără judecata. Guvernarea coloneilor a durat 7 ani, a fost sprijinita oficial de către SUA si a păstrat Grecia sub umbrela NATO.

    Situația politică de azi din Romania este la fel de grava ca cea din 1967.din Grecia
    Romanii prin Ponta si-au făcut-o cu mâna lor!
    Grecia, pasul unu. România, pasul doi.
    Vor fi cu siguranța manifestații de stradă, iar ele vor fi cu siguranța strivite brutal. Altă cale nu este!
    Cât de multa forța va fi însa necesara? Sau vom avea dictatura militara? Vom păstra măcar câteva drepturi cetățenești de bază? Sau vom ajunge la suspendarea Constituției și la legea marțială?.

  4. sorin says:

    Pentru Romania, cei de la Eurofighter ar avea de vanzare aparate SH, din transa 1, de care inclusiv italienii vor sa scape.Stiu ei de ce.Intre acest SH sau un Gripen NG, pentru potentialul financiar al tarii noastre este recomandat NG-ul.Ca nu va fi niciunul dintre ele, este alta poveste.

  5. Fenchea Marius says:

    Eu nu inteleg ce legatura are asta cu subiectul Eurofighter Typhoon?!

  6. Nicolae says:

    Domnule “CINEAST”, cred ca traiesti intr-o lume paralela. Adica orice ti s-ar spune, dumneata o tii una si buna cu “crastavetele”! Nu stiu daca asta ti se trage de la “cineast” ori de la “Horvath”. Oricum, daca vezi ca fenomenul continua . . . consulta un specialist in medicina neuro.