Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Eurofighter versus F-16

Potrivit cotidianului “Jurnalul Naţional”, în sprijinul ofertei lansate României de consorţiul Eurofighter (format din companiile EADS, BAE Systems şi Alenia Aeronautica), ministrul italian al Apărării i-a scris omologului român, Gabriel Oprea. Subiectul abordat a fost cel al avioanelor multirol.
Declaraţia a fost făcută de ambasadorul Italiei la Bucureşti, Mario Cospito.

“Guvernul italian susţine pe deplin oferta companiei noastre, Alenia Aeronautica, în numele unui consorţiu european. Desigur, ca şi pe terenul de fotbal, vom lupta până la sfârşit. Propunerea pe care Alenia o va transmite Ministerului Apărării este una foarte interesantă”, a spus Mario Cospito.

El a mai adăugat următoarele: “Ştiu că există o decizie a CSAT despre o ofertă de avioane şi că aceasta trebuie aprobată de Guvern şi Parlament. Vom vedea dacă sunt şanse pentru consorţiul european”, a spus Cospito.

Ambasadorul a subliniat că “nu poate divulga conţinutul scrisorii adresate de ministrul  Ignazio La Russa omologului său de la Bucureşti, Gabriel Oprea.

Surse din industria apărării, citate de Mediafax,  şi preluate de  “Jurnalul”, afirmă însă că ” La Russa şi-a exprimat surprinderea de  fi aflat indirect, din presă, despre decizia CSAT de a cumpăra avioane F-16, în condiţiile în care o ofertă Eurofighter făcută în aprilie 2009 către MApN a rămas fără vreun răspuns”.

Potrivit aceloraşi surse, scrisoarea a fost trimisă în urmă cu o lună şi jumătate.

Deocamdată, partea italiană nu a primit nici un răspuns din partea ministrului Oprea.

Ceea ce nu surprinde, în condiţiile în care oficialii români nu s-au deranjat să îi  răspundă nici premierului italian, Silvio Berlusconi. Acesta din urmă susţinea, într-o  scrisoare transmisă anul trecut, o ofertă de avioane multirol pe care o formulaseră în aprilie reprezentanţii consorţiului producător al Eurofighter.

Până acum, decizia privind opţiunea Ministerului Apărării de a achiziţiona 24 de aparate  F-16 uzate nu a fost dezbătută în Parlament.

Această opţiune a fost aprobată de CSAT şi, surprinzător, nu a fost trimisă Guvernului pentru aprobare, ci pasată Parlamentului.

Parlamentul este un for ce nu are expertiza tehnică pentru a decide în privinţa unui asemenea contract şi, ca atare, s-ar putea să îşi decline competenţa.

Reprezentanţii Eurofighter vor prezenta din nou propunerea lor autorităţilor române la 31 mai. Ei au schimbat oferta iniţială pentru avi­o­nul multirol, propunând achiziţionarea a 24 de aeronave operaţionale la preţul de un miliard de euro.

SAAB a propus parlamentului achiziţionarea de 24 de avioane Grippen noi la preţul de un miliard de euro şi cu promisiunea de a crea 1.000 de locuri de muncă în România.

Sursa:  Jurnalul National

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

5 Responses to “Eurofighter versus F-16”

  1. aviator says:

    nepoliticos Oprea asta, macar putea sa-i dea un raspuns standard – ca analizeaza oferta.

    ciudata comportarea Romaniei in problema avioanelor multirol – in mod normal chiar daca nu voiau Eurofighter, pentru ca ar fi prea scumpe de operat, trebuia sa-i cheme sa faca oferta pentru a putea sa preseze ceilalti concurenti.

    nu stiu de ce se lucreaza in felul acesta ciudat, care nu e in interesul contribuabilului roman.

  2. vios says:

    Intr-adevar, ciudat comportamentul ministrului Oprea. Ca ministru ar trebui sa stie regulile diplomatiei, inclusiv comportamentul diplomatic, fiindca totusi reprezinta statul roman. Dar astia sunt, si nu merita niciun respect. Nulitati, dar cu functii, din pacate…

  3. STILET says:

    ”Noi suntem romani,
    Noi suntem romani,
    Noi o sa avem in veci stapani”

    Avem noi mandrie de romani ?
    Nici vorba !
    In scchimb de cozi de topor , de uscaturi, de profitori si tradatori nu am dus lipsa si nu o sa scapam niciodata .
    Va rog sa ma contraziceti si o sa imi ridic palaria in fata dv.

  4. vios says:

    Asa este, ai perfecta dreptate. Istoria noastra este plina de ei (cozile de topor). Ma socheaza recenta propunere a UDMR, de predare a limbii romane ca limba straina +istoria si geografia, in Har-Cov. Idiotii de PDL-isti au aprobat de frica destramarii “arcului guvernamental”. Uite asa pasi mici, dar siguri, spre autonomie etnica. Chiar ma intreb cum o sa se numeasca “noul stat”?! Pe fondul tensiunilor sociale -indreptatite dealtfel-UDMR-ul isi vede de interesele sale. Nu stiu daca pe acest site, se afla si reprezentanti ai serviciilor care ar trebui sa apere integritatea teritoriala si interesele natiunii romane, dar ii intreb:ce paziti? -fara a fi “nationalist” sau “extremist”. Dar cred ca stiu raspunsul -pazesc hotii, mincinosii, profitorii, tradatorii, adica intr-un cuvant “cozile de topor”. Multumim Traian Basescu, pentru grija ce-o ai fata de patrie si popor! P.S. Nu stiu daca acest site, este cel mai indicat pentru asemenea comentarii, dar…

  5. Impotriva Tuturor says:

    Decizia CSAT este una politica, influentata de diplomatii americani care sustin interesele oligarhilor americani de origine evreiasca, de care sunt finantati. Desi aceste avioane sunt cea mai proasta alegere din punct de vedere tehnic si tactic, “prietenia” noastra cu americanii trebuie conservata.