Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

EUROMIL – la 40 de ani

sigla euromil. foto europeandefence

Pe 5 decembrie, de la ora 12.00, la Biblioteca Centrală Universitară “Carol I”are loc masa rotundă cu tema “EUROMIL – 40 de ani”.

Evenimentul este organizat de Universitatea Naţională de Apărare “Carol I” în colaborare cu  Academia Oamenilor de Ştiinţă din România şi Ordinul Militar de România.

Prin acest eveniment se sărbătoreşte împlinirea a 40 de ani de solidaritate în rândul asociaţiilor militare în Europa.
Fondată în anul 1972, EUROMIL (European Organization of Millitary Association) cuprinde 43 de asociaţii din 28 de ţări europene, care apără interesele sociale şi profesionale ale personalului militar, promovând conceptul de “cetăţean în uniformă”,se arată într-un comunicat al MApN.

La eveniment vor fi prezenţi oficiali ai Ministerului Apărării Naţionale, cadre didactice şi cercetători ştiinţifici, precum şi reprezentanţi ai organizaţiilor neguvernamentale din domeniul apărării şi securităţii naţionale.

Sursa: comunicat de presă al MApN

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

45 Responses to “EUROMIL – la 40 de ani”

  1. MILITAR VETERAN says:

    CITAT:
    “În numai doi ani ne-a fost distrus spiritul de grup. Ne-au fost, de facto, luate gradele. Şi am fost deposedaţi de drepturile militare şi civile. Ca niște criminali…
    Apoi, în mod brutal, am fost separaţi de instituţia căreia îi aparţineam de drept. Prin maşinaţiuni politice am fost dezbinaţi, opuși unii altora, şi astfel a dispărut respectul pe care, din totdeauna, ierarhic, ni-l acordam reciproc. Cu orice prilej, la bine sau la rău…
    – Un prim-ministru bezmetic şi un preşedinte blestemat au găsit de cuviinţă să distrugă tradiţia de aproape două sute de ani prin care fiecare militar aparţinea armatei sale, din clipa depunerii jurământului de onoare şi până în clipa de pe urmă. Iar atunci, când se despărţea pentru veşnicie de viaţă şi de armată, armata îl cinstea aşa cum se cuvenea, după meritul şi contribuţia sa la edificarea acestei instituţii. Nu este vorba de mine sau de altul. Este vorba despre dărâmarea, cărămidă cu cărămidă, a unui edificiu etalon pentru oricare stat al lumii, pentru fiinţarea şi perpetuarea sa. Este vorba de imbecilitate, de iresponsabilitate. În ultimă instanţă, de trădare!
    Căci trădare se cheamă atunci când populaţiei aduse la înfometare i se indică drept adversar propria sa armată…
    Sunt îngrozit de gândul că eu, ca “Militar Veteran”pensionar, nu mai aparţine niciunei entităţi concrete şi nici poporului său. Militarii rezervişti au fost, în mod nemeritat, părăsiţi de instituția căreia îi dedicaseră întreaga viaţă, renegaţi, urâţi în anumite momente, de chiar ţara căreia îi închinaseră viaţa. Trăiesc momentul în care Armata m-a alungat. Văd cum cei spre care suntem acum împinşi se feresc de noi ca de ciumaţi, plasându-ne în zone în care niciodată nu ne-am aflat: în aria profitorilor. A celor care primesc drepturi fără a le merita. In tagma nesimţiţilor!
    Simt ca am rămas fără de repere, fără de viitor. La voia întâmplării. Sentimentul acesta, al lipsei de apartenență,cred eu, a adus sfârşitul mai aproape la multi camarazi.”
    P R E Z I N T S C U Z E :
    – PRESEDINTELUI,
    – PRIM MINISTRULUI,
    – PARLAMENTARILOR,
    – M.Ap.N SI NU IN ULTIMUL RAND,
    – JUSTITIEI
    PENTRU FAPTUL CA NU AM AVUT OCAZIA DE A MURI INTR-O MISIUNE IN TEATRELE DE OPERATII MILITARE!
    IERTATI-MA CA TRAIESC, DAR NU E VINA MEA!
    DUMNEZEU SA VA AJUTE,SARBATORI FERICITE!
    MILITAR VETERAN,NESIMTIT,ASISTAT,BENEFICIAR

  2. kukhuri says:

    Foarte interesant!Chiar ramasesem cu o mare nedumerire cand Gurkha spunea ca a dorit sa promoveze petitia online si la Euromil.S-ar parea ca singura…nu stiu cum sa-i spun (organizatie) din Romania afiliata la Euromil este Ordinul Militar de Romania.Am dat o cautare pe goagal si iata ce am constatat studiind pagina de web a acestei entitati (www.omdero.ro/) :

    Despre OMR:
    “ORDINUL MILITAR DE ROMANIA” a fost infiintat la data de 31 ianuarie 2008 cu scopul de a sprijini militarii romani in rezolvarea problemelor personale si familiale,organizarea si desfasurarea de activitati si programe menite sa contribuie la insertia sociala in viata civila precum si reconversia profesionala a militarilor disponibilizati,in ajutorarea familiilor acestora si implicarea lor in programe de voluntariat,respectiv in actiuni de salvare ori in situatii de calamitate pentru ajutorarea populatiei afectate.
    “ORDINUL MILITAR DE ROMANIA”are urmatoarele obiective:
    -sa sprijine implicarea activa a persoanelor din categoria socio-profesionala,cresterea spiritului de initiativa si de solidaritate,organizarea de seminarii, dezbateri,stagii de formare, vizite de studiu si alte activitati sociale;
    -organizarea unor programesi servicii voluntare, bazate pe implicarea activa a persoanelor din categoria socio-profesi-onala a militarilor, a persoanelor disponibilizate din cadrul fortelor armate-personal civil/personal militar,in intrajutorarea persoanelor afectate de diferite calamitati,sinistre ori dezastre, in baza experientei dobandite in activitatea profesionala militara;
    -sa organizeze cursuri tematice, schimburi de experienta, seminarii,mese rotunde etc.in tara si strainatate;
    -sa introduca in toate proiectele si activitatile desfasurate cele mai inlte standarde internationale,care sa aiba un impact pozitiv in viata participantilor si a societatii in ansamblu;
    -sa initieze,organizeze si sa conduca schimburi de experienta cu organizatii din tara si din strainatate, care au preocupari similare;
    -sa organizeze parteneriate cu diverse institutii sau organizatii pentru sprijinirea integrarii si reconversiei profesionale a persoanelor disponibilizate din cadrul fortelor armate,personal muncitor civil sau personal militar.
    Misiune
    Cea mai grava tara a societatii romanesti contemporane este lipsa de credibilitate.Conform tuturor sondajelor de opinie,pe primul loc in topul credibilitatii romanilor este institutia militara-numita generic “armata”.
    Analizand argumentele care stau la baza credibilitatii de care se bucura armata, s-a constatat ca, principalul motiv care mentine institutia militara pe primul loc este componenta umana-cetateanul in uniforma-dovedit a fi mai riguros,mai responsabil,mai implicat,mai scrupulos,mai ferm,mai disciplinat si mai sensibilizat in relatia cu simbolurile si valorile nationale.
    Sunt calitati care, la nivel de segment socio-profesional ii definesc pe militari.Sunt calitati care,in ani de educatie si instruire,in ani de munca in conditii de privatiuni deosebite,in misiuni dintre cele mai diferite,incepand cu cele specifice serviciului militar si continuand cu participarea la inundatii cutremure,santiere,canal,mina si campanii agricole,au devenit pentru oamenii in uniforma reflexe conditionate.Putem afirma ca a doua specializare a militarilor romani este participarea la rezolvarea situatiilor de criza.Spre deosebire de alte armate,pana in 1989 armata romana a actionat mai mult in economie,la indepartarea dezastrelor naturale,in agricultura.Militarii au muncit foarte mult timp alaturi de civili.Asta inseamna ca nu se poate vorbi in Romania despre o ruptura greu surmontabila intre militari si civili.Este motivul pt.care reconversia profesionala si reinsertia sociala se pot realiza mai usor decat in alte tari.
    Paradoxul:odata cu trecerea in rezerva a militarilor, calitatile acestora care,activi fiind,mentin institutia militara pe primul loc in topul credibilitatii, nu mai sunt folosite de catre societate.Ordinul Militar de Romania isi propune sa-i angreneze pe militari in actiuni de voluntariat civic, asigurandu-le acestora sprijin in rezolvarea problemelor personale si familiale.Ordinul Militar de Romania, in calitate de membru al Organizatiei Europene al Asociatiilor Militare (EUROMIL) militeaza pentru implementarea conceptului european “militarul-cetatean in uniforma”.
    Programe sociale pentru anul 2009 canstau in numeroase actiunicare vizeaza familiile militarilor aflati in misiune in teatrele de operatii.
    Actiunile sociale dedicate copiilor, sotiilor si parintilor militarilor aflati in misiuni in Irak si Afganistan au fost coordonate de doamna Monica Tatoiu-ORIFLAME.
    Intalnirile avute in garnizoanele militarilor plecati in misiuni au fost corelate cu programul “Noi citim” sponsorizat de ORIFLAME

  3. parablue says:

    Este o mare oportunitate pentru a trezi mintile decizionalilor, aflate in letargie evidenta, pentru a lua aminte de ce, in marile tari de mare traditie democratica si militara, apărarea interesele sociale şi profesionale ale personalului militar este realista, eficienta…

    Dupa acest ,,eveniment,, functionarea sindicatelor cadrelor militare in activitate nu ar mai trebui sa fie doar un deziderat.

    Fara sa-mi doresc sa deschid o polemica cu membrii SCMD, in general apreciindu-le intentiile, trebuie admis ca, fara un parteneriat cu posibilul sindicat ale ,,activilor,, , rezultatele oricaror structuri asociative ale rezervistilor in domeniul intereselor socio-profesionale vor fi, cel putin, intarziate…

  4. LoremIpsum says:

    ORDINUL MILITAR DE ROMANIA este dovada vie ca politrucul sadea nu a pierit din contra prospera ca niciodata. Promit sa “sprijine”, “implice”, “organizeze”, “initieze”, samd. ba mai mult se ocupa si cu lupta antidrog, lupta cu coruptia, situatii de urgenta si alte prapastii. Unde au fost pana acum, mai apar si ei la vreo masa rotunda, la vreo taiere de mot, la vreun avort sau la vreo campanie electorala sa mai bage putin batul prin gard. Astia se cred masoni. Nu stiu cine i-a indreptatit sa se erijeze in reprezentantul militarilor romani, daca orice Mos Teaca se trezeste ca are vocatie de reprezentant nu e a buna. Intrati pe site-ul lor si va minunati apoi intrati si pe EUROMIL.
    Eu nu le permit sa ma reprezinte la EUROMIL, imi provoaca scarba.

  5. kukhuri says:

    Da, asta este si perceptia mea.Nu inteleg insa cum organizatii ca ANCMRR sau SCMD a caror activitate referitoare la militarii in rezerva este evidenta nu s-au afiliat la aceasta organizatie europeana.Cat despre OMR,cuvantul care cred ca descrie activitatea sa este: mare discretie.Din putinele informatii gasite am aflat urmatoarele:
    -OMR este o fundatie,dar pe pagina web este trecut sub tacere acest lucru,folosindu-se curent termenul de “ordin”
    -presedintele fundatiei(Mare efor) este col.dr.ing.Adrian Constantin.Nu am gasit absolut nici o informatie pe net referitoare la aceasta persoana cu grad,titlu stiintific ,nume si prenume.Pe web pagina singura persoana care mai apare fara a fi mentionata ca avand vreo functie este binecunoscuta Monica Tatoiu.
    -dobindirea calitatii de membru este ambiguu explicata
    Ar mai fi multe de spus.Eu cred ca un baiat destept si o fata(cam trecuta) desteapta au facut o fundatie ca sa mananca si gura lor ceva.Afilierea la Euromil mi se pare ciudata.Dar si mai ciudata mi se pare asa cum afirmam mai sus neafilierea la Euromil a unei organizatii,oricare ar fi ea, a militarilor in rezerva din Romani, compusa din rezervisti in carne si oase.

  6. Marlon Juvet says:

    Pe mine simpla prezentă a lui madam Tatoiu pe acolo m-a lămurit instantaneu asupra “calibrului” asociaţiei ăleia, care îndrăzneşte să se autointituleze “Ordinul Militar”. Să fie la ei acolo….

  7. platon&socrate says:

    OMR este partenerul SCMD in CNSC. Deci tot o ploaie si un pamant. Cat despre Constantin este un fost ofiter de auto carierist, arivist,pupinc…. care trece de la un partid la altul asa cum ai trece strada. DAT ESTE UNA DIN FEBLETILE ACTUALULUI MINISTRU AL APARARII ASA CUM A FOST SI A CELUI ANTERIOR.

  8. LoremIpsum says:

    Nu inteleg ce cauta acolo mamaia-ORIFLAME, ea o fi comandor, cavaler sau cavalera. Am vazut ca nea sarbatoare asta care isi zice presedinte si-a tras gradul de Mare Efor, a trebuit sa caut prin DEX sa vad ce inseamna, se crede Pastratorul ca in filmele alea cu taine. Mai in toate pozele este El, cred ca un psihiatru ar considera asta un caz interesant.
    Mai multa moralitate de afiliere la EUROMIL o avem noi cei care comentam pe acest blog. Am intrat pe EUROMIL si la toate celelalte asociatii este declarat un numar de membrii la asociatia masonilor nereusiti nu apare nici un membru.
    Auzi la el Mare Efor.

  9. Gourkha says:

    Initial am procedat conform protocolului, incercand sa expediez petitia la EUROMIL prin OMR. Am ramas derutat intrucat OMR nu a raspuns si nu a confirmat nici macar inregistrarea acesteia, deci OMR este un fel de fantoma sau nu exista. Daca ar exista, un membrui al OMR ar trebui sa intervina chiar si aici si sa explice ce si cum. Urmatorul pas: am expediat petitia direct la sediul din Bruxelles care bineninteles ca a confirmat primirea, dandu-i curs. Cu OMR mai mult ca sigur ca este ceva in neregula. Dupa parerea mea nu respecta principiile de baza si statutul EUROMIL si personal cred va fi dezafiliat de la EUROMIL.

  10. Gourkha says:

    Apropo de petitii, justitia romana si institutii. Orice lege, inclusiv cele declarate constitutionale, poate fi blocata sau abrogata intr-o clipa inclusiv in Romania, exact pe ceea ce am intuit mereu, dar nu eram sigur: pe motive de discriminare. Cheia se afla la o institutie a statului denumita Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii, dar si la cateva O.N.G.-uri specializate pe discriminare. Acolo ar fi trebuit “sa cantam” de cand a inceput epoca nazista in Romania. O persoana bine intentionata dintr-o astfel de institutie mi-a deschis ochii ca e foarte corect cum am procedat cand am mers pe discriminare.

    Referitor la C.N.C.D. Prin Decizia 997 din 7 octombrie 2008 a C.C.R., C.N.C.D. a fost blocat partial sa intervina direct in anularea unor legi pe motive de discriminare. “Curtea constata ca, in vederea indeplinirii rolului sau de garant al respectarii si aplicarii principiului nediscriminarii, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii este chemat sa vegheze, printre altele, inclusiv asupra modului in care este respectat acest principiu in continutul actelor normative. In acest sens, acest organ poate constata existenta unor prevederi de lege discriminatorii si isi poate exprima opinia in ceea ce priveste armonizarea dispozitiilor din cuprinsul actelor normative sau administrative cu principiul nediscriminarii. Ceea ce aici intereseaza sunt efectele pe care le produc aceste opinii. Astfel, daca s-ar admite ca, pe calea controlului jurisdictional intemeiat pe art. 20 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 137/2000, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii poate sa constate existenta unor situatii discriminatorii ce isi au izvorul direct in continutul unor norme legale, hotararea Consiliului ar putea avea ca efect incetarea aplicabilitatii acestor dispozitii si chiar aplicarea prin analogie a unor alte texte de lege, care nu se refera la persoana sau grupul social discriminate. Intr-o atare imprejurare, se pune in discutie legitimitatea acestui organ de a interfera in competentele legislativului, prin inlaturarea aplicabilitatii unor acte normative si instituirea aplicabilitatii altora, dar si in competentele Curtii Constitutionale, care indeplineste rolul de legislator negativ, atunci cand constata lipsa de conformitate dintre prevederile unei legi sau ordonante si dispozitiile constitutionale, sub aspectul art. 16 referitor la principiul nediscriminarii”.

    Deci C.N.C.D. a fost blocat sa intervina direct in anularea unor legi pe motive de discriminare, dar nu total. SI AICI ESTE CHEIA – o simpla recomandare, referat, sesizare, orice din partea C.N.C.D. sau chiar a unei institutii neguvernamentale specializate pe discriminare, catre executiv, legislativ, justitie sau C.C.R. care reliefeaza existenta unei stari de discriminare evidente dupa notiunile dreptului international, in continutul unei legi fie ea si declarata constitutionala, pune institutia leguitoare in situatie de “legislator negativ”. “Legislatorul negativ” insotita de eticheta “discriminant” este o anatema de care oricine fuge si reprezinta bazele dreptului inernational, rezolutiilor la CEDO etc., prin urmare acel stat sau “legislator negativ” ori devina tinta pentru incalcarea dreptului international, ori schimba legile astfel incat sa nu mai existe discriminari. Ca sa nu mai existe discriminari trebuie sa nu mai existe nici sesizari, este logic!

    Ce urmari poate avea acest ridicarea starii de discriminare din actualele legi?

    MILITARII ACTIVI:

    1. Militarii activi sa aiba salarii pentru 8 ore/zi si pentru 40 de ore pe saptamana, si nu pentru zile calendaristice, pentru a nu mai fi discriminati fata de ceilalti salariati;
    2. Aplicarea Codului Muncii: plata orelor suplimentare cu minim 75% in plus fata de salariul de baza la fiecare ora suplimentara lucrata, precum si plata cu minim 25% in plus pentru munca de noapte – ceea ce inseamna marirea fondului de salarii cat pentru 4-5 ani de buget;
    3. Aplicarea Codului Muncii: timp liber corespunzator adica o ora libera pentru orice ora suplimentara lucrata ceea ce insemna ca dupa 6 luni in Afganistan, unitatea are liber un si jumatate sau dupa o luna de aplicatie, unitatea are liber 2 luni.
    4. Abrogarea completa a Sectiunii a 3-a din L. 80/1995, deci drept de firma, de sindicat, de greva, de inscriere in partide politice, de a candida la parlamantare, orice al 2-lea job cum ar fi stripper etc.

    MILITARII IN REZERVA:

    1. Recalcularea salariilor in activitate pentru 8 ore/zi si 40 de ore pe saptamana si salarizarea retroactiva dupa CM pentru tot ceea ce am lucrat suplimentar. DISTRACTIE MARE! Restul nu mai conteaza, e inaplicabil.

    Discriminarea este constatata net, nu mai exista dubii. Din motive financiare, este evident ca acele revendicari desi elimina starea de discriminare a militarilor fata de civili, costa asa de mult de nu pot fi suportate financiar. Insa statul, CCR, legislativ, executivul – trebuie sa faca orice sa nu mai aiba reclamatii de discriminare de natura legislativa, nu le cade bine imaginea de “legislator negativ” nici in UE, nici in lume. Cum elimina reclamatiile? La fel ca inainte: lege speciala de salarizare si de pensionare pentru militari. Fara reclamatii nu exista discriminare, dar petitia e semnata de 1 000 de oameni, iar institutiile specializate pe discriminare recunosc starea de discriminare.

    Unde vreau sa ajung! Noi ca noi – cei in rezerva, insa discriminarea este suficient de evidenta in cazul militarilor activi. Daca ar fi inlocuit cuvantul MILITAR cu RROM sau cu EVREU si s-ar aplica bazaconiile de legi actuale in care sunt tratati diferit militarii fata de ceilalti cetateni, toate organizatiile pe drepturile omului ar fi calare pe CCR si pe Romania, iar Israelul ar incepe si bombardarea Bucurestiului. Aici este alta cheia: discriminarea nu se refera la un grup neaparat etnic, ci la orice grup, rromi, evrei sau militari nu conteaza.

    Nu am o incheiere anume, legaturile sa le faceti fiecare cum credeti, razboiul e in toi! Sunt sigur insa ca unii de la CCR sunt nervosi si pe mine, si pe cei care au semnat petitia si pe niste institutii si organizatii specializate pe discriminare!

  11. kukhuri says:

    Da,daca n-ar fi vorba de faptul ca astia vorbesc (mai corect TAC) in numele nostru.Ma tem ca nimic nu este intamplator.Daca luam de buna afirmatia despre Marele Efor a celor 2 in unu intelepti de la 9:37 am si mai cu seama ca Marele efor este febletea penultimului ministru al apararii si ii si seamana la “calitati proaste” chiar intru la banuieli.Pe pagina web a Eforiei asteia am gasit urmatorul comunicat:
    10 noiembrie 2009
    In perioada 06-07 noiembrie 2009 a avut loc la Bruxelles cea de-a 100-a Intalnire a presedintilor Asociatiilor membre ale EUROMIL.
    In cadrul intalnirii s-au dezbatut urmatoarele teme de interes, in cadrul celor doua workshop-uri organizate:
    -“Efectele actualei crize economice privind Fortele Armate”;
    – CEA DE-A DOUA TEMA ARE LA BAZA INTREBAREA:”CUM ESTE APLICATA LEGISLATIA SOCIALA SI DE MUNCA IN CADRUL FORTELOR ARMATE ALE STATELOR MEMBRE UE?”
    Si-atat!
    Dar nu este o ironie a soartei ca la o dezbatere cu o asemenea semnificatie pentru noi din partea rezervistului roman sa participe un obscur doctor inginer,care a participat,a mancat, a baut si s-a facut nevazut. Ma intreb,oare nu cam in acea perioada a inceput de fapt si supliciul nostru?Cum a ajuns o fundatie (care se pare ca nu are decat 2 membri sa-si insuseasca denumirea de Ordinul Militar de Romania si sa acceada in cea mai importanta asociatie europeana a rezervistilor si veteranilor.Mi-e greu sa cred ca nu a facut-o cu concursul si complicitatea ministrului apararii de atunci.Nu pot sa cred ca se poate afilia la Euromil orice asociatie de carutasi fara a avea si garantia ministerului apararii din tara respectiva.
    Si ma mai intreb,nu cumva toata aceasta mascarada s-a petrecut tocmai pentru a se bloca accesul la Euromil a celor care chiar ar fi avut nevoie de protectia acestuia fata de ce avea sa urmeze?Eu asa am inteles din postarile lui Gurkha:Petitia nu aputut fi inaintata si la Euromil pentru ca singura organizatie romaneasca afiliata la Euromil este OMR iar la OMR dupa cum vedeti au pus lacata s-au dat drumul la caini.Si TAC,tac in numele nostru.Chiar daca este implicata Oriflame, povestea asta pute ca dracu!

  12. Gourkha says:

    Era sa uit! Nu numai C.N.C.D., dar si Institutia Avocatul Poporului poate bloca (nu poate anula si nici abroga) orice lege declarata constitutionala de C.C.R. si poate arunca in aer orice decizie a C.C.R. pe baza unei simple recomandari, a unui referat, a unei sesizari sau a unei autosesizari prin care demonstreaza existenta situatiilor de discriminare, legiferate astfel de un “legislator” devenit “negativ”.

    Dl. Stelian P.? Dv. ca jurist ce mai spuneti? Ce parere aveti despre deciziile “legislatorilor negativi” caracterizati astfel de cei specializati pe discriminare si pe drepturile omului in baza unei legislatii internationale foarte clare?

  13. Gourkha says:

    Am spus ca in lipsa oricarei reactii a OMR, am inaintat-o direct la Bruxelles. Deci a ajuns la EUROMIL.

  14. LoremIpsum says:

    @kukhuri
    E buna aia cu Eforia, ah, de ce nu m-oi fi gandit eu mai inainte. Facem si noi haz de necaz, suntem masa de manevra pentru tot felul de tiriplici cu aere de masoni ca doar asta ne-a mai ramas. Dupa cum vezi Eforia asta are de gand sa ne reprezinte la EUROMIL, vai natia noastra.

  15. kukhuri says:

    Da,Gourkha,dar banuiesc ca primele informatii (confirmari) despre situatia prezentata in petitie sunt cerute de catre Euromil…ghici ghicitoarea mea cui…In mod firesc, unei asociatii din Romania afiliata la Euromil.Iar OMR ul asta ne reprezinta de 4 ani de am ajuns de euromila.

  16. Marlon Juvet says:

    Ce jurist? De unde jurist? Dacă au ajuns doi securişti precum Stelică sau ălălaltul de semnează pe Plano10 să dea lecţii de legalitate (cum explicau acum vreo săptămână în tandem ei doi cum e cu neretroactivitatea şi alte nuanţe din astea solomonice) înseamnă că avem o problemă serioasă.

  17. Gourkha says:

    Poate da, poate nu! Nu stiu ce sa spun. Poate si OMR are o reactie intr-un anume fel, m-a intrigat doar ca nu a confirmat primirea, desi am cerut-o explicit. EUROMIL ca organizatie nu este pentru oricine, inseamna munca voluntara in toata regula. Capitol la care multi dintre romanii nostri sunt deficitari, prefera sa se manance unii pe altii, daramite sa mai faca si voluntariat. Ma gandesc la o faza si cu voluntariatul asta. Cunosc un cetatean strain care e milionar in euro in tara lui si cu care sunt intamplator si eu prieten bun si ruda, nu dau alte explicatii, e problema mea personala. Iti spun ca e voluntar la Crucea Rosie in tara lui. Stii ce face efectiv? O data la 2 saptamani sau la 3 saptamani, intra in tura de 12 sau de 24 de ore la un punct de Crucea Rosie unde e simplu sofer si brancardier pe ambulanta. Absolut gratis!

    Sa revin! EUROMIL are si 2 sau 3 filiale in aceeasi tara. Deci si noi am putea constitui o asemenea filiala, cu conditia acceptarii de catre EUROMIL, desigur. Cu voluntariatul e problema!

  18. Stelian P. says:

    Sunt distrus ! Ai intuit perfect ce nu au fost in stare sa intuiasca armate de avocati, CCR…..nici nu le mai stiu, tremur de emotie.
    Sa vezi ce o sa spuna amatorii aia de la CEDO. Victoria e garantata, eu nu mai am curajul sa va contrazic.

  19. Gourkha says:

    Pana la CEDO, e un dosar pe rol in Romania chiar acum, la a carui finalizare in mod cert C.C.R. va lua in freza o recomandare publica cu consecinte imediate si asupra unor legi, dar si a institutie in sine. Noroc cu minoritarii nostri de etnie germana si maghiara din diverse institutii care au realizat din prima situatia. Iti dau separat ce si cum!

  20. Gourkha says:

    Stelian P. Cu dedicatie pentru tine. Poate acum intelegi exact ceea ce inseamna discriminare, ca nu poate fi ascunsa si mai ales consecintele acesteia.

    I. LEGEA 80/2012 – STATUTUL RROMILOR, MILITARILOR SI EVREILOR

    Secţiunea a 3-a

    Interzicerea sau restrângerea exerciţiului unor drepturi şi libertăţi aplicate cetatenilor rromi, evrei si militarilor

    Art. 28
    Evreilor, militarilor si rromilor le sunt interzise exercitarea următoarelor drepturi:
    a) să facă parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice ori să desfăşoare propagandă prin orice mijloace sau alte activităţi în favoarea acestora ori a unui candidat independent pentru funcţii publice;
    b) să candideze pentru a fi alese în administraţia publică locală şi în Parlamentul României, precum şi în funcţia de Preşedinte al României;
    c) să declare sau să participe la grevă.

    ART. 29
    Evreilor, militarilor si rromilor le este restrânsă exercitarea unor drepturi şi libertăţi, astfel:

    a) opiniile politice pot fi exprimate numai în afara serviciului;
    b) exprimarea în public a unor opinii contrare intereselor României nu este
    permisă;
    d) aderarea la culte religioase este liberă, mai puţin la cele care, potrivit legii, contravin normelor de păstrare a ordinii publice, precum şi la cele care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei;
    e) constituirea în diferite forme de asociere cu caracter profesional, tehnico-ştiinţific, cultural, sportiv-recreativ sau caritabil, cu excepţia celor sindicale, este permisă în condiţiile stabilite prin hotarari de guvern.
    g) participarea la mitinguri, demonstraţii, procesiuni sau întruniri cu caracter politic ori sindical este interzisă;
    h) evreii, militarii si rromii se pot deplasa în străinătate în condiţiile ce se stabilesc prin hotarari de guvern.

    ART. 30
    Evreii, militarii si rromi au obligaţia de a nu efectua activităţi care contravin demnităţii, prestigiului şi normelor de comportare ce decurg din calitatea lor etnica sau profesionala.

    Evreilor, militarilor si rromilor le este interzis:
    a) să îndeplinească alte funcţii decât cele în care sunt încadrati, cu excepţia cumulului prevăzut de lege, în condiţiile stabilite pentru cele 2 etnii si militari;
    b) să fie asociat unic ori să participe direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii ori societăţi comerciale;

    II. Legea 284/2010 (legea salarizării unitare a personalului plătit din fonduri publice)

    Anexa nr. VII, art. 92:
    (1) “Cuantumul zilnic al salariului lunar cuvenite rromilor, evreilor si militarilor, se determină prin raportare la numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului si nu pentru 40 de ore lucratoare pe saptamana precum celorlalti cetateni”.

    III. Legea 53/2003 (Codul Muncii)

    Art. 4
    (1) Munca fortata este interzisa.
    (3) Nu constituie munca fortata munca sau activitatea impusa de autoritatile publice:
    a) in temeiul legii privind serviciul militar, precum si rromilor si evreilor;

    Art. 109.
    (1) Pentru salariatii angajati cu norma intreaga durata normala a timpului de munca este de 8 ore pe zi si de 40 de ore pe saptamana, cu exceptia rromilor, militarilor si evreilor;

    Art. 119.
    (1) Munca suplimentara se compenseaza prin ore libere platite in urmatoarele 30 de zile dupa efectuarea acesteia cu exceptia muncii prestate de rromi, militari si evrei;

    Art. 120.
    (1) In cazul in care compensarea prin ore libere platite nu este posibila in termenul prevazut de art. 119 alin. (1) in luna urmatoare, munca suplimentara va fi platita salariatului, cu exceptia rromilor, militarilor si evreilor, prin adaugarea unui spor la salariu corespunzator duratei acesteia.

    (2) Sporul pentru munca suplimentara, acordat in conditiile prevazute la alin. (1), se stabileste prin negociere, in cadrul contractului colectiv de munca sau, dupa caz, al contractului individual de munca, si nu poate fi mai mic de 75% din salariul de baza.
    (3) Rromii, militarii si evreii nu au dreptul sa inchie contracte individuala sau colective de munca.
    Art. 123.
    Salariatii care efectueaza cel putin 3 ore de munca de noapte beneficiaza fie de program de lucru redus cu o ora fata de durata normala a zilei de munca, fara ca aceasta sa duca la scaderea salariului de baza, fie de un spor la salariu de minimum 15% din salariul de baza pentru fiecare ora de munca de noapte prestata, cu exceptia rromilor, militarilor si evreilor.

    REPARA RAHATUL ACUM! APLICA ACELE LEGI DOAR EVREILOR SAU RROMILOR SI JUDECA SITUATIA CREATA, DAR CONSECINTELE! EXACT ACELEA SUNT SI SITUATIA JURIDICA SI CONSECINTELE SI PENTRU MILITARI! MAI FACI MULT PE NAZISTUL CUVIOS CU MINE?

  21. Gourkha says:

    Poate da, poate nu! Nu stiu ce sa spun. Poate si OMR are o reactie intr-un anume fel, m-a intrigat doar ca nu a confirmat primirea, desi am cerut-o explicit. EUROMIL ca organizatie nu este pentru oricine, inseamna munca voluntara in toata regula. Capitol la care multi dintre romanii nostri sunt deficitari, prefera sa se manance unii pe altii, daramite sa mai faca si voluntariat. Ma gandesc la o faza si cu voluntariatul asta. Cunosc un cetatean strain care e milionar in euro in tara lui si cu care sunt intamplator si eu prieten bun si ruda, nu dau alte explicatii, e problema mea personala. Iti spun ca e voluntar la Crucea Rosie in tara lui. Stii ce face efectiv? O data la 2 saptamani sau la 3 saptamani, intra in tura de 12 sau de 24 de ore la un punct de Crucea Rosie unde e simplu sofer si brancardier pe ambulanta. Absolut gratis!

    Sa revin! EUROMIL are si 2 sau 3 filiale in aceeasi tara. Deci si noi am putea constitui o asemenea filiala si sa ne afiliem la EUROMIL, respectand principiile organizatiei, desigur. Cu voluntariatul e problema mare!

  22. Stelian P. says:

    Iti dau citeva citate din Constitutie (reale, nu modificate de tine) care demonstreaza din start ca militarii SUNT SUPUSI UNOR DISCRIMINARI FATA DE ALTE CATEGORII DE CETATENI prevazute de Constitutie si “in conditiile legii”.
    Niciunde nu scrie in Constitutie ceva despre rromi sau evrei decit in constitutia inventata de tine iar Constitutia este mama legilor, nicio lege nu poate sa o incalce. Cind o sa existe in Constitutie sau in alte legi,prostiile scrise de tine atunci poti sa-mi cer sa le aplic.

    “Articolul 16 Egalitatea in drepturi
    (3) Functiile si demnitatile publice, civile sau militare, pot fi ocupate, in conditiile legii, de persoanele care au cetatenia romana si domiciliul in tara.
    Articolul 40 Dreptul de asociere
    (3) Nu pot face parte din partide politice judecatorii Curtii Constitutionale, avocatii poporului, magistratii, membrii activi ai armatei, politistii si alte categorii de functionari publici stabilite prin lege organica.
    Articolul 42 Interzicerea muncii fortate
    (1) Munca fortata este interzisa.
    (2) Nu constituie munca fortata:
    a) activitatile pentru indeplinirea indatoririlor militare, precum si cele desfasurate, potrivit legii, in locul acestora, din motive religioase sau de constiinta;
    Articolul 45 Libertatea economica
    Accesul liber al persoanei la o activitate economica, libera initiativa si exercitarea acestora in conditiile legii sunt garantate.
    Articolul 53 Restrangerea exercitiului unor drepturi sau al unor libertati
    (1) Exercitiul unor drepturi sau al unor libertati poate fi restrans numai prin lege si numai daca se impune, dupa caz, pentru: apararea securitatii nationale, a ordinii, a sanatatii ori a moralei publice, a drepturilor si a libertatilor cetatenilor;
    Articolul 54 Fidelitatea fata de tara
    (1) Fidelitatea fata de tara este sacra.
    (2) Cetatenii carora le sunt incredintate functii publice, precum si militarii, raspund de indeplinirea cu credinta a obligatiilor ce le revin si, in acest scop, vor depune juramantul cerut de lege.

    Articolul 55 Apararea tarii
    (1) Cetatenii au dreptul si obligatia sa apere Romania.
    (2) Conditiile privind indeplinirea indatoririlor militare se stabilesc prin lege organica.”

  23. Gourkha says:

    Bati intr-o directia limitata si care iti convine, ca de obicei. Ia directia situatiei actuale a militarilor activi, intrucat e relevanta, de actualitate, flagrantul e in curs. Retine ca petitia este semnata cu tupeu si de militari activi, e important intrucat de fapt ei ne scot si pe noi. Analizeaza bine situatia in care au ajuns! E valabila chiar acum!

    I. Spune cumva Constitutia ca (virgula): “Cuantumul zilnic al soldei lunare cuvenite personalului militar, se determină prin raportare la numărul zilelor calendaristice corespunzătoare fiecărei luni a anului”. Nu spune Constitutia, ci L. 284/2010 (ca si fosta lege 138/1999). Este lege discriminarie sau nu? Este. Remedierea discriminarii consta in plata si a militarilor precum toti cetateni salarizati ”unitar” la 8 ore pe zi si 40 de zile lucratoare pe saptamana? Elimina discriminarea, nu costa nimic! Uite asa se face praf L. 284/2010 (a salarizarii unitare).

    II. Asadar corectam L. 284/2010, eliminam discriminarea si platim militarii la 8 ore/zi si la 40 de ore pe saptamana. Ca pe politisti, ca pe alti bugetari. Am corectat un punct, dar se ingroasa gluma. Spune cumva Constitutia ca munca suplimentara nu trebuie platita si militarilor sau ca militarilor nu li se acorda timp liber conform codului Muncii? Nu, Constitutia admite munca fortata, dar in niciun caz neremunerata conform L. 53/2003. Nu spune asa ceva nici Constitutia, nici macar L. 53/2002 (Codul Muncii), ci diverse normative sau practici interne ale armatei, care sunt dealtfel si discriminatorii si neconstitutionale. Eliminam toate prevederile si discriminatorii si neconstitutionale si vezi si cat costa sa ii platesti si pe militari pentru munca suplimentara si pentru munca de noapte. Daca ii platesti dupa Codul Muncii, este eliminata discriminarea fata de ceilalti cetateni, cresc veniturile, cresc si contributiile la pensii si pensii obtinute in sistem contributiv. (Sau da-le liber dupa Codul Muncii, dar stii ca nu se poate, ar insemna inchiderea unitatilor militare cateva luni pe an). Ce faci, le aplici Codul Muncii care genereaza venituri si contributii la pensii sau ii discriminezi pe militari ca vrei tu? Batrane, nu ma duce cu presul. Ceea ce iti spun eu, au patimit si politistii. Numai ca ei s-au dezmeticit si si-au schimbat statutul in 2002 si de atunci au trecut la 8 ore zi si 40 de ore pe saptamana si asa sunt si azi. Ceea ce spun este perfect intemeiat si constitutional, iar eliminarea respectivei discriminari are ca efect doar ca arunca in aer cheltuielile cu fondul de salarii pentru armata. Nu ai cum sa refuzi, discriminarea este evidenta si intri in “legislator negativ” daca o o aplici militarilor. AICI ESTE MARELE SPIL DE FAPT INTUCAR CERE BANI! OAMENII AU ACCEPTAT DISCRIMINAREA RESPECTIVA, ESENTIALA PENTRU NIVELUL VENITURILOR SI CONTIBUTIILOR LA PENSII, AVAND O LEGE SPECIALA DE PENSIONARE. S-A INCHEIAT CU EA, INCHEIEM SI CU DISCRIMINAREA LA OBTINEREA VENITURILOR SI LA CONTRIBUTII. POVARA FINANCIARA PENTRU STAT PENTRU ELIMINAREA STARII DE DISCRIMINARE ESTE DE 4-5 MAI MARE DECAT COSTURILE UNEI LEGE SPECIALE DE PENSIOANARE. TREBUIE PLATITI LA 8 ORE SI TRATATI DUPA CODUL MUNCII PENTRU A NU FI DISCRIMINATI! AICI NU AI CUM SA O MAI INTORCI, TREABA ASTA COSTA BANI DE BANI!

    III. I. LEGEA 80/1995 – STATUTUL CADRELOR MILITARE

    Cu exceptia articolului 40 (3) pe care il invoci, toata sectiunea este nu numai discriminatorie, ci si neconstitutionala. Nu costa bani eliminarea acesteia, insa elimina discriminarea intrucat abrogarea acestei sectiuni determina venituri mai mari pentru militari si contributii mai mari la pensii.
    – drept de firma. Genereaza sau nu venituri mai mari si contributii mai mari la pensii? CU CE DREPT LI SE INTERZICE MILITARILOR ACEST LUCRU?
    – drept de a candida la functii publice. La parlamentare acum, intrau 4/5 dintre militarii activi, batandu-i cu ceasul de la gara pe cei care vand gogosi electorale acum. Alte venituri interzise, alte contributii la propriile pensii interzise. CU CE DREPT LI SE INTERZICE MILITARILOR ACEST LUCRU?
    – drept de SINDICAT (ce contracte colective de munca ar mai iesi unde munca suplimentara se plateste si cu 300-400% mai mult decat cea in regim normal…). CU CE DREPT LI SE INTERZICE MILITARILOR ACEST LUCRU?
    – drept de greva, manifestatii etc. (se maresc salariile si contributiile). CU CE DREPT LI SE INTERZICE MILITARILOR ACEST LUCRU?

    ASADAR, DE CE SI CU CE DREPT MILITARII SUNT IMPIEDICATI SA OBTINA VENITURI MAI MARI SI SA CONTRIBUIE MAI MULT LA PENSII? CE FACI FACI SA NU II DISCRIMINEZI, LE MENNTII INTERDICTIILE DE A OBTINE VENITURI MAI MARI SI IMPLICIT CONTRIBUTII MAI MARI LA PROPRIILE PENSII?

    Asa ca o concluzie! Cam handicapati legiuitorii comunisti care i-au bagat si pe militari in lege unitara de salarizare si de pensionare. Au calculat ei bine ceva, dar n-au realizat ca discriminarea unui grup costa mult mai multi bani decat daca ii lasa asa cum sunt. N-au realizat nici ca militarilor nu mai tremura de umbra lor ca pe veremuri si chiar au curaj sa isi clameze discriminarea.

    Introducerea militarilor in lege salarizare de salarizare si de pensionare fara a-i discrimina pe militari, costa bani, STELIAN P.
    2 variante are statul:

    1. Ii scoate pe militari din situatia de descriminare legislativa in care au fost bagati, ceea ce inseamna ca scoate bani adevarati sa ii trateze la contributie la fel ca pe ceilalti cetateni.

    2. Compromis cum ar fi o lege a pensiilor militare, astfel incat sa nu mai existe reclamatii pentru discriminare, organizatiile specializate pe discriminare nesesizandu-se decat in urma unor plangeri.

    Dar plangerile sunt deja pe rol la organizatiile specializate pe discriminare. Ti-am spus ca o simpla recomandare poate abroga sau modifica o lege astfel incat sa fie eliminata situatia de discriminare a unui grup. Nu are legatura directa cu Justitia, dar o aduce urgent pe directie. Cu CCR in frunte. Atat pentru tine!

  24. Gourkha says:

    Iti redau ceva ce cred ca tu nu ai citit bine la inceput de tot. “Curtea constata ca, in vederea indeplinirii rolului sau de garant al respectarii si aplicarii principiului nediscriminarii, Consiliul National pentru Combaterea Discriminarii este chemat sa vegheze, printre altele, inclusiv asupra modului in care este respectat acest principiu in continutul actelor normative. In acest sens, acest organ poate constata existenta unor prevederi de lege discriminatorii si isi poate exprima opinia in ceea ce priveste armonizarea dispozitiilor din cuprinsul actelor normative sau administrative cu principiul nediscriminarii.”

    Pana in 2008, CNCD avea dreptul sa si anuleze o lege. Acum, nu intrucat implicarea directa a Consiliului in justitie ar putea avea ca efect “sa constate existenta unor situatii discriminatorii ce isi au izvorul direct in continutul unor norme legale”, iar hotararea Consiliului ar putea avea ca efect incetarea aplicabilitatii unei legi si chiar aplicarea prin analogie unor alte texte de lege.

    Insa “acest organ poate constata existenta unor prevederi de lege discriminatorii si isi poate exprima opinia in ceea ce priveste armonizarea dispozitiilor din cuprinsul actelor normative sau administrative cu principiul nediscriminarii”. Pana in 2008, avea si drept de aviz pe proiectul de lege.

    Asadar CCR, executivul si legislativul sunt obligate sa analizeze si sa sa se conformeze unei recomandari a CNCD cand acesta evidentiaza o stare de discriminare a unui grup de cetateni. Este foarte clar ca si o recomandare similara din partea unei organizatii non-guvernamentale nu pica bine nici CCR, nici statului roman.

    IAR DE RECOMANDAREA UNEI INSTITUTII SAU A UNEI ORGANIZATII NON-GUVERNAMENTALE CARE ACUZA O STARE DE DISCRIMINARE A UNUI GRUP, DOAR UN STAT PRECUM COREEA DE NORD NU TINE CONT. RISCUL STII CARE E: IZOLAREA UNUI STAT PRECUM A R. BELARUS.

    TU FIIND INSA JURIST DE SCOALA VECHE, NU STII INSA CE INSEAMNA DISCRIMINARE SI NICI ROLUL UNOR INSTITUTII DIN AFARA APARATULUI JURIDIC ASUPRA UNOR LEGI, CARE POT DISPAREA PESTRE NOAPTE, CAT DE CONSTITUTIONALE AR FI FOST DECLARATE ELE DE ZEGREAN, MOTOC SI ASPAZIA.

  25. LoremIpsum says:

    @Gourkha
    Stelian P are dreptate, nici o lege organica nu poate incalca legea fundamentala a unui stat iar toata legislatia in domeniul apararii nu incalca Constitutia. Insa la art. 55 pct.2. spune ca indatoririle militare se stabilesc prin lege organica si a fost facuta prin Legea 80, asta trebuie modificata in sensul dorit. Legislativul stabileste in conformitate cu Constitutia si mai nou cu legislatia comunitara masuri in domeniul apararii, eu am identificat o bresa in legislatie tocmai aia cu Grupa Majora:0 care este obligatorie la nivelul tarilor membre si ar fi fost un bun inceput pentru modificarea legislatiei care stabileste functionarea apararii separarea de civili si introducerea unor masuri ca in statele normale cu capul. Daca legislativul nu doreste o masura pe care tu o consideri normala, pur si simplu nu o va aproba si gata, nu poti nici sa te adresezi instantei, insa daca este fortat de comunitatea europeana nu au incotro. Nu degeaba am batut eu toba cu grupa aia atat timp, alta cale nu exista in acest moment. Daca Dobritoiu va fi numit in continuare la MApN cu siguranta va actiona in sensul dorit de PNL, doar ei il numesc, iar daca astia nu vor modificari nu se vor face si gata.
    Contrele cu Stelian P nu duc la nimic bun, mai bine sa isi exprime o opinie care ar fi o cale de urmat cu sanse de succes.

  26. Stelian P. says:

    Scuza-ma dar n-am timp de citit romane. Incearca sa te exprimi militareste, scurt si concis. Abordeaza un singur subiect ca altfel ne pierdem vremea amindoi. Cu riscul de izolare sunt de acord cu tine dar Romania nu o sa fie izolata din cauza discriminarii (constitutionale) a militarilor.

  27. LoremIpsum says:

    Daca gasesti ceva in legislatie si consideri ca incalca constitutia sau acordurile comunitare posteaza-le aici si sa vedem despre ce este vorba. Cel mai bine este identificarea incalcarii constitutiei, cu astia de la CCR nu este de gluma.

  28. Stelian P. says:

    Nu sunt documentat in legatura cu Grupa majora 0. Daca este obligatorie atunci aia este calea de urmat. O alta cale este in legislatia interna dar am mari dubii ca se doreste incetarea acestui scandal cu pensiile militare. Eu m-am saturat pina in git de el si l-am auzit si in avion in drum spre alte tari. Cineva ma intreba in gluma cum este posibil ca un guvern care l-a suspendat pe cel in fata caruia a depus un juramint, nu este in stare in citeva luni sa trimita 5 rinduri la Monitorul Oficial ? Ce era sa-i raspund ?

  29. Gourkha says:

    Eu nu inventez teme, ci am un raspuns oficial dintr-un dosar pe rol – dar nu in instanta, ci de la o institutie specializata pe discriminare. Starea de discriminare e constata deja de acea institutie la aceasta ora si culmea ca exista si e si neconstitutionala. Starea de discriminare este determinata, nu de Constitutie, si nici doar de L. 80, ci mai ales de L. 284/2010 si de actele normative care interzic aplicarea CM in armata.

    Pentru eliminarea starii de discriminare, nu doar Legea 80 trebuie modificata (adica abrogata Sectiunea a 3-a), ci si L. 284 a salarizarii unitare (adica militarii sa fie platiti la 8 ore, nu la 24 de ore) si toate actele normative militare care contravin aplicarii Codului Muncii in armata. Ultimele 2 sunt f****e de fapt. Militarii trebuie platiti la “tarif orar” fiind salarizati ‘”unitar” acum. Neplata orelor suplimentare limiteaza cresterea veniturilor militarilor si a contributiei la pensii, fiind insa discriminare. Plata orelor suplimentare ar determina cresterea fondului de salarii de depasete bugetul armatei pe 5 ani, dar nu sunt bani.

    Dar starea de discriminare exista, e constatata deja!

  30. Gourkha says:

    Pe 19 spre alte tari. Tu?

  31. Gourkha says:

    Dintr-o experienta anteriora, pana nu vad un dosar finalizat, eu nu mai public nimic. Pe de alta parte, citeste un pic mai atent amanuntele legate de cine constata starea de discriminare si ce inseamna o recomandare publica asupra CCR. E nasoala treaba e adevarat, dar nu pentru noi!

  32. Stelian P. says:

    Si eu, dar ceva mai tirziu.

  33. Gourkha says:

    “O alta cale este in legislatia interna dar am mari dubii ca se doreste incetarea acestui scandal cu pensiile militare. Cineva ma intreba in gluma cum este posibil ca un guvern care l-a suspendat pe cel in fata caruia a depus un juramint, nu este in stare in citeva luni sa trimita 5 rinduri la Monitorul Oficial ?”

    Da, aici e un dubiu mare. Eu am o parere personala: fiecare partid are niste cutre specializte pe domenii. In privinta legislatiei pe munca, de la Campeanu, la M. Sarbu, la Seitan – toti vorbesc aceeasi limba. Deci, oricine ar veni la putere, toti soptesc aceeasi placa premierului, indiferent cine ar fi. Nefiind de specialitate niciun premier, se iau dupa cutre, niste comunisti epuizati toti. Crezi ca eu uit ca M. Campeanu este prima personalitate care a acuzat public pensiile militare? Inainte de Seitan. Sarbu nimic, dar le-a tinut isonul.

  34. LoremIpsum says:

    Este vorba de Regulamentul nr.1022/29.10.2009 care impune inplementarea ISCO 08. Ei l-au implementat insa i-au schimbat structura prin eliminarea grupei specifice apararii, deci nu mai este ISCO 08 este alta trasnaie.

  35. Stelian P. says:

    Ca acele “cutre” specializate vorbesc aceeasi limba mi se pare normal. Tocmai specializarea le impune asta. In cazul nostru insa premierul e mai jurist decit mine iar ministrul e general pe bune, nu la apelul de seara. Eu cred ca era corect din partea lui Dobritoiu sa-si asume public un calendar de rezolvare a problemei dupa care sa anunte ca nu e in stare sa faca ceva din cauza…..si sa plece acasa.

  36. Gourkha says:

    Dar macar ai inteles ca sunt institutii in Romania care pot darama orice lege, inclusiv pe cele declarate constitutionale cu o simpla recomandare care evidentiaza o stare de discriminare? Eu asta am vrut sa spun si am plicul oficial langa mine. Nu e verdict final, dar e dosar pe rol si foarte incurajator. Deci si CCR are verigi slabe. Eu sunt sigur ca ai inteles si ai si ceva alergie la acele institutii, dar asta e viata!

  37. Stelian P. says:

    Nu, nu exista asemenea institutii. Constitutia nu se schimba asa usor cum cred unii iar interpetarea ei nu este chiar apanajul oricui. Daca apar interpretari gresite sau bune ele trebuie luate ca pareri dar intr-o tara civilizata nimeni nu are voie sa conteste deciziile CC. Daca am accepta asa ceva, chiar si teoretic, atunci Romania nu mai are ce cauta in UE si in NATO. Mesajul pe care l-a dat doamna Clinton e extrem de grav, nu ma asteptam ca sa aud vorbindu-se asa despre Romania. Daca nu intelegem sa respectam institutiile statului de drept, existente sub denumiri diferite in toate statele civilizate, stii ce riscam ?
    Imagineaza-ti doar ca Obama apare pe sticla si anunta ca SUA si-au pierdut increderea in democratia din Romania. Poti sa-ti imaginezi care va fi raportul leu/dolar in ora urmatoare ? Poti sa-ti imaginezi ce preturi o sa platim a doua zi la magazine, la pompa, la utilitati ? Crezi ca raportul leu/euro ramine acelasi ? Vara asta tarile occidentale ne-au tras discret de urechi ca nu prea respectam regulile cu care sunt ele obisnuite.
    Tare ma tem ca dupa doamna Clinton, urmeaza seful ei sa spuna ceva.

  38. platon&socrate says:

    Baieti filozofati mai ceva ca noi doi la un loc, intrebarea este : cand vom reusi sa ne unim intr-adevar si cel putin in problemele majore sa vorbim aceesi limba? Politicul, indiferent daca are grade sau nu, este prin definitie mitoman, nu degeaba inca din timpurile noastre se spune : POLITICA ESTE CEA MAI MARE CURVA. Asa ca cu patru sau trei stele, deputat sau senator, tot o apa si un pamant. Sa dea Domnul sa avem un an mai bun!

  39. catana says:

    La razboi ,noi militarii suntem tot unitari?Vom avea o lege comuna cu tivilii sau atunci suntem militari si trebuie sa murim.Pentru mine este o necunoscuta .Poate cineva sa deslege acest mister?Cred ca atunci vom semnala la dreapta si o vom lua la stanga.

  40. MILITAR VETERAN says:

    Sunt un “MILITAR VETERAN”cu drept de vot si nu sunt inregimentat in nici un partid politic.
    Cu gandul la viitorul copiilor si nepotilor, am datoria sa nu tac, sa va spun ce am de spus.
    Romania noastra este in momentul de fata pusa la pamant de “asasinii economici si politici”. Trebuie sa o salvam !
    Sa nu lasam sa fie sfasiata si ucisa.
    Acesti “asasini” vin la portile noastre, in ajunul alegerilor parlamentare, cu o sticla de ulei si o punga de orez, sa ne cumpere voturile.
    Ca apoi sa devina stapanii nostrii, sa ne subjuge cu dispret si sa ne fure timp de patru ani si sa jefuiasca tara, sa- si faca de cap, in loc sa reprezinte vointa poporului, cum au promis.
    CAMARAZI !
    Acum este momentul sa alegem si sa inlaturam neghina din graul pe care il vom semana pe 9 decembrie.
    In acea zi, va trebui sa mergem toti la vot si sa punem stampila nu pe cei care au vrut sa ne cumpere, ci pe cei pe care ii stim seriosi si capabili sa faca ce trebuie pentru tara si pentru viitorul copiilor.
    Nu votati sarlatani pusi pe capatuiala si nici infractori care vor sa scape de puscarie.
    Votati oameni cinstiti, inteligenti, patrioti si competenti, si nu votati indivizi destabilizatori de tara!
    EU SUNT,DOMNILOR POLITICIENI, CEL CARE IN 24 IANUARIE 2011 A PARTICIPAT LA
    APRINNDEREA SCANTEII DEMITERII GUVERNULUI BOC SI MRU!
    EU SUNT,DOMNILOR POLITICIENI, CEL DATORITA CARUIA SUNTETI DEPUTATI SAU SENATORI!
    EU SUNT,DOMNILOR POLITICIENI, CEL CARE A VOTAT USL LA ALEGERILE LOCALE SI PENTRU
    DEMITEREA LUI BASESCU!
    EU SUNT,DOMNILOR POLITICIENI, CEL PE CARE IL MINTITI DE OPT LUNI DE ZILE CA IL
    REPUNETI IN DREPTURI!
    EU SUNT,DOMNILOR POLITICIENI, CEL DE LA CARE ASTEPTATI SA VA VOTEZE SA AJUNGETI
    DEPUTAT SAU SENATOR!
    EU SUNT,PTR.CA ROMANIA SA NU DEVINA A LOR,SA INTRAM IN” LEGITIMA APARARE”,
    CAT MAI PUTEM RESPIRA,VORBI SI PRIVI!
    HAIDETI FRATILOR SA NE LUAM TARA INAPOI !
    CU STIMA,
    COLONEL “MILITAR VETERAN”,CU PROCES PE ROL IN INSTANTA.

  41. LoremIpsum says:

    Sa luam tara inapoi si ce sa facem cu ea, sa o dam sefului SCMD?

  42. LoremIpsum says:

    Dle Stelian P
    Am extras cateva articole din recomandarea de aplicare a ISCO 08, in primul rand sunt indivizi care incearca sa diminueze importanta acestei recomandari:

    COMISIA COMUNITĂȚILOR EUROPENE, având în vedere Tratatul de instituire a Comunității EuropeneEuropene, în special articolul 211.

    Art. 3
    Datele privind ocupațiile sunt utilizate pentru a calcula indicatorii de segregare între sexe folosiți la monitorizarea Strategiei europene privind ocuparea forței de muncă (Linia directoare 18: Promovarea unei abordări a muncii bazate pe ciclul de viață și Linia directoare 22: Asigurarea unei evoluții a costurilor muncii și a unor mecanisme de stabilire a salariilor care să fie favorabile ocupării forței de muncă) ( 1 ). Prin urmare, este esențial să existe o clasificare standard care să permită producerea unor date comparabile privind ocupațiile.

    RECOMANDĂ:
    1. Statele membre trebuie să elaboreze, să producă și sădifuzeze statistici defalcate pe ocupații, utilizând Clasificarea internațională standard a ocupațiilor din 2008 (ISCO-08) prevăzută în anexă sau o clasificare națională derivată din ISCO-08.
    2. Statele membre trebuie să utilizeze ISCO-08 pentru ancheta asupra structurii câștigurilor salariale din 2010.
    3. Statele membre trebuie să utilizeze, începând din 2011 ca an de referință, ISCO-08 în toate domeniile statistice care prezintă statistici defalcate pe ocupații.

    Anexa este parte integranta a documentului.
    Am scris aceste lucruri deoarece la MMFPS este trecuta ca motivatie a implementarii ISCO 08 doar pentru crearea de statistici.

    Prin adoptarea acestei recomandari cu titlu obligatoriu militariilor li se va recunoaste statutul profesional care in acest moment legal nu exista.

  43. mos martin says:

    Good idea……………..dar sefulica asta cui sa o paseze? sau cui pe cui se scoate…..socoate si d-ta….

  44. LICA says:

    Dear Sender,

    I am no longer working for EUROMIL.

    Please contact

    Secretary General Dr. Gerhard AHLBRECHT
    Tel: +32 2 626 06 81
    Email: ahlbrecht@euromil.org

    Project Officer Caroline HENRION
    Tel: +32 2 626 06 83
    Email: henrion@euromil.org

    Assistant to the Management Jutta THEISS
    Tel: +32 2 626 06 80
    Email: theiss@euromil.org

    Kindest regard,

    Timo Lange

  45. LICA says:

    De ce „pensii militare de stat”?
    De câţiva ani, viaţa socială şi aşa agitată din ţară, este contrariată de apariţia unei noi organizaţii: Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD).
    De unde această nedumerire şi uneori chiar iritare ? Simplu: în mentalul colectiv, militarii, fie ei şi în rezervă, au fost percepuţi ca „marea mută”, reprezentanţi ai unui segment social distinct, pe care îl întâlneai doar la momente festive, însoţite de ceremonialuri mai mult sau mai puţin de anvergură, dar oricum spectaculoase, sau la catastrofe naturale(cutremur, inundaţii, înzăpeziri ş.a.).
    Implicarea Armatei în acţiuni pe timpul Revoluţiei din Decembrie este şi încă va mai fi controversată, cert fiind doar faptul că fără adeziunea militarilor, ieşirea populaţiei în stradă ar fi avut un deznodământ tragic.
    Toate acestea ar fi rămas aşa, dacă în România anilor 2009, 2010, 2011 şi 2012 nu s-ar fi încercat implementarea unui experiment ,care în caz de reuşită urma a se generaliza şi în alte ţări europene: introducerea (aberantă-spunem noi !)a principiului contributivităţii la stabilirea pensiilor militarilor în rezervă.
    De fapt, iată ce s-a întâmplat:
    Ca urmare a aderării României la structurile NATO, Armata a trebuit să treacă printr-un proces dureros dar necesar de reorganizare. Aceasta a presupus desfiinţarea unui număr impresionant de unităţi militare şi reducerea efectivelor de la 300.000 la 70.000 (militari şi civili).
    Prin măsurile luate de autorităţile române ale timpului,în strânsă conlucrare cu instituţiile nord-atlantice, acţiunea s-a desfăşurat fără convulsii, militarii care au părăsit serviciul activ primind drepturi băneşti compensatorii după criterii clar stabilte şi având perspectiva de a se încadra util în societatea civilă, rămânând în continuare în evidenţa Armatei.De menţionat faptul că marea majoritate erau persoane în deplinătatea forţelor fizice şi intelectuale, cu pregătire superioară, dar care nu au mai putut fi folosiţi de sistemul militar ce fusese mult comprimat. În aceaşi situaţie au fost şi multe cadre militare din alte componente ale sistemului naţional de apărare şi ordine publică (poliţişti, jandarmi, servicii speciale etc.).
    Lucrurile ar fi continuat pe un curs normal, dacă în 2009 nu s-ar fi elaborat o lege prin care se interzice cumulul pensiei cu salariul (şi care nu a afectat numai militarii). În felul acesta, mulţi dintre camarazii noştri, care ocupaseră anumite funcţii susţinând un concurs, au fost înlăturaţi pe criterii care nu aveau nicio legătură cu pregătirea, competenţa şi eficienţa în exercitarea atribuţiilor de serviciu (asta ca să vedem cum ştim să ne folosim valorile !).
    A fost doar începutul vexaţiunilor la care sunt supuşi militarii în rezervă, deoarece în anul următor, ca urmare a desfiinţării sistemului pensiilor ocupaţionale pentru unele categorii de bugetari, printre care şi militarii (în timp ce alte categorii continuă să beneficieze de acest sistem), s-a dezlănţuit sarabanda recalculării, revizuirii, regularizării pensiilor militare , care din păcate continuă şi astăzi, având ca rezultat bulversarea ierarhiei militare şi răsturnarea valorilor în care am crezut şi cărora ne-am dedicat, unii dintre noi chiar de la 15 ani.
    Aceasta a dus la apariţia SCMD, organizaţie a cadrelor militare disponibilizate (cărora li s-au alăturat numeroşi camarazi din rezervă sau în retragere),organizaţie apartinică, dar care face politica membrilor săi, organizaţie care în momentul de faţă acţionează pe două direcţii:
    1. Repararea nedreptăţilor suferite atât de cei care şi-au pierdut serviciul sau au trebuit să renunţe la pensie, precum şi de cei cărora li s-au diminuat pensiile, prin folosirea la stabilirea cuantumului a unor valori greşite a veniturilor;
    2. Revenirea la sistemul pensiilor ocupaţionale, prin aprobarea Legii pensiilor militare de stat şi redobândirea statutului de pensionar militar.
    Dacă în primul caz acţiunea este în derulare, prin procesele intentate în instanţă dar aşteptându-se şi ordonanţe de urgenţă reparatorii ale guvernului , în al doilea caz este vorba de o acţiune de viitor, care sperăm că se va rezolva în parlamentul ce va rezulta în urma alegerilor din data de 9 decembrie.
    Iată care sunt argumentele noastre:
    – în România de astăzi, durata timpului de lucru este clar reglementată prin lege, orice depăşire a acesteia fiind recompensată de către angajator printr-o retribuire corespunzătoare sau prin compensarea cu timp liber .Veniturile astfel obţinute sunt luate în calcul la stabilirea contribuţiei pentru pensia la care angajatul va avea dreptul.
    – În cazul militarilor, acest lucru este imposibil de aplicat: pentru ei, executarea serviciului de gardă(pază) este o îndatorire funcţională care nu aduce niciun venit suplimentar, ca să nu mai vorbim de exerciţii de alarmare (alertă), aplicaţii (exerciţii în teren), trageri în poligon sau antrenamente în afara orelor de program, aşa cum s-a întâmplat şi pentru desfăşurarea paradei din ziua de 1 Decembrie. După încheierea cu bine a unor asemenea activităţi, care implică de cele mai multe ori şi riscuri generate de folosirea armamentului, a muniţiei , explozivilor sau a tehnicii de luptă (periculoasă) din dotare, cei mai mulţi se aleg cu mulţumiri prin ordin de zi pe unitate ( o glumă cazonă spune că acestea sunt cele mai rentabile recompense, deoarece nu se cheltuiesc…!).Militarii fiind permanent la datorie, ar trebui retribuiţi timp de 24 ore, 7 zile pe săptămână ş.a.m.d., iar în funcţie de veniturile obţinute să li se aplice principiul contributivităţii, pentru a li se putea stabili valoarea pensiei. Este posibil aşa ceva ?
    – Noţiunea de „pensie” pentru militarii din rezervă este un termen nepotrivit, deoarece militarul de fapt primeşte o rentă pentru serviciile aduse statului, „ziua sau noaptea, în orice anotimp şi indiferent de condiţiile de stare a vremii” şi, mai mult decât atât, chiar şi după ieşirea din sistemul serviciului activ, el este încă mulţi ani la dispoziţia autorităţilor, putând fi chemat oricând sub Drapel, dacă situaţia o impune( şi aici nu este vorba numai de ameninţarea unei agresiuni militare, ci şi de producerea unor catastrofe naturale de mare amploare, ce nu vor putea fi eficient gestionate de efectivele reduse ale forţelor active – lucru de nedorit, dar posibil a se întâmpla oricând).
    La această situaţie s-a ajuns deoarece fosta guvernare s-a supus necondiţionat unor cerinţe ale instituţiilor financiare internaţionale, fără a ţine seama de faptul că în România modernă, încă de pe vremea lui Cuza, retribuirea militarilor din activitate cât şi a celor din rezervă s-a făcut direct de la bugetul de stat, la care de fapt aceştia, ca şi instituţia militară însăşi, au contribuit. Transformarea rezerviştilor în pensionari civili, ba chiar în asistaţi sociali, deoarece aceştia nu au contribuit NICIODATĂ la fondul de pensii ci, aşa cum am arătat mai înainte, direct la buget (dar li se stabilesc acum pensiile „ca şi cum ar fi contribuit”!), face parte dintr-un plan mult mai amplu, de a extinde principiul contributivităţii (nedrept de aplicat militarilor) la nivelul întregii Europe; dacă reuşeşte la noi, va exista un precedent şi deci premisa de a se generaliza.
    Aceasta este şi explicaţia faptului că SCMD este puternic încurajat de organizaţiile similare ale rezerviştilor din ţările NATO, de a rezista şi de a impune revenirea la pensiile militare de stat.
    Cei care ne-au condus până în vara acestui an au tratat cerinţele noastre, argumentate legal , moral şi istoric, nu numai cu indiferenţă dar şi cu dispreţ şi ostilitate;
    – s-a încercat terfelirea imaginii Armatei prin scoaterea în evidenţă şi generalizarea unor aspecte negative ale vieţii militare, în special pe timpul regimului comunist, fără a se arăta faptul că deşi acestea, din păcate, au existat, ele nu au caracterizat întregul corp de cadre militare şi au fost generate în cea mai mare măsură de condiţiile vieţii economice şi sociale de atunci;
    – s-a afirmat că cei care sunt în rezervă astăzi nu au participat la luptă cu arma în mână (e rău că nu a fost cazul război?), fără a se ţine cont de faptul că însăşi existenţa Armatei naţionale a fost un element de descurajare pentru cei care ar fi fost tentaţi de o agresiune la adresa României (august 1968 vă spune ceva?);
    – s-a ridiculizat în exces slaba pregătire militară a ostaşilor (evidentă mai ales la Revoluţie), fără a se explica faptul că aceasta a fost impusă de politica regimului comunist, temător faţă de o instituţie pe a cărei fidelitate nu prea conta (ceea ce s-a şi văzut), regim care, în loc de instrucţie, prefera să vadă militarii lucrând în condiţii aspre în mine de cărbuni, la sistemele de irigaţii, la construirea de baraje, şosele,căi ferate (unde sunt acum cei care reparau terasamentele?), metrou, combinate, ansambluri de locuinţe sau în agricultură (vă mai amintiţi butada „ ţărănimea este clasa muncitoare care ajută Armata la strânsul recoltei”?).
    În aceste condiţii, nouă, rezerviştilor din SCMD, nu ne-a rămas decât varianta de a susţine pe cei care s-au angajat să înlăture nedreptăţile la care am fost supuşi.
    Filiala 1 Timişoara a SCMD, fără a face campanie negativă cuiva, îndeamnă militarii în rezervă din garnizoană să trimită în parlament pe reprezentanţii USL, care ne cunosc problemele, le înţeleg şi manifestă respect faţă de o instituţie care trebuie să existe în continuare : Armata de Rezervă !
    „ Soldat bătrân, cât eşti viu eşti tot soldat !”
    Preşedintele Filialei 1 Timişoara a SCMD
    Col(r) Radu AROMÂNESEI