Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Familiile victimelor accidentului aviatic de la Tuzla dau în judecată MApN

Sătui de declaraţiile sforăitoare ale ministrului apărării, rudele îndoliate ale militarilor dispăruţi în catastrofa aviatică de la Tuzla, vor sa obţină daune morale de la MApN, pe care îl consideră vinovat pentru producerea tragediei.

O parte dintre familiile celor 12 militari, care au murit la Tuzla, au anunţat că sunt hotărâte să apeleze la instanţă şi să tragă astfel un semnal de alarmă asupra riscurilor pe care şi le asumă cei care îmbracă haina militară din cauza dotărilor precare cu care este înzestrată Armata Română. Oamenii speră să prevină astfel de tragedii şi să îi determine pe oficiali să pună mai mult preţ pe vieţile celor care slujesc ţara.

Deşi spun că banii, oricât ar fi de multi, nu vor reuşi să le aline durerea provocată de pierderea celor dragi, familiile victimelor speră să reuşească să tragă măcar un semnal de alarmă asupra subfinanţării Armatei Române şi a riscurilor la care sunt supuşi cei care îmbracă haina militară.

Rudele îndoliate ale militarilor morţi, sunt convinse că tragedia aviatică de la Tuzla, ar fi putut fi evitată daca Ministerul Apărării Naţionale ar fi dat la casat dotările vechi şi dacă ar alocat mai mulţi bani pentru antrenarea piloţilor.

Cei care vor să dea în judecată MApN sunt rudele militarilor din cadrul marinei care au pierit în accident.

Oamenii nu s-au gandit încă la o valoare a daunelor pe care le vor pretinde. Potrivit unor surse al ziarului Financiarul, acestea ar putea ajunge la un milion de lei. În cazul în care judecătorii din România nu vor face lumină în acest caz, familiile sunt hotărâte să meargă până la Curtea Europeană a Drepturilor Omului.

Potrivit Financiarul, sub ameninţarea rudelor victimelor şi pentru a mai şterge din ruşine, la Ziua Marinei, ministrul Apărării Naţionale, Gabriel Oprea, a anunţat că, cei 12 militari morţi la Tuzla vor fi avansaţi în grad şi vor fi decoraţi post-mortem după finalizarea anchetei privind producerea acciden­tului.

În ceea ce priveşte intenţia rudelor de a acţiona ministerul în judecată, ministrul s-a rezumat să declare: “Este un drept constituţional al fiecăruia”.

Evaluări neoficiale asupra cauzei tragediei de la Tuzla

La mai bine de o luna de la tragedia petrecută la Tuzla, ancheta procurorilor militari este încă departe de finalizare. Se conturează mai multe ipoteze ale tragediei, punându-se accent pe o posibilă eroare de pilotaj, dar şi pe o defecţiune tehnică a aparatului. Surse apropiate anchetei afirmă că experţii au ajuns la concluzia că motorul avionului a funcţionat normal până la momentul în care aparatul a căzut, dar sunt martori care contrazic această ipoteză. Mai mulţi oameni, care au privit neputincioşi prabuşirea aparatului de zbor, spun că avionul a pierdut brusc din altitudine.

Oficiali militari sunt de parere ca aparatul AN-2, care s-a prabusit, era unul dintre cele mai bine întreţinute aparate de zbor pe care aviaţia militară le are in dotare, şi că altele, care se ridica zilnic de la sol pentru antrenamente, ar fi adevărate epave pe lângă cel implicat în accident. Sunt şi specialişti convinşi că tragedia s-a produs din cauza faptului că superiorii au aprobat ridicarea avionului de la sol prea încărcat.

Starea deplorabilă în care se află tehnica Armatei în momentul de faţă poate genera în orice zi tragedii. Doar profesionalismul celor care o mânuiesc amână un astfel de deznodământ fericit. Cu toate acestea oficialii români sunt mândrii de TAB-urile care au cutrierat sute de mii de kilometrii în Irak şi Afganistan care au devenit adevărate epave datorită vechimii şi uzurii. Cele din Irak au fost repatriate! Avioanele Hercules zboară prin rotaţie pentru a-şi împrumuta piesele între ele, în timp ce noile avioane Spartan comandate nu sunt achitate. Aviaţia de luptă zboară cu MIG-21 LanceR a căror durată de zbor va expira în 2011-2013. Tehnica auto de tip ARO şi DAC este veche şi precară improprie pentru circulaţia pe drumuri publice în condiţii de siguranţă. Tancurile T55 sunt mai bătrâne ca majoritatea tanchiştilor ce le au în dotare. Clădirile cazărmilor sunt într-o avansată stare de degradare. În timpul acesta facilităţile industriale care au construit tehnică militară sunt vândute, desfiinţate, distruse prin abandon.

Iar ministrul apărării donează terenuri al armatei, face declaraţii sforăitoare, participă activ la desfiinţarea bazei legislative care reglementa sistemul militar, dar nu uită să-şi facă imagine folosind aparatul media al MApN.

sursa: Financiarul

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

One Response to “Familiile victimelor accidentului aviatic de la Tuzla dau în judecată MApN”

  1. g3ga says:

    banii, banii, banii… nu ne mai ajung. daca ne invatam cu ei, nu ne mai saturam. vrem bani din orice.

    deja nu mai este un gest frumos. chiar daca anchetele vor scoate la iveala ceva care sa lege o motivatie cat de mica (desi nu cred), chiar daca ar avea putintica dreptate, chiar daca CEDO, ca si alta data, va obliga statul la despagubiri (io, unul, n-am inteles pt.ce), se vor taia alti bani din bugetul mapn pt. a plati despagubirile. vezi sentinta in cazul gen chitac. si asta ajuta la rezolvarea inzestrarii precare? vor fi mai multi bani pt. instruire? (se induce ideea ca pilotul n-ar fi fost instruit)

    am suferit si io cand am aflat de pierderea camarazilor, dar ce fac acum o parte din rudele supravietuitoare, nu este frumos.