Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Fără o decizie a CSAT – Oprea se laudă că Armata va achiziţiona avioane F-16 noi

Prezent la simulacrul de audiere din Comisiile de Apărare reunite, din Parlamentul României, ministrul Apărării, Gabriel Oprea, a declarat că Armata Română s-a decis ce tip de avioane va cumpăra: 48 de F-16 noi.

Potrivit unui comentariu al TVR, Ministrul Apărării a anunţat că merge, în continuare, pe mâna americanilor şi că Forţele Aeriene Române vor avea avioane de luptă F-16 şi nu la mâna a doua, ci noi. Antrenamentul piloţilor ar putea începe chiar de anul acesta, deşi costă 300 de milioane de euro. Americanii anunţă că sunt deschişi oricăror variante în negocierile cu partea română.

Potrivit TVR, piloţii militari mai pot zbura la manşa MIG-urilor 21 Lancer timp de maximum trei ani. Unii generali de aviaţie mai obedienţi politic consideră că MiG-urile 21 LanceR ar putea zbura chiar mai mult (probabil se gândeau la misiuni de sacrificiu n.r.).

Deşi nu s-au găsit banii necesari pentru achiziţionarea a 24 de avioane la mâna a doua şi a altor 24 noi, aşa cum prevedea hotărârea CSAt din 2010, oficialii declară că merg mai departe cu programul de înzestrare şi vin cu un anunţ în premieră: de data aceasta vor doar avioane noi.

Declaraţie a la Gabriel Oprea, ministrul apărării: “Forţele Aeriene Române au ales pe programul multirol avionul F-16. Avem nevoie, Armata Română, de 48 de avioane noi, Block 52, F-16, fiind important cât mai urgent să începem pregătirea piloţilor”.

Oprea a susţinut chiar că MApN susţine că poate aloca 100 de milioane de euro şi a cerut guvernului (cam moale n.r.) să contribuie cu alte 200, pentru ca piloţii să poată face trecerea de la MIG-uri la F-16.

Mark Gitenstein, ambasadorul SUA şi fost lobbist al Lokheed Martin (firma producătoare a avioanelor F-16 n.r.) a declarat că “Există un plan de reducere a costurilor la nivel regional: mai mulţi aliaţi din NATO ar putea împărţi cheltuielile logistice, de armament şi de întreţinere. Astfel s-ar economisi o parte din bani, dar nu şi în cazul achiziţiei avioanelor propriu-zise, mai ales dacă este vorba despre avioane noi. Dar s-ar putea reduce într-adevăr costul total
suportat de contribuabilii români. Avem în vedere această variantă, dar presupune ca şi alte state din regiune să participe: Bulgaria, Croaţia etc.”

Nu ştim dacă Oprea îşi bate doar gura în stil politicianist, ca de multe ori de altfel, dar cert este că în momentul de faţă nu există nicio ofertă publică făcută de partea americană cum de altfel nu există nicio cerere de ofertă din partea părţii române, privind achiziţia de F-16. Deşi achiziţia presupune cheltuieli de câteva miliarde de dolari reprezentanţii statului român par mai degrabă dispuşi să negocieze în spatele uşilor înschise un contract care nu ar aduce nimic economiei româneşti ci doar cheltuieli masive de bani.

Păcat că încercăm să creem locuri de muncă doar în minerit nu şi în industria aeronautică. Spre exemplu oferta SAAB prevede offset de 100% şi crearea de mii de locuri de muncă, lucru care a fost propus şi de consorţiul care construieşte Erofighter.

sursa: TVR

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

8 Responses to “Fără o decizie a CSAT – Oprea se laudă că Armata va achiziţiona avioane F-16 noi”

  1. catalin says:

    Domnilor, lasati-l mai moale pe ministru’ Apararii….doar este an electoral. Ce vroia-ti sa promita:…..autostrazii noi? Fraierii (“care este multi”), o sa inghita probabil galusca si asa o sa ne mai intalnim cu el pe treptele Palatului Parlamentului sau ale Palatului Victoria si pe viitor, batandu-si joc si de alte ministere ale statului roman.

  2. Gogu Deresu says:

    Domnilor,
    Inainte de 1970, un general a facut achizitii „second hand” (vopsite proaspat, reconditionate tehnic etc) de la rusi. Pentru aceasta a fost schimbat din functie si trimis in „cimitirul elefantilor” (nu trimis in viata civila). A devenit un profesor cu renume, dupa ani buni de munca, un mare om de stiinta, niciodata sef de partid, apreciat de multe generatii de militari adevarati.
    Acum, este altceva. In cativa ani poti ajunge: autor cu multe carti (nu stiu cand au timp sa le scrie), general, doctor in stiinte, profesor universitar, conducator la doctorat, sef de „orice”, ministru daca ai pe cineva „sus”, un „tatic” exigent. Altfel, daca vrei sa fii promovat trebuie sa participi la concurs. „Concursul se tine joi si postul este ocupat de marti”. Tot cei „bun” este promovat cu o reclama pe masura.

  3. Fenchea Marius-Eugen says:

    Nu as cumpara F 16 fara sa imi ofere USA aceleasi conditii pe care le da SAAB sau concernul Eurofighter, ambele promit offset de 80% din contract adica la 1 miliard cost de achizitie 800 de milioane intorsi ca investitie in Romania.
    Ganditi-va ca Bosch vine cu 65 de milioane de euro si toti ne gandim ce investitii mari face in Cluj si in alte centre pentru cercetare si dezvoltare.
    Acum un exercitiu de imaginatie daca in 5 ani vin 11 investiii asa ca si bosch-ul de la Cluj ce s-ar intampla cu Romania, ne-ar fi rau?
    Cu mai multi bani in cont vom putea sa achizitionam tehnica de lupta si pentru celelelalte forte armate, ambulante pentru SMURD, spitale, scoli etc.
    Daca cumparam F 16 fara offset sau cu un contract indoielnic ne vom bloca la acel nivel, nu o sa avem investitii, si vom trage 10 ani ca sa platim un credit cu o dobanda exorbitanta.
    Cu astfel de generali de paie mi-e frica ca o sa ajungem in postura Greciei.

  4. multi civili says:

    @Gogu Deresu ,
    sunt intru totul de acord(gl.Pauca banuiesc,in legatura cu th.de trs.)cu cele afirmate despre cum era odata .
    Sa nu uitam insa ca Oprea este produsul PSD ,Iliescu este cel care la rechemat in activitate cu gradul de gl.de bg. de justitie in 2000 ,dupa ce trecuse in rz. cu gradul de cpt.de intendenta in 1993.
    Tot PSD i-a crescut si pe actualii infractori -gl.Badalan,gl.Popescu,gl.Cioflina(toti fosti sefi ai SMG,comandanti ai armatei Romaniei),gl.Voicu,ca sa enumar numai cateva cazuri mai cunoscute.

  5. Anonimus says:

    Dumitrescule, e adevarat ca oltenii e multi, dar si civili?

  6. Lucian* says:

    deci Mig21 brusc mai poate sa zboare inca 3 ani!
    Sigur nu vor sa scoata de la naftalina si Mig23?
    Nu de alata dar cu gandirea asta se va patrula cu deltablanul.
    Se mai vorbea de IAR-XT dar ala cel mult o sa fie avion de antrenament si nic nu am auzit sa investeasca cineva in motoare si electronica pentru el.
    Concluzie: anul asta nu se va face nimic!

  7. Fenchea Marius says:

    Cum va zbura MIG 21 inca 3 ani? Simplu zburam cate 20 de ore de zbor pe an la un pilot de supersonic si restul orelor se fac pe simulator….

  8. kra says:

    de unde atatea simulatoare, bre? e simplu, ai?!