Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Foştii militari din MApN vor avea legitimaţie

Model coperta exterioara lefitimatie

Prin Ordinul ministrului Apărării Naţionale, Corneliu Dobriţoiu, nr. M.76. din 13 iulie 2012 se instituie legitimaţia pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere pensionari militari, provenite din Ministerul Apărării Naţionale.

Legitimaţia se emite în scopul facilitării accesului în spaţiile aflate în administrarea Ministerului Apărării Naţionale, destinate serviciilor medicale, refacerii capacităţii de muncă sau cazării, precum şi activităţilor recreative, sportive şi culturale, în condiţiile stabilite prin actele normative specifice în domeniu.

Legitimaţia certifică provenienţa cadrului militar din Ministerul Apărării Naţionale, gradul militar şi funcţia avute la data trecerii în rezervă sau direct în retragere.

Emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea cadrelor militare, de către structura care iniţiază trecerea în rezervă sau direct în retragere. Legitimaţia se înmânează titularului, în cadru solemn, odată cu comunicarea ordinului/decretului de trecere în rezervă sau direct în retragere.

Pentru cadrele militare aflate deja în rezervă sau în retragere la data intrării în vigoare a ordinului, emiterea legitimaţiei se face, la solicitarea scrisă a acestora, de către centrele militare pe raza cărora domiciliază respectivele cadre militare.

Ordinul a fost publicat în Monitorul Oficial cu numărul 518 din data de 26 iulie 2012.

Ordin M 76 2012 privind instituirea legitimaţiei pentru cadrele militare în rezervă sau în retragere

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

46 Responses to “Foştii militari din MApN vor avea legitimaţie”

  1. Stelian P. says:

    Legitimatie MILITARA pentru cadrele MILITARE in rezerva…. Pai nu ne-au furat gradele ? Ni le da Dobritoiu (scuze dar nu stiu cum se scrie, cu litera mare inca sau cu litera mica) inapoi ? Cind si unde a aparut legea de avansare la gradele vechi ?

  2. Dobrescu Paul says:

    Mi se pare interesanta initiativa, nu stiu cat de utila…
    As dori cateva detalii privind interiorul – foto ce fel, alte inscrieri, date, de cand se eliberteaza etc.
    Multumesc.

  3. Marlon Juvet says:

    Deşteaptă chestie “gradul militar şi funcţia avute la data trecerii în rezervă”. NU ştiu cât deşteaptă şi cât şmechereală ieftină.

  4. yo says:

    Cred ca se elibereaza contracost!

  5. yo says:

    Se v-a elibera contracost ?

  6. karadeniz says:

    Documentul care certifică faptul că ai fost militar este livretul militar. De când s-a înfințat ANCMRR se emit pentru membrii acesteia legitimații de membru pentru a căror viză anuală membrii plătesc o sumă. După apariția în 2001 a RG-4, Regulamentul onorurilor şi ceremoniilor militare, pentru cadrele militare care trec ân rezervă se emite un permis de aces permanent în unitate. Celelalte structure asociative ale militarilor au și ele legitimații pentru membrii săi. Acum apare și o legitimație pentru cadrele militare in rezervă și în retragere cu drept de pensie. Cu trei documente, emise de MApN, care atestă calitatea de fost militar și alte 1-3 documente emise de structurile asociative ale militarilor ne trebuie un portofel separat.

  7. Marlon Juvet says:

    Şi spun asta pentru că, se pare, se încearcă corectarea / acoperirea unui abuz îngrozitor (aruncatul cu grade în dreapta şi în stânga) printr-un act administrativ care este tot un abuz. Adică ce se vrea a se sugera, că rezerviştii au două grade? Unul cu care au trecut în rezervă, (de regulă cel al ultimei funcţii, dar nu e imperios necesar) şi unul onorific, care poate fi acordat şi retras după cum bat vânturile politicii şi se schimbă miniştrii apărării? Nu. Există reglementări clare despre condiţiile care trebuiesc îndeplinite pentru acordarea statutului de ofiţer, activ sau de rezervă, există reglementări clare despre cum avansează în grad ofiţerii în activitate şi în rezervă, ce condiţii trebuiesc îndeplinite (specificate negru pe alb în reglementările alea) şi există ierarhii care trebuiesc parcurse, consilieri juridici şi tot aşa. Ce facem, punem batista pe ţambal ca să nu deranjăm ierarhiile alea că nu ştim ce balauri ies la suprafaţă şi anulăm totul printr-o simplă găselniţă din astea, jmechereşti? Ce mişto a punctat karadeniz ridicolul situaţiei.

  8. 1983 says:

    @karadeniz mi-ai luat-o inainte.
    Minunata analiza ta. Si acida/acra, asa cum cere reteta propusa de dobritoiu.

  9. gheo says:

    … o mascarada …, ce importanta sau relevanta are …fosta functie, doar poate calitatea de militar in rezerva asa cum era dovedita de (@karadeniz) legitimatia eliberata in baza rg4/2001, pe care eu o am si acum – fara la ce si cum sa o utilizez – si pe care o pastrez alaturi de livret, … se pare ca cineva crede ca pe prosti ii aburesti cu “parf in ochi”, o fi asa ?, “o-m fi asa” ?, poate ca ei sunt atat de prosti incat sa creada ca unii “rezervisti” abia asteapta sa-si schimbe “eticheta de pe usa locuintei cu … legitmatia functiei avuta in armata si sa-si transforme locuinta intro … “cancelarie de rezerva”, cate legitimatii si cata prostie … si noi care asteptam, orice altceva in afara unei “tampenii ” de legitimatie !, nu e greu sa constati ca, a plecat din mapn cineva care nu avea ce cauta acolo si a venit … altcineva care … ar trebui sa fie in alta parte.

  10. victor blat says:

    MITOMANII POPORULUI INCA ROMAN , ACCEPTA ABURIREA , ASA CUM ACCEPTA SA VOTEZE PE O STICLA DE ULEI. MAI AVEM CATVA PASI SI PREACINSTITUTL SI MULTPREAIUBITUL CONDUCATOR SUPREM , TOVARASUL TRAIAN BASESCU , VA ACORDA SALAR SAU PENSIE DOAR CELOR CARORA NU LE STA IN GAT SA II SARUTE GHEATA DIMINEATA. SCOATETIVA DIN CAP CA AM FOST “MILITARI”, DEOARECE URA NORODULUI ASUPRA ARMATEI ESTE LA COTE DE PAROXIE. “URA”NAVALNICA INDUSA DE TRAIAN BASESCU, MONICA MACOVEI SI MIHAI RAZVAN UNGUREANU SI-A ARATA ROADELE SI MRU A DECLARAT PLIN DE EMFAZA CA SI-AU LUAT ROMANIA INAPOI DIN MINA ROMANILOR. ADIO LIBERTATE!!!! CINE VA MAI PROFERA ACUZE LA ADRESA LUI TRAIAN BASESCU VA AVEA PARTE DE INCHISOARE PE VIATA EXACT CA IN VREMEA LUI ANA PAUKER , CAND ERAU TRIMISI IN PUSCARIE CEI CARE NU LINGEAU EMBLEMA:STALIN SI POPORUL RUS , LIBERTATEA NE-AU ADUS “.

  11. vasile says:

    Domnule ministru, ocupati-va de lucruri serioase asteptate deopotriva de catre activi si rezervisti!
    Una ati promis si alta faceti?
    La ce va foloseste noul val de avansari pe filiera indirecta fara o zi de instructie?
    Cine conduce ministerul, tot Oprea si otrepele lui?
    Va faceti de ras cu prostiile care incet, incet ajung in presa.
    Chiar vreti sa ne dezamagiti pe toti si de tot?
    Treziti-va la realitate pana nu-i prea tarziu!
    Luna Noiembrie e ca maine.
    Sper sa nu declarati si dumneavoastra ca ati fost invins de sistem.

  12. Cip says:

    Chiar o faceti special cand ziceti/scrieti “fostii militari”? Sau pur si simplu nu bagati de seama ca asa ceva “nu se exista”?

  13. mos alecu says:

    Cip Iulie 30, 2012 at 6:44 pM :
    Aveti dreptate …

    ART. 1
    Prin cadre militare, în sensul prezentei legi, se întelege cetãtenii
    romani cãrora li s-a acordat GRAD de ofiter, maistru militar sau subofiter,
    în raport cu pregãtirea lor militarã si de specialitate, în conditiile
    prevãzute de lege.

    ART. 3
    Gradul militar este un drept al titularului si reprezintã recunoasterea
    în plan social a calitãtii de cadru militar. Gradul de ofiter, maistru
    militar si subofiter NU SE POATE PIERDE decît în cazurile si în conditiile
    prevãzute de lege.

    ART. 4
    Cadrele militare se pot afla în una dintre urmãtoarele situatii:
    a) în activitate, …
    b) în rezerva, …
    c) în retragere, …

    Deci :
    – de la data acordarii unui grad militar … ESTI MILITAR ! ;
    – gradul militar (CALITATEA DE MILITAR) nu se poate pierde/retrage decit printr-o hotarire a unei instante de judecata ! ;
    – daca nu a aparut o astfel de hotarire a unei instante de judecata … esti MILITAR de la data acordarii gradului militar , pina la data eliberarii certificatului de deces !

  14. mos alecu says:

    Articolele de lege prezentate mai sus sint din L.80/1995 …

  15. mos martin says:

    O initiativa f buna, ceea ce arata ca actualul min al apararii mai si gandeste nu numai munceste.

  16. Sandu says:

    Corect! Inca o frectie la un picior de lemn, de data aceasta contra cost, oferita de conducerea M.Ap.N.! La CCA sau restaurantele militare (daca mai sunt), se va intra doar pe baza de legitimatie? In rest la ce sa-mi foloseasca?

  17. victor blat says:

    DECAT HOHAURILE CU LEGITIMATII, VA APLECATI MAI SERIOS ASUPRA LEGII 758/2011, ELABORATA DE USL SI APROBATA IN SENAT LA 14 APRILIE 2012, SI ANULATA DIN ORDINUL USL IN 13 IUNIE IN CAMERA DEPUTATILOR. DECI NU PDL A FOST CEA CARE A ANULAT , CI DIN INITIATIVA MINISTRULUI DOBRITOIU.
    DEJA MA PREGATESC SA DECONTEZ ANULAREA REVENIRII LA CUANTUMUL PENSIEI PE LEGEA 164/2001 , IMEDIAT LA ALEGERILE PARLAMENTARE SI PREZIDENTIALE. DACA TOT E CIRC ROMANESC , ATUNCI SA VEDETI LA CE CIRC MA VOI PREZENTA SI CU CINE VOI VOTA.
    VETI DEVENI UN VIS FRUMOS PROPAGANDISTIC.

  18. victor blat says:

    NU MA SIMT REPREZENTAT DE POLITICIENII ROMANI , CEI CARE MI-AU ANULAT DREPTURILE LEGAL CASTIGATE SI VOI VOTA CU ORICE MINORITATE , ALTA DECAT CEA ROMANA.
    CHEM LA BOICOTUL VOTARII REPREZENTATILOR ROMANI PE TOTI CEI 26.500 DE MILITARI CU PENSII TAIATE , DEOARECE AM VAZUT CA REPREZENTANTII POLITICI ROMANI SUNT NISTE “CURVE” MINCINOASE.
    MACAR SA FIU SLUGA LA STRAINI DECAT SLUGA LA ROMANI.
    IN JURAMINTUL MILITAR AM JURAT CREDINTA NEAMULUI ROMANESC CARE ACUMA M-A BATJOCORIT SI UMILIT SI OFENSAT FARA DREPT DE APEL, SI CARE MA PROSTESC IN CONTINUARE CU ZAHAREL.

  19. gheo says:

    Pai, la cele ce ai scris despre prevederile L.80, ar mai trebui – daca spui ca ministrul “mai si gandeste” – sa fie introduse, anexa la art.4, adica 4a) Cadrele militare se pot afla in una din urmatoarele situatii :
    – sef de stat major in rezerva
    – sef atam in rezerva
    – comandant de companie in rezerva
    – … etc …
    deci, nu ai explicat “logica” acelei “noi” legitimatii, propusa in locul altor “asteptari” pe care le au militarii activi si … in rezerva, apropo, vor primii noiile legitimatii si cei avansati la apelul bocancilor de oprea, si oare … pe ce “functii ?”.

  20. Stelian P. says:

    …sau pina la degradare.

  21. Stelian P. says:

    Studiind ordinul si comentariile de mai sus nu-mi pot reprima o intrebare:
    – care este rostul acestei legitimatii ?
    Karadeniz (pe care il salut cu aceasta ocazie) are dreptate. Avem livretul militar care poate inlocui cu succes acest document. Nu vreau sa fiu rautacios dar l-as intreba pe domnul ministru cit costa aceste documente inutile si cine se ocupa de confectionarea lor.
    Minunea asta imi aminteste de anii 90 cind fiecare nou ministru cu care s-a ales armata se grabea sa schimbe ceva in uniforma militarilor. Atunci nu am avut curajul sa-i intreb cine cistiga din afacerea respectiva dar informatiile sigure pe care le aveam imi indicau cite o ruda sau un apropiat al domnului ministru in functie la momentul respectiv.

  22. Gourkha says:

    Titlul e OK, titulatura “FOSTI MILITARI” e OK. Gradul militar este unic, iar ceva unic nu poate avea 2 valori financiare: una zero lei ca in cazul rezervistilor si una ca mai jos in cazul activilor
    Cuantumurile soldelor de grad sunt următoarele:

    Ofiţeri:
    – general, amiral, chestor general de poliţie 405 lei
    – general-locotenent, viceamiral, chestor-şef de poliţie 385 lei
    – general-maior, contraamiral, chestor principal de poliţie 375 lei
    – general de brigadă, general de flotilă aeriană, contraamiral de
    flotilă, chestor de poliţie/penitenciare 366 lei
    – colonel, comandor, comisar-şef de poliţie/penitenciare 356 lei
    – locotenent-colonel, căpitan-comandor, comisar de poliţie/
    penitenciare 336 lei
    – maior, locotenent-comandor, subcomisar de poliţie/penitenciare 326 lei
    – căpitan, inspector principal de poliţie/penitenciare 316 lei
    – locotenent, inspector de poliţie/penitenciare 306 lei
    – sublocotenent, aspirant, subinspector de poliţie/penitenciare 297 lei

    Maiştri militari:
    – maistru militar principal 287 lei
    – maistru militar clasa I 277 lei
    – maistru militar clasa a II-a 267 lei
    – maistru militar clasa a III-a 257 lei
    – maistru militar clasa a IV-a 247 lei – maistru militar clasa a V-a 237 lei

    Subofiţeri şi agenţi de poliţie/penitenciare:
    – plutonier-adjutant principal/şef, agent-şef principal de poliţie/
    penitenciare 287 lei
    – plutonier-adjutant, agent-şef de poliţie/penitenciare 277 lei
    – plutonier-major, agent-şef adjunct de poliţie/penitenciare 267 lei
    – plutonier, agent principal de poliţie/penitenciare 257 lei
    – sergent-major, agent de poliţie/penitenciare 247 lei
    – sergent 237 lei

    Soldaţi şi gradaţi voluntari:
    – caporal clasa I 232 lei
    – caporal clasa a II-a 225 lei
    – caporal clasa a III-a 218 lei
    – fruntaş 208 lei
    – soldat 198 lei

    IN CONCLUZIE: CEI IN REZERVA MAI AVEM O LULA GRADE MILITARE DIN MOMENT CE NU AU VALORILE FINANCIARE DE MAI SUS, CI ZERO.

  23. Stelian P. says:

    “Multumim dl. Ministru al Apararii pentru aceast ordin. Carcotasiii vor spune ca se tiparesc “cartoane”, da, Ok, dar acest “carton” ne atesta calitatea de militari ai Armatei Romane si ai Romaniei”

    FILIALA 1 ILFOV – SINDICATUL CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE, IN REZERVA SI IN RETRAGERE
    marți, 31 iulie 2012

  24. Gourkha says:

    @ Pentru toti. Ma completez singur. Ati inteles acum de ce am primit cupoane cu inscrisul bizar care este fals in acte oficiale ca “Solda gradului detinut este cuprinsa in punctajul pensiei dumneavoastra”? Va spun eu, de la cerea model de de mai jos se trage acel inscris:

    [MINISTERULUI APARARII NATIONALE

    C E R E R E

    Numele meu este ……………………………………….., sunt domiciliat în ……………………. ………………………………………., fost ofiter M.Ap.N. trecut în rezerva la data de …………………., nr. dosar pensie 0555…………………., CNP ……………………………..,

    Va solicit urmatoarele:

    1. Eliminarea cuvantului “MILITARE” din sintagma “PENSII MILITARE” inscrisa pe cuponul de pensie care imi este expediat lunar de catre M.Ap.N., intrucat de la data de 01.01.2011 nu mai exista pensii militare in Romania, iar inscrisul respectiv sub forma “PENSII MILITARE” constituie un fals.

    2. Eliminarea referirii la gradul militar detinut la data trecerii in rezerva inscris pe cuponul de pensie. Mentionez ca gradele militare, desi conform art. 2 din L. 80/1995 au titulaturi unice atat pentru militarii activi cat si pentru militarii in rezerva, incepand cu data de 01.01.2011 acestea nu mai au si valori financiare unice, nemaifiind platite efectiv militarilor in rezerva. Prin urmare, pe cuponul de pensie imi este atribuit un grad militar cu valoarea financiara nula, ceea ce inseamna ca in mod faptic, eu nu detin niciun grad militar.

    Va rog sa imi confirmati primirea acestui e-mail si inregistrarea cererii mele.

    Multumesc.

    Nume, prenume ………………….

    Nota: se expediaza pe e-mail la adresa:srp@mapn.ro].

    N-au mai avut lovele sa tipareasca cupoane fara sintagma “PENSII MILITARE”, dar tot au inscris gogonata cu “Solda gradului detinut este cuprinsa in punctajul pensiei dumneavoastra”. Acum e si mai fals inscrisul in documente oficiale. In niciun punctaj nu se regasesc valorile financiare ale soldelor de grad afisate mai sus.

  25. gigimarga says:

    Măi nene, dacă nu am spus-o, o repet! Nu există termenul de foşti militari! Foştii militari sunt acei militari care acum sunt la 2 metri sub pâmânt! Termenul corect este foştii militari activi sau mai corect militarii în rezervă şi militarii în retragere! Pentru cei care gestionează sit-ul INFOMONDOMILITAR, chiar dacă nu au făcut armată şi nu au fost daţi cu burta de astfalt, rog mai citiţi puţine regulamente militare şi legi specifice!
    Cât priveşte legitimaţia pentru militarii în rezervă şi retragere, mi se pare o iniţiativă lăudabilă a noului ministru dacă tot nu are bani pentru reîntregirea pensiilor militare tăiate de el comandante supreme băsescu! Vânt bun din pupa!

  26. Gourkha says:

    E buna ideea. Eu te-as sfatui sa votezi cu minoritatea inuita (eschimosi). Nu fac misto, chiar a aparut in Romania la ultimul recensamant si sunt mandu ca fac parte din aceasta minoritate. E drept ca minoritatile sunt reprezentate si din oficiu in Parlament daca nu au voturi, dar nu cu asa multi reprezentanti ca si cu voturi. Ca viitor parlamentar al minoritatii inuite din Romania cu sau fara voturi, voi incerca sa va rezolv si pe voi militarii de etnie romana, prea si-au batut ai vostri joc de voi.

  27. Gourkha says:

    Sa zicem ca e bine “fosti militari activi”. Militari in rezerva/retragere nu mai e bine, din moment ce nu niciun grad. Daca ai grad, ce valoare are gradul tau, ti-am dat valorile financiare pentru gradele militare mai sus? Gradele sunt unice deci inclusiv valoare financiara, pozitia este in activitate sau in rezerva. Deci cat valoreaza gradul tau daca zici ca il ai? Zero? Ce grad militar e acela cu valoarea zero? Daca inlocuiesti pe cupon gradul pe care il ai cu cel de soldat sau general, pensia ta e aceeasi. Ti-e clar acum ca nu ai niciun grad?

  28. Gourkha says:

    Conform art. 2, gradele militare sunt unice, indiferent ca esti activ sau in retragere. Conform art. 4, doar pozitia militarilor difera, nu si gradele. Conform legii salarizarii gradele militare au si valori financiare, insa dupa L. 80/1995 gradele sunt unice. Ori pentru cei in rezerva, gradele nu au valori financiare. Nu am fost degradati, pur si simplu nu avem grade. Cum? Nu mai conteaza, dar nu poti pretinde ca 1 gram de aur are simultan si valoarea de 134 lei si de zero lei. Cel care are un gram de aur cu valoarea de zero lei, de fapt minte ca are aur. Asa e si cu gradele.

  29. Gourkha says:

    Nasol cu livretul. L-am predat la M.Ap.N. de mult. Si mi-am denuntat partial si juramantul in scris in livret, nu fata de popor, ci doar fata de stat. Am zis acolo ceva ca daca statul s-a razgandit si mi-a tras plasa cu pensia militara retroactiv, m-am razgandit si eu tot retroactiv cu loialitatea autoimpusa prin juramant fata de stat, asa ca mi-am anulat un pic juramantul. Asa ca daca n-am livret, nici legitimatie nu imi trebuie.

  30. dodo says:

    Mai tovarasi de arme,
    tot de la dogaru se trage si asta,desi e un lucru bun ,zic eu.Bretronatul saracu’,ce sa mai faca si el de gura sindicalistilor al caror camarad este? Daca tot clameaza ca li s-au luat gradele (ceea ce si el afacut pana mai ieri ca prostul )s-a gandit sa le dea el inapoi cu aceste legitimatii.Dar asta atrage multe alte discutii care au si aparut aici,fiindca toate sunt corecte ,din unghiuri diferite de a privi situatia .
    Totusi,e mai bine ca la intrarea in SMC,RMB,etc sa arati o legitimatie de cadru militar si nu un livret de care au toti soldatii in rezerva.
    I-a dat dumnezeu mintea de pe urma ,ca de altfel e vai de capul lui si a consilierilor lui de tot rasul.

  31. gigimarga says:

    Măi nene, acum câteva zile m-a oprit poliţia fiind la volan şi cănd s-a prezentat tov.poliţist m-am prezentat şi eu şi m-a întrebat dacă am vreo legitimaţie de militar şi i-am arătat cuponul de pensie şi mi-a spus că nu are voie să vadă cuponul cu pensia nesimţită şi i-am spus că poate să o vadă că tot mi-a raso băse! Aşă că dacă tot suntem colegi de suferinţă cu poliţia, e bine să avem o legitamaţţie la noi de aia militară că poate ne mai iartă!

  32. simplu says:

    SOMATIA CURTII CONSTITUTIONALE:
    “VA SOMAM ASADAR CA in interes national, sa va exercitati rolul activ si SA VA PRONUNTATI ASUPRA VALABILITATII REFERENDUMULUI, in functie de cifra reala, actuala a romanilor cu drept de vot din tara si din afara granitelor, elucidand problema celor peste 3 milioane de CNP-uri apartinand minorilor, decedatilor si persoanelor fara drept de vot incluse fara explicatii in listele BEC.
    IN CAZ CONTRAR NU VOM RECUNOASTE LEGITIMITATEA LUI TRAIAN BASESCU IN FUNCTIA DE PRESEDINTE.
    Considearati aceasta scrisoare UN AVERTISMENT DIN PARTEA UNOR CETATENI PENTRU CARE LEGEA
    (care lege nespalatule?) SI CONSTITUTIA ROMANIEI SE AFLA DEASUPRA ORICARUI INTERES.
    PRESEDINTELE SCMD
    Col. (r) dr. Mircea DOGARU”
    P.S. ESTE CAZUL CA ORGANELE DE CERCETARE PENALA SAU CELE ABILITATE DIN PUNCT DE VEDERE AL SANATATII MENTALE SA-SI SPUNA CUVANTUL : SAU IN FATA JUDECATII SAU INTERNATI-L LA SOCOLA!

  33. mos alecu says:

    @Stelian P. Iulie 31, 2012 at 10:13 am :
    Cind am spus : “- gradul militar (CALITATEA DE MILITAR) nu se poate pierde/retrage decit printr-o hotarire a unei instante de judecata ! ;” m-am referit la degradarea militara .

    Adica , asa cum spune L.80/95 :

    Art. 69
    Degradarea militara se aplica, in conditiile prevazute de legea penala, cadrelor militare in activitate, in rezerva si in retragere, condamnate la pedeapsa complementara a degradarii militare prin hotarire judecatoreasca.

    Acest articol facind referire la Codul Penal :

    Art. 67
    Degradarea militară
    Pedeapsa complimentară a degradării militare constă în pierderea gradului şi a dreptului de a purta uniformă.
    Degradarea militară se aplică în mod obligatoriu condamnaţilor militari şi rezervişti, dacă pedeapsa principală stabilită este închisoarea mai mare de 10 ani sau detenţiunea pe viaţă.
    Degradarea militară poate fi aplicată condamnaţilor militari şi rezervişti pentru infracţiuni săvârşite cu intenţie, dacă pedeapsa principală stabilită este de cel puţin 5 ani şi de cel mult 10 ani.

  34. Stelian P. says:

    Ai dreptate.

  35. gheo says:

    Mda, este o noutate/premiera in romania ca un politist sa solicite “legitimatia militara” care, in “ochii lor” nu are nici o valabilitate la un “control rutier” …, oare trebuie amplasata pe capota masinii si … emblema “mapn”, nu de alta da, ca sa stie … politistul cui trebuie si cui nu trebuie sa solicite prezentarea legitimatiei … militare …, e … buna…, altfel, se popate sa ceara aceasta legitimatie … “unui strungar de la semanatoare” si saracul nu a avut decat carnet de serviciu militar !!!.

  36. gheo says:

    Pana un alta, din mult trambitatul “audit ” al bretonatului dobritoiu, nu a rezultat decat ca, un numar “nedefinit de civili au fost avansati … “colonei”, pai, la atatia colonei, dobritoiu poate propune o mobilizare “sadea” de colonei, ce le mai trebuie fruntasi si caporali !!!, in rest … “ceata londoneza”, doar atat ? …

  37. Stelian P. says:

    Cred ca in loc de legitimatie mai bine ne-ar da domnul ministru cite o cascheta de chestor de politie pe care s-o punem in spate la masina.

  38. indisciplinatu says:

    ..mai bvine faceau un card,.ca la farmacie si-l imputernicea pe zisu sa ni le elibereze ca tot n-are ce face prin minister!!!

  39. dodo says:

    pai cu auditul treaba e tot cum e la celelalte ministere: NIMIC.deci au mancat rahat cu furaciuni ,cu risipa, cu tot felul de minciuni a la copiatorul,ca sa asmuta populatia si sa o infesteze cu virusul A3,ca sa ia puterea oricum. acum, se razbuna pe auditori ca nu gasesc nimic: la mapn,l-au mazilit pe bietul colonel,sef al auditului,de altfel un om cumsecade, ca nu a gasit nimic la protocolul lui oprea.la altul marea risipa erau niste ace de cravata cheltuieli de protocol,iar la altul niste capace de WC-uri ,de ordinul a catorva mii de euro.de fapt marea problema a comunistilor lui ponta este ca ei sunt cu opt ani in urma de cand au pierdut puterea si vin cu aceleasi manipulari slabe de pe vremea lui nastase,de aceea lumea este indignata,ca ne dred prosti.

  40. SINDICALISTUL PACALIT says:

    Imi dau seama ca indoctrinati de politrucii scmd-isti dogaru si pricina, marea majoritate a postacilor de aici sunt total in afara fenomenelor ce se intampla in “ARMATELE DE REZERVA” ale lumii civilizate. Toti cei peste 1,5 (un milion si jumatate pentru carcotasii care nu inteleg virgulele) milioane de ofiteri in rezerva afiliati la CIOR exista asemenea legitimatii. Cei dintre voi care nu va place sa va dezlipiti de carciuma de dupa colt si de barfa de la coltul strazii sau al pietei nu intelegeti acest demers. Ceea ce nu face ordinul respectiv este faptul ca modelul trebuie trimis si la NATO si CIOR pentr a fi recunoscute. Bine ca-l criticati pe ministrul “bretonat” si nu vedeti enormele deservicii pe care scmd,devenita organizatie teroristo-anarhista (intrebati-l pe dogaru ce inseamna) le adice adevaratilor militari. Il somez public sa spuna (inainte sa o fac eu) ce rol avea in “celula de actiune a razboiului intregului popor” si daca nu cumva aplica acum ceea ce nu a putut aplica in alte conditii. II CER CU FERMITATE SA RASPUNDA IN FATA MEMBRILOR SCMD LA URMATOARELE INTREBARI:
    1. daca s-a consultat cu membrii SCMD inaintea actiunilor destabilizatoare pe care le-a intreprins si continua sa le intreprinda si azi? Concret care filiale au aprobat actiunile?
    2. daca a predat sau nu “obiectivele” CNSC in mana lui Ponta, Antonescu si Constantin?
    3. Daca aceste obiective au fost aprobate in Consiliul reprezentantilor SCMD?
    4. Daca in urma deselor intalniri cu Voiculescu s-a stabilit strategia comuna a suspendarii presedintelui si care au fost fondurile puse la dispozitie pentru “actiune”
    5. Daca amenintarea la adresa actualului guvern cu mitingul din 14 iulie are sau nu legatura cu faptul ca dogaru nu a primit functia de sacretar de sata in MApn ci a fost preferat Tataru?
    Daca “marele barbat, conducator de osti sindicale rosii” este cumva treaz, il rog sa-mi raspunda la aceste intrebari si apoi voi continua.
    SUNT UN FOST SINDICALIST CARE AM CREZUT IN BUNELE INTENTII LA CREARE ACESTEI STRUCTURI. BA CHIAR MA POT CONSIDERA MARTOR OCULAR LA INFIINTARE (UNDE SI CAND VOI ARATA CU ALTA OCAZIE)

  41. gheo says:

    Ha, “@sindicalistul pacalit”, pai, intai ar trebui sa-ti lamuresti o alta problema, cum, a ajuns “ofiterimea romana”, atat de “faloasa in grade si functii”, sa fie condusa de … 2 profesori, convertiti sau angajati – cum vreti – in armata sa, proslaveasca regimul comunist, unul “in istorie” si celalalt pe “micul ecran”, profesori care “nici nu stiu cum arata praful ce pusca”, … “valea sapunului, valea aurie, poplaca, daia, cincu si eu mai stiu pe unde si-au lasat “truda si transpiratia” adevaratii ofiteri ai armatei Romane, profesori care, au ajuns sa-i marginalizeze mizerabil, nu numai pe “basecu si ai lui”, care cred ca merita, dar si pe fostii subordonati ai of., subofiterii, nici o armata nu are doar … colonei, are in primul rand, soldati si subofiteri, buni sau rai dar care trudesc la … trepiedul “gradul de colonel”, si, cum naiba, atatea fonduri au fost irosite pe procese care nu ar fi trebuit deschise, desigur anumite procese din ele sau, fondurile odata acumulate – in stil romacesc – trebuiau si … “consumate” si nu pentru oricine sau oricum dar, asta e problema celor “fraudati”, ramane prima problema … enuntata si, oare ce si cate se ascund in spatele masinatiunii “dogariano-priciniste” ???.

  42. indisciplinatu says:

    Daca intri la magazinele de bricolaj, farmacii sau hypermarket-uri ti se elibereaza pe loc, sau intr-un termen rezonabil, carduri personalizate de tot felul….noi, tot la legitimatii de carton am ramas, scrise de mana cu tus negru,..asta, asa…ca o constatatare.
    Nu exista ID-uri pentru militarii activi, asa cum au militarii din alte armate civilizate unde se pot gasi toate datele necesar,..grad, functie, specialitate, grupa sanguina,..etc. Mi s-ar parea solutia cea mai civilizata, urmand ca acest ID-card sa fie valabil pe timpul calitatii de “rezervist” pana la …retragere.
    Suntem “armata cu cai de lemn”…..gresesc???

  43. STOPS says:

    @inisciplinatu
    Aveți perfectă dreptate. Suntem în epoca DIGITALĂ A CARDULUI ELECTRONIC.
    Doar foștii cercetași în adâncime ar putea afla FIRMA FALIMENTARĂ DE CARTONAJE implicată în acest vizibil RESCUE OPERATION condus de DOBRÂI TZOIU !!

  44. gheo says:

    Excelent, domnilor aveti dreptate dar, daca oamenii se prind ca, niste bani trebuie “mulsi”, va avea vre-o importanta ?, nu prea cred, oamenii asteapta o reparatie financiara – pentru care nu sunt bani dar, … sunt bani pentru tiparirea unor “cartonase fara importanta, cu cip, fara cip-cirip”, asa cum au fost tiparite si vechile carti de alegatori care erau inutile din start dar, banii aia trebuiau mulsi de … pentru anumite buzunare, in locul reparatiei …. si a “lipsei de bani”!!! … le arunca … legitimatii care costa … “tot bani”, … de unde … daca nu sunt … !, intre timp … oamenii astepta reparatiile financiare, pentru inceput, macar cuantumurile din decembrie 2010 … dar … banii astia … mama lor …

  45. karel knape says:

    Felicitari!

  46. victor blat says:

    Câmpeanu: Pensiile şi legea asistenţei sociale, principalele subiecte de discuţie cu delegaţia FMI
    Delegaţia FMI, Comisiei Europene şi Băncii Mondiale are astăzi prima întâlnire cu reprezentanţii Ministerului Finanţelor şi cei ai ANAF. Tot azi, experţii financiari se întâlnesc şi cu reprezentanţii patronatelor şi cu distribuitorii de medicamente. Până acum, oficialii FMI au vrut să afle mai multe informaţii despre banii reţinuţi pensionarilor şi modificările aduse Codului Muncii.
    Pensiile şi legea asistenţei sociale au fost în atenţia delegaţiei FMI.Discuţiile cu Fondul Monetar au durat mai bine de 4 ore.
    “Fondul Monetar Internaţional a dorit să vadă stadiul de implementare a acestor măsuri care au fost luate până în acest moment şi tot aşa o să urmărească 8 (…) şi cum se va aplica în continuare legea asistenţei sociale”, a declarat Maria Câmpeanu, ministrul Muncii.
    Delegaţia FMI a cerut ca legea privind ajutorul la electricitate şi gaze naturale să fie finalizată până în luna octombrie.
    “În acest moment lucrăm împreună cu Ministerul Economiei la forma finală. Suntem într-un stadiu destul de avansat dar despre ce mai avem de făcut o să putem să discutam după finalizarea discuţiilor cu FMI. Discuţia finală va fi, cred, pe 9 august”, a mai adăugat ministrul Muncii.
    Ministrul Muncii a subliniat faptul că indemnizaţia pentru creşterea copilului va reveni la 85% din salariu. Mariana Câmpeanu susţine că in acordul din luna mai cu FMI s-a convenit ca banii sa fie restituiţi cât mai curând.
    Printre temele prezentate s-a luat în calcul şi cum au evoluat contractele după noul Cod la muncii care a dus la scăderea numărului de contracte pe perioadă nedeterminată. În luna iunie FMI şi Comisia Europeană au acceptat creşterea salariilor bugetarilor la nivelul din iunie 2010.