Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Foştii militari nu vor mai returna statului sumele considerate că au fost date în plus la pensie

Guvernul României a aprobat un memorandum în şedinţa din 30 mai, care prevede ca foştilor militari să nu li se ia mai nici un leu celor cărora li s-a diminuat pensia ca urmare a aplicării prevederilor OUG nr. 1 din 2011.

Aceştia urmau ca în urma recalculării/revizuirii pensiilor să piardă nu numai prin diminuarea cuantumului lunar al pensiiei dar urmau să returneze statului toată diferenţa acordată în 2011 şi care se considera că s-a dat în plus.

Memorandumul va urgenta aprobarea proiectului de lege aflat la Camera Deputaţilor, care urmează să-l dezbată în prima şedinţă de plen, ca şi cameră decizională.

În cumunicatul adresat de ministrul apărării, Corneliu Dobriţoiu, cu ocazia Zilei rezervistului, acesta a precizat: “Am reuşit, într-o primă etapă, printr-un memorandum aprobat de Guvern în şedinţa din 30 mai, să nu li se ia nici un leu celor cărora li s-a diminuat pensia ca urmare a aplicării prevederilor OUG nr. 1 din 2011.”

Ministrul a specificat că în a doua etapă a procesului de eliminare a discrepanţelor cauzate în procesul de rectificare a pesnnsiilor foştilor militari, se vor aduce pensiile micşorate la cuantumul din decembrie 2010.

“O a doua etapă a acestui demers urmăreşte ca, în condiţiile bugetare ale anului următor, să elimine toate discrepanţele cauzate în procesul de rectificare, aducând cuantumul pensiilor celor cărora le-au fost diminuate la nivelul celor din 2010″ a precizat Dobriţoiu.

De asemenea acesta declarat că actul este unul reparatoriu pentru cei cărora le-au fost pe nedrept diminuate veniturile, dar totodată i-a asigurat pe cei care, în urma recalculării, au beneficiat de pensii majorate, că, în baza principiului neretroactivităţii, un bun câştigatvor rămâne cu acest drept câştigat.

De altfel Dobriţoiu a specificat în cuvântul său: “consider nu doar o datorie ci şi o obligaţie să acţionez în perioada imediat următoare, cu întreaga mea energie şi cu toate mijloacele pe care le am la dispoziţie ca ministru şi om politic, pentru a repara toate nedreptăţile greu de înţeles şi imposibil de acceptat pe care le-aţi îndurat în domeniul recalculării pensiilor militare. Vom acţiona, în paralel, pe linia redefinirii legislaţiei pensiilor militare, în spiritul tradiţional al pensiilor ocupaţionale, existent până acum în Armata României. În acest sens, vom institui un dialog serios, profesionist cu toate asociaţiile cadrelor în rezervă, fără discriminări, în cadrul unei comisii tripartite, alături de reprezentanţii Ministerului Apărării Naţionale şi ai Parlamentului. Sunt încredinţat că expertiza dumneavoastră, a rezerviştilor, ne va ajuta să găsim cea mai bună soluţie pentru reintroducerea acestui sistem de care se bucură militarii din multe armate aliate, şi pe care l-aţi pierdut în mod nedrept, şi fac asta în numele obiectivului comun de recâştigare a demnităţii militarilor, de recâştigare a rolului, importanţei şi respectului de care s-au bucurat în societate, de-a lungul istoriei, ostaşii noştri. Nu în ultimul rând, doresc să vă asigur că voi acţiona pentru ca nimeni să nu mai îndrăznească să încerce, prin subterfugii politice, să lovească în demnitatea şi onoarea corpului de cadre, prin avansări abuzive sau prin acţiuni de politizare a armatei”.

sursa: Biroul de Presă al MApN

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

181 Responses to “Foştii militari nu vor mai returna statului sumele considerate că au fost date în plus la pensie”

  1. mos alecu says:

    @Ionel N Iunie 4, 2012 at 10:07 pm :
    Problema “tratamentului” aplicat celor din “alte conditii” se va acutiza cind va incepe sa fie aplicata legea salarizarii unitare celor care sint , in prezent in activitate .
    – sporurile nu vor mai putea depasi 30% din solda de functie .
    – acele sporuri , aplicate celor cu “alte conditii” , cumulate cu solda de grad , vor face ca solda lor sa fie sub 130% din solda celor din “conditii normale”
    – ca urmare cei din “alte conditii” vor putea acumula doar 0.6-0,62 din punctajul de pensie al celor din “conditii normale”
    – majorarea de punctaj de 50% va conduce la un punctaj total de 0,9-0,93 din punctajul celor din “conditii normale” .

  2. arti78 says:

    Ai ramas tot neatent.
    Am precizat ca mi s-a modificat incadrarea doar pentru aproximativ 5 ani. Deci, exact cat trebuia sa ma apropii de cuantumul din decembrie 2010.
    Daca ar fi dupa logica ta, adica daca mi s-ar aplica din oficiu ca am iesit din armata dupa 10.04.2001, AR FI TREBUIT SA MI SE MODIFICE PENTRU TOATA ACTIVITATEA !!!
    Dar, repet, mi s-a modificat doar o perioada de aprox. 5 ani, si CULMEA, PERIOADA ACEEA ERA SINGURA IN CARE NU AVUSESEM TITULATURA DE COMANDANT !!!
    Inclin sa cred ca avand soft-ul de calcul in fata, un oarecare functionaras (sau un detasat) de la casa de pensii si-a spus: CAT TREBUIE SA-I MARIM LU’ ASTA? AH, DOAT 96 DE LEI ! IA SA VEDEM CATI ANI TREBUIE SA-I MODIFICAM ? AH, UITE AICI, 4 ANI SI 9 LUNI SI-I CRESTE CU 76 DE LEI …
    In alta ordine de idei, nu stiu de la ce judet esti, dar la noi, la Braila, LA CMJ, LA CADRE MILITARE IN REZERVA SI RETRAGERE, ESTE UN SINGUR CIVIL PENTRU APROXIMATIV 2.800 DE DOSARE…

  3. gheo says:

    oare de ce ?, pentruca, legea a fost “una” iar normele de aplicare au fost elaborate de fiecare minister in parte pentru personalul din subordine care se pare ca a fost cu … “mintea” in alta parte, dupa sugestii si sfaturi care, in urma atator nemultumiri se pare ca nu au fost in interesul propriilor oameni !.

  4. arti78 says:

    Daca ai, vorba lui Igas, sange in instalatie, te sfatuiesc sa procedezi astfel:
    1. scrie pe acest blog despre care CMJ este vorba si care ti-a spus ca ei nu stiu de existenta ordinului MS 132/2010
    2. trimite o petitie comandantului CMJ in cauza si intreaba-l daca pensionarilor li se aplica ordinul MS 132/2010. Daca isi mentin afirmatia ca ei nu stiu despre ordinul MS 132/2010 trimite raspunsul la domnul Dobritoiu
    3. daca esti membru de sindicat, da in vileag filiala de care apartii ca sa-i facem de bafta la SCMD central si roaga-i pe cei din conducerea filialei sa-si dea demisia, pentru ca pentru sfatul pe care l-ai primit de la ei , nu au ce cauta acolo…

  5. karadeniz says:

    @ Gourkha & moș alecu
    Scuza utilizată frecvent de susținătorii L.119 pentru a justifica majorarea punctajului cu 50% la cei care au lucrat în grupa ”alte condiții ”, la fel ca la grupa ”condiții speciale”, este că așa era prevăzut în L.19 și este prevăzut în L. 263 , civilii având doar două grupe de muncă, deosebite și speciale. Se omite un lucru extrem de important, L. 263 acordă, pe lângă majorarea punctajelor cu 25 și 50%, la cei cu grupe de muncă și alte facilități, pentru a le menține pensia echivalentă cu a celor din condiții normale. Diferențierea este făcută prin stagiile complete de cotizare, diferite la fiecare categorie. Cei fără condiții de muncă lucrează până la 65 de ani fără majorări de punctaj și împart totalul punctelor realizate la 35 ani, cei care lucrează minim 20 de ani în condiții deosebite pot lucra doar până la 60 de ani și împart totalul de puncte ( majorat cu 25% pentru anii în condiții deosebite) la stagiu complet de 30 de ani. Cei care lucrează în condiții speciale sunt de fapt împărții și ei pe 2 subgrupe ,conform art. 57 din L.263. Ei pot ieși la pensie la 55/45 ani, primesc toți aceeași majorare de punctaj de 50% pentru anii lucrați în condiții speciale, dar se diferențiază prin stagiile complete de cotizare la care se împarte punctajul total. Astfel cei care pot ieși la pensie la 55 de ani au un stagiu complet de cotizare de 25,5 ani iar cei care pot ieși la 45 ani (ex. balerinii ) au un stagiu complet de 22,5 ani.
    Ori după legea 119 toți militari, cei ieșiți la 55- 60 de ani, cei ieșiți anticipat ori parțial anticipat cu ordonanța 7 datorită restructurării și cei care au lucrat minim 20 de ani în condiții speciale ori 15 ani în alte condiții au același stagiu complet de cotizare, de 20 de ani, la care se împarte punctajul total acumulat.

  6. Gourkha says:

    Greu, chitibusariile astea nu imi plac, dar incerc.

    I. Inteleg ca ti s-a eliberat o adeverinta de la vechiul loc de munca. Prima problema: indiferent ca ti-a fost eliberata direct de vechiul loc de munca sau prin CMJ, in acea adeverinta nu ar trebui sa scrie nimic de incadrarea in ALTE CONDITII si CONDITII DEOSEBITE, ci altceva: ca in 2 ani de zile, pe baza a minim unui O.Z. din fiecare an, ai desfasurat “activitati de pirotehnie” in calitate de ofiter al B.96 Ge sau al Scolii de Aplicatie pentru Geniu “Panait Donici” sau “lucrari de baraje si distrugeri cu materiale explozive reale” si in alti 10 ani de zile ai desfasurat nu stiu ce activitati ai avut tu pentru CD, tot asa, pe baza de OZU anual. Incadrarea intr-o grupa sau alta, pe baza acelei adeverinte, s-a efectuat la CMJ in cazul tau, pe baza datelor din acea adeverinta eliberata de unitatea unde ai lucrat.

    II. Inteleg ca la CMJ, odata cu eliberarea acelei adeverinte de catre unitatea unde ai lucrat (sau arhiva), ti-au bagat imediat si datele in program competandu-ti fisa anexa deja existenta, adica au ajuns instant la Casa Sectoriala, bazele de date sunt interconectate intre CMJ si Casa Sectoriala. Adica, ei ti-au dat adeverinta in aprilie, dar ea era gata din martie, iar datele din ea au fost actualizate inca din martie si la Casa Sectoriala, lucreaza pe PC interconectate, ti-am spus.

    Atentie: pirotehnia e atat in grupa CS, cat si in grupa AC, insa incadrarea in AC e data doar de ceea ce am expus eu, doar pentru cadrele din sectia pirotehnica, nu si pentru celelalte cadre care au executat lucrari de distrugeri si care intra la CS. Ai fost in acei ani ofiter la B. 96 Ge sau la Panait Donici, doar acest element iti dadea dreptul la AC?

    II. Dupa care inteleg ca ai primit decizie cu 12 ani de CS, nimic AC, nimic CS.

    In situatia data mie imi iese astfel:

    – cei 2 ani despre care afirmi ca ai fost in AC, au fost de fapt CS si au ramas CS, deci nu “activitati de priotehnie”, ci “de distrugeri”;
    – cei 10 ani care au CD, au fost transformati din oficiu tot in CS, intrucat asa spun HG-S 1019 si MS 132;

    Dilema mea? Afirmi ca ai primit adeverinta de la vechiul loc de munca avand inscrise in clar 2 ani AC si 10 ani CS. Si eu am avut o droaie de astfel de adeverinte, insa niciodata nu mi-a scris nicio o unitate prin care am trecut ca apartin de o grupa sau alta, ci ce am facut efectiv in acei ani si cand. Incadrarea intr-o grupa sau alta, mi-a facut-o ofiterul de personal (adeverintele de la alte unitati le-am cerut inca de cand eram activ), insa in acele adeverinte nu scria de incadrare, ci doar ce activitati am executat, incadrarea fiind treaba ofiterului de personal care mi-a completat fisa anexa cu locurile de munca, in fata mea si m-a pus sa o si semnez.

  7. Gourkha says:

    Daca am mai incurcat CS cu CD, scuze, ideea principala sunt sigur ca ai inteles-o. Unitatile pastratoare de arhive elibereaza adeverinte fara referiri la condiile de munca, ci la activitatile desfasurate, CMJ actualizeaza fisa cu locurile de munca din memoriul tau unde iti actualizeaza conditiile de munca si fisa care e bagata si asta online in baza de date, CMJ transmite instantaneu orice modificare la Casa Sectoriala care iti calculeaza pensia si iti elibereaza decizia.

  8. Gourkha says:

    Afirmi: “Le-am aratat decizia de pensionare, unde aveam pt toti cei 12 ani conditii speciale, le-am spus de S-1019/2010 si MS 132/2010, au zis ca nu au auzit de asa ceva si pentru ei e in vigoare si se aplica HG 1294.” Imi vine sa rad cumva si imi aduc aminte de etapa sef de stat major si faimoasele documente clasificate care intrau in responsabilitatea mea directa. Raspunsul mi se pare firesc, chiar HG 1294/2001 este baza legala. Ca are o anexa secreta – e deja alta poveste. Litera ‘S” din HG-S 1019/2010 si MS 132/2010, are o semnificatie: “SECRET”. La documentele clasificate nu are acces decat personalul avizat de Protectia Informatiilor din subordinea sefului de stat major si nimeni din rezerva nu mai are un astfel de acces la niciun document clasificat. Noi vorbim de HG-S 1019/2010 si MS 132/2010 cu lejeritate, le cunoastem continutul ca asa a fost sa fie, insa daca cineva din sistem ni le-ar arata sau numai ar pomeni de ele ca baza legala, acea persoana risca sa ramana pe drumuri pentru scurgere de informatii clasificate.

  9. andu says:

    eu stiti cum vad situatia asta,ca si cum un nebun(ziamanr,chioru betiv etc.) a aruncat o piatra in apa,si zece intelepti se chinuie sa o scoata.
    despre ce vorbim fratilor?
    ca acuma pensionari militari sunt civili,ca ei nu au contribuit niciodata si cel mai important,se imparte la 20,de gura lumii,dar in mod normal ar trebui sa se imparta la 30,iar eu bag mana in foc,ca asta se urmareste(dar cu timpu).
    atunci sa ii aud pe aia cum o sa se certe pentru 20 de lei in plus pe care ii ia unu,fatza de 500 de lei.

  10. valica says:

    SINGURA SPERANTA , VREM NU VREM , STA DOAR IN ACTUALA CLASA POLITICA , ASA CUM ESTE EA . PREMIERUL PONTA SI MINISTRUL APARARII , IMPREUNA CU CEILALTI MEMBRI AI EXECUTIVULUI TREBUIE SUSTINUTI PENTRU A NE ADUCE LA VECHILE STANDARDE , IN CAZ CONTRAR PREZENTUL SI VIITORUL POT SPUNE ADIO DE LA LEGISLATIA SPECIFICA . DEZASTRUL ESTE MAI MARE SI PROFUND DECAT NI-L PUTEM IMAGINA. DUSMANII SUNT BETONATI IMPOTRIVA NOASTRA.

  11. gigimarga says:

    Pentru redactia INFOMONDOMILITAR. Nu există termenul de foşti militari, acest termen a fos inventat de băsescu ca să ne facă pensionari unici.
    Militarii sunt : militari activi, militari în rezervă şi militari în retragere.
    Dacă de la vârsta de 14 ani şi jumătate ai hotărât să faci carieră militară eşti militar până mori!
    Dacă tot a precizat domnul ministru al apărării naţionale că vrea să iniţieze noi legi pentru militari, aş propune să facă o singură lege care să se numească statutul cadrelor militare şi care să aibă 4 capitole: 1.Formarea cadrelor militare; 2.Cadrele militare active; 3. Cadrele militare în rezervă; 4. Cadrele militare în retragere.
    În această lege, la fiecare capitol, să se facă precizările specifice, inclusiv cheltuielile statului cu fiecare categorie de militari şi să dispară termenul de pensie unitară sau pensie militară.

  12. valica says:

    CEDO, ca o măciucă pentru disponibilizați. Mîntuirea vine de la Ponta-Dobrițoiu
    Decizia de inadmisibilitate nr. 63627/11 pronunţată la data de 15 mai 2012 în cauza Constantin Abăluță și alții împotriva României

    După respingerea plîngerii grefierelor impotriva Legii 119/2010, așa cum era previzibil, CEDO a respins și plîngerea a 307 pensionari militari, învocînd, pe scurt, următoarele motive:
    -Protocolul 1 al Convenției drepturilor omului garantează dreptul la pensie nu și cuantumul ei
    -Statul e suveran în stabilirea măsurilor care asigură un echilibru între venituri și cheltuieli publice
    -Diminuarea pensiilor reclamanţilor a reprezentat o modalitate de a integra aceste pensii în sistemul general prevăzut de Legea nr. 263/2010
    – Reforma sistemului de pensii nu a avut un efect retroactiv
    – Măsurile criticate de reclamanți nu i-au determinat pe aceștia să suporte o sarcină disproporţionată şi excesivă, incompatibilă cu dreptul de proprietate şi nu au fost în mod nejustificat discriminați în raport cu alți pensionari.

  13. COLONELUL says:

    De 2 ore ne-am despartit de ministrul apararii. Asa cum il stiu pe Dobritoiu NU CRED CA SE INCOVOIA. Am discutat problemele ,pe fata, fara patima. Cred ca daca-l vom sprijini se va putea tine de cuvant. Trebuie sa reuseasca, sa aduca la aceeasi masa pe toti reprezentantii asociatiilor de militari, sindicatul, federatia etc. sa se termine cu orgoliile si SA INCEPEM SA TRAGEM LA ACEEASI CARUTA. Am avut 10 propuneri din care 7 au fost de real interes. In timp se vor rezolva daca si noi vom fi cerebrali si nu vom lucra numai cu gandul la interesul personal. Una peste alta “rezervistii” din turda si C.Turzii au avut un cuvant de spus(inca). Vrem nu vrem ,mai ales acum dupa deciziile CEDO, trebuie sa recunoastem CA TOT POLITIC SE VA REZOLVA PROBLEMA. Unul din initiatorii legislatiei de modificare a OUG 1 SI LEGII329/2009 este varul meu senatorul ARCAS VIOREL S-a tinut de cuvant si mai sunt multi ca ei.

  14. tuipak amaru says:

    vad ca unii dintre noi au slugarnicia in sange .
    lasati naibii politica , indiferent de afinitati .
    de cand au ajuns militarii sa obtina ‘mantuirea ” de la politicieni ? parca ne doream demnitatea inapoi ?
    ce facem , schimbam stapinii ?

    adica fara asociatii , federatii , sindicate( termeni cam ciudati pentru militari ) , statul roman , nu poate gandi legislatia in domeniu ?
    “10 propuneri , dintre care 7 de interes” . celelalte 3, ce fel de propuneri erau ?
    de 2- 3 ani , fanii asociatiilor si sindicatelor , ne tot demonstreaza cat de cerebral au lucrat .
    tocmai am ascultat , la antena 3 , mesajul presedintelui scmd , inainte de intrevederea de la turda ( campia turzii).
    nu a inteles nimeni ce a spus , nici macar moderatorul .
    ati inteles ce spune CEDO ? ma indoiesc .
    si legat de interesul personal , aveti altceva in cap , in afara de legea 329 ?

  15. valica says:

    Perfect adevarat , chiar daca ne convine sau nu . Puterea este in noi , numai daca ne “dezbracam” de “neincredere ” care a fost insamintata de portocalii. In fond nu avem doua vieti si trebuie sa fim realisti, echilibrati si armonizati. Sfintii sunt in pamint doar iar cei care suntem inca vii avem pacate diferite.

  16. kukhuri says:

    Tu nu esti tupak!Eu cred ca esti pilit, ai vrut sa-l clonezi si ti-ai scapat caltabosul mai la dreapta de pe a!Tuimamamasii!!Eu stiu ca legi fara politicieni sunt doar in fizica si nici acolo nu-i sigur ca nu-i politica.Poate ne explici si noua mai clar cum vine aia ca “statul gandeste legislatia in domeniu”
    Astia ca tine sunteti o tagma de pretinse fete mari care cand auziti de asocierea cuvantului militar cu politica ,cu sindicat,cu federatie etc. va dati ochii peste cap si sariti ca arsi.Da’ce fetele,e vorba de rezervisti, ei nu e oameni ? Si chiar activii,nu i-ati adus pe picior de egalitate cu voi?Dar numai voi aveti voie sa va exprimati in gura mare vederile.Si sa hotarati si pentru ei si se pare ca o faceti tot mai prost.Nu crezi ca ar trebui schimbat ceva in privinta asta?

  17. subofitereasa says:

    …pricep cam asa…in termenul cuprins intre … 1 ianuarie 2011 …si 15 mai 2012…adica..in 1 doar an si 5 luni…cativa militari din Romania au … depasit toate instantele din Romania …au ajuns si la CEDO si au primit … si verdict…pe oug1 si 263?!? …iar eu…n-am ajuns pe 735 nici la apel…iar pe oug 1…nici la fond…e putred aici…verdictul cu CEDO…daca exista…e pe altceva…mai vechi…si acolo e vorba … de cumul…pensie cu salariu….nu despre desfiintarea completa…retroactiv…a dreptului…la pensie militara…de ma contrazice careva…sa dea numele avocatului…celor 309 militari….sa vedem…ce s-a judecat acolo…de fapt….

  18. valica says:

    Astazi am discutat cu un camarad , sef la casa armatei si am aflat ca din 14 cercuri militare din tara , la 2 le-au pus conditii de munca speciale iar la 12 conditii de munca normale . Curat murdar coane fanica.

  19. subofitereasa says:

    …aveti dreptate…aia politica….. e o cale mai rapida decat cedo…dar la faza cu deciziile CEDO…sunteti indus in eroare….nici un proces pe hg735…si…oug1…nu o ajuns…inca….la cedo…intrucat…nu s-o gatat nici macar…cu judecatile…din Romania…ori intr-un an si cinci luni de cand s-or emis legile de desfiintare a pensiilor militare….nu e posibil… ca timp fizic….sa te judeci in Romania …pe toate etapele…sa ajungi la cedo….sa mai primesti si verdict…..E gogoasa…de intoxicare…la cedo nu s-o ajuns decat cu…legea329…care e cumul de pensie…cu salariu….nicidecum cu…retroactivitatea…care inseamna altceva…zice avocatul meu….

  20. tupak amaru says:

    in primul rand , militarii nu mint .
    in al doilea rand , inainte de a sudui , ganditi mai mult .
    luati exemplu de la subofitereasa , care s-a prins .
    in al treilea rand , oricine are voie sa se exprime ( nu “voi” , “tu” – pentru ca sunt singur ) . spre deosebire de voi , eu nu fac lobby prin parlament .
    eu nu iau decizii , deci nu am cum sa hotarasc pentru altii .

    pai tocmai asta spun si eu ,sa-i lasam pe ei sa faca legile , fiind treaba lor , nu a noastra .
    mai ales ca le-au avut gata facute , le-au stricat si acum se prefac ca le repara .
    si hai sa lasam campania electorala , macar pana luni , dupa alegeri .
    pai … , in 2-3 ani de politica , sindicate , ligi profesioniste , asociatii , etc .-
    avand numai profesionisti , unul si unul – nu avem , inca , o lege a pensiilor militare ?
    cam ciudat , nu ?
    si nu inteleg ce treaba avem noi , cu activii ?
    de tipat , tipam toti . dar , la insulte si limbaj de lemn , nu va intrece nimeni .
    nu fac decat sa citesc opiniile liderilor si imi dau seama ce legi vor iesi .
    imi place si cine a fost numit la conducerea comisiei .
    ce nu-mi place ?
    faptul ca ineptiile lor , ne vor afecta pe toti . iti doresc o “pensie ocupationala ” , sa-ti iasa pe nas . ca asa am auzit , de la voi : fiecare , dupa bunul plac , va alege ce sistem vrea . ca la loto !
    cititi bine ce spune propiul sef al departamentului juridic ( care , cred , habar nu are ce a cerut petentul ) .
    mai cititi o singura data motivarea CEDO , daca o fi reala , si poate intelegeti ca avocatii platiti de militari , ne-au fost principalii inamici . am mai spus acest lucru , acum cateva luni ( vezi pagin ascmd iasi ) . am impresia ca am fost injurat si atunci ( nu stiu daca tot de dumneavoastra , dar nu are importanta ) .
    de curiozitate , sunteti pensionar , activ , sau ce … ?

    tupak amaru

  21. valica says:

    Daca pe 12 iunie Camera Deputatilor nu va dezbate proiectul Legii 758, inseamna ca totul este o mascarada electorala care nu are acordul de vointa al conducatorilor Romaniei , adica a FMI. Stie el Gherghina de ce se opune . Sunt bani pentru caini vagabonzi, sunt bani pentru ICR -ul lui Patapievici dar daca nu se vor gasi bani pentru pensiile fostilor militari , inseamna ca asta e , nu suntem doriti si iubiti de stapinii Romaniei decat in calitate de “carne de tun”. Mai sunt doar 4 zile si vom vedea realitatea.

  22. valica says:

    DIN RATIUNI ELECTORALE , TAIERILE SAU AMINAT PINA DUPA 1 IANUARIE 2013, DUPA CARE VOTURLE FIIND DATE , SE VOR GASI MOTIVE CA LA LEGEA DE MARIRE A SALARIILOR CADRELOR DIDACTICE, CAND SI EMIL BOC SE BATEA CU CARAMIDA IN PIEPT CA IN PRIMELE 5 MINUTE DE GUVERNARE VOR APLICA LEGEA. CONCRET NICI ACUMA NU S-A APLICAT SI ASA SE VA INTAMPLA SI CU FOSTII MILITARI DUPA CE INSASI MINISTRUL DOBRITOIU A AFIRMAT CA ESTE O “POVARA” . CINE STIE SA TRADUCA LIMBAJUL DE LEMN , ASTA INSEAMNA , FRATILOR NOI VREM , VOI VOTATI CA DUPA AIA NU VREA FMI SI UE PENTRU A NU DESTABILIZA ECONOMIA. DACA NU VA FI ASA SUNT DISPUS LA “MEA CULPA”.
    Daca pe 12 iunie Camera Deputatilor nu va dezbate proiectul Legii 758, inseamna ca totul este o mascarada electorala care nu are acordul de vointa al conducatorilor Romaniei , adica a FMI. Stie el Gherghina de ce se opune . Sunt bani pentru caini vagabonzi, sunt bani pentru ICR -ul lui Patapievici dar daca nu se vor gasi bani pentru pensiile fostilor militari , inseamna ca asta e , nu suntem doriti si iubiti de stapinii Romaniei decat in calitate de “carne de tun”. Mai sunt doar 4 zile si vom vedea realitatea.
    Trofin says:
    Iunie 8, 2012 at 8:30 pm Corect, subscriu !
    In prima faza , care priveste corectarea acelor prevederi legale prin ale caror aplicare au produs traume umane , nu era nevoie de o comisie. Comisiile ,de cele mai multe ori , ingroapa problemele din cauza diversitatii de pozitii si neomogenitatii de constructie.. Cat priveste termenul de 12 iunie , dupa cum se prezinta situatia documentelor de la Camera , nu vad ca fiind posibila respectarea acestuia.

  23. arti78 says:

    @rila1960
    Ai ramas dator cu un raspuns la postarea mea din 5 iunie ora 2:59 pm.
    Tragem acum o concluzie sau mai asteptam ?

  24. rila1960 says:

    @arti78, gourkha
    Ploiesti, Prahova. Multumit de instalatie?
    Multumesc pt sfaturi, sesizarea pt CMJ o voi depune spre sfarsitul lunii, dupa ce ma intorc in localitate, cu toate ca nu vad rostul demersului atata timp cat adeverinta eliberata de CMJ este din data de 13.03.2012 si spune clar in ea, citez: “baza legala ( nr.act normativ, art., alin., anexa, cap., pct.) HG1294/2001 ax 1, cap 2, pct 4, pct 7, sau dupa caz, cap 3 pct 4″ In aceste conditii cred ca ar trebui sa trimit direct copiile la dnul Dobritoiu, nu?
    @gourkha
    Greseala mea pe care mi-o asum si-mi cer scuze: ai dreptate, in adeverinta de la locul de munca specifica ce munci am prestat, nu fac si incadrarea. Cu aceasta adeverinta am fost la CMJ si ei au facut incadrarea.
    Acum citez din adeverinta eliberata de locul de munca:
    1. in perioada… adica in cei 12 ani, ” a desfasurat activitati de cercetare stiintifica, testare evaluare si omologare a tehnicii militare”
    2. in perioada… adica in cei 2 ani, ” a desfasurat activitati de testare evaluare prin trageri in poligon ”
    In decizia noua, ultima, am primit CS pt toti cei 12 ani fara mentionarea bazei legale. CMJ, ulterior primirii deciziei, mi-a eliberat adeverinta cu 10 ani CD si 2 ani AC, cu precizarea ca incadrarea se face conf HG 1294/2001. Adeverinta in original eliberata de CMJ e la mine, nu am trimis-o la Casa de pensii deci nu stiu daca s-a facut actualizarea acolo conf cu cele eliberate de CMJ. In mai am primit pensia cu 12 ani CS, deci fara modificari, adica cu 12 ani CS.
    Conf adeverintei CMJ, acesta nu recunoaste existenta S-1019/2010 si MS 132/2010, pt ca altfel mi le-ar fi aplicat si mie.
    Mai mult, am mai intrebat acum cateva luni aici si mi s-a raspuns ca interpretarea HG 1294 ar fi ca pt cei care au lucrat in cercetare si au desfasurat efectiv activitati de cercetare, testare si omologare tehnica militara, cazul meu, beneficiaza de AC pt intreaga perioada, ori CMJ mi-a luat in calcul la AC doar anii in care am participat la trageri in poligon, adica 2 ani nu 12. Ce e de facut?
    Si inca o nelamurire: se spune ca in cazul in care noul cuantum e mai mic decat cel din 2010 se va pastra cuantumul vechi. Exemplu: in 2010 cuantum 1500 lei, dupa recalculare-revizuire cuantum 1200 lei, dupa aplicarea noilor grupe, cuantum 1470 lei. Daca se pastreaza cuantumul vechi, care e acesta? 1500 la care se aplica grupele noi ( 1500 + grupele adica aproape 1800 lei) sau 1500 in suma fiind incluse si noile grupe, daca presupun ca grupele noi sunt corecte, adica si pensionarii beneficiaza de S-1019/2010 si MS 132/2010. Cred ca de raspuns sunt interesati toti cei care au primit decizii cu modificarea grupelor si am inteles ca nu sunt singurul in aceasta situatie.
    Precizez ca si conf S-1019/2010 si MS 132/2010 si conf HG 1294/2001, pt cei 2 ani beneficiez de AC. Cand am iesit la pensie nu am stiut de aceasta si am avut CD SI pt cei 2 ani. Mai pot recupera sumele pt anii din urma ( diferenta pt cei 2 ani de la CD la AC?) E vorba de aproape 10 ani in care trebuia sa primesc pt cei 2 ani AC dar am primit CD, din nestiinta mea ( nu am stiut ca daca particip la trageri beneficiez de AC).

  25. rila1960 says:

    @arti78
    Ploiesti, Prahova. Multumit de instalatie?
    Multumesc pt sfaturi, sesizarea pt CMJ o voi depune spre sfarsitul lunii, dupa ce ma intorc in localitate, cu toate ca nu vad rostul demersului atata timp cat adeverinta eliberata de CMJ este din data de 13.03.2012 si spune clar in ea, citez: “baza legala ( nr.act normativ, art., alin., anexa, cap., pct.) HG1294/2001 ax 1, cap 2, pct 4, pct 7, sau dupa caz, cap 3 pct 4″ In aceste conditii cred ca ar trebui sa trimit direct copiile la dnul Dobritoiu, nu?
    @gourkha
    Greseala mea pe care mi-o asum si-mi cer scuze: ai dreptate, in adeverinta de la locul de munca specifica ce munci am prestat, nu fac si incadrarea. Cu aceasta adeverinta am fost la CMJ si ei au facut incadrarea.
    Acum citez din adeverinta eliberata de locul de munca:
    1. in perioada… adica in cei 12 ani, ” a desfasurat activitati de cercetare stiintifica, testare evaluare si omologare a tehnicii militare”
    2. in perioada… adica in cei 2 ani, ” a desfasurat activitati de testare evaluare prin trageri in poligon ”
    In decizia noua, ultima, am primit CS pt toti cei 12 ani fara mentionarea bazei legale. CMJ, ulterior primirii deciziei, mi-a eliberat adeverinta cu 10 ani CD si 2 ani AC, cu precizarea ca incadrarea se face conf HG 1294/2001. Adeverinta in original eliberata de CMJ e la mine, nu am trimis-o la Casa de pensii deci nu stiu daca s-a facut actualizarea acolo conf cu cele eliberate de CMJ. In mai am primit pensia cu 12 ani CS, deci fara modificari, adica cu 12 ani CS.
    Conf adeverintei CMJ, acesta nu recunoaste existenta S-1019/2010 si MS 132/2010, pt ca altfel mi le-ar fi aplicat si mie.
    Mai mult, am mai intrebat acum cateva luni aici si mi s-a raspuns ca interpretarea HG 1294 ar fi ca pt cei care au lucrat in cercetare si au desfasurat efectiv activitati de cercetare, testare si omologare tehnica militara, cazul meu, beneficiaza de AC pt intreaga perioada, ori CMJ mi-a luat in calcul la AC doar anii in care am participat la trageri in poligon, adica 2 ani nu 12. Ce e de facut?
    Si inca o nelamurire: se spune ca in cazul in care noul cuantum e mai mic decat cel din 2010 se va pastra cuantumul vechi. Exemplu: in 2010 cuantum 1500 lei, dupa recalculare-revizuire cuantum 1200 lei, dupa aplicarea noilor grupe, cuantum 1470 lei. Daca se pastreaza cuantumul vechi, care e acesta? 1500 la care se aplica grupele noi ( 1500 + grupele adica aproape 1800 lei) sau 1500 in suma fiind incluse si noile grupe, daca presupun ca grupele noi sunt corecte, adica si pensionarii beneficiaza de S-1019/2010 si MS 132/2010. Cred ca de raspuns sunt interesati toti cei care au primit decizii cu modificarea grupelor si am inteles ca nu sunt singurul in aceasta situatie.
    Precizez ca si conf S-1019/2010 si MS 132/2010 si conf HG 1294/2001, pt cei 2 ani beneficiez de AC. Cand am iesit la pensie nu am stiut de aceasta si am avut CD SI pt cei 2 ani. Mai pot recupera sumele pt anii din urma ( diferenta pt cei 2 ani de la CD la AC?) E vorba de aproape 10 ani in care trebuia sa primesc pt cei 2 ani AC dar am primit CD, din nestiinta mea ( nu am stiut ca daca particip la trageri beneficiez de AC).

  26. rila1960 says:

    @admin
    imi lasati si mie sa apara raspunsul pt arti78?

  27. kukhuri says:

    @tuipak
    M-am inselat si evident ca sunt dispus sa-mi cer scuze.
    Chiar asta am crezut.Am crezut ca asa cum nu odata s-a mai intamplat si cu alti participanti la discutiile de pe acest blog, cineva a postat comentariul in numele dumneavoastra.Si cu ingaduinta dumneavoastra indraznesc sa afirm ca circumstantele m-au indreptatit sa cred asta.Primul element care mi-a sarit in ochi si m-a facut sa cred asta a fost nickul dumneavoastra care este scris altfel decat de obicei.Si, recunosc aceasta mi-a influentat intr-o oarecare masura tonul, fara a fi totusi unul injurios asa cum va plangeti.
    Referitor la continut, ma voi abtine deocamdata sa intru in polemica cu dumneavoastra si ma voi limita la a-mi exprima doar cateva nedumeriri starnite de cele citite in cele doua comentarii ale dumneavoastra.
    1.cand afirmati ”vad ca unii dintre noi au slugarnicia in sange” sunteti de acord ca de fapt incriminati pe 99.99% dintre noi?
    2.” lasati naibii politica”- De ce oare UNII care posteaza pe blogurile militare picura cu obstinatie ideea ca militarii in rezerva si retragere nu au ce cauta in politica si trebuie sa se multumeasca doar cu apa ,paie si bataie?
    3 „fara asociatii , federatii , sindicate( termeni cam ciudati pentru militari )”-De ce?Evident,nu ma refer la activi.Credeti ca sindicatul actual ar trebui desfiintat?
    4 „spre deosebire de voi , eu nu fac lobby prin parlament”-Dar pe unde?
    5.” nu inteleg ce treaba avem noi , cu activii”-La cine va referiti cand spuneti „noi?
    6. „poate intelegeti ca avocatii platiti de militari , ne-au fost principalii inamici”-In ce situatie avocatii devin PRINCIPALII inamici propriilor clienti?

    Sunt pensionar,dupa nick puteti fi indreptatit sa credeti ca sunt neam cu Gourkha.Mi-am desfasurat cea mai mare parte a carierei in AC.Dar dumneavoastra ?
    Cu respect!

  28. tupak amru says:

    1. nu fac decat sa citesc unele postari , in care observ elogii , ca pe vremuri .
    2. militarii , mai ales cei care au prins si perioada dinainte de 1989 , au oroare fata de politica ( politruci ) ; ma insel ?
    3. a te amesteca in politica actuala , ca fost militar , este o greseala . nu pentru faptul ca , militarii , nu ar fi competenti sa faca politica . pentru simplul motiv ca , actualii politicieni , in proportie de “99,99%” , sunt fosti activisti sau securisti ( sau descendenti ai acestora ) . uite un motiv .
    4. asociatiile si sindicatele sunt foarte bune , atat timp cat functioneaza corect , apara interesele membrilor si nu de vin instrumente ale politicului ; repet , nu fac decat sa citesc comunicatele unor lideri si ma intreb daca sunt intregi la minte . mai mult , ii dispretuies pe cei care manipuleaza , pentru niste interese de doi lei ( functii de consilieri parlamentari , functionari cu statut special , etc .)
    5. fie ca ati convine sau nu , activii au alte interese decat noi ; ti-o spune un om care nu vorbeste de dragul de a vorbi ; citeste noile legi , testeaza starea de spirit din randul activilor ;
    habar nu au ei de legea pensiilor , nici nu ii prea intereseaza , multi nu au habar nici de propriile drepturi , cu atat mai putin despre ale nostre ; am discutat cu multi colegi activi , inainte de a vorbi ;
    6. eu , asemeni tie si altora , imi exprim opinii , pe bloguri ; este o mare diferenta intre ceea facem noi si ceea ce fac cei care ne “reprezinta ” prin parlament ; de-ar face bine ce fac , nu ar fi rau ;
    7. avocatul galca si nu numai el , au aparat drepturile grefierilor invocand discriminarea lor , in raport cu militarii ; el fiind si avocat al militarilor ; acelasi avocat , motiveaza , in intampinarile sale , cresterea nejustificata a pensiilor militare , in urma revizuirii lor , mai mult sustine ca pensiile sunt ilegal platite ; tie ti se pare logica o astfel de abordare ?
    8. chestiunea cu CEDO este o gogomanie ; acelasi avocat , nu combate cazul , il accepta – ori este prost ( ma indoiesc ) , ori este rau intentionat ;
    m-am saturat sa tot postez ca sunt militar , pensionar , carea lucrat in MAI ( fiind granicer , apoi politist de frontiera ) .

    cu acelasi respect

  29. tupak amaru says:

    incerc sa-ti raspund .
    daca imi apare comentariul !
    sper ca este vina mea . nu-i asa admin ?

  30. lica says:

    ARMATA ROMANIEI a fost definitiv si iremediabil invinsa la vreme de pace in razboiul purtat cu dusmanul de moarte al poporului roman , care este reprezentat de GUVERNUL ROMANIEI. Dupa desfiintarea Securitatii in 1989, a venit si randul ARMATEI sa fie desfiintata , ca un demers in “dezmembrarea”statului roman. Toate armele de zapacire in masa folosite prin continutul de promisiuni si minciuni si-au facut pe deplin efectul mortal.
    CRAPI ROMANIE IN PACE , ARMATA POLITICA NU FACE.

  31. VASILE says:

    Filiala SCMD Curtea de Arges va vota USL tot in 2 pasi. Al 2-lea va fi in 2016 sau in 2020!
    Ultimele evenimente petrecute pe scena politica demonstreaza ca sperantele membrilor SCMD, acelea ca USL va rezolva problema pensiilor militare, s-a dovedit a fi fost o mare minciuna. Concret, azi 16 iunie 2012, rezervistii romani se afla in urmatoarea situatie:

    – niciunul dintre noi nu mai avem pensie militara si nu exista niciun proiect de lege care sa reinfiinteze pensiile militare in Romania, ci doar vorbe goale;

    – cei carora in urma recalcularii pensiilor, le-a crescut cuantumul, vor primi diferentele pana la data de 31.12.2012;

    – nemaivorbind de pensii militare, cca. 27 000 de mii, avem si cuantumuri scazute si nu exista niciun proiect de lege care sa ne readuca noile pensii macar la acelasi cuantum din decembrie 2010 si sa ne recuperam sumele de bani retinute abuziv de statul roman, ci tot numai vorbe goale;

    – celor 27 000 de mii care avem si cuantumuri scazute, noua stapanire USL ne-a aruncat un os: ramanem tot cu pensiile taiate, doar ca nu trebuie sa mai returnam statului si diferentele pentru anul 2011 – cica am fost “amnistiati” fiscal de parca am fost evazionisti;

    In data de 30 mai 2012, premierul Ponta declara: “În Parlament, la Camera Deputaţilor, este un proiect de lege care va fi dezbătut în prima şedinţă, pe 11 sau 12 iunie, şi acolo probabil că decizia va fi să nu li se mai ceară acestor militari (…) să plătească din urmă, din 2011, ceea ce au încasat”. Premierul a facut referire la proiectul de lege de mai jos:

    Dupa cum se observa, proiectul de lege adoptat de Senat in forma sa initiala, spunea cu totul altceva: cei cu pensiile scazute, nu numai ca nu vom plati asa-zisele restante pentru anul 2011, ci vom primi pensiile in acelasi cuantum ca in 2010, plus diferentele fata de cuantumul din 2010 care ni se retin luna de luna incapand cu 1 ianuarie 2012. Prin urmare, prin mecanisme obscure, proiectul de lege care in forma sa initiala ne avantaja, a fost modificat in Camera Deputatilor si facut zob de USL si implicit si de ministrul Dobritoiu, astfel incat cei din categoria cu cuantumuri diminuate, ramanem cum am fost – adica si fara pensii militare si cu banii luati in continuare.

    Dl. ministru Dobritoiu, ne incurajeaza:

    “Procesul e în doi paşi. Într-o primă urgenţă s-a oprit măsura abuzivă prin care urma să le băgăm oamenilor mâna în buzunar, să li se oprească sumele primite anul trecut şi în a doua etapă vom aduce pensiile diminuate la nivelul avut în plată în decembrie 2010″, a declarat ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, după şedinţa comisiilor.”

    S-au infiintat inclusiv o comisie de lucru in M.Ap.N.. “Ministrul Apărării Naţionale a aprobat joi, 7 iunie a.c., constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale. Acest organism are drept misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate.” Din cate se observa din comunicatul M.Ap.N., comisia se ocupa de pensii ocupationale (pilonul III – pensie privata facultativa), nu de pensii militare de stat. Pe de alta parte, comisia se ocupa de evaluarea aplicarii legilor 119/2010, 263/2010 si a OUG 1/2011. Interesant este ca presedintele comisiei, desi propus de SCMD, nu este militar de cariera, ci avocat – dintre cei care, de principiu, chiar daca sunt bine intentionati, nu cunosc practic nimic din privatiunile militarilor de cariera, nici legile care le reglementeaza si care contravin legilor mentionate in comunicatul M.Ap.N.:

    Referitor la aceasta comisie sunt de asteptat urmatoarele:

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin legea salarizarii unitare, la militari nu sunt calculate “unitar” pentru 5 zile lucratoare si 40 de ore pe saptamana, ci pentru 7 zile din 7 si 24 de ore din 24 si practic, de aici incepe tratamentul discriminatoriu acordat militarilor cu repercursiuni asupra contributiilor si pensiilor lor. Este primul lucru pe care trebuie sa il sesizeze acea comisie, intrucat militarii, sunt integrati doar formal in lege unitara de salarizare, in acea lege toti unitarii sunt platiti la “tarif orar” – singura exceptie fiind militarii, iar regimul special pentru militari, impune deja o lege speciala de salarizare pentru acestia sau o alta forma de compensare a muncii nenormate – cum ar fi o lege a pensiilor militare, altfel orice demers ulterior devine un fals demers;

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin Codul Muncii – lege complementara legii salarizarii unitare, sunt reglementate astfel: plata integrala a orelor suplimentare, plus 75% minim pentru fiecare ora suplimentara lucrata si inca un spor de 25% in plus pentru orele de noapte. Bineinteles ca acea comisie nu va observa ca facilitatile din Codul Muncii nu se aplica militarilor, desi ar trebui – nemaiavand legi speciale de salarizare si de pensionare. Tot legat de Codul Muncii, mai mult ca sigur ca acea comisie nu va observa nici ca acele ore suplimentare care in fapt sunt 3-4 luni lucrate de militari 24 de ore din 24 de ore intr-un an, nu sunt compensate dupa Codul Muncii, nici dupa principiul “o ora libera pentru fiecare ora suplimentara lucrata” ca la ceilalti unitari, ci dupa norme interne de natura speciala, cum ar fi “o zi libera pentru activitati cu durata de 3 zile sau mai mult”, deci pentru 71 de ore in aplicatie – nicio ora libera, iar pentru 3 sau 30 de zile se acorda o zi libera (8 ore), nicidecum 224 de ore = 28 de zile lucratoare;

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate – indiferent de surse, venituri a caror obtinere este insa obstructionata de Sectiunea a 3-a din Statutul Cadrelor Militare. Concret: desi salarizati si pensionati unitar, militarii nu au dreptul sa detina firma – ceea ce inseamna interdictia de a obtine venituri suplimentare, ceea ce inseamna contributii suplimentare la pensii si pensii mai mari. Sau: interdictia de se organiza in sindicate, ceea ce pentru alti unitari, inseamna contracte colective de munca si plata orelor suplimentare cu 200% in plus fata de tariful normal;

    – niciodata nu va observa ca diversi “invartiti” din M.Ap.N., au facut “ghiveci” grupele de munca pentru militari si au modificat HG 1294/2001, astfel ca s-au trecut la grupe superioare tot felul de “sorecari” gen Maria Lupu, contabil la D.F.C.. De retinut: grupele de munca definesc riscul profesional, nu importanta muncii, iar contabila Maria Lupu a ajuns in grupa CONDITII SPECIALE – risc ridicat asupra vietii, ceea ce inseamna 50% majorare la pensie. Ce risc are, de fapt, o femeie-contabil din M.Ap.N. fata de o contabila din spectrul civil, in conditiile in care niciuna, nici alta nu participa la actiuni militare? Cum a ajuns ca un contabil sa intre in aceeasi grupa speciala de risc cu un militar care lucreaza cu explozibili, chiar in acest hal de sfidare am ajuns?

    – niciodata nu va observa “ghidusia” completa a modificarii grupelor de munca pentru militari. Sunt 3 grupe in HG 1294/2001, dintre care una cu conditii extreme, se numeste ALTE CONDITII si este grupa cu cel mai mare risc asupra vietii din M.Ap.N.. Problema este insa ca in OUG 1/2011 si L. 263/2010, aceasta grupa din care fac parte pirotehnistii, pilotii, scafandrii de lupta, cercetasii prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutistii, alpinistii – este desfiintata in fapt, fiind tratata identic ca grupa inferioara de risc denumita CONDITII SPECIALE. Adica, in cele 2 legi, 2 grupe de risc diferit au aceeasi majorare de 50%. Ridicolul se observa de la kilometri: intre contabila din grupa CONDITII SPECIALE si luptatorul cu adevarat de elita din grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la majorare grupe pentru riscul de munca: ambii primesc 50% majorare punctaj pentru riscul de munca;

    – niciodata nu va observa sau va ascunde adevarul, ca cei 9 500 militari din M.Ap.N. cu pensii diminuate sunt predominant, exact cei din grupa cu cel mai mare risc profesional denumita ALTE CONDITII. Daca ar fi profesionista si mai ales bine intentionata, comisia ar trebui sa sesizeze ca prin mecanismele de culise promovate de “sforarii” M.Ap.N.. [“sforarii” M.Ap.N. sunt militarii necombatanti ale caror sarcini sunt identice cu ale civililor, deci acei militari care nu au avut si nu au atributii in actiuni militare, de exemplu – contabili, juristi, magistrati, popi, economisti, lucratori la personal, psihologi etc..] , acestia s-au trecut singuri in grupe de munca nemeritate si “pe mana” cu reprezentantii politici care le-au promovat interesele, i-au lovit sub centura exact pe cei despre care nimeni nu poate spune ca nu sunt din trupe de elita: pirotehnisti, piloti, scafandri de lupta, cercetasi prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutisti, alpinisti. Da, e adevarat, noi avem majorare de punctaj pentru grupa de munca la fel ca sefii birourile de contabilitate si noi suntem cei care am fost decimati de OUG 1/2011 si L. 263/2010, prin cardasia dintre “sforarii” M.Ap.N. si cei politici ai lui Oprea;

    In toate aceste conditii, din motive de prudenta, filiala SCMD Curtea de Arges, s-a abtinut de a pactiza oficial cu o anumita alianta politica, de a face recomandari privind optiunile de votare s.a.m.d.. Prudenta noastra are si un temei. Ministrul Muncii – Mariana Campeanu, membra PNL, deci a USL – a fost primul oficial care si-a declarat opozitia contra pensiilor militare, deci inaintea sosirii la putere a camarilei portocalii si care, in fapt, i-au transpus doar gandurile in practica. Tinand cont ca ministrul apararii, generalul (r) Corneliu Dobritoiu, este si membru PNL, chiar daca initial si-a exprimat intentii clare in privinta drepturilor militarilor, si-a voalat total pozitia, fiind clar ca trebuie sa indeplineasca ordinele partidului care nu pot fi altele decat ale Marianei Campeanu din precedentul mandat – deci fara pensii militare. Nu uitam nici ca dl. Marian Sarbu, fost membru PSD, apoi la UNPR – a fost ministrul muncii in mandatul Boc si dumnealui este cel care a pus umarul din plin la integrarea militarilor in legea unitara de salarizare, precum si la desfiintarea pensiilor militare, iar acum partidul dumnealui UNPR, se da bine cu USL. Se vehiculeaza in mod deliberat o intoxicare transpusa in termenul de “pensii ocupationale”, care dupa legea asigurarilor constituie pilonul III de pensii, este facultativ si este privat, prin urmare nu are nimic de-a face cu pensiile militare de serviciu acordate de stat. In aceste conditii, prudenta noastra s-a dovedit inca o data, intemeiata. Legat de acest amanunt, nu trebuie uitat nici ca dl. Marian Sarbu a fost pentru o perioda scurta, presedinte al CSSP – adica exact la institutia care se ocupa de “pensii ocupationale”. Toate aceste elemente conduc la ipoteza ca USL nu va elabora nicio lege a pensiilor militare de serviciu (de stat), ci va crea un cadru de directionare a militarilor catre pilonul III de pensii facultative ocupationale (private), de care actualii rezervisti nu mai pot beneficia. Nici nu ar fi surprinzator, intrucat o directionare a unei institutii cu 75 000 de oameni catre un fond privat de pensii ocupationale, presupune comisioane de intermediere de milioane de euro pentru cei care reusesc sa directioneze acea institutie spre un astfel de fond.

    Pana acum nu am recomandat nimic in mod public, insa stim ca membrii nostri si familiile noastre au votat in totalitate USL la alegerile locale, deci am respectat in mod tacit angajamentul general al SCMD privind sustinrea USL si am facut ceva concret pentru USL, insa USL nu a facut nimic din ceea ce a promis pentru noi – chestia cu amnistia fiscala e una dintre cele mai mari stupiditati. Amnistie fiscala avand ca punct de reper o lege abuziva a regimului Basescu, in loc de redare a drepturilor noastre legitime? Unii poate sustin ca e suficient ca nu ni se mai retin si alti bani din pensiile deja diminuate, acesta fiind un prim pas conform afirmatiilor ministrului Dobritoiu. Daca e sa mergem pe 2 pasi, din lectia primita tragem concluzii, astfel incat pentru al 2-lea pas – alegerile parlamentare si care, in mod cert, este mult mai important decat primul, recomandam membrilor nostri si familiilor lor: sa voteze USL numai dupa indeplinirea promisiunilor in ceea ce ii priveste pe militari. Daca si le respecta pana in noiembrie 2012 – atunci votam USL in noiembrie 2012, daca nu – amanam votul pentru USL pana in 2016 sau pana in 2020.