Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Franţa va livra, totuşi, 2 nave “Mistral” Rusiei

Mistral class - nava "Le Tonnerre"

Mistral class – nava “Le Tonnerre”

Franţa va continua, totuşi, derularea contractului ce prevede vânzarea a două nave militare Mistral către Rusia. Contractul, în valoare de 1,2 miliarde euro, se va duce la bun sfârşit deoarece “anularea lui ar aduce mai multe pagube Parisului decât Moscovei”, potrivit Reuters, citat de Hotnews.

Livrarea celor doua nave a stat sub semnul întrebării în contextul crizei din Ucraina. Surse diplomatice de la Paris au precizat că “acest contract referitor la navele de război Mistral, cu opţiunea pentru altele două, nu se vor înscrie în al treilea val de sancţiuni aplicate Moscovei”.

“Navele Mistral nu vor face parte dintr-un al treilea val de sancţiuni. Vor fi livrate. Contractul a fost achitat şi vor exista penalităţi financiare dacă nu vor fi livrate, iar Franţa va fi cea penalizată. Este uşor să spui că Franţa trebuie să renunţe la vânzarea navelor. Noi ne-am îndeplinit rolul nostru”, au spus sursele, citate de Reuters.

Ministerul de Externe rus a avertizat în luna martie Franţa că va trebui să achite costul contractului şi alte penalităţi dacă anulează contractul.

Pe 8 mai, adjunctul Secretarului de stat american, Victoria Nuland, ar fi declarat că “este neliniştită în ceea ce priveşte contractul”, după ce mai mulţi oficiali americani au cerut Washingtonului să pună presiune pe Franţa iar aceasta să dea un mesaj puternic Rusiei.

Pe de altă parte, noteaza Reuters, o sursa oficială de la Paris a declarat că “în niciun moment SUA nu şi-a exprimat oficial îngrijorarea privind vânzarea celor două nave Mistral, adăugând că acestea nu vor fi livrate împreună cu armament”.

“Nu livrăm nave de război înarmate, ci doar doar structura navei”, a spus sursa.

Sursa: Reuters, hotnews

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Franţa va livra, totuşi, 2 nave “Mistral” Rusiei”

  1. ursu says:

    Amerlocii, “stupid people”

  2. Daca nu tipareau dolari americanii, erau ca si canadienii, niste fraiei !!!

  3. Pacat sa rateze Russi o asemenea ocazie !

  4. Nebunul satului says:

    Tu-160 (varianta modernizată) este un bombardier strategic multirol capabil să lanseze bombe ghidate prin laser şi rachete atât de la altitudine mare cât şi mică. Contopirea aripilor cu restul corpului avionului eficientizează uzul spaţiului intern pentru arme, combustibil şi echipamente de avionică. Corpul aeronavei este construit dintr-un aliaj de aluminiu foarte rezistent. Deasemenea titanul şi oţelul sunt regăsite în componenţa părţilor critice care absorb sarcinile structurale principale. Învelişul aripilor, a fuselajului, a trapei călii interne de arme şi a marginilor din coadă au în alcătuire fibră de sticlă şi textolit. Profilul de tip fagure completează structura acestor elemente uşoare. Fuselajul este de tip semicocă. Pentru a îmbunătăţi manevrabilitatea la viteze mici, aripile din exterior(secţiunea centrală a aripilor de la Tu-160 este contopită cu fuselajul) ,au voletul bordului de atac în patru secţiuni şi flapsuri cu fante duble dispuse în trei secţiuni. Printr-un element de acţionare hidraulic, aripile pot fi reglate la unghiuri de 20°, 35 ° şi 65°. Coada reglabilă are suprafeţe cruciforme. Toate stabilizatoarele şi platformele trapezoidale sunt conectate printr-o secţiune centrală înt-o singură unitate de bază. Trenul de aterizare cu retractare hidraulică este în triciclu. Roţile din botul avion au un sistem de protecţie împotriva noroiului, zăpezii , mocirlei şi a obiectelor străine care pot ajunge în motor. Cele 12 roţi din trenul principal de aterizare sunt dispuse în două grupuri de câte şase roţi dispuse pe fiecare parte. Aranjamentul în acest fel al roţilor din trenul de aterizare micşorează timpul de rulare de pe pistă şi asigură o securitate crescută. Bombardierul are 4 turboreactoare postcombustie Kuzneţov NK-321 (care generează fiecare câte 25000 kilograme forţă) capabile să dezvolte o viteză de 2 Mach (2.230 km pe oră). Realimentarea cu combustibil a bombardierului se poate face şi aerian. Distanţa maximă de zbor fără realimentare este de 13.950 km (15 ore de zbor neîntrerupt). Raza de acţiune este de 6.000 km. Pentru a decola bombardierul are nevoie de o distanţă de doar 900 de metri. Bombardierul poate zbura până la o altitudine de 15.000 de metri. Greutatea maximă la decolare este de 275 de tone. Echipamente şi arme din dotare Echipamentele de avionică ale bombardierului sunt de ultimă generaţie şi au montat un sistem de navigare prin satelit(localizare prin satelit cu ajutorul GLONASS, alternativa rusească la GPS). Ghidajul armelor lansate se poate face de asemenea prin satelit. Bombardierul poate zbura la o înălţime foarte mică de sol cu ajutorul radarului Sopka (deal) de evitare a solului montat în cupola pentru echipament radar din vârful bombardierului. Zborul la o înălţime foarte mică a bombardierului îl face să fie foarte greu detectat de radare. În armamentul prezent la bord sunt incluse şi rachetele de ultimă generaţie Kh-101 (acurateţea de lovire este de 6-9 metri) şi Kh-555 (rachete de croazieră strategice din familia de rachete Kh-55). Modelul de rachetă Kh-102 este purtător de focoase nucleare. Tu-160 are la bord şi 24 de rachete aer-sol Kh-15C. Armamentul este completat de rachete Kh-55 SM (rază de acţiune de 3.000 km). Greutatea maximă de armament transportat este de 40 de tone.