Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Guvernul vrea să reintroducă sistemul de pensii militare

Ministrul Muncii, Mariana Câmpeanu, a declarat, la România TV că până în 2016, Guvernul vrea să reintroducă sistemul de pensii speciale, destinate lucrătorilor din domenii cu grad mai mare de uzură, dar şi un nou sistem de pensii pentru agricultori.

Sistemul de pensii vizat de Guvern este aşa-numitul pilon 4, de pensii speciale, va fi reintrodus pentru sectoare de activitate cum ar fi Armata, Poliţia sau mineritul.

Ministrul Muncii, Mariana Campeanu, a declarat că “într-adevar s-a încercat ca pensiile militare să fie introduse în sistemul public de pensii, s-au făcut articificii care au condus la inechităţi. S-a plecat de la ideea că se obţin economii, dar s-a majorat deficitul şi în acelaşi timp au fost persoane cărora le-a scăzut nivelul pensiilor. La ora actuala sistemul pensiilor “este un melanj pe care trebuie sa-l separam si sa cream sisteme foarte clare, ca in intreaga lume”, a explicat ministrul.

Câmpeanu a declarat că propunerile legislative vor intra în vigoare “oricând vor fi puse la punct”. “Personal nu am să agreez niciodată metoda de a face pe picior o modificare. Majoritatea propunerilor din programul de guvernare nu au termene precise şi nici măcar termene prevăzute anual, pentru că vrem să facem legi temeinice, care să treacă prin toate procedurile. Nu e sigur că o lege construită acum va trece anul acesta, pentru că trebuie dezbătută, trimisă în Parlament şi apoi să devină lege trecută prin toate etapele”.

Totodată, Mariana Câmpeanu a precizat că pensiile vor creşte de la 1 ianuarie. “Trebuie să aprobăm bugetul. Dacă nu se va vota suficient de repede, se vor da retroactiv. Oricum, majorarea va fi de la 1 ianuarie”, a punctat ministrul.

Nicio vorbă despre revenirea pensiilor militare diminuate abuziv conform promisiunilor anterioare ale USL.

sursa: România TV

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

32 Responses to “Guvernul vrea să reintroducă sistemul de pensii militare”

  1. LICA says:

    ATAT TIMP CAT ARTICOLUL 180 AL.(6) DIN LEGEA 19/2000, NU A FOST INCLUS IN LEGEA 119/2010, EU , FOST PENSIONAR MILITAR CU PENSIA TAIATA , NU AM SPERANTE CA USL SE VA TINE DE CUVANT IN CEEA CE PRIVESTE PROMISIUNEA ELECTORALA DESANTATA , INFIRMATA DE FAPT TOCMAI DE CATRE USL IN 13 IUNIE 2012 IN CAMERA DEPUTATILOR , CAND AU ANULAT PROPRIUL PROIECT DE LEGE CARE PREVEDEA REVENIREA PENSIILOR FOSTE MILITARE TAIATE SI DESFIINTATE.
    NU POT SA INTELEG CUM DE LEGEA PENSIILOR MILITARE DE STAT A FOST ANULATA PENTRU MILITARII DE CARIERA SI PRODUCE EFECTE IN CONTINUARE PENTRU BRAVII MAGISTRATI MILITARI.

  2. LICA says:

    Stimati camarazi, ne agitam in zadar. In timpul campaniei electorale, doamna ministru Mariana Campeanu a participat la o adunare electorala cu rezervistii dintr-o anumita zona a tarii. La finalul intalnirii, fiind interpelata in particular de un participant, o cunostinta mai veche a doamnei, i-a replicat acestuia scurt si concludent (aproximativ): “Sunteti prea putini si de neglijat in balanta voturilor electorale in favoarea USL.” Trageti concluzia!
    P.S. Anuntata majorare a pensiilor cu 4%, daca se va aplica si la noi, va adanci prapastia dintre cei cu pensii micsorate si ceilalti care s-au bucurat de “principiul contributivitatii”!

  3. gheo says:

    Se pare ca, astia “noi” arata o “luminita de la un capat de tunel” dar, nimeni nu stie cat de lung este “tunelul” !!! si, nici daca este o “himera” sau nu !, ramane … vesnica “speranta” !.

  4. LICA says:

    Reteta germana ? …o gasiti in pactul ribbentrop – molotov = toata europa trece sub cizma germana iar resursele si capacitatile energetice in turbinca ruseasca – vezi pactul euroasiatic incheiat recent de putin si acolitii sai (reintegrarea URSS ) …de fapt euro a fost inventat pentru a facilita preluarea resurselor si capacitatilor energetice de catre rusi, indatorarea tarilor crestine si preluarea administrativa a europei de catre nemti (neam necrestin si barbaric) – deuchland uber alles ! arbeit macht frei …va urez “succesuri” multiple !!!!

  5. ursu says:

    Aceasta UE nu ne-a adus decit distrugere si foamete. Romania a fost vinduta bucata cu bucata de 23 ani, de toti rahatii astia politici romani, incepind cu Iliescu Ilici! Tot ce le-a fatat mintea acestor politicieni de 2 lei a fost antinational, impotriva poporului roman! Va aduceti aminte de porcul kior de la Cotroceni si de piticul porno, care spuneau ca nu este necesara o investitie majora a Chinei in Romanika? Va mai aduceti aminte cind Putin, acordind un interviu unei televiziuni bastinase, rizind a spus la mishto, ca “lui Basescu o sa-i dau gaz cu cel mai mic pret”? Ehei…shtreangul este prea putin pentru acesti golani analfabeti!!!

  6. gigimarga says:

    Cine mai ajunge în 2016! Promisiunile pentru revenirea la cuantumul din decembrie 2010 au expirat demult! Foarte mulţi dintre militarii fără pile au piedut la pensii şi nu mai au nicio speranţă pentru viitor! Clasa politică după ce a desfiinţat unităţile militare aruncând câte un os pentru fiecare militar disponibilizat pentru a nu face scandal în stradă acum îşi freacă mâinile de bucurie pentru că i-a pâcâlit. Problema este că i-au păcălit şi pe militarii activi care au rămas din ce în ce mai puţini şi nu au curajul să protesteze!Totul a căzut pe umerii SCMD fără ca activii să susţină iniţiativele SCMD uitând că timpul trece ireversibil şi o să le vină şi lor rândul! Dacă până in 2016 pensiile militare vor ajunge la 350 de lei fiindcă militarii nu au contribuit la fondul de pensii, nu va trebui să mire pe nimeni! Halal ţară care îşi bate joc de braţul înarmat al poporului!

  7. LICA says:

    DOAMNA CAMPULEANU IAR BATE CAMPII.
    Campeanu: Vom avea un nou sistem de pensii ocupationale pana in 2016
    Un sistem al pensiilor ocupationale va fi reintrodus in Romania pana in 2016, categoriile care vor putea sa beneficieze de acestea fiind agricultorii, militarii, medicii, avocatii, magistratii, a declarat, luni, ministrul Muncii, Mariana Campeanu, la un prost privat de televiziune, potrivit Agerpres.
    „Avem o propunere de lege care trebuie sa intre in functiune. Este necesara o perioada minima de contributii, fixata prin lege. Pot face parte din acest sistem agricultorii. Dar orice categorie dintr-un anumit grup profesional care e destul de mare sa formeze un sistem va putea sa isi faca pensii ocupationale, asa cum sunt cei din sistemul de militarizare, la fel medicii ar putea, daca doresc sa se constituie intr-un atfel de sistem, precum si avocatii, magistratii”, a afirmat Mariana Campeanu.
    Ministrul Muncii a precizat ca o propunere de lege speciala vizeaza un sistem practicat in Franta, legat de o combinatie intre contributia platita si un stimulent din partea statului.
    (Trebuie sa citesti: Anul electoral i-ar putea scapa pe militari de taierea pensiilor. Saptamana trecuta a expirat termenul pana la care autoritatile trebuiau sa finalizeze procesul de regularizare a pensiilor militare revizuite anul trecut.Potrivit OUG nr. 1/2011, in cazul pensiilor militare revizuite in cursul anului trecut, pentru care a rezultat un cuantum mai mare decat cel aflat in plata in decembrie 2010 (in numar de circa 65.000), diferenta aferenta anului 2011 va fi achitata esalonat, pana in decembrie 2012. In schimb, pensionarilor militari carora, in urma revizuirii, le-a rezultat o pensie mai mica decat cea din decembrie 2010, li se va retine, in cursul acestui an, din pensie, tot esalonat, suma in plus incasata „necuvenit” anul trecut, in aceasta situatie putandu-se afla circa 10.000 de persoane
    La inceputul lunii ianuarie a acestui an, sefa Directiei Financiar-Contabile din Ministerul Apararii Nationale (MAPN), Maria Lupu, a anuntat public finalizarea, la sfarsitul anului trecut, de catre casa de pensii…Nicio vorbă despre revenirea pensiilor militare diminuate abuziv conform promisiunilor anterioare ale USL.)
    „Exista o propunere de lege speciala pentru oamenii care lucreaza la sate, nu doar in agricultura, un sistem care se practica in Franta: cel legat de o combinatie intre contributia platita de cel din agricultura si un stimulent din partea statului. Daca o persoana care lucreaza in agricultura se asigura cu 10 lei la fondul de pensii, statul ii mai adauga 10 sau 20 de lei. Banii se acumuleaza numai la pensii si acest sistem da roade foarte bune. Este o propunere care a fost abrogata de guvernul Boc. Dar daca introducem sistemele de pensii pe conturi, s-ar putea ca aceste persoane sa inceapa sa contribuie. Sunt doua propuneri care vor fi puse in dezbatere publica si vom aplica rezultatul asa cum va iesi din aceasta dezbatere publica”, a explicat ministrul Muncii.

  8. LICA says:

    “Un mesaj special vreau să-l transmit către acei militari, e vorba de un număr de aproximativ 7.000, din Ministerul Apărării şi încă câteva mii din Ministerul de Interne care au avut de pierdut la momentul recalculării pensiilor. În bugetul pe 2013 şi în mod eşalonat trebuie să îndreptăm şi acest lucru”,
    Cu atât mai mult şi pentru cei 10% -12% avem obligaţia şi în bugetul pe 2013 avem intenţia clară de a-i aduce şi pe ei la nivelul la care ceilalţi colegi în mod meritat au ajuns”,

  9. LICA says:

    5.000 de euro, cel mai mare venit din pensie al unui fost magistrat din Moldova
    PENSIILE “NESIMTITE” NU AU DISPARUT
    „În judeţul Iaşi beneficiază de indemnizaţia socială minimă garantată un număr de 26.499 de persoane, adică 350 de lei”, ne-a declarat Adriana Grecu, directorul Casei Judeţene de Pensii (CJP) Iaşi. La Iaşi sunt peste 146.000 pensionarii din sectorul de stat, pensia medie în cazul lor fiind de764 de lei
    La Iaşi, cea mai mare pensie acordă pentru sectorul de stat este de 5.829 de lei, fiind încasată de un profesor nevăzător. Sunt cinci pensii de peste 5.000 de lei înregistrate în judeţ. Cea mai mare pensie plătită la Iaşi este de 20.927 de lei, încasată de un magistrat pe baza legilor speciale”, ne-a declarat Isabela Grigorovschi, purtătorul de cuvânt al CJP Iaşi iar la Barlad sunt 2 fosti magistrati cu pensii de 13.234 si 12.430 de lei . Asta înseamnă un venit lunar de 26 de ori mai mare decât leafa minimă a unui absolvent de studii superioare şi de 60 de ori mai mare decât pensia minimă garantată.

  10. LICA says:

    In ziua de 13 iunie 2012 , la Camera Deputatilor s-a anulat de catre USL , sansa sa revina in 9 decembrie pe cai mari, deoarece a anulat P.L. 758/2011 , de catre USL avizata si aprobata la Senat si anulata tot de catre USL la Camera Deputatilor. Deci nu va deosebiti cu nimic de PDL, si mai ales PSD+UNPR.
    Ce parere aveti la ei se poate si la noi Nu???
    A aparut in MONITORUL OFICIAL nr. 64 din 26 ianuarie 2012 , LEGEA nr. 303 din 28 iunie 2004 (**republicata**)(*actualizata*)
    privind statutul judecatorilor si procurorilor (actualizata pana la data de 26 ianuarie 2012*)
    Si acum, atentie ce apare la ART. 82*)alin.7
    (7) Judecãtorii şi procurorii pot opta între pensia de serviciu şi pensia din sistemul public. JUDECATORII SI PROCURORII MILITARI POT OPTA INTRE PENSIA DE SERVICIU SI PENSIA MILITARA DE SERVICIU !!!!!….
    Intrebare: MAI EXISTA PENSIE MILITARA DE SERVICIU , DEOARECE PENTRU MILITARII DE CARIERA A FOST DESFIINTATA , SAU EI ATATA MERITA????
    Si la ART. 85*)alin.2
    (2) Pensiile de serviciu ale judecãtorilor şi procurorilor, precum şi pensiile de urmaş prevãzute la art. 84 se actualizeazã ori de câte ori se majoreazã indemnizaţia brutã lunarã a unui judecãtor şi procuror în activitate, în condiţii identice de funcţie, vechime şi grad al instanţei sau parchetului, cu luarea în considerare, în procent, a sporurilor intrate în baza de calcul la acordarea pensiei de serviciu, precum şi a sporului de vechime. Dacã în urma actualizãrii rezultã o pensie de serviciu mai micã, judecãtorul sau procurorul îşi poate pãstra pensia aflatã în platã.
    Deci la ei se poate ??!!!!!!!!!!!!!!!
    CE PARERE AVETI DE ACESTE PREVEDERI ?

  11. tuku says:

    Ma intreb si eu retoric – cati fosti militari mai sunt in aceasta tara – carpe vad pe toate paginile ! Cati ani va trebuie sa va desteptati … si… sa nu mai stati la mila politiceniilor ?
    De ce ? cei ce si-au batut joc de ARMATA – sunt inca vii ?

  12. LICA says:

    Greşeli făcute de legiuitor privind diminuarea cuantumului unor pensii militare
    COMUNICAT
    Din 29.11.2012

    În ultimul timp, se vorbeşte tot mai mult despre unele „greşeli” făcute de legiuitor în ce priveşte diminuarea cuantumului unor pensii ale militarilor, ca urmare a aplicării unor acte normative (Legea 119/2010, Legea 263/2010 şi OUG1/2011) emise de fosta guvernare, dar puţini oameni ştiu exact în ce constă aceste „greşeli”.
    Vom încerca să explicăm, în cele ce urmează, despre ce este vorba.
    Legea 119/30.05.2010, precizează, în art. 1, că „Pe data intrării în vigoare a prezentei legi, următoarele categorii de pensii, stabilite pe baza legislaţiei anterioare, devin pensii în înţelesul Legii 19/2000, privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, cu modificările şi completările ulterioare:
    a) pensiile militare de stat; b) pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor;…”
    Reglementarea este clară: din momentul intrării în vigoare a acestei legi, pensiile militare de stat nu mai existau, ele devenind pensii de asigurări sociale. Legiuitorul nu afirmă că aceste pensii ar fi “pensii speciale”, pentru simplu motiv că ele erau pensii specifice profesiei militare şi se calculaseră in baza unor criterii care să asigure un trai decent celor care serviseră ţara, într-un regim profesional deosebit.
    Art. 3 din legea 119/2010 confirmă decizia din art. 1, atunci când reglementează modul de recalculare a pensiilor militarilor, devenite pensii de asigurări sociale, precizând că: „(1) Pensiile prevăzute la art. 1, stabilite potrivit prevederilor legilor cu caracter special, cuvenite sau aflate în plată, se recalculează prin determinarea punctajului mediu anual şi a cuantumului fiecărei pensii, utilizând algoritmul de calcul prevăzut de Legea nr. 19/2000, cu modificările şi completările ulterioare”. Trebuia aplicat însă şi art. 180 din Legea 19/2000, care dispune: „al. (6) Cuantumul pensiilor stabilite pe baza prevederilor art. 76, luându-se in considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, după caz, ce va fi stabilit conform alin. (2), (3) (5) si (51; (7). In situaţia in care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decât cel stabilit in baza legislaţiei anterioare, se păstrează in plată cuantumul avantajos”. Numai că, pe baza OUG1/2011, emisă de Guvern pe data de 11.01.2011, s-a recurs la diminuarea unor pensii recalculate conform dispoziţiilor din legea 19/2000.
    Menţionăm că legea 119/2010 nu prevede nici o reducere sau penalitate pentru pensiile anticipate, acordate după 20 de ani de serviciu, ca „pensii publice de asigurări sociale”, considerând că acestea sunt „pensii de vechime, în sensul legii 19/2000”.
    Rezultă că art. 6 din OUG1/2011 este ilegal, prin dispoziţia sa că „pensiile recalculate vor fi plătite în cuantumul rezultat”, excedând astfel legislaţiei de referinţă, respectiv legea 119/2010, legea 19/2000 şi Legea 263/2010, lege organică. Este clar că Legea 119/2010 nu prevede diminuarea pensiilor recalculate ca pensii publice de asigurări sociale. Aşa dar, legiuitorul a înţeles să respecte principiul constituţional şi european al neretroactivităţii legii civile. Numai că, prin OUG1/2011, nesocoteşte acest principiu, stabilind în art. 6, că „se va plăti cuantumul rezultat prin recalculare”. În felul acesta, OUG1/2011 încalcă şi prevederile Legii 263, privind pensiile unitare de asigurări sociale, lege anterioară OUG1/2011. Această lege dispune, la art. 169, că: “…. (5) In situaţia in care cuantumul pensiei, aferent punctajului mediu anual rezultat in urma aplicării prevederilor alin. (1)—(4) este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plată, se menţine acest cuantum până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obţine un cuantum al pensiei mai mare.”
    Tot o “greşeală” a legiuitorului este şi prevederea art. 8 din legea 119/2010, respectiv:- “Pentru pensiile prevăzute la art. 1 lit. a) şi b), pentru perioadele ulterioare datei de 1 aprilie 2001 care reprezintă, potrivit legii, stagiu de cotizare realizat în condiţii deosebite, condiţii speciale sau alte condiţii de muncă se acordă perioade suplimentare la vechimea în muncă sau la vechimea în serviciu, care constituie stagii de cotizare în condiţii normale, după cum urmează:…”,. Este vorba de aplicarea prevederilor H.G. 1249/2001, modificate prin legea 90/2007, care preia dispoziţiile H.G. 1294/2001 şi pentru militarii pensionaţi înainte de anul 2001.
    Toate aspectele menţionate mai sus demonstrează clar că legiuitorul a încălcat legislaţia în vigoare, diminuând ilegal, prin OUG1/2011, unele pensii ale militarilor, care nu mai erau pensii militare de stat, omiţând aplicarea dispoziţiilor legale şi constituţionale referitoare la menţinerea în plată a pensiei în cuantumul rezultat conform legii anterioare (respectiv Legea 164/2011), în situaţia că, prin recalculare, ar fi rezultat o pensie mai mică. Legiuitorul nu a vrut să ţină seama de faptul că, din momentul intrării în vigoare a legii 119/30.062010, pensiile militare nu mai existau, acestea devenind pensii publice de asigurări sociale, deci trebuiau tratate în această calitate, nu ca pensii militare de stat.
    Ca urmare a nesocotirii dispoziţiilor legale menţionate, un număr apreciabil de pensionari militari suportă o măsură luată cu nerespectarea legislaţiei în vigoare.
    A.N.C.M.R.R. îşi exprimă speranţa şi cerinţa ca această nedreptate să fie eliminată cât mai curând posibil, aşa cum a promis actualul Guvern.
    ŞEFUL SERVICIULUI JURIDIC
    Cdor.(r) Alexandru CONSTANTIN

    Art. 180. – (1) La data intrarii in vigoare a prezentei legi pensiile de asigurari sociale de stat, pensiile suplimentare, pensiile de asigurari sociale pentru agricultori, stabilite pe baza legislatiei anterioare, precum si ajutoarele sociale stabilite potrivit legislatiei de pensii devin pensii in intelesul prezentei legi.
    (2) CNPAS va lua masurile necesare astfel incat la data intrarii in vigoare a prezentei legi sa determine punctajul mediu anual al fiecarui pensionar, prin raportarea cuantumului pensiilor cuvenite conform legislatiei anterioare, pe categoriile de pensii prevazute la art. 40, din care s-a dedus contributia pentru asigurarile sociale de sanatate, datorata conform legii, la valoarea unui punct de pensie, stabilita in conditiile art. 80.
    (3) Pensionarilor de asigurari sociale de stat ale caror drepturi stabilite in perioada 1 ianuarie 1998 – 31 martie 2001 sunt mai mari decat un punctaj mediu estimat pentru persoanele ce se vor pensiona in conditiile prezentei legi, pe langa punctajul mediu anual determinat conform prevederilor alin. (2), li se atribuie si acest punctaj mediu estimat, care se are in vedere la operatiunile de indexare si recorelare.
    (31) Se excepteaza de la prevederile alin. (3) pensionarii de asigurari sociale de stat ale caror drepturi de pensie s-au stabilit pe baza salariilor din ultimii 5 ani de activitate sau pe baza salariilor de pana la data de 1 aprilie 1992. Acestor categorii de persoane li se aplica prevederile alin. (2).
    (4) Punctajul mediu estimat, prevazut la alin. (3), se calculeaza de CNPAS.
    (5) Punctajul mediu anual si punctajul mediu estimat se pot corecta corespunzator recorelarii prevazute la art. 168 alin. (3)-(5).
    (51) Dupa definitivarea procesului de recorelare, punctajul mediu anual al pensiilor cuvenite persoanelor prevazute la alin. (31) nu poate fi mai mic decat cel calculat la data de 1 aprilie 2001.
    (6) Cuantumul pensiilor se stabileste pe baza prevederilor art. 76, luandu-se in considerare punctajul mediu anual sau punctajul mediu estimat, dupa caz, ce va fi stabilit conform alin. (2), (3), (5) si (51).
    (7) In situatia in care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decat cel stabilit in baza legislatiei anterioare, se pastreaza in plata cuantumul avantajos.

  13. LICA says:

    MAGISTRATII O CATEGORIE PRIVILEGIATA DE PUTEREA PDL. Şi doar pentru că titulatura avută în câmpul muncii se transformă într-un privilegiu la vârsta pensionării, magistraţii şi alte categorii de salariaţi cărora li se calculează pensia după legi speciale au venituri substanţiale.„La Iaşi, cea mai mare pensie care se acordă pentru sectorul de stat este de 5.829 de lei, fiind încasată de un profesor nevăzător. Sunt cinci pensii de peste 5.000 de lei înregistrate în judeţ. Cea mai mare pensie plătită la Iaşi este de 20.927 de lei, încasată de un magistrat pe baza legilor speciale”, ne-a declarat Isabela Grigorovschi, purtătorul de cuvânt al CJP Iaşi iar la Barlad sunt 2 fosti magistrati cu pensii de 13.234 si 12.430 de lei . Asta înseamnă un venit lunar de 26 de ori mai mare decât leafa minimă a unui absolvent de studii superioare şi de 60 de ori mai mare decât pensia minimă garantată. Înseamnă 5.000 de euro, bani cu care poţi să cumperi în fiecare lună o maşină bună la mâna a doua .

  14. De La Logistica says:

    Eu zic sa nu fii prea suparat pe militari , zicand ca nu au contribuit la fondul de pensii. Afla ca nici actualii pensionari sau urmasi ai lor , proveniti din sistemul nemilitar , nu au contribuit personal inainte de data la care s-a aplicat Legea 19/2000. Poti sa te documentzi studiind legislatia timpului , respectiv : Decretul nr. 389/1972 ; Legea nr. 3/ 1977; Decretul 232/1986; HG 1109/1990; Legea 49/1992; OUG 31/1998 ; OUG 2/1999 si Legea 19/2000. Ce se povesteste azi pe la posturile TV este o asmutire criminala , de catre cei interesati , a pensionarilor proveniti din mediul nemilitar asupra pensionarilor proveniti din mediul militar. Faptul ca banii care constituie fondul pentru pensii nu sunt stocati intr-un cont anume , putem spune ca acest fond este realizat lunar prin contributia acelora care lucreaza . Dupa Legea 263/20100 si salariatii din mediul militar contribuie cu aceleasi cote ca si salariatii din mediul nemilitar. Deci , unde este problema ? Am fost ingrozit cand un personaj cu educatie universitara imi povestea , intr-un anumit context , ca noi , pensionarii din mediul militar , am impovarat bugetul de asigurari sociale , cu plata pensiilor de care beneficiem , simtite sau nesimtite. In gand , l-am bagat in aia a ma-si . Ajunge , la un asemenea nivel de educatie , asemenea trimitere.

  15. anonim says:

    Dece sa ne suparam?Doamna a fost sincera nu pentru ca asa vrea ea ,ci fiindca asa simte.Indirect a dat si un sfat pentru cine vrea sa inteleaga.

  16. gigel78 says:

    Duşa face tuşa! România e sub CONGO! Nesimţiţii de americani care se lăudau ca au fost bucuroşi să aibă comandanţi români în T.O. acum nu vor să plătească!
    Halal conducători, cârpe de şters pe jos! Trăiască şi înflorească canibalii din Congo!

  17. tulceanul says:

    lica ! ce te agiti , frate ! zi-mi si mie cum vezi tu adancirea decalajului dintre cei cu pensii micsorate (militare) si ceilalti ? artimetic !

  18. gigel78 says:

    Dusa are ceva idei dar nu stie cum sa le exprime, altfel vorbea dobritoiu care cunoste foarte bine modul de recalculare a pensiilor militare! Base a vrut sa loveasca in politistii activi dar a lovit in politistii in rezerva si mai mult in militarii adevarati sacrificati pe altarul intrarii in NATO si UE!

  19. ANDU says:

    MIE IMI PLACE CA LICA,ARATA ADEVARUL.
    MA SUPARA CA NIMENI NU SE DESTEAPTA SI CORECTEAZA GRESELILE.
    NU AM ABSOLUT NIMICA CU FAPTUL CA PENSIILE MILITARE AU FOST TRANSFORMATE IN PENSII CIVILE,ATATA TIMP CAT NU SUNT AFECTATI,CEI CARE AU IESIT LA PENSIE SI ACUMA,LOGIC CA NU MAI POT DA TIMPUL INAPOI,PENTRU A MAI LUCRA INCA 2-3 ANI IN PLUS,PENTRU A FACE O CONTRIBUTIE CAT MAI MARE.
    AICI II PROBLEMA,AU SCHIMBAT NENOROCITI,REGULILE IN TIMPUL JOCULUI.
    DACA STIA CINEVA CA SE AJUNGE AICI,NU MAI IESEA LA PENSIE.
    II CA SI CUM, FACULTATEA ACUMA II DE 3 ANI,IAR PESTE 10 ANI,O SA MI SE SPUNA CA DIPLOMA NU ESTE BUNA SI VOI FI CONCEDIAT DEOARECE FACULTATEA II DE 4 ANI,EU NEPUTAND SA MAI FAC ANUL ALA,PENTRU A AVEA 4 ANI.
    AICI II PROBLEMA,IN REST, POT SA FACA CE VOR,DAR SA NU SCHIMBE REGULILE IN TIMPUL JOCULUI,SAU DACA LE SCHIMBA,SA ANGAJEZE PENSIONARI MILITARI,PE POZITIA DIN CARE AU IESIT LA PENSIE,PENTRU A PUTEA SA INDEPLINEASCA MILITARI,CONDITILE INVENTATE DE IZMANAR.

  20. marincas says:

    @ LICA
    Este adevarat ca la recalcularea pensiilor din sistemul public prin aplicarea legii 19/2000 ,pensiile care au avut cuantumul mai mic au ramas in plata la vechiul cuantum. Ai uitat insa sa faci legatura cu prevederile ulterioare care specificau faptul ca aceste pensii nu se indexeaza odata cu celelalte pensii pina la reechilibrarea diferentelor . Asa ca in momentul de fata pensiile nemicsorate la recalculare au devenit cu timpul prin neindexare mai mici decit restul pensiilor nemicsorate in momentul recalcularii. Deci pe parcurs s-a ajuns la vechea situatie.
    Ori daca se aplica acelasi principiu si pentru pensiile militare recalculate peste citiva ani se va ajunge in aceeasi situatie,deci avantajul este doar de moment.
    Parerea mea este ca trebuie pusa pe tapet o noua lege care multumeasca pe toata lumea si care sa elimine acea mirsava schimbare unilaterala de regula in timpul derularii contractului.

  21. gheo says:

    Cu scuze dar, titlul nu este corect, guvernul nu vrea “re-introducerea pensiilor militare” ci un sistem de pensii care … nu mai are nici o legatura cu sistemul “pensiilor militare” !.

  22. Ion says:

    Dupa cum ati constatat, cativa ministri, in zilele linistite ale Craciunului, cand nu-i obliga nimeni si nimic, s-au gasit, netam-nesan, sa vorbeasca despre pensiile militarilor. Si au facut-o intr-o maniera… ajutati si de media… de a iesit ca se doreste revenirea la “pensiile nesimtite”.
    De ce au facut-o acum de Craciun? Pentru ca acum tot omul sta la televizor mai mult ca de obicei. Este iarna, este sarbatoare…

    Pentru un ochi cat de cat avizat se vede ca este vorba de o manipulare subtila facuta de catre politicienii de la putere in tandem cu media, pentru a crea un curent de opinie potrivnic reanalizarii pensiilor micsorate in urma recalcularii/revizuirii.

    In loc sa recunoasca cinstit (auzi… cinste la politicieni) ca n-au bani si in plus, daca ar asigura revenirea la decembrie 2010 pentru pensiile diminuate ale militarilor ar deschide cutia pandorei, declansand cereri si din partea celorlalti speciali afectati de recalculare (aviatori, grefieri, diplomati etc), explicand oamenilor ca juridic nu au cum sa faca acest lucru numai pentru o parte dintre pensionarii afectati fara a crea discriminare, discriminare care ar duce la procese in instante. Iar pe discriminare se castiga usor, plus ca CCR ar putea lesne ca pe respectiva reglementare sa o considere neconstitutionala.

    Mai este putin pana se va spune: noi am vrut dar nu ne lasa FMI-ul si in plus, acum pensionarii din sistemul public ne acuza ca vrem sa favorizam pensionarii care au avut pensii speciale in loc sa marim pensiile mici.

  23. marin says:

    Asta ca asta , dar sa vezi ce incaierare intre pensionarii pe contributivitate si cei pe L 164 in cazul in care s-ar da ordonanta.

  24. Caligula says:

    Si pe buna dreptate !!

  25. Bovary says:

    Si pe buna dreptate!!

  26. De La Logistica says:

    Cred ca o solutie viabila , din punctul meu de vedere , pentru a impaca toate spiritele rauvoitoare , atat din randul pensionarilor privilegiati de simulacrul de lege a recalcularii pensiilor dupa principiul contributivitatii ,impus fortat de vechea guvernare , cat si din randul pensionarilor proveniti din medii nemilitarizate , ar fi aplicarea solutiei adoptate pentru magistrati. Sa fiu mai explicit . Sa ramana cuantumul pensiilor militare asa cum a fost recalculat dupa OUG1/2011 , inclusiv acele cuantumuri aberant de mari ca urmare a tertipurilor cu baza de calcul si cu stagiul de 20 de ani , indiferent de data iesirii la pensie – o anomalie pe care nu pot sa o accept , chit ca sunt si eu in cauza si sa se aplice o diferenta , ca pensie de serviciu , dintre pensia calculata pe asa-zisul principiu al contributivitatii si pensia calculata dupa principiile fostei Legi 164/2001. Daca diferenta este pozitiva , adica pensia dupa principiul contributivitatii este mai mare decat pensia de serviciu , atunci privilegiatii Legii 119/2010 si ai OUG1/2011 raman cu cuantumul cel mai avantajos. Cele doua parti ar trebui sa fie actualizate , prima dupa principiul Legii 263/2010 , a dou dupa principiul fostei legi 164/2001 , lege care , in ciuda favorizatilor OUG1/2011 , a fost , dupa Decretul 214/1977, cea mai buna lege si corecta.In acest fel si cei care au morcovul cu frunzele ca un boschet nu ar avea de ce sa se mai teama ca printr-o noua reglementare pot sa le dispara imensele pensii care depasesc cu mult soldele cadrelor militare din activitate , chiar si solda sefului SMG. In aceasta situatie , STATUL poate sa intervina asupra partii care se plateste de la BUGET , dupa posibilitatile prezentului. Nu ar fi rau ca legiuitorul sa revada daca nu ar fi mai bine sa se revina la stagiul de 30 de ani , asa cum a fost prevazut si in Decretul 214/1977 , in Legea 164/2001 si cum este prevazut si in legea 263/2010 daca se va adopta principiul mixt , contributivitate- serviciu , la calcularea pensiilor pensionarilor care au provenit sau provin din mediile militarizate.
    Morcovistii au liber la injuraturi .
    La Multi Ani !

  27. anonim says:

    Tare as vrea sa te vad cu pensia calculata cu 30 ani stagiu si cu grupa de munca corespunzatore locului de munca in care ti-ai desfasurat activitatea.(adica fara ,,daca esti functionar de birou).
    Lasa-te de goange.

  28. De La Logistica says:

    Daca mai traiesti pana la 01 Ianuarie 2030 ai sa auzi de de acest stagiu. Tu crezi ca este corect ca cineva care este azi la pensie dar de prin anii 1995 sa dispuna de o pensie ,recalculata pe un stagiu de 20 de ani , mai mare decat solda unuia care lucreaza pe o functie echivalenta iar cand acesta din urma va iesi la pensie sa i se aplice un stagiu de 30 de ani ?
    Nu am fost functionar de birou .
    Si , inainte de a tasta , citeste cu atentie ce se spune in continutul postarii .
    Te grabesti sa treci in noul an al guvernarii ROSII ?
    Pana atunci, La Multi Ani !
    Fara goange!

  29. anonim says:

    Subscriu.Mare atentie la umflatul de la B1TV care deja a incept “noua cruciada” impotriva pensiilor militare!

  30. LICA says:

    UNDE ESTE SINTAGMA USL ? -DREPTATE PINA LA CAPAT ????

    CURTEA DE APEL BUCURESTI
    SECTIA CONTENCIOS ADMINISTRATIV
    DOMNULE PRESEDINTE,
    Subscrisa ASOCIATIA NATIONALA A CADRELOR MILITARE IN REZERVA SI RETRAGERE « ALEXANDRU IOAN CUZA » – FILIALA SECTOR 5 BUCURESTI, cu sediul in Bucuresti, b-dul Iuliu Maniu nr.13-15, sector 6, reprezentata legal prin dl colonel (r) ROTARU FILIP VASILE, in cntradictoriu cu :
    1. GUVERNUL ROMANIEI, cu sediul in Bucuresti, Piata Victoriei nr. 1, sect 1,
    2. Ministerul Apararii Nationale, cu sediul in Bucuresti, strada Izvor nr.110, sector 5,
    3. Ministerul Administratiei si Internelor cu sediul in Bucuresti, Piata Revolutiei nr.1 A, sect. 1, Bucuresti,
    4. SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII, cu sediul Bucuresti, B-dul Libertăţii nr. 14 D – sector 5, formulam prin avocat, prezenta :

    CERERE DE CHEMARE IN JUDECATA
    solicitandu-va sa dispuneti:
    in contradictoriu cu Guvernul Romaniei :
    -anularea aplicarii prevederilor art. 1, paragraf 4, art. 6 si art.7 din OUG nr.1/2011 aprobata prin Legea nr. 165/2011
    si in contradictoriu cu paratii 2) Ministerul Apararii Nationale, 3)Ministerul Administratiei si Internelor, 4)SERVICIUL ROMAN DE INFORMATII, sa dispuneti
    – obligarea acestora la punerea in aplicare a prevederilor art. 169 alin. 5 din Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice, in sensul « mentinerii cuantumului pensiilor deja stabilite, aflate in plata până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obţine un cuantum al pensiei mai mare »

    1. Prin actele normative mai sus mentionate, prin care dupa un calcul meschin, conform grilei de la Anexa nr. 1, se pot stabili pensii cu un cuantum mai mare fata de cel existent in plata in prezent, dar si cu un cuantum mai mic, se incalca urmatoarele principii de drept :
    2. principiul neretroactivitatii legii civile, principiul dreptului (la pensie) deja castigat, principiul egalitatii, principiul unicitatii si nu in ultimul rand dreptul de proprietate.
    Invederam instantei ca prin aplicarea masurilor stabilite prin adoptarea OUG nr. 1/2011, privind recalcularea pensiilor stabilite, aflate in plata la data introducerii sistemului unitar de pensii, se incalca principiul neretroactivitatii legii civile, astfel cum este prevazut prin art. 15 alin. 2 din Constitutia Romaniei.
    « Legea dispune numai pentru viitor, cu exceptia legii penale mai favorabile »
    Astfel, masurile adoptate prin reglementarile legale mai sus mentionate (masuri evident cu caracter civil) se pot aplica doar cazurilor care se vor ivi dupa data intrarii in vigoare a normelor modificatoare, nu si situatiilor deja existente.
    Desi, atat prin OUG nr. 1/2011, cat si prin Legea nr. 263/2010 nu se prevede expres ca aceste acte normative retroactiveaza, prin efectele aplicarii lor, practic, se recalculeaza pensiile deja stabilitie, iar o parte dintre acestea vor fi mai mici decat cele existente in plata pana la aparitia actului normativ.
    Principiul neretroactivitatii legii civile, principiu general admis ca fundament al tuturor legilor este incalcat ca urmare a aplicarii defectuoase a acestuia, prin efectele reprobabile pe care le cauzeaza. Chiar daca legea nu prevede expres principiul neretroactivitatii, din pacate, constatam ca prin aplicarea acestor acte normative se incalca flagrant art. 15 din Constitutie.
    Pensiile au fost stabilite si acordate in baza unor legi in vigoare la momentul calcularii cuantumului acestora. Recalcularea acestora, in fapt reducerea semnificativa a cuantumului acestor pensii, inseamna o incalcare a propriilor reglementari legale ale legiuitorului. Aplicarea retroactiva a propriei legislatii in domeniul stabilirii pensiei se face cu repercursiuni grave asupra caracterului de stat de drept.
    Prin modificarea retroactiva a drepturilor deja castigate a pensionarilor se incalca flagrant prevederi constitutionale.
    Asa cum precizeaza insasi Curtea Constitutionala, prin Decizia nr.57/2006, publicata in Monitorul Oficial nr.164/2006, Partea I, « .. orice prevedere noua poate fi aplicata numai de la data intrarii sale in vigoare, pentru a respecta principiul neretroactivitatii legii, consacrat de art. 15 alin. 2 din Constitutie «
    Vazand Decizia Curtii Constitutionale mai sus aratata este evident ca legiuitorul, avand dreptul exclusiv de a modifica si/sau completa legislatia este obligat sa respecte Constitutia Romaniei.
    Invederam, in sustinerea argumentatiei noastre, Decizia Curtii Constitutionale nr.120/2007 publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.204/2007 : « In cazurile in care din recalculare rezulta un cuantum mai mare al pensiei, se va plati acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fara a aduce vreo atingere drepturilor legal castigate anterior ».
    Inclusiv din perspectiva dreptului comunitar, dispozitiile cuprinse in reglementarile care prevad recalcularea pensiilor aflate deja in plata incalca principiile comunitare de protectie sociala.
    Asa cum prevede art 2 din Tratatul Comunitatii Europene, protectia sociala reprezinta unul dintre obiectivele fundamentale ale Comunitatii.
    Mai mult, an de an, in toate Comunicarile Comisiei Europene cu privire la protectia sociala se pune accentul pe existenta « unor pensii sigure si viabile », « pensii sigure si adecvate », « asigurarea de venituri sigure si convenabile pensionarilor si care sa asigure conditii decente de viata persoanelor in varsta. »
    Prin toate documentele invocate, Comisia Europeana a recomandat ca « statele membre sa previna prin sistemele nationale de pensii adoptate, saracia si excluderea sociala pentru persoanele pensionate.« (a se vedea : Comunicarea Comisiei Europene din anul 2000 « Evolutia protectiei sociale dintr o perspectiva pe termen lung – Pensii sigure si viabile », Comunicarea din anul 2001 adresata Consiliului Parlamentului European, Comitetului Economic si Social European si Comitetului Regiunilor « Armonizarea integrata a unui serviciu de strategii nationale ce vizeaza garantarea unor pensii sigure si viabile »)
    In ce fel respecta noile reglementarile legale adoptate in privinta pensionarilor recomandarile Comisiei Europene ?
    In realitate, prin modificarile aduse legislatiei cu privire la pensii (Legea nr. 119/2010, Legea nr. 263/2010, OUG nr. 1/2011) Guvernul Romaniei a emis un act normativ nelegal, care incalca atat prevederi constitutionale si ale codului civil român, cat si prevederi ale Conventiei Europene a Drepturilor Omului
    Astfel, aceste reglementari noi incalca prevederi cuprinse in art. 15 alin. 2 din Constitutia Romaniei, cat si art. 6 din Codul civil cu privire la principiul neretroactivitatii legii civile, principiu obligatoriu si pentru legiuitor, in cazul de fata Guvernul Romaniei, art. 44 alin 1 din Constitutie-dreptul la proprietate privata, art.47 alin.1 si 2 din Constitutie-dreptul la trai decent si pensie.
    Actele normative mai sus mentionate incalca dreptul fundamental al omului privind dreptul de proprietate. Nenumarate acte normative, decizii, conventii si Tratate internationale consfiintesc faptul ca dreptul la pensie, ca drept subiectiv constituie dreptul de proprietate al oricarei persoane ce a muncit in interesul societatii peste 30-40 ani. Pensionar este persoana care dupa desfasurarea unei activitati utile in folosul societatii, un timp indelungat, primeste o indemnizatie numita « pensie », ca urmare a acelei activitati si ca urmare a unei incapacitati de munca temporare, partiale sau totale, din cauza varstei inaintate.
    Dreptul de proprietate este dreptul pe care il are o persoana de a se bucura de un bun al sau, avand folosinta, dispozitia si uzufructul acestuia.
    Este cunoscut ca pensia reprezinta un drept de proprietate ca un bun intrinsec al persoanei in varsta, aceasta neavand alta sursa de venit pentru a convietui alaturi de semenii sai.
    Actele adoptate de legiuitor incalca drepturile prevazute de Conventia Europeana a Drepturilor Omului, atat in ceea ce priveste dreptul la respectarea bunurilor, protejat de Articolul 1 din Primul Protocol Aditional la Conventie, cat si Articolul 14 din Conventie privind interzicerea discriminarii, raportat si la art.1 din Protocolul nr.1.
    Asa cum a statuat Curtea Europeana a Drepturilor Omului pe cale de jurisprudenta, notiunea de «bun » are un sens autonom, nefiind limitata la proprietatea asupra bunurilor corporale ; unele drepturi si interese cu valoare patrimoniala constituie «bunuri » si intra sub protectia Art.1 din Protocolul nr.1.
    Curtea Europeana a decis in mai multe cauze, ca dreptul la pensie, ca drept social constituie un « bun » in sensul Art.1 din Protocolul nr.1. (a se vedea cauza Gaygusuz c. Austria,1996). Astfel, Curtea a statuat ca intr–un stat modern si democratic, anumiti indivizi sunt complet dependenti de o prestatie sociala pentru a supravietui, recunoscandu-li-se acestora nevoia unui anumit grad de certitudine si stabilitate.
    In aceasta materie, Curtea a mai statuat ca toate principiile aplicabile in general in cazuri care implica drepturi protejate de Art.1 din Protocolul 1 sunt aplicabile in egala masura si in cazul drepturilor de protectie sociala si ca urmare, reclamanta beneficiaza de un bun in sensul Art.1 din Protocolul 1 la Conventie.
    Prin adoptarea OUG nr. 1/2011 se incalca inclusiv decizii ale CEDO.
    Exemplificam in acest sens cu Decizia CEDO pronuntata in cauza Buchen vs Cehia (2006) prin care Curtea Europeana a decis “limitarea nejustificata a unui drept recunoscut magistratului, cum ar fi o pensie speciala, drept nesocotit ulterior, fara a exista o justificare obiectiva si rezonabila pentru o asemenea ingradire, constituie o privare de proprietate in sensul articolului 1 din Protocolul I al CEDO dar si o discriminare in sensul articolulu 1 din Protocolul nr.12”. Solutii similare au fost pronuntate de catre Curtea Europena si in urmatoarele cauze : Gaygusuz vs Austria (1996), Stubbings s.a. vs Marea Britanie, Kjartan Asmundsson vs Islanda (2004), Pravednaya vs Rusia (2004) si mai ales cauza Akdeejeva vs Letonia (2007) in care Curtea Europena a Drepturilor Omului a obligat statul leton la despagubiri stabilind ca a fost incalcat articolul 6 din Conventia Europeana a Drepturilor Omului si art.1 din Protocolul I, in cazul in care se procedeaza la recalcularea in minus a pensiei, dat fiind ca este vorba despre un drept castigat.
    Prin numeroasele spete solutionate prin decizii ale C.E.D.O. s-a decis constant in sensul ca “o reducere substantiala a nivelului pensiei ar putea fi considerata ca afectand substanta dreptului de proprietate si chiar a insusi dreptului de a ramane beneficiar al sistemului de asigurare la batranete”
    Pentru argumentele mai sus aratate, va solicitam admiterea actiunii, anularea prevederilor art. 1, paragraf 4, art. 6 si art.7 din OUG nr.1/2011 aprobata prin Legea nr. 165/2011

    2. Prin aplicarea prevederilor cuprinse in OUG 1/2011, aprobata prin lege, Guvernul Romaniei si paratii 2), 3) si 4) incalca prevederile exprese ale Legii nr.263/2010, respectiv articolul 169 alin. 5 care prevede “În situaţia în care cuantumul pensiei aferent punctajului mediu anual rezultat în urma aplicării prevederilor alin. (1)-(4) este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plată, se menţine acest cuantum până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obţine un cuantum al pensiei mai mare ». Din pacate, aplicarea acestor prevederi nu se face in spiritul si litera legii, ci prin folosirea unor calcule meschine si interpretand legea in defavoarea beneficiarului, ajungandu-se astfel sa se emita decizii de pensionare calculate in scadere fata de pensia stabilita initial.
    Astfel, exemplificativ, depunem alaturat Decizia nr. 52197/05.12.2011 emisa de Ministerul Apararii Nationale privind pe Branzei M. Ioan, Decizia nr. 159767/12.012.2011 emisa de M.A.I. privind pe MICU S. ELENA-CECILIA, Decizia nr. 60953/20.12.2011 emisa de M.Ap.N. privind pe MOINESCU E. CONSTANTIN, Decizia nr. 37767/12.12.2011 emisa de M.Ap.N. privind pe GHERGHES GH. MIHAI, etc. (suntem in masura sa depunem sute de astfel de decizii)
    Astfel, paratul, GUVERNUL ROMANIEI nu isi respecta propriul act normativ si, din nou, incalca principii fundamentale, in baza carora se organizeaza si functioneaza sistemul public de pensii, principii enuntate in chiar primele articole ale Legii nr. 263/2010, respectiv :principiul egalitatii «… prin care se asigură tuturor participanţilor la sistemul public de pensii, contribuabili şi beneficiari, un tratament nediscriminatoriu, între persoane aflate în aceeaşi situaţie juridică, în ceea ce priveşte drepturile şi obligaţiile prevăzute de lege »; si al unicitatii «.. potrivit căruia statul organizează şi garantează sistemul public de pensii bazat pe aceleaşi norme de drept, pentru toţi participanţii la sistem »
    Astfel, desi art. 169 alin. 5 din Legea nr. 263/2010 prevede mentinerea cuantumului pensiei aflata in plata « …in situaţia în care cuantumul pensiei aferent punctajului mediu anual rezultat în urma aplicării prevederilor alin. (1)-(4) este mai mic decât cel cuvenit sau aflat în plată…. până la data la care, prin aplicarea formulei de calcul prevăzute de lege, se obţine un cuantum al pensiei mai mare. » paratul GUVERNUL ROMANIEI include in art. 7 din OUG 1/2011 prevederi complet contradictorii Legii nr. 263/2010 : « Art. 7. – (1) În cazul pensiilor prevăzute la art. 5 şi 6, nu mai târziu de data de 31 martie 2012 se va efectua regularizarea acestora, prin stabilirea sumelor de plată sau de recuperat, după caz, în funcţie de cuantumurile rezultate după luarea în considerare a tuturor documentelor care atestă veniturile realizate pe întreaga durată a stagiului de cotizare sau după aplicarea grilei prevăzute în anexa nr. 1.
    (2) Sumele de plată se vor achita până cel târziu la data de 31 decembrie 2012, iar sumele de recuperat se reţin din drepturile de pensie, în condiţiile legii. »
    Emiterea a doua acte normative care contin prevederi contradictorii genereaza si ar genera aplicari eronate ale legii, ducand la incalcarea unor principii si drepturi fundamentale ale omului. Astfel, pe de-o parte, Guvernul emite un act normativ prin care spune ca urmeaza a fi mentinut cuantumul pensiilor aflate in plata pana la data cand in urma recalcularii va reiese un cunatum mai mare, iar pe de alta parte, acelasi Guvern, ulterior Legii nr.263/2010 emite OUG 1/2011 prin care dispune ca «… nu mai târziu de data de 31 martie 2012 se va efectua regularizarea acestora, prin stabilirea sumelor de plată sau de recuperat, după caz, în funcţie de cuantumurile rezultate după luarea în considerare a tuturor documentelor care atestă veniturile realizate pe întreaga durată a stagiului de cotizare sau după aplicarea grilei prevăzute în anexa nr. 1. «
    Emiterea de acte normative contradictorii, lipsite de claritate şi coerenţă si prin nerespectarea prevederilor Legii nr.263/2010 demonstreaza lipsa de responsabilitate a Guvernului României, care isi încalca prin toate aceste măsuri propria lege, propria ordonanta de urgenta, promovată prin angajarea răspunderii. Totodată, neaplicarea acelor prevederi din Legea 263/2010 nu reprezintă decat un nou abuz al Puterii, al atitudinii sale discretionare, situatie in care subsemnatii suntem indreptatiti din nou a ne considera desconsiderati si umiliti.
    OUG nr. 1/2011 contine prevederi contradictorii, nelegale si necorelate cu alte legi care vizeaza sistemul public de pensii, respectiv Legea nr. 263/2010, astfel incat aplicarea acestei ordonanate genereaza reglementari care contrazic- macar partial -prevederi anterioare.
    Desi teoria drepturilor câştigate nu e consacrată ca atare, în Constituţie, unde se spune doar că legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale mai favorabile, rezultă implicit că nicio lege nu trebuie să retroactiveze si nici efectele acesteia, fiind un principiu cutumiar general recunoscut în drept, cel puţin într-un sistem normal de justiţie.
    Ca un argument al aplicarii principiului netroactivitatii il reprezinta aplicare retroactiva a legii penale mai favorabile. In dreptul penal, prin existenta a doua legii, contradictorii, una cu efecte mai favorabile si alta cu efecte negative asupra persoanei inculpatului, se aplica legea mai favorabila. Aceasta reglementare este statuata in interesul cetateanului, al persoanei fizice, indiferent de fapta antisociala pe care a comis –o.
    Judecand per a contrario, atata timp cat statul s-a preocupat si se preocupa cu grija si protectie fata de cetateanul care a comis o fapta antisociala, cu atat mai mult trebuie sa nu i se ingreuneze viata unui pensionar care a muncit zeci de ani pentru a avea o batranete decenta.
    Nivelul actual al pensiilor constituie un drept câştigat prin lege, in acelasi sens pronuntandu-se si Decizia Curtii Constitutionale din anul 2007, potrivit careia “in cazurile in care din recalculare rezulta un cuantum mai mare al pensiei se va plati acesta, iar daca noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda in continuare pensia anterior stabilita si aflata in plata, fara a se aduce vreo atingere drepturilor legal castigate anterior”
    Asa cum am aratat mai sus, există precedente în jurisprudenţa Curţii, când aceasta a decis că pensiile nu pot fi reduse nici măcar prin recalculare şi că, în caz că dintr-o eventuală recalculare rezultă un cuantum al pensiei inferior celui aflat în plată, se va păstra suma iniţială.
    Constituţia Romaniei prevede că statul este obligat să ia măsuri de dezvoltare economică şi de protecţie socială, de natură să asigure cetăţenilor un nivel de trai decent şi că aceştia au dreptul la pensie şi la alte forme de protecţie socială, iar prin reducerea cuantumului pensiilor deja stabilite si aflate in plata se incalca drepturi constitutionale, inclusiv dreptul la un trai decent, astfel cum este mentionat in Constitutie.
    In drept :art. 1, art. 9 si urmatoarele din Legea nr. 554/2004 , Legea nr. 263/2010, Constitutia Romaniei, Decizia Curtii Constitutionale din 2007, Decizii CEDO
    In dovedirea sustinerilor noastre va solicitam sa ne incuviintati proba cu inscrisuri, precum si orice alta proba a carei necesitate va reiesi din dezbateri
    Avocat BOGDAN IONESCU Pt. reclamanta
    ________________________ Presedinte A.N.C.M.R.R.-Fil. sector 5
    Avocat Gabriela Seucan colonel ROTARU FILIP

  31. anonim says:

    Corect
    Subscriu

  32. anonim says:

    In 2013 voi avea indrasneala sa-i solicit sa ma primeasca .