Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

În atenţia juristului Oprea: Concluziile depuse de avocatul Viorel Iepure pe Anulare HG 735 pe 23.11.2010

Pentru prima oară în fruntea Ministerului Apărării a fost numită o persoană cu dublă pregătire, militară şi juridică. Mai mult aceea persoană a obţinut performanţe notabile în ambele domenii de activitate, fiind general şi doctor în drept.

Persoana în cauza s-a erijat de nenumărate ori în apărătorul drepturilor militarilor activi şi în rezervă pe care îi reprezintă atât în calitate de ministru cât şi de preşedinte de onoare al Asociaţiei Cadrelor Militare în Rezervă şi Retragere.

Mai mult, în repetate rânduri a folosit mass media pentru a transmite mesaje hotărâte (conform propriei declaraţii n.r.) privind succesul personal repurtat în adoptarea noii legi unice a pensiilor 119/2010 şi a hotărârii de guvern care prevedea aplicarea acesteia HG 735/2010.

Trecând peste faptul că adoptarea acestei legi, 119/2010, statutează desfiinţarea pensiilor militare şi implicit ciuntirea unui drept esenţial al cadrelor militare stabilit prin Legea 80/1995, Statutul Cadrelor Militare, pensia militară de stat, persoana în cauză a militat alături de membrii guvernului la adoptarea HG 735/2010, document care prejudiciază grav onoarea şi demnitatea pensionarilor militari, târând 82.000 de pensionari pe drumuri în căutarea veniturilor de zeci de ani.

Mai mult pentru a creea o şi mai mare confuzie şi umilinţă întregului organism militar, a fost emis un ordin M101/2010 prin care activitatea MApN este grav perturbată prin implicarea unui număr imens de persoane într-un proces iluzoriu de recalculare a pensiilor militare cu pretenţie de corectitutine şi bazat pe un principiu, al contributivităţii la fondul de pensii, imposibil de respectat.

Din fericire, Justiţia începe să repare umilinţele produse pensionarilor militari anulând deja capitole din HG735/2010 obligând MApN să ţină cont de o nouă realitate.

Chiar dacă procesul de contestare în justiţie a respectivelor prevederi legale este departe de a fi finalizat în favoarea pensionarilor militari, mai ales ţinând cont de obişnuita influenţă nefastă a puterii politice în actul de justiţie cu precădere la instanţele superioare, rămâne trauma uriaşă la care au fost supusă această categorie socială, umilinţa îndurată de cei care au dat curs îndemnurilor personajului de se “ploconii” la ghişeele centrelor militare pentru obţinerea unor date de care nu ei aveau nevoie ci exact ministerul care-i punea pe drum. Mai rămâne şi suspiciunea născută între pensionarii militari şi militarii activi care fără expertiză au fost nevoiţi să întocmească documente cu valoare juridică, care deja se dovedesc a fi incomplete sau şi mai grav,  incorecte.

Cine va răspunde pentru neputinţa MApN de a furniza corect datele cerute printr-o lege şi Hotărâre de guvern susţinută cu frenezie de propriul ministru? Cine va răspunde pentru toate traumele produse pensionarilor militari? Cine va răspunde pentru toate resursele materiale consumate inutil? Cine va răspunde pentru timpul pierdut de personalul activ pentru întocmirea acestor “adeverinţe”?

Să sperăm că Preşedintele şi Premierul îl vor demite pe juristul-militar-ministru pentru faptul că acesta ia indus în eroare pe ambii susţinând că fostele pensii militare în cuantum mai mic de 3000 de lei nu vor scădea prin recalculare. Odată cu dovedirea contrariului, personajul trebuie să plătească juridic şi politic. Oricum din onoarea-i mult clamată nu a mai rămas mare lucru. Până la 1 ianuarie 2011 au mai rămas 34 de zile.

În anexă Concluziile scrise depuse, la Curtea de Apel Cluj, de avocatul Viorel Iepure pe Anulare HG 735 pe 23.11.2010. Se va vedea limpede că doar o instanţă chioară nu putea ţine cont de aceste concluzii.

concluzii anulare HG 735 2010

Etichete: , , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

87 Responses to “În atenţia juristului Oprea: Concluziile depuse de avocatul Viorel Iepure pe Anulare HG 735 pe 23.11.2010”

  1. Gourkha says:

    @ Manix, am una singura, pe cealalata o voi obtine in februarie. Cunosc ca voi fi scos din evidentele militare la obtinerea celei de-a doua cetatenii. Pe de alta parte, e vreo problema pt. tine daca un cetatean isi exprima opiniile contra unui partid unic si a unei stapaniri totalitare?

    Indiferent de situatie – tu ai impresia ca unul pornit in cariera la 14 ani si cu 7 orase schimbate si tot tacamul, accepta asa usor sa fie luat la misto de orice javra ordinara de politruc sau de activiste in fuste scurte ce se cred noua lumina a Romaniei?

  2. sejc says:

    referitor la generalii citati specific ca nu-i simt langa noi cu exceptia gl.popescu.in opinia mea cei enumerati trebuiau sa stea in primele randuri in lupta impotriva acestui guvern si aceasta nu sub protectia anonimatului.gradul si demnitatea le impune sa nu mai stea pe marginea sindicatului.daca gresesc rog sa fiu contrzis prin fapte domnule MARLON JUVET.in creace priveste simpatia mea pentru portocalii esti departe de adevar.te asigur.

  3. Manix says:

    Nu,nici gand.cetateanul lupta cu ferocitate insa, pentru un drept care nu prea este moral fara sa-i pese de nedreptatea facuta altor mii si mii .in rest numai bine!!!

  4. Gourkha says:

    @ Ce nu e moral? Sa fii tratat unitar retroactiv si sa ramai cu drepturile constitutionale furate? Exista o balanta mereu. Daca eram platit la ora ca unitarii, nu fix ca militarii indiferent de durata volumul de munca, nu ne mai intalneam in dueluri pe aici. Citeste bine Sectiunea 3 din L. 80/1995, alea sunt limitari si interdictii de drepturi constitutionale, nu sunt bagatele si afecteaza direct dreptul la munca si contributie ˝unitara˝ al militarilor. Sunt foarte flexibil si accept orice, pana la discriminare.

  5. Manix says:

    @GOURKA
    -Colega,prietene, eu stiu ca esti suparat si stiu exact si de ce.daca vrei sa injuri iti dau o adresa exacta:injura-i fara rezerve (si eu am facut-o) pe cei care au initiat si pus in opera aceasta blestemata de l164.nu s-au gandit decat la beneficiul lor,nu au fost in stare sa inteleaga (sau nu au vrut) ce mari nedreptati vor produce si ce efecte perverse vor fi pe viitor. DACA ACEASTA LEGE NU ERA IN FORMA CUNOSCUTA TU SI MULTI CA TINE NU ERATI ACUM IN PENSIE. mai schimbati o garnizoana,mai acceptati o functie infer. gradului,mai schimbati specialitatea(chiar daca din trupe de elitaWM,ajungeai un hartogar pe la un CMZ>,dar stateai sa mai faci vechime. se mai puteau reduce promotiile etc.Asa v-a pacalit L164=compesatele.Nu zic ca eu nu asi fi facut la fel in situatia ta.

  6. Gourkha says:

    @ Si cum reduceai armata la 75 000 de cadre sa intri in NATO? Oricum, explicatia ta nu justifica diminuarea/anularea retroactiva a unor drepturi obtinute, se pierde caracteristica statului de drept. Alta era solutia – lasati legile contractuale respectand continuitatea statului de drept, diminuati cat vreti pensiile timp de 2500 de ani – militarii pot intelege, dar cand ii pacaliti sa nu fiti surprinsi ca riposteaza.

    Tu faci propaganda – iar daca nu, ai un raspuns concret la datele de mai jos? Ai vreo explicatie de ce in statele civilizate este altfel decat cum gandesc portocaliii? Eu da – este vorba de un plan, distrugerea structurilor militarizate, atat de rezerva, cat si active (ultimele prin demoralizare). Totul este intentionat. Ia uite ce ˝nesimtiti˝ sunt prin statele NATO si alte civilizate. Chiar nu te intrebi de ce isi protejeaza structurile de securitate? Nu cumva reprezinta pilon al statului de drept si daca il retezi s-a dus dracu´ statul?

    ***

    – sistemul de calcul al pensiilor militare prezinta particularitati distincte conceptual fata de cel al pensiilor civile, si este reglementat prin lege separata (Germania, Marea Britanie, SUA, Turcia, Coreea de Sud, Israel, Egipt, Japonia) sau printr-un capitol independent, cuprins formal într-o singura lege, împreuna cu cel al pensiilor civile (Franta, Italia, Grecia, Portugalia, Austria);

    – baza de calcul a pensiilor militare se stabileste în functie de valoarea soldei din ultima luna de activitate (Germania, Marea Britanie, Turcia, Italia, Grecia, Austria, Japonia, Coreea de Sud, Israel) sau de media soldelor pe ultimele trei sau sase luni (Franta, Egipt), precum si de vechimea integrala în armata (în majoritatea tarilor – 35 sau 36 ani, Japonia – 20 ani, Israel – 25), si de vârsta standard de pensionare. Pentru stabilirea pensiei, bazei de calcul rezultate i se aplica un procent cuprins între 75-80%.

    – în toate tarile, la pensia de baza calculata se adauga sporuri determinate de anii prestati peste vechimea de pensionare (acolo unde au fost acceptate unele cazuri individuale) si de conditiile de desfasurare a serviciului. În functie de tara, aceste sporuri reprezinta 50 pâna la 150% din timpul total lucrat în conditii speciale. Asadar, sporurile în armata diferentiaza salariile si pensiile numai în cadrul sistemului militar si nu pentru a-l particulariza fata de cel civil.

    – indiferent de numarul anilor rezultati prin adaugarea acestui spor de vechime la timpul efectiv lucrat, baza de calcul a pensiei ia în consideratie nu mai mult de 40 sau 45 de ani, în functie de tara, pentru a nu depasi valoarea salariului luat în calcul. De exemplu, în armata franceza, daca unui militar profesionist, iesit la pensie la limita maxima de 25 de ani de serviciu activ, prin aplicarea sporului de conditii deosebite s-ar ajunge la o vechime de 55 de ani, baza de calcul se limiteaza însa numai la 40 de ani, iar valoarea pensiei rezultata prin însumarea tuturor sporurilor nu trebuie sa depaseasca valoarea ultimului salariu. Din considerente de compensare a cheltuielilor efectuate pe timpul serviciului activ, pensia militarului francez se majoreaza cu 10% pentru cei care au crescut trei copii, la care se mai adauga înca 5% pentru fiecare copil în plus. În armata portugheza, valoarea reala a pensiei poate fi mai mare decât salariul dinaintea pensionarii, deoarece nu se mai aplica impozite;

    – la data iesirii la pensie, militarii profesionisti primesc ca sprijin o suma substantiala fixa de bani (Israel – 100.000 $ SUA) sau echivalenta unui anumit numar de solde lunare, pâna la 36 (Franta, Marea Britanie, Turcia, Egipt);

    – În Austria, primesc anticipat si o suma egala cu 70 de pensii lunare, cu conditia sa fie girat de rude apropiate care sa poata prelua rambursarea în caz de deces. Ratiunea tuturor acestor ajutoare este, în principal, de a facilita integrarea în societatea civila, o eventuala reîntoarcere la locurile natale sau cumpararea unei locuinte pentru a o elibera în timp rezonabil pe aceea de serviciu;

    – în toate tarile, pensiile militare se actualizeaza imediat cu indexarea salariilor militarilor activi, precum si periodic, în raport cu valoarea inflatiei;

    – în general, pensia militara poate cumula cu un salariu în domeniul bugetar (în SUA – integral, în Portugalia – salariul se diminueaza cu o treime, iar în Coreea de Sud, cu o doime).

  7. mos alecu says:

    @Manix 30 Noiembrie 2010 la 5:50 pm :
    Toate bune si frumoase in gindirea dvs. daca n-ati face o eroare grava confundind cauza cu efectul … L.164/2001 a fost efectul nu cauza reducerilor (impuse) de efective ale armatei (ca sa nu mai spunem ca aspectele financiare ale reducerilor de efective sint reglementate prin OG.7/1998 , si nu de L.164)… Prin urmare nu L.164 a generat reducerea de efective … ci reducerea de efective a generat aparitia L.164 .
    Cel caruia va adresati nu ar fi putut face prea mult timp ‘manevrele’ presupuse de dvs. (decit apelind la acelasi fel de metode pe care le criticati la cei care ar fi beneficiat ‘fraudulos’ de prevederile L.164) , si ar fi fost ‘scuipat’ afara foarte repede pentru ca devenise , intr-un fel , ‘in plus’ …

    In alta ordine de idei … CMJ-urile au emis o multime de adeverinte de venituri … nu pot crede ca printre ele nu sint multe si ale celor ‘nedreptatiti’ de L.164 … Nu prea i-am auzit (citit) manifestindu-si bucuria (si gratitudinea ) ca ‘maretii’ nostri conducatori (prin legea de recalculare) le-au indreptat nedreptatile facute de L.164

  8. Gourkha says:

    @ mos alecu. Nu merita raspunsuri, politrucii o stiu pe a lor. Toate statele au o Lege 164 a lor. Chiar si mai si buna ca L. 164 – am redat mai sus niste exemple. Este vorba de un plan clar, distrugerea structurilor militarizate, atat de rezerva, cat si active (ultimele prin demoralizare). Totul este intentionat.

  9. Manix says:

    @mos alecu -nu a impus NIMENI Romaniei cifra standard de reducere a efectivelor si nici durata de timp.aici esti mata in mare eroare. Da L164 -a avut pe langa alte efecte nefaste si faptul ca au dat buluc la pensionare dupa metoda ,,imi bag p..icioarele in ea de armata. -cu asa pensie babana + compensatele +iluzia ca vor sparge avioane in civilie

  10. Manix says:

    PS.GOURKA- da toate statele au o Lspeciala dar care face un calcul corect al soldei brute.cine vrea sa distruga armata Ro. SUA -cumva

  11. Un "nesimtit" says:

    @ Stelian P.
    Stelian P. a scris:
    30 Noiembrie 2010 la 9:31 am

    marina
    “Logica” ta tine de Catavencu. Oare politistii, care sunt civili, pot fi chemati sub arme ?
    Un “nesimtit” iti raspunde: Aici mi-ai arata ca habar n-ai de legislatia privind apararea: ORICE CETATEAN CARE A SATISFACUT STAGIUL MILITAR SI ARE VARSTA DE … POATE FI CHEMAT.

    Stelian P. a scris:
    30 Noiembrie 2010 la 9:37 am

    Un “nesimtit”
    Intrebarea ta reflecta (daca mai era nevoie) nivelul de inteligenta al unor pensionari militari.

    Un “nesimtit” iti raspunde: Felul in care pui la indoiala (daca mai era nevoie de a reliefa) nivelul de inteligenta a “unor” pensionari militari doedeste ca tu nu faci parte dintre ei.

  12. Marlon Juvet says:

    @Gourkha: “……..Informatii ˝pe surse˝. L. 164/2001 e foarte probabil sa ramana in vigoare si pt. trecut si pt. viitor. Este ceruta deja cu vehementa de militari activi cu titluri grele, deci nu toti stau in genunchi. S-au dat deja ˝indicatii˝ portocaliilor sa faca o ghidusie din aia legislativa si sa termine cu unitarele la structurile militarizate, nu din altruism desigur, cica e nasol sa fii tradat de garzi si sa ramai singur fata in fata cu poporul….. “.
    De unde scoateti domnule aiurelile astea, ca informatii nu le pot numi? Sa nu confundam dorintele cu realitatea. Io zic ca sunt balarii aruncate pe piata, doar doar s-o mai linisti lumea pana se vad ei cu Legea votata.
    Io cred ca maxim maine dimineata vom avea pe piata telegramele alea, trimise de la abmasada americana catre Washington. Dupa agitatia de pe la televiziunile mogulilor “de bine” si vizita de taina a ambasadorului american la BaSecu, cred ca ne vom amuza maine la ora asta de praful de pe jos care va mai ramane din imaginea de Mesia Portocaliu, Izbavitorul Natiunii Rrrromane, pe care tot incearca sa o acrediteze astia, fanii carnatilor de Plescoi. Amuzament e cea mai benigna formula…

  13. Marlon Juvet says:

    Miram-as sa nu auzim, de exemplu, de un “rochitzagate” romanesc (echivalentul romanesc al Scandalului Lewinsky din vremurile lui Clinton – pentru cei care au deschis cartea mai tarziu sau deloc). Sau de cine stie ce magarii prin perioada alegerilor din 2009. Si nu, nu sunt deloc offtopic.

  14. Messerschmidt says:

    Mai oameni buni, voi va dati silinta sa judecati drept ceeea ce stramba unii, iar kiorenia aia de om nu stie cum sa se mai hahaie pe voi….

  15. Manix says:

    Hai sa va stric veselia. dupa cum va este cunoscut deja , adeverintele cu venituri sunt eliberate cu mari lipsuri in ani .se acrediteaza ideea de a fi trimise spre recalculare asa cu lipsuri urmand ca apoi sa se rezolve contestatiile.Nu cred ca mai este cazul sa va detaliez cam ce insemneaza acest fapt in mod real. asi vrea sa fac un apel la toti cei care citesc scriu pe diverse bloguri sa ia atitudine in sensul ca nu acceptam sa se calculeze dupa salariu mediu perioadele lipsa. Vrem sa ni se calculeze dupa solda de grad si functie(dupa dosarele personale). In acest fel pierderea pe care o suportam este mult mai mica.Ar fi de dorit ca pe orice canal de comunicare pozitia noastra sa ajunga la ministrul oprea. PS. la Timisoara joi este plnificata o intalnire cu cdt. cmz-ului tocmai pe aceasta tema ,probabil ca si in alte garnizoane la fel.

  16. Gourkha says:

    @ Manix. Nu SUA sau cel putin nu direct. Eu zic ca e o legatura cu Soros si declararea indepentei Tinutului Secuiesc – ceva in genul asta. Intr-un stat ˝minimal˝, cu structuri de securitate minimalizate, unui astfel de gest ca declararea independetei TS – nu i se mai poate opune nimeni. Hai, rezervistii ca rezervistii – desi in SUA si alte tari dunt foarte importanti, dar sunt demoralizate si structurile active, cei tineri pleaca zilnic din sistem.

    @ Manix. Realizezi corect faza cu adeverintele, e real ce spui. Te informez si eu tot corect: rezervistii care au apucat sa semneze recalcularea – fara a-si rezerva cel putin un drept printr-o simpla mentiune pe acele cereri de a da statul in judecata – incep sa realizeze ce au facut si se dau cu capul de pereti acum si incearca prin orice mijloc sa scrie 3 vorbe pe acele cereri, desi le-au semnat deja.

    Cei carora CMJ le-auinterzis sa faca inscrisuri pe cereri isi iau adeverintele acasa si fac rapoarte proprii catre M.Ap.N. in care isi exprima dezacordul pt. incadrarea intr-o alta lege, decat pt. cea contractuala.

    @ Toti. In ultima perioada, fara nicio propaganda si alte reclame, din ce in ce mai multi rezervisti se inscriu in SCMD. Sunt sunat de cateva zile aproape non-stop, oamenii se inscriu si gata – culmea, unii ce erau contra cu doar 3 saptamani mai inainte, acum ne privesc cu speranta. Eu ii sfatuiesc corect asa cum cred eu – sa mearga sa se inscrie si in ANCMRR – nu sunt egoist si nu am interese. 2 organizatii, 2 tipuri de procese, 2 tipuri de rezolutii. Clar ca sunt atat membru SCMD, cat si ANCMRR si eu.

  17. Gourkha says:

    @ Marlon Juvet. Am raspuns o data lui Messerschmidt. Sursele provin din interiorul SMG, nici eu nu pun baza pe finalitate – sunt probleme acolo. Am aflat ca si in MAI sunt probleme de aceeasi natura.

    Cred ca nu ai inteles ca suntem de aceeasi parte, stai linistit. Totusi cineva incearca ceva, dar e o incercare, nimic concret. Undeva ceva e logic: cand ti-ai terminat structurile de siguranta, daca ai un pic de constienta – ca sef de stat sau de guvern – esti de fapt expus si terminat. Deci, daca L. 164/2001 si 179/2004, printr-o minune ar ramane in vigoare – e o decizie logica, ca sef de stat/guvern trebuie sa fii nebun sa iti decimezi propria securitate.

    PS: Am citit faza cu telegramele. E plauzibila varianta ta, se leaga cumva daca vrei si cu ceea ce am afirmat eu. Mesia Portocaliu nu mai e dorit nici de ˝stapanii lumii˝ din afara, nu numai de noi. Si apoi, iti vand un pont sau poate il stii: daca serviciile indiferent de structura, constata ca un sef de stat e paranoic sau tradator, oricum ii fac ˝lucrarea˝.

  18. Gourkha says:

    @ Manix. Afirmi si te si contrazici: ˝toate statele au o Lspeciala dar care face un calcul corect al soldei brute.˝ Chiar asa, ia incearca sa citesti mai jos – nu vrei sa faci asa si in Romania? Din ultima solda si 75-80% din baza de calcul. Exact asta e L. 164, ca doar dupa NATO e facuta – cred ca nu stii, exact sub consiliere americana.

    – baza de calcul a pensiilor militare se stabileste în functie de VALOAREA SOLDEI DIN ULTIMA LUNA DE ACTIVITATE (Germania, Marea Britanie, Turcia, Italia, Grecia, Austria, Japonia, Coreea de Sud, Israel) sau de media soldelor pe ultimele trei sau sase luni (Franta, Egipt);
    – Pentru stabilirea pensiei, BAZEI DE CALCUL I SE APLICA UN PROCENT CUPRINS INTRE 75-80%.

  19. Manix says:

    te faci ca nu intelegi. in ro-l164 nu calculeaza corect ultima solda in sensul ca uni au 3 elemente de calcul alti-mai smecheri5-6.de fapt de aici a si pornit scandalul.daca in loc de id. com + sol. merit se baga un indidicator comun pt. toata lumea era cu totul altceva. mai sunt si altele dar nu am timp .maine

  20. Gourkha says:

    @ Manix. Bine. Nu mi se pare nimic aiurea sa fie introdusa indemnizatia de comanda, e diferenta intre un sef G 3 ce conduce o aplicatie de o luna la Babadag sau Cincu si un subofiter care care ascute creioane in G 3 si face cafele: doar unul dintre ei merita indemnizatie de comanda, de ce sa nu fie luata in calcul? La fel cu cea de merit, ce nu ai intalnit si cazuri ca seful sa nu aiba, si subalternul da? Asa – am iesit toti dupa tanti Jeana Croitoreasa, deci nici ca subofietrul care ascutea creioane. Bravo tie!

  21. Manix says:

    @GOURKHA -si de ziua RO. judeci anapoda sau numai prin prisma intereselor particulare.SOLDA de merit +IND.com sunt bonificatii cu caracter nepermanent pentru cat esti in activitate si nu au ce cauta in pensie in forma actuala aL164. Te mai intreb: EU care am fost ani buni pe functie de col .(CDT B.) si am avut si una si alta mai putin ultima luna de ce trebuie sa iau pensie de LT.COL fara ind.de com +solda de merit. Si cu asta am incheiat.sa vorbeasca noua lege pt . toata lumea

  22. Gourkha says:

    @ Manix. Nu judec deloc anapoda, intrucat am contacte reale cu oamenii si ii ascult. Ultimul, astazi cand la depunerea unei coroane omagiale, toti rezervistii, indiferent de apartenente i-au aplaudat pe ˝dizidentii˝ din SCMD. Un colonel ca tine, fost Cdt. B. VM (independent) in inima Secuimii tot ca tine a venit la mine si mi-a spus o faza care numai necesita multe comentarii: pe acele documente/adeverinte eliberate de CMJ sau ce sunt, era trecut un nume si atat. Acel fost colonel a realizat ca nu mai are niciun grad onorific cum este, este un simplu CNP. N-a semnat nimic, desi cred ca ar fi semnat, nu l-ar fi deranjat o diminuare cat l-a deranjat acea chichita.

    Pe de alta parte, cadrele active ne-au felicitat ca existam, nu ne-au intors spatele, exprimandu-si ˝printre dinţi˝ injuraturile la adresa dictaturii.

    Referitor la problema ta particulara: dupa noua lege ˝pt. toata lumea˝ cum te exprimi, nu mai ai pensie nici de col., nici de lt. col. – esti un simplu unitar, ca mama lui Boc. In spiritul partidului portocaliu, nu este nicio diferenta intre un Cdt. B. si un sef de atelaj agricol. Pensia ta nu va mai creste instantaneu cf. L. 164/2001 cu veniturile omologului tai in activitate, ci o data cu a lui Tanti Jeana Croitoreasa Unitara.

  23. Manix says:

    @G>>> am zis ca inchei dar cu tine nu se poate;in dispretul tau fata de unitari si tanti Jana critoreasa Tu NU REALIZEZE CA ACESTIA ITI PLATESC TIE PENSIA mai mare sau mai mica cum o fi. chiar nu ai nci un pic de JENA?!!V-a felicitat pentru ce domnule?nu ai cunostiinte despre ce insemneaza la ora actuala scmd?ESTI rupt de realitate si numai fabulezi

  24. Gourkha says:

    @ OBSERVATOR. Afirmi: ˝Prea ne aduceti aminte de fostii politruci si ci-sti care aveau prevazuta aceasta sarcina in atributiile functionale. Mai mutati-va si pe alte site-uri.˝

    Si despre cine ai dori sa discutam mai mult, despre actualii ˝politruci si ci-sti˝? Nu e diferenta decat de timp si culoarea fanioanelor, in rest e la fel.

    In plus, ma bagi in aceeasi oala cu Stelian P., doar el e politruc (portocaliu), m-ai vazut pe mine sa aduc osanale vreunui partid? Nu de alta – dar orice militar adevarat, din orice timp si din orice armata – are boala pe ˝activisti si politruci˝, iar eu respect regula.

    Afirmi: ˝Chiar nu ati vazut ca aici se discuta si se dezbat, in general, probleme care ne framanta pe noi militarii adevarati nu de conjuctura?˝

    Ce inseamna militar adevarat? Poti defini? Un militar activ/rezervist din trupele alpine si PM, cercetas in dispozitiv cu tot tacamul, instruit in operatiuni de salvare-evacuare (inclusiv din dispozitivul adversarului) prin state NATO, cu ˝excursii˝ in runde cate 6 luni in Orient pt. a cunoaste mai bine obiceiurile talibanilor sau siitilor – poate fi un militar adevarat?

    PS: Daca nu iti ies niste date, iti dau un amanunt de logica. Un ofiter promotie ´90, poate fi cumva acum rezervist cu drept de pensie, fara sa fi apucat sa aiba creierul spalat de acei politruci si CI-isti? Poate realizezi ca exista si astfel de situatii.

  25. Gourkha says:

    @ Manix. Te-ai enervat? Ce dispret? Ce Tanti Jeana a a avut limitari de drepturi constitutionale, a chemat-o cineva dupa 8 ore la program, a fost la inundatii sau la deszapeziri cu mine pe aceeasi leafa si aceeasi contributie, a mutat-o patria din Bucuresti la croitoria din M. Ciuc, a impiedicat-o cineva sa isi deschida firma de croitorie ca pe militari care nu au voie sa aiba firma, i-a interzis cineva sa fie stripteusa ca al 2-lea job, militarii neavand drept decar la joburi cica decente etc.

    Bai tata, tu poti face diferenta intre limitari de drepturi constitutionale si sarcini de serviciu normale?

  26. Marlon Juvet says:

    @Gourkha:
    1. operatiuni de salvare-evacuare – ai fost la compania aia de la Sfantu Gheorghe?
    2. Subscriu la treaba cu cererea de cetatenie la altii. Si eu astept raspunsul (mi-am depus deja actele). Ce voi face dupa aia cu “onoarea” de a fi cetatean al acestei mandre tari – ghici.
    3. Madriile astea patriotarde afisate de toti neavenitii – Samuel Johnson spunea si e de actualitate: “patriotismul este ultimul refugiu al lichelei”.
    4. Ma opresc aici, desi as fi facut niste comentarii despre utilitati alternative ale drapelului tricolor, ca tot e din matase…

  27. sejc says:

    mesaj pt. dl. doboseru,via vaslui.detaliati va rog functia avuta in momentul iesirii la pensie a ofiterului pentru care s-a facut simularea.intuesc ca in anul pensionarii a fost sef de birou sau a avut o alta functie de beneficiaza de conditii deosebite.pt. perioada 1990-2000 solda pare destul de mare pentru un maior.stiu ca b.cc/d.10 mc. facea limitat cercetare prin parasutare.gresesc?la cmj vaslui ati avut sef de birou maior?in asemenea situatie trebuia sa beneficieze de conditii deosebite.solicit sa detaliati exemplu de simulare pentru a putea particulariza fiecare la situatia sa. cu deosebita stima,sejc/a2.

  28. Gourkha says:

    @ Marlon Juvet.

    1. Nu, desi stiu de acea Cp. si culmea ca am fost o perioada si la Sf. Gheorghe, numai ca ne-am ˝petrecut˝, eu tocmai schimbam a 2-a resedinta (din cele 7 ˝unitare˝) cand s-a infiintat. Pe mine tara m-a trimis in Germania si Austria sa invat meserie. Pe care o practic si acum, dar nu in sistem militarizat. Salvare-evacuare, alpinism, parasutism, scafandrerie se leaga de domenii cautate in orice alt stat. Tine minte ce iti spun, iti poate fi util.

    2. Bravo tie! Avem ceva in comun. Cumva tot faza cu 3 ani de rezidenta legala si 2 de munca legala? La mine, munca legala are legatura cu pct. 1. Daca te pasioneaza si esti cumva in domeniu, totul corespunde, cu o exceptie: instruirea medico-sanitara, e f. importanta, nu pierde vremea pana iti vin ˝actele˝. Nu e gluma si poate dai o bere, daca confirmi vreodata ceea ce am afirmat eu aici.

    3 & 4. Nu comentez. Doar ca azi, am participat ca invitat la o ˝serbare˝, de dupa faza cu coroane. Cu primar (non-PDL), comandant activ, rezervisti generali etc., nu conteaza ANCMRR, SCMD, non-aparteneneta etc. Ca o concluzie: toti ne-am simtit ca in decembrie ´89. Iar la ceremonie – desi ploaie si frig, am observat mai multi oameni ca altadata. Nu vreau sa exagerez, dar am avut senzatia unui déjà vu.

    Daca doresti alte date pe e-mail, sunt dintr-o bucata. Pana una alta, ˝LA MULTI ANI – DE ZIUA ROMANIEI!˝ si sa ai incredere in tine!

  29. Marlon Juvet says:

    @Gourkha: io zic ca am fost colegi la cursul de “inverzire”. Si nu doar acolo…

  30. Gourkha says:

    @ Marlon Juvet. Foarte posibil. Ia-mi urma dupa nickname si ajungi exact la mine … pe aprope de Vidraru. Sunt sigur ca reusesti, ce naiba au reusit unii care apara partidu´ unic pe fata, culmea ca s-au dat si de gol pe aici. Dar nici eu nu m-am ferit, intentionat i-am lasat si am mirosit si o faza ˝practica˝ legata de monitorizare, asa ca nu mai da detalii despre tine decat daca vrei tu, eu sunt oricum de gat cu ei pe fata.

    In alta ordine de idei, asta ca sa o stie si ei – aia cu fisatul: imi confirmi si tu ca ˝operativii˝ de oriunde ar fi, indiferent de specialitate si arma, nu vor sa li se inchine politrucilor. De altii, oricum nu e nevoie. Servus tie! Mama lor de nomenclaturisti portocalii!

  31. sejc says:

    sejc a scris:
    2 Decembrie 2010 la 9:38 pm edit

    nu ne ramane decat o singura solutie.ori noi ori ei.noi avem avantajul ca suntem multi.ei au avantajul ca noi nu suntem uniti.militari din toata tara uniti-va.in afara de o paine neagra nu avem ce pierde.demnitatea si onoarea ne obliga.

  32. Vosi says:

    1. În simularea făcută la Vaslui, veniturile lunare s-au raportat la salariile medii NETE corespunzătoare perioadelor respective.
    Acestea, precum şi cele brute, se gasesc în anexă la L 19/2000.
    L 119 de recalculare zice că se raportează la salariile medii BRUTE.
    Acelaşi lucru l-a zis într-un interviu şi d-na gl Maria Lupu.
    În acest caz, pensia ar fi diminuată cu cca 0.5 puncte (366 lei) = 1554 lei şi nu 1920 lei.

    2. În adeverinţele care se primesc ce sunt trecute, VENITURILE NETE sau VENITURILE BRUTE ?
    Vă mulţumesc !

  33. fratilor
    unii aveti perfecta dreptate
    concret.fostul meu comandant dzeu sa l ierte,afemeiat si afacerit[sa nu zic ciubucar] regula nevasta unui maio [stia si prostovanul[era mare ziarista]si cu o luna innainte de pensie ia dat solda de merit si la pus pt o luna pe o functie in care a primit indemnizatie de comanda-in felul acesta are un plus de 5 milioane la pensie fata de mine.pe altul care avea vin bun si nevasta frumoasa.unul venit din rindul masei muncitoresti[stiti politica anilor 80 cind aveau locuri separate in scoala].la numit pt 2 luni pe o functie superioara cu 2 trepte gradului[era functia disponibila]si iote asa a iesit la pensie cu 6-7 miloioanr in plus fata de cei care au evoluat normal.nu ma provocati ca dau si nume,oricum pe colonel il chema CIOBANU ,a murit in accident[la rasplatit dzeu pt faptele bune]cu o masina pe care a primit o cadou de la o firma de constructii care a reparat cazarma,vorba vine.pa copii.nu e vb de capra vecinului.dar mare oftica va fii pe cei care au avut pile in ultimele 2-3 luni pina la pensie.e real.no comment

  34. sejc says:

    ce te mai revolta ce a fost.probabil ca nimeni nu a fost use de biserica.lasa capra vecinului in pace si gandeste-te la tine.trmite urgent la dfc/m.ap.n. notificare precum ca nu doresti recalcularea pensiei.asteapta sa-ti vina noua decizie.fa contestatie(model plano)si trimite-o cu confirmare de primire la directia de rezolvare a contestatiilor.asteapta 30 zile dupa care negociaza cu un avocat onorariu.de regula merge 500ron.daca te asociezi cu colegi te costa mai putin.avocatul stie ce are de facut daca esti neexpermentat.judecatorii sunt onesti.in primul rand ei aplica legislatia europeana.sunt impartiali.actualii guvernanti nu sunt iubiti.au provocat nemultumire generala.inscrieti-va si in scmd.in acest fel va mariti sansele.astept comentarii.numai asa invatam unii de la altii.va doresc si imi doresc succes.

  35. T_REX says:

    @SEJC-bravo,se pare ca stii si tu cate ceva–NU??? pe de alta parte dai niste sfaturi de rad si curcile(cu ce te-ai ocupat).auzi –scrie ca nu esti de acord cu recalcularea!!!!????domnule te intreaba cineva pe tine daca sa aplice legea sau nu?l119

  36. sejc says:

    t-rex fii destept…….la instanta de judecata orice hartie conteaza .nu degeaba ti-au cerut in mod expres prin lege sa depui cerere de recalculare.retine ca eu nu voi contesta legea ci modul cum au aplicat legea.pentru cultura ta generala cauta dispozitivul sentintei dat in procesul grefierei bucura cu casa de pensii olt.lasa aprecierile la adresa mea.nu ti le-a cerut nimeni.daca nu-ti convine sfatul meu nu ai decat sa nu-l urmezi.apreciaza faptul ca ti l-am dat si bine inteles efortul.

  37. de ce bal says:

    corect ar fi ca voua militarilor mai ales superiorilor sa va dea pensii mai mici drept recunostinta ca ati mentinut in viata o republica de inspiratie stalinista .Propun sa primiti la egalitate cu agricultorii si muncitorii care in aceeasi perioada au scapat tara de datorii pe cand voi ati pierdut vremea carpind calasnicovuri si echipament militar ramas din al doilea razboi militar.Va provoc, fiind sigur de esec ,s-aveti curajul sa-l rasturnati pe basescu de parca-ati fi in stare.Sa dovediti lumii ca sunteti in stare de ceva hahalerelor.bravo base tine-o tot asa.