Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

În locul americanilor, firma israeliană Elbit Systems va moderniza Hercules-urile româneşti

C-130B Hercules din dotarea ROAF foto www.roaf.ro

După ce a modernizat flota de MiG 21 româneşti transformându-le în LanceR, firma israeliană Elbit Systems a câştigat un contract cu Ministerul Apărării Naţionale, în valoare de 18,6 milioane de dolari, pentru modernizarea aeronavelor de transport C-130 Hercules ale Forţelor Aeriene Române.

Pe aeronavele C-130 Hercules, cu o vechime de 40-50 de ani, urmează să fie instalate sistemele electronice de ultimă generaţie, inclusiv anumite componente produse exclusiv de către compania Elisra Electronic Systems, o subsidiară a Elbit.

Proiectul, care urmează să se deruleze în următorii patru ani, va fi pus în aplicare în cooperare cu firme din industria aeronautică din România, susţin reprezentanţii Elbit Systems, citaţi de MEDIAFAX.

Potrivit reprezentanţilor companiei, Elbit şi-a câştigat locul de lider de piaţă prin experienţa dobândită în îmbunătăţirea avioanelor de transport şi prin experienţa acumulată în proiecte similare, precum avioanele C-130 coreene şi cele de tip C-95 ale Braziliei. Elbit Systems operează în România de 15 ani, executând proiecte de amploare în cooperare cu numeroase companii din industria de apărare, printre care IAR Braşov, Avioane Craiova şi Aerostar.

Forţele aeriene române dispun de patru avioane de tip C-130B şi de un aparat de tip C-130H. Forţele Aeriene Române au primit cu titlu gratuit de la Garda de Coastă a SUA patru aeronave C-130B Hercules, în anul 1996. Un avion C-130 Hercules, varianta H a fost livrat Forţelor Aeriene Române în 2004. Acesta a fost dus în iulie 2004 la sediul firmei Lockheed Martin din Greenville – SUA cu scopul de a fi modernizat şi reparat capital, pentru ca în data de 12 februarie
2007 să intre în exploatarea Bazei 90 Transport Aerian.

Din 1996 şi până în prezent, aeronavele C-130B au efectuat aproximativ 13.000 de ore de zbor, în misiuni de transport de persoane, transport de tehnică militară şi materiale, lansare de paraşutişti, zboruri de antrenament şi misiuni umanitare, în ţară şi în teatrele de operaţii din Irak şi Afganistan.

Aparatele C130 Hercules aflate în dotarea ROAF au fost fabricate de gigantul american Lockheed Martin la sfarsitul anilor ’50. Parte din, aceste avioane Hercules au făcut şi războiul din Vietnam. MApN le-a cumpărat cu 7-10 milioane de dolari bucata, mult mai ieftin decât costa un aparat nou C 130J, 60 de milioane de dolari.

Interesant este că în 2009, fostul şef al Departamentului pentru Armamente din MApN, Ioan Lascu, declara într-un interviu pentru NewsIn că cele patru avioane C-130 Hercules, aflate în dotarea Armatei, urmau să intre într-un program de modernizare, în cadrul unui acord interguvernamental cu Statele Unite ale Americii, în valoare de peste 60 de milioane de dolari. “Este vorba despre un contract derulat direct de către Forţele Aeriene şi nu de departament. Trebuie modernizate trei avioane C-130 B şi un avion C-130 H. Derularea acestui program se realizează printr-un acord interguvernamental de tip LOA(Letter of offer and Acceptance). Se poate face printr-o hotărâre de guvern şi un contract fără licitaţie, atunci când se consideră necesar aşa ceva. Este vorba un acord cu guvernul Statelor Unite încheiat în luna octombrie 2004, care are ca termen de finalizare luna iunie 2011″, spunea Lascu.

De altfel, Romarm atribuise Elbit pe 20 decembrie 2010 contractul de 12,9 milioane de euro fara TVA care prevedea echiparea celor patru aeronave grele de transport C 130 Hercules cu echipamente de protecţie împotriva războiului electronic (EW – Electronic Warfare). La licitaţie au fost trei participanţi, iar criteriul atribuirii a fost preţul cel mai scăzut. În anunţul de licitaţie preţul cerut era de 20 de milioane de euro, fără TVA.

Afaceri ale Companiei Elbit cu MApN:

– modernizarea pentru 500 milioane de doalri a 110 MIG 21 care au devenit MiG 21 LanceR;

– modernizarea a 24 de elicoptere militare Puma 330, contract obtinut in 1996. Pretul modernizarii a fost de aproximativ 100 de milioane de dolari;

– echiparea transportoarelor Piranha III C  furnizate de către eleveţienii de la Mowag, afacere în urma căreia Elbit va castiga aproximativ 15 milioane de

dolari;

– implicarea în eventuala modernizare a avioanelor F16 second hand ce intenţionează aviaţia militară să le achiziţioneze din SUA – 800 milioane euro.

sursa: MEDIAFAX; NewsIn; Financiarul

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “În locul americanilor, firma israeliană Elbit Systems va moderniza Hercules-urile româneşti”

  1. Altfel says:

    Chiar crezuse cineva ca vom da banii altcuiva decat israelienilor?!?

  2. Bure bISTA says:

    Interesant e ca ROMAERO e subcontractor Lokheed Martin din 2004.

  3. Intreb si eu ca un contribuabil ce ma aflu: cand ne spune si noua cineva, poate mapn, sri etc., care este legatura intre c-tin dudu i. si firma elbit? daca gresesc, scuzele mele, dar daca nu … ?

  4. partizanul says:

    America este un stat prin excelenta masonic, nu este un stat crestin, credeti ca industria aeronautica este sub obladuirea altora decit a sionistilor care de fapt controleaza toate lojile masonice!!! Nimic nu este la voia intimplarii.