Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Încă un pas spre înzestrarea aviaţiei cu F-16 second hand

F-16 portughez

Se pare că actuala echipă de la conducerea MApN continuă proiectul de înzestrare cu avioane F-16 second hand demarat anterior de mai vechile echipe manageriale de la conducereea instituţiei. Elementul de noutate pare a fi intenţia de achiziţie a unor F-16 second hand din Portugalia sau Olanda. Dezideratul: înzestrarea cu F-35?!

Recent, ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, a declarat pentru AGERPRES că o echipă de experţi români va pleca săptămâna aceasta în Portugalia pentru a evalua starea tehnică a avioanelor F-16, aparate pe care România ar urma să le cumpere la mâna a doua din Portugalia şi Olanda.

“Echipa urmează să plece săptămâna aceasta. Astăzi am avut discuţii şi cu sprijinul tehnic american, militari de la Forţele Aeriene Americane din Europa. Ei, împreună cu experţii noştri, vor evalua starea tehnică a aparatelor din Portugalia, urmând ca în luna august, conform solicitării părţii olandeze, să mergem şi în Olanda”, a declarat Corneliu Dobriţoiu.

Ministrul a precizat că după ce experţii vor face evaluările necesare, se vor realiza simulările financiare pentru a vedea câţi bani trebuie alocaţi pentru cumpărarea aparatelor de zbor.

“Facem toate simulările financiare în aşa fel încât să oferim decidenţilor politici o viziune, o imagine asupra efortului financiar necesar achiziţiei unui multirol de tranziţie (…) În mod normal, noi ar trebui să asigurăm tranziţia către aparatul F-35, dacă România are viziune strategică, dacă România vrea să joace un rol strategic relevant aici, la graniţa de est a Alianţei”, a explicat Dobriţoiu.

Potrivit ministrului, România ar urma să cumpere 24 de avioane multirol, iar piloţii se vor instrui în Statele Unite, timp de trei ani, în cea mai complexă bază de pregătire.

“Deci 24 ar fi suficiente pentru instruirea piloţilor. Nu se pune problema dislocării acestor aparate în perioada de tranziţie în teatre operaţionale, la mari distanţe de graniţe, ci doar ne punem problema instruirii piloţilor, îndeplinirii misiunilor şi instruirii echipajelor de mentenanţă precum şi modernizării infrastructurii operării unui aparat de generaţia a 5-a. Piloţii se vor instrui în America pentru că au cea mai complexă bază de pregătire a piloţilor. Sunt trei module de pregătire. Primul modul durează un an de zile. Pregătirea piloţilor durează între doi şi trei ani. Încercăm ca 48 de piloţi să beneficieze de această pregătire, dar asta nu înseamnă că ar trebui să trimitem 48 de oameni pentru că promovabilitatea este undeva la 60-70% şi la nivelul piloţilor americani. O să trimitem un număr de piloţi în aşa fel încât să ne asigurăm doi piloţi pe avion în momentul în care se va încheia procesul de pregătire. Vor fi selecţionaţi. Vom trimite prima echipă de instruire în momentul în care vom fi luat decizia pentru avionul de tranziţie”, a precizat Corneliu Dobriţoiu.

Dobriţoiu a mai spus că o treime din avioanele F-16 pe care România ar urma să le achiziţioneze ar trebui să fie cu dublă comandă.

Potrivit acestuia, prioritară este instruirea piloţilor pentru aparatele cu comandă simplă pentru ca apoi să fie instruiţi şi instructorii de zbor care vor putea să pregătească, la rândul lor, alţi piloţi aici, în România.

“În ceea ce priveşte F-16, vor fi cu simplă şi dublă comandă. Rămâne să vedem care este starea tehnică a aparatelor respective, care este şi oferta părţii olandeze şi apoi vom evalua nevoile pentru a aduce aceste avioane la performanţe operaţionale normale şi în funcţie de asta vom lua o decizie. Cam o treime ar trebui să fie duble comenzi. Dar e cale lungă până acolo. Mai întâi noi trebuie să ne asigurăm instruirea piloţilor pe simplă comandă şi apoi să instruim instructorii de zbor în aşa fel încât ei, aici, acasă, să asigure pregătirea celorlalţi prin dublele comenzi”, a afirmat ministrul Dobriţoiu.

Ne place să credem că optimismul celor de la MApN privind posibilităţile financiare ale României pentru înzestrarea cu F-35 va fi încununat de succes. Ar mai fi de subliniat faptul că avionul e încă în fază experimentală, e foarte scump iar România nu face parte din proiect. Deci va trebui să stea la rând. Ani buni. Va fi de vazut dacă “tinerele” F-16 olandeze, portugheze sau de oriunde ar fi ele vor face faţă tranziţiei. Mai rămânde de văzut dacă România se va alege şi cu altceva din acest contract: investiţii, remodernizarea industriei de apărare, accesul la noile tehnologii. Cât despre offset nici nu ne mai gândim. Probabil suntem prea bogaţi ca să ne încurcăm cu aşa ceva!

RD

sursa: AGERPRES

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

6 Responses to “Încă un pas spre înzestrarea aviaţiei cu F-16 second hand”

  1. Fenchea Marius says:

    http://resboiu.ro/armata-romana/dobritoiu-indeparteaza-o-parte-din-ceata-de-peste-multirol/comment-page-1/#comment-138

    Fara a face reclama altui site, deja avem o groaza de discutii, ministrul acesta al apararii pare de mucava!

  2. Fenchea Marius says:

    Inca un prost idiot util in administratia romana! Abia astept sa fie schimbat! Ce dracu sa caute in Olanda si Portugalia harburi?! Nu merci le avem pe ale noastre, ne trebuie avioane noi cu offset! Da domnule ministru stiti ce este ala offset si ce investitii ar aduce in economia romaneasca sau totul este pe baza de comisioane si serviabilitate fata de olandezi si americani? Astept sa vad ca m-am inselat si expertii romani sa dea cu flit celei mai mari prostii din ultimi 15 ani de achizitii militare!

    Exact asta este parerea mea, timpul nu mai are rabdare cu aceasta clasa politica de servili si corupti, poate omul asta este bine intentionat dar….este prost informat, unde sunt generalii de aviatie adevarti, nici unul nu poate da cu pumnul in masa!? Chiar asa de mult tin la niste scaune caldute, nu poate sa ii explice ministrului, fost general si el ca avioanele astea trebuie sa fie noi?

    Oare chiar ne permitem avioane vechi9 si obosite ale altora?
    Oare chiar ne permitem 24 de F 35 JSF?! Cu ce bani ca noi parem ca ne-am nascut si o sa continuam sa existam in criza….

  3. ROBERT HORVATH SUA says:

    PONTA = MILOSEVICI
    Sa clarificam lucrurile. Basescu nu trebuie suspendat ci impuscat. Procesul trebuie sa fie
    public, legal si televizat. Deschideti in limita timpului blogul meu Robert Horvath Deva.
    Nu veti gasi nici o virgula favorabila scursurii de port. DOSARUL CRIMINAL SI DE TERORISM remis catre FBI are 62 de pagini. El se refera in special la fapte care intra in domeniul legislatiei SUA, Cu alte cuvinte …..are scaunul electric asigurat.
    Eu ma refer la un puci parlamentar fara precedent in perimetrul
    lumii occidentale. Tentativa de acaparare a puterii totale în stat a îngrozit atât Bruxelles-ul, cât şi statele-cheie ale UE prin ferocitatea ei, mesajul transmis de USL şi acoliţii din Legislativ fiind analog celui al mineriadei lui Ion Iliescu din iunie 1990 .
    Din informatii precise…… Antonescu a incercat sa vorbeasca la telefon cu Obama si acesta i-a trantit dupa cateva politeti telefonul in nas.
    O comparaţie între actualul premier român şi foştii potentaţi din Balcani relevă că Ponta aduce cel mai mult cu Slobodan Miloşevici. Iar Occidentul a tras învăţăminte extrem de dureroase de pe urma dramei fostei Iugoslavii şi a propriilor eforturi zadarnice pentru a preveni apocalipsa declanşată de fostul lider sârb tot de dragul puterii absolute în stat !

  4. Fenchea Marius says:

    Chiar ce legatura are aia cu multirolul?! Domnule Robert Horvath revino la subiect? Sau fa-ti propiul blog cu subiectele matale aici se discuta fapte concrete!

  5. karel knape says:

    Mai HERPES RH negativ, iar nu ti-ai luat pastilele? Du-te ma pe bloaga ta si lasa-ne cu prostiile tale. Dar vorbesti cu nebunu’ si tot n-aude. Du-te la balamuc, nebunuleeeeeeeeeeeeeee! Kiar nu te mai citeste nimeni….

  6. Resboiu says:

    @Fenchea Marius
    & all

    Sunt apolitic – in primul rand datorita faptului ca nu mi-am regasit convingerile prin vreo doctrina a vreunui partid romanesc – si zic asta ca sa nu se considere ca am vreo simpatie, pentru ca spun asta: ministrul Dobritoiu pare mai deschis in comunicare decat cel de dinainte. Este un plus, chiar daca unul infim.

    Bun. Acum, imi puteti va rog spune ce impact poate avea aspectul remarcat de mine?