Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Industria de apărare românească nu a murit de tot

Armored Renault Kerax military cabin, foto Carat Security Group

Armored Renault Kerax military cabin, foto Carat Security Group

Contrar “strădaniilor” decidenţilor români de a distruge industria de apărare românească, aceasta îşi mai păstrează capabilităţi care să o facă interesantă pentru Armata României. Şi asta în ciuda celor care vor să încheie doar achiziţii pe bază de parteneriate (ne)reciproc avantajoase cu furnizori de aiurea.

Dintr-un interviu luat de Roxana Roşu, de la ziarul Bursa, directorului general al SC MFA SA Mizil, ing. Şuta Nicolae, aflăm că uzina a semnat un acord de cooperare industrială cu RTD (Renault Trucks Defense), pe baza căruia MFA a devenit reprezentatul RTD pe piaţa din România. Astfel cele două companii pot lucra împreună a organizarea unei capacităţi speciale de producţie camioane în fabrica pe care MFA o deţine.

În baza acordului semnat în primăvara acestui an, dacă se va ajunge la achiziţia de camioane militare de la RTD, pentru oricare dintre potenţialii utilizatori din domeniul securităţii naţionale, acele camioane vor fi asamblate, testate şi
livrate beneficiarilor români de SC MFA SA Mizil. Va exista o participare industrială din partea SC MFA SA Mizil care va porni de la tot ceea ce nu este platformă rulantă şi va putea fi extinsă în viitor.

Acordul de cooperare industrială prevede că se va participa în consorţiu la orice licitaţie care va fi organizată de autorităţile publice române pentru achiziţia de autocamioane militare, iar SC MFA SA Mizil va participa la fabricarea acestora. RTD va pune la dispoziţia SC MFA SA MIZIL documentaţiile contructive şi tehnologice pentru partea din camion care
se va fabrica la SC MFA SA MIZIL şi va asigura instruirea personalului. SC MFA SA MIZIL va organiza şi echipa, o linie sau mai multe linii de fabricaţie.

Pentru a se promova cele două companii au participat la Expomil 2013 cu un stand comun.

MFA MIZIL participă în prezent la integrarea finală, testarea şi livrarea transportorului blindat 8×8 de tipul PIRANHA-IIIC către Statul Major al Forţelor Terestre, în calitate de partener al MOWAG Elveţia. MFA Mizil asigură mentenanţa maşinilor de luptă MLI-84M care au fost realizate la MFA MIZIL în perioada 2005 – 2010 prin modernizarea maşinilor de luptă MLI-84. În
prezent se încearcă producerea unui nou derivat pe şasiu de MLI-84M, aruncătorul de 120 mm pe şasiu de MLI-84M.

Din păcate aceste activităţi nu acoperă capacităţile de fabricaţie existente în proporţie semnificativă. Din această cauză, pentru menţinerea competenţelor în domeniul vehiculelor militare, MFA MIZIL este angajată într-un efort permanent de dezvoltare a producţiei civile.

În perioada 14-18 octombrie 2013 în tancodromul MFA MIZIL şi pe dealurile

Renault Sherpa light, foto wikipedia

Renault Sherpa light, foto wikipedia

din împrejurimile oraşului MIZIL vor fi organizate încercări dinamice demonstrative la care este aşteptată perticiparea a mai mult de 25 de decidenţi din MApN, MAI şi din alte structuri ale sistemului naţional de securitate. Vor fi prezentate autocamionul KERAX 6×6 şi autoturismul blindat 4×4 SHERPA LIGHT, de doi operatori ai RTD. De asemenea, autoutilitara de stins incendii va fi prezentată static în tancodromul MFA MIZIL.

Pe scurt MFA poate face împreună cu Renault camioane pentru Armată.

Interesant, ţinând cont de vechimea parcului de camioane la MApN dar şi de lipsa de comenzi a celor de la MFA.

Dar achiziţia de pe piaţa românească ar permite doar retehnologizarea facilităţilor de producţie, crearea de locuri de muncă, infuzie de capitaluri, mentenaţă şi reparaţii asigurate în ţară.

Total dezavantajos pentru cei care vânează contracte aiurea.

 

RD, InfoMondo Militar

sursa: Bursa.ro

Etichete: , , , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

One Response to “Industria de apărare românească nu a murit de tot”

  1. szilard says:

    Acelasi lucru se poate face si cu SAAB Gripen.