Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Întâlnire la Parlament pentru îmbunătaţirea cadrului legislativ dedicat rezerviştilor

Palatul Parlamentului

Doamna deputat Alina Gorghiu a transmis o invitaţie către rezerviştii din sectorul 5, Bucureşti, pentru a participa alături de deputaţii şi senatorii din comisiile pentru apărare şi siguranţă naţională, la o întâlnire de lucru pentru îmbunătaţirea şi crearea unui cadru legislativ coerent, dedicat lor.

Subiectele propuse sunt: statutul de rezervist, drepturile pe care le au aceştia la finalul unei cariere plină de greutăţi, privaţiuni, riscuri şi sacrificii, precum şi obligaţiile pe care le are statul român faţă de aceştia.

Se aşteaptă de la participanţi propuneri concrete, care să fie promovate de doamna deputat sub forma unor iniţiative legislative, cu idei şi sugestii, atât în privinţa vieţii de rezervist militar, cât şi în ceea ce priveşte problemele sociale.

La întâlnire au confirmat participarea fostul ministru al Apărării, Teodor Meleşcanu, Preşedinte al Comisiei senatoriale pentru Apărare, Vicepreşedintele Comisiei pentru Apărare din Camera Deputaţilor, George Scutaru şi Preşedintele Comisiei pentru Apărare a PNL, Corneliu Dobriţoiu.

Întâlnirea va avea loc la Palatul Parlamenului, sala Grupului PNL, ora 16:00. Accesul se va face dinspre Parcul Izvor pe la intrarea S1, începând cu ora 15:00.

Persoanele care doresc să participle pot să confirme prezenţa până la data de 30 Septembrie 2011 la următoarele date de contact: Alexandra Bogdan – 0729 806 313; bogdanalexandra@yahoo.com

Invitatie pentru participare

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

14 Responses to “Întâlnire la Parlament pentru îmbunătaţirea cadrului legislativ dedicat rezerviştilor”

  1. Altfel says:

    Melescanu a fost primul ministru al apararii care a impus incalcarea drepturilor militarilor prevazute in legea 80/91, in 2006. Nu am nici un pic de incredere in el. Acuma, face “joc de glezne” doar pt imagine. Daca maine ajunge iar ministru si sefii i-o cer, sa vedeti cum taie si pensiile fara sa clipeasca.

  2. Stelian P. says:

    Altfel
    Nu ne iubim noi prea tare dar de data asta iti dau perfecta dreptate.

  3. Gourkha says:

    Felicitari doamnei deputat!, este extrem de interesanta initiativa. Consider ca pentru o reusita completa, nu trebuie pierduta coerenta. Trebuie puse in ordine anumite probleme, insistandu-se pe contraste intre civili si militari, dar exact cum sunt in realitate, fara a se permite discriminarile de niciun fel. Nu trebuie realizata dezbaterea in contextul ruperii rezervistilor de militarii activi, este eroare din start. Dezbaterea ar trebui sa respecte niste repere:

    1. Sa fie ascultate opinii nu doar dintr-o domeniu, intrucat realitatea poate fi perceputa diferit fata de un militar care a activat ca finantist si unul care a activat ca operativ.

    2. De ce militarii activi, daca sunt inclusi intr-o lege unitara de salarizare, nu sunt retribuiti la tarif orar dupa Codul Muncii si cum afecteaza acest lucru salarizarea si pensionarea in comparatie cu cetatenii civili? Care este compensatia pentru discriminare?

    3. Cum afecteaza interdictiile si limitarile de drepturi constitutionale din Statutul Cadrelor Militare salarizarea si pensionarea militarilor in comparatie cu cetatenii civili? Care este compensatia pentru discriminare?

    4. Pana la ce varsta pot militarii activi sa fie eficienti in structurile combatante?
    Este viabila varsta de 60 de ani?

    5. Ce obligatii are in plus un rezervist fata de un cetatean civil si de ce daca amandoi sunt declarati pensionari unitari? Care este compensatia rezervistului pentru obligatiile sale?

    6. Daca militarii activi se vor pensiona la 60 de ani, iar in rezerva pot activa pana la 63 de ani, este suficienta diferenta de 3 ani pentru acoperirea rezervei de completare? Varstele sunt viabile?

    7. Unde sunt clasele I si II pana la care militarii pot fi mentinuti in evidenta de mobilizare? Legea 53/2011: “Limitele de varsta in grad pana la care cadrele militare in rezerva pot fi mentinute in evidenta sunt de 55 de ani pentru clasa I, 60 de ani pentru clasa a II-a si 63 de ani pentru clasa a III-a.” Perfect, dar dupa L. 263/2010 militarii se pensioneaza la 60 de ani, practic nu mai intra nimeni in clasele I si II, ci direct in III.

    8. Cum procedeaza membrii comisiilor similare din alte state? In afara de dezbateri, au proceduri foarte pragmatice, nu primesc doar informatii “pe surse”:

    – se “instruiesc” efectiv alaturi de trupe si urmeaza pe perioade complete diverse stagii de pregatire si chiar de operatiuni militare, apoi trag concluzii. Si ce concluzii: legi speciale de salarizare si de pensionare;

    – militarii activi sunt consultati asupra schimbarii sau imbunatatirii legislatiei, nu numai prin parerile exprimate de sefii politici, ci prin formulare standardizate cu diverse intrebari dispersate pana la ultimul soldat, apoi urmeaza centralizarea si concluziile;

    Felicitari pentru initiativa!

  4. UNA says:

    @Altfel, Stelian P
    Nu va contrazic, dar Melescanu a fost, totusi, ultimul ministru al apararii pe vremea caruia s-au marit cnsiderabil pensiile militare.

  5. Marius says:

    Voi credeti ca daca generalii nostri ar fi fost niste ostasi adevarati ar fi facut Mele sau alt politicieni ce vroiau ei? Totul ni s-a intamplat si ni se intampla din cauza sefilor nostri din structurile de varf, care sunt corupti, incompetenti si tradatori. Acum ii doare in pana, sunt bagati in afaceri pe la tot felul de firme. Asta e!

  6. indisciplinatu says:

    Ideile lui Gourkha pentru cum ar trebui “dirijata” discutia mi se par corecte.
    Nenorocirea este ca s-a intrat in campanie electorala, pe de-o parte, iar pe de alta parte si daca s-ar concretiza discutiile cine le va trece prin parlament???
    Si inca ceva,…USL-ul trebuia sa-si prezinte strategia pe aparare si ordine publica…

  7. Gourkha says:

    Este amatorism si in acele comisii si va fi atat timp cat membrii lor amesteca ministerele si nu comunica direct cu militarii obisnuiti, in special cu cei din M.Ap.N. pentru ca aceasta e armata regulata de fapt. Nu ar fi greu, au dreptul, se urca in masina, isi aleg niste unitati si traiesc acolo 2 saptamani o luna pentru a se informa corect. Eu stiu din experienta cum procedeaza aceste comisii in alte state si am precizat, urmeaza etape de observare si instruire 24 de ore din 24 alaturi de trupele regulate, aceeasi mancare, aceiasi bani, aceleasi misiuni etc. apoi trag concluzii. Am avut sansa sa am coleg un astfel de parlamentar german, in Germania, cateva luni zi de zi, facea excat ceea ce faceam noi fara sa se eschiveze de la ceva, iar in paralel realiza informarea pentru Parlament si ne intreba mereu ce si cum, ce ne convine, ce nu ne convine, mereu argumentat si el chiar se conforma.

    Pe de alta parte, s-au facut greseli enorme din cauza ca parlamentarii puterii, oricat de rau-intentionati ar fi, s-au lasat dusi cu presul de pseudo-militari dintre cei din zona neoperationala din M.Ap.N. (finante, personal, logistica, justitie) si in special de cei din trupele paramilitare din celelalte ministere. Romania este in NATO doar cu 75 000 de militari activi din M.Ap.N. si 45 000 in rezerva tot din M.Ap.N. Celelalte trupe din M.A.I., S.R.I., S.T.S. nu sunt considerate trupe NATO, nici macar ca apartinand sistemului defensiv regulat, sunt denumite pur si simplu, paramilitare. Sa nu existe confuzii: paramilitar are 2 sensuri, de trupe ilegale in state precum Brazilia, dar si de trupe interne in majoritatea celorlalte state. Cei din paramilitare sunt enorm de multi in Romania comparativ cu trupele regulate, 80 000 – este deja caracteristica unui stat politienesc. Problema M.Ap.N. este ca avut dintotdeauna slabi comunicatori, fiind depasiti de cei din M.A.I. si S.R.I.. Aceiasi care in perioada restructurarii M.Ap.N. si-au tras si pentru ei OG 7/1998 si L. 164/2001, desi ei nu au avut si nu au nicio legatura cu NATO. Tot astia au sarit acum in sus ca vor ca civilii, lor le convine, nu au nici pe departe aceeasi uzura ca militarii din M.Ap.N., practic ei i-au terminat pe militarii din M.Ap.N. acum, multi fosti securisti si militieni.

    Daca acele comisii vor sa faca ceva bun, trebuie sa desparta obligatoriu fortele regulate de cele paramilitare si sa ia pulsul militarilor M.Ap.N. din trupele operative, altfel Armata Romaniei e terminata.

  8. tupak amaru says:

    reforma armatei nu poate fi privita separat de reforma celorlalte structuri de ordine publica . totul are legatura si cu NATO si cu aderarea la UE . “militienii” nu si-au tras o lege pentru ca asa au vrut ei . a fost o conditie de baza , pentru aderarea la UE ( modelul adoptat a fost cel german ) .
    oricum politia a fost facuta praf anul acesta . a aduce in discutie tema securistilor si militienilor vs. militari , nu este o idee prea buna . asta apropo de comunicare . nu militienii sau securistii au fost numiti la conducerea armatei ( dobritoiu , balan , popescu …) .
    fortele de ordine publica nu sunt forte paramilitare . conventiile internationale definesc clar termenul “trupe paramilitare ” . traian basescu a facut o astfel de aluzie , la B1 , acuzandu-i pe militari de diversiune , in 1989 . teren alunecos .
    oricum discutia nu-i priveste pe politisti ci pe cei care au statutul de militar . politistii , ca peste tot in lume , au sindicat . ca si in germania , la care faceti referire (alta conditie impusa de UE ) . cred ca “implicarea ” securistilor si militienilor a adus mai multe drepturi militarilor decat tot lobby-ul facut de MApN . ( intr-o tara de politicieni corupti si proveniti din vechile structuri ale PCR , MAI are mai mare importanta decat MApN ) . si nu lasati indus in eroare de varsta politicienilor . in toate celelalte privinte , cred ca aveti dreptate . dar aici , tot sefii din armata trebuiau sa inteleaga diferenta dintre operativi si neoperativi , sa acorde corect grupe de munca , etc .
    eram si eu tentat sa felicit initiatorul dar , dupa ce am intrat pe blog , m-am abtinut . . am rezerve . de fapt se propune “ideea revenirii pensiilor ocupationale ” , “idee” deja inclusa de boc , in legea unitara a pensiilor . termenul “revenire ” , nu l-am inteles . eu stiam ceva de pensii militare .
    astept cu nerabdare rezultatul , sunt curios cine o sa reprezinte militarii si nu am inteles din scrisoare data evenimentului .

  9. Gourkha says:

    @ tupak amaru. Sa nu ne legam de amanunte, am precizat ca paramilitar are 2 sensuri si am cam sursa Wikipedia. Incearca sa dai un search cu testul “List of countries by number of troops”. Apare asa:

    • The military members on active duty, that are currently serving full time in their military capacity.
    • The troops of the reserve force, that are not normally kept under arms and their main role is be available to fight when a nation mobilizes for emergency.
    • The paramilitary forces, armed units that are not considered part of a nation’s formal military forces.

    In tabel apare asa: Flag/State/Active/Reserve/Paramilitary/Total/Total per 1000 capita/Active per 1000 capita/.

    La Romania: Active = 73 350, Reserve = 45 000, Paramilitary = 79 900, Total = 198 250. In mod clar, cei 79 900 apar ca trupe denumite paramilitare si toata lumea stie ca Romania are ~ 75 000 militari in fortele regulate, deci in M.Ap.N., este clar ca diferenta de 79 900 este denumita generic ca trupe paramilitare unde intra tot ce nu apartine de M.Ap.N. si sunt considerate demilitarizate, deci care nu au misiuni legate de conflictele externe, nici in activitate, nici in rezerva.

    Explicatie: Many of the 172 countries listed here, especially those with the highest number of total troops, include a large number of paramilitaries, civilians and policemen into their reserve personnel.

    Eu cam intuiesc ce vrea sa faca Boc, e o alta manevra aici: pensia ocupationala este cea prin care cotizezi suplimentar in plus la un fond de pensie si poate sa o aiba orice breasla, numai sa cotizeze intr-un fond separat. Am retinut ca unul Nicolicea, parca la UNPR este, s-a gandit sa faca pensie ocupationala la parlamentari, ceea ce inseamna o cotizare de 10% la un fond special care va suplimenta pensia de stat. E la mintea cocosului ca acel fond e insuficient la cati parlamentari sunt, de aceea, foarte probabil ca vor fi obligati sa participe si militarii, alte structuri ale statului. Atunci iese, intr-adevar, dar aia nu mai e pensie militara, este pensie suplimentara ocupationala. E si o manevra aici: un fond din acela e gestionat privat, deci cineva invarte acei bani, garantiile sunt insa firave. Astfel de fonduri au dat faliment in SUA.

  10. TOP GUN says:

    Stelica,
    Am senzatia ca tu esti alter -egoul lui ALTFEL si ,Viceversa…….(a la Birlic)))
    Cat despre ‘love’, e cam ‘freaky me baby’!!!!!!!
    Si cand interesul poarta fesul,cum va mai iubiti voi,……cine se tachineaza se cam si …iubeste……!!!! Asa-i???????
    O ZI EXCEPTIONALA STIMABILILOR SI,SA FITI IUBITI!!!!!!

  11. 1983 says:

    “…Melescanu a fost, totusi, ultimul ministru al apararii pe vremea caruia s-au marit considerabil pensiile militare.”

    Pentru o informare corecta… marirea considerabila a pensiilor militare pe vremea ministeriatului Melescanu s-a produs cam asa: iau cazul meu, mai concret nici ca se poate, in intervalul noiembrie 2006- noiembrie 2008, adica in perioada Melescanu, pensia mea de militar a crescut cu 3,6%, iar a sotiei mele, ca si a colegelor ei, toate pensionare pe Legea 19/2000 aproape ca s-au dublat. Retineti, cazul meu nu este unul izolat.

    Sa nu uitam ca … s-a declansat cea mai apriga campanie electorala din istoria Romaniei. Doamna Gorghiu si domnul Melescanu sunt politicieni si atat.

    S-au exprimat si idei foarte valoroase in comentariile postate. Toata consideratia pentru cei care le-au emis si mai ales pentru cei care le vor sustine, pe acestea dar si altele, si se vor bate pentru a deveni macar capat de lege.

  12. sorin says:

    suntem masa de manevra
    prosteala pe fatza
    madam alina lu gheorhgiu este vax-kk vax,vrea si ea sa mai candideze si ne foloseste.asta e
    eu o stiu bine pe madam
    o fatuca care se da fisneatza si fara sa fie remarcata
    la ea in sectorul 5 o stiu babale ca da galeti si umbrele in campanie.

  13. gicu says:

    corect,mai sunt si oameni inteligenti.subscriu.

  14. gicu says:

    subscriu la ce zice gourkha..mai sunt si oameni destepti..