Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Interviu cu Duşa despre avioanele F-16 cu care va fi înzestrată aviaţia militară română

F-16 portughez

F-16 portughez

Într-un interviu acordat de Mircea Duşa pentru AGERPRES, ministrul a fost întrebat dacă se va grăbi “achiziţia avioanelor F-16″ de către România”.Totodată, ministrul a fost întrebat de stadiul infrastructurii şi de pregătirea piloţilor ce vor face parte din acest program.

Toate acestea, în contextul creat de  noile evoluţii din ţara vecină,Ucraina.

“În ce stadiu se află lucrările la aeroport? Dar pregătirea piloţilor şi a personalului tehnic? Când credeţi că ar putea fi aduse în ţară primele avioane?”, au fost întrebările ridicate de reporterul AGERPRES.

La toate aceste întrebări, Mircea Duşa a răspuns:
“Programul de realizare a capabilităţii “Avion multirol al Forţelor Aeriene” nu este o simplă achiziţie. Dotarea cu o asemenea capabilitate militară presupune, pe lângă achiziţia celor 12 aparate F-16 modernizate, pregătirea piloţilor, modernizarea aeroporturilor militare, a întregii infrastructuri, achiziţionarea armamentului necesar avioanelor, dar şi instruirea adecvată a personalului tehnic care va deservi avioanele. Prin urmare, vom trimite, în vara acestui an, aproximativ 90 de militari (piloţi şi personal tehnic) în Portugalia şi SUA pentru a se instrui în vederea operării acestor aeronave”.

“În ceea ce priveşte modernizarea bazei aeriene de la Feteşti şi realizarea infrastructurii necesare pentru operarea avioanelor, lucrările au fost demarate încă din anul 2013, în colaborare cu NATO. Primele avioane multirol, care sunt pregătite pentru o exploatare de minimum 20 de ani, vor fi livrate României începând cu anul 2016″.

Pornind de la o declaraţie pe care ministrul o făcuse anterior şi care se referea la faptul că “în România, Polonia şi celelalte state care au graniţă cu Ucraina trebuie să existe capabilităţi NATO, în contextul evenimentelor din Ucraina”, Duşa a fost rugat să fie mai explicit. Prin urmare, acesta a spus:

“Alianţa a iniţiat mai multe măsuri politico-militare care au ca scop consolidarea prezenţei NATO în ţările membre de la graniţa de est a Alianţei. Astfel, au fost demarate o serie de acţiuni concrete şi rapide în vederea întăririi capacităţii de răspuns la posibile situaţii de tip Articol 5.

“În acest sens, au fost dislocate aeronave AWACS din flota NATO E3A din cadrul programului NAEW&C (NATO Airborne Early Warning and Control), care desfăşoară acţiuni specifice de supraveghere şi avertizare timpurie, inclusiv în spaţiul aerian al României, în cooperare cu Forţele Aeriene Române. De asemenea, menţionez misiunea NATO de poliţie aeriană din ţările baltice care a fost întărită prin contribuţii naţionale aliate, fiind un exemplu salutar al coeziunii aliaţilor. Totodată, se are în vedere posibilitatea organizării de exerciţii comune pe teritoriul statelor membre aflate la graniţa de est a Alianţei”.

“În altă ordine de idei, NATO investeşte continuu în structura de securitate a membrilor săi, inclusiv a României, pentru a permite dislocarea forţelor aliate în vederea susţinerii, la nevoie, a efortului de apărare a statului/statelor ameninţate. În prezent, pe lângă proiectele în derulare, sunt în proces de analiză, în vederea aprobării, mai multe iniţiative finanţabile din fonduri comune NATO care urmează să fie implementate în statele membre din estul Europei”.

“În contextul apărării colective, trebuie menţionat şi Parteneriatul strategic cu SUA, instrument prin intermediul căruia creşterea capacităţii operaţionale a Armatei României este sprijinită prin derularea de exerciţii comune bilaterale sau multinaţionale şi donaţii de echipamente militare. În acest sens, este de menţionat şi dubla destinaţie militară/civilă a Aeroportului Internaţional Mihail Kogălniceanu – Constanţa şi proximitatea Bazei Aeriene a SMFA şi a Bazei înaintate de operare americane, care s-au dovedit esenţiale pentru definirea nodului Constanţa-Mihail Kogălniceanu ca unul dintre cele mai fiabile noduri multimodale din Europa de Est.

“Acestui parteneriat i se adaugă şi implementarea scutului antirachetă în România (European Phase Adapted Approach – EPAA), a cărui operaţionalizare decurge conform planului, proiect deosebit de important pentru ţara noastră”, a spus Mircea Duşa.

Cam acestea au fost raspunsurile oferite de ministrul Apărării, referitor la programul de achiziţie a avioanelor F-16. Interpretările vă aparţin!

 

Sursa: AGERPRES

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

12 Responses to “Interviu cu Duşa despre avioanele F-16 cu care va fi înzestrată aviaţia militară română”

  1. 20 ani de exploatare a viitoarelor F-16 ???????????????????????

  2. Mig-urile 29 cumparate noi noute nu au rezistat nici 2 ani de exploatare.
    Ca sa nu mai vorbesc ca NATO si UE nu prea se inteleg(criza din Ucraina, dar si altele : ca moneda Euro care a gaurit economia americana, iar acum americanii CONTRAATACA !!!!!!!!!!!!!!!!!!!).
    S-ar putea sa se repete povestea cu Mig-urile 29, nu de alta dar un avion European Eurofighter era mai bun.

  3. Americanii vor razboi intre UE si Russia, ca apoi americanii sa fie iarasi ce a fost(ca altadata…), nu mai merge…
    Criza economica a fost provocata de americani ca urmare a nasterii monedei europene EURO(ca sa vezi cine sint hamericanii), si au gaurit si Serbia(in premiera)… ca sa nu mai vorbesc de petrolul tarilor arabe care apartin exclusiv americanilor.

  4. Beear ! says:

    Pitulice…..tu nu ai vase de spalat …??

  5. In engleza :
    bear = urs
    beer = bere
    beear = nu inseamna nimic !

  6. Dan says:

    Dusa activist pcr se crede in 1968 cand au fost construite vechiturile casate de 2 ori .Nu ai ce sa-i ceri.Doar daca ai de dat ..

  7. Nebunul satului says:

    in 1960 a fost dat interviul .Atunci da casatele de doua ori tineau 20 de ani.

  8. Nebunul satului says:

    Beleaua e ca rusii nu mai au avioane vechi tip MIG 21 compatibile[acelasi nivel] cu oxidatele casate de doua ori F-16 blok 25 Poate la muzeu..

  9. gheo says:

    Pe vremuri, functiona bancul, in care oltenii au refuzat sa se razboiasca cu, … chinezii, motivul, cand au aflat oltenii cat de multi sunt chinezii, au socotit ca in teritoriul oltenesc nu exista atat spatiu sa-i “ingroape pe toti chinezi”, concluzia, daca rusii nu mai au avioane “compatibile cu F16 (mig 21), nu ne mai razboim cu ei ca, “nu suntem comatibili si, uite asa mai “castigam o pace”, pai NU ?.

  10. Nebunul satului says:

    Nu vrem ca rusii sa creada ca s-au intors in timp cand vor vedea vechiturile noastre F-16 block 25 Sau se urmareste de conducerea MAN [ prin sutele de generali de manutanta facuti de masa verde la apelul bocancilor] ca pilotii rusi sa creada ca au depasit bariera temporala spatiu timp si ca sau intors in urma cu 50 de ani si astefel vor inebunii si se vor preda toti fara lupta….

  11. Chiorul says:

    Noi am facut un salt urias in trecut cu ruginelea astea .Cam 50 de ani .Asta o sa-i inebuneasca pe rusi.

  12. robot says:

    Dl Dusa spunea ca este doar razboi psihologic … la cat se pricep unii la armata … nici nu ma mir … si daca nu este doar razboi psihologic ? … habar nu au de ei …