Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Ministrul Apărării va veni în Parlament cu un proiect de lege care să reglementeze sistemul de pensii militare

Mircea Dusa, la investitura sa ca ministru al Apărării. foto jurnalul

Trecând peste schimbul de replici din plenul Camerei deputaţilor, dintre duduia Anastase – cea care  jucat un rol decisiv în ceea ce priveşte adoptarea legii pensiilor – implicit, în transformarea pensiilor militare în pensii civile, acordate în funcţie de contributivitate – şi ministrul Muncii, Mariana Cîmpeanu, care a anunţat indexarea u 4% a punctului de pensie, ne vom opri asupra intervenţiei ministrului Apărării, Mircea Duşa.

Aşadar, spusele ministrului Muncii care arăta că pensionarii au fost cu toţii minţiţi de PDL, au fost continuate şi susţinute de intervenţia salutară a ministrului Apărării, Mircea Duşa.
Ministrul Apărării, a subliniat, la rândul său, că “nu trebuie să facă caz unii care au votat cum am votat legea pensiilor”, făcând referire, desigur,la Roberta Anastase.
Ministrul Duşa a spus că “PDL a făcut discriminări prin aplicarea legii pensiilor, în special în cazul pensionarilor militari”.

Nu mi se pare normal ca cei care au adoptat legea pensiilor aşa cum au adoptat-o (…) să vină să facă aprecieri. Mai ales că acea lege a creat o bulversare în sistemul pensiilor militare şi de la pensii nesimţite s-a ajuns la discriminări care nu-şi au locul şi nu trebuie să existe în acest sistem“, a declarat ministrul Duşa.

Totodată, ministrul a declarat că “va veni în scurt timp în Parlament cu un proiect care rezolvă situaţia pensionarilor militari”.

De aceea, eu, la minister – a şi anunţat primul-ministru -, am constituit un colectiv de specialişti din minister şi din afara ministerului care să realizeze un prim draft legat de modificările pe care trebuie să le aducem în acest domeniu şi, sigur, voi face această analiză şi cu Ministerul Muncii, care se ocupă de acest domeniu şi să încercăm în această sesiune parlamentară să aducem şi corecturile necesare legat de sistemul pensiilor militare“, a mai spus Duşa.

Premierul Victor Ponta anunţase şi el pe 28 ianuarie, în cadrul unei conferinţe de presă,ţinute după întâlnirea cu reprezentanţii FMI că “Ministerul Apărării Naţionale trebuie să prezinte un proiect de lege care să reglementeze sistemul de pensii militare”.

Despre pensiile militarilor, ministrul Apărării trebuie să vină – e în discuţii cu sindicatele care îi reprezintă pe cei care au avut de pierdut în urma recalculării – şi urmează să vină cu proiectul legislativ“, a afirmat Ponta.

Rămâne de văzut cât de curând va fi prezentat noul proiect legislativ. Oricum, e un semnal bun, chiar dacă în acest moment e doar la nivel declarativ!
Sursa: comunicat de presă al guvernului României,

B.S.

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

28 Responses to “Ministrul Apărării va veni în Parlament cu un proiect de lege care să reglementeze sistemul de pensii militare”

  1. cornel says:

    Dacă urmărim atent toate declaratiile, ambilor ministrii, din mai-2012 incoace, o să constatăm că au creat o grămadă de colective de lucru care au făcut NIMIC. D-lor problema e f. simplă. Vreti, sau nu. Dacă nu -spuneti, iar dacă da – faceti. Incepeti cu indreptarea nedreptătii, imediat, după care aveti timp s-o frigeti cu noua lege. Desi, eu nu pricep de ce nu reveniti la vechea – una mai buna nu o să puteti face- la care să adăugati un singur articol referitor la cei cu pensiile mărite: Cine vrea să rămână cu pensia recalculată de HOTUL DE OPREA – să poată opta pentru asta și să treacă efectiv pe legea civilă (absolut toate drepturile să le fie transferate la casele de pensii judetene) – fără ai fi afectat dreptul, doar, la gradul militar. Ce dracu o tot frecati cu colectivele de lucru? Ce caută civilii care nu au nici o trabă cu milităria in aceste colective? Doar casă poată inflama opinia publică?

  2. iceparu says:

    Nu mai cred.M-am saturat de cand astept.Cred ca trebuie sa facem cat mai multi cum si-a propus colegul nostru.Sa ne legam de gardul de la guvern cu lanturi.

  3. Dr .House says:

    Nu merge asa – chiar daca tu vrei!!

  4. costachel says:

    Subscriu la cele afirmate de cornel says. O simpla HG. privind masuri urgente reparatorii pentru pensionarii militari cu pensii diminuate in urma recalcularii, apoi puteti face tot felul de comisii , colective de lucru , etc.Dar nu este vointa . Exista doar promisiuni mincinoase de care ne-am saturat!Macar spuneti odata ca nu doriti aceasta reparatie si gata, nu ne mai aburiti!

  5. rica says:

    Daca raman pensiile nesimtite ,marite nejustificat,si spun asta atata timp cat salariul unui activ este mai mic decat al unui pensionar militar,care a iesit in baza legii 119,rezulta ca se fura de la cei iesiti in baza legii 263 ,de la pensionari civili (din sistemul public de pensii)si de la cei care sunt in activitate,pentru a nu se recunoaste marea infractiune comisa de guvernul Boc cand s-a votat legea 263 si oug 1 fara a face macar o simulare,poate isi dadeau seama si le corectau.

  6. iceparu says:

    Ai tu o solutie? Ce ai facut tu?

  7. Boby says:

    @rica
    Se zice ca oprea a facut simulari si i-ar fi spus spermatozoidului de la Rachitele ca se umfla rau suma de plata, dar acesta nu a vrut sa auda fiindca basescu ii ordonase sa ne arda, sa ne umileasca, sa ne tirasca la cozi dupa adeverinte(?) pina ajungeam in genunchi la poala lui de dement !
    Daca se verifica, in sarcina lui oprea mai ramine acceptarea introducerii militarilor in legea civila/sistemul civil de calcul !
    Acum, este posibil sa se redea pensiile pe L164 celor ramasi cu ele reduse , dar cu statutul nu prea cred.

  8. LICA says:

    TERMENUL ESTE LA “PASTELE CAILOR”. SI UITE ASA DIN CAUZA LUI BASESCU SI BOC , CARE AU NEGAT CRITERIILE DE ACCEDERE IN SPATIUL SCHENGEN NE FAULTAM SINGURI. DEOARECE SALARIZAREA SI PENSIONAREA UNITARA A SISTEMULUI J.A.A.I. A ROMANIEI ESTE UN VIS. ADICA JUSTITIE, APARARE SI AFACERI INTERNE . DACA JUSTITIA A FOST SUPRA PROTEJATA , MILITARII SI POLITISTII AU AJUNS SA FIE CATALOGATI DREPT :”NESIMTITII” ROMANIEI . EI SUNT BUNI DOAR LA DAT CU LOPATA LA ZAPEZI, LA CUTREMURE SAU LA INUNDATII.

  9. LICA says:

    Intrebare
    Stimati colegi,
    Este cineva in masura sa ma ajute in a intelege atitudinea MApN fata de noi, cei care am fost calcati in picioare dupa ce am iesit la pensie si ni s-a furat ce am obtinut (pensia) fara a fi acuzati ca am fi dobandit acel ceva ilegal?
    Acum cand Primul Ministru, Ministrul Apararii, Ministrul de Interne etc. recunosc in corpore ca ni s-a facut o nedreptate printr-un act ilegal, azi, acum, maine MApN depune in continuare recursuri la sentintele care i-au dat castigatori pe pensionarii militari cu pensiile afectate de recalculare/revizuire/re…
    Intreb la modul cel mai serios: Suntem Nebuni de Legat, sau ce se intampla in tara asta? Au luat-o toti razna? Cine de la MApN trebuie legat si bagat la Balamuc?
    Premierul si Ministrul Apararii spun ca printre cei carora li s-au marit pensiile sunt unii care au folosit acte false si tot pe noi pun Potera de Avocati, pe noi cei batjocoriti si umiliti fara a fi acuzati de ceva anume.
    Stie cineva cine conduce astazi MApN-ul? Cine trebuie hulit si invinuit de continuarea ostentativa a bataii de joc?
    Oamenii astia care au venit la guvernare ne spun ca e nevoie de 5 milioane de euro pe an si treaba se rezolva, dar nu fac nimic. Le aduc aminte ca Udrea cheltuia pe o telegondola 40 milioane euro si nimeni nu zicea nimic. Nu ziceau aia dinainte, nu zic astia de acum. De ce nu e Udrea la puscarie? De ce noi suntem obligati sa ne taram prin tribunale – bolnavi, batrani, fara putere, iar pe Udrea o primesc, pe usa din dos – dar o primesc, in Parlament.
    Sunt plin de URA si VENIN, spuneti-mi pe cine sa le vars?
    TEDY PANTEA

  10. LICA says:

    IN EPOCA PROSTELII SE LUPTA CU ARME DE ZAPACIRE IN MASA. IN GUVERNUL COLONIEI ROMANIA SE(NE)LUCREAZA LA FEL CA SI EMIL BOC.
    Ministrul Dusa lucreaza la un proiect privind pensiile militare , care exista la minister de anul trecut !
    Cine pe cine duce cu vorba ?
    Ministrul Apararii Nationale,Mircea Dusa, a declarat,marti 29 ianuarie, la Parlament, ca la nivelul institutiei pe care o conduce s-a constituit o comisie de specialisti care lucreaza la un proiect ce vizeaza modificari aduse la actul normativ privind pensiile militare.
    “Nu mi se pare normal ca cei care au adoptat legea pensiilor asa cum au adoptat-o (…) sa vina sa faca aprecieri. Mai ales ca acea lege a creat o bulversare in sistemul pensiilor militare si de la pensii nesimtite s-a ajuns la discriminari care nu-si au locul si nu trebuie sa existe in acest sistem.De aceea, eu, la minister – a si anuntat primul-ministru-, am constituit un colectiv de specialisti din minister si din afara ministerului care sa realizeze un prim draft legat de modificarile pe care trebuie sa le aducem in acest domeniu si, sigur, voi face aceasta analiza si cu Ministerul Muncii, care se ocupa de acest domeniu si sa incercam in aceasta sesiune parlamentara sa aducem si corecturile necesare legat de sistemul pensiilor militare”.
    Mai multe pe http://www.agerpres.ro
    Nu-s carcotas, da`am impresia ca ceva nu este in regula :
    Ca se lucreaza la asa ceva stiam de anul trecut.Toata vara si o buna bucata din toamna (pana la alegeri,nu-i asa ?) comisia d-nei avocat Simona Sarbu,consilier al ministrului Dobritoiu, a tot colindat garnizoanele,a adunat tot ce trebuia stiut despre dorintele noastre.
    Textul O.U.G. a fost convenit de toti membrii comisiei care au lucrat la Proiectul Legii.Si-acum ce ? O luam de la capat ?
    Despre ce “colectiv de specialisti din minister si din afara ministerului “vorbeste d-l Dusa ? Care “prim draft “?
    Cititi mai jos si poate o sa va puneti si voi intrebarea “ Cine pe cine duce cu vorba” ?
    Col.(r.) Dan Moraru

    In 19.07.2012, la Cercul Militar Bucuresti a avut loc a treia şedinţa comisiei guvernamentale de elaborare a noii legi privind pensiile militare de stat.
    Departamentul Juridic al SCMD a prezentat propria conceptie cu privire la rezolvarea situaţiei categoriilor de pensionari rezultate prin efectul Legii nr.119/2010 şi OUG nr.1/2011, aprobată prin Legea nr. 165/2011.
    Punctul de vedere exprimat de SCMD a fost insusit, atât de d-na consilier Simona Sirbu, care urmează a aprofunda propunerile noastre, cât şi de cei mai mulţi dintre cei prezenţi în sală, atat cadre militare in activitate cat si in rezerva, de la MApN si MAI. S-a considerat că este soluţia cea mai realistă de rezolvare juridică a nedreptăţilor făcute, care sa poata fi acceptate si de autoritatile in drept sa aprobe proiectul legislativ.
    S-au menţionat poziţiile publice ale unor reprezentanţi din actuala guvernanţă, respectiv afirmarea următoarelor doua etape: prima, care a fost deja materializata – stoparea regularizării pensiilor celor cu pensii diminuate – prin adoptarea Legii nr.112/2012; a doua etapă vizează repunerea în drepturile avute anterior lunii decembrie 2010, propusa de la 01.01.2013 – urmează a se rezolva.
    Concretizarea din punct de vedere legislativ se poate face:
    – fie prin includerea problematicii militarilor rezervişti în noua lege a pensiilor militare de stat, într-un singur capitol;
    – fie prin emiterea unei ordonanţe de urgenţă, care se poate adopta mai devreme decât legea propriu-zisă. Această situaţie impune corelarea la sistemul de actualizare al pensiilor militare din noua lege şi asimilarea pensiilor repuse în plată şi a celor recunoscute ca drepturi legal câştigate ca pensii militare de stat.
    SEFUL DEPARTAMENTULUI JURIDIC SCMD
    Col (r) Monica I. CALOIAN

    Direcţia Informare şi Relaţii Publice
    Comunicat nr. 154
    Data: 03.08.2012
    COMUNICAT DE PRESĂ
    Membrii Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale, constituită la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, au efectuat un tur în principalele garnizoane din ţară în vederea evaluării situaţiei actuale şi, pe baza constatărilor întreprinse la faţa locului, şi-au propus următoarele direcţii de acţiune în perioada imediat următoare:
    – identificarea de pârghii juridice în vederea elaborării unor acte normative cu caracter urgent pentru readucerea la plată a pensiilor militarilor în rezervă şi retragere, afectaţi de aplicarea Legii nr. 119/ 2010 şi OUG 1/2011, la nivelul celor din decembrie 2010;
    -urgentarea procesului de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva deciziilor de revizuire/ recalculare a pensiilor, în special, în judeţele în care acţiunile în instanţă sunt legate de obiectivitatea existenţei la momentul promovării comisiei de contestaţii Focşani;
    – restituirea sumelor datorate de Ministerul Apărării Naţionale ca urmare a revizuirii/ recalculării;
    – urgentarea procesului de recalculare, în sensul emiterii deciziilor de recalculare pe Legea nr. 263/ 2010 pentru cei care au dovada şi au solicitat luarea în calcul la stabilirea pensiei şi a perioadei de activitate desfăşurate în viaţa civilă;
    – problema aplicării unitare a grupelor de muncă.
    Preşedintele comisiei, Simona Luminiţa Sîrbu, consilier al ministrului Apărării Naţionale, a precizat că au avut loc discuţii şi cu reprezentanţii celorlalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, pentru a cuprinde cerinţele tuturor categoriilor de pensionari militari.
    “Doresc să mulţumesc tuturor pensionarilor militari care au contribuit la găsirea unor soluţii rapide şi eficiente şi care au fost alături de noi pe tot parcursul elaborării proiectului de act normativ,” a precizat preşedintele comisiei.
    Propuneri pentru elaborarea proiectului de act normativ care va reglementa sistemul de pensii militare se pot face, în continuare, la adresa de e-mail: comisie.pensii@ mapn. ro.

    Biroul de Presă

  11. Cornel says:

    Oameni buni, nu este problema banilor. Este problema nașului Oprea, a piticului BOC si a pitiponcului de BĂSESCU, care cu onoare si-au bătut joc de tot poporul, inclusiv de pupincuristi. In rest ei sunt tot ei. Noi doar cu onoarea si …

  12. indisciplinatu says:

    Deci,..nu se va emite nicio OUG reparatorie inainte de aparitia,candva, a unei noi legi a pensiilor militare!!!

  13. iceparu says:

    Ce mare filosofie.Ce le trebuie sa completeze ordonanta 1 cu prevederea din legea 19 privind posibilitatea alegerii cuantumului cel mai favorabil? Astia ne-au luat de prosti precum sindicatul? Sindicatul sa dea drumul la proteste pe plan local si sa invite la proteste si nesindicalistii altfel sindicatul se va dezintegra.Asta vor asta vor avea parte.

  14. Marlon Juvet says:

    e tare asta cu “subscriu la cele afirmate de cornal says”….

  15. LICA says:

    iata ce spunea pe 14 ianuarie domnul Dogaru: ” Presedintele SCMD afirma ca tot ceea ce trebuie facut la nivelul celor doua ministere – MApN si MAI – este pe cale sa se infaptuiasca.” .Ne garanta domnul Dogaru ca are situatia sub control, cei doi ministri de interne si al apararii, lucreaza pentru domnia sa… astazi am aflat ce inseamna asta. Intrebare: PE CINE MINTEA DOGARU SI DE CE ?
    Asa ne trebuie daca stam cuminti si linistiti de 9 luni….deja au tupeu sa ne spuna in fata ca nici nu se mai pune problema vreunei ordonante de guvern reparatorie!!! Dar ordonanta initiata de dl. ministru Dobritoiu a facut obiectul activitatii sale?! Bravo domnilor guvernanti ! Asa trebuia sa ne spuneti acum doua luni,nu aburelile de campanie pentru care v-am sprijinit si pentru care stati frumusel acum cocotati in jilturi!
    Iar noi nu suntem barbati! Cu disciplina noastra suntem scuipati zilnic in fata! Pina la urma tot strada va rezolva problemele. Doar rezolvarea ineficientei masurilor sindicale si a lipsei sinergiei actionale curajoase ne vor aduce in prim-planul intentiilor politice.Pina atunci ne meritam soarta!
    Macar dl. Dobritoiu mai era vocal deoarece i se taiase si lui pensia , insa civilul Dusa nu are nici o legatura cu ARMATA TRANSFORMATA IN “NESIMTITI” si tratata ca atare de PDL SI USL.

  16. Casandra says:

    Daca nu sunteti convinsi inca de puterea basescului, acest GENIU AL RAULUI, veti avea posibilitatea sa o faceti in urmatorii 2 ani. A facut si face numai ce si cum vrea el. Pe actuala putere o joaca (era sa zic de la tastatura) cu CCR, CSM, ANI, Sv., europarlamentarii portocalii, Curtile de Apel, judecatorii si parchetele intesate cu procurori portocalii etc. El a vrut sa termine de tot cu Armata de Rezerva dar, prin imprejurari care au iesit altfel de cum si-a propus, se multumeste si cu procentul realizat. Un succes deosebit, care nu este minor, a realizat discordie in interiorul corpului ofiterilor, intre ofiteri si subofiteri, intre militari si societatea civila etc. Nu am dovezi dar, dupa cum se petrec faptele, cred ca reprezentantii actualei puteri sunt puternic santajati. Sa de aDumnezeu sa ma insel!

  17. puscasiu constantin says:

    Banii furati de la disponibilizati sunt la securistii care au ucis cu bestialitate in inchisorile comuniste floarea intelectialitatii si politicii romanesti, preoti si studenti, tarani si muncitori, luptatori pentru libertatea poporului roman. Cacealmaua cu pensiile nesimtite a fost pusa la cale de Basescu, Boc, Seitan, Udrea pentru a-i satura pe acesti nemernici ai neamului romanesc. Dusa ar trebui sa incerce sa recalculeze in primul rand pensiile lor nu “nesimtite” ci nemernice de 5000 – 12 000 lei.

  18. rikone says:

    Nimeni nu vorbeste de cei mai napastuiti militari care au iesit la pensie in baza L263 la limita de varsta sau medical cu vechime de 20-25 de ani in serviciul militar si cu pensii diminuate fata ceilalti militari iesiti in baza L119 ,se vorbeste numai de cei care au stat la birouri si nu au avut grupa speciala sau alte conditii,lor vor sa le mareasca pensia, restul lasa-i sa moara.Normal ar fi sa se aplice o lege a pensiilor militare pentru toti militarii din aceasta tara, sa nu mai fie OPRISTI cu pensii foarte exagerate (parca ar fi participat la razboiul de 100 de ani) si pensii foarte josnice pentru prostime.Va multumesc.

  19. Ioan says:

    “cadrele militare trecute în rezervă, care beneficiază de ajutoare lunare”
    Fain de tot mai suna. Batjocoritor si jignitor.
    Toti ceilalti sunt pensionari, numai cadrele militare trecute in rezerva sunt beneficiari de ajutoare lunare.
    Gasca PDL, UNPR si UDMR in frunte cu Basescu, Bok, Oprea, Hunor si toti acolitii lor sunt faptasii, vor ramane in istoria intunecata a Romaniei.
    O casa de pensii da pensii, o casa de ajutor da ajutoare, nu-i asa?
    Pe afara e vopsit gardul si inauntru sunt sacalii sustinuti de neocolonialistii sec. al XXI-lea, SUA si UE.

  20. Dr .House says:

    Este vorba de cei trecuti in rz. fara drept de pensie!!

  21. anonim says:

    Sunteti niste aiuriti.Injurati in stanga si dreapta dar nu initiati nimic concret.Fostii si actualii sunt obisnuiti cu injuraturile precum tiganul cu scanteia.Cand veti pricepe ca astia se conduc dupa principiul” cainele latra ursul merge.”?Terminati cu palavrageala.Luati sindicatul- si nemembrii-, scoteti-l in strada la Universitate si nu la Leu.Pana nu veti face presiuni asupra lui Ponta nu veti vedea nimic.Sindicatul sa-si asume si doleante ale activilor, ca oricum ei nu se pot manifesta.In caz contrar veti obtine ,ce obtin cainii care latra la luna.

  22. LICA says:

    GRUPUL FILIALELOR SCMD <> NOTA
    FILIALA 1 PITESTI Nr. 186 din. 02.02 2013
    prin Secretariatul General al MApN
    Purtatorul de Cuvant al MAp,N PUBLIC
    SUBIECT : Forma de protest extrema a Col.(r) Dita Puiu, membru al Organizatiei PSD Arges si membru al Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate Filiala 1 Pitesti ; abuzarea prin furt a pensionarilor militari cu pensii diminuate ilegal ; Acord de Colaborare in sprijinul USL petru accederea la putere, INCALCAT ; PROPUNERE OUG
    domnule ministru al Apararii Nationale ,Mircea DUSA ,
    Referitor : la adresa nr.P264/17.01 2013 privind primirea in audienta a Col.(r) Dita Puiu, membru al Filialei 1 Pitesti SCMD, membru al PSD Organizatia judeteana Arges si la declaratiile politice facute de d-voastra la Craiova in ziua de 31.01 2013, va comunicam urmatoarele :
    1. Col.(r) Dita Puiu, nu a solicitat sa fie primit in audienta. Problemele semnalate de Col.(r) Dita Puiu, purtatorului de cuvant al ministerului (care speram sa va fi fost aduse la cunostinta) sunt ale intregului sindicat. Ele se refera strict la situatia celor 26 500 cadre militare in rezerva si in retragere, membri ai SCMD, cu pensii diminuate ilegal, anticonstitutional si discriminatoriu, asupra carora guvernul din care faceti parte, mentine, din pacate ,nejustificat si spre rusinea lui, acest conflict / litigiu, care risca in opinia noastra ,sa se amplifice. In aceasta PREMIERA MONDIALA, in care social-democratia reprezentata in Romania de principalul partid politic PSD, ABUZEAZA militarii, NOI cei ramasi loiali principiilor care ne-au consacrat ca militari, TREBUIE SA APARAM DEMOCRATIA CONSTITUTIONALA in Romania si valorile statului de drept. Juramantul nostru militar ,nu a expirat, l-am dat Tarii si nu politicienilor mitomani !
    2. Va reamintim ca tot in PREMIERA MONDIALA, guvernul cu multe numere si asumari de raspundere Boc, prin legi aberante ,care nu au nici o legatura cu NORMELE si PRINCIPIILE statuate in LEGILE europene , ale tarilor membre NATO si in general ale tarilor democratice, a declansat ”JIHADUL” asupra componentei de rezerva a armatei adica: Jignire, Insulta, Haos, Amenintare, Distrugere (JIHAD), reusind dezbinarea categoriilor corpului de cadre al armatei, decuplarea componentei de rezerva de cea activa si ducerea in derizoriu a onoarei si demnitatii Institutiei Militare in ansamblul ei. Au trecut noua luni de cand guvernati si impotriva vinovatilor NU ati luat masuri, ba dimpotriva, pe principalii vinovati de acest dezastru, i-ati promovat in functii ministeriale.
    Este scandalos si de NEINTELES ,cum este posibil ca Acordurile de Colaborare incheiate cu liderii USL in teritoriu ( Filiala 1 Pitesti SCMD – prima filial -impreuna cu cea de la Craiova) in scopul acordarii sprijinului pentru castigarea alegerilor locale, parlamentare si implicit a puterii, sa NU LE RESPECTATI !
    Noi nu intelegem ! D-voastra, colegii d-voastra din USL, liderii USL ,INTELEG ?
    V-am sprijinit sub sintagma <> si nu sub opusul acesteia, adica :<> ;
    3. NOI nu v-am cerut, nu va cerem si nu va vom cere decat respectarea drepturilor militarilor, a cetatenilor, in litera si spiritul legii. Tara este datoare in fata militarilor ei. Prin urmare asa cum v-ati grabit foarte tare si neasteptat DE REPEDE, sa emiteti OUG pentru marirea salariilor inspectorilor ANI, intre 2000 – 4000 lei, motivand ca o faceti dupa MODEL EUROPEAN, tot asa de repede sa va grabiti sa emiteti si OUG pentru pensionarii militari cu pensiile diminuate, TOT dupa MODEL EUROPEAN si MODEL NATO;
    4 .OBSTINATIA cu care va opuneti, pasand raspunderea ministeriala de la unul la celalalt, declaratiile politice ambigui si contradictorii, schimbarile halucinante de pozitie, ne determina sa credem, ca acest mod de abordare a problematicii militare si a cetateanului militar, NU va onoreaza in actul de guvernare si in detinerea puterii executive ;
    5 .Filiala 1 Pitesti si Grupul Filialelor SCMD din zona geografica <>, nu au cunostinta despre continutul negocierilor cu Presedintele SCMD, dar daca acestea au fost si NU ati inteles despre ce este vorba, atunci este o problema. Daca ati inteles si NU vreti, va trebui sa ne spuneti la cabinet sau in strada ,de ce nu vreti !
    Noi, totusi opinam ca ati inteles, ca este vorba de un ABUZ GRAV in functiune si un LITIGIU care trebuie oprit de urgenta;
    6 .Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD <> NU agreeaza, ca si
    dumneavoastra de altfel, CARPEALA ! De acord, numai ca ceea ce ati afirmat chiar cu titlu de intentie, poate fi pe termen lung sau niciodata. Dramele din familiile care au credite la banci (luate legal conform dreptului avut in baza cuantumului stabilit de legea organica de pensionare) si nu le pot achita familiile celor decedati si cei afectati medical cu boli grave, NU MAI POT ASTEPTA !
    7. Ati afirmat la Craiova, ca va trebuie legislatie. Dar de ce NU respectati DECIZIA nr.871 din 25 iunie 2010 referitoare la obiectia de neconstitutionalitate a dispozitiilor Legii privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor, emisa de Curtea Constitutionala si publicata in Monitorul Oficial Nr.433 din 28 iunie 2010 ? Aveti un instrument juridic la indemana: Directia Juridica, folositi-o in acest scop si nu in recursurile proceselor intentate de noi guvernului, unde completele de judecata, rand pe rand, ne redau dreptul nostru legal.
    8. Avand in vedere aspectele grave semnalate in institutia pe care o conduceti, indeosebi sub aspectul ILEGALITATILOR comise la Casa Sectoriala de Pensii, Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD <> va cere, sa faceti public AUDITUL si Rezultatul Controlului Curtii de Conturi, in fata Parlamentului Romaniei. Cu acestea sa faceti lobby, la intalnirile pe care le aveti cu cadrele militare in rezerva si in retragere in diferite garnizoane unde aveti planificate aceste intalniri. Noi va asteptam in garnizoana Pitesti, cu mult interes !
    In aceasta scurta interventie / sesizare / propunere / reclamatie facuta in temeiul prevederilor art.8 / OUG 7/2002 privind reglementarea activitatii de solutionare a petitiilor, Filiala 1 Pitesti si Grupul de Filiale SCMD <>, in SPRIJINUL celor afirmate de domnia voastra la intalnirea de la Craiova, avand suportul juridic categoric, va sugereaza urmatoarea solutie pentru incetarea imediata a acestui nefericit LITIGIU si anume:
    *** Propuneti Premierului Romaniei dl.Victor PONTA, emiterea ORDONANTEI DE URGENTA a GUVERNULUI Romaniei cu urmatorul text: PANA LA DEFINITIVAREA, DEZBATEREA IN PARLAMENTUL ROMANIEI SI VOTAREA LEGII PENSIILOR MILTARE DE STAT , TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010.
    Consideram ca aceasta este solutia legala si obiectiva, pentru care NU va trebuie nici timp nici legislatie !
    Marti 05.02 2013, in sedinta COMITETULUI DIRECTOR al SCMD, va fi luata o decizie importanta pentru miscarea sindicala militara. In functie de aceasta decizie, suntem pregatiti pentru o actiune de amploare ,istorica.
    OPRITI FURTUL,ABUZUL, SI INCHEIATI LITIGIUL !
    Asteptam RASPUNSUL domniei voastre !
    HONOR ET PATRIA ,VAE VICTIS !
    GRUPUL FILIALELOR SCMD <>
    BIROUL OPERATIV AL FILIALEI 1 PITESTI
    Presedinte / Col. Victor Popescu

  23. Casandra says:

    ATENTIE LA STRACHINI!
    “TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA IN DECEMBRIE 2010″
    Domnilor, dar aceasta este o declaratie de razboi la adresa celor carora le-au crescut pensiile OPRISTE de 10-20 de ori.
    SCMD a declarat ca va lupta ca si drepturile castigate de acestia sa fie pastrate.
    Dvs. ce faceti! De cine va deziceti, de toti maistrii militari si subofiterii precum si de 90% din ofiteri? Ce razboi mai incepeti, oameni buni?
    Corect mi se pare sa fie, in limitele afirmatiilor SCMD: TOATE PENSIILE MILTARE IN PLATA LA DATA PREZENTEI ORDONANTE DE URGENTA A GUVERNULUI ROMANIEI, care au scazut incepand cu 01.01.2012, REVIN LA NIVELUL AVUT IN PLATA 31 DECEMBRIE 2010.
    Parca pentru asta luptam, nu pentru ca sa ne atragem alti dusmani.
    Cand mai publicati ceva, va rog sa luati langa voi si un “CAP LIMPEDE”.
    Daca aceasta este propunerea voastra, care si-a depasit prerogativele, este grav si ne aflam in fata unei NOI SI MARI PROBLEME!
    Daca este o greseala, va rog sa o CORECTATI DE URGENTA!
    Dumnezeu sa va aiba in paza!

  24. NIK says:

    Sa nu uitam ca desfiintarea pensiilor militare a fost hotarata de Basescu. S-a suparat pe niste politisti care au protestat. Omul a fost capul tuturor releleor. Dam degeaba vina pe Boc. A fost numai marioneta.

  25. NIK says:

    Si Oprea…. mare mincinos. Ca nu scad pensiile…. Ca sa nu scada a dispus sa aplice regula de aur, inmultirea anilor de grupa, nu dupa conditiile in care a lucrat omul ci dupa diferenta de pensie ce trebuia acoperita. Si ce daca a crescut pensia dupa adaugarea stagiului in rezerva daca cea aferenta stagiului in activitate a scazut. E meritul lui Oprea ca e primul general ministru al apararii care a desfiintat pensiile militare. Oribil. Si se bate cu caramida in piept ca e alaturi de armata. Rusinos de oribil

  26. mishu boss says:

    Prin adoptarea frauduloasa a legii pensiilor s-au creat discriminari si nedreptati atat pentru cei carora li s-a recalculat pensia si le-a scazut, dar si pentru cei inca in activitate. Pe langa faptul ca un militar/functionar public cu statut special care a iesit sau urmeaza sa iasa sa iasa la pensie peste un timp dupa legea noua, a pierdut si va pierde pentru neacordarea ajutoarelor la incetarea raporturilor de serviciu, dar si la calcularea punctului de pensie deoarece totul se va impartii la stagiul minim de cotizare care creste pana la 30 de ani conform anexei nr.6 din noua lege, ci nu la 20 de ani ca si pana in 2010 dupa legea veche. Se pare ca un ofiter care indeplineste in prezent conditiile de pensionare, si doreste sa faca pasul acesta chiar daca a depasit 50 de ani dar nu are inca varsta, va avea o pensie diminuata cu aproximativ 25% fata de un ofiter care a iesit pana in 2010 in aceleasi conditii.
    Asteptam ca cineva sa faca dreptate!

  27. Tanasa Valeriu says:

    Imi vine greu sa accept lipsa de onoare militara a acelora care au primit pensiile marite si se bucura ca niste egoisti incorigibili, gasind logica micsorarea celelorlalte pensii. S-au intrebat de unde primesc sumele uriase care le-au primit dupa recalcularea lui boc si basescu. Le spun eu. Primiti aceti bani din munca si din punga celor saraci. Si din taierile celor care au primit pensiile mai mici. Nu am auzit nici o tresarire de demnitate de la vreunul din acestia cu pensia militara marita urias si sa spuna: domnule eu nu merit acesti bani. Eu doresc ca toti colegii sa primeasca pensiile care le-au fost calculate de prevederile constitutionale. Si nu de niste oameni de teapa lui boc, care au spus ca pensiile sub 3000 de lei nu scad. Si tocmai acelea au scazut. Alta demagogie mai dobitoceasca de dupa revolutie eu nu am intalnit.

  28. LICA says:

    Adevărul, 24 mai 1934, p.5
    CRONICA MILITARĂ
    P e n s i i l e m i l i t a r e
    Câteva aprecieri si propuneri de general Alexe Anastasiu
    Înainte vreme trecerea la pensie si situatiunea de pensionar nu erau privite de militari cu amărâtă deceptiune decât doar sub raportul vârstei. Cuantumul pensiei, de ex., fată de solda gradului din activitate, prezinta o diferentă bănească foarte mică; iar ca tratament moral, regimul respecta riguros principiul erarhiei, întrucât nici un militar activ nu primea o soldă mai mare de cât pensia unui grad superior.
    Astfel, de ex., solda unui căpitan activ înainte de războiu (1916) era, împreună cu indemnitatea (indemnizatia, n.n.) de activitate, 460 de lei.
    Pensia unui maior era 466 lei. Deci căpitanul activ nu primea mai mult decât maiorul pensionar.
    Solda unui colonel din activitate 800 lei. Pensia unui general de brigadă 900 lei.
    Și asa mai departe în sus si în jos.
    După războiu însă, spiritul anarhizant ce-a stăpânit conducerea noastră a ignorat sau a depreciat cu totul această măsură înteleaptă de disciplinare a contumirilor (cuantumurilor, n.n.) bugetare la solde si pensii.
    Astfel, de ex., solda unui maior cu indemnitătile bugetare este de 15.795 lei, iar pensia unui general de corp de armată domiciliat într-o localitate de a patra categorie este de 14.135. Prin urmare, un maior activ primeste mai mult decât un general de corp de armată!
    Or, principiile organice cari prezidează la constituirea, perfectarea si păstrarea unui corp bun de ofiteri si de subofiteri activi (de carieră) cer, între conditiunele de realizare, si un regim satisfăcător de pensii (subl.n.). Evident, prin tratament satisfăcător la pensie nu se poate întelege astăzi un regim de favoruri ca pe vremea când militarilor de carieră părăsind armata li se acodau titluri si proprietăti cu venituri mari, rente frumoase si fel de fel de privilegii; dar, în nici un caz, acest regim nu poate si nu trebuie să fie astfel încât militarul activ să se gândească la pozitia de pensionar cu oroare, iar pensionarii s-o îndure ca pe o funestă calamitate.
    Ne găsim astăzi în trista situatiune că militari activi cari altădată, când îndeplineau numai una din conditiunile legale, cereau singuri trecerea lor la pensie, astăzi nu stiu cum să solicite, să implore chiar, celor în posibilitate a-i cruta favoarea mentinerii în serviciul activ până când vor împlini si a doua conditiune de pensionare; iar conducerea militară superioară, constientă de mizerabila remunerare a pensiilor, nu poate avea cruzimea să-i refuze, abătându-se astfel de la cerintele reîntinerirei cadrelor, atât de necesare unei bune încadrări si pentru timp de pace si pentru mobilizare.
    Dăinuirea acestei stări este profund defavorabilă intereselor de apărare natională. Personal sunt poate dintre acei putini camarazi cari, ajutati de soartă, nu trăesc numai din pensie. Cu o simtitoare obiectivitate, dar si cu toată grija unor consecinte cari pot fi extrem de grave, nu stiu cum să dau mai insistent alarma, afirmând că, sub raportul fortei morale, cu ofiteri si subofiteri activi cari văd în pensionarii maltratati de astăzi perspectiva situatiei lor de mâine nu se poate face, cu rezultatele asteptate, pregătirea maselor de luptători pentru jertfele supreme, căci, atunci când recunostinta patriei se surogează, sufletul jertfei se distruge.
    Statul n-ar trebui să ciuntească drepturile de precădere în atentiunea sa pentru fortele de apărare natională, dator fiind să asigure sporirea capabilitătii ofiterilor si subofiterilor armatei.
    Această calitate nu se cultivă însă si nu se sporeste în rândurile militarilor activi cu un sistem de prigoană a pensionarilor militari, independent de orice consideratiuni si, la rigoare, chiar simtitoare jertfe bănesti, pensiile militare actuale trebue neapărat si urgent reaxate. Această reaxare se impune s-o facem, cu atât mai mult cu cât ea poate fi realizată usor, repede si fără sacrificii bugetare.
    Operatiunea organică în chestiune comportă următoarele măsuri capitale, dar necostisitoare: 1) O lege specială de pensiuni militare, raportată – ca principiu de bază – la solda militarului activ, în functie de un procent la sută cumpănit pentru o stare normală a finantelor statului si cari să cuprindă prescriptiuni referitoare si la stări anormale, ca bunăoară criza actuală; adică, evitând o provocare de sporuri bugetare atunci când statul nu le poate suporta, scopul legii fiind deocamdată numai eliminarea cauzelor de nedreptăti, pentru a pune capăt haosului si anarhiei existente din cauza legei actuale si a dispozitiunilor pentru aplicarea ei, vitrege pensionarilor militari.
    2) Separarea conducerii si administratiunii pensiilor militare de Casa generală de pensii (Ministerul de Finante trecându-le pe seama Ministerului Apărării Nationale).
    Pentru a ne putea da seama cu deplină constiintă de necesitatea si posibilitatea înfăptuirei acestor două măsuri, le vom cerceta mai în detaliu pe fiecare în parte.
    O LEGE SPECIALĂ DE PENSIUNI MILITARE
    Această măsură organică legislativă n-ar fi o inovatie fată de alte tări si nici chiar pentru tara noastră, întrucât există aiurea, iar la noi, în 1899, ministru de răsboiu fiind generalul Jak Lahovari, ofiter de stat major foarte cult (fost profesor universitar) si un excelent organizator, s-a făcut si s-a pus în aplicare prima lege specială pentru conducerea si administrarea pensiilor militare, prin Ministerul de Răsboiu. Acea lege a fiintat până în 1902, fără să fi produs vre-un neajuns pentru cineva, fără deficite în sarcina Statului si fără nemultumiri si plângeri din partea pensionarilor militari, ori procese în justitie cari astăzi abundă în compartamentul militar de la Casa generală de pensiuni, unde, în 1902, au fost trecute pentru consideratiuni si scopuri de moment, nerealizate dealtfel chiar de atunci.
    Unificarea conducerii si administrării pensiilor civile si militare concentrându-le la o singură Casă de pensiuni dependentă de Ministerul de Finante pretindea, pe lângă avantajul economiei de cheltuieli si simplificarea sistemului de egalare a drepturilor pensionarilor si armonizarea lor erarhică, toate categoriile de pensionari fiind în mâna unei singure autorităti. În practică însă, o dispozitiune riguroasă în acest senz nu s-a luat. Regimuri speciale de pensii pe categorii au fost create de atunci într-una. Chiar numai în domeniul pensiilor militare avem regimuri si legi speciale pentru jandarmerie, si aviatie, iar în domeniul civil si eclesiastic avem legi si case speciale pentru pensii la C.F.R., la Ministerul Sănătătii, la Case autonome, precum si regimurile existente în provinciile surori, pe cari a trebuit să le mentinem.
    Că lucrul este asa si trebuie să rămână astfel face dovadă textul art. 2 din anteproectul legei generale de pensiuni întocmit anul trecut de de Finante, care stabilea că intră sub prevederile legei (aceea care se elabora) toate categoriile de pensionari, afară de acelea cari dispun de legi, regimuri si case de pensiuni proprii cari vor continua să fiinteze si mai departe asa cum sunt, dacă ele singure nu ar cere trecerea la Casa generală de pensiuni a Ministerul de Finante.
    Prin urmare, regimuri de legi speciale existând, ideia creărei unui precedent prin o lege specială pentru pensionarii militari este exclusă. Iar facultatea de-a fiinta sau nu sub regimul unificat, fiind admisă de Ministerul de Finante, cum dovedeste anteproectul de lege din anul trecut, această facultate nu poate fi interzisă pensionarilor militari.
    Vom vedea mai departe si alte temeiuri cari pledează în favoarea acestei mult asteptate măsuri.
    Adevărul, 24 mai 1934, p.5

    Adevărul, 5 iunie 1934, p.5
    CRONICA MILITARĂ
    Necesitatea legii speciale pentru pensiile militare de general Alexe Anastasiu
    Cu ocazia prezintării unui memoriu cerut de Ministerul de Finante, cu întâmpinări asupra anteproectului legii generale de pensiuni întocmit de acel minister (Casa generală de pensiuni) anul trecut, Societatea ofiterilor în rezervă si retragere “Carol al IIlea”, printr-o declaratie preliminară, arăta că adunarea generală a societătii, constientă de conditiunile exceptionale sub care trebuie privită si solutionată, prin lege, chestia pensiilor militare, rămâne nestrămutată în credinta că administrarea deplină a acestor pensii trebue să se facă neapărat sub autoritatea Ministerului Apărării Nationale si pe baza unei legi speciale, cum se face si în alte tări si cum s-a mai făcut cu succes, altă dată, si la noi.
    Declaratia aceasta prealabilă a Soc. “Carol al II-lea”, făcând aluzie la starea precară a pensiilor militare de la război încoace, exprimă o crudă si extrem de dureroasă realitate.
    Dar dacă starea aceasta precară a pensiilor noastre militare ar fi determinată numai de criza economică si financiară postbelică, este evident că ea n-ar justifica elaborarea unei legi de pensii speciale pentru militari, întrucât consecintele crizei, atingând toate categoriile de bugetari, în mod egal si, respectiv, proportional, nu se pot cere si nici acorda exceptiuni si privilegii. În realitate, însă, nu este numai criza cauza existentei si gravitătii stării precare în chestiune.
    Cauza sau mai bine zis cauzele genetice ale stării precare a pensiilor militare derivă în cea mai mare parte numai din eroarea ce s-a făcut în 1902, când pensiile militare s-au unificat cu pensiile civile, precum si din crearea prin legea din 1925 si dispozitiunile de birou pentru aplicarea acestei legi pentru pensionarii militari si exclusive numai contra lor, a unor conditiuni de tratament pe cât de nedrepte, pe atât de vexatoare.
    Astfel, în 1926, cu ocazia majorării indemnitătii (indemnizatiei, n.n.) de scumpete a pensiilor, în mod general, cu 25 la sută, în ce priveste pensionarii militari, s-a dispus 2 ca – aplicându-li-se si lor acest coefficient, “suma rezultată să nu întreacă în tot cazul pentru căpitan de … atâta, pentru maior de … atâta si asa mai departe pentru toate gradele, adică o limită maximală, pe grade, care nu s-a prevăzut însă pentru nici o altă categorie de pensionari. De aici a rezultat neajunsul jicnitor că pensiile militare au rămas inferioare pensiilor civile, nu numai la grade egale, prin asimilare, dar chiar si decât a unor grade mai mici. Asa de ex., pensia unui învătător, care prin asimilare – fiind primul grad în erarhia profesoratului de carieră – ar corespunde gradului de sublocotenent, nu numai că esind la pensie primea mai mult decât un sublocotenent, locotenent ori chiar căpitan, dar depăsind ierarhia ofiterilor inferiori, primea mai mult si decât un maior, aliniindu-se pentru cuantumul pensiei cu locotenent-colonelul. Cunosc personal cazul unei institutoare, cu gradatii, care avea pensia mai mare decât a sotului ei general.
    În ce priveste domeniul pur militar, după cum am arătat în articolul precedent, un maior are solda mai mare decât pensia unui general, situatie penibilă care însă nu există în domeniul civil pentru grade similare.
    Contrastul nu arată că soldele sunt mari, întrucât în realitate si ele sunt mai mult decât insuficiente, ci numai spiritul anarhic ce stăpâneste erarhizarea pensiilor militare si absolut numai această categorie de pensionari.
    Alt caz de nedreptate. Pensionarii militari primesc pensii foarte diferentiate între ele pentru grade si drepturi egale, după data esirei lor la pensie. Astfel, un general trecut la pensie înainte de 1919 primeste mai putin decât un general esit la pensie după 1919, desi au aceiasi ani de serviciu si au avut aceeasi vârstă la data pensionării.
    Această diferentiere este desigur iratională si nedreaptă.
    Cerintele existentei, obligatiunile sociale, consideratiunile de prestigiu si de demnitate corespunzătoare gradului, fiind identice, motivul că unul apartine unei legi de pensiune mai veche, iar altui unei legi mai nouă, este absolut brutal. Bursa vietii nu stabileste preturile pietii pentru pensionarii militari, aparte si după data pensionării lor.
    Alimentele, îmbrăcămintea, chiriile, medicamentele etc. sunt plătite de pensionari după cursul pietii de astăzi, nu acel de la data pensionării.
    O anomalie strigătoare pentru ofiterii pensionari o formează apoi chestiunea indemnitătilor, ca adaose la solda activilor cari nefiind supuse retinerii de 10 la sută pentru pensie, sunt din această cauză nereversibile la pensie. 3
    Procedeul este nedrept si neloial, iar practicarea lui păgubeste prestigiul statului (subl.n.), fată de acei ce nu si-au precupetit viata pentru el, cu mult mai simtitor decât reprezintă profitul bănesc ce-l poate aduce această măsură.
    Înainte de 1916 exista un supliment la solda propriu-zisă a activilor, sub titlul de indemnitate de activitate, nesupus la retinere si nereversibil la pensie, dar acel supliment raportat la cuantumul soldei era de circa 9 la sută. Acum la solda propriu-zisă «brută» se dau vreo 4 indemnităti, cari în total depăsesc o treime din cuantumul soldei, iar pensia se calculează numai asupra soldei bruto, după ce se mai deduc si cei 10 la sută, retinerea pentru pensie, desi pensionarii militari au plătit-o si ei fiind activi.
    Când procedeul se va schimba si se va fixa pentru stabilirea pensiei un procent general de atâta la sută din salar pentru civili si, prin consecintă, pentru militari, măsura va fi dezastruoasă pentru acești din urmă. Functionarii civili n-au asemenea indemnităti, iar sporurile create la salarul lor prin «gradatii» fiind supuse la retineri sunt reversibile la pensii.
    Este nevoie prin urmare de o lege specială, care să prevadă că pensia militarilor se referă la retributia lunară ce primesc, sub orice titlu, indemnitătile fiind supuse la retinerea pentru pensie si deci reversibile la pensie.
    Se pretinde că prin o nouă lege generală de pensiuni toate nedreptătile, anomaliile si vitregiile semnalate de pensionarii militari se vor înlătura, stabilindu-se un regim uniform, egal si echitabil pentru toti, corespunzător drepturilor respective. O asemenea lege mai toate guvernele de la 1926 încoace au anuntat-o, iar unele au dispus chiar pregătirea ei, dar n-au înfăptuit-o încă si afirmăm că nu vor putea-o înfăptui curând, chiar dacă vor tine sincer si hotărât s-o facă. Motivul: o nouă lege a pensiilor trebue să stabilească neapărat normalizarea lor. Or, normalizarea pensiilor, fără o prealabilă normalizare a salariilor, este inoperantă, exclusă; iar normalizarea salariilor este o măsură, dacă nu imposibil de realizat, în tot cazul o operatiune extrem de dificilă si de lungă durată.
    Este drept că în 1902 s-a putut stabili o asimilare a erarhiei civile cu erarhia militară, uniformizând salariile functionarilor statului prin referire la gradele si soldele militare; ceea ce a înlesnit si o echitabilă aplicare aplicare a legei generale a pensiilor din acel an. Dar de la 1902 până astăzi, lucrurile sau, mai bine zis, situatiunile s-au schimbat profund. După războiu mai cu seamă, în domeniul functionăresc civil s-au creat trepte intermediare aproape pentru fiecare grad erarhic de port si functiune. Asa de ex. înainte vreme exista la functionarii civili erarhia aceasta: sef de biurou, sef 4 serviciu si director. Demnitatea de director general era limitată numai la câteva institutii.
    După 1902 s-a generalizat functiunea de director general la toate ministerele si unele autorităti si servicii, de stat, judetene si chiar comunale urbane, mai înfiintându-se treptat si posturi de subdirectori generali, subdirectori, subsefi de servicii si subsefii de birouri etc., iar pentru fiecare post s-au creat câte două, trei si patru trepte ca de ex. impiegat cl. I, II, III, IV, sef de biurou principal, sef de birou de cl. I, II, III si asa mai departe. Caracteristica acestor creatiuni fiind că nu există în mod identic la toate departamentele autoritătilor si serviciilor (caselor) autonome ; iar conditiunile de numire, înaintare si salarizare a functionarilor de la unele din aceste compartimente functionăresti depinzând de titluri academice si tehnice de specialitate cari nu există la altele, este evident că un sef de biurou, de serviciu ori director de la sănătate, de la culte, de la industrie etc. nu este totuna cu corespondentul său de la un compartiment functionăresc, unde nu se cer titlurile si probele cerute celorlalti. Soldele fortuit diferă, iar nivelarea lor ar însemna pentru titrati o deposedare nedreaptă si ofensatoare.
    Raportând apoi functiunile acestea la erarhia militară si stabilind că seful de birou se asimilează gradului de căpitan, seful de serviciu unui maior, directorul unui colonel, iar directorul general unui general, cu cine asimilezi, la treaptă erarhică pe subdirectori si titularii de diferite grade: principal, de cl. I ,II, III etc. ?
    Cine si când va realiza oare o înteleaptă si justă armonizare ?
    Pentru pensionarii militari însă armonizarea pensiilor se poate face fără nici o dificultate, întrucât soldele militarilor sunt perfect armonizate. Un căpitan, un maior, colonel etc. din orice armă, serviciu sau garnizoană ar fi si din orice comandament ar face parte, având si autoritate si soldă si drepturi egale. Prin simpla raportare a pensiilor militare la solde, în baza unui coeficient la sută, egal pentru toti, se obtine armonizarea si se pune capăt stării haotice si anarhice. Iată de ce este necesară o lege specială pentru pensiile militare. O cere nu numai dreptatea, dar si logica.
    Sursa: Adevărul, 5 iunie 1934, p.5