Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Orice Armată îşi merită poporul !

armata intervenind la inundatiile din mai 2005 foto presamil.ro foto catalin ovreiu

Habar nu am de ce, dintr-o dată, toţi militarii pe care-i cunosc (şi Slavă Domnului că-i cunosc şi mă cunosc destul de mulţi) adoptă practica lamentărilor. Ca şi mine de altfel! O fi o caracteristică a educaţiei primite? Sau o fi un impuls al subconştientului nostru militar? Să ne plângem fricos-anonim şi să strigăm cu gura închisă ?

De fapt care e problema dragi colegi? Problema este că noi nu vrem să pricepem ceea ce Mugur Isărescu spunea (chiar ieri în ziarul Gândul) „franc” în faţă, ceea ce ăla pe care noi îl poreclim comandant suprem n-are „cohones” să ne spună: „Militarii au dreptate când spun că nu trebuie sacrificaţi, însă aritmetica bugetară este cinică şi nu ascultă de motivaţiile sociale”, spunea guvernatorul BNR. Tot referitor la acest subiect Mugur Isărescu dădea exemplul pensionarilor militari, “care au ieşit la pensie datorită reformelor din sistemul armatei”. El însuşi povestea cum în anul 2000, când ocupa funcţia de premier, s-a dus la Bruxelles şi oficialii NATO i-au spus că România are o armată de tip estic, care trebuie redusă drastic, şi au întrebat dacă statul este pregătit să asigure pensiile persoanelor care ies din armată. Ghiciţi care a fost răspunsul? Ţineţi cont că pe vremea aia Traian Băsescu era ministru, doamna Udrea încă nu ştia ce e aia poşetă de piele, Raluca Turcan doar ce terminase facultatea la Moscova (?) iar premierul Boc abia visa sa intre în Parlament ca deputat !

De ce vă miraţi că “cinismul” bugetar împreunat cu propaganda şi prostirea populaţiei nu vă recunosc meritele? Aşa va fi întotdeauna. Cum spunea Latinul? Dolce et decorum est Pro Patria mori! (sau mai bine spus…dulce e sa mori pentru Patrie!). Mai e ceva nou în ecuaţia asumărilor guvernamentale răsturnate peste noapte? Ce mai tura-vura! Nu vedeţi reacţiile maselor zăpăcite de atâta propagandă băsesciană? Salarii nesimţite, pensii nesimţite etc! De când nu aţi mai simţit atâta ostilitate din partea “publicului larg”? De pe 21 decembrie 1989, aşa e?

V-au vopsit în culorile cele mai negre, v-au acuzat că sunteţi principala cauză a nesimţirilor bugetare (în timp ce ei făceau afaceri de milioane direct cu bugetul) v-au acuzat de securism (în timp ce ei aveau posturi babane înainte de 1989 pe la diverse reprezentanţe externe!) şi de toate relele acestei naţii (în timp ce propriii membri de partid încasau sume fabuloase doar din participarea prin AGA şi alte Consilii de Administraţie). Le-a fost frică de Rusia şi au vrut cu tot dinadinsul în NATO, ca să se mai plimbe şi ei pe la Bruxelles. Acuma vă scuipă şi vă înjură fiindcă le cereţi să-şi ţină cuvântul promis! Pentru ei se poate, pentru voi, nu!

V-au pus în genunchi şi v-au adus pe cap diverşi şefi care-aveau singura calitate că sunt colegi de facultate, veri, fraţi, cumetri sau parteneri de afaceri cu şeful statului ori cu diverşi miniştri. Căci, în ultimii ani, obedienţa a devenit principalul criteriu de promovare şi nu competenţa. Obedienţa scabroasă, uleioasă, pupăcioasă şi umilitoare. Aţi înghiţit zâmbind tot ce-au avut ei în “planul de afaceri”: retrocedări, avansări şi tăieri de bugete. Rânjind satisfăcut, i-aţi văzut pe toţi analfabeţii şi pe toate paraşutele dându-vă lecţii de morală creştină şi de onoare militară. Aţi înghiţit gândindu-vă la familii şi la cariere. Şi-acuma vă miraţi că bătaia de joc continuă?

De ce atuncea vă miraţi că un premier “de buzunar” nu are nici în clin nici în mânecă cu Armata sau că un josnic afacerist de Ilfov se laudă că ar fi Ministru al Apărării? Asta suntem şi asta merităm! Nici măcar clasă socială nu mai suntem ci un fel de Paria! Cu avansări fără noimă, generali de carton făcuţi peste noapte doar în conformitate cu hachiţele unui preşedinte incoerent, cu o debandadă generală chiar şi în structurile de forţă ale sistemului national de apărare, la ce vă aşteptaţi? Chiar vă puneţi speranţa în Gabriel Oprea?  Sau în legile ţării? Greşiţi! Nu vedeţi? Primari de sector defilând în uniformă de general, primari de comune în uniforme de marină, partide făcute peste noapte pe lângă Cercurile Militare, hectare întregi de teren ale Armatei transferate către protipendada politică, afaceri de milioane de euro pe lângă contractele de înzestrare, un dispreţ profund faţă de toate acordurile încheiate de statul român cu NATO etc. Chiar credeţi că veţi fi ascultaţi? Sunteţi naivi!

Orice popor îşi merită, cu vârf şi îndesat conducătorii şi orice Armată îşi merită poporul. Dar parcă atâta bătaie de joc la adresa militarilor eu nu am mai văzut !

cpt.cdor (rez) ing Ovidiu Mihalache
13 ianuarie 2011

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

42 Responses to “Orice Armată îşi merită poporul !”

  1. Trofin says:

    Asemenea opinii nu trebuie ignorate. Le sustin .
    Ce trebuie facut insa pentru a recupera demnitatea de militar murdarita de cei care se pretind a fi salvatorii neamului si carora va trebui sa le acordam vesnica recunostinta fiindca , prin sacrificarea noastra , au salvat , chipurile , neamul romanesc de la perzanie ?.
    Ridicola motivatie!.
    Oare trebuie sa gasim alte forme de organizare a militarilor pentru cariera militara activa s-a inceiat , altele decat asociatiile , sindicatele , ligile si altele necunoscute inca fiindca toate si-au dovedit lipsa totala de angajare si de competenta in sustinerea cauzei comune a militarilor : DEMNITATEA ?
    Multi marsavi politici , din toate regnurile , vad problema noastra numai din unghi financiar. Fals !. Financiar suntem platiti cat traim , dar demnitatea trebuie sa dainuie si dupa disparitia noastra fizica. Istoria este un sir interminabil de actiuni militare , inclusiv prezenta vremelnica a denigratorilor de azi este tot un rezultat al actiunilor militare. Nu este asa domnule Iliescu , domnule Petre Roman , domnule guvernant de ieri , de azi , de maine ?.
    Bine ar fi ca acest articol sa antreneze schimb de opinii intre civilizate intre oameni care au ceva de spus iar aceia care au in sange mistocareala sa astepte putin.

  2. razasul says:

    mda, aveti dreptate si, asta nu e tot, oare pentru ce au murit ai nostri si au transpirat generatii de inaintasi pentru o Romanie unita, pentru ce?, pentru a o vine o clasa politica in frunte cu basescu, boc si clica lor, pentru a-si proteja si impune interese personale fara nici o legatura cu interesele milioanelor de romani, pentru a vinde cate putin in fiecare zi din Romania, nu cred ca exista roman din Romania asta a noastra de care sa nu-si fi batut joc, cu exceptia desigur a acolitilor lor de “smenarii” din bani statului, de fapt ai nostri ai tuturor dar, pe care si i-au insusit fara nici un fel de scrupule, nu este vorba despre patriotism despre care unii zic ca este invechit, nu este invechit, Doamne fereste sa nu ajungem ziua in care sa regretam, si in care sa ajungem sa nu mai avem o tara pentru care sa simtim sentimentul de “patriotism”, cine studiaza fiecare fenomen care se intampla in zilele noastre, isi da seama ca actuala clasa politica ne indreapta spre asemenea zile, ca singurele ei interese sunt pentru propria “burta si punga”, in rest, “Dumnezeu cu mila”, ne imping spre destinatia “scapa cine poate”, oare de ce suntem un popor atat de credul si fraier, asta e…

  3. colonelul says:

    ACUM 10 MINUTE,COLONELUL DOGARU A ANUNTAT PROTESTE PE 24 IANUARIE. DESCHIDETI OCHII SI MAI ALES URECHILE. ESTE POSIBIL SA SE ACTIONEZE IMPOTRIVA NOASTRA. TELEFONUL FARA FIR TREBUIE SA FUNCTIONEZE INTRE NOI. INFORMATI-VA SI..LA LUPTA NU LA INTANS MANA LA ACESTI PARVENITI. SA AUZIM DE BINE

  4. lucius says:

    Cu respect domnule cpt.cdor (rez) ing Ovidiu Mihalache,
    Va informez ca eu nu “am adoptat practica lamentarilor”. Va cunosc si ma cunoasteti tot de pe acest blog si daca nu ma insel, la un articol de-al dvs. chiar am spus ca nu sunt de acord cu lamentarile/tonul plangacios.
    Am mers pe principiul “iesirii la bataie”, al luptei, pentru simplul motiv ca am iubit armata, am crezut in ea si inca ma consider militar. Militaru are onoare nu numai la nivel declarativ, sub forma salutului militar ci si prin ceea ce face si cum reactioneaza in toate momentele sale.
    Problema Mugur Isarescu este inteleasa de catre mine, de foarte mult timp … am probleme de intelegere in primul rand fata de colegii mei activi, inca.

  5. khukuri says:

    razasul a scris:
    ”, oare de ce suntem un popor atat de credul si fraier, asta e…

    …pentru ca astia am mai ramas razasule.Oamenii care aveau intradevar ceva de spus in tara asta au cam plecat in toate zarile.Si acest fenomen nu a fost tratat cu indiferenta , a fost chiar incurajat.Dar in ciuda incurajarilor mai pe fata ,mai voalate ale comandantului suprem militarii in rezerva nu se se dau plecati.Atunci comandantul suprem rezolva problema:
    1. le-a taiat drastic pensia astfel ca cei in varsta parasesc sistemul pe cale naturala
    2. care mai sunt in putere si nu le mai place in romania…
    Domnul presedinte care nu mai este nici pentru mine comandant suprem conf.deciziei nr.59486/31.12.2010 nu are ingaduinta fata de adversari oricare ar fi ei.A atacat deopotriva adversari politici,institutii ale statului,categorii sociale ,nu iarta nimic incepand cu bebelusii si terminand cu pensionarii.Acum a venit randul nostru.Faptul ca ne-a lasat la urma ma face sa cred ca totusi se teme de noi.Domnilor suntem ultimul punct de sprijin.Daca acest punct de sprijin cade,efectul psihologic asupra populatiei va fi devastator,iar calea spre dictatura ,libera.

  6. autorul says:

    Domnule Lucius,

    Una dintre principalele evidente este ca, intr-adevar, ne-am mai intalnit. A doua evidenta este ca oamenii astia (sper ca imi permiteti sa le spun “oameni”) au inoculat inclusiv sintagma de “fosti militari”. De parca ar exista fosti medici sau fosti avocati sau fosti ingineri !!! A treia problema este a colegilor dumneavoastra! Vedeti, asta e marea problema: cu totii am fost “activi” si stim foarte bine cum se desfasurau lucrurile. Sa nu-i blamati prea mult. Anestezierea este totala! Daca, de exemplu, in ultimele mele luni de lucru in SMFN, prin 2008, indrazneam sa spun ceva rau despre Base…eram imediat apostrofat. Bine, eu am avut avantajul unor conjuncturi mai favorabile, sa spunem, astfel incat nu am fost fortat sa suport toata greata supusa a sclaviei fostului sef al SMG.
    Lasati-le colegilor dumneavoastra si aceasta prezumtie a anestezierii constiintei de catre un sistem militar mult prea supus, prea plecat, prea umil si prea sclavagist asa cum si l-a dorit presedintele si asa cum l-a implementat fostul sef al SMG.
    Nu-i judecati inca pe fostii dumneavoastra colegi!
    Cu stima,
    cpt.cdor OV.M.

  7. khukuri says:

    colonelul a scris:

    13 Ianuarie 2011 la 12:46 pm
    ACUM 10 MINUTE,COLONELUL DOGARU A ANUNTAT PROTESTE PE 24 IANUARIE. DESCHIDETI OCHII SI MAI ALES URECHILE. ESTE POSIBIL SA SE ACTIONEZE IMPOTRIVA NOASTRA. TELEFONUL FARA FIR TREBUIE SA FUNCTIONEZE INTRE NOI. INFORMATI-VA SI..LA LUPTA NU LA INTANS MANA LA ACESTI PARVENITI. SA AUZIM DE BINE

    IN SFARSIT!!!

  8. cocorul says:

    Astfel de articole sa fie publicate in toate cotidianele si sa fie inmanate celor care ne reprezinta pe la diferite posturi tv sa le citesaca cu voce tare.

    Deocamdata constat ca nu avem o VOCE ferma si o atitudine care sa schimbe imaginea schimonosita promovata in fata populatiei, a statutului, rolului si meritelor pe care le are Armata in tara noastra si nu numai. Libertatea de care se bucura multi acum nu ni se datoreaza si noua, militarilor(in activitate, rezerva si retragere-a nu se uita)?

    Toata lumea ne huleste. De ce? Trebuie sa se intample iar o nenororcire pentru ca populatia acestei tari sa fie nevoita sa strige cu disperare “Sa vina armata!”?

    Sunt sigur ca majoritatea camarazilor nostri au darul oratoric si pot scrie si sa vorbeasca, astfel incat sa sensibilizeze populatia. Dar camarazii nostri stiu sa se exprime nu pentru ca au o anume inclinatie ci si pentrul faptul ca scoala militara a fost una pentru elite si nu cum cred unii facuti “la apelul de seara”.

  9. autorul says:

    Pentru Cocorul

    Astfel de articole, asa cum sunt cele scrise de mine, nici nu ar trebui sa apara. Si este o slabiciune a noastra, a celor care facem parte din sistemul militar. Spun asta deoarece ele clasifica o anumita stare de slabire a moralului ajuns la cele mai joase cote din istoria Armatei Romane. Este o slabiciune organizatorica si morala, deoarece nemultumirile sistemului nu pot fi preluate exclusiv de cate comandanti cu sarcini care le exced posibilitatile.

    Gresiti, sincer, atunci cand spuneti ca acest tip de articole trebuie publicate in presa „larga”. Acest tip de articole ar trebui mai intai preluate de catre MapN, dar nu ne imbatam cu apa rece atata timp cat responsabila este”doamna Adela”, secretara de la partidul fantoma numit UNPR, care are grija nu de imaginea Armatei ci doar de imaginea lui „Gabi”.

    Principala amenintare la adresa securitatii nationale nu este, dupa cum stiu eu, manevra adversarului ci tocmai moralul propriilor militari. Caci, totusi, presupun ca si noi suntem oameni, facuti din carne, sange si suflet. Si noi avem familii, neveste si copii. Dar, probabil, prea ocupat intre doua vanzari de terenuri agricole si-o cedare de teren intravilan, o tradare de partid si-o motiune pe tema Turismului, domnul ministru nu mai are timp si de Armata. Dumnealui este doar ministrul Apararii, nu si ministrul Armatei. Acolo e presedintele care dicteaza si, mai nou, tanarul sau aviator care incepe sa execute!

  10. eugen says:

    Toata stima , D-le cpt.cdr. . Un articol excelent pe care ar trebui sa incercati sa-l publicati si in alte mijloace massmedia. Este foarte clar ca suntem intr-un razboi cu lingaii portocalii din care nu poate fii decat un singur invingator . Trebuie sa avem verticalitate si mai presus de orice trebuie sa ramanem UNITI . In urmatoarea perioada vom fii atacati si supusi la mari presiuni . LA LUPTA CAMARAZI

  11. autorul says:

    Domnului Eugen,

    O sa va dezamagesc partial domnule Eugen. Acest indemn „LA LUPTA CAMARAZI” nu poate fi de actualitate. Militarii sunt, din fericire (sau din nefericire) singurii cetateni care nu au dreptul sa strige „LA LUPTA”. Militarii pot doar sa MEARGA LA LUPTA, in timp ce altii rontaie biscuiti pe marginea santului poleit cu aur, acolo unde Parlamentul sau Guvernul i-a trimis! In momentul in care noi ne-am nascut a doua oara (sper sa nu fie o blasfemie!) jurand pe tricolor, a avut cineva in minte vreun partid? Sau vreo doctrina politica?

    O sa va mai dezamagesc de inca doua ori domnule Eugen!. Prima data cand o sa va contrazic referitor la verticalitate! Ce este aia „verticalitate”? Ultimul militar „vertical”, dupa parerea mea, inca se mai zbate sa ia aprobare de la Comandamentul Logistic ca sa-si ia si el o perecehe de pantofi cu 10% mai ieftini! In schimb, atunci cand vorbiti despre „unitate”, aici problema este mult mai profunda! Este la fel ca si cu „solidaritatea” guvernului cu poporul. Vi-l mai amintiţi pe Videanu când spunea că şi „lui” i s-a redus salariul cu 25 %? L-aţi crezut? Păi ce, Videanu trăieşte din amărâtul ala de salariu de ministru? Revenind la îndemnul dumneavoastră infantil. Cine cu cine să se unească, atâta timp cât avem atâţia colonei şi generali care şterg parbrizul şoferului bucătăresei de la Cotroceni ca să mai primească vreo tresă sau vreo stea?

    Vă voi da dreptate atunci când va veni vorba despre presiuni. Obişnuiţi cu retorica ordinelor de tip C.C. al P.C.R., să nu vă miraţi că veţi primi tot felul de „invitaţii” sau „sugestii”. Asta e bine, să ştiţi. Atâta ştiu să facă. Nici măcar nu mai au puterea să ameninţe aşa cum se ameninţa pe vremuri!

    În concluzie, domnule Eugen,
    Capul sus şi pieptul înainte!

    cpt.cdor (r) OV.M.

  12. Rada C. Gavril says:

    Anul !989: ,,ARMATA E CU NOI!”

    Anii 1995-2005(aprox.) ,,Afaraaa!!! NU MAI E NEVOIE DE VOI!””

    Anul 2010: ,,ARMATA?!? … LA GUNOI!!!!”

    ,,SA NU DEA DUMNEZEU SA AVETI NEVOIE DE NOI!”

    Ca de obicei, un ADEVAR(UL) utilizat in scopul manipularii!
    Mesajul? ,,Uite popor la nesimtiti, cum iti sug sangele!”
    Cele doua exemple pot fi adevarate, DAR REPREZINTA APROX. 0,00001%, adica doar 1 la 10.000.
    Altfel sa va fie de bine mancatorilor de …!

    Chiar asa foame va este?
    Totusi cu cat sunteti platiti pentru publicarea marsaviilor?
    Stiam ca d-l Patriciu, altfel om cu principii LIBERALE FERME(?), are suficienti bani, ca nu se preteze la asemenea potlogarii.
    Textul este comentariu, neacceptat, la un articol publicat pe site-ul Adevarul( http://www.adevarul.ro/actualitate/eveniment/Pensia_militara-_cine_pierde_si_cine_castiga_0_407359892.html )
    Replica:,,Rada C.Gavril13.Jan.11-12:12hs
    — Comentariu dezactivat din motive de securitate/spam — ,,

  13. CopperNick says:

    Eu as propune SCMD sa verifice prin cerere adresata oficial MAp care este diferenta intre fondul de pensii pe decembrie 2010 si fondul de pensii din luna in care toate pensiile vor fi platite. Tare mi-e teama ca noua cifra ar putea fi ceva mai mare. Si atunci pentru ce toata tevatura? Probabil pt ca in viitor sa apara si o lege anuala a pensiilor, asa cum legea unitara a salarizarii e dublata de o lege anuala. Ca urmare, noua lege ar putea zice ca punctul de pensie pe 2013 de exemplu sa fie 400 ron in loc de 732,8.

  14. ben says:

    Din păcate, nu inţelegem un lucru:

    MApN este atras într-o CURSĂ. O cursă a oprobriului public. A explicat cineva, pe vreun post tv cum se recalculează pensiile SRI-ştilor, SPP-iştilor, STS-iştilor, celor din SIE, sau mai ales securiştilor lui Ceauşecu care au torturat şi ucis oamenii??? Doamna Lupu de la Finanţele Armatei…vorbeste in numele tuturor_ Sunt sigur că nu. Pe ceilalţi cine îi reprezint. Cine trebuie să vorbească??? Aseară mi-a fost dat să văd, pe Realitatea TV, nişte domni invitaţi la emisiunea Ultima Oră, printre care şi acel individ, “Garcea”, de la fosta Vacanţa Mare, cred. Povestea fiecare de experienţele lor urâte din armată. Deci aici s-a ajuns, atunci când se discută despre pensiile şi viaţa unor oameni, pentru care viitorul, din păcate, se află în urmă. Ca o paranteză, unde sa-l dea cei de la CMJ pe Garcea…de a ajuns el ca in armată să facă doar munci. Daca era un băiat deştept, era repartizat la Aviaţei, la Rachete antieaeriene, la Transmisiuni, unde se făcea carte…dar aşa….I-au găsit şi lui un loc, după rezultatele din fişa psiho şi alte criterii care or fi fost. Insa asta e o altă discuţie.
    Aşadar, nu vezi decât “fraierii” de la MApN şi câte un poliţist răzleţ, zgâiai pe undeva, cerând drepturile. CONCLUZIE şi întrebare tototdată: Ceilalţi, deloc puţini la număr, unde sunt domnilor. Răspunsul nu poate consta decât in două explicaţii: Ori nu fac obiectul recalculării, ori aşteaptă MApN-ul să se dea in petec pe toată media, apoi să vadă cum acţionează.
    Vă reamintesc: În 2009 s-au tăiat sporurile salariaţilor DOAR la MApN. Ceilalţi stateau si au rămas bine-mersi, in timp ce, pe toate posturile, era analizat fiecare plutonier major din Armată, cât de prost e şi de ce să primească vreun spor. In condiţiile in care in MApN sunt cele mai mici salarii din SNApOP. INTERESANT, NU?
    Astăzi a apărut pe un post, o individă..semianalfabetă-după exprimare, sindicalista fostilor subofiţeri..sau ceva de acest gen, care, efectiv urlând, isi cerea drepturile. PENIBIL. Jenant si penibil!!! Râde întreaga societate de ce a putut să producă Armata. Şi toată lumea pune etichetă.
    Dar vin şi întreb, unde sunt domnii generali-doctori ai Oştirii, care au o dicţie şi un discurs cursiv? Chiar nu pot sa ia atitudine, sa facă loby, să exprime in mod corect faptele cum stau? Repet…JENANT şi UMILITOR. Acest lucru se numeşte SINUCIDERE curată. Poza dinafară este:

    Un sistem care emana Incompetenţă, Ruşine, Frică şi multă, multă Lipsă de tact. Deşi cei mai mulţi au doctoratele luate in teme de genul…”Lupta cu inamicul…….bla, bla”

  15. cocorul says:

    Cu tot respectul d-le capitan comandor(rez) MIHALACHE, aveti in cea mai mare parte dreptate. Mi s-a luminat mintea mai ales cand l-am auzit pe dl. cdor TIBERIU FRATILA la Realitatea TV. Cum explica dansul ca mii de cadre militare in rezerva au sunat la MApN sa-i multumeasca pentru cresterea pensiei dupa recalculare si cum se aplica legea fara sovaire.
    Sa nu ne mai miram ce ni se intampla, daca un ofiter ca TIBERIU FRATILA, care a debutat in Marina Militara ca UTC-ist si PCR-ist feroce, de impartea pedepse in stanga si in dreapta ca nu erau bine pregatite planurile de activitati sau ca nu era bine organizata munca politico-ideologica. Dupa 1989, acest individ s-a strecurat prin structurile de presa ale armatei si iata-l acum (numit de marinarul sef), la carma Ministerului Apararii Nationale.
    Si ca el sunt destui in conducerea MApN. De aceea ni se intampla toate acestea.

  16. autorul says:

    Catre “Cocorul”

    Sunteti un pic cam necinstit. In sensul in care stiti foarte bine ciocnirile dure pe care noi, inginerii proveniti de la Academia Tehnica din Bucuresti le-am avut si cu un tovaras pe care-l chema Marin Gheorghe (pe vremea aia, prin 1992 parcă era şef pe la un Centru de calculatoare fără Calculatoare) si cu un nene, locotenent major de tip UTC/PCR pe numele lui Fratila. Tiberiu Fratila.

    Din nefericire nu va pot da nici dreptate si nici nu va pot sustine domnule “Cocorul”. Realitatea existentei mele alaturi de vestitul lingau multi-politic Tibi Fratila este atat de absconsa incat cred ca tastatura laptopului este mai utila discutarii altor subiecte decat cel al UTC-istului programat al Marinei Militare! De ce va impiedicati de un asemenea caracter? Ignorati-l! Pur si simplu!

    Pai, daca a ajuns secretarul UTC Fratila sa exprime pozitii de “valoare”, pe la diverse televiziuni inseamna fie ca mostenirea Amiralului Marin chiar ca sa propagat ca o bacterie in Armata, fie astia de la realitatea TV au infiintat o noua rubrica despre Stan si Bran. Sa va fie de bine domnule presedinte!

    Acelasi,
    cpt.cdor. (r) Ov.M.

  17. Pantera Roz says:

    @Ben:Iti dau dreptate intr-o privinta.Au ajuns 80.000 de pensionari MapN sa fie “aparati” la Realitatea TV de o tzatza,fosta subofiter,care urla isteric in studioul ala! Chiar nu se gasesc niste oameni cu cap dintre noi care sa prezinte calm,cu argumente,cu referiri precise la prevederi legale,unde au gresit guvernantii si MapN cu buna stiinta in procesul asta de recalculare?! Unde mai pui ca a aparut si Abraham aseara si facea apel la pensionari sa depuna urgent cereri de recalculare! A fost corectat ulterior de Dogaru,pe alt post TV,care a precizat sa se trimita contestatii,nu cereri de recalculare ! Deci inclusiv liderii SCMD sunt bramburiti!De Pricina nu mai zic,aseara a fost lamentabil,intra in niste contre aiurea cu Visan,in loc sa prezinte concret unde si cum gresesc guvernantii,incalcand legile.Asta pe de o parte.Pe de alta parte,si pensionarii MApN au dovedit ca nu au sange in instalatie…65.000 din 82.000 au depus cereri de adeverinte,48.000 le-au trimis la casa de pensii si 22.000 zic astia ca au fost procesate…La MAI au cerut adeverinte vreo 12.000 de pensionari din 66.000,din care 900 si ceva au fost procesate…Ce va spune diferenta asta?! Ca cei din MApN au vrut recalculare !!!Pai asta aveti,d-lor,ce va mai lamentati atat!Respectul meu celor din MAI !!! Ei se pot duce in justitie acum cu fruntea sus ! Iar ai nostri ca brazii se vor duce sa dea in judecata statul pt. ceva ce au cerut cu manuta lor proprie si personala ! Nu e sublim ?! Va urez “succesuri” la contestatii si in justitie,dar cu ONOAREA,cum ramane ?!

  18. Papa Oscar says:

    Da Pantera!
    Asa este! Pentru ca spre exemplu pe ,,roarmy230,, se discuta despre orice, cred ca in curand o sa discute si despre ,,sexul ingerilor,, cu, evident consecintele de rigoare, Isi dau la gioale, verbal, de trei zile dupa sistemul,, cine-i mai tare in parcare”: barati cu femei, barbati cu clonele unora de pe aici. Nici unul nu a procedat la analiza minciunilor si idioteniilor debitate de Lupeasca si Fratila. Sa scoata in evidenta sa demonteze marsaviile debitate de cei doi si nu numai, in media.

    NU TREBUIE SA PROTESTEZI SPARGAND GEAMURI, DAR FA-O INTELIGENT PE ORICE SITE UNDE SUNTEM PICTATI IN FEL SI CHIP!

    Foarte bine d-l Rada, l-am gasit si pe ziare .com, aici http://www.ziare.com/pensii/pensii-militare/pensionarii-militari-ii-dau-in-judecata-pe-boc-oprea-igas-si-maior-1068361 .

  19. M.P. says:

    Guvernul mi-a luat pensia nu şi onoarea de SOLDAT,

    Privesc cu uimire ceea ce ni se întâmplă zilele acestea, nouă, militarilor trecuţi în rezervă. Printr-o lege nedreaptă pur şi simplu suntem condamnaţi la umilinţă şi mizerie fără să avem nicio vină.
    Mărturisesc faptul că în acest moment mi-ar fi plăcut să fiu undeva departe într-un teatru de război, într-o tranşee săpată în solul arid şi fierbinte aşteptând cu degetul pe trăgaci apariţia inamicului. M-aş fi simţit mai bine, aş fi fost în elementul meu gândindu-mă că poate voi avea ocazia să-mi duc până la capăt jurământul dat faţă de ARMATĂ ŞI DE ŢARĂ. Aş fi avut ocazia să pun în practică ceea ce am învăţat, m-aş fi simţit apărat de camarazii din aceeaşi tranşee şi pregătit să fac cu brio faţă unui atac din partea unui inamic căruia, soldat ca şi mine, i-aş fi arătat tot respectul cuvenit şi apoi l-aş fi scos din luptă. Nimic din toată această grozăvie a războiului nu m-ar fi înspăimântat ci, dimpotrivă, ar fi dat sens vieţii şi crezului meu de ostaş.
    Din păcate sunt obligat să stau aici în poziţia „drepţi” şi să primesc drept în faţă, în loc de glonţul izbăvitor al unui inamic nobil, scuipatul otrăvit şi mincinos al unui prim ministru care s-a specializat în a mă face pe mine şi pe camarazii mei nesimţit, încercând, în felul acesta, să-şi justifice propria incompetenţă.
    Este greu de îndurat o astfel de situaţie, este greu să te uiţi în ochii propriilor copii pe care ani de-a rândul i-ai văzut doar între două misiuni sau două aplicaţii, este la fel de greu să faci calcule cum să împarţi rămăşiţele unei pensii pentru a-ţi asigura existenţa de maine încolo. Cel mai greu este însă să-ţi explici şi să explici şi altora faptul că tu nu eşti nesimţit.
    Cum poate fi nesimţit copilul care la 14 ani intra pe porţile liceului militar şi la vârsta când alţii erau alintaţi de părinţii grijulii, elevul de liceu militar învăţa sensul dur al cuvintelor „ORDONAŢI, AM ÎNŢELES”. Cum poate fi nesimţit adolescetul care strângând patul pistolului mitralieră în mână şi scuipându-şi plămânii în masca contra gazelor învăţa, pas cu pas, cum să-şi apere tara. Cum poate fi nesimţit bărbatul care toată viaţa a pus mai presus decât interesele personale interesele Armatei şi ale Ţării şi în momentele de cumpănă şi-a respectat jurământul depus. Cum poate fi nesimţit când după o viaţă închinată Armatei României SOLDATUL trece în rezervă aşteptând ca în orice moment să fie chemat pentru a-şi arăta ataşamentul faţă de Drapel.
    Ei bine, în opinia domnului prim ministru, acest OM care şi-a dedicat viaţa apărării ţării POATE FI NESIMŢIT! Şi asta deoarece lună de lună îşi primeşte smerit dreptul de pensie câştigat cu preţul întregii lui vieţi închinată în slujba apărării integrităţii teritoriului peste care, domnul Boc, a fost numit prim ministru.
    Cine i-a dat acest drept la pensie? Poporul român. Şi atunci de ce SOLDATUL ROMÂN trebuie să fie nesimţit?
    Domnul Boc, deţinătorul tuturor adevărurilor din anul de graţie 2011 este singurul care poate să ne lămurească.
    Ei bine, dragi camarazi, se pune întrebarea firească ce putem face în această situaţie pentru care nu am fost pregătiţi? Greu de dat un răspuns. Acesta trebuie căutat în structura noastră de soldaţi, singura valoare care nu ne poate fi luată sau pângărită.
    Am fost educaţi în spiritul dreptăţii şi al onoarei, am învăţat cum să ne sprijinim la greu pe propriile forţe şi pe ceilalţi membrii ai echipei, am învăţat cum să să luptăm. Trebuie să o facem şi de data aceasta. Cu o singură excepţie. Armele noastre trebuie să fie doar pârghiile pe care ni le oferă democraţia. Există însă similitudini cu arta de a duce un război şi asta este în avantajul nostru.
    Într-un război nu poţi să rezişti singur ci trebuie să te bazezi pe echipă. Niciodată mai mult ca acum se simte nevoia de a fi uniţi.
    O luptă nu se câştigă fără disciplină. Deci trebuie să fim disciplinaţi!
    Nu poţi să ieşi învingător într-un război decât dacă eşti condus de lideri adevăraţi. Deci haideţi să ne stabilim drept lideri pe cei care pot şi doresc să de conducă spre victorie.
    Într-o democraţie poţi ieşi învingător doar dacă respecţi anumite reguli. Haideţi să învăţăm să aplicăm aceste reguli.
    Cu siguranţa nu vă fi un război fulger, dar ce mai contează atunci când miza este recâştigarea onoarei de SOLDAT!?

    Un soldat, lt. col.(r) Marian POPA

  20. akord75 says:

    @Marian popa
    frumos si adevarat de la primul la ultimul cuvant

  21. gigel says:

    Tot respectul M.P. ; de la un fost absolvent LM , Breaza ’74 .

  22. khukuri says:

    pantera roz si papa oscar.

    Ia spuneti cam cum va suna mesajul scris pe spatele taloanelor de pensie pe lunile august si septembrie:

    “In vederea aplicarii prevederilor art.3 din Legea nr 119/2010,VA ADRESAM RUGAMINTEA DE A SOLICITA centrului militar unde ati fost luat in evidenta la data trecerii in rezerva DOCUMENTELE NECESARE RECALCULARII pensiei militare”
    Personal nu am cerut adeverinta si am devenit suspicios tocmai datorita acestei formulescrise cu majuscule care mi se pare ca suna ca dracu.
    Asadar fiind lipsa la apel ,in data de 26 noiembrie centrul militar a gasit de cuviinta sa-mi trimita un document pe care il voi numi INFORMARE si care suna asa(voi folosi majuscule intrucat sublinierea nu este posibila):

    Domnului
    ……………………

    Pentru aplicareaLegii nr.119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor si Hotararii de Guvern nr.735 din 20.10.2010 pentru aprobarea metodologiei de recalculare a pensiilor potrivitlegislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor , conform legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor,VA INFORMAM ca in conformitate cu art.2 din HG.735/2010 in calitatede pensionar militar(sau urmas),VA PUTETI ADRESA centrului militar pe a carui raza domiciliati sau unde atifost luat in evidenta la data trecerii in rezerva, PENTRU A OBTINE documentele doveditoare necesare recalcularii pensiei militare de stat,respectiv adeverintele de venit lunare pentru perioada de activitatein MApN.
    TOTODATA VA INFORMAM,CA POTRIVIT ART.6, alin.(4) din HG 735/2010 PENTRU PERIOADELE CARE CONSTITUIE STAGIU DE COTIZARE SI PENTRU CARE NU AU PUTUT FI DOVEDITE VENITURILE REALIZATE LUNAR,SAU DOCUMENTELE DOVEDITOARE NU AU FOST DEPUSE IN TERMENUL PENTRU RECALCULARE PREVAZUT DE LEGE LA DETERMINAREA PUNCTAJULUI MEDIU ANUAL SE UTILIZEAZA SALARIU MEDIU BRUTPE ECONOMIE DIN PERIOADELE RESPECTIVE.
    De asemenea VA REAMINTIM ca pe cuponul de pensie din lunile august/septembrie 2010 ATI FOST INVITATI sa va prezentati la centrul militar pentru obtinerea documentelor necesare recalcularii pensiei militare potrivit Legii 119/2010

    ///////////
    Asadar sper ca sesizati perfidia formularii din ambele texte ba chiar in cel de-al doilea text in aliniatul scris cu majuscule avem de a face cu ceva intre santaj si inselaciune (as compara-o cu phishingul din mediul virtual).Asta dovedeste din punctul meu de vedere ca si ei sunt constienti de nelegalitatea actiunii.
    Pe de alta parte foarte multi au cazut victime acestui mod parsiv in care au actionat.Din cate am inteles au mers pana la capat cu perfidia si in titlul cererii de adeverinta au introdus sintagma””……in vederea recalcularii pensiei potrivit Legii…””si probabil au folosit aceste adeverinte pe post de cerere de recalculare.Altfel nu-mi pot explica afirmatia lor ca 80%din pensionarii mapn au cerut recalcularea.Insemna ca 20% nu au cerut adeverinte.

  23. Valentin says:

    @D-nul Marian Popa – Numai un militar poate intelege in profunzime acest articol, DAR: tocmai pe exceptia enuntata de dumneavoastra (,, Armele noastre trebuie să fie doar pârghiile pe care ni le oferă democraţia”) s-au bazat si actualii guvernanti in masurile luate impotriva militarilor!La cata incompetenta,nesimtire si ura arunca acesti guvernanti portocalii asupra noastra,nu exista sorti de izbanda numai cu parghiile finute ale democratiei.De cel putin un an tot speram ca problemele noastre sa urmeze un curs firesc si logic,pe baza principiilor democratice moderne,pe baze legale,dar in Romania(sub regimul mafiotilor portocalii) nu tine cu asa ceva.Este prea tarziu sa mai creditam institutiile statului (aflate sub dictatura lui basescu!)…RAUL s-a facut si nu va disparea decat odata cu aceasta clica de mafioti pd-listi.

  24. Pantera Roz says:

    @KHUKURI : Pai bucura-te,colega,inseamna ca esti deja VIP,daca te-au bagat in seama si ti-au trimis notificari cu dedicatie ! Eu unul nu am avut privilegiul asta!Boierul,de,boier…Iobagul,iobag,na…Mie unuia mi-a putzit din prima chestia asta cu mersul la CMJ.Asa ca m-am ferit ca dracul de tamaie de cerut adeverinte de la CMJ.Nu e cazul sa ma dau erou acum,din urmatorul motiv:am fost ofiter 22 de ani IN ACEEASI UNITATE !Asa ca mie mi-a fost simplu sa le cer direct de la unitate,mai ales ca am solicitat eliberarea lor inainte de emiterea ordinului M101/23.08.2010-prin care se statua harababura asta cu CMJ-urile.Si unitatea mi le-a eliberat.Unde apare perfidia:am un coleg care a lucrat in 2 unitati.Unitatea mea i-a eliberat adeverinta,ce-a de-a 2-a-NU-trimitandu-l la CMJ,ca aparuse M101 ! Nici el nu s-a dus la CMJ pt. adeverintele de la unitatea care l-a refuzat,pt. ca banuia ca daca le cere,i se recalc. automat pensia,si fara cerere ! Si se pare ca a avut dreptatea !.Ei,nici eu si nici el nu am trimis adeverintele la Serviciul de pensii militare,asumandu-ne asadar calcularea pensiei cu salariul mediu brut,mergand pe mana SCMD.Acum vad ca Dogaru insista in continuare sa trimitem contestatii,nu adeverinte.SCMD a dat modele de contestatii pe site.Parca vad ca raman cu pensia calc. cu sal. mediu brut si ma judec prin SCMD 3 ani cu guvernul,pana se prescrie recalc. asta cu L119.Am cerut precizari la SCMD cum facem:anexam la contestatii adeverinte,pt. a motiva contestarea noului cuantum?Sau nu,ca s-ar considera ulterior ca suntem de acord cu recalcularea?Deocamdata e ceatza,e brambureala si la sefii SCMD,dovada ca trimit dudui isterice la TV sa ne “apere”,iar Abraham se contrazice cu Dogaru !Daca suntem lamuriti,normal ca va tinem la curent !N-am primit decizia,in 30 de zile poate isi revin si astia si ne spun cum e bine sa contestam. Romania-plai de dor…Asta e…Gargara,zvonuri,intoxicari…Ca transmisionist,ma crucesc…La noi nu mergea cu fonfleuri de astea.Ori aveai,ori nu aveai LEGATURA cu corespondentul…Si erai taxat ca atare…Hai bafta ! Trecem noi si peste asta…

  25. Pantera Roz says:

    PS : Mi-a dat telefon acum 5 minute colegul despre care vorbeam mai sus,care nu a cerut adeverinte de la CMJ si nu le-a trimis,ca si mine..Are 20 ani sapca + 3 sc.mil.of. In decembrie 2010=1900 Ron net.Acum-1175 Ron net. Principiile si onoarea costa.Cel putin un timp,pana castigam in justitie.Eu vad maine,dar tot pe acolo ma invart, cu 22 ani sapca+ 3 sc. mil.of…

  26. Tractoristu says:

    Domnilor, e bine ca Romania nu mai are o armata de tip estic. In schimb, are o clasa politica de tip african, o economie de tip feudal, o societate de tip balamuc si un viitor de tip ordin de plata. In plus, acest mugur isarescu de nadejde inca de pe vremea lui Ceausescu, uita faptul ca aritmetica nu mai este cinica atunci cand e vorba de cheltuielile dusmanilor neamului cocotati in fruntea statului.

  27. khukuri says:

    @ pantera roz

    Mi-a venit si mie decizia .E emisa pe 31.12.2010
    Mi se comunica doar cuantumul pensiei brute,astia ma stiu ca sunt baiat destept si pot sa-mi socotesc singur netul.Diferenta fata de decizia veche,1040 ron, minus 40%.N-am cerut,n-am trimis adeverinta,deci mi-au calculat pe sal.mediu brut.Semnata indescifrabil.

  28. Pantera Roz says:

    @khukuri :

    Colega,ti-am spus ca deja esti VIP ! Ti-au emis decizia pe 31.12.2010 ! Realizezi ca aia de la casa de pensii nu au plecat la chef la revelion pana nu ti-au emis decizia ?!Chestia asta spune multe ! Uite,altora le-au fost emise pe 01.01.2011,adica dupa chef.Da-ti seama cum arata alea,facute pe mahmureala…Esti de-a dreptul suspect,zau ! :)))

  29. Nimeni says:

    Pt dl autor: Ca întotdeauna, frumos. Puţin “lacromigen”, părerea mea, dar frumos. Cum spuneaţi şi altă dată: “militarii au fost şi vor muri idealişti”, deci “lacrimogenul” îşi are locul.
    În altă ordine de idei, am urmărit cum dl frăţilă (oare de ce fără majusculă?) a fost pus la punct pentru susţinerea unor idei “de partid”. Se pare că obiceiurile vechi mor greu…

    Pt M.P. – vă “invidiez” pt că aţi avut timpul pentru a spune ceea ce simţim mulţi, înaintea mea. Din tot sufeltul vă spun că: “Am onoarea să vă salut!”, iar asta vine din partea unuia care încă e activ “pe metereze” şi nu se lasă. Nu m-am încovoiat niciodată, iar tot ceea ce am făcut până acum în carieră am făcut pe puterile mele şi aşa voi face până când mi se va cere să mă “încovoi”. Acela va fi momentul în care voi rupe această legătură cu Armata şi voi continua pe cont propriu, chiar dacă în sufletul meu Ţara va ocupa mereu primul loc.

    Pt baieţii lu’ Gabi (se ştiu ei): nu vă mai chinuţi, ştiu să-mi ascund urmele destul de bine… hai succesuri!

  30. arti 78 says:

    Stiti ce mi se pare frapant ? Ca prin Legea 263/2010 se desfiinteaza statutul de pensionar militar si cei care comenteaza aici se pregatesc deja sa-si schimbe statutul. Nu vor sa mai fie numiti artileristul, infanteristul, colonelul, maistrul, specialistul, adjutantul etc ci se autointituleaza nimeni, pantera roz, tractoristu, cocorul s.a. Chiar si eu ma ascund…. relativ…
    Ce-ar fi sa ne predam livretele la centrele militare cu cerere de scoatere din evidenta ?!?!

  31. M.P. says:

    pentru “Nimeni nu a scris”. Si eu am aceeasi onoare sa va salut. Trebuie sa fim uniti chiar daca unii incearca sa ne puna in doua tabere, activi si in rezerva. In definitiv cu totii suntem militari si numai datorita varstei sau altor imprejurari, la un moment dat, suntem intr/una din cele doua ipostaze. In rest gandim la fel, simtim la fel, suferim acum mai mult ca niciodata la fel. In aceste momente mai mult ca oricand se impune ca prin demnitate si competenta sa fim persuasivi. Nu vorbele goale ci faptele trebuie sa ne caracterizeze. Sunt convins ca ofensiva noastra va avea resursele necesare pentru ca onoarea de militar sa-si recastige prestigiul de valoare nationala.
    Cu respect, M.P.

  32. ovi says:

    @Pantera Roz
    Mi-a intrat pensia.Ianuarie 2011=1065, decembrie 2010=2049.
    Nu a sosit nici cuponul si nici decizia.Am solicitat veniturile dar nu am depus cerere de recalculare.

  33. Buzdugan Dumitru says:

    Ura!!! Am primit decizia de pensie. Pot face contestaţie. Nu ştiu ce să contest. Patru cifre au explicaţia, ani din care una este egală cu doi de zero, trei sunt puncte din care unul îl ştiu de la Tv.(732,80), trei sunt lei, din care ultima ar fi pensia mea(cu 40% mai puţin decât anterior) şi un grup de litere majuscule-OMM/SOSP din care ştiu că SOS este un cod intrnaţional prin care se solicită o intrvenţie de urgenţă.
    Oare mă poate ajutadoamna Lupu? Poate domnul Frăţilă, că le ştie pe toate.
    Respecte, că ale lor sunt mai mari!

  34. Valentin says:

    A reaparut Stelian P – art. cu pensiile M.A.I.

  35. Pantera Roz says:

    @ Buzdugan Dumitru OMM/SOSP=ordinul Meritul Militar/semnul onorific In Slujba Patriei…”Rabdarea Magarului”-mai explicit…Ce dumnezeu,parca n-ai fi militar…

  36. sejc says:

    tin sa cred ca cei de la centrele militare nu au fost si sunt sunt rau intentionati.pe romaneste li s-a pus sula in coaste .sunt niste amarati,a caror efective le-au fost diminuate.din cauza acestor portocalii au si ei soldele diminuate,indemnizatia pentru alimente si banii pentru echipament la fel.3 ofiteri si 3 subofiteri fac munca de sisif.la un moment dat in cariera asta le-am fost sef si ii compatimesc asa cum ne compatimesc si ei pe noi.indrasnesc sa va sfatuesc sa va scrieti contestatiile si dupa 30 zile sa actionati fie in sindicat,pe grupuri,individual,la tribunal.in caz contrar riscati sa ramaneti cu pensiile asa in vecii vecilor.sfatul meu este sincer dezinteresat.

  37. sejc says:

    cineva pe aici se lamenta cu regret ca nu a trimis adeverinta.uite ca eu am trimis-o cu tot tacamul cu mentiunea ca nu doresc recalcularea in nici o forma sau alta si am primit sula.voi chiar nu intelegeti ca astia au intrat in criza de timp sau mai rau au vrut sa se imprumute la noi? .ce este atat de greu de inteles?

  38. khukuri says:

    arti 78 a scris:
    arti 78 a scris:
    14 Ianuarie 2011 la 2:18 am
    Stiti ce mi se pare frapant ? Ca prin Legea 263/2010 se desfiinteaza statutul de pensionar militar si cei care comenteaza aici se pregatesc deja sa-si schimbe statutul. Nu vor sa mai fie numiti artileristul, infanteristul, colonelul, maistrul, specialistul, adjutantul etc ci se autointituleaza nimeni, pantera roz, tractoristu, cocorul s.a. Chiar si eu ma ascund…. relativ…
    Ce-ar fi sa ne predam livretele la centrele militare cu cerere de scoatere din evidenta ?!?!

    pai ei ce vor?

  39. Valentin says:

    @sejc – Corect, au facut o jonglerie financiara care-i scoate din impas cateva luni, iar pe termen lung, prin trecerea sumelor alocate pensiilor militarilor la casele de pensii civile, o salvare a acestora.O plimbare a sumelor dintr-un loc in altul…Ceva asemanator, dar la o scara mai mica, a facut guvernarea CDR (PNT-cd) cu norma de echipare primita dupa 11 luni (in cazurile norocoase) de la intrarea banilor in conturi, cu norma de hrana primita cu o intarziere de 2-6 saptamani….in conditiile in care banii erau depusi in trezorerie iar dobanzile sunt calculate pe zile, nu pe perioade de 3,6,9,12 luni…

  40. Valentin says:

    Nicu Pompierul a scris:

    15 Ianuarie 2011 la 6:28 pm
    Am de adaugat in plus fata de ce s-a discutat mai sus, anume ca TOATE CADRELE IESITE LA PENSIE DUPA DATA DE 31.03.2008 NU AU PRIMIT NICI PANA IN PREZENT SOLDELE COMPENSATORII !!! Cine s-a bucurat de dobanda la aceste sume neplatite pana inprezent in M.A.I. ?!? Noi cei in cauza in niciun caz

  41. Florian Vasile says:

    Ţara mămicuţelor şi bebeluşilor a trecut, a poliţiştilor de neîncredere a trecut, a profesorilor care muncesc puţin şi prost a trecut, a doctorilor care iau mită a trecut…… oare când credeaţi măi fraierilor de militari că vă vine vremea dacă nu acum?

  42. Plotonieru says:

    @ Florian Vasile
    Din comentariu reiese ca faci parte fie din tagma profitorilor politici
    fie din cea afaceristilor smenari/bisnitari ca fata de Dorel nu prea ai.
    Vremea noastra inca nu a venit. Dar nici nu mai e mult pana atunci.
    In cel mult 3-4 ani vom fi cam toti intre 18 si 65 de ani in uniforma si pentru cei ca tine abia atunci va fi vremea noastra.