Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Pensii speciale; nelegalitatea recalculării şi reducerii

Recalcularea şi diminuarea substanţială a unor pensii speciale contravine unor principii şi drepturi fundamentale din Constituţia României, din directivele Uniunii Europene şi din tratate internaţionale. Curtea Constituţională a respins excepţiile de neconstituţionalitate a Legii nr. 119/2010, deşi în perioadele anterioare a avut opinii contrare.

Există numeroase argumente în favoarea neconstituţionalităţii acestei legi, dintre care se remarcă cele invocate de judecătorii Secţiilor Unite ale Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie.

În pofida respingerii excepţiei de neconstituţionalitate, unele instanţele au admis contestaţiile părţilor şi au stabilit că este nelegală diminuarea cuantumului pensiilor. Peste 90 de hotărâri de această natură au rămas irevocabile. Hotărârile sunt fundamentate pe jurisprudenţa Curţii de Justiţie a Comunităţii Europene, care a decis că judecătorul naţional, sesizat în cadrul competenţei sale, are obligaţia de a aplica întregul drept comunitar şi de a proteja drepturile pe care acesta le conferă particularilor, lăsând neaplicată orice dispoziţie eventuală contrară din legea naţională, indiferent de opinia exprimată în acest sens de Curtea Constituţională.

Pe rolul instanţelor există cca. 1000  de litigii de această natură, din care cele care vor fi nefavorabile pensionarilor pot ajunge pe rolul CEDO, punînd din nou statul român în ipostaza nefavorabilă.

Prof. dr. Tiberiu Medeanu

Facultatea de drept
Universitatea de Vest Timişoara


Articolul complet poate fi citit aici

Pensii speciale; nelegalitatea recalculării şi reducerii.

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

25 Responses to “Pensii speciale; nelegalitatea recalculării şi reducerii”

  1. ELENA says:

    Am insistat la “cineva” din redactie sa posteze acest material deoarece, in opinia mea este un material foarte bun, care ii ajuta pe toti sa inteleaga aceasta problema “spinoasa” a pensiilor care intra sub incidenta Legii 119/2010. Mai mult, cred ca le va fi util colegilor nostri in a-si stabili strategia viitoare, in momentul in care vor primi decizia de revizuire a pensiei.
    Totodata, acest material este o “dedicatie” pentru dl. Stelian P care nu vrea sub nicio forma sa zica nicio propozitie despre jurisprudenta ce se contureaza pe Legea 119. Sau zice Dumnealui: Lasa ca vezi tu solutia din septembrie la recursul in interesul legii!

  2. nelegalitatea legalitatii says:

    Va cam incurcati in expresii …………..Oricum s-ar pune problema , un Legislativ are voie sa emita Legi iar Executivul este obligat sa le puna in practica. Si nu vad cum pensiile alea smecherite de 8000-10000-12000 si muuuuuuuuuuuuult peste la unii baieti descurcareti foc ar putea ramane in plata. Oare CEDO poate sa dea dreptate unor profitori care si-au tras pensiile dupa cum au vrut muschii lor?

  3. nelegalitatea legalitatii says:

    De ce stergeti comentariile tovarasi politruci de serviciu? Oare CEDO va da castig de cauza celor cu pensiile smecherite de 8000-10000-12000….si mult mai mari in anumite situatii? As vrea s-o vad si pe asta…………..

  4. indisciplinatu says:

    Pe legea cumulului pensie – salariu cu toate ca am invederat instantei de judecata sa judece cauza sub toate aspectele – inclusiv pe dreptul comunitar- ia durut “in basca” pe doamnele judecator!!!
    Aplica dreptul comunitar daca “vrea muschii” lor!!!
    In concluzie, nu imi este clar dna Elena, cum ii putem determina (obliga) sa tina seama de dreptul comunitar???…

  5. indisciplinatu says:

    …”Prevederile dreptului comunitar, corelate cu doctrina juridică şi jurisprudenţa internaţională, îl obligă pe judecătorul naţional să nu aplice norma naţională incompatibilă cu reglementarea comunitară, chiar dacă există în acest sens o opinie contrară a Curţii Constituţionale”….
    La noi vad ca aceasta concluzie nu produce efecte la toti judecatorii…

  6. Stelian P. says:

    ELENA
    Scuze pentru intirziere dar am alte activitati care imi ocupa tot timpul. Va rog mai intii sa insistati la redactie sa posteze si Decizia CCR privind constitutionalitatea Legii 119/2010 si apoi o sa discut cu placere si despre jurisprudenta respectiva si despre motivele care ii fac pe unii judecatori sa nu o respecte.

  7. PLANO10 says:

    @StelianP
    CCR analizeaza o lege prin prisma dispozitiilor Constitutiei si nu raportandu-se la ansamblul principiilor si normelor de drept nationale si europene
    .Instantele au rolul de a cenzura aplicarea legii conform principiului constitutional ca acolo unde exista diferente se aplica legislatia internationala la care a aderat Romania.
    O lege poate fi declarata constitutionala dar, in acelasi timp, poate fi antieuropeana, conform Protocoalelor CEDO

  8. "un nesimtit" says:

    Marcat foarte corect si la obiect PLANO10. Acum sa vedem si discutia placuta cu Stelian P. despre “jurisprudenta respectiva si despre motivele care ii fac pe unii judecatori sa nu o respecte”.

  9. ELENA says:

    @indisciplinatu
    Cunosc foarte, foarte bine care sunt solutiile in Ro pe Cap. IV din Lg. 329. Din pacate …
    Opinia mea este ca toti cei care au acum o Hj definitiva si irevocabila nefavorabila sa se gandeasca foarte serios la CEDO.
    @Stelian P
    Aceasta decizie cred ca a fost postata in iunie 2010 SI pe InfoMondo.
    Cred ca v-ati lamurit (de fapt, erati!) care sunt situatiile in care exista o HJ definitiva si irevocabila interna si se poate apela la instante europene, care sunt situatile cand avem litigii pe rol si se poate cere suspendarea procesului (FARA A AVEA O HJ DEFINITIVA SI IREVOCABILA) si se poate apela la instante europene si acre sunt … alte situatii.
    Ma grabesc, plec sa vad MARELE STADION!

  10. Marlon Juvet says:

    În logica celor pe care îi reprezintă Stelică, cam sună mai mult a ceva de genul “…jurisprudenta respectiva si despre motivele care ii fac pe unii judecatori sa nu o RESPECTĂ…”.

  11. Stelian P. says:

    Marlon Juvet
    Nu reprezint pe nimeni si nu sunt platit de nimeni sa critic o minoritate.
    Nu am scris RESPECTA ci altfel. Tu pe cine reprezinti ?

    PLANO10
    Nu pot sa te contrazic asa ca discutia “placuta” se amina putin.

    ELENA
    Am s-o caut.

  12. Marlon Juvet says:

    Stelică: am spus “reprezintă” nu “plătit să critice” sau altceva. Chestia cu “să respectă” şi nu “să respecte” e dintr-o şcoală de gândire (încă) majoritară.
    Eu mă reprezint pe mine însumi, pe nimeni altcineva (dacă aş fi fost de-al vostru, de la Şcoala de Înalte Studii Ospătăreasco-Tinichigereşti, probabil că aş fi folosit vreuna din sintagmele “pă mine însuşi”, sau “pe mine însuţi”).
    Vă doresc noi şi noi succesuri!

  13. tinichigiul shaf says:

    @juvete?!
    asa e cand ramai fara argumente “te dai dastept” cu gramatica,cica esti jjjmecher,desi de fapt esti….”pe nicaieri”

  14. khukuri says:

    @tinichigiul shaf
    shafule mancatzas p..gura lu matale am sha io o DACIE mancatzas, sha da pin ’89 panacu nu ia thrabuit pese da shkimb nu ia trabuit ulei ,filtre, numa am mai vapsito asha cu shpreiu dan cand an cand,da’ am ramas cu ian drum sha nu mai am argumente sha gramathica shtiu dha ma’nervez mancatzash nu kha ma dau dashtept sha nitch jjjmeker frathe cu DACIA nu potzi sa te dai kha te radhe sha halbanezu’.Tcheva threbui frathe shkimbat,achuma nu shtiu…poate tinichigiul,poate CONDOCATORUL auto.
    Sa traieshti sha sa gandeshti !

  15. tinichigiul shaf says:

    @khukuri
    Da-i foc si ei…. si tie=autodafe!!
    Hai ca stii de gluma ,da’ -labanutzi?! -suna mishto!- te eczecut ca si gura la puradeii mei trebe sa mananca .
    HHaoarde!!.. ca manca/ti-as/mi-as/la ei si pa mama lor da puradei

  16. khukuri says:

    @tinichigiul shaf
    Dha trait vad ca traiesti…

  17. Marlon Juvet says:

    @tinichigiul shaf: nu “mă dau deştept cu gramatica” (frumoasă exprimare, amărâtule, vai şcoala ta). Pur şi simplu un raţionament corect nu are cum să fie fundamentat pe o gramatică (şi o gândire asemenea) schiloadă. Cum vă uram mai sus, succesuri!

  18. tinichigiul shaf says:

    @juvete
    bla,bla,bla…..apa de ploaie,,,”academicule”
    Geniule,ma uimesti!!
    juvetu’,tot juvete
    Popa de caro
    …… ca tu esti doar juvete.Pana ajungi popa prostu’ trebuie sa urci pe scara cunostintelor si a inteligentei

    P.S.Ce bine suna”Marlon Juvet” geniule neinteles.Emani numai cultura si inteligenta din acest ID

  19. tinichigiul shaf says:

    …”emanezi”,ca sa-ti fiu pe plac
    hi,hi

  20. Corbu says:

    Tinichigiule, dezAKORDat esti!

  21. Grominu says:

    Un loc în care oamenii se întâlnesc pentru a dialoga civilizat, pentru a schimba informații, idei și impresii, prin „fumul unei țigări fine și prin aburii unei cafele de calitate”, poate fi schimbat extrem de ușor și de repede într-o speluncă în care oamenii se privesc prin ochi injectați de fumul de mahorcă, de aburul de alcool ieftin și de ceața etnobotanică.
    Vă ofer o dedicație de la B.U.G. Mafia: Mahoarca (cenzurat)
    „Ma gandesc ca nu mai vreau sa ma gandesc,
    ……………………………………………………………..
    Ma gandesc ca am de luat bani, asta-i bine
    Si ca fratii mei, acum, sant chiar aici langa mine.
    ………………………………………………………………….
    Ca sa vorbim de toate sau sa uitam de toate.
    Arde-ncet, in piept, n-am timp s-ascult
    Vorbe de la prosti aruncate-n vant.
    Ma gandesc
    …………………………………………………………………
    La tovarasi care-acum o duc mai bine si-nainte,
    N-au avut nimic (nimic!) . Tine minte..
    Totu-ncepe de aici, de unde stau acum,
    ……………………………………………………………
    Cu baietii, inc-o data, dam tot ce-avem mai bun,
    Vorbim asa cum vrem
    Si facem asa cum credem
    …………………………………………………………
    La fel ca ieri, ca si azi, ca si maine, mereu
    Trec zile si nopti, producem la greu.
    …………………………………………………………
    Trebuie sa fie bine pentru noi in Romania
    Tataee:
    Vreau sa fac si eu ceva pentru ziua de maine,
    ……………………………………………………………..
    Sa fie totu frumos as vrea, santem la fel,
    ……………………………………………………………
    Pentru asta bat in clape-n fiecare zi, am spus,
    ma-ntalnesc cu baietii, capu sus.
    ………………………………………………………………
    Ce dracu-am face noi fara mahoarca …………
    (Yeah!) ”

    În curând, noul album B.U.G. Mafia ,”Inapoi in Viitor” şi videoclipul “Cat poti tu de tare“.
    Cumpărați numa` originalu` !

  22. Trasnetull says:

    Fara indoiala ca cei carora li se fura din pensii vor trebui sa se adreseze instantelor europene.Cine crede ca in Romania mai exista justitie si ca aceasta nu este controlata politic este un mare naiv.Asadar,cu toata increderea spre CEDO!

  23. relu/mirela/marlene says:

    @trasnetull…..cu toate fortele inainte…ca inainte era mai bine…toate panzele sus….dar ..totusi..ce inseamna se fura din pensii?…..cine fura? Legile care se dau in Romania trebuie aplicate pentru toti nu discretionar cum ar vrea unii …..Si apoi, e oare un furt sa aduci o pensie smecherita de 1000 lei…..la un nivel normal cat de cat….?De unde si pana unde a corecta un abuz, a elimina un privilegiu nemeritat (ma refer la smecherii aia cu pensiile de 10000 lei si mai mari) constituie furt?

  24. armax says:

    Daca in loc sa toarne tot felul de minciuni si laturi specifice cocinei pdl-iste in capul pensionarilor militari, piticotul asta necrescut suficient si necopt la minte si chiorul cu fuste-n cap si-ar fi pus nesimtita de consiliera pe probleme economice (Vass-mare sustinatoare infocata a principiului contributivitatii si portavoce pe toate posturile tv) sa faca niste calcule riguroase, cu siguranta ar fi abandonat proiectul asta care a dus in final la cresterea majoritatii pensiilor, deci un efort bugetar mult mai mare.
    Halal competenta la gasca pdl-ista. Si mai au tupeul sa scoata capul in fata contribuabililor.
    Votanti , maturatii de pe scena politica in asa fel incit sa nu mai ramina urma de ei,nu va mai lasati pacaliti de minciunile si incompetenta gastii pdl-liste si nu numai.
    Toate masurile chiorului si a piticotului vor baga cit de curind tara intr-o noua criza cu consecinte incomensurabile. Peste tot s-a ceat un haos de nestavilit contribuabilii si in mod special comerciantii si oamenii de afaceri fac tot felul de mismasuri numai sa nu aduca banii la buget. De multe ori nu din rea credinta ci datorita faptului ca platind toate taxele si eliberind bonuri fiscale dau faliment.

  25. VASILE says:

    Filiala SCMD Curtea de Arges va vota USL tot in 2 pasi. Al 2-lea va fi in 2016 sau in 2020!
    Ultimele evenimente petrecute pe scena politica demonstreaza ca sperantele membrilor SCMD, acelea ca USL va rezolva problema pensiilor militare, s-a dovedit a fi fost o mare minciuna. Concret, azi 16 iunie 2012, rezervistii romani se afla in urmatoarea situatie:

    – niciunul dintre noi nu mai avem pensie militara si nu exista niciun proiect de lege care sa reinfiinteze pensiile militare in Romania, ci doar vorbe goale;

    – cei carora in urma recalcularii pensiilor, le-a crescut cuantumul, vor primi diferentele pana la data de 31.12.2012;

    – nemaivorbind de pensii militare, cca. 27 000 de mii, avem si cuantumuri scazute si nu exista niciun proiect de lege care sa ne readuca noile pensii macar la acelasi cuantum din decembrie 2010 si sa ne recuperam sumele de bani retinute abuziv de statul roman, ci tot numai vorbe goale;

    – celor 27 000 de mii care avem si cuantumuri scazute, noua stapanire USL ne-a aruncat un os: ramanem tot cu pensiile taiate, doar ca nu trebuie sa mai returnam statului si diferentele pentru anul 2011 – cica am fost “amnistiati” fiscal de parca am fost evazionisti;

    In data de 30 mai 2012, premierul Ponta declara: “În Parlament, la Camera Deputaţilor, este un proiect de lege care va fi dezbătut în prima şedinţă, pe 11 sau 12 iunie, şi acolo probabil că decizia va fi să nu li se mai ceară acestor militari (…) să plătească din urmă, din 2011, ceea ce au încasat”. Premierul a facut referire la proiectul de lege de mai jos:

    Dupa cum se observa, proiectul de lege adoptat de Senat in forma sa initiala, spunea cu totul altceva: cei cu pensiile scazute, nu numai ca nu vom plati asa-zisele restante pentru anul 2011, ci vom primi pensiile in acelasi cuantum ca in 2010, plus diferentele fata de cuantumul din 2010 care ni se retin luna de luna incapand cu 1 ianuarie 2012. Prin urmare, prin mecanisme obscure, proiectul de lege care in forma sa initiala ne avantaja, a fost modificat in Camera Deputatilor si facut zob de USL si implicit si de ministrul Dobritoiu, astfel incat cei din categoria cu cuantumuri diminuate, ramanem cum am fost – adica si fara pensii militare si cu banii luati in continuare.

    Dl. ministru Dobritoiu, ne incurajeaza:

    “Procesul e în doi paşi. Într-o primă urgenţă s-a oprit măsura abuzivă prin care urma să le băgăm oamenilor mâna în buzunar, să li se oprească sumele primite anul trecut şi în a doua etapă vom aduce pensiile diminuate la nivelul avut în plată în decembrie 2010″, a declarat ministrul Apărării, Corneliu Dobriţoiu, după şedinţa comisiilor.”

    S-au infiintat inclusiv o comisie de lucru in M.Ap.N.. “Ministrul Apărării Naţionale a aprobat joi, 7 iunie a.c., constituirea Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale. Acest organism are drept misiune analizarea şi evaluarea situaţiei actuale a pensionarilor militari din perspectiva aplicării legilor 119/2010, 263/2010 şi a OUG 1/2011, în vederea elaborării actelor normative care să reglementeze drepturile actualilor pensionari militari, cât şi cele ale viitorilor pensionari militari, în prezent în activitate.” Din cate se observa din comunicatul M.Ap.N., comisia se ocupa de pensii ocupationale (pilonul III – pensie privata facultativa), nu de pensii militare de stat. Pe de alta parte, comisia se ocupa de evaluarea aplicarii legilor 119/2010, 263/2010 si a OUG 1/2011. Interesant este ca presedintele comisiei, desi propus de SCMD, nu este militar de cariera, ci avocat – dintre cei care, de principiu, chiar daca sunt bine intentionati, nu cunosc practic nimic din privatiunile militarilor de cariera, nici legile care le reglementeaza si care contravin legilor mentionate in comunicatul M.Ap.N.:

    Referitor la aceasta comisie sunt de asteptat urmatoarele:

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin legea salarizarii unitare, la militari nu sunt calculate “unitar” pentru 5 zile lucratoare si 40 de ore pe saptamana, ci pentru 7 zile din 7 si 24 de ore din 24 si practic, de aici incepe tratamentul discriminatoriu acordat militarilor cu repercursiuni asupra contributiilor si pensiilor lor. Este primul lucru pe care trebuie sa il sesizeze acea comisie, intrucat militarii, sunt integrati doar formal in lege unitara de salarizare, in acea lege toti unitarii sunt platiti la “tarif orar” – singura exceptie fiind militarii, iar regimul special pentru militari, impune deja o lege speciala de salarizare pentru acestia sau o alta forma de compensare a muncii nenormate – cum ar fi o lege a pensiilor militare, altfel orice demers ulterior devine un fals demers;

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate, venituri care insa prin Codul Muncii – lege complementara legii salarizarii unitare, sunt reglementate astfel: plata integrala a orelor suplimentare, plus 75% minim pentru fiecare ora suplimentara lucrata si inca un spor de 25% in plus pentru orele de noapte. Bineinteles ca acea comisie nu va observa ca facilitatile din Codul Muncii nu se aplica militarilor, desi ar trebui – nemaiavand legi speciale de salarizare si de pensionare. Tot legat de Codul Muncii, mai mult ca sigur ca acea comisie nu va observa nici ca acele ore suplimentare care in fapt sunt 3-4 luni lucrate de militari 24 de ore din 24 de ore intr-un an, nu sunt compensate dupa Codul Muncii, nici dupa principiul “o ora libera pentru fiecare ora suplimentara lucrata” ca la ceilalti unitari, ci dupa norme interne de natura speciala, cum ar fi “o zi libera pentru activitati cu durata de 3 zile sau mai mult”, deci pentru 71 de ore in aplicatie – nicio ora libera, iar pentru 3 sau 30 de zile se acorda o zi libera (8 ore), nicidecum 224 de ore = 28 de zile lucratoare;

    – niciodata nu va observa ca pensia pe baza principiului contributivitatii are legatura directa cu veniturile obtinute in activitate – indiferent de surse, venituri a caror obtinere este insa obstructionata de Sectiunea a 3-a din Statutul Cadrelor Militare. Concret: desi salarizati si pensionati unitar, militarii nu au dreptul sa detina firma – ceea ce inseamna interdictia de a obtine venituri suplimentare, ceea ce inseamna contributii suplimentare la pensii si pensii mai mari. Sau: interdictia de se organiza in sindicate, ceea ce pentru alti unitari, inseamna contracte colective de munca si plata orelor suplimentare cu 200% in plus fata de tariful normal;

    – niciodata nu va observa ca diversi “invartiti” din M.Ap.N., au facut “ghiveci” grupele de munca pentru militari si au modificat HG 1294/2001, astfel ca s-au trecut la grupe superioare tot felul de “sorecari” gen Maria Lupu, contabil la D.F.C.. De retinut: grupele de munca definesc riscul profesional, nu importanta muncii, iar contabila Maria Lupu a ajuns in grupa CONDITII SPECIALE – risc ridicat asupra vietii, ceea ce inseamna 50% majorare la pensie. Ce risc are, de fapt, o femeie-contabil din M.Ap.N. fata de o contabila din spectrul civil, in conditiile in care niciuna, nici alta nu participa la actiuni militare? Cum a ajuns ca un contabil sa intre in aceeasi grupa speciala de risc cu un militar care lucreaza cu explozibili, chiar in acest hal de sfidare am ajuns?

    – niciodata nu va observa “ghidusia” completa a modificarii grupelor de munca pentru militari. Sunt 3 grupe in HG 1294/2001, dintre care una cu conditii extreme, se numeste ALTE CONDITII si este grupa cu cel mai mare risc asupra vietii din M.Ap.N.. Problema este insa ca in OUG 1/2011 si L. 263/2010, aceasta grupa din care fac parte pirotehnistii, pilotii, scafandrii de lupta, cercetasii prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutistii, alpinistii – este desfiintata in fapt, fiind tratata identic ca grupa inferioara de risc denumita CONDITII SPECIALE. Adica, in cele 2 legi, 2 grupe de risc diferit au aceeasi majorare de 50%. Ridicolul se observa de la kilometri: intre contabila din grupa CONDITII SPECIALE si luptatorul cu adevarat de elita din grupa ALTE CONDITII, nu exista nicio diferenta la majorare grupe pentru riscul de munca: ambii primesc 50% majorare punctaj pentru riscul de munca;

    – niciodata nu va observa sau va ascunde adevarul, ca cei 9 500 militari din M.Ap.N. cu pensii diminuate sunt predominant, exact cei din grupa cu cel mai mare risc profesional denumita ALTE CONDITII. Daca ar fi profesionista si mai ales bine intentionata, comisia ar trebui sa sesizeze ca prin mecanismele de culise promovate de “sforarii” M.Ap.N.. [“sforarii” M.Ap.N. sunt militarii necombatanti ale caror sarcini sunt identice cu ale civililor, deci acei militari care nu au avut si nu au atributii in actiuni militare, de exemplu – contabili, juristi, magistrati, popi, economisti, lucratori la personal, psihologi etc..] , acestia s-au trecut singuri in grupe de munca nemeritate si “pe mana” cu reprezentantii politici care le-au promovat interesele, i-au lovit sub centura exact pe cei despre care nimeni nu poate spune ca nu sunt din trupe de elita: pirotehnisti, piloti, scafandri de lupta, cercetasi prin parasutare, orice militar pe timpul misiunilor in teatrele de operatii, parasutisti, alpinisti. Da, e adevarat, noi avem majorare de punctaj pentru grupa de munca la fel ca sefii birourile de contabilitate si noi suntem cei care am fost decimati de OUG 1/2011 si L. 263/2010, prin cardasia dintre “sforarii” M.Ap.N. si cei politici ai lui Oprea;

    In toate aceste conditii, din motive de prudenta, filiala SCMD Curtea de Arges, s-a abtinut de a pactiza oficial cu o anumita alianta politica, de a face recomandari privind optiunile de votare s.a.m.d.. Prudenta noastra are si un temei. Ministrul Muncii – Mariana Campeanu, membra PNL, deci a USL – a fost primul oficial care si-a declarat opozitia contra pensiilor militare, deci inaintea sosirii la putere a camarilei portocalii si care, in fapt, i-au transpus doar gandurile in practica. Tinand cont ca ministrul apararii, generalul (r) Corneliu Dobritoiu, este si membru PNL, chiar daca initial si-a exprimat intentii clare in privinta drepturilor militarilor, si-a voalat total pozitia, fiind clar ca trebuie sa indeplineasca ordinele partidului care nu pot fi altele decat ale Marianei Campeanu din precedentul mandat – deci fara pensii militare. Nu uitam nici ca dl. Marian Sarbu, fost membru PSD, apoi la UNPR – a fost ministrul muncii in mandatul Boc si dumnealui este cel care a pus umarul din plin la integrarea militarilor in legea unitara de salarizare, precum si la desfiintarea pensiilor militare, iar acum partidul dumnealui UNPR, se da bine cu USL. Se vehiculeaza in mod deliberat o intoxicare transpusa in termenul de “pensii ocupationale”, care dupa legea asigurarilor constituie pilonul III de pensii, este facultativ si este privat, prin urmare nu are nimic de-a face cu pensiile militare de serviciu acordate de stat. In aceste conditii, prudenta noastra s-a dovedit inca o data, intemeiata. Legat de acest amanunt, nu trebuie uitat nici ca dl. Marian Sarbu a fost pentru o perioda scurta, presedinte al CSSP – adica exact la institutia care se ocupa de “pensii ocupationale”. Toate aceste elemente conduc la ipoteza ca USL nu va elabora nicio lege a pensiilor militare de serviciu (de stat), ci va crea un cadru de directionare a militarilor catre pilonul III de pensii facultative ocupationale (private), de care actualii rezervisti nu mai pot beneficia. Nici nu ar fi surprinzator, intrucat o directionare a unei institutii cu 75 000 de oameni catre un fond privat de pensii ocupationale, presupune comisioane de intermediere de milioane de euro pentru cei care reusesc sa directioneze acea institutie spre un astfel de fond.

    Pana acum nu am recomandat nimic in mod public, insa stim ca membrii nostri si familiile noastre au votat in totalitate USL la alegerile locale, deci am respectat in mod tacit angajamentul general al SCMD privind sustinrea USL si am facut ceva concret pentru USL, insa USL nu a facut nimic din ceea ce a promis pentru noi – chestia cu amnistia fiscala e una dintre cele mai mari stupiditati. Amnistie fiscala avand ca punct de reper o lege abuziva a regimului Basescu, in loc de redare a drepturilor noastre legitime? Unii poate sustin ca e suficient ca nu ni se mai retin si alti bani din pensiile deja diminuate, acesta fiind un prim pas conform afirmatiilor ministrului Dobritoiu. Daca e sa mergem pe 2 pasi, din lectia primita tragem concluzii, astfel incat pentru al 2-lea pas – alegerile parlamentare si care, in mod cert, este mult mai important decat primul, recomandam membrilor nostri si familiilor lor: sa voteze USL numai dupa indeplinirea promisiunilor in ceea ce ii priveste pe militari. Daca si le respecta pana in noiembrie 2012 – atunci votam USL in noiembrie 2012, daca nu – amanam votul pentru USL pana in 2016 sau pana in 2020.