Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Portavionul indian Vikramaditya gata pentru testele la apă

Amiral Gorşcov viitorul INS Vikramaditya

Şantierul naval Sevmaş din portul nordic Severodvinsk a anunţat că portavionul rusesc, “Amiral Gorşcov” aflat în proces de modernizare va începe testele pe mare în luna mai, urmând a fi predat Indiei în decembrie 2012.

Portavionul a fost achiziţionat de India în 2004 şi va intra în dotarea marinei indiene sub numele “INS Vikramaditya”.

Livrarea iniţială trebuia făcută în 2008 însă constructorul rus nu a putut onora comanda. Totodată preţul modernizării a crescut ajungând de la 947 milioane dolari la 2.3 miliarde dolari.

Iniţial nava avea 45.000 tone, Rusia scoţând-o din serviciu în 1992.

96 de specialişti indieni sunt în prezent pregătiţi să opereze nava, numărul final al celor care urmează să fie instruiţi urmând să ajungă la 1401.

Rusia este cel mai mare furnizor de tehnică de luptă pentru India. Săptămâna trecută, un oficial rus a declarat că Rusia ar putea preda un submarin cu propulsie nucleară, “Nerpa”, către în India până la sfârşitul lunii.

sursa: RIA Novosti

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

10 Responses to “Portavionul indian Vikramaditya gata pentru testele la apă”

  1. aladin says:

    Daca am scris șantier atunci trebuie să scriem și Sevmaș și Gorșkov.
    Referitor la subiect, acu ceva ani rușii tot visau la o flota de portavioane. Acu au doar unul, doar vreo 20 de piloți care sunt antrenați pe portavion și pot opera de pe portavion iar pe ăsta îl vînd. Geaba vopsea și fală dacă tehnica e veche și nu sunt bani. Apusul unui imperiu.

  2. rdancuta says:

    Multumesc pentru observatie Aladin. Am intrat si eu in stilul celor de la RIA Novosti. Am corectat.

    In privinţa marii puteri a Rusiei cam ai dreptate. Au bugetul apărării sub cel al Fraţei, Germaniei, Marii Britanii nemaivorbind de China. Cam 10% din cel american. Şi culmea ameninţă SUA şi NATO cu cursa înarmărilor. Probabil puterea de la Kremlin ar rezista un mandat dacă ar declanşa un simulacru de cursă a înarmărilor care inevitabil ar sărăcii din nou ţara.

    Referitor la situaţia portavioanelor ruse/similare. A fost de remarcat disperarea rusilor de a cumpara nave de debarcare/portelicoptere franceze tip Mistral chiar daca pretul a fost mare.

    Toate bune.

  3. Pamela says:

    Greseala de ,,analiza”! Atata timp cat esti posesor de arsenal nuclear-restul nici ca mai conteaza!!!

  4. rdancuta says:

    Ramane de vazut cat timp il poti tine operativ si in siguranta si pe acesta.

  5. aladin says:

    Navele din clasa Mistral au fost cumparate pentru un motiv simplu: prezenta eventual anuala a flotei ruse in oceanele lumii. De 10 ani incoace nu pot scoate in alte mari si oceane decat 4-5 nave de lupta (doar doua de linie: Moskva si Kuznețov), insotite de nave de aprovizionare. Nici macar submarinele nu actioneaza prea departe de casa din motive de siguranta si capabilitati de interventie in caz de avarie. Flota de acum nu mai reprezinta ce au reprezentat flotele din timpurile lui Potemkin si Ușakov. Din punctul de vedere al lui Putin important este ca drapelul Federatiei Ruse sa fluture la catargul unei nave de lupta importante, monitorizata de NATO si invitata sa efectueze vizite de tip port call. Cu ce costuri? Mari. De asta marile marșuri se produc la cațiva ani. Norocul lor ca Ucraina inca se scalda in comunism astfel parasirea Sevastopolului ar fi reprezentat sfarsitul flotei ruse din Marea Neagra. Cea din Baltica poate fi blocata usor inainte de a iesi chiar din port iar flota de nord e prea departe si are destule bariere in fata. Iar flota comerciala nu mai e bagata in seama nici pe mare nici in porturi cum era odata. Din cate stiu la nici unul din ultimele trei marsuri ale lui Kuznețov nu au fost executate decolari si apuntari pe timp de noapte. Asta e capacitate de lupta?
    In final am dubii ca Gorșkov (numele indian il va primi cu ocazia botezului la lansarea oficiala la apa) va fi gata la finele lui 2012. Un portavion nu e o simpla nava care pluteste datorita lui Arhimede. Rusii au mari probleme cu operationalizarea unei nave care nu a fost gandita ca portavion. Iar problemele cele mari incep de la tehnica necesara conducerii aviatiei de la bord in lupta si apararea navei impotriva pericolelor din cele trei medii in mod simultan si coordonat. Ca sa nu vorbim de capacitatea de stocare a aeronavelor de lupta doar pe punte, deci un sfert din capacitatea unui portavion american.

  6. rdancuta says:

    Ca sa pun sare pe rana rusilor s-ar putea spune ca prezenta lui Amiral Kuznetov si a catorva nave din Flota nordului si a Marii Baltice in Mediterana Orientala, in parte la Tartus, e o plimbare de drapel cu scop de imagine si de a ajuta analistii la crearea de scenarii privind evolutiile din Siria.

  7. Alex says:

    Acu’ sa fim seriosi, Rusia n-a fost niciodata o mare putere navala, nici chiar pe vremea URSS. Ei au fost mereu o mare putere continentala, forta lor fiind armata de uscat si disponibilitatea la sacrificiu a soldatului rus.

  8. aladin says:

    Flota imperiala rusa nu a avut niciodata o prezenta de marimea si capacitatea celei engleze si japoneze. Dar a fost temuta pe plan regional (batalia de la Țușima in 1906 impotriva flotei japoneze si bataliile din Marea Neagra cu flota turca in sec XVII). Singurele zvacniri de mandrie ale flotei ruse, nu imperiale dar bolsevicesprin ideologie si imperiala prin expanisune ideologica, s-au produs in perioada razboiului rece cand se tineau scai de Flota a 6-a americana in Mediterana. Adevarul este ca ceea ce pentru englezi, francezi si americani o prezenta oriunde pe glob este una de anvergura mondiala pentru Rusia poate fi, cu exceptia zonelor Asia de sud est si Americile, din motive geografice, una regionala.

  9. Dan says:

    Portavionul asta a fost initial ceea ce rusii denumeau “crucisator de aviatie”. Era foarte ineficient pentru operarea avioanelor (avea doar o singura punte pentru operarea avioanelor, care la randul lor nu erau deloc eficiente). Mi se pare ca avea si 12 rachete anti-nava P-500 Bazalt. Asta si era arma lui cea mai puternica, desi, ca sa ataci nave in alte directii decat direct inainte, trebuia sa intorci toata nava in directia in care voiai sa lansezi racheta. Patru, parca au construit rusii. Indienii i-au scos la asta rachetele, care erau instalate in partea din fata si au facut din partea din fata (dreacu stie cum exact ii zice) punte principala pentru lansarea de avioane. Cea de-a doua punte este folosita ca la orice portavion, pentru stationarea si pregatirea avioanelor pt operatiuni. Deci asta este practic un portavion in miniatura. Since sa fiu, nu stiu cat de mult le va mari capacitatea militara navala la indieni.