Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii privind Statutul cadrelor militare – avizat de comisia de muncă de la Deputaţi

Comisia pentru muncă şi protecţie socială din Camera Deputaţilor a avizat favorabil, marţi 9 februarie, Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii privind Statutul cadrelor militare.
Potrivit secretarului de stat pentru relaţia cu Parlamentul din Ministerul Apărării Naţionale, Mihail Vasile-Ozunu, demersul legislativ vizează amendarea problematicii referitoare la managementul resurselor umane şi evoluţia în carieră a cadrelor militare, cu aplicabilitate la nivelul întregului sistem de apărare şi securitate naţională.

Principalele reglementări vizează majorarea limitelor de vârstă în grad pentru cadrele militare, pentru a fi în acord cu Legea pensiilor, punerea la dispoziţie a cadrelor militare în cazul comiterii unor infracţiuni, reglementarea juridică a împuternicirii, posibilitatea acordării concediului fără plată cadrelor militare care îşi urmează soţul/ soţia pe timpul îndeplinirii unor misiuni permanente în străinătate, modificarea dispoziţiilor în sensul eliminării stagiilor în grad pentru gradele de colonel comandor superioare acestora.

De asemenea, proiectul de act normativ prevede obligativitatea de a participa la misiuni în străinătate şi includerea unor reglementări prin care se aduce o restrângere temporară pe o anumită perioadă a exerciţiului dreptului fundamental privind alegerea profesiei, precum şi a locului de muncă, constând în interdicţia demisiei, ca modalitate de trecere în rezervă a cadrelor militare în activitate care participă la misiuni în afara teritoriului statului român, precum şi pe timpul executării altor misiuni în străinătate.

Una dintre reglementările care au ridicat o serie de discuţii în Comisia pentru muncă a fost cea privitoare la eliminarea stagiilor pentru avansarea la gradul de general.

Secretarul de stat Ozunu a explicat că acest stagiu, care era de doi ani, a fost eliminat pentru ca MApN să se alinieze celorlalte instituţii care fac parte din sistemul de securitate naţională, respectiv Ministerul Administraţiei şi Internelor (MAI), Serviciul Român de Informaţii (SRI), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).
“Înainte, stagiul minim de grad era de doi ani. Acum, poate fi avansat (un cadru militar) de la colonel la general fără a mai fi niciun fel de limită. Este vorba despre o aliniere, pentru că numai la MApN exista acest stagiu de doi ani. Ceilalţi – MAI, SRI, STS – nu aveau această limită, aşa că am scos-o şi noi. Deci, ne-am aliniat, la fel cu ceilalţi care fac parte din sistemul de securitate naţională”, a precizat secretarul de stat.

El a precizat că lucrurile stau în acelaşi fel şi în ţările NATO. Întrebat dacă în NATO există un astfel de mod de avansare la funcţia de general, fără stagiu, Ozunu a răspuns: “Da, nu există stagiu”.
“La gradul de general se face avansarea atunci când este promovat în funcţie. Nu toţi coloneii ajung generali, doar o mică parte din ei sunt avansaţi la gradul de general, iar atunci când este numit pe o funcţie de general este şi avansat. În NATO aşa s-a făcut întotdeauna. Noi abia ne aliniem acum”, a adăugat acesta, citat de AGERPRES.

S-au ridicat obiecţii şi la prevederea potrivit căreia cadrul militar nu are voie să îşi dea demisia când se află într-o misiune, reprezentantul MApN explicând că este vorba despre cei care pleacă în teatrele de operaţiuni.
“Nu au voie să îşi dea demisia cei care, de exemplu, sunt plecaţi în Afganistan. Dacă îşi dă demisia, îi pune în pericol pe cei rămaşi”, a subliniat secretarul de stat, răspunzând, astfel, obiecţiei ridicate de deputatul PSD Aura Vasile, care a susţinut că demisia este un drept unilateral, o opţiune personală.
Camera Deputaţilor este prima Cameră sesizată cu privire la Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 80/1995 privind Statutul cadrelor militare.

Avizul va fi trimis la Comisia pentru apărare, care va dezbate pe fond acest proiect de act normativ.

Sursa:AGERPRES

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

9 Responses to “Proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii privind Statutul cadrelor militare – avizat de comisia de muncă de la Deputaţi”

  1. Marlon Juvet says:

    Argumentatie de doi lei si 15 nami, facuta de un politruc de doi lei si 15 bani. In NATO nu exista stagiu in grad la general. Rahaturi pedeliste, spuse ca sa dea o aparenta de legalitate numirilor cui trebuie. Vai de capul vostru.

  2. barbatul says:

    iar e boul de GUSA PE REALITATEA. STRIBLEA II FACE JOCUL. TREBUIE INJURAT CAT DUCE TRENUL

  3. cititor says:

    Nu intleg de ced armata trebuie sa se alinieze ,in probleme care tin de aspectele militare , la MAI,SIE,STS, cand este cunoscut,dar nu si de catre cine trebuie, ca lucrurile au stat, din totdeauna, invers.Armata a impus regulamentele generale,denumirea gradelor militare, problemele legate de stagii in grad ,samd. Poate citeste cine trebuie si faceti ordine.Nu am proiectul de lege,dar ar fi de dorit ca legea sa fie clara,ferma , sa nu lase loc la interpretari si posibile aplicare dupa bunul plac. Vedeti ce se intampla in societatea romaneasca ,poate faceti ceva sa nu tarati si armata in cloaca in care ne afunda cei care ne conduc.

  4. CopperNick says:

    Retineti. Argumentatia e doar pt functiile de general. De ce sa nu fie avansati la gradul corespunzator functiei toti?
    In plus. Nimeni nu spune ca in armatele occidentale, daca esti mutat pe o functie inferioara, primesti gradul corespunzator functiei. Care poate nu mai e de general sau colonel. Dar astfel de cazuri sunt rare: doar pt incompetenta crasa sau greseli mari pe front.
    Adica acest principiu al gradului corespunzator functiei merge in ambele sensuri. De asta exista si prevederea ca nu poti face salturi mai mari de un grad. adica ca si locotenent poti primi cel mult o functie de capitan. Si asta nu pe ochi frumosi.

  5. alex says:

    Iar aberatii,… niciodata nu s-a pus problema rezolvarii prin lege, in folosul celor de la baza ierarhiei militare, a problemelor cu care se confrunta oamenii,se munceste haotic, cu personal insuficient, cu ore peste program, cu incalcarera dispozitiilor legale referitoare la asigurarea drepturilor, militari SGV care nu primesc tinuta de instructie de peste 2 ani.Ne intereseaza numai generalii,restul sa muncesca pe bani putini… ei nu conteaza! Faptul ca nu ai dreptul sa-ti dai demisia in timpul misiunii externe e alta gaselnita mizerabila, – din momentul in care ai ales sa pleci de acolo,la demisie automat trebuie sa pleci si din armata , deci e gresit sa tii omul cu forta! Explicatia ca iti pui in pericol colegii e falsa !
    Mai periculos e sa tii militarul cu forta in Teatru decit sa-i dai drumul sa se intoarca acasa. Cine si-ar da demisia ? unul care e satul de aberatii , de dotarea proasta, de ordine date la intimplare.Si inca ceva! legat de Statut ,daca e lege, acesta trebuie aplicata in acelasi mod pentru toti , nu separat pentru MAI sau SRI , sistemul de promovare -avansare trebuie sa fie unic. Evident acest lucru nu se va intimpla pentru ca traim in Romania

  6. IOAN says:

    CE FORMA VOR AVEA LIMITELKE DE VARSTA IN GRAD PENTRU MAISTRII MILITARI SI SUBOFITERI ?????? DUPA ADOPTAREA MODIFICARILOR LA LEGEA ST. CADRELOR MILITARE . MULTUMESC

  7. mitic2008 says:

    Văd că la lucrurile esenţiale nu se umblă şi nu se apleacă nimeni cu interes erios pe ceea ce influenţează negativ drepturile militarilor
    în contradicţie cu legea muncii
    – prin reducerea indicatorilor din organigrame s-au alocat atribuţii în plus
    – cumulul de funcţii şi atribuţii
    – nu este asigurată recuperarea timpului lucrat în afara orelor de program
    – nu sunt asigurate funcţii în organigrame în conformitate cu legile, regulamentele şi dispoziţiile în vigoare care au specificaţii clare în acest sens
    – pe linie de securitate, infosec nu sunt prevăzute funcţii sau sunt prevăzute foarte puţine ceea ce duce la incompatibilităţi (cel care execută ceva face şi controlul)
    – ofiţeri activaţi din civil au devenit majoritari de mult, dar nu prea au pregătirea militară necesară , respectul faţă de armă, de uniformă, coloana vertebrală pentru că au fost introduşi în sistem prin prisma nevoii de specialişti pe criterii mai mult sau mai puţin bune (teste doar pe specialitate fără PMG, pe pile , etc)
    – in MAI este plin de aşa ceva
    ofiţeri făcuţi din civil sau subofiţeri fără să treacă prin ordinea gradelor
    – din plutonier a ajuns lt.col în 4 ani
    – neacordarea drepturilor băneşti cuvenite prin atribuţii cu toate
    DOMNILOR CEI CARE HOTĂRĂSC SOARTA MILITARILOR NU ŞTIU CE ÎNSEMNĂ SĂ FII COMANDANT DE LA PLUTON LA COMANDANT DE UNITATE SAU ARMĂ
    AU ARS ETAPELE EXACT CA OPREA DIN MAIOR-CIVIL- GENERAL ETC

  8. mitic2008 says:

    ÎŞI BAT JOC DE NOI
    – NU AVEM CONTRACTE
    – SE TAIE FUNCŢIILE CUM VOR POLITICIENII
    – PROFESIA DE MILITAR MAI ESTE ALEASĂ DOAR DATORITĂ CRIZEI

    SE FOLOSEŞTE PREA DES “DACĂ NU ÎŢI CONVINE SUNT DESTUI CARE AŞTEAPTĂ LA POARTĂ”

  9. mitic2008 says:

    MODUL DE SALARIYARE A RĂMAS LA NIVELUL DECEMBRIE 2009
    CEI CARE AU AVUT SALARIUL DE MERIT IN LUNA IUNIE 2010 AU SI ACUM , MERITĂ NU MERITĂ EI AU SALARIUL DE MERIT
    – SE FAC 3 ANI DE CÎND SE ÎNCALCĂ PREVEDEREA PRIN CARE ACORDAREA SALARIULUI DE MERIT SE FACE PE 1 AN
    – CEI CARE L-AU LUAT PE PILE ÎL MERTĂ ÎN CONTINUARE , OARE DE CE ?
    – ÎNTRE TIMP CEI CARE AR MERITA MUNCESC CA FRAIERII , IAR CEI CARE AU AVUT NOROCUL ORI S-AU ORIENTAT STAU BINE MERSI
    – SUNT FOARTE MULTE LUCRURI CARE SUNT PROST ORGANIZATE PRIN ÎNCĂLCAREA LEGILOR, DAR BABA SE PIAPTĂNĂ (MODIFICAREA LEGII 80)
    – NU SE RESPECTĂ LEGILE CARE SUNT ÎN VIGOARE, DAR SE FAC ALTE LEGI CARE LA RINDUL LOR NU VOR FI APLICATE SAU VOR FI ÎNCĂLCATE