Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Corupţia există la cele mai înalte nivele sau niveluri…

Corupţia există la cele mai înalte nivele sau niveluri… Răsfoind ziarul Curentul mi-a atras atenţia următorul titlu: “Afacerile necurate ale secretarului de stat Marin Anton”. Autorul articolului, Marius Marinescu, afirmă de la început că “Secretarul de stat Marin Anton a fost implicat, recent,
într-o dubioasă afacere cu nave maritime de transport, fapt care i-a şi atras de altfel mutarea disciplinară din postul care-i permitea acest tip de combinaţii”.

Profitând de funcţia de secretar de stat la Ministerul Transporturilor, responsabil de domeniul fluvial, el a încercat să lanseze „la apă“ o afacere extrem de profitabilă, în stilul celor cu care deja ne-a obişnuit şi care l-au transformat într-unul dintre cei mai bogaţi afacerişti din politica românească. Astfel, împreună cu un alt om de afaceri, Dan Filimon, secretarul de stat de la Transporturi, a pus la cale vânzarea şi exploatarea în regie proprie a singurelor feriboturi româneşti, navele Eforie şi Mangalia.

Motivul oficial ar fi fost rentabilizarea unei agenţii care le avea în exploatare, Societatea de Transport Maritim şi de Coastă CFR Ferry-Boat din Constanţa. El a făcut mai multe eforturi în acest sens,culminând chiar cu forţarea obţinerii, în 2009, a unei hotărâri de guvern care să scoată navele de sub controlul direct al CFR Marfă şi să le transfere Ministerului Transporturilor, de unde să fie plasate, mai departe, unei firme greceşti controlate de Dan Filimon.

Trecerea celor două nave de la societatea constănţeană la cea grecească s-ar fi făcut la preţul de fier vechi al acestora, după ce omul de afaceri Filimon obţinuse deja finanţarea necesară reamenajării şi reutilării lor, adică aproximativ 1,5 milioane de euro. Interesant este că în urmă cu trei ani, când actele navelor au expirat, s-a mai încercat vinderea lor, dar Consiliul Suprem de Apărare a Ţării s-a opus, considerându-le „dotări strategice din punct de vedere militar“ şi decizând să fie menţinute în stare de funcţiune.

Cu toate acestea, încăpăţånarea cu care secretarul de stat Marin Anton a tot insistat pentru preluarea lor a ridicat mari semne de întrebare şi, după descoperirea adevăratelor sale intenţii, a fost pus pe lista neagră a rotaţiei cadrelor, luåndu-i-se jucăria şi fiind transferat, într-un tårziu, pe aceeaşi funcţie, la Ministerul Mediului şi Pădurilor. Întrebat dacă-şi reproşează ceva din activitatea de secretar de stat, Marin Anton a spus că i-au rămas proiectele neterminate, fără să explice dacă s-a gåndit şi la feriboturi. „Nu-mi reproşez nimic, pentru că am făcut destule. Îmi pare rău doar pentru faptul
că nu am putut duce la capăt proiectele legate de Portul Constanţa şi Canalele Navigabile, dar o să le termine colegii mei“, a spus Anton.

“Cåt de mare era însă miza afacerii, de l-a atras atåt de puternic pe Marin Anton, personaj care deţine deja milioane de metri pătraţi de terenuri în Giurgiu, Buzău, Prahova şi Ilfov, precum şi numeroase case, firme sau conturi în diverse bănci?”, este o întrebare esenţială, am îndrazni să afirmăm.
Pe baza informaţiilor de care dispune, Marius marinescu, susţine că “cele două nave de tip feribot urmau a fi reamenajate în aşa fel încåt să poată transporta nu numai pasageri sau autovehicule, dar şi marfă de contrabandă pe ruta Constanţa-Istanbul şi înapoi”.

Confidenţialitatea schimburilor de „marfă“ pe ruta menţionată ar fi fost asigurată de personaje importante ale mafiei portuare din Constanţa şi Istanbul, care ar fi asigurat protecţia transporturilor.

Cele două nave vizate sunt destul de încăpătoare, ele avånd un deplasament de 12.000 tdw. Prima dintre ele, Mangalia, a fost construită în 1988 şi cea de-a doua în 1991, iar ambele pot încărca la bord 108 vagoane de marfă (57 tone/vagon), 125 de autovehicule (40 de tone fiecare) sau o combinaţie de 70 de vagoane şi 40 de TIR-uri.

Poate vă veţi întreba care ar fi legătura cu armata? Păi, datorită capacităţilor lor, cele 2 nave pot fi folosite şi pentru transportul militarilor, blindatelor şi al altor elemente de tehnică militară în teatrele de operaţiuni.

Sursa: Curentul

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

2 Responses to “Corupţia există la cele mai înalte nivele sau niveluri…”

  1. SEJC says:

    STELIC-unde esti tata? Imi este dor de tine,sulfa batrana.Ori ai semnalizat la dreapta si ai luat-o la stanga?

  2. Stelian P. says:

    SEJC
    Esti obsedat ? Ti-am mai raspuns o data dar probabil ca nu ti-ai luat medicamentele la timp. Incearca cu dusuri reci.