Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Se agită spiritele pro-maghiarime?

Vicepreşedintele Parlamentului Ungariei, Zoltan Balczo, care este şi vicepresedintele Jobbik, a declarat pe 3 septembrie, în cadrul lucrărilor celui de-al treilea Consiliu Naţional al Partidului Civic Maghiar, că “formaţiunea pe care o reprezintă va face totul pentru ca naţiunea maghiară din Bazinul Carpatic să se unească”.

“În numele Jobbik facem totul ca naţiunea maghiară din Bazinul Carpatic să se unească”, a spus Balczo, subliniind totodată faptul că el este repreznetantul unui Parlament care în ultimul an a început să plătească o datorie din 5 decembrie 2004 (când a fost respins referendumul privind acordarea cetăţeniei maghiare pentru toţi ungurii de peste hotare).

“Aceşti ultimi ani au făcut ca noi în Bazinul Carpatic să simţim că suntem membri ai aceleiaşi naţiuni. Aceasta s-a confirmat şi cu ocazia şedinţei Consiliului Naţional Secuiesc de la Budapesta (din luna noiembrie 2010, n.r.) când pe Parlamentul Ungariei a fost arborat drapelul secuiesc. Atunci Casa Ţării (Parlamentul – n.r) a devenit Casa NaŢiunii. Noi cei din Casa Ţării (parlamentarii -n.r.) trebuie să facem mai multe pentru ca EA (Casa Ţării) să devină a Naţiunii”, a adăugat vicepreşedintele Parlamentului Ungariei.

Referitor la Partidul Civic MAghiar, Balczo a spus că “această formaţiune a dovedit clar că nu doar prin vorbe, ci şi prin fapte vrea autonomia Secuimii şi că speră ca anul viitor, la alegeri, PCM, să aibă sprijinul majorităţii.

La rândul său, preşedintele PCM Mures, Laszlo Gyorgy, a declarat la Consiliul National al Partidului Civic Maghiar, că “scopul principal al întâlnirii PCM este primenirea formaţiunii, dar şi pregatirea pentru alegerile locale şi parlamentare de anul viitor.

“În mass-media există ştiri că organizaţiile maghiare se luptă între ele, dar putem demonstra că nu se referă la noi! Regretăm ca tocmai aceia ne condamnă care răspund de eşecul politic şi economic al ţării, politicienii care fac totul de laBucureşti şi nu au un alt ţel decât propria bunăstare”, a precizat acesta, citat de Hotnews.

Sursa: Hotnews

Etichete: , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Se agită spiritele pro-maghiarime?”

  1. catalin says:

    Le doresc succes sa se uneasca….pe lumea cealalta!
    Sau sa vina toata maghiarimea dornica de uneala…in Ungaria.

  2. John Barton says:

    Se pare ca pitzifelnicul acesta a uitat ca armatele romanesti au agatzat de doua ori opinca pe turla parlamentului unguresc 1919 si 1945, nu-i asa?)…
    Nu le-a ajuns ??? E drept, pe vremurile acelea, PARCA Romania mai avea ceva…. ARMATA !???

  3. aladin says:

    Eu cred ca Zoltan vrea ca Romania sa preia Ungaria ca si provincie autonoma, poate asa va scapa de vesnicele probleme economice. Cred ca la asta s-a gandit dar ca orice politician maghiar cu graba in suflet nu a stiut cum sa explice! Si in spiritul adevarului istoric, nu se va putea ajunge la asa ceva decit daca vor propulsa unguroaice in patul politicienilor romani. Ca asa au facut si in Franta si in SUA si in………………………………

  4. nicu says:

    “Deontologia jurnalistică” – o expresie extrem de dragă ziariştilor partizani ai regimului Băsescu – a devenit, în aceşti din urmă ani, atât de ridicolă şi de goală de conţinut încât nici măcar bobocii de facultate nu o mai iau în serios. Iar asta se întâmplă din cauza modului în care ziariştii-cântăreţi ai puterii pedeliste au înţeles că trebuie să îşi facă meseria.

    Şi pentru a exemplifica cât de uşor e să îţi rostogoleşti ochii şi să plimbi prin gură cuvântul “deontologie” atunci când eşti hrănit din bani publici, să vorbim despre HotNews, oficina de web a lui Traian Băsescu şi a PDL.

    Nu mai e niciun secret pentru nimeni că site-ul condus de Dan Tapalagă (fost consilier al Monicăi Macovei şi feroce băsist) este aservit locatarului din Palatul Cotroceni. De câte ori trebuie executat vreun opozant al lui Traian Băsescu, Elena Udrea&comp., DNA-ul, Parchetul General, ANAF-ul sau ANI livrează de urgenţă la HotNews (pe surse, desigur ) “gloanţele” cu care trebuie executat opozantul cu pricina. Sute de file din dosarele DNA, cu interceptări telefonice ale politicienilor din Opoziţie, filmuleţe regizate de şeful procurorilor DNA sau ştiri pe surse de la ANAF despre jurnaliştii care nu-l iubesc pe Traian Băsescu, toate acestea le găsim din belşug pe HotNews. Şi nu de azi de ieri, ci de vreo cinci ani încoace.

    Cotidianul.ro a intrat în posesia unui document care arată cât se poate de clar că HotNews SRL a primit suma de 978.038,02 lei (adică 268.360 euro), prin Programul Regio, de la Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului, pentru un proiect de “Jurnalism inovator în regiunea de dezvoltare Bucureşti- Ilfov “. Fantezistul proiect al oficinei prezidenţiale a fost început în timpul ministeriatului lui Vasile Blaga (în martie 2009) şi a fost finalizat în timpul mandatului Elenei Udrea (în martie 2010).

    Încercând să aflăm ce fel de jurnalism au inovat soldăţeii portocalii de la HotNews, l-am contactat pe Dan Tapalagă, redactorul-şef al site-ului. Reacţia lui Tapalagă la întrebările noastre referitoare la proiectul HotNews plătit cu bani europeni de ministerul Elenei Udrea a fost şocantă. Şocantă pentru că nu te-ai fi aşteptat de la veşnic furiosul băsist Dan Tapalagă să se bâlbâie, să dea din colţ în colţ atunci când i-am adresat o întrebare despre proiectul lor finanţat din banii Ministerului Dezvoltării.

    Iniţial, Tapalagă ne-a declarat că “nu ştiu absolut nimic despre o chestie de genul ăsta” şi ne-a indicat să luăm legătura cu ai săi colegi de la departamentul Administrativ, întrucât el se ocupă “doar de conţinutul editorial al site-ului şi nimic mai mult”. La nici o jumătate de oră de la răspunsurile speriate de bombe ale redactorului-şef de la HotNews, domnul în cauză ne-a sunat înapoi pentru a ne informa că “ah, mi-am amintit despre ce e vorba. Da, aşa este, aveţi dreptate. Noi am avut un proiect finanţat prin Regio. Ştiţi, chiar şi pe uşile redacţiei noastre există afişe despre proiectul nostru finanţat prin Programul Operaţional Regio. Deci, nu e nicio noutate şi cu atât mai puţin nu-i nimic ilegal în treaba asta”. Văzând că lui Dan Tapalagă i-a “revenit” brusc memoria, am insistat să ne dea detalii legate de “jurnalismul inovator” pe care l-au implementat în Bucureşti-Ilfov, cu ajutorul banilor europeni de la Ministerul Dezvoltării. “Vă rog… Mai multe date despre ce a fost vorba exact în acest proiect vă poate furniza colegul meu Andrei Voinarovschi, cel care s-a ocupat îndeaproape de proiectul nostru cu Regio”, a spus Tapalagă, care părea a-şi fi recăpatat între timp un ritm normal al respiraţiei.

    L-am sunat şi pe cel la care ne-a trimis Dan Tapalagă şi nu mică ne-a fost surpriza să aflăm că “jurnalismul inovator” care făcea obiectul proiectului contractat de HotNews şi plătit cu bani europeni consta de fapt în achiziţionarea de echipament IT şi software pentru construirea site-ului HotNews, în forma pe care o are la ora actuală. “Da, noi am dezvoltat acest proiect cu bani europeni, prin Regio, dar ştiţi s-a terminat implementarea lui în martie anul trecut. Din acei bani s-au achiziţionat echipamentul IT şi software-ul pe care s-a construit forma actuală a site-ului nostru de ştiri”, a explicat Andrei Voinarovschi de la HotNews SRL.

    Mai pe româneşte spus, Dan Tapalagă şi ai săi subordonaţi şi-au făcut site-ul din fonduri publice, din bani proveniţi de la bugetul UE. Adică şi din banii cetăţenilor români! Căci nu trebuie să uităm că şi România e contribuitor net la bugetul Uniunii Europene.

    Da, Dan Tapalagă avea dreptate! Probabil că în acest proiect al HotNews nu e nimic ilegal. Dar moral o fi?! Sau deontologic, cum îi place lui Tapalagă să spună. O fi moral să pretinzi că instituţia de presă la care lucrezi e echidistantă (deşi e evident chiar şi pentru un copil că HotNews numai echidistantă nu e), onestă şi curată ca lacrima, când în realitate eşti generos plătit din bani publici dirijaţi de la un minister condus de un foarte important lider din partidul al cărui fan şi apărător înfocat eşti?!

    Vasăzică, Băsescu, Udrea, Blaga şi restul trupei PDL bagă bani oficial, prin programul Regio, într-un site aşa-zis de ştiri. Un site care, de fapt, nu are nicio legătură cu jurnalismul. Iar cu deontologia, cu atât mai puţin! Dan Tapalagă şi trupeţii săi de la HotNews sunt plătiţi (de noi toţi, după cum se poate vedea) să îl slăvească pe Traian Băsescu şi să îl slujească cu sârg, linşând fără milă pe oricine le indică Zeus, cu “arme” furnizate pe surse de la DNA, servicii, ANAF şi ANI.

    Curat-murdară deontologie, coane Tapalagă!

    P.S. Apropo de bani europeni pentru prietenii din presă ai Elenei Udrea. O ştire din 11 august 2011, apărută pe toate agenţiile de presă, spunea că Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a decis să secretizeze rapoartele de control ale contractelor pe bani europeni din Programul Operaţional Regio. Pură coincidenţă, nu-i aşa?!