Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Suedezii reiau ofertarea României pentru achiziţionarea de avioane multirol JAS 39 Gripen

JAS 39 Gripen in stand la BIAF 2011 foto InfoMondo Militar

Producătorul avioanelor de luptă Gripen – Saab – şi Agenţia Suedeză pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM) îşi reiau zilele acestea campania de convingere a decidenţilor români pentru achiziţionarea de avioane de luptă multirol JAS 39 Gripen. Oferta, prezentată public şi transparent, scoate în evidenţă avantajele economice şi financiare ale achiziţiei de avioane suedeze, achiziţie care va fi însoţită de un program de offset de 100% din investiţie, precum şi de crearea de locuri de muncă în economia românească.

Directorul de Marketing pentru Europa al producatorului avioanelor de luptă Gripen, Saab, Richard Smith, şi reprezentantul Agentiei Suedeze pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM) au făcut două declaraţii de presă, referitoare la oferta înaintată României pentru achiziţionarea de avioane multirol.

„Noi propunem României achiziţionarea de avioane de luptă noi, compatibile cu standardele NATO, însoţită de un pachet de cooperare industrială (offset) de cel puţin 100% din valoarea contractului, precum şi de opţiuni de finanţare extrem de convenabile”, spune Richard Smith, Director de Marketing Gripen Europa.

„Gripen este cel mai eficient avion supersonic de pe piaţă, din punct de vedere al costurilor, precum şi cel mai bun din punct de vedere economic, reprezentând o opţiune extrem de avantajoasă pentru contribuabilul român”, a mai spus Smith.

Offset-ul, în mod special, este esenţial pentru asigurarea sustenabilităţii achiziţiei, prin crearea a mii de locuri de muncă, întrucât ar genera noi investiţii şi ar permite accesul către pieţele externe.

„Trebuie să reconfirmăm faptul că, oferind Gripen, Suedia prezintă cel mai avantajos pachet, din toate punctele de vedere, şi că achiziţia este sustenabilă pe termen lung”, a spus Jerry Lindbergh, directorul programului Gripen pentru România, din partea Agenţiei Suedeze pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM).

„Acest avion este „coloana vertebrală” a apărării suedeze şi oferă cele mai noi tehnologii în ceea ce priveşte senzorii şi echipamentele de avionică, inclusiv comunicarea datelor, sistemele de auto-apărare şi de integrare a armelor”, a mai spus Lindbergh.

Desgin-ul său flexibil şi modular face ca dezvoltarea şi îmbunătăţirea continuă a acestui avion să fie atât lipsite de risc, cât şi eficiente din punct de vedere al costurilor. De asemenea, acest lucru garantează că Gripen rămâne în prima linie a tehnologiei şi că îndeplineşte toate condiţiile pe care România le-ar putea pune.

„România poate, de asemenea, să aplice conceptul de „pooling and sharing” alături de alţi utilizatori de Gripen şi să devină un partener respectat şi cu drepturi depline în programul Gripen, care ia în considerare părerile utilizatorilor în dezvoltarea platformei”, a adăugat Lindbergh.

Avionul de luptă suedez, cunoscut pentru robusteţe, versatilitate şi uşurinţă în operare, ar putea fi integrat foarte repede în serviciul Forţelor Aeriene Române, având un timp de livrare scurt şi un program rapid de pregătire a piloţilor şi a tehnicienilor.

În ultimii ani, Gripen a devenit din ce în ce mai puternic pe piaţa mondială, fiind utilizat în prezent de şase state şi fiind ales de Elveţia la sfârşitul lui 2011 pentru echiparea Forţelor Aeriene din această ţară.

Cu o aviaţie de luptă aflată la un nivel de operativitate de aproximativ 30% (conform raportului prezentat de şeful SMG la bilanţul MApN n.r.), aviaţia se află în faţa pierderii capacităţii operaţionale necesare asigurării securitatăţii spaţiului aerian al României. Treptat, resursa de zbor a aparatelor MiG21 LanceR expiră în următorul an, lucru care va determina oprirea acestora la sol.  Atenţia decidenţilor români s-a îndreptat însă spre găsirea de modalităţi de “cârpire” a acestei situaţii, orientată spre achiziţia de avioane F-16 second hand. Cu toate acestea, măsurile de austeritate au impus guvernului renunţarea la această achiziţie din lipsa banilor.

Oferta suedeză de avioane Gripen ţine cont exact de aceste considerente –  preţ şi austeritate – oferind, în principiu, la aceiaşi bani avioane noi, offset de 100% şi modalităţi de plată flexibile raportate la posibilităţile financiare ale României.

Sursa: Comunnicat Saab

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

10 Responses to “Suedezii reiau ofertarea României pentru achiziţionarea de avioane multirol JAS 39 Gripen”

  1. sorin says:

    Sa mai credem in minuni?

  2. Fenchea Marius says:

    Bine ar fi sa fie luati de data aceasta in discutie cu adevarat suedezii de la SAAB- daca s-ar crea locuri de munca intr-un domeniu de varf investitia este sustenabila si am avea si noi in sfarsit avioane moderne asa cum au fost odata la inceput de ani ’90 MIG 29 din Armata Romana.
    Oricum General Motors ar avea de castigat si alte firme americane deoarece 60% din componente sunt of the self!
    Avand un avion de generatia 4.5 de tipul Gripen usor exploatabil vom avea pilotii mai pregatiti si orice s-ar spune Gripen este mult mai apropiat de generatia a 5-a decat F 16 la capitolul menevrabilitate, senzoristica, interfata om-masina.

  3. szilard says:

    SAAB Gripen(grifon) este cea mai buna varianta, dar guvernul urmareste altceva : sa le iasa ”ceva” bani in buzunarele proprii din afacerea cu F-16 noi, care sint la preturi astronomice.
    Exact ca si in cazul modernizarii Mig-ului 21(niste carute cu calculator Pentium 3) cind s-au cheltuit o gramada de bani aiurea in conditiile in care o firma germana s-a oferit sa modernizeze Mig-ul 29. Mig-ul 29 german (fost al RDG) modernizat mai zboara si acum bine mersi ca si F-16, Tornado, Mirage.

  4. Patrik says:

    in ordine ……..dupa englezi!!!

  5. george says:

    Basescu vrea neaparat avioane F 16 second hand, in defavoarea altor oferte mult mai avantajoase, pentru ca este dator vandut jidanului de Soros ! Eu, daca ar fi sa aleg, si daca ne-am permite, as alege avioane rusesti ! Apoi, le-as prefera pe alea suedeze ! Cele rusesti sunt infinit mai bune decat cele americane, iar cele suedeze la fel ! Numai ca Basescu, de cand este presedinte, a facut totul impotriva intereselor Romaniei, si de aceea trebuie imediat debarcat din functie !

  6. unnume says:

    Romania are o suprafata mai mare comparativ cu ceilati clienti gripen si i se reprosaza acestui avion raza mica de actiune si cantitatea mica de armament. Nu inteleg de ce suedezii nu au ales sa ofere GRIPEN NG (cu rezervoare mai mari – 30% – motor mai puternic la acelasi consum, mai mult armament, radar mai avansat decat AESA si alta avionica), chiar dc il ofereau cu avionica C/D pt limitarea costurilor……
    Pe de alta parte Romania nu mai e un stat de mult – e o “adunatura”, deci nu conteaza ca o punem pe butuci, conteaza “comisionul”.
    Important e ca prostimea nu riposteaza. Deci care e problema?!

  7. petru says:

    de ce se continua in continu ca armata romana sa achizitioneze f 16 portugheze care sint variantele care la ei numai vor sa zboare eu cred ca de data asta se doreste ear un comision gras si binele armatei romane cu 9 avioane ce sa faci numai bine dezvoltam o platforma de jin 10 chendu si oferim si locuri de munca si avem o perioada de exploatare de 20 de ani da nu se doreste asta

  8. csaby says:

    ar fi frumos sa ne putem lua F-urile nu ma sa ne putem lua si pe acele avioane la cat de saraci suntem la buget si la bani publici ar trebui sa le mulumim americanilor pentru second handur-ile lor sau eventual daca ne da SUEDEI-ZIavioane second hand

  9. legionarul says:

    Guvernantii ar trebui executati ca la chinezi pentru inalta tradare si atentat la securitatea tarii.! Nu este posibil cand ai o oferta de avioane noi cu offset 100% sa cumperi avioane SH vechi de 30 ani. Este un atentat flagrant la securitatea tarii,suntem pusi in situatia sa nu putem apara tara datorita acestor tradatori.Istoria si nromanii nu o sa-i ierte.