Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

ROMAVIA în “moarte clinică”

După ce a asigurat transportul militarilor români în Irak şi Afganistan dar mai ales a asigurat deplasarea oficialilor statului român, compania Română de Aviaţie Romavia se află la un pas de desfiinţarea totală.

Ca urmare a problemelor financiare angajaţii sunt neplătiţi de şapte luni.

Ministerul Apărării Naţionale, în subordinea căruia se afla compania, i-a pasat pe angajaţii Romavia la Autoritatea pentru Valorificarea Activelor Statului.

Astfel într-o adresă trimisă de MApN protestatarilor de la ROMAVIA se anunţă sec că “au fost demarate demersurile legale privind trecerea Regiei Autonome Compania Română de Aviaţie Romavia (…) din coordonarea Ministerului Apărării Naţionale în administrarea Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului”.

În acest timp angajaţii ROMAVIA sunt neplătiţi de 7 luni , unii sunt la un pas de a fi evacuaţi din case, alţii ameninţă că vor recurge la gesturi extreme.

Aproape 100 de angajaţi ai companiei Romavia spun că s-a depăşit orice limită şi au ajuns la Tribunal pentru a-şi cere drepturile.

Angajaţii Romavia spun că au ajuns să trăiască adevărate drame din cauza deciziilor proaste luate de şefi. “Am colege în situaţia de a retrage copiii de la şcoală, locuiesc în locuinţe sociale şi sunt pe punctul de a fi evacuate de acolo. Avem o colegă ajunsă într-o situaţie disperată, care a ameninţat că-şi va da foc în faţa companiei. Am făcut chetă pentru a ajuta această colegă”, a declarat o angajată care a ţinut să rămână anonimă.

Lucrătorii de la Romavia susţin că li s-au pus beţe în roate atunci când au ameninţat cu proteste. “Noi am vrut să mai ieşim în stradă, dar am fost ameninţaţi. Au ţinut de fapt să ne aducă la cunoştinţă să nu uităm că avem indicativ militar”, a mai spus respectiva angajată.

Una din angajate, Olga Miroiu, a anunţat conducerea companiei că va recurge la un gest extrem. “Nu mi-am primit salariul de şapte luni de zile. Am să mă sinucid pentru că nu am ce să-i pun copilului la pachet. Este chiar o disperare totală. Nici soţul nu lucrează. Deci efectiv eu trăiesc din alocaţia copilului. Din 42 de lei din care… ce pot să fac?”, a spus Miroiu.

Conducerea Romavia spune că soluţia e la MApN. “Este adevărat că salariaţii companiei nu şi-au mai primit drepturile salariale de şapte luni, păcat că am ajuns în această situaţie grea. Sperăm totuşi ca ministerul de resort să ne sprijine şi să ia măsurile necesare”, a afirmat Mihaela Voicu, director operaţiuni sol Romavia.

ROMAVIA a fost înfiinţată în 1991 prin transformarea fostei flotile prezidenţiale a lui Ceauşescu şi a intrat sub conducerea MApN. Compania este/era principalul operator al zborurilor speciale ale Preşedinţiei, Guvernului şi Parlamentului României. De asemenea compania poate opera şi zboruri comerciale. Compnaia are propria flotă de aparate de zbor (în prezent doar unul n.r) şi operează de pe Aeroportul Internaţional Otopeni.

La nivelul anului 1994, flota companiei cuprindea trei aeronave AN 24 şi AN 26, două elicoptere Mi-8, trei aeronave tip BAC 1-11, două aeronave tip IL 18, şi o aeronavă tip Boeing 707, toate aceste aparate de zbor aflându-se în proprietatea Romavia. De asemenea, compania mai deţinea şi alte mijloace de deservire a aeronavelor, precum scări pentru pasageri, grupuri de pornire aeronave, utilaje de oxigen şi azot, cisternă, utilaj de tractare aeronave etc. În momentul de faţă, flota Romavia s-a redus doar la o singură aeronavă de tip BAe 146, şi aceasta închiriată. Potrivit Ziua news, Romavia a efectuat un împrumut garantat la CEC Bank cu aeronava Boeing 707, fiind nevoită să vândă, în vara lui 2012, aeronava pentru acoperirea creditului. Hangarul nu a fost construit nici până în prezent, chiar dacă banii au fost împrumutaţi şi bugetaţi, iar Romavia solicită ajutor din partea Ministerului Apărării pentru finalizarea lucrării.

Deşi în prezent Romavia are un singur avion, BAe 146-200, aceasta are aproximativ 100 de angajaţi şi efectuează cel mult două zboruri lunare. De zboruri sunt responsabili doi piloţi comandanţi şi doi copiloţi, care se împart în două echipaje. Acestora le revin şase echipaje de însoţitori de bord, care la rândul lor beneficiază de patru instructori. Personalul “de cabină” nu are un program de lucru şi este disponibil la domiciliu, dar beneficiază de normă întreagă şi salarii corespunzătoare. Piloţii sunt plătiţi, conform Ziua news cu 12.000 de lei pe lună. Restul personalului Romavia este compus într-o proporţie mare din directori, şefi de servicii şi şefi de birouri. La nivelul lunii iunie 2012, Direcţia Economico-Administrativă cuprindea 12 persoane, dintre care un director, doi contabili – ambii şefi de birou, şase persoane la serviciul financiar (din care patru şefi de birou şi serviciu) şi trei persoane la biroul administrare patrimoniu – care este practic inexistent. De asemenea, Direcţia Marketing şi Vânzări este compusă din şase persoane, dintre care un director, trei şefi de birou/serviciu, un responsabil cu asigurările şi o persoană cu funcţie de execuţie. Salariile directorilor Romavia pornesc de la 1.200 de euro şi ajung să depăşească chiar şi 10.000 de lei lunar, în condiţiile în care compania acumulează datorii şi aşteaptă noi alocări bugetare. Pierderile lunare ale companiei sunt cifrate la aproximativ 1 milion de euro.
La nivelul anilor 2000 compania asigura suplimentarea capabilităţilor de transport ale MApN pentru introducerea/extragerea militarilor din teatrele de operaţii.
sursa: RTV, Ziua news

 

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

9 Responses to “ROMAVIA în “moarte clinică””

  1. gheo says:

    … deserveste … presedintia, guvernul si … parlamentul, pai, cum naiba avem “bani” sa platim un parlamentar cu cel “100 milioane vechi” pe luna, indemnizatii, diurne, cazare – toate de “lux” dar, compania aeriana care-i deserveste … “NU” ???, oameni, romani, … neplatiti de luni de zile … !!!

  2. al adin says:

    Privatizarea ar fi solutia. De ce trebuie sa asigure MApN transportul VIP? Care este balanta financiara a companiei? Probabil pe rosu. Patru piloti si sase echipaje de cabina tin nu stiu cat personal logistic. Ei stiu daca e bine sau nu. Dar atat timp cat este a statului Romavia este tot o gaura neagra precum erau Hidroelectrica, Compania Nationala a Lignitului unde veniturile sunt mai mici decat cheltuielile. Privatizata Romavia ar fi redutabila avand in vedere profesionalismul unei parti a personalului, in parte provenit din aviatia militara.

  3. De La Logistica says:

    In timp ce , la Oslo, se desfasura ceremonia de decernara a Premiului Nobel pentru Pace Uiunii Europene , la noi , la televeziuni , se prezenta , cu lux de amanunte , lalaiala postelectorala a lui Cacarau si a Plagiatorului. Am dedus , prin acest gest , ca lui Cacarau si Plagiatorului putin le pasa ce se inampla cu uniunea din care face parte si tara lor. Ei se gandesc , poate (!), la o noua uniune cu ceva tari de prin latura estica a Europei. O.K.!

  4. Damian says:

    Oranjgutanilor ,,se schimba semnificatia ARD ,de acum va numiti : Asociatia REDISTRIBUITILOR !!!

  5. noi says:

    Romavia nu mai are nici un avion….e companie aeriana fara avion …dar cu 4 piloti (care isi iau mii de euro pe alte contracte) si 12 insotioare care stau acasa si sunt pontate cu norma intreaga
    De 2 ani Romavia nu mai face zboruri vip…
    Si da …e plin de sefi care iau decizii proaste si care nu au nici o pregatire de management…sunt sefi fara subalterni…sau seful cu subalternul

  6. Toni says:

    Mai GHEO ! Sa faca zboruri VIP si cu sereleul din colt… Pina isi ia o sticla cu cerneala in fata sau in mod curent injuriile care se aud “din spate”, cand zboara la bou-vagon si isi face regulata baie de multime… Daca asa crede poporul ca asa trebuie sa-si transporte “reprezentantii alesi”, in conditii de siguranta si confidentialitate…

    Acum cativa ani, la muzeul din Tucson, am avut ocazia sa vad AirForce One, oruginalul, cel de dinaintea lui 747. Era Ok, dar… ziaristii plateau bilet !!! Intreg, ca la clasa bussiness. Nu ca la noi, cand, dupa ce ca sunt transportati moca, mai fac si cele mai mari nazuri posibile…

    Desigur, nu trebuie sa ne comparam cu SUA, Rusia, Franta sau Germania, dar… pina si Albania are o “structurica” militara care se ocupa de zborurile oficialilor., ca sa nu mai vorbin de tarile din Africa… Mai gogaliti fratilor inainte sa dati cu batul… Intrati pe WIKI si o sa vedeti si cine si cu ce se fac zborurile speciale in tarile normale.

    Referitor salarii ? Ha ! Ma rad de ma tavalesc… Am avut legaturi cu romaviotii si nici pe departe salariile nu sunt asa cum se zice mai sus. Salariul mediu nu depaseste 2.300 lei, deci nici pe departe mii de euro…
    Referitor “pasaricile aerului”, DA !!! Sunt cu totul de acord ! E cam mare stolul. Dar sa nu uitam ca sotia directorului general este din categoria asta… si cum sa dea in ele ? Cum sa reduca numarul lor ? Sa nu mai manance ciorba calda acasa ?

  7. arti78 says:

    Atat de importanta era festivitatea ca pe base l-a apucat motzaiala …

  8. promotia2012 says:

    Am intrat in armata cu ganduri mari! Poate prea mari.
    La cum au decurs lucrurile cu promotia noastra, ma indoiesc ca pensia mi se va trage de aici.
    Se anunta bugete taiate, ma gandesc la noi, ca vom fi iar primii care vom primi cel mai putin, ca doar nu e razboi, ce sa zic!
    Va doresc sa iesiti la pensi cat mai repede, cei care puteti!
    Se anunta ani grei!

  9. marincas says:

    Mai corect ROMAFIA