Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Saab îşi pregăteşte offsetul pentru vânzarea avioanelor Gripen E în Elveţia

Gripen E foto Armsuisse

Gripen E foto Armsuisse

Compania de apărare şi securitate Saab a adoptat decizia strategică de a găsi firme elveţiene care să dezvolte, să producă şi să asambleze componente majore ale avionului Gripen E, inclusiv fuzelajul din spate. Peste 35% din lucrări vor fi plasate în regiunile de limbă franceză şi italiană. Aceasta va crea un volum de afaceri pentru industria Elveţiei de aprozimativ 200 milioane franci elveţieni (164,46 milioane euro) şi peste 500,000 ore/om de muncă.

Decizia de a dezvolta baza de furnizare pentru Gripen E în Elveţia este un pas important pentru programul Saab de Participare Industrială Elveţiană (PIE). Ea demonstrează dorinţa şi angajamentul companiei de a livra pachete PIE majore şi directe pentru Gripen E şi rezultă dintr-un dialog continuu cu armasuisse, Swissmem, GRPM (Groupe Romande Pour le Matérial de Défense et de Sécurité) şi Swiss Gripen Group (SGG pentu Participare Industrială Directă PID).

Principalele domenii de atenţie pentru activitatea industriei elveţiene vor începe cu dezvoltarea, producţia şi asamblarea a cinci elemente majore:

•    fuzelaj spate Gripen E
•    piloni (socluri pentru montare armament) Gripen E
•    con de coadă Gripen E
•    flapsuri Gripen E
•    rezervoare de combustibil exterioare de largare pentru Gripen E

Aceste pachete iniţiale reprezintă peste 500.000 de ore/om de muncă şi un volum de activitate de 200 milioane franci elveţieni pentru industria elveţiană, şi se referă la cele 60 de Gripen E comandate de Suedia şi la 22 avioane Gripen E pe care le-ar putea comanda Elveţia. Saab caută perteneri pe termen lung pentru programul Gripen, şi va plasa peste 35% din acest pachet de afaceri în regiunile de limbă franceză şi italiană.

“Suntem în discuţii cu companiile elveţiene, inclusiv întreprinderile mici şi mijlocii, din toate regiunile Elveţiei, care pot fi implicate în acest proiect major,” declară Lennart Sindahl, Șeful Business Area Aeronautics la Saab, adaugând: “Căutăm companii cu expertiză avansată şi de mare competitivitate, care pot fi partenerii noştri pe termen lung şi pot decide repede implicarea lor în acest program”.

Potenţíalul viitor al implicării elveţiene

În  calitate de furnizor şi partener Gripen E, participarea industriei elveţiene nu este limitată la avioanele suedeze şi la cele potenţiale ale Elveţiei, ci include şi comenzi viitoare de Gripen E.

Companiile partenere elveţiene vor avea acces deplin la tehnologia implicată în pachetul de lucru. Transferul de cunoaştere le va da expertiză şi competenţă acestor companii, pentru a concura pentru comenzi majore de la alţi producători de aeronave din sectoarele civil şi de apărare.

Programul de Participare Industrială Elveţiană (PIE) al Saab

În conformitate cu politica de offset a armasuisse, Saab s-a angajat să livreze o distribuţie regională a PIE, 5% în regiunile de limbă italiană, 30% in cele de limbă franceză şi 65% în cele germanofone. Saab s-a angajat sp livreze afaceri PIE evaluate la 100% din valoarea contractului Gripen. La finele lui 2012, Saab şi partenerii livraseră aproximativ 250 milioane franci elveţieni (205 milioane euro) în afaceri cu peste 100 de companii elveţiene.

Spre comparaţie Fabrica de Avioane din Craiova a fost salvată de la prăbuşirea totală de o finantare de zece milioane de lei (2,2 mil euro) pentru repararea a doua avioane IAR 99 (?!).

Etichete: , , ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

3 Responses to “Saab îşi pregăteşte offsetul pentru vânzarea avioanelor Gripen E în Elveţia”

  1. szilard says:

    Citez :” Viitorul aviatiei sint vapoarele, si viitorul marinei sint trenurile”.

  2. gheo says:

    Sper ca imi permiti sa … completez : “iar prostii in Romania”, altfel, ar fi existat “varianta investitiei si locurilor de munca si in Romania”, daca – mare este daca asta in viata noastra politica plina de gunoaie – orientarea noastra ar fi fost spre “interesele si nevoile Romaniei”, cumperi “avioane dar si locuri de munca”, pana acum am cumparat “vapoare gunoaie” si probabil “declasata clasa politica” ne va “invrednici si cu niste “gunoaie avioane” … tocmai de aceea am ajuns “ceea ce suntem”, ne meritam soarta sau nu ?.

  3. aurel says:

    asa se cumpara avioanele – la pachet cu locuri de munca in industria proprie.

    dar exista si o alta cale, experimentata de Romanika – la mica intelegere, la colt de strada, fara offset – si neaparat avioane antice – pentru ca smenul adevarat nu e la prima achizitie – ci la “modernizarile” viitoare pe care le vor face smecherii.