Scrisoare deschisă adresată de Gl.bg.(r) Nicolae GROPAN, ministrului Apărării Naţionale
“Ministrului Apărării Naţionale
Domnul Gabriel Oprea
Domnule ministru,
Încă de la început vă aduc la cunoştinţă faptul că până acum, în pragul celor şapte decenii, nu m-am simţit niciodată mai desconsiderat şi umilit ca militar.
Umilinţa a început o dată cu catalogarea de către primul ministru, atât a mea cât şi a camarazilor mei generali, ofiţeri, maiştrilor militari şi subofiţeri, activi sau în rezervă, ca fiind „nesimţiţi”.
Încă de la “înscăunarea” dumneavoastră la conducerea Ministerului Apărării Naţionale aţi început să peroraţi, cu o insistenţă demnă de o cauza mai bună, că nici unui militar nu i se va diminua solda sau pensia iar dacă totuşi acest lucru se va întâmpla, atunci, vă veţi da demisia.
În cele trei întâlniri oficiale pe care le-am avut cu dumneavoastră, în perioada în care proiectul legii sistemului unitar de pensii era în dezbaterea Senatului, prezentându-vă pericolul diminuării drastice a pensiilor militare, mi-aţi replicat de fiecare dată că prin acţiunile dumnevoastră inteligente veţi contracara acest pericol.
Efectul acţiunilor dumneavoastră s-a văzut: legea a trecut de Senat prin adoptare tacită.
Acelaşi efect s-a văzut şi în avizele comisiilor Camerei Deputaţilor când nici un amendament nu a fost aprobat.
Ulterior aţi început să schimbaţi placa “cântând”, la unison cu primul ministru, că nu se vor reduce pensiile sub 3.000 lei, dar nici dumneavoastră nici altcineva nu aţi precizat baza juridică, toate actele normative de până acum neavând asemenea referiri.
Ce încredere sa mai am în cuvântul dumneavoastră domnule ministru?
Şi ca “tacâmul” să fie complet ne obligaţi acum să alergăm după hârtii pentru a ne cere, „culmea umilinţei”, diminuarea propriilor drepturi.
În calitate de minstru al Apărării şi membru al guvernului, cum aţi putut aproba H.G. nr.735/21.07.2010 – un exemplu clar de desconsiderare a celor care au slujit Patria sub drapel?
Oare Direcţia Financiar Contabilă, Direcţia Resurse Umane şi arhivele militare nu vă sunt subordonate?
De ce ne obligaţi să ne scărpinăm la urechea dreaptă cu mâna stângă? Nu tocmai pentru satisfacţia de a ne umili?
Cand s-au stabilit condiţiile de muncă ni s-au cerut exact aceleaşi documente, care acum se află la Secţia Pensii Militare. Dacă tot aţi hotărât să ne diminuaţi un drept cuvenit, deşi Curtea Constituţională a statuat clar că pensiile în plată nu pot fi diminuate, nu era mai corect şi cinstit ca în mod centralizat să se obţină datele necesare? Sau era nevoie de o umbrelă care să acopere, în faţa instanţelor de judecată, eventualele daune interese pe care cineva trebuie să ni le asigure?
Domnule minstru, fiind primul ministru politic provenit din cadrele militare mă aşteptam să fiţi mai ferm în apărarea hainei militare şi a slujitorilor ei de ieri, de azi şi de mâine, să nu fiţi părtaş la disoluţia Armatei – bastionul, alături de Biserică, a Românismului şi a statului Naţional Unitar Român.
M-am înşelat şi în această privinţă.
Totuşi nu ceredeţi că este cazul să va daţi demisia, domnule ministru.
Gl.bg.(r) Nicolae GROPAN”
Etichete: Federaţia Militarilor din România, general de carton, general Nicolae Gropan, Oprea
Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.
Agenda summitului NATO de la Chicago
Începe summitul G8
Ce mai e cu noua relaţie franco-germană
Atitudinea unor state UE faţă de propunerea de majorare a bugetului pe 2013
UE – sancţiuni împotriva Siriei
Va ieşi, în cele din urmă, Grecia din zona euro?
Declaraţii ale Angelei Merkel premergătoare summitului G8
UBB găzduieşte a doua ediţiei a Conferinţei cu participare internaţională “GUVERNANŢĂ, INTELLIGENCE ŞI SECURITATE ÎN SECOLUL XXI”
Sarkozy, încotro?
Fracţiunea comunistă din Parlamentul rus nu-l va vota pe Medvedev ca premier


Demisia lui Oprea este precum stergerea prafului in Baragan. Se asterne la loc, mai gros. Mai ales ca el nici nu reprezinta nimic ca ministru. El a avut doar misiunea sa prosteasca armata pana la adoptarea noilor legi. Pentru ca ar fi fost posibil sa se impiedice adoptarea legilor, prin actiuni concertate, dar, odata adoptate, nu se mai poate face nimic decat in instanta. Iar instanta lucreaza dupa cum se stie, adica la ordinul imparatiei. Din pacate, maldare de rezervisti s-au grabit sa aplaude minciunile debitate cu emfaza de Oprea, iar partea activa s-a facut ca ploua. Acum, vor face “basici in palme” de la acele aplauze! In acel minister s-a constituit o sleahta de tradatori ai armatei, imbracati in uniforme de juristi si de finantisti, care nu sunt dispusi sa se bata pentru respectarea legilor armatei de catre toata lumea, inclusiv de catre ministru, ci sunt dispusi doar sa se transforme in pres pentru talpile ministeriale. Nu inteleg de ce mai poarta uniforma militara acesti nevolnici! Se gasesc uniforme de tucalari prin magazine.
nu demisioneaza pana cand nu instraineaza toate terenurile mapn care sunt vizate.
Culmea umilinţei ,,Sa fi pus sa faci cerere sa-ti taie pensia”- si cad te gadesti ca nu e banc……….
Voi benefiari de “pensii nesimtite” va intreb si eu ca nestiutorul; stiti cumva de unde va catadicsi Seitan sa-i dea pensie d-nul ministru Oprea(de la magistrati,pensie nesupusa recalcularii) sau de la amaritii de “ofiteri comuni”(pensii recalculate).
Actuala recalculare nu face altceva decit netezeste guvernului drumul spre aplicarea Legii unitare a pensiilor care va aduce un dezastru pentru toate pensiile militare inclusiv pentru unele civile.
Tot ce au cistigat unii la recalculare vor pierde prin aplicarea Legii unice prin diminuarea pensiilor cu:
- procentele corespunzatoare stagiilor de cotizare neasimilate-scoala militara.etc,
-procentele corespunzatoare ordinului Meritul Miltar
-0,75% pentru fiecare an pina la virsta de pensionare pentru pensiile anticipate si anticipate partial
-fluctuatia valorii punctului de pensie sub 40% din salariul mediu brut
-indexarea doar cu indicele de inflatie.
Asa ca cererile care ne obliga sa le depunem sunt de fapt cereri de micsorare a pensiei pentru toti militarii.
Consider ca ar fi mai bine sa ne reconsideram pozitia si sa luptam pentru aplicarea celei mai favorabile legi in domeniul pensiilor militare.
Faceti-va un bine:nu mai completati cereri e recalculare,daca faceti asta toate caile de atac ulterioare vor fi taiate…..
Sa traiti BINEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!
Ceea ce trebuie sa revolte pe militari, dar si pe oricare cetatean al Romaniei, este stilul de maidan in care guvernantii organizeaza aceasta operatiune de adunare a datelor necesare recalcularii pensiilor militare.
Desi arhivele sunt in pastrare la institutii de stat, desi s-a demonstrat matematic ca este imposibil sa se adune aceste date pana la 31.12.2010, desi se stie ca unele state (cele cu vechime mai mare de 50 de ani) nu se mai gasesc, ei pun pe drumuri zeci de mii de oameni, dintre care majoritatea la varsta senectutii, multi fiind bolnavi si batuti de soarta, iar aceasta plimbare a cetateanului se face nu oricum ci in sistem concurential: cel care alearga mai repede si ajunge primul la CMJ, va fi primul servit iar cei care ajung ultimii sau nu vor ajunge deloc, vor fi pedepsiti cu recalcularea din oficiu!…
Acest stil gregar, de maidan, de a face administratie publica, nu-l mai gasim in nici o tara civilizata, nici macar la cele din jungla africana.
@MICHIREC-daca nu depui cerere pensia tot va fi recalculata luand ca baza salariul minim pe economie-asa ca pastreaza-ti sfaturile pt. neamurile tale
LEGIONARULE…. tu ai auzit de Sindicatul vostru … al militarilor ??? ce mama naibii nu te alaturi lor ? ai auzit ce spune dl colonel Dogaru sau te uiti doar la telenovele …. asta asa din egoism ???
michirec…. ai mare dreptate !!!!!!!!
…. Cum poate cineva sa-si stearga trecutul ? …. cand de la 14 ani ai slujit sub drapelul tarisoarei asteia jumulita de nemernicii astia care ne-au condus !? si ca sa intre in NATO v-au scuipat ca pe masele stricate in lumea civila plina de jigodism, avaritie si invidie…
opre un tradator si un mincinos ca si basescu- nu degeaba am scris cu litere mici- Un lingau si un pupincurist
Urmaresc cu atentie opiniile cadrelor militare in rezerva si in retragere postate pe platforma Infomondo Militar referitoare la umilintele la care acestia sunt supusi dupa ce au servit Patria o viata de om. Dincolo de subversiunea perfida indreptata contra Armatei la care asistam din ce in ce mai neputinciosi, sunt profund deceptionat ca in apararea fostilor camarazi nu sar cei care astazi sunt (inca) cadre militare active. Se prea poate ca acestia sa fie “bombardati” de problemele vietii de zi cu zi si ale carierei si nu realizeaza ca de fapt oamenii acestia, pensionarii militari care isi cer drepturile cu demnitate, se bat si pentru ei. Doamnelor si domnilor militari (inca) activi, haideti sa fim alaturi de camarazii nostrii aflati la pensie. Sa nu-i uitam. Contra-argumente de genul isi merita soarta nu isi au locul aici, e vorba de principii, onoare si demnitate. Haideti sa incepem cu lucruri simple. Sa avem grija ca postarile pe aceasta platforma sa fie impecabile din punct de vedere al limbii romane, sa evitam si sa inlocuim injuriile de orice fel, indiferent cat de antipatic si urat este personajul sau subiectul pe care-l comentam cu ironie fina si haideti sa ne salutam intre noi cu “Onoare si Patrie” (in deschiderea sau la sfarsitul postarii). Astfel, in timp, se va vedea ca cei care contribuie cu opinii pe acest site, nu sunt doar o mana de internauti anonimi care zburda pe internet cu diverse agende personale (ca sa nu le zic in cazul unora – frustari), ci sunt oameni care impartasesc aceleasi valori. Poate unii dintre dumneavoastra cunosc teoria fractalilor. Una din proprietatile interesante ale acestor reprezentari grafice ale unor functii matematice este aceea ca orice “farama” din acestea, oricat de mica, marita este exact ca imaginea de ansamblu. Cred ca ati inteles acest exemplu. Onoare si Patrie!
Cannd a fost schimbat din functia de sef al S.M.G. acest invinuit trambita ceva despre onoare. Aceasta demnitate morala a patruns atat de adanc in constiinta individului, incat l-a determinat sa devina cel mai mare nesimtit al Armatei Romane din toate timpurile.
STIMATI MEMBRI ANCMRR,
Acesta este rezultatul LETARGIEI IN CARE ATI STAT in timp ce altii luptatau cu autoritatile pentru mentinerea demnitatii cadrelor militare si recompensarea lor pentru modul in care si-au servit patria uneori chiar cu pretul vietii cu pensii decente adaptate la modul de calcul al pensiilor militare din tarile membre NATO.
CITE ACTIUNI IN JUSTITIE ATI INITIAT IN SPRIJINUL CELOR MAI DEZAVANTAJATI DE PREZENTELE LEGI? NICIUNA,DIN CONTRA UNII CHIAR AU DAT APA LA MOARA RECLAMIND PENSIILE SISTEMUL DE PENSII.
ACUMA URMARITI CU ATENTIE UNDE VOM AJUNGE CU NIVELUL cuantumului PENSIILOR. LA MIZERIE.
“Suntem informati ca vineri a fost o întâlnire la Hotelul Militar Haiducului, între ministrul Oprea, directorul SRI – dl. Maior, şeful SPP şi un adjunct de la Interne, cu mai mulţi invitaţi. Un “dejun de lucru”. Cu acest prilej, cei 4 demnitari au respins categoric orice intervenţie pentru menţinerea pensiilor militare! Să fie recalculate şi aliniate celor civile! S-a convenit emiterea urgentă a ordinului comun privind procedura recalculării şi detaşarea a peste 1000 de oameni pentru a participa la căutara în arhive şi recalculare.
Acesta a fost rezultatul final. Restul, au fost poveşti ale ministrului Oprea…
Va invitam sa cititi in Observatorul Militar (clic pe titlul postarii) relatarea intrevederii dintre dl. Oprea si dl. Gl (r) Mihai Iliescu, presedintele ANCMRR ”
Sursa :site-ul SCMD.
Ar fi interesant de stiut daca scrisoarea domnului gl.Gropan este in numele Federaţiei Militarilor din România , sau in nume personal ?
Sierra: nu spun ca nu aveti dreptate in ceeace spuneti, pentru ca aveti. Chestia e ca in toate aceste situatii, sunt cam multe exceptii. Mult prea multe exceptii de la chestiile alea numite onoare, demnitate, cinste si altele din familia asta. Atat in randul activilor cat si in randul rezervistilor. Daca nu ar fi asa, nici propaganda astora, reformacii lui Basescu, nu ar fi avut atata trecere in randul “ordinary people”.
@ mos alecu: scrisoarea este in nume personal. Momentan mi-am intrerupt activitatea in Federatia Militarilor din Romania. Cu stima N.Gropan
Ce mai e onorabil in tara asta?. Pe cine mai credeti dintre politicieni si guvernanti? Unde este legea, cine o mai respecta? Ce e aia neretroactivitatea unei legi, cum e cu articolul din Constitutia Romaniei care spune ca legile se dau pentru viitor?. De la cine asteptati respect? oprea poate sa-si dea o mie de demisii ca asta nu ne impresioneaza si nu ne ajuta cu nimic. basescu sugera la Constanta ca militarii au acceptat cu demnitate masurile de austeritate, NU ESTE ADEVARAT ! si asta o stim cu totii. Judecatorii si-au facut singuri pensii “constitutionale” intangibile dar zau ca pe ei nu i-am vazut la inundatii cu apa pana la brau. Tare as vrea sa-i ia cineva la puricat sa le vedem averile .N-am gresit scriind cu litere mici numele oprea si basescu, in fata noastra acesti indivizi s-au descalificat , onoarea lor nu exista daca or fi avut vreodata.Nu le mai trimiteti scrisori , nu merita efortul, oprea nu traieste din pensia militara nici basescu din salariu de la Cotroceni deci nu le pasa, apropo accesati declaratia de avere a lui seitan la Ministerul Muncii sa vedeti ce a adunat individul in 20 de ani de bugetar.Cat despre boc … el oricum e o marioneta de paie, ca dupa ce a dat peste 100 de ordonante neconstitutionale numai profesor de Drept Constitutional nu se poate numi.Acest boc este o rusine pentru lumea academica si pentru istoria Romaniei.Deci oameni buni nu le mai scrieti scrisori deschise/inchise, inlacrimate, indurerate ca e ca si cum ati vorbi la pereti. Puteau sa impoziteze diferentiat pensiile din cauza de austeritate ( desi nici asta nu e legal) dar sa nu distruga Armata Romaniei , Statutul cadrelor militare legile 80 si 164 facute de minti luminate si responsabile . Acum n-au facut decat sa stearga efectiv din realitate, istorie tot ce inseamna militar, armata,sistem organizat si daca oricum ne asimileaza cu civilii sa-i cheme la inundatii , la incendii, la cutremure , la razboi (doamne fereste!)pe frizerii, portarii coafezele, judecatorii cei constitutionali, vidanjorii, matruratorii ,ca e tot una daca tot ne-au asimilat cu civilii, nu ca as avea ceva impotriva civililor, dar sa nu mai sa apeleze cu nerusinare la militari, pompieri, politisti ca noi astia din Sistemul National de Aparate nu mai contam.Suntem niste nesimtiti cu pensii nesimtite.Pensii care evident vor fi recalculate din burta pentru ca intr-o cariera militara de 38-40 de ani in care un ofiter a fost mutat in interesul tarii in 7 , 10 sau mai multe unitati iar pentru anii munciti s-au elaborat aproape 500 de file state de plata ce trebuie identificate ,cautate, selectate, inregistrate, calculate si asta pentru un singur pensionar militar .
Sierra,
Subscriu la ceea ce ai spus si la ceea ce ai sugerat, dar pasuieste-ma de la chestia cu ironia! Ca nu pot. Eu si cand ma uit in oglinda la mine insumi imi adresez cateva ironii. Naturelul nu mi-l pot controla, iar ironia nu e totuna cu jignirea, chiar daca unora li se pare ca ar fi una si aceeasi. Si nu spera prea mult de la activi. Ei chiar nu prea au ce face. In schimb, rezervistii ar fi putut sa nu faca ceea ce au facut, ca ar fi fost mai simplu sa nu faca, decat sa faca. Ma refer la aplauzele adresate lui Oprea. Bine-nteles, ii am in vedere numai pe cei ce au aplaudat.
TRADATORII DE TARA VOR PLATI;EI SI URMASII URMASILOR LOR VOR FI BLESTEMATI DIN NEAM IN NEAM…ARMATA A FACUT ROMANIA MARE DAR SI REVOLUTIA DIN 1989…NU UITATI CA SUNTEM O FORTA CARE CAND SE DEZLANTUIE FACE CEEA CE TREBUIE…
Domnule(na) Sierra, militarii activi nu au cu ce sa va ajute. Daca aveti curiozitatea sa aruncati o privire la legea 80(sunt sigur ca deja ati facut-o) veti constata cateva restrictii la care sunt supusi militarii in activitate. Cu parere de rau, dar o spun si eu: ne meritam soarta. Nu militarii activi sunt cei care trebuie sa faca ceva ci noi, pensionarii acestui sistem, pensionari pe care nu ne retine ABSOLUT nimic sa facem multe. Ce s-a facut cand s-a discutat legea in parlament? O mana de oameni si…..cam atat. Trebuiau sa fie atunci la poarta parlamentului macar 5000 de militari rezervisti….dar nu au fost. Eu trag doua concluzii de aici si inca odata imi cer scuze dar sunt opiniile personale:
1. fie traim prea bine, pensiile sunt foarte mari si guvernul are dreptate sa le taie;
2.asteptam sa faca altcineva ceva ca noi suntem prea ocupati cu tablele’n parc;
3.dam vina pe militarii activi care deja sunt vai de mama lor, militari care conform legilor inca in vigoare nu pot deschide gura.
Nu domnule Sierra, solutia sunt pensionarii militari, pentru ca ei sunt unsi cu toate alifiile, sunt meseriasi pe cam toate domeniile( catane batrane). Dam din taste pe net, balacarim pe unii si pe altii dar practic nu facem nimic. Se intampla cum s-a intamplat in proiectul Antiaeriana: facem asociatie, facem una, facem alta, nu s-a facut nimic si au ajuns doua firme sa-si bata joc de militari….de ce? Pentru lipsa de initiativa si dezorganizarea totala.
Nu iau apararea SCMD dar este singura organizatie care a miscat ceva palpabil pentru militari. Sunt curios cati membrii au din cei 80000 de pensionari militari. Astea sunt problemele, nu militarii activi.
Sau poate asteptati sa faca Oprea, Marin sau Zisu ceva pentru dumneavoastra………….
Si inca ceva ca am uitat: care militari sa faca ceva daca juma de armata sunt proveniti din filiere indirecte, avansari peste noapte, avansati pe criterii politice…..cine poate urma aceste variante decat copii beizadelelor? Astia vreti domnia voastra sa va sprijine? Adevaratele cadre militare au fost indepartate usor usor.
Urmaresc zi de zi acest site si trag ,usor, concluzia ca se vorbeste mai mult decit este necesar si nu se organizeaza nimic concret,ceva zguduitor de care sa le fie teama acestor impostori care ,prin ceea ce au facut, ne-au redus la minim dreptul la viata, drept pentru care noi pensionarii militari am muncit in conditii deosebit de grele si l-am cistigat legal,cinstit,onorabil si cu demnitate.De ce oare nu le raspundem pe masura ? Nu suntem indeajuns de disciplinati sa ORGANIZAM O MANIFESTATIE DE AMPLOARE la care sa participe toti pensionarii militari si sa inaintam o scrisoare de protest ,,COMANDANTULUI NOSTRU SUPREM”.Pina acum ne-am comportat cu mare teama,fara a ne gindi ca daca nu intreprindem nici-o actiune de mare anvergura ,acesti ,,SACALI”sunt in stare de masuri si mai crunte.Avem mare ,,NOROC” ca suntem reprezentati de acest asa zis ministru al apararii.Un caporal daca era in aceasta functie ,facea mai mult pentru subordonatii sai.ASADAR APELUL MEU ESTE SA NE ORGANIZAM CIT MAI REPEDE SI SA ACTIONAM CIT NU ESTE PREA TIRZIU.Am onoarea sa va salut dragi camarazi.
Dar de ce nu ne organizam noi si pentru actiuni mai deocheate(Miscari de strada, blocari de institutii). Ceea ce fac ei este constitutional? N-am pute la o adica sa le dam o cizma-n cur, ca doar cei care-i pazesc sunt de-ai nostrii nu de-a lor. Ia sa ne mai gandim ca nu va fi greu. Am organizat noi aplicatii la care au participat mii de oameni si tehnica de lupta si nu vom putea sa alungam lichelele astea? l
HG 735/2010
Nr. CR ……….. din…………….
Comandantului Centrului Militar Zonal Constanţa
Subsemnatul(a) …………………………………………………………………………
CNP ………………………. domiciliat(ă) în loc. …………………………………………………
str. ……………………………………, nr. ….., bl. ….., sc. ….., ap. ….., tel. …………………….
jud. …………………………, pensionar militar titular/urmaş din data ……………………
dosarul nr. ………………… vă rog să aprobaţi efectuarea demersurilor necesare eliberării unei adeverinţe cu veniturile lunare brute individuale relizate în perioada cât am/a fost încadrat în unităţi militare aparţinând M.Ap.N., în vederea recalculării pensiei în condiţiile Legii 119/2010 ( LEGE ILEGALĂ ŞI IMORALĂ), RECALCULARE CU CARE NU SUNT DE ACORD.
*Soţul /Tatăl ………………………………………….. a decedat la data …………
Sunt/ S-a născut la data de ……………… , în loc. ……………………………….. jud. ………………………………., fiul lui……………………….., şi al……………………
am/a trecut în rezervă la data de ……………….. cu gradul de ………………………. De la UM ……………………………
La data trecerii în rezervă am/a fost luat în evidenţă la CMJ …………………………
În anul ……………… m-am mutat pe raza judeţului * …………………………………..
Anexez ……………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………
Dacă tot îmi eliberaţi această adeverinţă vă rog să fie specificate următoarele:
- nr. serviciilor de zi executate în fiecare an;(menţionez că în perioada iulie 1981 – martie 1984 am executat serviciul de treime la UM 02051 Constanţa)
- nr. de zile de iesire pe mare în fiecare an;
- nr. de zile în care am fost în aplicaţii la uscat;
- nr. de zile în care am fost detaşat la munci agricole.
Având în vedere faptul că nu mai sunt militar am dreptul să cer compensaţii pentru privaţiunile serviciului militar.
Tot odată vă rog să fiu scos din toate structurile la mobilizare şi sa fiu trecut în retragere pentru că nu mai am calitatea de militar.
Data Semnătura
Pentru mos alecu
Domnia voastra cred ca atunci s-a trezit – ora 2:08 pm.
Credeti ca are importanta din partea cui scrie dl gl.(rz.) Gropan? Ideea este ca a scris si a scris bine – lucru pe care dvs probabil, nu ati realizat (probabil inca mai erati sub imperiul somnului).
Si ar mai fi ceva: in ce baza il interpelati dvs. pe dl gl.?? Nu-mi aduc aminte sa fi avut vreo opinie fata de ceea ce a scris domnia sa pana acum. Eu unul stiu ( si inca nu m-a lasat memoria ) ca am avut numeroase interpelari la adresa dansului si cu toate acestea nu pun astfel de intrebari tedentioase.
Cred ca nu intelegeti un lucru: daca cineva face un lucru bun, trebuie lasat sa se … dezvolte. Chiar nu inteleg atitudinea asta de a sari la gatul omului.
Stii vorba aia? … “daca taceai, filozof ramaneai” …. este perfect valabila pentru tine.
roarmy
Adevar graiesti dar cati au posibilitatea sa te asculte (citeasca)? Pacat ca foarte multi dintre noi nici macar nu au acces la un calculator nu numai la internet. Mai rau este ca si cei care au aceste posibilitati nu le spun si celorlalti ce au de gand acesti nemernici care au ajuns acolo unde sunt datorita prostiei unora dintre noi.
Este laudabil ca un domn general in retragere cere socotela unui ministru pe care l-ar fi putut forma (desigur, daca ar fi urmat vreo institutie superioara de profil militar, afara de scola militara de intendenta).
Deunazi am fost la CMS 6 pentru a depune documentele necesare activitatii OBLIGATORII si STRICT NECESARE recalcularii pensiilor militare. M-a surprins placut ordinea si profesionalismul de acolo, mai ales ca erau facute programari de cate 20 de persoane pe zi (cred) pana pe data de 16.09.2010 si ca am primit, ca toti ceilalti din club care am completat un formular, bon de inregistare.
Dar am fost FORTE NEPLACUT SURPRINS de atitudinea cadrelor militare in retragere, inclusiv a 2 generali, care nu ne suporta pe “astia noi”, pensionatii pe Legea 164. Dansii sunt convinsi ca vor capata o pensie mai mare in urma recalcularii si ca din cauza noastra, a celor cu pensii mari, s-a ajuns aici. Si e foarte bine ca se va face dreptate. Degeaba am incercat eu sa-i linistesc cu “nu trebuie sa ne batem intre noi, ca TOTI VOM PIERDE”. Sunt ferm convinsi ca li se va face dreptate…
Atunci vin sa ma intreb: care-i realitatea? SCMDul cuprinde si astfel de persoane? Daca da, atunci e grav! Unitatea nu exista! Acum vine cu acest articol un alt domn general, dar dansul este ofuscat pe faptul ca alearga singur, nu ca E NELEGAL CE SE FACE ACUM!
Pentru cei din retragere as dori sa lamuresc doua lucruri: NOI NU SUNTEM PENSIONARI, CI CADRE MILITARE IN REZERVA SAU RETRAGERE CU GRADE MILITARE EGALE CU ALE DANSILOR. Daca dansii au scapat de grija trompetei, noi MAI AVEM DE SUPORTAT CHIAR DECENII DE ALARMA SAU CONCENTRARE ORI MOBILIZARE. Pe cale de consecinta, FACEM PARTE DIN MINISTERUL APARARII NATIONALE. Si acelasi ministru ne da sau ne ia TOTUL. Si al doilea lucru: NOI NU NE-AM PUTUT BUCURA DE SERVICIU pana la 60 sau 55 de ani. Si nu ca nu am fi vrut! Ci pentru ca am fost sacrificati.
NU AVEM NICI DREPT LA MUNCA! Castigurile din Legea 164 le-au marit retroactiv si dansilor pensiile: odata ca in cuantumul pensiei, gradul s-a marit de cate ori a crescut si la cei activi si apoi ca au beneficiat tot retroactiv de M 116, fiind incadrati in grupe superioare de munca FARA PROBELE APLICABILE IN TIMPUL ACTIVITATII DANSILOR sau in viata civila, din care faceau parte. Unde mai pui ca in alta recalculare li s-a socotit, tot retroactiv si sporul de dispozitiv si indemnizatiile primite la vremea pensionarii.
NU, nu am nimic cu dansii, dar la noi retroactivitatea ne ia tot viitorul. Mai bine sa ne vedem de ale noastre, decat sa clamam ce-a fost pe vremuri…
Referitor la ministrul infierat in articol, ma alatur opiniei ca mai are ceva treburi de facut cu imobilele MApN. Este incredibil ce are in mana si cum poate “profesa” in domeniul imobiliar. MApN este doar administrator al patrimoniului si nu proprietar. Dar MApN are in coordonare ROARMY si alte corporatii civile care lucreaza cu el. Prin Ordin al ministrului, desi ministerul nu-i proprietar, terenul, imobilele cu starea de fixatie de pe ele si chiar cu dotarea, POT FI DATE IN STRUCTURILE CIVILE RESPECTIVE, care devin proprietare de drept…
CIne mai poate avea incredere intrun presedinte care minte jurind pe biblie ca nu a lovit copilul in timpul campaniei. Ma intreb ,daca sustine ca nu a mintit,atunci de ce a trebuit deteriorat CD-ul cu inregistrarea scenei de seful institutiei care facea expertiza?
Cine mai poate avea incredere intrun Prim Ministru gen Boc care minte de crapa pietrele de la o zi la alta si care am vazut la tv. cu ocazia desecretizarii documentelor revolutiei ca nu stia ce inseamna OZU in armata darmite cum sa cunoasca in substanta activitatile militarilor cum normal s-ar cuveni.
Cum sa avem incredere intrun ministru al apararii care nu-si respecta cuvintul dat si calca in strachini alaturi de clica boco-basesciana.
Cum sa avem incredere intro asociatie gen ANCMRR care l-a propus pe acest Oprea pt,avansare din grad in grad pina la general. Sa ne spuna si noua cei care l-au propus care au fost meritele deosebite aduse ostirii si natiunii pentru a fi avansat. Sau ca reconpensa sa primit vreun os de ros pentru acolitii care l-au propus. Stimati acoliti, poate il propuneti si pe Iusin Capra fiindca are totusi ceva merite recunoscute.
Domnilor sa abandonam aceasta clica si sa trecem in barca celor care de bine de rau lupta inclusiv in justitie pentru drepturile ,onoarea si demnitatea noastra cu care se sterg pe picioare clica asta nenorocita de mincinosi ordinari.
Sa luptam impreuna cu cei mai dirji in aceasta lupta. Acestia dupa cum spunea cineva cred si eu ca sunt cei de la SCMD. Restul sau cam vindut pentru avantaje puterii sau nu stiu pentru ce trebuie sa lupte.
Daca nu luati seama va meritati soarta.
@lucius 17 August 2010 la 7:26 pm :
Nu stiu cum sa va … (sau sa-ti)… raspund…
Intrebarea era pentru a incerca sa aflam daca ‘tam-tam-ul’ infiintarii FMR are vreo urmare practica pentru pensionarii militari… Pentru ca site-ul federatiei (de fapt am gasit 2) este , elegant vorbind , destul de ‘golas’ , iar despre eventuale actiuni ale organizatiei nu am auzit nimic…desi promisiunile de la infiintare erau …’promitatoare’…
Poate ca ar fi trebuit sa motivez intrebarea…desi raspunsul domnului gl.Gropan arata ca dumnealui a inteles ce viza aceasta…
Iar intrebarile fara motivare elimina posibilitatile raspunsurilor manipulatorii…
Stimate domn ,Roarmy:am fost 15 ani,militar angajat in unitate de elita a armatei romane si consider atat eu cat si ceilalti colegi care acum sunt subofiteri ca prin munca si valoare am ajuns aici nu pentru ca am fost beizadele cum ne numesti d-ta,nu ca ne-a ajutat tata sau unchiul sa parcurgem nu stiu ce filiere!!!Vad ca sunte-ti un fin observator al fenomenului militar din postura de colonel s-au general la pensie,numai ca domnule,va invit sa va preocupe,salvarea pensiilor si a statutului de militar,nu profesionalismul nostru tavalit prin filiere si nepotisme pe care ofiteri propagandisti ca dv. l-ati introdus in armata si pentru care va condamn la fel ca pe toti politrucii si informatorii !!! NU AM ONOAREA SA VA SALUT!
Deja au inceput sa vina fluturasii cu invitatii la Centrele militare sa solicitam documentele necesare recalcularii pensiei “militare”. Nu precizeaza o data anume.
Domnule Roarmy:
Nu am avut intentia sa cer ajutor. Intamplator, eu unul nu am nevoie de ajutor, deoarece nu sunt pensionar. Un cadru militar activ, chiar daca prin lege ii sunt limitate unele drepturi civile, poate sa faca foarte multe. In primul rand sa fie un profesionist, sa aiba aitudinea care trebuie si in general, sa-i pese. Sa-i pese de tot ceea ce conteaza cu adevarat: de la veteranii de razboi uitati de toti, la pensionarii de azi sau de maine si de (foarte) multe altele. Multiplicati aceasta cu numarul militarilor in activitate (din care scadeti “beizadelele” ca sa va citez) si veti vedea ca ar ramane destui care, daca nu vor mai accepta compromisul, ii vor face pe cei care iau decizii sa nu mai indrazneasca sa-i ignore sau sa conduca despotic. In definitiv nu un ministru elaboreaza un proiect de lege, ci staff-ul sau si specialistii. Daca acestia nu au curaj sa sustina pana in panzele albe ceea ce este stiintific, logic sau legal (se tem de decident si ii spun ceea ce acesta vrea sa auda), atunci sa nu ne miram ca majoritatea actelor normative sunt asa cum sunt.
Pentru ca ati mentionat niste domni (O, M, Z) – stiu la cine va referiti chiar daca nu le mentionati gradele – persist (diabolicum) sa cred ca prin atitudine si profesionalism cadrele in activitate le pot spune acestora in diverse moduri, dar in limitele regulamentelor si politetii militare, ca nu au mostenit Armata de la tatii domniilor lor, ci sunt chemati sa fie (adevarati) lideri cu tot ce presupune aceasta. Se prea poate ca acest lucru sa nu fie digerabil pentru “leadership” (va rog sa observati ghilimelele), dar atitudinea (caracterul) si profesionalismul, de altfel singurele arme din dotare in conditiile Legii 80, se impun de la sine, sunt redutabile. Adaugati un ultim ingredient, si anume solidaritatea (adica exact opusul dezbinarii, neincrederii si invrajbirii). In definitiv stiti si dvs., nu poti sa-i dai fara pe toti…
O observatie personala: citind ceea ce se posteaza, ma minunez cat de invrajbiti si neincrezatori sunteti dumneavoastra pensionarii militari, unii in altii sau in asociatiile pe care le-ati infiintat ca sa va reprezinte. Pentru mine, observator extern si fara conlicte de interese cu cauza dumneavoastra, este foarte clar ca nu veti avea nicio sansa, deoarece cei care va stabilesc pensiile exact pe asta se bazeaza (a se citi speculeaza): divergentele de opinie, lipsa de unitate si dezinteresul unora dintre dvs. (cei care joca table din parc). Ca sa nu mai vorbesc de cei care aplauda pe cine nu trebuie (vedeti postarea domnului Altfel), de cei aidoma celor mentionati in postarea domnului Sam (cei lingai si pupincuristi) sau de “reformaci” pomeniti de domnul Terentius cel mai tanar in postarea dansului. Tot ca observatie personala, este de asemenea foarte vizibila plamada (atitudine, motivatii, penita etc.) celor care posteaza, dar ma voi abtine sa exemplific. Eu unul, desi mi-am propus sa citesc toate postarile pe chestii “fierbinti” in cazul de fata pensiile, trebuie sa marturiesc ca pur si simplu pe unele dintre acestea nu le inteleg sau nu le pot citi din cauza felului in care sunt scrise. Apai mai oameni buni, cum vreti sa fiti auziti si intelesi daca nu scrieti cum trebuie?
Si, by-the-way, cum introduce nonsalant britanicul chestiunea principala pe la sfarsitul discutiei, asociatiile nu au nicio putere, cel putin nu in democratia carpato-danubiano-pontica, tot cei in activitate conduc sistemul.
Faptul ca multi dintre pensionarii de astazi, nu au format / educat pe cei care astazi sunt activi este o realitate, la fel cum sunt si abuzurile unora facute cu acceptul tacit al tuturor. Sa o spun pe sleau, altfel ma tem ca nu voi fi inteles: situatia din ziua de astazi se datoreaza atat “fostilor” cat si “prezentilor” si ii rog pe cititori sa nu se gandesca la cineva anume. Daca cele doua categorii nu vor schimba de drum (expresie marinareasca), metastaza va continua la nesfarsit sau cum zic romanii vom continua sa ne furam singuri caciula.
Honor et Patriae
-Staff-ul sau specialistii elaboreaza proiectul de lege dar la indicatia SEFULUI ;
-Va amintiti ce spunea TARICEANU : ” Armata nu este o prioritate ptr. noi..” …si astfel pensiile militare au ramas nemajorate pana astazi . Acelasi lucru au facut si urmatorii guvernanti ajungand ,iata la desfiintarea LEGII pensionarilor militari , lege facuta cu agrementul NATO. Si cu toate ca ARMATA a fost prima institutie care a dat semnalul intrarii in Europa, .. din PRIMA a ajuns ULTIMA, ultima in finantare, ultima in dotare, ultima in acordarea drepturilor prevazute de legile romanesti. Cand am plecat din sistem, ne-au fost promise “marea cu sarea” si iata unde am ajuns stimate Sierra Echo.
Sierra- De acord cu cele gindite de dumneata, probabil ca va-ti concentrat observatia pe segmentul armata care face parte din sistemul de aparare al tarii. Acum cei care posteaza s-ar putea sa faca parte si din celelalte “structuri” ale acestui sistem. Una peste alta ceea ce ne caracterizeaza pe toti este faptul ca suntem cetatenii Romaniei, facem parte din societatea romaneasca. Adevarul este ca suntem un popor ce poate fi foarte usor manevrat, in stadiul actual de dezvoltatare socio-morala. In 20 de ani nu se pot modifica mentalitatea si caracterul daca nu exista vointa in acest sens. Tot ceea ce se intimpla se datoreaza faptului ca OMUL nu este respectat in cadrul relatiilor sociale. Daca ne-am respecta intre noi, nu s-ar mai produce o serie de anomalii ce pot duce la framintari sociale, framintari ce vor avea loc, ca urmare a dezastrului politico-moral.
Sierra,
Azi fac rabat si nu sunt ironic cand te salut si-ti aplaud interventia. Din pacate, nu stiu de ce, activii nu inteleg, sau nu cred, ca prin atitudinea lor ar putea impune corectitudinea si legalitatea tuturor sefilor. Astfel, pup-in-curistii ar fi eliminati de “organism”. Am observat la ei o lehamite si o stare de demoralizare care ar fi trebuit sa atraga atentia chiar si sefilor lor. Caci nu poti spera a avea buni luptatori din oameni atat de descurajati de ceea ce se intampla in jurul lor.
Si o ultima interventie-am vaga senzatie ca deja a fost lansata comanda despre care am scris eu. Aceea cu “Militari de dupa ’89, asupra celor de dinainte de ’89…foc!”. Asta vine dupa “Militari romani, unii asupra altora…foc” si dupa “Asupra armatei romane…foc!”.
Ca nu exista unitate in randul militarilor sunt de acord. Nici in randul celor activi, nici in randul celor in rezerva si retragere.
Vine 23 august. Punem pariu ca Base va fi inconjurat (la vreo manifestatie , depuneri de coroane de flori, sau ce – o mai fi) de multi dintre aceia care se plang acum cel mai tare?
PENTRU BUNA D-VOASTRA INFORRMARE VIZAVI DE ACTIVITATEA ANCMRR
17.08.2010
Cu privire la ajutorul dat de catre ANCMRR (Asociatia Nationala a Cadrelor Militare in Rezerva si in Retragere) la incercarile disperate ale Guvernantilor de a recalcula (diminua) pensiile militare
Il felicitam pe dl Gl. (r) dr. Iliescu Mihai, presedintele ANCMRR, pentru ca, benevol, va sprijini recalcularea pensiilor militare “de stat”, dar il avertizam ca din momentul recalcularii, pensiile noastre, cu sau fara sprijinul domniei sale, nu vor mai fi nici militare si nici de stat.
Vor fi pur si simplu pensii civile, in baza Legii 19/2000, si pe cat de civile pe atat de ilegale, intrucat vor fi recalculate pe baza unei contributii personale inexistente (militarul avand alte raporturi cu statul) si vor avea caracterul unei pomeni cu putin mai mare decat ajutoarele sociale date celor care n-au muncit macar o zi in viata lor.
Daca domnul General este fericit ca i se sterge statutul de militar si pentru trecut, si pentru prezent, si pentru viitor, noi ii uram in continuare sa traiasca bine.
In ceea ce ne priveste am decis sa-i indemnam pe membrii sindicatului sa nu accepte formula din cererea tip – “in vederea recalcularii pensiei conform Legii 119/2010” (sa taie acest text), si sa mentioneze pe aceasta ca isi rezerva dreptul de a actiona in instanta de judecata, daca pensia va fi micsorata. Aceasta deoarece nimeni nu are voie sa ne rapeasca dreptul individual la petitie. Cererile de a primi date personale din arhive le facem cum vrem noi si le motivam cum vrem noi, ca cetateni liberi. In plus, noi, sindicatul, am atacat deja la Tribunalul Municipiului Bucuresti Legea 119/2010, acuzand Guvernul. O alta actiune in acelasi sens o vom deschide in curand, contestand doar Art. 2 al Legii 119/2010, articol prin care cei iesiti la pensie anticipata sau anticipata partial (oameni intre 35 si 54 de ani) sunt asimilati cu cei iesiti la pensie la varsta de 63-65 de ani, rapindu-le nu numai dreptul la munca in continuare, dar si orice fel de compensatie.
Ne-am manifestat de asemenea, dezacordul cu aberanta Lege 119/2010, facand plangere la Guvern, impotriva normelor de aplicare si inregistrand o cerere de chemare in judecata la Curtea de Apel Bucuresti (Dosar 7130/2/2010). Ne vom manifesta si in continuare dezacordul, initiind alte procese impotriva celor 3 case de pensii (MApN, MAI, SRI), pregatind din timp si manifestari stradale sau in Parlament, pentru ca si comunitatea internationala sa afle care este opinia reala a militarilor din Romania.
In cazul in care nu a inteles mesajul nostru, il poftim pe dl. Gl. (r) Iliescu sa ni se adreseze direct. In acelasi timp, adresam aceeasi invitatie tuturor filialelor ANCMRR din MApN cat si din MAI, sa ni se alature fara teama la toate actiunile pe care le vom intreprinde. Pentru ca nu exista solidaritate intre asasini si victime. Si nicaieri nu scrie ca numai hotii si tradatorii au dreptul sa traiasca bine in aceasta tara.
SURSA; SITE-UL SINDICATULUI CADRELOR MILITARE DISPONIBILIZATE (SCMD)
Buna ziua domnilor,
Dupa ce au invrajbit poporul pe domenii de activitate sau categorii sociale , invatamant, justitie, sanatate, pensionari….. acum “mai marii nostri inteligenti ” care ne conduc – ne indeamna la tot pasul la === solidaritate ==
De ce nu faceti si voi MILITARII de CARIERA – cei pensionati si cei pe care v-au obligat sa parasiti Armata , asa cum au facut MAGISTRATII- ceea ce vi se cere : FITI SOLIDARI intre VOI si faceti ceea ce ati jurat sub drapelul patriei : scapati tara asta de Calaii ce o conduc si o jumulesc de 20 de ani, aparativa DREPTURILE ce se cuvin !!!
Cu mult respect, EU -( cineva din afara sistemului)
d-nilor
toata aceasta nenorocire ni se trage de la europeni prin Intrarea in UE si de la americani prin intrarea in NATO . Pentru Romania este o catastrofa intrarea in UE si trebuie militat pentru iesirea grabnica din UE ,iar pe de alta parte iesirea grabnica din NATO si inchiderea bazelor militare americane din Romania
Noi ofiterii vechi stim ca nu am acceptat trupe sovietice pe teritoriul Romaniei , iar acest guvern tradator a dat baze militare americanilor fara un plebiscit popular .
Americanii ne-au dus in eroare ,cand Ciorbea a dat acea ordonanta de urgenta de iesire anticipata la pensie ,acele salarii compensatorii , cu mentiunea expresa ca vor lucra in administratiile locale ,iar acum au uitat de ce au facut si uitati-va unde am ajuns
o solutie actuala rapida este mobilizarea tuturor cadrelor militare pentru iesirea din UE , iesirea din NATO ,inchiderea bazelor americane si reluarea relatiilor cu Rusia si CSI , vecinii nostri traditionali
nu uitati ca si HUGO CHAVEZ ii alunga pe americani din Venezuela, de ce ??
Ma bucur extrem de mult sa vad ca Armata Romana fierbe! Nu, nu ma bucur sa vad scandal ci ma bucur sa vad ca mai exista opozitie in fata lichelelor care paraziteaza structurile guvernamentale ale statului roman.
Sunt un pic trist sa vad ca ofiterii Armatei Romane reactioneaza doar acum, cand le sunt taiate salariile si pensiile, si nu au reactionat cand, de atatea ori, memoria celor cazuti pe campurile de lupta pentru a fauri Romania Mare a fost intinata de catre revizionismul maghiar promovat de “liderii” comunitatii maghiare din Romania. Dar ma bucur. Ma bucur sa vad ca inca mai sunt oameni cu demnitate! Ma bucur sa vad ca inca mai exista opozitie si ca mai sunt inca voci care se ridica impotriva mizeriei morale patronate de efemerul presedinteal Romaniei, Traian Basescu!
http://tanasadan.blogspot.com/2010/08/ofiterii-armatei-romane-umiliti-de.html
Domnilor,
Haideti sa vorbim aceeasi limba, pe intelesul tuturor.
Prin ceea ce urmeaza sa scriu, nu stiu daca se poate numi „o chemare … la apel”, dar o chemare la unitate in mod cert DA.
Nu incep inainte de a-mi cere scuze fata de toti cei care cred ca este un comentariu depasit, fara nici o noima, cu fraze mai mult sau mai putin sforaitoare.
In speranta ca am o logica si o continuitate, redau urmatoarele:
1. la ora actuala, caile media sunt invadate de ce a facut pana acum SCMD: adica actiuni in justitie. Foarte bine, dar haideti sa mergem mai departe. Ce facem? Ne oprim si comentam ce s-a facut, cum s-a facut si ce efecte vor fi? Este valabil pentru toti: SCMD, membri afiliati si neafiliati la SCMD. Sa nu se inteleaga gresit: avand un scop, normal ca trebuie sa stim efectele, dar acestea sunt deja previzionate din momentul conceperii actiunii in cauza.
Care este pasul urmator? Parca iesitul in strada. Demonstratia! Manifestatia!! S-a auzit ceva despre ea, dar nu cu aceeasi tarie si vigoare cum au fost prezentate actiunile in justitie. Prezentarea manifestatiei se face cu jumatate de gura, cu oarecare teama si cu oarecare retinere. Daca este adevarat, trebuie sa aflam care sunt cauzele: Frica? – de catre cine? si de ce?. Teama? – idem si la fel.
Daca pe langa aceste cauze ar mai fi cele legate de … neputinta sau nestiinta, credeti ca trebuie sa ne suparam sau sa fim intepati cu acul in fund? Eu zic NU, atata vreme cat vin niste pareri, idei, sugestii pentru binele nostru, al tuturor. Totul se reduce la a prelua aceasta idee si de a o pune in practica. Pentruca ai forta necesara, ai parghiile de actiune. Eu luat individual, sau tu cititor si comentator al acestor randuri nu putem realiza nimic in afara faptului de a transmite o idee. Nu cred ca cineva detine adevarul absolut, ca este cineva care le stie pe toate. Merg pe principiul ca trebuie sa fii deschis, sa nu dai cu piciorul la absolut tot ce vine din afara conducerii unui organism.
2. de ce cautam tot felul de teme de discutii adiacente? Lupta noastra, dupa parerea mea este legata de cumul, pensii si statutul de militar. Trebuie sa emanam prin toti porii nostri aceste teme. Dusmanul nostru nu este o persoana anume, ESTE UN SISTEM, alcatuit din mai multe persoane. Concentrarea pe anumite persoane nu da rezultate: vedem (de fapt avem senzatia ca vedem) ce fac persoanele respective, fara sa mai realizam ca de fapt SISTEMUL alcatuit inclusiv din aceste persoane vazute de noi, dau legi aberante, neconstitutionale.
De ce vorbim de seitan si nu vorbim de d-na Campeanu? De ce vorbim de boc si nu vorbim de dl. Johannis? De ce vorbim de seful smg si nu vorbim de dl.gl. Ioan Sorin? Sunt niste exemple date mai mult sau mai putin la intamplare, deci puteti sa nu fiti de acord cu ele. Conteaza ideea in sine. Idee pusa in practica de acest SISTEM: au spus ce vor si au trecut la fapte. Nu si-au concentrat eforturile pe persoane individuale sau discutii adiacente. Au gresit o singura data: cand au vrut sa-l dea jos de la sefia senatului pe Geoana.
Altfel spus, vorbind despre anumite persoane nu facem altceva decat sa le dam o importanta si mai mare, sa le facem si mai cunoscute, iar indirect inducem o imagine de respect catre poporul roman fata de acestia.
3. noi, militarii activi si pensionari, afiliati si neafiliati la organismele militare trebuie sa realizam UNDE ne aflam in acest moment: din punct de vedere al imaginii, al perceptiei poporului, din punct de vedere social si profesional. In conditiile actuale, cand nu stim altceva decat sa ne impungem, sa ne consideram unul mai destept ca altul … si mai carismatic … si mai elevat … si mai cu mot, in mod cert nu constientizam unde ne aflam in momentul de fata si ce urmeaza (in mod cert ii dau dreptate dl.col.rz. Dogaru ca necunoasterea istoriei nu face altceva decat ca aceasta sa se repete). L-am pomenit pe dl.col. deoarece l-am vazut de curand la TV.
Dupa parerea mea trebuiesc intelese urmatoarele aspecte:
- asa cum am mai afirmat, trebuie sa ne raportam la PREZENT SI VIITOR.
Militarii pensionarii trebuie sa vada ce se intampla acum si nu ce a fost pe vremea lor si cine au fost ei. Daca au fost personalitati importante, foarte bine, dar pe noi ne intereseaza prezentul si viitorul, deci tot ce afirma ei prin experienta acumulata trebuie sa treaca in acest plan – al prezentului si viitorului.
Militarilor activi nu pot decat sa le recomand urmatoarele:
• In timpul lor liber, cand nu sunt la serviciu sa se uite la TV, sa citeasca un ziar, sa vorbeasca cu persoane care nu lucreaza in armata – daca vrei sa vezi adevarata realitate, trebuie sa iesi din mediul in care lucrezi;
• Sa se gandeasca la viitor, cum suna acesta pentru ei;
• Ce atitudine sa adopte in cazul iesirii in strada a pensionarilor militari.
LIPSA UNEI REACTII, POATE FI O ATITUDINE!!!
- mentalitatea de acum si de dinainte ne-a adus in aceasta situatie. Trebuie schimbata. Nu aduce nimic bun mentalitatea de a sta deoparte sau de a comenta din lipsa de altceva. Am stat deoparte iar SISTEMUL a facut ce a vrut. Am facut comentarii de dragul de a ne da importanta, iar rezultatul este ca mai avem un pic si ne dam in cap.
- acum, mai mult ca niciodata trebuie sa fim uniti. De ce? Imi permit sa va reamintesc ca ati jurat credinta patriei si poporului roman. As vrea sa cred ca poate asa realizati si interesul fata de propria persoana. Este greu de crezut ca poate fi cineva care refuza acest indemn pentru simplul motiv ca traieste cu o nemultumire din trecut … chiar daca aceasta persoana traieste foarte bine, fiind patron sau lucreaza in privat. Legea umana arata foarte clar ca omul din ce are mai mult, vrea mai mult. Deci, imi este greu sa cred ca o persoana renunta la bunastarea lui pentru simplul motiv ca a plecat … scarbit din sistemul militar. Sunt 2 lucruri total diferite, care nu au nici o legatura: scarba produsa in mod cert de catre cineva si pensia lui, dreptul lui legal pentru activitatea militara desfasurata pe timp de pace sau de ce nu, in teatrele de operatii.
Dupa cum am afirmat la inceput, vreau si imi doresc sa fim uniti. Pe 25 octombrie, la chemarea SCMD-ului, trebuie sa fim un tot unitar, o forta vie si nu o masa inerta care poate fi aruncata ca o carpa murdara la gunoi.
25 octombrie sa fie un nou inceput pentru noi: declansarea tuturor actiunilor fata de acest sistem, pentru reintrarea noastra in drepturile legale constitutionale si internationale in care este prevazut statutul de militar.
In incheiere, mai afirm inca o data, ca acest comentariu nu s-a vrut un drept la replica sau sa fie un comentariu acid adresat catre cineva anume.
S-a vrut a fi un … comentariu vorbit in limba romana, despre oamenii din sistemul national de aparare ( inclusiv organizatiile militare ) care traiesc in Romania, vorbesc si gandesc in aceeasi limba – romana, au aceleasi obiceiuri, aceeasi cultura, aceleasi traditii, acelasi juramant catre patrie si popor.
Domnule general Iliescu , preaalesul nostru presedinte,daca in o saptamana nu iesiti pe un post de televiziune,fie si OTV,si nu ne explicati care-i situatia la zi privind angajamentul Biroului Permanent de a da in judecata guvernul nesimtit…atunci ne prezervam dreptul de a demisiona in corpore, intreaga filiala,impreuna cu alte 10 filiale care au confirmat deja,si ne vom inscrie in SCMD sau FNCMRR….asteptam![
@ Lucius
ESTI TARE. NU MAI E NIMIC DE SPUS. DAR TRBUIE SA FIM UNITI.
Interesante comentarii! De cam multă vreme mă tot frământă un gând:după 1990 ARMATA a avut drept capi pe domnii generali:V. Ionel, D. Cioflină, C. Degeratu,Chelaru, Bădălan, M. Popescu, locţiitori, primlocţiitori şi tot neamul lor cel neadormit. Oare astăzi aceştia şi întreaga şleahtă de generali făcuţi de domnii presedinţi: Iliescu, Constantinescu, Băsescu, de ce nu au nici un cuvânt de spus despre batjocorirea armatei.Cred că pentru a da cu adevărat dreptate D_lui Sg. Constantin.
Vă rog să mă scuzaţi: nici eu ,,nu am onoarea să-i salut”
Domnule Mitica Buzdugan – Inca mai sunt. Avem la generali, sa dam si la altii, in toate structurile sistemului de aparare, nu numai in armata. Oare Clipici (ministrul in izmene) dupa ce si-a dat demisia, cum a mai fost reactivat si pe ce criterii? Dusmanul poporului si implicit al ostirii este clasa politica, mai mult sau mai putin portocalie. Se spune ca suntem dezbinati si asa este, din simplul motiv ca onoarea a ramas la stadiul de notiune. Onoarea se dobindeste nu se introduce in regulamentele militare si gata. Pentru a da valoare onoarei noastre de militari trebuie sa luptam cu clasa politica, trebuie sa iesim la demonstratii de protest pentru pastrarea drepturilor, sa aratam lumii (prin mass-media) ca Romania nu este poligon de experimentari sociale pentru EI ce se ploconesc Marelui Arhitect si pupa tapul in dos, in ceremoniile de initiere. Prin actiuni sustinute trebuie sa dejucam planurile diabolice a clase politice care serveste alte interese nu ale poporului. In primul rind prin opozitia noastra fata de clasa politica, salvam crestinatatea acestui neam si mai departe familia, fiinta nationala, credinta in Dumnezeu. Domnilor osteni, suntem o forta, Dumnezeu este cu noi. Adevaratii generali sa treaca la treaba. Am onoarea sa-i salut pe cei ce merita.
PS. De fapt sunt un batrin pistolar.
In conformitate cu legea fundamentala cadrele militare active pot sa isi constituie sindicate! Exista interdictie doar pentru partide politice! Desi in Europa sunt recomandari si pentru intrarea in partide politice. Cadrele militare in rezerva se vor constitui in asemenea structuri! Altfel puterea politica actuala corupta si in afara legii ca actiuni va demola aceasta tara. In numele reformei si avand in umbra forte internationale obscure. Acest las si mincinos bisnitar Oprea Gabriel si gasca lui din pacate formata si din militari activi va plati curand!