Scrisoare deschisă adresată de Gl.bg.(r) Nicolae GROPAN, ministrului Apărării Naţionale
“Ministrului Apărării Naţionale
Domnul Gabriel Oprea
Domnule ministru,
Încă de la început vă aduc la cunoştinţă faptul că până acum, în pragul celor şapte decenii, nu m-am simţit niciodată mai desconsiderat şi umilit ca militar.
Umilinţa a început o dată cu catalogarea de către primul ministru, atât a mea cât şi a camarazilor mei generali, ofiţeri, maiştrilor militari şi subofiţeri, activi sau în rezervă, ca fiind „nesimţiţi”.
Încă de la “înscăunarea” dumneavoastră la conducerea Ministerului Apărării Naţionale aţi început să peroraţi, cu o insistenţă demnă de o cauza mai bună, că nici unui militar nu i se va diminua solda sau pensia iar dacă totuşi acest lucru se va întâmpla, atunci, vă veţi da demisia.
În cele trei întâlniri oficiale pe care le-am avut cu dumneavoastră, în perioada în care proiectul legii sistemului unitar de pensii era în dezbaterea Senatului, prezentându-vă pericolul diminuării drastice a pensiilor militare, mi-aţi replicat de fiecare dată că prin acţiunile dumnevoastră inteligente veţi contracara acest pericol.
Efectul acţiunilor dumneavoastră s-a văzut: legea a trecut de Senat prin adoptare tacită.
Acelaşi efect s-a văzut şi în avizele comisiilor Camerei Deputaţilor când nici un amendament nu a fost aprobat.
Ulterior aţi început să schimbaţi placa “cântând”, la unison cu primul ministru, că nu se vor reduce pensiile sub 3.000 lei, dar nici dumneavoastră nici altcineva nu aţi precizat baza juridică, toate actele normative de până acum neavând asemenea referiri.
Ce încredere sa mai am în cuvântul dumneavoastră domnule ministru?
Şi ca “tacâmul” să fie complet ne obligaţi acum să alergăm după hârtii pentru a ne cere, „culmea umilinţei”, diminuarea propriilor drepturi.
În calitate de minstru al Apărării şi membru al guvernului, cum aţi putut aproba H.G. nr.735/21.07.2010 – un exemplu clar de desconsiderare a celor care au slujit Patria sub drapel?
Oare Direcţia Financiar Contabilă, Direcţia Resurse Umane şi arhivele militare nu vă sunt subordonate?
De ce ne obligaţi să ne scărpinăm la urechea dreaptă cu mâna stângă? Nu tocmai pentru satisfacţia de a ne umili?
Cand s-au stabilit condiţiile de muncă ni s-au cerut exact aceleaşi documente, care acum se află la Secţia Pensii Militare. Dacă tot aţi hotărât să ne diminuaţi un drept cuvenit, deşi Curtea Constituţională a statuat clar că pensiile în plată nu pot fi diminuate, nu era mai corect şi cinstit ca în mod centralizat să se obţină datele necesare? Sau era nevoie de o umbrelă care să acopere, în faţa instanţelor de judecată, eventualele daune interese pe care cineva trebuie să ni le asigure?
Domnule minstru, fiind primul ministru politic provenit din cadrele militare mă aşteptam să fiţi mai ferm în apărarea hainei militare şi a slujitorilor ei de ieri, de azi şi de mâine, să nu fiţi părtaş la disoluţia Armatei – bastionul, alături de Biserică, a Românismului şi a statului Naţional Unitar Român.
M-am înşelat şi în această privinţă.
Totuşi nu ceredeţi că este cazul să va daţi demisia, domnule ministru.
Gl.bg.(r) Nicolae GROPAN”
Etichete: Federaţia Militarilor din România, general de carton, general Nicolae Gropan, Oprea
Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.
Liderul Hamas, susţinut de Iran, afirmă cu nu vor recunoaşte statul Israel
În faţa vicistitudinilor naturii primează coloratura politică
Întâlnire Obama – Monti la Washington
Elveţia şi Serbia vor deţine preşedinţia OSCE în 2014, respectiv, 2015
Situaţia devine critică în Siria – armata a primit armament chimic
Catherine Ashton cere Rusiei realism în evaluarea situaţiei din Siria
Va fi trimisă o misiune comună ONU – Liga Arabă în Siria?
Marionete, păpuşari şi popor
România, mecanismul de cooperare şi verificare şi aderarea la spaţiul Schengen
Viktor Orban – mândru de noua Constituţie maghiară


Si totusi ce-i de facut pentru ca ar trebui sa procedam la unison. Depunem cerere, cu mentiunea ca nu suntem de acord cu recalcularea sau ii lasam pe guvernanti sa ne-o ….Eu sunt de parere ca ar trebui sa raspundem toti apelului de a iesi in strada pe 25 octombrie asa cum a propus mai devreme lucius
Mlitari de TOATE ARMELE DE LA SUBOFITER LA GENERAL AVETI IN ATENTIE FAPTUL CA actuala recalculare nu face altceva decit netezeste guvernului drumul spre aplicarea Legii unitare a pensiilor care va aduce un dezastru pentru toate pensiile militare inclusiv pentru unele civile.
Tot ce ve-ti cistiga unii la recalculare ve-ti pierde prin aplicarea Legii unice prin diminuarea pensiilor cu:
- procentele corespunzatoare stagiilor de cotizare neasimilate-scoala militara.etc,
-procentele corespunzatoare ordinului Meritul Miltar care nu se mai dau dupa Legea unica.
-0,75% penalizare pentru fiecare an pina la virsta de pensionare pentru pensiile anticipate si anticipate partial
-fluctuatia valorii punctului de pensie sub 40% din salariul mediu brut va aduce stagnarea sau scaderea pensiilor
-indexarea doar cu indicele de inflatie va tine cuantumul pensiilor pe loc.
Asa ca cererile care ne obliga sa le depunem sunt de fapt cereri de micsorare a pensiei pentru toti militarii.
Consider ca ar fi mai bine sa ne reconsideram pozitia si sa luptam pentru aplicarea celei mai favorabile legi in domeniul pensiilor militare
In prezent doar SCMD(Sindicatul cadrelor)lupta cu adevarat pentru drepturile noastre si apararea demnitatii profesiei de militar.
ACEST DOMN GEN. ILIESCU DE LA ANCMRR CARE IA OFERIT SPRIJIN CU PERSONAL MINISTRULUI OPREA PENTRU RECALCULAREA PENSIILOR,IN LOC SA-L SCUIPE INTRE OCHI SI SA-I PROMITA DAREA IN JUDECATA NU TREBUIE URMAT NICI UN PAS IN CONTINUARE CI FORTAT SA-SI DEA DEMISIA.
TRECETI IN BARCA CELOR CARE LUPTA PENTRU DREPTURILE NOASTRE LEGITIME.
-in anul 1998 guvernul condus de V.Ciorbea , avand pe foliul de ministru al apararii pe Victor Babiuc( partidul democrat) au emis OUG nr.7(prin care pregatea terenul ptr. accederea Romaniei in NATO) si din acel moment a inceput decimarea armatei romane; art.23 din ordonanta prevedea: a) scutirea, pe o perioadă de 2 ani, de la plata impozitului pe venit, pentru cei care vor fi autorizaţi să desfăşoare activităţi economice pe baza liberei iniţiative ca persoane fizice independente sau ca asociaţii familiale. In anul 1999 guvernul condus de Radu Vasile iar ca ministru de finante pe asa zisul „caldabos” D.T.Remes emite OG. 73 prin care abroga art.23 din OUG.7/1998(ca sa vedeti cata bataie de joc );
– dupa aparitia Legii 164/2001 privind pensiile militarilor (lege care abroga Decretul nr.214/1977-nici comunistii nu desconsiderau pensionarii militari) au inceput sa fie aprobate legi ptr. alte categorii asa zise „speciale” toate ocolind Legea 19/2001; trebuie aratat ca L.164/2001 a primit acceptul si se aproba hotararea E320/ 1 sept.2000 sub semnatura Prim-ministrului (de atunci), Mugur Isarescu, care in expunerea de motive facea o frumoasa pledoarie in favoarea acestei legi; acum M. Isarescu si pd au atitudine de dispret fata de categoria sociala – pensionarii;
-daca ptr. aplicarea L.90/ 2007 s-a stabilit termenul legal de prescriptie -3 ani(sper sa nu fie depasit) ptr.aplicarea L. 119/2010, HG.735/2010 s-a stabilit doar 5 luni ( oare G. Oprea cand a semnat ordinul nu stia ce a spus in fata parlamentului?);
– daca acum sunt pensionati amiralul Gheorghe Marin si g-l Nastase, acestora li se calculeaza pensia iar noua ni se recalculeaza si conform Legii 19/2000 , art.180(7) vom fi :” În situaţia în care cuantumul pensiilor, stabilit conform alin. (6), este mai mic decât cel stabilit în baza legislaţiei anterioare, se păstrează în plată cuantumul avantajos”. iar Decizia CCR, nr. 127 din 15 februarie 2007 precizeaza „ In cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior.”
Daca procedura de stabilire, plata, suspendare, recalculare, incetare si contestare a pensiilor recalculate potrivit Legii 119/2010 este cea prevazuta de Legea nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare , art. 159 din Proiectul Legii unitare a pensiilor, care se afla in dezbatere in Parlament, prevede: “Cererile in fata oricaror organe sau instante, precum si toate actele procedurale in legatura cu litigiile, avand ca obiect drepturi sau abligatii de asigurari sociale, sunt scutite de taxa de timbru”. Asadar trebuie sa fim pregatiti ca impotriva deciziilor de pensie recalculate sa putem introduce contestatie in termen de 30 de zile de la comunicare, la comisiile de contestatii care functioneaza in cadrul Ministerului Apararii Nationale iar deciziile comisiilor de contestatii sa le putem ataca in instanta, potrivit prevederilor Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.
Fac apel la toti membrii ANCMRR sa ia atitudine impotriva conducerii centrale iar ca prima masura sa refuze a mai plati cotizatia sau chiar sa se retraga din organizatie fiindca acest g-ral iliescu a trecut de partea DUSMANULUI.SA-I FIE RUSINE, DACA MAI ARE!
Domnule amedeo,
Tinand cont de ce am scris mai devreme, imi permit sa va contrazic pe fond. Nu este vorba ca nu aveti dreptate, dar cred ca nu asa se procedeaza. In cazul exprimat de catre dvs. pentru a ne atinge obiectivul, cred ca indemnul ar trebui facut in primul rand catre SCMD, care ar trebui sa actioneze printr-un apel public in care sa anunte urmatoarele:
- delimitarea SCMD-ului si a tuturor asociatiilor afiliate, fata de general, privind actiunea de sprijinire a ministrului;
- nerecunoasterea, in primul rand, a statutului de militar fata de acest general, daca pune in practica actiunea machiavelica a sistemului;
- inchiderea tuturor cailor de comunicare cu acest general pana cand acesta nu isi cere scuze in mod public, catre ARMATA;
- indemn catre toti membrii ANCMR de a veni in SCMD – primirea acestora se face in baza cotizatiei depuse deja la ANCMR;
- postarea pe site-ul SCMD a unei poze cu acest general, avand titulatura de “persona non-grata” sau de “un tradator”; gradul sa nu i se mai mentioneze si scris ce a facut in privinta tradarii.
Cu alte cuvinte ce vreau sa spun:
- eu unul m-am saturat sa tot aud de acest general; trebuie spus o data si trecut la actiune;
- in momentul in care mi-am atins obiectivul in privinta unei actiuni, trec la o alta actiune cu alte obiective la fel de clare;
- daca pomenesc permanent acelasi lucru, nu fac altceva decat sa stau pe loc; nu mai vad alte … variante; toata energia se duce pe un singur lucru; demonstrez in primul rand ca nu stiu ce vreau si nici nu realizez daca am rezolvat problema sau nu; totul devine haotic iar lumea se satura de mine.
Am facut aceste … precizari cu gandul in primul rand la SCMD. Am senzatia ca acestia trebuie sa schimbe ceva ACUM, in politica lor daca vor sa realizeze ceea ce afirma dl.col. Dogaru. Este doar o parere care poate fi infirmata doar prin atingerea obiectivelor. Iar un prim obiectiv il reprezinta mobilizarea noastra in ziua de 25 octombrie, 2010 – asta inseamna inprimul rand organizare si desfasurare.
Domnilor camarazi, trebuie sa constatam ca am ramas sa cautam singuri solutia salvatoare. Nimeni din afara nu ne sustine. Cu regret trebuie sa observ ca nici media nu este de partea noastra decat din anumite interese obscure, straine de ceea ce ne doare. Scisoarea deschisa a fost trimisa spre publicare si Observatorului militar care, nu numai ca nu a inserat-o in paginile sale dar nici macar nu aminteste de primirea ei, in conditiile in care festivalil fanfarelor ocupa pagini intregi. Oare trombonul sa fi devenit expresia politihiei romanesti?
Domnule gl. N.GROPAN,
Faptul ca suntem singuri nu este o noutate – cel putin pentru mine. Media?? Sa fim seriosi, nu fac decat ce li se comanda.
Acum cateva ore am stat de vorba cu un domn colonel, mult mai in varsta decat mine. Stiti ce a spus? Sa i se dea o arma cu luneta … pe riscul lui, asa cum vede in momentul de fata se sacrifica pentru NORMALITATE (ca altfel nu mai stiu cum sa-i spun) … nu mai are nimic de pierdut in acest moment.
Incerc sa redau fidel: “… nu mai am mult de trait … mai am poate cateva luni sau 1..2..3 ani, mai mult nu, dupa care numai sunt, deci nu am nimic de pierdut …. ma sacrific eu numai sa mi se dea o arma, restul stiu eu ce sa fac”.
Este perfect de acord sa iesim in strada pe 25 octombrie 2010, dar ATENTIE! vrea o arma. A ajuns la concluzia ca acest SISTEM nu poate fi dat jos decat cu arma in mana iar acesti nemernici sa fie inchisi pe viata.
Incep sa cred ca are perfecta dreptate. Din 1990 si pana in prezent s-a mers pe principiul “lasa ca … mai vedem noi” si am ajuns AICI.
In 1990 sau 1991 armata a fost insultata tot de un prim-ministru, pe numele sau Petre Roman, fiu de general al armatei romane. Afirmatia lui a fost: CEI CU VERZITURLE ASTEA AICI?
Aveti idee ce au facut aceste “verzituri” ? Au parasit incaperea fara nici un cuvant … si au raportat superiorilor lor … si a ramas ca-n pom …. si am ajuns AICI.
In concluzie ne trebuie HOTARARE si nu vaicareala.
In incheiere, domnule general N.Gropan, din cate vad, eu am tot vorbit de cai, mijloace, metode, etc. iar de partea celor care ar trebui sa “ia taurul de coarne” este o tacere suspecta.
Fara nici un fel de suparare, dvs. vi se pare normal ca intr-un razboi soldatii sa vina cu tot felul de idei de lupta iar statul major, pregatirea pentru lupta, comandantii acestor soldati sa taca??!! Luati va rog aceasta fraza exact asa cum este scrisa, nu ascunde absolut nimic, vrea sa redea exact ce … scrie.
Promit ca inchei acum, dar nu inainte de a mai afirma un lucru: eu, luat individual, membru SCMD, cred ca … am facut mai multe afirmatii de lupta hotarata, decat acest SCMD – s-ar putea sa fiu cam la acelasi nivel cu dl.col.Dogaru. Spun “s-ar putea”, deoarece dansul a facut mai multe afirmatii pentru actiunile in justitie si vag pentru actiuni hotarate gen MANIFESTATIE sau REVOLTA.
Domnilor imi aduc aminte cum marele PETRE TUTEA spunea in unul din interviurile date la o televiziune cu acoperire nationala,citez ‘PARTIDELE DISTRUG ROMANIA ‘ cu referire si la perioada prezenta si la trecutul indepartat. Consider ca a spus un mare adevar care s-a confirmat zi de zi si de care ar trebui sa tina cont toate guvernarile.
Demonstratiile de strada nu-i sperie deloc pe nesimtiti,smecheri ,hoti si impostori.
Singura arma cu care ne putem apara este lupta in justitie pina la CEDO.
Asa cum spunea un nesimtit deputat PDL ca “votul este mai tare ca glontul”, sa speram ca deciziile instanteloe vor fi mai tari decit acel glont sii vor lovi direct in frunte aratindule inca odata ca fac parte din categoria prosti-fuduli , care nu au ce cauta in fruntea unei tari membra a UE si NATO.
Pentru aceasta trebuie sa ne coalizam efectivele de asa natura ca sa avem forta si fondurile necesare sustinerii actiunilor deoarece ajutor moral nu putem spera din partea nimanui in actualul context .
Completez adaugind ca demonstratii care sa sensibilizeze guvernul si opinia publica interna si internationala s-ar putea organiza in fata ambasadelor principalelor tari NATO (in special SUA) avind ca finalitate inminarea catre ambasadori a unor manifeste de protest care sa scoata in evidenta agresiunea fara precedent a guvernului impotriva armatei,militarilor activi si in rezerva.
Domnule amedeo,
Dati-mi voie sa va spun ca sunteti poet. Da, vom castiga la CEDO si mai departe ce se intampla? Va spun eu: SISTEMUL se va sterge la c..r cu decizia … cu atat mai mult daca vom castiga. Stau si ma intreb pe ce lume traiti? nu ati aflat modalitatile de restituire de catre stat a drepturilor noastre castigate in instantele internationale?
Manifestatii in fata ambasadelor? Ma faceti sa rad domnule. Intr-un stat democratic care se face pres la picioarele marilor puteri si care nu are pic de personalitate, dvs. vreti sa facem demonstratii la usa acestora? Asta-i de “una pe zi de Maty”.
Si ca sa nu spuneti ca sunt total impotriva ideilor dvs. vreau sa va arat ca sunteti foarte confuz:
- pomeniti de “marele PETRE TUTEA ” si ii dati dreptate in privinta partidelor politice dar, in acelasi timp spuneti ca “… ar trebui sa tina cont toate guvernarile”. Din ce mi-aduc eu aminte, din 1990 pana azi, a fost o singura data o incercare de guvern tehnocrat, in rest toate guvernarile au fost politice. Mai mult, de ce anume sa se tina cont? Toate guvernarile au mers pe aceeasi linie si au culminat (zic eu) cu ce avem astazi;
- spuneti ca “Demonstratiile de strada nu-i sperie deloc pe nesimtiti,smecheri ,hoti si impostori.” Pai atunci de ce s-ar speria daca vreti demonstratie la usa ambasadelor? SISTEMUL ar spune: chiar va rog faceti demonstratii in fiecare zi pana la moarte. Si stiti de ce? Pentru faptul ca suntem un stat democratic in care demonstratiile nu sunt interzise, bla, bla, bla.
- si iata ca apare si CONTRAZICEREA – a dvs. bineanteles. Iata: “… deoarece ajutor moral nu putem spera din partea nimanui in actualul context ” . Pai bine domnule … amedeo, nu spuneai mata sa demonstram in fata ambasadelor? Ce fel de ajutor sperai din partea lor? Sa dea ei jos acest SISTEM?
Nu mai continui ca nu stiu ce sa mai cred:aberati?.. destabilizati? … dezinformati? … sau sunteti poet?
@ lucius
Problema este ca SCMD este singura organizatie care lupta pentru noi. Oamenii sunt un pic obositi si doresc mai mult sprijin de la noi. Sunt adeptul masurilor la care te referi fiindca imbecilii nu stiu de vorba buna. Problema e ca lipseste unitatea, organizarea si dotarea. ATENTIE SCMD REZOLVA ACESTE LUCRURI SI VOM CASTIGA. Primeste membrii cu cotizatia lunara platita si nu le cereti 120 ron deodata pe nimic.
Pe cimpul de lupta soldatii, prin faptele de arme, se ridica deasupra comandantilor.
Vorba multa si pierdere de timp, vin ploile si se uda praful de pusca.
micutzul,
Ia-o usor, ca altfel cadem in ridicol. Ca lupta pentru noi, niciodata nu am infirmat acest lucru. Problema se pune insa … CUM.
Ca sunt “un pic obositi si doresc mai mult sprijin de la noi”, iarasi nu te contrazic si iti dau dreptate. Dar … intervine acest DAR, care poate fi tradus astfel:
- au cerut acest ajutor? – iti spun sigur ca nu. Nu fac referire la invitatiile gen “daca cunosti mai multe te rog sa ni te alaturi” sau “vino la noi sa ne demonstrezi”, sau mai stiu eu cum. Chestiile astea suna a batjocura;
- tot ce am spus pana acum am spus la modul “total gratuit” iar ei au primit (sunt sigur ca au citit si sunt la curent cu ce se scrie pe aici) intr-o mare tacere totul. Nici o reactie, nici o atitudine. Si atunci pe buna dreptate, te mai poti supara cand ti se spune “MAREA MUTA”?
- cand ii dai omului “mura-n gura” ceva ce poate sa faca asa … ca si cand ai pocni din degete si vezi ca tot ca el face ….. in cazul nostru nu cred ca se pune problema de bibilica. Este vorba de TEAMA. Si atunci ori lasi pe altul/altii care nu are/au teama, ori o afirmi iesind din TACEREA ETERNA. Daca o afirmi, inseamna in primul rand ca esti de “buna credinta” si intradevar vrei binele nostru, iar in al doilea rand ca esti curat si nimeni nu te are la mana cu ceva. Dupa cum vezi am exclus varianta interesului propriu, indiferent care ar fi el.
Ai perfecta dreptate cand afirmi ca ne lipseste unitatea, organizarea si dotarea. Dar hai sa nu ne grabim.
Cine intretine mai mult sau mai putin constient aceasta lipsa de unitate? – in afara, in primul rand de noi cei care tot scriem pe aici. Nu ti se pare ca si acest sindicat are partea lui de vina? … ca sa nu spun ca este principal responsabil de acest lucru. Arata-mi, te rog, o metoda de chemare la unitate din partea acestui sindicat (sa nu ma trimiti la site-ul lor!!!). Cred si nu cu falsa modestie, ca mai mult am chemat noi la unitate.
Despre organizare pot sa-ti spun ca nu noi am organizat acest sindicat, ci ei cei care sunt in conducere … si tac. Daca te referi la o organizare … in jos, deci a noastra a maselor, scuza-ma dar chiar nu este treaba noastra. Ei ce mai fac? Da ii putem ajuta cu sfaturi dar cu o conditie: sa le primeasca. In legatura cu aceasta organizare, te-as intreba daca ai sesizat ca de fapt ei nu vorbesc aceeasi limba. Ma consider destul de cerebral ca sa afirm cu toata taria ca ei habar nu au ce se intampla la filiale, asa cum filialele nu stiu ce se intampla la sediu (sper sa nu ma contrazici, invocand NT-ul).
Despre dotare, chiar nu ma bag la asa ceva – nu cunosc nimic concret referitor la ce au si ce nu au si bineanteles ce fonduri au.
Dupa cum vezi au si ei destule bube in cap, problema este sa si le vada si sa le trateze.
Scuze, uite … cum de nu m-am gandit. Acum mi-a trecut ca un fulger prin scafarlie. Ei cumva incearca sa aplice metoda lui base? … de a tace o anumita perioada de timp? Daca fac asa ceva, ii anunt pe aceasta cale ca vor pierde, adica vom pierde.
Crede-ma, exemplele date sunt mai mult de suprafata. Nu vreau sa se creada ca dau in ei sau ca am ceva cu ei … ar insemna sa am si cu mine, ca doar sunt membru.
Problema este ca trebuie sa fie cineva care sa le arate anumite lucruri. Pentru a putea primi ceea ce oferim noi, ei trebuie sa indeplineasca una din conditiile de baza expuse de mine, anterior acestui comentariu: sa traiasca in PREZENT, sa uite ce au fost, ca erau obisnuiti sa aibe numai ei dreptate (fiecare la nivelul la care a ajuns).
Ultima fraza chiar nu am inteles ce vrei sa spui, deci daca ai timp si vrei sa reiei … te rog.
@ lucius
OK.
Ultima fraza vrea sa spuna ca sunt militari si multi care nu au pensie de colonel, etc. Pentru ei 120 ron. platiti deodata conteaza mult. SCMD sa fie de acord cu plata lunara si gata.
In al doilea plan vreau sa spun ca stim ca militarii activi nu au dreptul sa faca parte din sindicate… Dar nici o lege nu opreste membrii familiilor lor sa se inscrie si sa le apere astfel drepturile prin metode sindicale…
micutzul
Foarte corect ceea ce spui. Referitor la plata cotizatiei tot asta am spus si eu … sau tot asa m-am gandit si eu (in cazul in care nu m-am exprimat corect).
Trebuie sa recunosc: intrarea in SCMD a familiilor cadrelor militare este o idee excelenta. Pe principiul: eu nu am avere, ci sotia, copilul, mama, tata, bunicu, etc. tot asa se poate proceda si in cazul nostru.
Sper sa citeasca aceste randuri cei de la SCMD si sa faca cunoscut acest lucru.
Mai scrie-le si tu ca altfel s-ar putea sa creada ca am ceva cu ei … si conform principiului romanului: ce interes am eu … ia sa fac tama-n invers.
Poate urnim … elefantul … daca suntem mai multi.
Domnule Lucius,
Inceputul distrugereii Romaniei prevazuta de Petre Tutea odata cu instalarea pluripartitismului dupa 1989, era intemeiata pe faptul ca niciodata partidele politice nu s-au inteles si nu se vor intelege in sensul de a asigura strategii care sa duca la o dezvoltare durabila si echilibrata pe tot cuprinsul tarii (proiecte bine gindite care sa fie continuate de la o guvernare la alta).
Vinovatia pentru situatia in care a ajuns Romania in momentul de fata apartine in exclusivitate partidelor politice care s-au perindat pe la guvernare. Tutea mai spunea ca, guvernantii drebuie sa fie “adevarati patrioti.’
Patrihotii nostri care au vindut si vind in continuare pe nimic industria romaneasca si nu numai au fost si sunt tot membrii partidelor.
In aceeasi ordine de idei urmatoarea vinovata ar fi justitia care nu i-a tras la raspundere ,din ce motive nu vreau sa comentez.
Ai nostri au luat n modele din tarile occidentale in scopul de a ne alinia si noi la standardele internationale.
Ma intreb de ce in aceste momente cind tara are nevoie de bani nu vad si nu aplica sistemul nemtesc in privinta evaziunii fiscale. De ce fiindca nu le convine. Daca fiecare cetatean (familie) ar trebui sa depuna ca in Germania anual la organele financiare o fisa in care sa fie reflectate veniturile anuale,provenienta,cheltuieli,impozite,etc sa vedeti cum s-ar aduna bani la buget, dar si cum nu si-ar mai construi peste noapte palate ,etc. Si s-ar putea vedea foarte clar cine are sau nu nevoie de ajutor social, compensatii pentru caldura,etc.
De ce de exemplu nu aplica pentru sectorul constructii unde munca la negru este abundenta un model vazut in Chile. Tot perimetrul santierului era inconjurat iar la intrarea in santier pe linga unele datele de santier, seful de santier era obligat sa afiseze zilnic numarul muncitorilor din santier pe categorii de personal. Doar neafisarea acestor date insemna amenzi groaznice si retragerea autorizatiei. Acolo nu-si permite nimeni ce-se permite la noi . Pe linga asta mai au multe lucruri bune. Poate i-a ajutat si atit de hulitul regim militar.
Ca sa intelegeti ce voia sa spuna P. Tutea mai bine ,va intreb vizavi de cele expuse mai sus; sunt mai patriotioti guvernantii celor doua tari? Poate prospera o tara din punct de vedere economic,cultural,social,,etc. ,fara guvernanti patrioti?
Am scris despre acele demonstratii in fata ambasadelor ca sa fiu cumva de acord cu acea demonstratie pe care ati propus-o de 25 octombrie.
Va dau si explicatia. In ambele cazuri vor fi implicati reprezentanti ai statelor memre NATO si UE.
Eu consider ,ca guvernantii nostri vor fi sensibili la faptul ca magariile neconstitutionale pe care le comit vor ajunge la urechile cancelariilor europene si in felul acesta acestora le va scadea increderea in acest guvern si in clasa politica din Romania.
Totodata ,precedentul din Romania poate deveni un fenomen periculos si pentru armatele acestor tari.
“Un exerciţiu de admiraţie” de Stefan Agopian
“Săptămîna trecută m-am hotărît să stau strîmb şi să judec drept. Şi uite-aşa, în poziţia asta contorsionată, mi-a băgat Dumnezeu minţile în cap, de-am putut să-l judec pe Traian Băsescu la adevărata lui valoare. Mi-am adus aminte cum a fost el căpitan de vapor şi apoi reprezentantul României la Anvers şi cum plîngea de dorul mamei lui şi-i compunea poezii pline de dor şi jale. Şi cum Securitatea îşi dădea pumni în coaie că nu poate să pună mîna pe teribilul marinar, care-i rîdea în nas şi-i dădea cu tifla, strîngînd bani negri pentru zile mai albe. Un milion de lei la CEC şi nu mai ştiu cîte jde mii de dolari la saltea.
Halal bărbat!
Şi pe urmă, după Revoluţie, nu Traian Băsescu, care era subsecretar de stat la Ministerul Lucrărilor Publice, Transporturilor şi Amenajării Teritoriului, şi-a dat primul seama că flota noastră e o adunătură de lighene ruginite, fără nici o valoare? Şi uite-aşa, în cîţiva ani de zile, am scăpat de ciurucurile alea fără să ne coste nimic! Bănuiesc că vă daţi seama cît am fi cheltuit ca să întreţinem hîrburile alea. Mulţi îl înjură că o ţine în braţe pe Elena Udrea. Sincer vorbind, de ce n-ar ţine-o? E frumuşică, e deşteaptă, are banii ei, cîştigaţi cinstit, nu ca altele, pe centura politică. Nu ea a pus umărul, după ce a văzut că Eba e cam tută, s-o facă europarlamentar pe mezina preşedintelui? A pus! Şi atunci, cum să n-o iubeşti? Eu, dacă aş fi în locul preşedintelui nostru, aş iubi-o la fel de mult, ba chiar mai mult. Fiindcă e un model de castitate, o Penelopă care îşi mănîncă tinereţile ţesînd la bunăstarea acestui neam, cînd putea foarte bine să stea pe Coasta de Azur şi s-o doară în cur de ţară.
La fel, aceiaşi tîmpiţi îl bălăcăresc cum le vine la gură din cauză că a pus o marionetă în fruntea Executivului. Păi, ce era să facă, să-l lase pe un neamţ vîndut liberalilor să ne conducă? Că n-o fi neamţul de la Sibiu vreun Carol de Hohenzollern şi Crin Antonescu vreun Brătianu. Boc e copil cuminte, şi asta îi trebuie ţării acum! Măcar ăsta nu fură termopane chinezeşti, ca alţii. În fine, ar mai fi multe de spus în favoarea domnului Băsescu, dar orice exerciţiu de admiraţie, pentru a fi plauzibil, are nevoie şi de o doză de luciditate critică, cel puţin aşa ne-au învăţat Cioran şi domnii Cristian Preda şi Sever Voinescu. Cioran, ca Cioran, dar ultimii doi sînt chiar modele de urmat, în ţara asta în care dai cu tunul după modele.
Aşadar, trebuie să recunosc că domnul preşedinte Băsescu m-a cam deziluzionat săptămîna trecută, cînd a declarat la Radio România Actualităţi o chestie în legătură cu profesorii. Domnia sa a spus că un profesor lucrează numai 16 ore pe săptămînă, iar el, preşedintele ţării, lucrează 16 ore pe zi. Aşa că oricine ar face un calcul simplu va constata că un pulică (cuvînt cunoscut domnului Băsescu, care, să nu uităm, a fost marinar) de profesor cîştigă pe oră mai mult decît preşedintele ţării. Aşa e, dar cu toată admiraţia pe care i-o port de aproximativ o săptămînă şefului statului, nu pot să nu constat că a exagerat pe ici, pe colo, prin părţile esenţiale.
Ca să stea pe picior de egalitate şi să se tragă de şireturi cu primul om al ţării, belitul ăla de profesor ar trebui să primească, în afară de salariu de la statul român, şi o reşedinţă într-un palat. Reşedinţă pentru care să nu plătească nimic, dotată cu servitori şi paznici, cu bucătari, medici, grădinari, biserică personală şi multe altele. Pe urmă, i-ar trebui măcar un SPP mic, care să-l apere de elevii recalcitranţi, vreo patru-cinci consilieri, care să-l înveţe ce să predea la ore, başca un avion profesoral, capabil să-l transporte prin toată lumea, pe la diverse congrese internaţionale. I-ar mai trebui şi o reşedinţă de vară cu piscină, o cabană de vînătoare la Scroviştea, o Elena Udrea şi un Emil Boc…”
Domnule amedeo,
Cat mai simplu posibil ca sa nu va plictisesc:
- in viziunea dvs. toti sunt de vina numai noi nu ( a se citi: eu, dvs si poporul);
- eu am inteles foarte bine vorbele lui P.Tutea, dar dvs? Daca da, imi permit sa va intreb cat de patriot sunteti? … si in general noi toti?
- vorbiti de hoti si de hotie, dar uitati sa specificati un singur lucru: noi ce am fost? Dupa parerea mea cred ca … participanti;
- dati vina pe partide politice dar pe dvs. nu – dvs care i-ati votat si nu ati luat nici o atitudine transanta (este valabil la modul general, deci ma includ si eu);
- demonstratia din 25 octombrie 2010 NU ESTE PROPUSA DE MINE. Ea este propusa de SCMD, iar eu am sustinut-o. Induceti cumva ideea ca a latrat un caine in pustiu, deci toata lumea sa stea acasa?
- in acest moment toate legile sunt constitutionale … dupa stiinta mea. Nu va fi nimeni impresionat pentru problema ta interna, atata timp cat tu stat iti respecti toate tratatele si contractele;
- si nu in ultimul rand, peste tot in afara, cum spuneti dvs, nu se va intampla ca la noi. Acolo este o societate civila, exista sindicate iar societatea taxeaza imediat orice derapaj politic.
Deci sa avem pardon!
Hai sa facem ca lucrurile sa mearga, nu sa vorbim de dragul de a vorbi.
IN ATENTIA TUTUROR MILITARILOR ,A CD AL SCMD IN SPECIAL IN ATENTIA D-NULUI DOGARU SI A JURISTILOR SINDICATULUI,
D-nule col(r) DOGARU,
DATORITA FAPTULUI CA IN ACTIVITATEA PE CARE militarii AU DESFASURATO IN UNITATI AU MUNCIT DE MULTE ORI CU NOMINALIZARE IN OZU MULTE ORE PESTE PROGRAMUL NORNAL DE LUCRU FARA A FI PLATITI PENTRU ACEST EFORT (A FUNCTIONAT PRINCIPIUL precum ca militarul este la dispozitie 24 de ore din 24)va rugam sa procedati la studierea atacarii in justitie a L 119/2010 si pentru urmatoarele motive;
- legea 19/2000 face obictul stabilirii drepturilor de pensie pentru personalul care lucreaza sau au lucrat in mediul civil avind ca baza de calcul a timpului efectiv lucrat si salarizarea CODUL MUNCII.
In baza acestui cod orele suplimentare in sistemul civil s-au platit, in armata nu s-au platit.
Rezulta ca pentru aplicarea L19/2000 pentru militari , in primul rind ar trebui corelata activitatea militarilor nominalizata in OZU cu prevederile codului muncii, platite orele suplimentare rezultate s-au compensate cu vechime in munca, stabilit contributivitatea sau vechimea in munca corect si numai apoi recalculata pensia.
-solda lunara incasata de militari nu reflecta si plata timpul de lucru efectiv lucrat de militari peste prgramul norrmal de lucru (cu nominalizare in OZU).
Consider ca aplicarea recalcularii pensiilor pentru militari avind ca baza L19 /2000 fara aplicarea prevederilor CODULUI MUNCII in armata este total nelegala si constituie un abuz grosolan al guvernului asupra militarilor.
Daca d-nul Boc vrea sa ne dea pensii civile atunci sa ne aplice la calcul toate drepturile de care beneficiaza civilii inclusiv cele prevazute in codului muncii.
pagina 1 din 5 pagina următoare
TITLUL III – Timpul de muncă şi timpul de odihnă
CAPITOLUL 1 – Timpul de muncă
SECTIUNEA 1 – Durata timpului de muncă
Art. 108. [definiţia legală a timpului de muncă]
Timpul de muncă reprezintă orice perioadă în care salariatul prestează munca, se află la dispoziţia angajatorului şi îndeplineşte sarcinile şi atribuţiile sale, conform prevederilor contractului individual de muncă, contractului colectiv de muncă aplicabil şi/sau ale legislaţiei în vigoare.
[ 7 adnotări ]
Art. 109. [durata normală a timpului de muncă]
(1) Pentru salariaţii angajaţi cu normă întreagă durata normală a timpului de muncă este de 8 ore pe zi şi de 40 de ore pe săptămână.
(2) În cazul tinerilor în vârstă de până la 18 ani durata timpului de muncă este de 6 ore pe zi şi de 30 de ore pe săptămână.
[ 3 adnotări ]
Art. 110. [repartizarea timpului de muncă în timpul săptămânii]
(1) Repartizarea timpului de muncă în cadrul săptămânii este, de regulă, uniformă, de 8 ore pe zi timp de 5 zile, cu două zile de repaus.
(2) În funcţie de specificul unităţii sau al muncii prestate, se poate opta şi pentru o repartizare inegală a timpului de muncă, cu respectarea duratei normale a timpului de muncă de 40 de ore pe săptămână.
[ 1 adnotare ]
Art. 111. [durata maximă a timpului de muncă]
(1) Durata maximă legală a timpului de muncă nu poate depăşi 48 de ore pe săptămână, inclusiv orele suplimentare.
(2) Prin excepţie, durata timpului de muncă, ce include şi orele suplimentare, poate fi prelungită peste 48 de ore pe săptămână, cu condiţia ca media orelor de muncă, calculată pe o perioadă de referinţă de 3 luni calendaristice, să nu depăşească 48 de ore pe săptămână.
(21) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii stabilite prin contractul colectiv de muncă unic la nivel naţional, se pot negocia, prin contractul colectiv de muncă la nivel de ramură de activitate aplicabil, perioade de referinţă mai mari de 3 luni, dar care să nu depăşească 12 luni.
(22) La stabilirea perioadelor de referinţă prevăzute la alin. (2) şi (21) nu se iau în calcul durata concediului de odihnă anual şi situaţiile de suspendare a contractului individual de muncă.
(3) Prevederile alin. (1), (2) şi (21) nu se aplică tinerilor care nu au împlinit vârsta de 18 ani.
[ 14 adnotări ]
Art. 112. [durata specială a timpului de muncă]
(1) Pentru anumite sectoare de activitate, unităţi sau profesii se poate stabili prin negocieri colective sau individuale ori prin acte normative specifice o durată zilnică a timpului de muncă mai mică sau mai mare de 8 ore.
(2) Durata zilnică a timpului de muncă de 12 ore va fi urmată de o perioadă de repaus de 24 de ore.
[ 3 adnotări ]
Art. 113. [programul de lucru inegal]
(1) Modul concret de stabilire a programului de lucru inegal în cadrul săptămânii de lucru de 40 de ore, precum şi în cadrul săptămânii de lucru comprimate va fi negociat prin contractul colectiv de muncă la nivelul angajatorului sau, în absenţa acestuia, va fi prevăzut în regulamentul intern.
(2) Programul de lucru inegal poate funcţiona numai dacă este specificat expres în contractul individual de muncă.
[ 1 adnotare ]
Art. 114. [informarea salariaţilor cu privire la programul de muncă]
Programul de muncă şi modul de repartizare a acestuia pe zile sunt aduse la cunoştinţă salariaţilor şi sunt afişate la sediul angajatorului.
[ 2 adnotări ]
Art. 115. [programul de lucru individualizat]
(1) Angajatorul poate stabili programe individualizate de muncă, cu acordul sau la solicitarea salariatului în cauză, dacă această posibilitate este prevăzută în contractele colective de muncă aplicabile la nivelul angajatorului sau, în absenţa acestora, în regulamentele interne.
(2) Programele individualizate de muncă presupun un mod de organizare flexibil a timpului de muncă.
(3) Durata zilnică a timpului de muncă este împărţită în două perioade: o perioadă fixă în care personalul se află simultan la locul de muncă şi o perioadă variabilă, mobilă, în care salariatul îşi alege orele de sosire şi de plecare, cu respectarea timpului de muncă zilnic.
(4) Programul individualizat de muncă poate funcţiona numai cu respectarea dispoziţiilor art. 109 şi 111.
[ 2 adnotări ]
Art. 116. [evidenţa timpului de muncă]
Angajatorul are obligaţia de a ţine evidenţa orelor de muncă prestate de fiecare salariat şi de a supune controlului inspecţiei muncii această evidenţă ori de câte ori este solicitat.
[ 2 adnotări ]
SECTIUNEA 2 – Munca suplimentară
Art. 117. [definiţia legală şi condiţiile muncii suplimentare]
(1) Munca prestată în afara duratei normale a timpului de muncă săptămânal, prevăzută la art. 109, este considerată muncă suplimentară.
(2) Munca suplimentară nu poate fi efectuată fără acordul salariatului, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.
[ 9 adnotări ]
Art. 118. [limitările muncii suplimentare]
(1) La solicitarea angajatorului salariaţii pot efectua muncă suplimentară, cu respectarea prevederilor art. 111 sau 112, după caz.
(2) Efectuarea muncii suplimentare peste limita stabilită potrivit prevederilor art. 111 sau 112, după caz, este interzisă, cu excepţia cazului de forţă majoră sau pentru alte lucrări urgente destinate prevenirii producerii unor accidente ori înlăturării consecinţelor unui accident.
pagina 2 din 5 pagina următoare
Art. 119. [compensarea muncii suplimentare prin ore libere plătite]
(1) Munca suplimentară se compensează prin ore libere plătite în următoarele 30 de zile după efectuarea acesteia.
(2) În aceste condiţii salariatul beneficiază de salariul corespunzător pentru orele prestate peste programul normal de lucru.
[ 1 adnotare ]
Art. 120. [compensarea muncii suplimentare prin acordarea unui spor la salariu]
(1) În cazul în care compensarea prin ore libere plătite nu este posibilă în termenul prevăzut de art. 119 alin. (1) în luna următoare, munca suplimentară va fi plătită salariatului prin adăugarea unui spor la salariu corespunzător duratei acesteia.
(2) Sporul pentru munca suplimentară, acordat în condiţiile prevăzute la alin. (1), se stabileşte prin negociere, în cadrul contractului colectiv de muncă sau, după caz, al contractului individual de muncă, şi nu poate fi mai mic de 75% din salariul de bază.
[ 5 adnotări ]
Art. 121. [interzicerea muncii suplimentare pentru minori]
Tinerii în vârstă de până la 18 ani nu pot presta muncă suplimentară.
[ 0 adnotări ]
SECTIUNEA 3 – Munca de noapte
Art. 122. [definiţia legală şi durata muncii de noapte]
(1) Munca prestată între orele 22:00 şi 06:00 este considerată muncă de noapte.
(11) Salariatul de noapte reprezintă, după caz:
a) salariatul care efectuează muncă de noapte cel puţin 3 ore din timpul său zilnic de lucru;
b) salariatul care efectuează muncă de noapte în proporţie de cel puţin 30% din timpul său lunar de lucru.
(2) Durata normală a timpului de lucru, pentru salariatul de noapte, nu va depăşi o medie de 8 ore pe zi, calculată pe o perioadă de referinţă de maximum 3 luni calendaristice, cu respectarea prevederilor legale cu privire la repausul săptămânal.
(21) Durata normală a timpului de lucru, pentru salariaţii de noapte a căror activitate se desfăşoară în condiţii speciale sau deosebite de muncă, stabilite potrivit dispoziţiilor legale, nu va depăşi 8 ore pe parcursul oricărei perioade de 24 de ore, în care prestează muncă de noapte.
(3) Angajatorul care, în mod frecvent, utilizează munca de noapte este obligat să informeze despre aceasta inspectoratul teritorial de muncă.
[ 3 adnotări ]
Art. 123. [compensarea muncii de noapte]
Salariaţii de noapte beneficiază:
a) fie de program de lucru redus cu o oră faţă de durata normală a zilei de muncă, pentru zilele în care efectuează cel puţin 3 ore de muncă de noapte, fără ca aceasta să ducă la scăderea salariului de bază;
b) fie de un spor la salariu de minimum 15% din salariul de bază pentru fiecare oră de muncă de noapte prestată.
[ 2 adnotări ]
Art. 124. [examenul medical pentru munca de noapte]
(1) Salariaţii care urmează să desfăşoare muncă de noapte în condiţiile art. 122 alin. (11) sunt supuşi unui examen medical gratuit înainte de începerea activităţii şi după aceea, periodic.
(2) Condiţiile de efectuare a examenului medical şi periodicitatea acestuia se stabilesc prin regulament aprobat prin ordin comun al ministrului muncii şi solidarităţii sociale şi al ministrului sănătăţii şi familiei.
(3) Salariaţii care desfăşoară muncă de noapte şi au probleme de sănătate recunoscute ca având legătură cu aceasta vor fi trecuţi la o muncă de zi pentru care sunt apţi.
[ 3 adnotări ]
Art. 125. [interzicerea muncii de noapte pentru minori, gravide şi mame care alăptează]
(1) Tinerii care nu au împlinit vârsta de 18 ani nu pot presta muncă de noapte.
(2) Femeile gravide, lăuzele şi cele care alăptează nu pot fi obligate să presteze muncă de noapte.
[ 3 adnotări ]
Art. 126. [definiţia legală şi conţinutul]
Norma de muncă exprimă cantitatea de muncă necesară pentru efectuarea operaţiunilor sau lucrărilor de către o persoană cu calificare corespunzătoare, care lucrează cu intensitate normală, în condiţiile unor procese tehnologice şi de muncă determinate. Norma de muncă cuprinde timpul productiv, timpul pentru întreruperi impuse de desfăşurarea procesului tehnologic, timpul pentru pauze legale în cadrul programului de muncă.
[ 1 adnotare ]
SECTIUNEA 4 – Norma de muncă
Art. 127. [tipuri de norme de muncă]
Norma de muncă se exprimă, în funcţie de caracteristicile procesului de producţie sau de alte activităţi ce se normează, sub formă de norme de timp, norme de producţie, norme de personal, sferă de atribuţii sau sub alte forme corespunzătoare specificului fiecărei activităţi.
[ 0 adnotări ]
Art. 128. [domeniul de aplicare a normelor de muncă]
Normarea muncii se aplică tuturor categoriilor de salariaţi.
[ 0 adnotări ]
Art. 129. [elaborarea şi reexaminarea normelor de muncă]
(1) Normele de muncă se elaborează de către angajator, conform normativelor în vigoare, sau, în cazul în care nu există normative, normele de muncă se elaborează de către angajator cu acordul sindicatului ori, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor.
(11) În cazul unui dezacord cu privire la normele de muncă, părţile vor apela la arbitrajul unui terţ ales de comun acord.
(2) În situaţia în care normele de muncă nu mai corespund condiţiilor tehnice în care au fost adoptate sau nu asigură un grad complet de ocupare a timpului normal de muncă, acestea vor fi supuse unei reexaminări.
(3) Procedura de reexaminare, precum şi situaţiile concrete în care poate interveni se stabilesc prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
Art. 1291. [perioada de repaus]
Perioada de repaus reprezintă orice perioadă care nu este timp de muncă.
[ 0 adnotări ]
Art. 130. [pauza de masă şi alte pauze]
(1) În cazurile în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 6 ore, salariaţii au dreptul la pauză de masă şi la alte pauze, în condiţiile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
(2) Tinerii în vârstă de până la 18 ani beneficiază de o pauză de masă de cel puţin 30 de minute, în cazul în care durata zilnică a timpului de muncă este mai mare de 4 ore şi jumătate.
(3) Pauzele, cu excepţia dispoziţiilor contrare din contractul colectiv de muncă aplicabil şi din regulamentul intern, nu se vor include în durata zilnică normală a timpului de muncă.
[ 2 adnotări ]
Art. 131. [repausul zilnic]
(1) Salariaţii au dreptul între două zile de muncă la un repaus care nu poate fi mai mic de 12 ore consecutive.
(2) Prin excepţie, în cazul muncii în schimburi, acest repaus nu poate fi mai mic de 8 ore între schimburi.
[ 3 adnotări ]
Art. 1311. [munca în schimburi]
(1) Muncă în schimburi reprezintă orice mod de organizare a programului de lucru, potrivit căruia salariaţii se succed unul pe altul la acelaşi post de muncă, potrivit unui anumit program, inclusiv program rotativ, şi care poate fi de tip continuu sau discontinuu, implicând pentru salariat necesitatea realizării unei activităţi în intervale orare diferite în raport cu o perioadă zilnică sau săptămânală, stabilită prin contractul individual de muncă.
(2) Salariat în schimburi reprezintă orice salariat al cărui program de lucru se înscrie în cadrul programului de muncă în schimburi.
[ 0 adnotări ]
SECTIUNEA 2 – Repausul săptămânal
Art. 132. [repausul săptămânal]
(1) Repausul săptămânal se acordă în două zile consecutive, de regulă sâmbăta şi duminica.
(2) În cazul în care repausul în zilele de sâmbătă şi duminică ar prejudicia interesul public sau desfăşurarea normală a activităţii, repausul săptămânal poate fi acordat şi în alte zile stabilite prin contractul colectiv de muncă aplicabil sau prin regulamentul intern.
(3) În situaţia prevăzută la alin. (2) salariaţii vor beneficia de un spor la salariu stabilit prin contractul colectiv de muncă sau, după caz, prin contractul individual de muncă.
(4) În situaţii de excepţie zilele de repaus săptămânal sunt acordate cumulat, după o perioadă de activitate continuă ce nu poate depăşi 14 zile calendaristice, cu autorizarea inspectoratului teritorial de muncă şi cu acordul sindicatului sau, după caz, al reprezentanţilor salariaţilor.
(5) Salariaţii al căror repaus săptămânal se acordă în condiţiile alin. (4) au dreptul la dublul compensaţiilor cuvenite potrivit art. 120 alin. (2).
[ 4 adnotări ]
Art. 133. [suspendarea repausului săptămânal]
(1) În cazul unor lucrări urgente, a căror executare imediată este necesară pentru organizarea unor măsuri de salvare a persoanelor sau bunurilor angajatorului, pentru evitarea unor accidente iminente sau pentru înlăturarea efectelor pe care aceste accidente le-au produs asupra materialelor, instalaţiilor sau clădirilor unităţii, repausul săptămânal poate fi suspendat pentru personalul necesar în vederea executării acestor lucrări.
(2) Salariaţii al căror repaus săptămânal a fost suspendat în condiţiile alin. (1) au dreptul la dublul compensaţiilor cuvenite potrivit art. 120 alin. (2).
[ 1 adnotare ]
SECTIUNEA 3 – Sărbătorile legale
Art. 134. [enumerarea sărbătorilor legale în care nu se lucrează]
(1) Zilele de sărbătoare legală în care nu se lucrează sunt:
- 1 şi 2 ianuarie;
- prima şi a doua zi de Paşti;
- 1 mai;
- prima şi a doua zi de Rusalii;
- Adormirea Maicii Domnului;
- 1 decembrie;
- prima şi a doua zi de Crăciun;
- 2 zile pentru fiecare dintre cele 3 sărbători religioase anuale, declarate astfel de cultele religioase legale, altele decât cele creştine, pentru persoanele aparţinând acestora.
(2) Acordarea zilelor libere se face de către angajator.
[ 2 adnotări ]
Art. 135. [programul special de lucru în zilele de sărbătoare]
Prin hotărâre a Guvernului se vor stabili programe de lucru adecvate pentru unităţile sanitare şi pentru cele de alimentaţie publică, în scopul asigurării asistenţei sanitare şi, respectiv, al aprovizionării populaţiei cu produse alimentare de strictă necesitate, a căror aplicare este obligatorie.
[ 1 adnotare ]
Art. 136. [continuitatea activităţii în cazuri speciale]
Prevederile art. 134 nu se aplică în locurile de muncă în care activitatea nu poate fi întreruptă datorită caracterului procesului de producţie sau specificului activităţii.
[ 0 adnotări ]
Art. 137. [compensarea muncii în zilele de sărbătoare]
(1) Salariaţilor care lucrează în unităţile prevăzute la art. 135, precum şi la locurile de muncă prevăzute la art. 136 li se asigură compensarea cu timp liber corespunzător în următoarele 30 de zile.
(2) În cazul în care, din motive justificate, nu se acordă zile libere, salariaţii beneficiază, pentru munca prestată în zilele de sărbătoare legală, de un spor la salariul de bază ce nu poate fi mai mic de 100% din salariul de bază corespunzător muncii prestate în programul normal de lucru.
[ 2 adnotări ]
Art. 138. [stabilirea altor zile libere]
Prin contractul colectiv de muncă aplicabil se pot stabili şi alte zile libere.
Generalul M. Iliescu este o mare jigodie! Ca ofiter de rachete antiaeriene, l-am cunoscut pe individ! Ce poate schimba asa de mult un om, cum poti sa devii sluga la toroapa de Oprea si netrebnicul de Turmentat de la Cotroceni? Daca esti nevolnic si impotent, stai dracu’-n bocancii tai si nu te injosi in ultimul hal! Nu e vorba de individul M. Iliescu ci de o Asociatie intreaga! Mai bine un glont decat sa semnez cererea de recalculare a pensiei! Sa calculeze rahatii lui Oprea si Ba’secu!
P.S. Intrati pe siteul UNPR.eu, dati-le peste bot nemernicilor, care se lauda ca printre realizarile lor sta la loc de cinste protejarea pensiilor militare mai mici de 3000 lei.
NENEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE AMEDEO,
Daca nu te … asculti ce scrii, macar mai citeste odata inainte de a trimite.
Dvs. propuneti SA FACA REVENIRE LA O ACTIUNE IN JUSTITIE, DEJA IN DESFASURARE. O FI OARE POSIBIL???!!!!
NENE ORI SPUI LUCRURI CONCRETE ORI MAI LASA-MA (nu am folosit pluralul pentruca nu am vorbit cu ceilalti sa-i intreb ce parere au).
Conform celor 9 randuri scrise de dvs (restul este copy-paste dupa lege, deci puteati sa ne trimiteti la sursa), totul s-ar putea rezuma la: “DOMNULE COLONEL DOGARU, PENTRU REZOLVAREA PROBLEMEI ARATATE IMI OFER SPRIJINUL NECONDITIONAT”.
DAR NU ATI FACUT-O SI NICI NU O VETI FACE, PENTRUCA VA PLACE DOAR … SA VORBITI … SI SA ARATATI CU DEGETU.
STILUL ASTA ZAU ASA, NU MIROASE CI PUTE DE LA O POSTA.
PUTE A CONFUZIE CA SA NU ZIC DESTABILIZARE.
Imi pare rau daca v-am creat un cat de mic disconfort, dar la ora actuala avem nevoie de luciditate si hotarare, nu de … aberatii si intoxicari.
Cu respect domnule … nu inainte de a considera ca acest ultim comentariu (al dvs.) este raspunsul la “… sa avem pardon ..”
Cati din cei care scriu in aceasta pagina ar avea putera morala sa se constitue in pluton de executie al tradatorilor de neam si tara ,al celor ce,intr-un viitor apropiat vor fi judecati si condamnati?Istoria ,oare pe cine va condamna mai greu,pe ei sau pe cei care stau in espectativa?Pe talgerul dreptatii,ce atarna mai condamnabil:tradarea sau lasitatea?Lupta a inceput iar scopul v-a scuza mijloacele…ce mai asteptam?
Pt bibliotul
Istoria ne invata: Dupa ce Corneliu Zelea Codreanu l-a impuscat in public pe prefectul de Iasi, Justitia l-a achitat pentru ca s-a considerat ca, Codreanu a raspuns unor abuzuri facute de prefect.
Domnilor treceti va rog la subiect. Scisoarea este cat se poate de concreta, personajul caruia ii este adresata este cat se poate de fanfaron, deci nu filozofiile sau etalarile de inteligenta :copy paste”sunt cele de interes ci pozitia corecta pentru fiecare dintre noi. “Fitilistilor” le-as recomanda site-uri adecvate “potentelor” lor. Acest site este dedicat problemelor majore ale osteanului roman nu filfizonilor care au auzit de armata din carti sau au vazut in filme. Cat despre solutiile propuse de unii din dumneavoastra, scuzatima ca va spun dar sunt care de care mai fanteziste si chiar periculoase pentru insasi obiectivele noastre. ONG-urile militarilor se pare ca au intrat in “dolce farniente” nu se mai aude nimic de actiuni concrete in afara de “punerea neconditionata la dispozitia “generalului de carton” de catre “generalul mereu cu buza umflata”. Curioasa si indoielnica mi se pare si actuala pozitie a federatiei militarilor care se pare ca au primit interdictie de la Cotroceni, via Degeratu. Se pare ca “atoate stiutorul ” semperfidelis, o data cu masoneria si-a adaugat ca obiectiv si compromiterea a tot ce este legat de Armata Romaniei in favoarea serviciilor secrete. Pe langa unitate, luciditatea si pragmatismul trebuie sa ne caracterizeze daca vrem sa avem castig de cauza
In numele fostilor sai elevi si subordonati il rugam pe domnul general de brigada gropan sa ne spuna de ce s-a retras din Federatia Militarilor din Romania? Trebuie sa ser fi intamplat ceva deosebit intrucat noi il stim ca pe un om foarte hotarat, vertical si drept. Asteptam domnule general!
VA MERITATI SOARTA.
DE atit sunteti in stare.Habar nu aveti pe ce lume sunteti. Acuma va aratati adevarata fata.
Uitati ca acum sunteti simpli pensionari,plini de ura unii impotriva altora , care mai de care mai destepti ,filfizoni,aoganti si ignoranti..
Ati ajuns sa valorati in fata autoritatilor si a societatii civile cit o ceapa degerata indiferent ca sunteti generali sau plutonieri.
Bagati-va mintile in cap fiindca altfel ajungeti un fel de ciuruc al societatii.
Nu mai scrieti tot felul de timpenii pe site-uri, ce, unitiva, puneti (adunati) bani si mergeti in justitie fiindca aveti motivatii plauzibile.
Soarta voastra este pusa in joc sau chiar pecetluita iar voi va tineti de impartit sefii si multe alte prostii.
Un civil amarit
Fiind inteligent, nu voi semna nimic in legatura cu pensia.
Propun inregistrarea prin mail in SCMD – decizia de pensionare este suficienta – se elimina formalitatile. Sa fim flexibili!
- este interesanta schimbarea de atitudine a societatii la adresa cetatenilor care si-au petrecut de la 14 ani viata in haina militara lipsiti de drepturi politice, drepturi economice inclusiv infiintarea unei societati comerciale tip SRL.
- este interesanta evolutia mea materiala – evolutie care datorita celor de mai sus nu a putut fi radical imbunatatita prin participarea la insusirea legala a unor bunuri. In Romania nu s-a furat nimic din 1989 si pana in prezent. Totul a fost insusit legal, adica prin forta legii.
Eeeee! Las sa se mai loveasca si fostii….care nu au facut mai nimic interesant pentru soldatul roman. Pe timpul lui Ceausescu au primit locuinte la alegere,au avut salarii destul de mari (fata de altii),primeau daruri de la soldatul care vroia sa plece in permisie…etc. A venit vremea lui Iliescu ,au primit din nou salarii compensatorii,ordonante grase(echivalentul unei noi case,ca si cand ar fi fost niste amariti).Ce daca traiesc si ei ,acum la batranete, cu 1000 RON.ca si un tanar cu familie si cu copii,care mai are de platit pe deasupra si o banca (pentru casa care nu i-a fost data moca?).Pensii de 3000 ron,4000 ron? Nu e cam mult? Nu si-au pus destul la ciorap? Sa ne mai lase,sa se loveasca si ei de ceea ce altii se lovesc zi de zi-De birocratia pe care ei au construit-o in armata. Raspunsul unui ofiter al armatei romane cand un soldat isi cere drepturile(daca nu stiati)este: “daca nu-ti convine ,da-ti demisia!” SAU: “la poarta asteapta 50 de insi sa se angajeze”.(si ti-a astupat gura!) .Nu mai spun de orele lucrate in plus si munca peste rand.Culmea este ca si ofiterii tineri carora” le-au crescut penele”au apucaturile celor iesiti la pensie(modelul sovietic).Pe unii “i-a dat mama la scoala de ofiteri “.Nu le ajungi “cu prajina la nas”(in realitate sunt niste terminati) DE ACEEA NU MERGE BINE TREABA! Pensie in scadere!!! (pana veti ajunge la salariul meu…)Am onoarea sa va salut tovarasi!
Bai dle Gigi, ia-ti o capra … si lasa ograda vecinilor…. ti-ai tocit tu coatele in scoli cu cei ce imbraca haina militara pe bune (nu de cei ce o imbraca doar sa nu fie goi , ca oricum creierasele astora din urma sunt cam netede) ??? ti-ai basicat picioarele in bocanci la instructie – sau te-ai aciuit in Armata ca sa ai un loc de munca…. ?!
Si eu dupa 5 ani de facultate si o vechime de 27 ani muncesc zilnic pana seara acum unde se mai poate munci la privat , cat despre program , las-o balta ca si noi muncim 10 – 12 ore…. si cand duci acasa 900-1000 lei pe care apoi ii dai deoparte sa platesti facturi , sa-ti ajuti copilul la facultate…. De unde naiba scoti tu pensiile alea kilometrice ?
Sa te mai intreb ceva dle Gigel …. ai fost tu detasat ani de zile la Canal, in agricultura luni de zile, ti-ai carat tu nevasta si bebelusii prin straini ca ai depus un juramant sub Drapelul Patriei ca-ti slujesti patria si poporul ???
Daca nu , mai taci naibii si lasa tastele alea in pace.
Asa ca nu mai ocari militarii !!! Nu-ti convine ca ai ce duce acasa dupa o luna de munca ? Vezi ca suntem in Europa si poti munci si pe afara…
Cam ce pensie ai D-le “EU?”(apropo).
@ gigi
Cam atat…
inseamna ca ai de unde sa tot tai,si tot mai ramai cu ceva bani de batranete…
fratioare,merge treaba?
ptr gigi,treaba aia cu “daca nu-ti convine,da-ti demisia”este vorba de patron,nicidecum de ofiter.Ti-o spune un ofiter cu 24 de ani de vechime si cu vreo 7 ani de serviciu la patron(ca….nu am vrut sa ma angajez la stat,de ce? sa dau spaga 50 de milioane?(atat se cerea in 2003!)Si apoi….pensia aia a mea,asa cum este ea,este un drept al meu!Daca eu,ca sa devin ofiter,m-am pregatit de la 14 ani,tu,ce te-ai pregatit sa ajungi in viata?Sau…te pomeni ca ai fost si tu sau esti vreun mare soldatzel care nu a reusit la forma aia de invatamant de 2 ani care sa iti netezeasca drumul spre o cariera militara?Mult(e) succes(uri)!
@ gigi
** ……………………………………….
Avem multe treburi, făţuim oglinzi,
Fugi după doi iepuri, niciunul nu prinzi
Vocea ni-i peltică, deci vorbim mai rar,
Buturuga mică pleacă de sub car.
Doamne, ce osândă dinspre glasul tău,
Ca pisica blândă zgâriază rău,
Marea mea mândrie în aceasta stă,
Ce nu-ţi place ţie altuia nu-i fă.
Înţelesul scapă, treaba e mai grea,
Altuia-i sapi groapa, tu ajungi în ea,
Îmi vei duce dorul, frate grădinar,
Dar să laşi ulciorul la apă mai rar.**
…………………………Proverbe de Adrian Paunescu
Pentru anonim si gigi : cred ca la nastere in loc de lapte ati supt venin. Altfel nu se explica ura pe care o emanati cu fiecare cuvant asternut pe site. Mai exista o varianta : sunteti postacii lui boc, seitan,oprea si a hoardei pdl-iste in frunte cu “comandantul armatei” distrugatorul de simboluri nationale, calaul poporului ROMAN – marele carmaci de la cotroceni.
Gigi amoroso. Daca nu clampaneai(taste). filosof ramineai.
- ROMÂNIA –
Ministerul Justiţiei
Justiţia în folosul cetăţenilor
Curtea de apel BUCUREŞTI
BUCUREŞTI
Informaţii detaliate despre dosar
Număr unic dosar: 7274/2/2010
Înregistrat în data de: 19.08.2010
Obiect dosar: suspendare executare act administrativ
Materia juridică: Contencios administrativ şi fiscal
Stadiu procesual: Fond
Părţi:
ASOCIATIA NATIONALA A CADRELOR MILITARE IN REZERVA SI RETRAGERE “ALEXANDRU IOAN CUZA” : Reclamant
GUVERNUL ROMÂNIEI : Pârât
TERMENE DE JUDECATĂ:
Data Soluţie Detalii
13/09/2010
probabil ca, singurul lucru inteligent la ministrul oprea este emblema, ca apartine sau simbolizeaza Armata, in rest, “un sac de oase si carne”, “inodor, incolor insipid”, in totalitate slugarnic lui base si “poc”, care i-au dat stelele, despre care a afirmat la intrebarile ziaristilor, ca nu prea stie pentru ce le-a primit, de unde “inteligenta” pentru o asemenea intrebare, si, daca nu a avut “capacitatea telectuala” sa raspunda la asemenea intrebare simpla, vreti sa aiba tupeul sa va apere drepturile ?, glumiti, trist dar, asta e…
Adica, Homosexualii si Lesbienele au avut tupeul sa marsaluiasca prin Bucuresti iar noi rezervistii nu suntem in stare!!! Pot si eu sa stiu ce parere aveti despre acest fapt? Suntem niste micimani si nu exploatam fiecare minut in favoarea noastra. Bai armata cu cai de lemn, Dumnezeu iti da dar nu-ti baga si in traista. Facem tot felul de compuneri pe internet si atit. O sa ne dea astia din trei pe a’mai lunga. Bine ca mai traiti.
@mos teaca– cu generalii in frunte,urmeaza coloneii si cred ca ajunge
Anonim spunea…
-S-au umflat nervii “neicusorule”deoarece -fiindca,noi eram 21 de ofiteri-pilot intr-o subunitate[escadrila]si doar 1[unu] avea functie de comanda=spor 30% la pensie,doar 2[doi]primeau solda de merit in comparatie cu cei de la birouri unde erau 2-3 ofiteri si toti aveau solda de merit iar 1 [unu] avea functie de comanda.Apoi ,functiile noastre erau de lt.maj.,cpt.sau maior iar ale lor de la maior in sus.Conform ordonantei 7,am iesit la pensie dupa principiul 5 ani din ultimii 10.=grad ,functie,vechime,dispozitiv,solda de merit,comanda si gradatie.Am fost loviti in plin timp de 7 ani am avut pensia cu cel putin 60% mai mica decat similarii nostri-Atunci cum sa nu se umfleMAMLIGA?,cum sa nu visam la haiducie -INTELEPTULE !?daca vrei sa mai conversam scrie nr de mobil si te voi suna.tigri2
30 august 2010, 09:47
cezar spunea…
@TRAIASCA AVIATIA ROMANA–_MULT V_A MAI TREBUIT CA SA INTERVENITI.CER SENIN TIGRILOR CU VOI AM COLABORAT CEL MAI BINE DIN 2003 INCOA si de fapt intodeauna cand a fost sa ne ,,intalnim””
30 august 2010, 12:21
@Legionarul
Neicusorule , pe unde ai umblat ? Aici vad ca unii cu state vechi se dau la fund, apar altii noi. Numai ce trebuie sa se intample nu se intampla. Ce facem , asteptam sa/si faca treaba mama natura ?
Se pare ca amandoi am ratat luni o intalnire de gradul trei. Chiar eram curios sa te cunosc.
sanatate, m-am invartit prin apropiere,cand pe valurile Dunarii,cand cu plano .rul cu motor.A mai bagat batul prin gard pe ici pe colo sa se mai ridice …ala cum ii zice? ratingul. in rest liniste si pace, lumea-i multumita,plictiseala mare??? Sa nu-mi spui ca si tu ai fost amenintat cu ..venitul la o cafea.
@ Legionarul
Te/ai prins ? Acum imi pare rau , dar dimineata m/am ratoit un pic la cel care a facut invitatia.Oricum am senzatia ca in curand o sa dea respectivul cafeaua.
Vazand ultimile evolutii la nivelul conducerii Armatei inteleg mahnirea dumneavoastra profunda domnule general Gropan. Ati ramas acelasi ofiter demn si drept pe care il cunosc de pe bancile scolii militare pe care cu onoare ati condus-o. Asteptam cu nerabdare ce solutii propuneti si va garantam ca toti transmisonistii va vom urma. Cu deosebita stima si respect, fostul dumneavoastra elev “PAIANJENUL”
pt dl Gigi
Ai inteles gresit dle , nu am pensie pentru ca sunt CIVIL – dar am cunoscut indeaproape un militar de cariera (un prieten bun ) care dupa desfiintarea UM (dupa ce l-au mutat de 5-6 ori in ,cred 17 -18 ani de cariera )n-a fost primit ” cu bratele deschise ” de mocirla noastra de civili -asta se intampla prin 2002. Si are si el copiii la scoli , probleme ca noi toti…
Cat despre mine ca Civil ne-a taiat de anul trecut 15% din salarii, ne-a taiat si bonurile de masa…
Doar Eu
Pentru Doar Eu,
Treaba cu mutatul dintr-o unitate in alta e intradevar dureroasa.Acum motivul ar putea fi:-ori le avea cu tuica?!(si facea boacane)
-ori nu sarea la “cap”?!(cui trebuia)
-ori era baiat prea corect,cinstit,onest,devotat…etc.(si nu-si gasea locul in armata?!)
Dumneavoastra “Domnule Eu” spuneti ca-l cunoasteti! (oricum ,majoritatea in viata civila par a fi niste domni,in sistem insa lasa de dorit.)
Cata dreptate si cat de mlt adevar in scrisoare ! “Marele general” ne-a lovit acum si pe noi veteranii luandu-ne si dreptul la calatorii cu mijloacele de transport. Oare sa murim avem dreptul “domnule ministru” ca restul ne-ai luat tot.
Raia portocalie vad ca isi bate joc inclusiv de drepelul national si de orasul sfant al MARII NOASTRE UNIRI – Alba Iulia. PANA CAND ???