Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Scrisori primite pe adresa redactiei privind procesul de recalculare a pensiilor militare

În scopul formării unei imagini cât mai reale asupra modului în care se desfăşoară procesul de recalculare a pensiilor militare redacţia InfoMondo Militar va publica, în cadrul acestui articol, scrisorile primite pe adresa redacţiei:

contact@infomondo.ro
Precizăm că nu vom publica decât scrisorile care se referă exact la subiectul aflat în discuţie, rezervându-ne totodată dreptul de a modera şi comentariile care nu se referă la subiect.

Cu multumiri,

Redactia InfoMondo Militar

**********
From: Ilie Surla <misusim@yahoo.com>
Subject: pensie militara

Message Body:
Este de neinteles faptul ca institutia care detine toate documentele, arhivele si alte informatii referitoare la fiecare militar activ, in rezerva sau in retragere solicita efortul pensionarilor (care in realitate nu dispun de nici o astfel de baza de informatii) pentru completarea si corectarea unor documente de a caror corectitudine raspunde chiar ea (a se vedea institutia = Ministerul Apararii Nationale).

Concluzia imediata este ca solicitarea pensionarilor in acest demers este de la bun inceput conceputa ca o manevra de abatere a atentiei celor in cauza, precum si a opiniei publice, de la:
– aplicarea unei legi injuste  pentru militari, lege care incalca Constitutia Art.15 al.1 si 2, legislatia europeana precum si legislatiile in domeniu din alte tari civilizate ;
– aplicarea fortata a legii folosind in calcul  venitul mediu, la care corespunde o pensie mult diminuata, justificat prin  faptul ca adeverintele  de venituri nu au fost complectate corect, cu o  compensare a diferentelor intr-un viitor incert;
–  culpabilizarea pensionarilor pentru toate  erorile cuprinse in aceste adeverinte.
Pentru cunostinta opiniei publice, fiecare militar , indiferent de pozitia acestuia(activ, in rezerva sau in retragere) are un memoriu personal, in care este inregistrata fiecare etapa a activitatii sale , din care se pot extrage cu usurinta informatii pe baza carora se pot completa adeverintele privind veniturile. Dar acest lucru nu poate fi afcut de pensionari.

***********
From: Suteu Mariana <mariana.suteu@gmail.com>
Subject: pensie de urmas, vaduva de veteran

Message Body:
Va scriu in numele mamei mele:

Ma numesc  SUTEU ELENA  sunt beneficiara unei pensii militare  de urmas si vaduva de veteran de razboi. La decesul sotului meu am optat pentru jumatate din pensia militara, ea oferindu-mi o viata  mai decenta fata de cea de pensie de statistician care mi-ar fi revenit de drept.
Mentionez ca sotul meu, SUTEU IOAN, veteran de razboi  a fost militar activ in Ministerul de Interne, trecand in rezerva in anii ’70 cu gradul de Colonel.
Tineretea si-a petrecut-o pe front pana in Cehoslovacia , fiind decorat in repetate randuri, mai mult decat atat, fiind decorat cu o medalie pe care trebuia s-o ascunda in perioada comunista…..ea fiind de onoare abia dupa 1990. Intr-un fel pot spune ca “ din fericire” a decedat inainte de 1989 si nu a fost obligat sa vada toata mizeria  care se desfasoara de douazeci de ani, in speta cu soarta militarilor. Si el ca si altii s-au intors de pe front cu amintiri zguduitoare si rani care nu s-au mai vindecat niciodata. Nu stiu cum ar fi rezistat azi sa vada ca pensia lui din ianuarie  i s-a redus cu o treime, fara explicatii si asta dupa asigurari ca nici o pensie nu se va diminua. El nu mai simte acest gust amar dar din nefericire mai sunt cativa veterani in viata care trebuie sa traiasca aceasta umilinta, acest “ fel de a multumi” al guvernantilor de azi.
Eu sunt in varsta si nu sunt  membru al Sindicatului Dvs. De aceea va intreb ce pot eu face pentru a-mi recupera banii  “ furati” dupa asa zisa recalculare a pensiei ( pe care eu n-am solocitat-o)  si bani de care eu am nevoie pentru un trai decent ? Cum pot sa am din nou macar acea jumatate de pensie la care ar fi avut dreptul sotul meu care a luptat pentru aceasta tara si care a fost erou ?  Eu nu stiu ce am de facut ! Poate ma invatati dv.!

Cu multumiri anticipate
SUTEU ELENA

Baia Mare  str.Gh.Sincai 5/9

Maramures

**********

From: mosnegutu <mosnegutuioan@yahoo.com>
Subject: sume compensatorii

Message Body:
va intreb daca la sumele compensatorii acordate la pensionare se aplica CAS si daca aceste sume intra la baza de calcul a noi pensii militare.
va multumesc

*********

From: Lt.col(rz)Marinescu Constantin <msc542005@yahoo.com>
Subject: Dezastru!

Message Body:
Am primit pensia pe luna ianuarie 2011. Este de 1322 lei, net. Pensia inainte de recalculare 3066 lei. Vechime 29 de ani cu scoala militara plus 4 ani sporuri.Este posibil asa ceva? Nu primesc nici cat un subofiter, la aceeasi vechime. Mentionez ca am trimis cererea cu veniturile pe data de 8 dec 2010. Se poate o bataie de joc mai mare?!

*******

10.01.2011

From: cristina <christy1612@yahoo.com>
Subject: pensii militare

Message Body:
Buna ziua,
va rog sa ma ajutati cu privire la o problema majora legata de pensia tatalui meu. In perioada 1974-1990 a lucrat in cadrul Directiei a IV-a – Contrainformatii Militare – Graniceri, iar astazi a fost anuntat ca nu i se mai gasesc statele de plata aferente acelei perioade. Nimeni nu stie ce s-a intamplat cu ele, unde au fost trimise, cine si daca le mai pastreaza …
Asa ca as vrea sa transmit un mesaj fostilor ofiteri care si-au desfasurat activitatea in cadrul aceluiasi departament, sa ma ajute cu orice fel de informatii detin in legatura cu locul in care as putea gasi aceste state de plata (politia de frontiera din judet, bucuresti, pitesti, etc) si daca mai sunt persoane aflate intr-o situatie similara cu cea a tatalui meu.
Va multumesc din suflet.

From: Trofin <vtrofin@k.ro>
Subject: Solutie perioade lipsa de venituri

Message Body:
Buna ziua !
Referitor la solutionarea situatiilor de neidentificare a veniturilor lunare obtinute de cadrele militare din rezerva si retragere , dupa parcurgerea a celei de a doua etape , de revizuire a adeverintelor emise de CMZ-uri , sugerez ca veniturile sa se stabileasca fie dupa datele inregistrate in memoriile personale ( ma refer la grad, functie , coeficienti sau clase de solde) aduse la zi , fie  ca o medie intre ultima luna care precede perioadei care lipseste si prima luna care urmeaza perioadei care lipseste .
Pentru anii cu inflatie galopanta , cum a fost perioada 1991-2005 consider ca ar fi nimerit sa fie luat in calcul venitul primei luni care urmeaza perioadei lipsa.Orice solutie care inlocuieste prevederea Art.5 al(4) din Legea 119/2010 si este in avantajul cadrelor militare care au avut venituri care depasesc venitul mediu pe economie, este benefica si trebuie sustinuta.Argumentul solid il reprezinta continuitatea in cariera. Nu este posibil sau nu este de acceptat , ca printr-o lege data unilateral sa sanctionezi beneficiarul veniturilor pentru lipsurile sistemului in care a activat.Dupa cum evoluiaza starile de spirit ale militarilor din rezerva si din retragere, ar trebui ca onor guvernantii sa se gandeasca serios la legiferarea unei metode de corectare a neglijentei sistemului de pastrare a documentelor de evidenta a veniturilor obtinute cadrele militare, fie in rezerva si retragere , fie active.

***************

18 ianuarie 2011

From: Mandru Elena <mandru.elena@yahoo.com>
Subject: ce s-a calculat

Message Body:
Am 23 ani vechime ca ofiter la care s-au adaugat 5 ani grupa munca pentru conditii deosebite,deci in total 28 ani.Pensia pina la data de 31.12 2010 era 1.470 net,dupa 14.01.2011 este 1.170.net.In afara de faptul ca era o pensie grozav de nesimtita ,acum cum o putem denumi…Dar am fost in aplicatii,in misiuni cu camioane cu prelate rupte,cu radiatoare de la masini care luau foc si nu gaseam apa ,chemati la alarma in miez de noapte si lasat copilul singur acasa,supravegheam soldati care se bateau cu cutitele,plecati la cursuri de specializare cu lunile,etc.Imi asum munca care am facut-o din pasiune ,dar am stiut conform legilor si regulamentelor de la acea data ca voi fi militar in rezerva ,pensionar cu drepturi oneste si nu sa-si permita niste neaveniti listati de partide sa ma umileasca.

19 ianuarie 2011

From: DOGARU CRISTIAN <dcristiansorin@yahoo.com>

Subject: pensie militara
Message Body:
Ma numesc Dogaru Cristian, tatal meu este pensionar militar din anul 1998.In anul 2009 a facut raport pentru recalcularea grupei dupa legea 164 din 2001 referitoare la recalcularea grupei.Nu a primit nici un raspuns referitor la acest raport in 2 ani de zile. Mentionez ca toti colegii lui au primit banii pentru aceasta recalculare dar el nu a primit,ba i s-a spus ca
i-au pierdut dosarul, ba nu raspund la telefon si il amana mereu. Si-a refacut dosarul in luna decembrie pentru legea noua 219/2010 iar aceasta s-a aplicat imediat iar drepturile pentru legea 164 nu.Ce trebuie sa faca sa-si primeasca drepturile cui sa se adreseze?

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

29 Responses to “Scrisori primite pe adresa redactiei privind procesul de recalculare a pensiilor militare”

  1. Sorana says:

    Mie, ca unui adevarat pensionar militar NESIMTIT, mi-a scazut pensia cu 79,1% (calcul dupa Salariu Mediu pe Economie), in conditiile in care am cerut “documentele doveditoare” pe data de – ATENTIE! – 30.07.2010, am primit “adeverinta” pe 06.12.2010, inaitand o copie a acesteia la DFC la 08.12.2010 “IN VEDEREA CONFRUNTARII CU DATELE EXISTENTE IN BAZA COMUNA CREATA LA NIVELUL MApN si COMPLETATREA CORESPUNZATOARE A DOSARULUI PERSONAL”, NEFFIND DE ACORD – in cazul recalcularii pensiei – CU UTILIZAREA VALORII SALARIULUI MEDIU PE ECONOMIE si nici cu diminuarea cuantumului pensiei actuale sub valoare satabilita LEGAL prin ultima Decizie emisa de catre DFC)

    Oricum, nu-i bai! Poate in felul asta imi eliberez constiinta – pentru toti anii de tacere vinovata – si MA VOI MANIFESTA ALTFEL DECAT UN LAS!

  2. TITULESCU says:

    Eu am depus dosarul de recalculare (adeverintele cu veniturile realizate) in luna noiembrie 2010, iar acum primesc pensie recalculata (45%) la nivelul salariului mediu pe economie!!!! De ce? Pentru ca interesul guvernantilor este sa ia din pensii cat mai multi bani ,iar de recuperat pierderile nu cred ca avem sperante!!!

  3. TITULESCU says:

    Casa de pensii a MAN mi-a comunicat ca nu se stie clar cand vor reusi sa-mi recalc. pensia tinand cont de veniturile realizate, exprimandu-se: “Dumnezeu cu mila”!!! Adica sperante aproape nule… Vom lua in continuare pensii diminuate drastic!!!

  4. BRENDY says:

    Astazi am primit Decizia nr…din 31.12.2010 privind recalcularea pensiilor militare in baza Legii 119/2010 // NU SE SPECIFICA FAPTUL CA ESTE TEMPORARA !!!! Total pensie bruta= cu 60% diminuata fata de decembrie…// In final scrie: Conform art.14 alin1 din HG 735/2010,decizia de pensie poate fi contestata in termen de 30 zile de la comunicare la comisia de contestatii pensii. SEMNEAZA DIRECTOR ADJUNCT…semnatura indescifrabila si stampila DFC….

  5. mari says:

    ( HG 735/2010)
    …………
    ART. 2
    ………..
    (7) Recalcularea prevazuta la alin. (1) se efectueaza in ordinea inregistrarii documentelor doveditoare la structurile de pensii, iar in lipsa acestora, incepand cu cele mai vechi dosare aflate in plata, in functie de anul si luna deschiderii dreptului la pensie. …..

    Domnilor colegi, este o dovadă în plus că actualul Guvern una zice și alta face!!
    Si eu și soțul meu suntem rezerviști: el MAI, eu SRI. Situația este similară: mie mi-a fost diminuată pensia cu 29,73%, iar lui cu 50,27%.
    Nu s-a luat în considerare niciun venit, unde mai pui că soțului meu îi lipsesc 9 ani și 2 luni din stagiu, iar mie câte o lună ici, câte una colo.
    Mă înteb, sper că nu retoric: vom permite să fim călcați în picioare în continuare, la fel ca a tunci când eram sub arme????
    Cred că am putea, în sfârșit, să arătăm că avem voce și avem ținută morală.
    Suntem o forță….dacă vrem. Cred că ar trebui să vrem!!!!!!!!!

  6. liviu says:

    Sunt convins ca a venit vremea sa aratam ca e nevoie de actiune hotarata pentru ca cei cu “contributie” bogata la reducerea pensiilor noastre (guvern, mai, mapn, s.a.) sa plateasca. Trebuie gasite solutii ca premierul, ministrii, chiar presedintele sa suporte din averea proprie, si nu din bugetul tarii, orice daune provocate noua. Deci, toti cei ce vom deschide actiuni in instanta sa avem aceasta in vedere.

  7. zae says:

    Uitati-vă toţi in oglindă şi amintiţi-vă pe cine aţi votat! Dacă i-aţi votat pe cei ce vă taie pensia astăzi, nu mai spuneţi nimic, faceţi un pas lateral stânga-dreapta, in funcţie de conviguraţia apartamentului dat cadou de Ceauşescu, apoi cu un ultim efort, trageţi apă peste voi! Nu vă va plânge NIMENI!

  8. Trofin says:

    Pentru a contesta cuantumul pensiei primit pe luna ianuarie 2011 , la primirea talonului , recomand contestarea cuantumului la Comisia de Contestatii din M.Ap. , daca cuantumul a fost calculat pe baza venitului mediu brut din perioada in care s-a activat in calitatea de cadru militar.
    Pentru contestatie , recomand urmatorul mod rapid de calcul , daca nu puteti folosi aplicatia Excel, pusa la dispozitie pe internet cu ceva timp in urma , aplicatie care da acelasi rezultat. Cum spunea cineva pe aici , s-ar putea ca cei de la DFC sa fi recurs la un tertip de simplificare a calculelor in ideia ca nemultumirile se vor ajusta la recalcularea pe baza adeverintelor de venituri. In ce consta metoda ?. O prezint mai jos si cer scuze acelora care se pot simti deranjati.
    Calculele se fac cu cinci zecimale exacte ( fara rotunjire).
    Din ultima decizie de pensie ,dupa Legea 164/2001 , se extrag :
    a) TOTAL VECHIME ( ani, luni, zile) si se transforma in ani cu formula
    [ani1]=ani +luni/12+zile/360
    Daca ati lucrat in conditii speciale cu spor 100% din TOTAL VECHIME din decizia de pensie se scade jumatate din perioada respectiva , in care s-a lucrat in conditii speciale cu spor 100% apoi se face transformarea de mai sus.

    b) Perioada pentru contributia la Fondul Pentru Pensia Suplimentara care corespunde cu perioada de la terminarea
    Scolii Militare si pana la trecerea in rezerva . Aceasta se transforma in ani cu formula :
    [ani2]= ani+luni/12+zile/360
    Rezultatul de la b) se multiplica cu sporul mediu anual datorat contributiei la fondul pentru pensia suplimentara.
    Calculul este mai migalos si se realizeaza , pentru perioada de contributie , cu formula :
    [SporMediu %]= {[NrLuni(1)]X[spor1(%)]+[Nr.Luni(2)]X[spor2(%)+…}/{Nr.Luni(1) +Nr.Luni(2)+… },
    unde [Nr.Luni(1), [Nr.Luni(2)],… sunt numarul de luni intregi si fractiuni de luni acolo unde s-a contribuit zile,( zilele transformandu-se in luni cu formula [Nr. zile/30] cu doua zecimale exacte iar [spor1(%)], [spor2(%)], …
    sunt sporurile care se acorda pentru contributia la fondul pentru pensia suplimentara , cu urmatoarea distributie in timp:

    01.Ian1967-01Ian.1973=16%;
    01 Ian.1973-01Ian.1978=13%;
    01 Ian. 1978-01 Iul. 1986=14%;
    01 Iul. 1986- 01 Nov. 1990 = 21%;
    01 Nov. 1990-01 Apr. 1991 = 15%;
    01 Apr. 1991- 01.Apr. 1992 = 14%;
    01 Apr. 1992- 01. Ian. 199 = 13%;
    01 Ian. 1999 – 01 Feb. 1999=22%;
    01 Feb. 1999- 01 Apr. 2001=17%

    c) [SporMediu %]/100 se inmulteste cu [ani2] .

    d) Rezultatul de la c) se aduna cu [ani1] de la a) si se imparte la 20 obtinandu-se PUNCTAJUL MEDIU ANUAL cu cinci zecimale exacte.
    e) Se determina cuantumul brut al pensiei prin inmultirea PUNCTAJULUI MEDIU ANUAL de la d) cu valoarea unui punct de pensie , 732,8 lei si se rotunjeste la intreg in favoarea beneficiarului.
    f) La cuantumul obtinut la e) se adauga majorarea de care se beneficiaza ca urmare a detinerii medaliei Meritul Militar pentru ( 25 de ani=20%; 20 de ani=15%, 15 ani= 10%) . Rptunjire la intreg in favoarea beneficiarului. Se obtine astfel cuantumul brut al pensiei .
    Valoarea neta se determina cu formula (unde PN= pensie neta; PB= pensie bruta):
    PN=PB-(PBx0.055+(PB-(1000+PBx0.055))x0.16), rotunjita la intreg in favoarea pensionarului.
    Daca pensia bruta este mai mica decat 1000+PBx0.055 , atunci PN= PB-PBx0.055 , fara ca PN sa fie sub 740 lei.
    Daca PB este mai mica decat 740 lei , atunci PN=PB
    Pentru cei interesati, nu este greu.
    Veti consuma doar cateva minute de lucru cu atentie.

  9. sejc says:

    daca va uitati atent la asimetric veti observa ca aduce cu fratele geaman al unui umanoid .asta si ai lui mint si cand incearca sa spuna adevarul.tare mie teama ca cine nu face contestatie si mai apoi nu actioneaza in justitie ramane cu pensia recalculata dupa salariul mediu pe economie in vecii vecilor.nu vedeti ca s-au incurcat in minciuni?mai intai au spus ca nu vor scade pensiile bani in mana sub 3000lei.ulterior au lansat alta varianta.ca nu vor scade pensiile sub 3000lei.ultima varianta.nu vor scade pensiile celor cu stagiul complet.prost trebuie sa fiu sa-i cred . degeaba va calculati pensiile.nimic nu mai este sigur.astia se imprumuta la noi pe termen nelimitat.probabil ca se razbuna pe cei ce vin dupa ei.tare asi vrea sa-i vad la puscarie.eu ma ofer sa fac munca neplatita de temnicer.

  10. Nicolae says:

    Vreau sa va spun ca atunci cand am primit pensia diminuata cu 30 si ceva la suta m-am simtit ca si cum cineva mi-ar fi clonat cardul si ar fi extras o anumita suma de pe acesta.Am mai avut sentimentul ca maine va veni cineva imputernicit de Guvern sa-mi ia apartamentul deoarece l-am platit in secolul trecut.Nu am pomenit in viata mea sa fiu furat de guvern prin legile imbecile date in Parlamentul de 2 lei.Am ramas singuri in fata celui mai mare genocid din ultimii 100 de ani.Sa ne fereasca D-zeu de groparii societatii.Cea mai nenorocita conducere a societatii din toata istoria o traim astazi.Marinar conducator de tara, ofiter care se ocupa cu cazarmamentul, ministrul ap,nationale…seful DFC din minister…marioneta.Daca as fi dacut parte din acei colonei de varste si tinute desi din aceleasi arme, diferite, i-as fi aruncat acele documente cum a facut CVTudor la acea executoare judecatoreasca,Ce s-a intamplat cu cadrele din Armata romana? Au denit roboti si slugoi?Maine vor veni ei la rand si nu vor mai avea scuze.Ma oprec aici cu marea amraciune ca am crezut intr-un ideal si in camaderie,Ce fini!

  11. Trofin says:

    Din sectiunea Message Body:
    From: mosnegutu
    Subject: sume compensatorii
    Soldele compensatorii au fost doar impozitate, nu s-au aplicat cote CAS. In Ordinul M101/2010 al ministrului apararii se enumara toate veniturile care nu se iau in calcul la determinarea punctelor de pensie. Printre venituri enumarate ca neincluse in categoria veniturilor lunare se regasesc si platile compesatorii ( Art.8 al(h).

  12. iulian radu says:

    JOS MÂNA DE PE EPOLEŢII MILITARILOR

    Nu am crezut în viaţa mea că o să ajung să fiu umilit şi batjocorit , doar pentru că mi-am pus viata ,competenţele şi cunoştiinţele,sănatatea şi chiar siguranţa vieţii în slujba ţării şi poporului pe care am fost educat să-l iubesc,respect şi să-l apăr chiar până la sacrificiul suprem.
    Nu am crezut că o să apuc să văd cum liderii ţării mele mă tratează ca pe un evazionist fiscal de cea mai joasă condiţie şi acum după 29 de ani de armată „mă execută silit” în baza unei legi nedrepte (in ceea ce priveşte militarii) de parcă pâna acum am furat pensia militară de pe taraba unui precupeţ chiaun.
    Nu am crezut că după ani buni de studiu, aplicaţii,antrenamente ,şcoli,academii.cursuri şi alte forme de pregatire o să ajung să fiu prostit pe faţă de unii reprezentanţi ai politicienilor care se uită cu tupeu în ochii mei şi se dau de ceasul morţii să mă convigă că de la 2700lei pensie, e mai bine pentru mine cu 1200 lei.Acestora le spun că îmi insultă inteligenţa şi că deşi nu am nici o putere asupra lor aşa cum au ei asupra mea şi a camarazilor mei ,eu mă consolez cu faptul că eu am dreptate şi ei au judecat şi hotărât strâmb.Mă consolez nu înseamnă că mă resemnez.
    Nu am crezut că premierul acestei ţări se mândreşte că ne-a nedreptăţit grav în numele unui principiu ,cel al contributivităţii,cu care în principiu aş putea fi de acord ,dacă de exemplu ar fi stat la baza proiecţiei carierei mele de la început.Domnia sa ne-a culcat într-un fel de pat al lui Procust pe toţi,la grămada.Numai că de patul ăsta nou nouţ cu care se laudă ,noi nu am ştiut nimic şi astfel ne taie de unde vrea el ,nu la cap ,nu la picioare ,mai usor la buzunare.
    Nu am crezut că cineva care poartă uniformă insinuează perfid că am am beneficiat pe nedrept de foloase materiale de parcă noi le-am impus şi nu ei au fost obligaţi să le dea.Multor colegi de-ai mei le-am spus in acea perioadă că dacă nu le impunea NATO care are bun simţ şi onoare să ne arate respect, după alde ai noştri primeam ceea ce se numeşte „cizma în fund”.Fiindcă sunt la paragraful acesta ,nici nu am crezut că după faimoasa piramida a gradelor cu care ne-au jucat in anii 98-2000, un contabil ajunge general.Numai eu ştiu un pluton de locotenenţi colonei şi colonei, oameni de trupă,cu experienţă, lideri de subunităţi şi unităţi de luptă, unii dintre ei mai mult decât remarcabili de la care şi eu am avut multe de învăţat ,care nu s-au bucurat de această onoare şi acum îngroaşă rândurile noastre
    Nu am crezut nici că militarii activi mai ales cei din eşalonul mediu s-au lăsat antrenaţi şi amăgiţi de politicieni şi de şefii lor şi ne consideră pe noi nişte duşmani.Îi înţeleg şi chiar şi pe cei care au sărit calul atacând cadrele din rezervă pentru că le cunosc situaţia dificilă, cu venituri diminuate,înzestrare precară şi viitor incert.Le mai spun şi să aiba grijă de ei pentru că din partea guvernanţilor nu se vor putea aştepta de la nimic bun .Fiindcă sunt la paragraful acesta îmi permit o camaradearească şi respectuoasă înţepătură la adresa atât de mediatizatului si uneori pe nedrept atacat purtator de cuvânt al armatei.La afirmatia dumneavoastră că va situaţi de aceeaşi parte a baricadei cu rezerviştii umiliţi şi furaţi îndrăznesc să vă reamintesc că cei care luptă de o parte a baricadei au un opozant comun de partea cealaltă a acesteia.MApN ori luptă pe ambele fronturi ori foloseşte mijloace de propagandă şi de influenţare a” inamicului”Mă pricep destul de bine la tactică şi strategie ca să nu observ că de partea mea a baricadei nu v-am văzut.
    Nu am crezut ,în final ,că mi se va lua dreptul câştigat de a semna cu gradul şi numele meu şi aşa cum am fost jignit şi furat prin modul de adresare din infama decizie de pensionare pe care am primit-o voi semna doar Iulian C. Radu

  13. mari says:

    1. Pt ZOE:
    Nu i-am votat, dar nu cred că ești corectă în a face etichetări. In România o duc rău, deopotrivă, și cei care au votat cu actualii guvernanți și care nu au votat. Nu ține de de opțiunea politică, iar eu cred că cei care au votat PDL sunt chiar mai supărați decât ceilalți.

    2. Problema însă este alta: Da, Iulian Radu, ai perfectă dreptate: cel puțin pentru mine nu a existat 3 ani Crăciun…sau a existat cu pește fiert și pâine neagră….militarii de carieră știu de ce.
    Si mai ai dreptate IULIAN RADU, în ceea ce privește opiniile, sper sporadice, ale colegilor activi: dacă nu ar fi acceptat scăderile de salarii, guvernanții nu ar fi avut curajul să ne ia statutul de militar nici nouă, nici lor. Totuși, să nu uităm că li s-a pus în veder: ori acceptă, ori pleacă. Unii nu au putut să plece, așa ca mine, de exemplu… și atunci au acceptat să rămân în orice condiții. Măcar NOI, REZERVIȘTII, PUTEM SĂ VORBIM, SĂ ACȚIONĂM ȘI SĂ SALVĂM ARMATA ROMÂNĂ, ÎN ÎNTREGUL EI!!!!!!!!!!!!!

  14. grama says:

    Sorana am aceeasi opinie,sper ca familiile noastre sa ne inteleaga gesturile disperate.Nu este posibil sa jucam dupa mascarada acestei gasti de infractori care guverneaza cu faradelege. Am desfasurat activitatea de la 14 ani sub juramantul cu viata iar acum cel care atenteaza la siguranta existentei mele trebuie sa plateasca cu viata… doar si-au asumat raspunderea.

  15. Marlon Juvet says:

    @Zae: foarte multi nu au avut de ales, intre cine sa aleaga, intre gasca lui Basescu si gasca lu’ Geoana (ultimul cu “addenda” Catalin Voicu). Asa ca au stat acasa. Astia care va vedeti salvarea pe la PSD, io zic sa ii luati sa vi-i bagati. Undeva…

  16. voinea says:

    Stimati pensionari militari din M.Ap,MIRA , SRI, SIE.STS cat mai aveti de gand sa stati pasivi si sa priviti cum sunteti improscati cu noroi de o clasa politica mizerabila ,care nu ne reprezinta si care a pus mana pe puterea politica dupa ce s-a imbogatit prin rapt ordinar?
    De ce uitati ca tot ce a fost valoros in aceasta tara a fost creat si prin contributia dumneavoastra?Fabrici ,uzine,termocentrale,sosele,Transfagarasan,Canalul Dunare-Marea Neagra,hidrocentrale, canale de irigatii,blocuri de locuinte,stransul recoltelor,interventia la inundatii;la toate acestea ati participat activ fie prin munca fizica fie intelectuala.Ca ofiter si inginer militar am participat la multe din aceste obiective timp de 35 de ani si cu ce m-am ales?
    Cu o pensie pe care acesti mafioti mi-o contesta si pe care mi-au redus-o la o treime( de la 3800 la 1600 in conditiile in care aveam vechime completa si am depus si adeverinta de venit) pentru a scoate tara dintr-o criza in care tot ei au aruncat-o.Daca situatia este asa de grava de ce domnii parlamentari nu-si reduc salariile si celelalte facilitati?De ce trebuie sa platim doua institutii (Camera deputatilor si Senat) care dorm in cizme?
    De ce nu sunt confiscate averile acumulate ilicit?
    Stimati domni va chem sa va alaturati SCMD.Sunt niste baieti care stiu ce vor.Eu m-am pus la dispozitia lor cu tot ce mai am bun in mine si sper sa nu gresesc.
    Va astept sa punem piatra de temelie la o organizatie care sa stie si sa vrea sa ne apere interesele.Nu mai putem sta cu mainile in san si sa asistam neputinciosi cum santem batjocoriti de niste mafioti netrebnici.
    Nu uitati ca in noi e si numar si putere.
    Cu stima,
    Col(r)ing.Voinea Ion

  17. marina says:

    D=le col Voinea raspunsul este simplu asta este si a fost de la inceput scopul lor JAFUL si fac orice sa si-l atinga, cu un cinism greu de imaginat.Cine a mers la vot si i-a votat fara sa intuiasca ce va urma a dat dovada de mare naivitate ca sa nu spun prostie, cine s-a lasat cumparat a dat dovada si de prostie si de inconstienta, iar restul voturilor le-au furat ei cu sacii asa cum au facut la Paris, si cum intentioneaza sa procedeze la alegerile viitoare,De ce credeti ca nu-i intereseaza daca nemultumesc sau nu populatia, ei stiu clar ca vor castiga, atat de bine si-au perfectionat metoda de furt.De ce nu sunt confiscate averile? Pentru ca sunt ale lor! De ce stam cu mainile in san, pentru ca suntem Lasi d-le.col, LASI SI OBEDIENTI asa am fost si asa suntem noi romanii, chiar daca nu ne place sa recunoastem asta.Revolutia din 89 a fost organizata din exterior stiti la fel de bine ca si mine, altfel si acum eram condusi tot de PCR.Astia suntem noi, asteptam tot timpul ceva de la celalalt.Niciodata initiativa nu ne apartine, poate doar la prostii,Poporul asta trebuie educat sa fie ca francezii, grecii, etc.trebuie invatat sa fie ofensiv,invatat sa-si ceara drepturile, invatat sa nu se mai lase calcat in picioare, sa nu se mai lase furat!Poate ca asta ar trebui sa fie rolul nostru si numai PRIN EXEMPLU PERSONAL putem sa-i invatam.Sa ma scuzati ca m-am bagat si eu in seama si v-am raspuns!

  18. voinea says:

    Pt.Marina,
    Am fost lasi ,insa ne-a ajuns cutitul la os si sper ca ne vom trezi din pumni.
    Ne-a ajutat si acest guvern prin masurile antipopulare luate.Dupa cum s-a organizat si a actionat pana acum, am mare incredere in SCMD.Va fi adevarata ARMATA a tarii organizata pe batalioane operative.Actiunea din 24.01 ne va arata care este forta lui la ora actuala.
    Sper sa nu ma insel,
    Cu stima,Col(r)Voinea Ion

  19. Rachetistul says:

    Ce superb, astia ne baga in dube, ne-au casapit mandria, statutul, onoarea de a fi militar si pensia, doar trebuie sa parasim repede si definitiv sistemul, iar noi facem cereri, calcule si recalculari, ne lamentam si ne plangem !!!
    Ne meritam soarta!

    PS ca sa nu ma atace nimeni, nu am facut cerere de adeverinta si nici de recalculare, nu o fac si nu o voi face niciodata indiferent de consecinte si asa trebuia sa facem toti. Am pierdut peste 450Ron si asa aveam pensia mica, dar nu ma dezonorez singur. In rest numai de bine!

  20. lt.col(rz)Marinescu Ctin says:

    Arbitrariul in recalcularea pensiilor: 1.Care este diferenta intrea cariera militara completa a unui militar care a intrat in armata la 14 ani si a fost obligat sa iasa la pensie la 48 de ani prin reducerea functiei corespunzatoare gradului(cazul meu) si un militar care a intrat in armata la 26 de ani (si mai mult) si a iesit la pensie la 55 de ani? 2.Unde este prevazut termenul de “cariera militara completa” in legile recente? 3.Care este procentul de diminuare a pensiei pentru cariera incompleta? (cateva intrebari retorice)

  21. voinea says:

    Sunt col(r)ing.Voinea Ion pensionar militar cu vechime completa (40ani)si cu adeverinta de venit trimisa la DFC.In aceste conditii pensia mi-a scazut prin recalculare de la 3800 la 1600. L-am urmarit pe dl.Oprea si am ramas stupefiat de tupeul acestui individ. Nu a venit cu nici o justificare plauzibila la aceasta mascarada de recalculare a pensiilor militarilor.Am intrat de curiozitate pe site-ul M,Ap.Niciunul din tabele nu poate fi accesat.In tabele nu apare numarul dosarului pensionarului.Sunt facute special sa adoarma vigilenta presei si a pensionarilor militari. Daca puteti obligati-i sa treaca in tabele numarul dosarului de pensie al fiecarui caz procesat.
    Eu sunt hotarat sa merg in justitie si sa particip la toate manifestatiile de protest organizate de asociatiile pensionarilor militari.
    Cu stima si respect,
    Col(r)ing.Voinea Ion

  22. ION says:

    trimiteti multumiri cat mai multe lui traian basescu

  23. mihai says:

    va rog sa ma ajutati cu o adresa ,respectiv unde se trimit contestatiile pentru recalculare pensii militare MAI?
    din continut rezulta faptul ca ,contestatia se face catre “Comisia de contestatii din cadrul MAI”,adica nu se trimite la casa de pensii?respecti Bucuresti str.George georgescu nr.3,sector 4,CP 040131,s-au este o alta adresa de trimitere a contestatiilor,nu am gasit nimic concret unde anume se trimit(adresa).
    va multumesc.

  24. Stelian P. says:

    mihai
    Se trimite la aceeasi adresa dar sub Casa de pensii a MAI treci in plus Comisia de contestatii.

  25. vlasceanu toma says:

    Din noiembrie 2010 nu mai primesc talonul de pensie,cu toate ca am facut 3sesizari .nu m-am mutat si locuesc la aceeasi adresa si anume:1DECEMBRIE 1918 Bl.2A Ap.9 BUZAU.e un drept al meu NU?

  26. mos teaca says:

    te-or fi trecut la……..piederi! suna la tel kaki al mapn 0800 808 880 ! e ….gratis!

  27. serbanss says:

    vreau sa-mi dati si mie telefonu sefului comisiei pensii militare

  28. serbanss says:

    buna ziua eu ma lupt de 6 luni sa-mi calculeze la pensie o.m.m.cl,1 dar degeaba le-am trimis 10 copi de pe ordin nu mi-a calculat nimic va rog spuneti-mi cui sa ma mai adresez sant disperat

  29. virginia says:

    Domnul Trofin va rog fromos daca vreti sa mai postati odata aplicatia pentru pensiile militare sau daca nu ,va rog sami-o trimiteti pe adresa de e’mail.
    CU MULTUMIRI VIRGINIA