Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Se lucrează la reconstrucţia sistemului de pensii ocupaţionale

pensionari militari foto jurnalul.ro

Aşa cum bine se ştie, la nivelul MApN s-a constituit o Comisie pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale.

Potrivit Promptmedia, membrii ai acestei Comisii au efectuat un tur în principalele garnizoane din ţară în vederea evaluării situaţiei actuale.

Urmează ca, pe baza constatărilor de la faţa locului, să fie abordate următoarele direcţii de acţiune în perioada imediat următoare:
– identificarea de pârghii juridice în vederea elaborării unor acte normative cu caracter urgent pentru readucerea la plată a pensiilor militarilor în rezervă şi retragere, afectaţi de aplicarea Legii nr. 119/2010 şi OUG 1/2011, la nivelul celor din decembrie 2010;
– urgentarea procesului de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva deciziilor de revizuire/recalculare a pensiilor, în special, în judeţele în care acţiunile în instanţă sunt legate de obiectivitatea existenţei la momentul promovării comisiei de contestaţii Focşani;
– restituirea sumelor datorate de Ministerul Apărării Naţionale ca urmare a revizuirii/recalculării; urgentarea procesului de recalculare, în sensul emiterii deciziilor de recalculare pe Legea nr. 263/2010 pentru cei care au dovada şi au solicitat luarea în calcul la stabilirea pensiei şi a perioadei de activitate desfăşurate în viaţa civilă; problema aplicării unitare a grupelor de muncă.

Preşedinta comisiei, Simona Luminiţa Sîrbu, consilier al ministrului Apărării Naţionale, a precizat că au avut loc discuţii şi cu reprezentanţii celorlalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, pentru a cuprinde cerinţele tuturor categoriilor de pensionari militari.
“Doresc să mulţumesc tuturor pensionarilor militari care au contribuit la găsirea unor soluţii rapide şi eficiente şi care au fost alături de noi pe tot parcursul elaborării proiectului de act normativ”, a precizat preşedinta comisiei.

Sursa: promptmedia.ro

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

49 Responses to “Se lucrează la reconstrucţia sistemului de pensii ocupaţionale”

  1. tupak amaru says:

    niciuna dintre directiile de actiune nu are legatura cu reconstructia sistemului de PENSII MILITARE DE STAT .
    ocupationale sunt deja , conform legii 263 .

  2. gigimarga says:

    E mult până departe!

  3. Grig says:

    Exact! De ce o tot dau cotita cu “ocupationale” cand
    pt. asta exista lege iar pt. militari chiar nu e o solutie.
    Plus:
    – limba de lemn si fraze pline de gargare gen “identificare parghii juridice”…
    – “urgentare” a procedurilor la care s-a depasit termenele legale…, dupa care mai si mentioneaza “in special in judetele in care…”, deci, selectiv, ne propunem sa mai ramanem in afara termenelor [legale]
    Ce treaba au pensionarii [militari?] sa stabileasca sistemul de pensii care va fi aplicat celor activi… [aaa…, da…., inteleg…., se va aplica retroactiv…!!!]
    Enjoy la greu!
    BFIT

  4. vasile says:

    Rezolvarea s-a dat prin Legea 758/2011 , elaborata si trecuta prin Senat , ulterior ANULATA pe 13 iunie la Camera Deputatilor prin care se dorea revenirea la cuantumul pensiilor, celor carora li s-a taiat neconstitutional pensiile , si carora nu li s-a aplicat art.180.al.7 din legea 19/2000 si Decizia 120/15.02.2007 a CCR , care stipula ca :
    -daca la recalculare , rezulta un cuantum mai mic , se pastreaza cuantumul avantajos , aspect prevazut si in Legea 303/2004 , reactualizata in 26 ianuarie 2012, pentru umilii magistrati mai presus de Constitutie. Deoarece “pensiile militare de stat” au fost anulate definitiv si consemnate in Scrisoarea de intentie cu FMI si BM, rezultatul este ca nu se va mai reveni decat peste 500 de ani. Restul discutiilor sunt de prisos.

  5. yorick says:

    DAR CEVA TERMENE AU FIXAT ?

  6. yorick says:

    Termene. Ne-a tinut bashitul pe cei cu pensiile ciuntite 2 ani.Acum mai stam cat ? Care este speranta noastra de viata ?Tot cica nu sunt bani asa ca ne….imputinam natural (!) si o sa fie bani pentru cine scapa …

  7. lica says:

    MILITARULE DORMI IN PACE , GUVERNUL LUCREAZA PENTRU TINE(PRESEDINTELE TE-A LUCRAT BINE ).
    REVENIREA CUANTUMULUI PENSIILOR TAIATE NECONSTITUTIONAL SE VA REFACE LA “PASTELE CAILOR”.
    ATATA TIMP CAT PROMOTIA DE ACADEMIE MILITARA NU S-A INCADRAT LA 1 AUGUST , AMANANDU-SE PENTRU 1 DECEMBRIE , SOIMII PATRIEI , ADICA NOI PENSIONARII MAI CREDEM CA SE VA MAI RESPECTA CONSTITUTIA IN ACEASTA TARA? DACA SE DOREA RESPECTAREA PACTULUI DE ADERARE LA NATO, SE APLICA DE LA 1 IANUARIE 2011 , CLASA 0 A OCUPATIILOR IN ROMANIA , CARE ESTE CLASIFICAREA OCUPATIEI DE MILITAR , CA SA NU SE MAI PRESUPUNA CA UN MILITAR ESTE EGAL CU UN CIVIL , DEOARECE LA CIVILI SE APLICA 5 ZILE X8 ORE, IAR MILITARII 7 ZILE X 24 DE ORE. IN CONSECINTA , DIN ANALIZA SITUATIEI , SE VEDE CA SUNTEM DUSI CU VORBA SI MULTI AU SI CREZUT. S-A PRESUPUS CA MILITARII AU AVUT CONTRIBUTIE LA SISTEMUL DE PENSII CIVIL SI A IESIT UN MARE RAHAT , DAR ACCEPTAT DE TOTI CEI CARE VOTEAZA PE O STICLA DE ULEI SI ASA VA RAMINE.

  8. victor blat says:

    Traian Băsescu vorbeşte:
    “Gata? Sîntem numai între noi? între noi bărbaţii? Domnilor generali, ofiţeri, subofiţeri, angajaţi civili ai Statului Major General vreau să vă spun doar două cuvinte, nu va dura mai mult de un minut.

    Ştiu de asemenea că sînt probleme cu asigurarea banilor pentru haine şi vreau să vă spun foarte deschis: la fel cum şi cu acele amînări de sporuri aş fi putut face o intervenţie care să reglementeze lucrurile pentru armată, sigur luînd bani din altă parte, defavorizînd altă categorie. N-am făcut acest lucru şi nici nu vreau să-l fac. Nu vreau să-l fac pentru că în mod cert ar fi campanie : armata în preajma alegerilor îşi primeste drepturile, preşedintele nu ştiu ce face… şi aş implica armata într-o dezbatere politică inutilă. Ce vă asigur însă e că imediat după alegeri, pînă în decembrie, în ianuarie veţi primi aceste drepturi restante.

    Şi mai este un lucru care mărturisc că ma deranjează: dezbaterile pe tema pensiilor militare. Sînt opinii diferite, unii spun că sînt militari în rezervă care pierd la pensie. Militari nu fac parte dintr-un sistem privilegiat de pensii, este un sistem de pensii militare, deci n-au de ce să se considere în zona privilegiaţilor. Ca atare, vă asigur că dacă acestă lege (va ajunge) într-o forma care pune sub semnul întrebări menţinerea pensiilor ofiţerilor în rezervă o voi trimite înapoi la Parlament pentru a fi discutată şi pusă în regulă. Nu exclud posibilitatea să cer revenirea la un sistem de pensii militare aşa cum sînt aproape în toate statele NATO. Deci în ceea ce priveşte sistemul de pensionare lucrurile încă sînt departe; e mai mult dezbatere decît realitate. (…) Pensiile militare nu pot fi afectate.
    Iar în zona cealaltă, cu cele şase zile vă rog să mă credeţi că am considerat că a forţa nota acum şi a pune armata în preajma alegerilor în situaţia de a fi reclamată că uite şi-a primit bani că are nevoie preşedintele de voturi, am vrut să evit o asemenea dezbatere, dar vă asigur că lucrurile vor fi rezolvate în ianuarie. Eu vă mulţumesc mult pentru înţelegere, vă spun încă o dată la mulţi ani de ziua SMG şi vă asigur de toată preţuirea mea pentru militari
    Eu am fost foarte reticent, destul de reticent cu avansările la gradul de general. În general am solicitat să fie comandanţi de unităţi şi oameni cu funcţii în Statul Major care să justifice gradul de general. Acum de 1 decembrie vor fi avansările normale la gradul de general. (…) Dacă sint ofiţeri care au fost în teatre, conduc acum unităţi sau au ajuns la a putea fi avansaţi la gradul de general vă rog să nu ezitaţi să faceţi propuneri dumneavostră (…) precum şi ofiţeri care sînt implicaţi în conducerea operativă a armatei.”
    DACA NU VA AJUNG MINCIUNILE CU CARE V-AM CIURUIT , MAI INVENTAM .

    În acest sens, prin Decizia nr.375/2005 a Curţii Constituţionale s-a stabilit că “noile reglementări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, respectiv în privinţa cuantumului pensiilor anterior stabilite, ci numai pentru viitor, începând cu data intrării în vigoare a acestora”. În acelaşi sens s-a pronunţat Curtea Constituţională şi prin Decizia nr.57/2006 care prevede că “condiţiile de exercitare a dreptului la pensie şi la alte forme de asistenţă socială se stabilesc prin lege şi, prin urmare, este dreptul exclusiv al legiuitorului de a modifica sau completa legislaţia în materie şi de a stabili data de la care operează recalcularea, însă orice prevedere nouă poate fi aplicată numai de la data intrării sale în vigoare, pentru a respecta principiul neretroactivităţii legii, consacrat de art.15 alin.(2) din Constituţie”.
    De asemenea, prin Decizia nr.120/2007, Curtea a reţinut că “operaţiunea de recalculare priveşte în mod inevitabil trecutul, pentru că stagiul de cotizare a fost realizat în trecut, dar se efectuează doar după data intrării în vigoare a ordonanţei şi are efecte numai pentru viitor, pensia recalculată intrând în plată numai de la data emiterii deciziei. În cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
    În concluzie, şi numai sub acest aspect, având în vedere faptul că actualele pensii speciale au fost legal stabilite şi calculate în baza unor legi în vigoare la data respectivă, recalcularea lor duce la încălcarea principiului neretroactivităţii legii – regulă imperativă – prevăzut de art.15 alin.(2) din Constituţia României.
    Judecător,
    prof. univ. dr. Aspazia Cojocaru
    DAR ACUMA MARE MAHAR LA CCR , ESTE TOVARASUL AUGUSTIN ZEGREAN , CEL CARE ARE SI CERTIFICAT DE HANDICAP PERMANENT GRAV, EMIS DE INSTITUTIA STATULUI ROMAN.

  9. dan says:

    DA CU MOLDOVA CE-ATI AVUT,D-LE MINISTRU DOBRITOIU?
    Ministerul Apărării Naţionale ne spune prin comunicatul de mai jos,ca Moldova este o zona fara garnizoane importante,populata cu nepriceputi de la care nu poate afla “soluţii rapide şi eficiente ” pentru elaborarea proiectului de act normativ care vizeaza reconstrucţia sistemului de pensii militare ocupaţionale.
    Militarii de toate armele din toate instituţiile din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională,din zona noastra ,care nu au avut privilegiul buletinului de Bucuresti ( sau mai nou,de Cluj!),se intreaba si va intreaba d-le ministru Dobritoiu ,ce criterii ati utilizat in desemnarea garnizoaneleor importante care pot avea o contributie intelectual-elevata la o intreprindere legislativa de interes si pentru ei?
    Direcţia Informare şi Relaţii Publice
    E-mail: presamapn@…
    Contact: 021-319.60.22
    Comunicat nr. 154
    Data: 03.08.2012
    COMUNICAT DE PRESĂ
    Membrii Comisiei pentru elaborarea actelor normative care să reglementeze reconstrucţia sistemului de pensii militare OCUPATIONALE , (CARE SE VA APLICA DOAR CELOR CARE SE VOR PENSIONA DE ACUM INCOLO SI CARE DEPUN COTIZATII LA FONDURI PRIVATE SI NICIDECUM LA CEI CARE LE-A FOST ANULATA LEGEA 164/2001), constituită la nivelul Ministerului Apărării Naţionale, au efectuat un tur în principalele garnizoane din ţară în vederea evaluării situaţiei actuale şi, pe baza constatărilor întreprinse la faţa locului, şi-au propus următoarele direcţii de acţiune în perioada imediat următoare:
    – identificarea de pârghii juridice în vederea elaborării unor acte normative cu caracter urgent pentru readucerea la plată a pensiilor militarilor în rezervă şi retragere, afectaţi de aplicarea Legii nr. 119/2010 şi OUG 1/2011, la nivelul celor din decembrie 2010(BAZA LEGALA ERA art.180 al.7 din legea 19/2000 si Decizia CCR 120/15.02.2007;
    – urgentarea procesului de soluţionare a contestaţiilor formulate împotriva deciziilor de revizuire/recalculare a pensiilor, în special, în judeţele în care acţiunile în instanţă sunt legate de obiectivitatea existenţei la momentul promovării comisiei de contestaţii Focşani;
    – restituirea sumelor datorate de Ministerul Apărării Naţionale ca urmare a revizuirii/recalculării,( adica celor carora li s-a marit pensia );
    – urgentarea procesului de recalculare, în sensul emiterii deciziilor de recalculare pe Legea nr. 263/2010 pentru cei care au dovada şi au solicitat luarea în calcul la stabilirea pensiei şi a perioadei de activitate desfăşurate în viaţa civilă, (semn ca nu se mai reveni in veci la alta forma asa cum a fost legea 164/2001 si mai inainte);
    – problema aplicării unitare a grupelor de muncă.
    Preşedintele comisiei, Simona Luminiţa Sîrbu, consilier al ministrului Apărării Naţionale, a precizat că au avut loc discuţii şi cu reprezentanţii celorlalte instituţii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, pentru a cuprinde cerinţele tuturor categoriilor de pensionari militari.
    “Doresc să mulţumesc tuturor pensionarilor militari care au contribuit la găsirea unor soluţii rapide şi eficiente şi care au fost alături de noi pe tot parcursul elaborării proiectului de act normativ,” a precizat preşedintele comisiei.
    Propuneri pentru elaborarea proiectului de act normativ care va reglementa sistemul de pensii militare se pot face, în continuare, la adresa de e-mail: comisie.pensii@….
    Cu stima,
    Dan Moraru

  10. SINDICALISTUL PACALIT says:

    Toata actiunea domnului ministru”presedinte de onoare filiala scmd” este o simpla activitate propagandistica ce nu va avea nici un fel de finalitate. Ocupat cu avansarile cosilirtilor impusi de scmd, domnul ministru face gafa dupa gafa, dovedind de fapt ca este, ca de altfel toti ministrii guvernului ponta-PLGIATORUL, simpla marioneta fara personalitate si cu un dispret total fata de adevaratii militari. Cum asrfel se justifica actiunile lui de a pune in subordinea unor civili “consilieri” tot personalul activ cu zeci de ani de activitate si experienta militara? Aceasta asa zisa reforma a sistemului militar de pensii trebuia condusa si coordonata de DMRU, Directia legislativa si Directia Financiara. Daca Oprea avansa fara numar, bretonatul nostru incalca fara numar legile militare. Oare cum te simti domnule general Ionescu sub fustele diriguitoare ale lui madam Sarbu? INTELEG CA NU AI VOIE SA CRACNESTI CA IL SUPERI PE DOGARU,ADEVARATUL SEF AL LUI DOBRITOIU, asa ca taci si sufera. ARMATA ROMANA INCOTRO?!?

  11. gheo says:

    Unii au cantat in struna, “unora”, oprea altora, “bretonatul dobritoiu” va canta si va dansa precum “ursul la toba de anul nou” lui … dogaru !!!, nu va amagiti, “cameleonii” au rezerve de “culori nelimitat”, repetabila intrebare este, oare cum si de ce oamenii se lasa “amagiti, prostiti, fraieriti” la … infinit ???.

  12. Dracula says:

    Salut, tupakule,
    te-am cautat pe 24 iulie sa te trag de urechi.
    Ti-am lasat pe undeva..nu stiu exact unde , o urare de
    La multi ani si sanatate!
    Asa, ca de ziua noastra.

  13. tupak amaru says:

    da , am remarcat , am multumit si am raspuns : Servesc Patria !
    nu am uitat , chiar daca unii ne fac militieni .

  14. victor blat says:

    NU MA SIMT REPREZENTAT DE POLITICIENII ROMANI , CEI CARE MI-AU ANULAT DREPTURILE LEGAL CASTIGATE SI VOI VOTA CU ORICE MINORITATE , ALTA DECAT CEA ROMANA.
    CHEM LA BOICOTUL VOTARII REPREZENTATILOR ROMANI PE TOTI CEI 26.500 DE MILITARI CU PENSII TAIATE , DEOARECE AM VAZUT CA REPREZENTANTII POLITICI ROMANI SUNT NISTE “CURVE” MINCINOASE.
    MACAR SA FIU SLUGA LA STRAINI DECAT SLUGA LA ROMANI.
    IN JURAMINTUL MILITAR AM JURAT CREDINTA NEAMULUI ROMANESC CARE ACUMA M-A BATJOCORIT SI UMILIT SI OFENSAT FARA DREPT DE APEL, SI CARE MA PROSTESC IN CONTINUARE CU ZAHAREL.

  15. indisciplinatu says:

    La anul, Romania are de rambursat FMI-ului 5 mld. de euro….restul il puteti judeca fiecare.
    Comisia pare a fi de un “murphysm” pur….adica, daca vrei sa NU rezolvi o problema,..infiinteaza o comisie!!!
    Pana una alta, mi s-ar parea “fair” ca inainte de a reface legislatia pensiilor militare de stat, celor carora li s-a taiat in mod samavolnic cuantumul pensiei sa li se repare acest prejudiciu.
    De aici trebuie plecat,…altfel, orice “demers” cu tenta sforaitoare nu-si are locul!!!

  16. Dracula says:

    Lasa-i..
    Noi ne purtam cu onoare titlul!
    Facem parte dintr-o arma de elita.

  17. gigimarga says:

    Corect! Nu mai am nicio speranţă! Dacă s-ar fi aplicat corect HG cu S în coadă la cei care au pierdut la pensii, pierderile nu ar fi fost aşa de mari şi erau suportabile. Acum singura speranţă râmâne la Dumnezeu care nu bate cu parul!

  18. f7 says:

    Chiar ca esti pacalit !
    Pai de unde a plecat toata porcaria , nu de la structurile astea ?
    Poate dupa ce le perie bine de tot ,de toti indirectii si capetele patrate ,mai discutam !!

  19. victor says:

    Ambasadorul SUA in Romania, Mark Gitenstein, a declarat, miercuri, la Ziua Distinsilor Vizitatori organizata in cadrul exercitiului romano-american ‘Dacian Viper 2012′ de la Flotila 71 Aeriana din Campia Turzii, ca ‘guvernele vin si pleaca, atat in Romania, cat si in SUA’, dar militarii celor doua tari construiesc o relatie de parteneriat ‘care va dainui pentru totdeauna’.
    ‘Vreau sa spun tuturor ca ceea ce este special, azi, la acest exercitiu de la Campia Turzii, nu este tehnologia americana si nici armamentul sofisticat, ci faptul ca un numar de 335 de militari americani si romani se antreneaza impreuna, impartasesc idei si cladesc un parteneriat’, a declarat Gitenstein.
    ‘Guvernele vin si pleaca, atat in Romania, cat si in SUA, dar ceea ce este important este ce se intampla cu acesti militari, ce construiesc o relatie de parteneriat intre romani si americani, intre cele doua tari, care va dainui pentru totdeauna si care nu poate fi distrusa. Ne antrenam impreuna, aici, la Campia Turzii, luptam impreuna cu militarii romani in Irak si Afganistan si murim impreuna’, a mai afirmat ambasadorul Mark Gitenstein, in discursul rostit in fata militarilor si oficialilor Ministerului Apararii Nationale, citat de Agerpres.
    MAI ALES MILITARII CARORA NU LI SE APLICA GRUPA 0 DIN CLASIFICAREA OCUPATIILOR ASA CUMA ERA IN TRATATUL DE ADERARE LA NATO , CONSEMNAT DE STATUL ROMAN SI NERESPECTAT .
    ASA CUM ROMANIA , UNICAT IN LUME SI NATO , SUB CONDUCEREA LUI TRAIAN BOICOTOVICI BASESCU A ANULAT LEGEA PENSIILOR MILITARE DE STAT SI A ASIMILAT MILITARII CU CIVILII, FACAND SA NU MAI EXISTE ARMATA DE REZERVA CI DOAR O MINA DE MERCENARI CARE NU MAI APARA STATUL ROMAN , NUMAI ASA SE POATE EXPLICA DESFASURAREA ASA ZISEI “LOVITURI DE STAT ” PE CARE O CLAMEAZA BOICOTOVICI BASESCU SI CLANUL INTERLOP AL PEDELEPRELOR.
    NU AM VAZUT ABSOLUT NICI O REACTIE A AMBASADORULUI AMERICAN CAND TRAIAN BOICOTOVICI BASESCU A ORDONAT , DESFIINTAREA PENSIILOR MILITARE DE STAT , CI DOAR CA SA ISI PROTEJEZE OBEDIENTUL CARE TREBUIE SA PRADUIE ROSIA MONTANA , HIDROELECTRICA, CENTRALA ATOMO-NUCLEARA CERNAVODA ETC.
    Desfiintarea “PENSIILOR MILITARE DE STAT” a fost consemnata in SCRISOAREA DE INTENTIE CU FMI SI B.M. , de tovarasul TRAIAN BASESCU in calitate de PRESEDINTE-JUCATOR-DISTRUGATOR si nu se va mai reveni asupra ei in vecii vecilor, deoarece guvernul Ponta s-a angajat sa respecte tot ceea ce a stabilit impotriva romanilor tovarasul presedinte.

  20. LoremIpsum says:

    @victor
    Am subliniat si eu de multe ori aspectul referitor la Grupa Majora:0, deocamdata cred ca sunt foarte putine sanse sa intram in normalitate.
    Uite, spre exemplu in articolul “DGIA are un nou şef” ai sa vezi ca functia pe care este incadrat gralul Botos este asimilată funcţiei de secretar de stat, daca ar fi existat Grupa Majora:0 aceasta functie ar fi fost una specific militara si ar fi ocupata de cineva care are o profesie militara, am sa amintesc aici cum se traduce legal termenul de Profesie: reprezinta specialitatea detinuta de o persoana potrivit studiilor dobandite.
    Sau cum crezi ca ar reactiona un sef de birou daca functia sa nu ar mai fi asimilata cu una de director de banca ci doar cu una militara cu caracacteristici specifice apararii. Pai eu cred ca nu ar fi multumit deloc, coeficientii de ierarhizare ar fi altii.
    Cum am mai scris, fostul purtator de cuvant amiralul Fratila este la Ministerul Muncii pe functia de director adjunct si consilier juridic, oare de ce?
    La Ministerul Muncii se fac incadrarile pe grupe ocupationale.

  21. gheo says:

    Oameni buni, invatati “marseieza”, unii zic, ca pdl ne-a atarnat “juvatul de gat”, vremea si vremurile arata ca nici usl nu sunt “altceva”, ei vor fi cei care vor “strange juvatul in jurul gatului nostru”, ce mai ramane, daca nici simbolul prezentat de cuvintele imnului national nu reuseste sa ne trezeasca, deschidem “marsul printro marseieza” si … jos cu ei, varianta cealalta, o gramada de oameni au manifestat pentru “ei” in urma cu cateva luni, … degeaba … , … pupatii” pana transpirati, racoriti-va si … pupatii din nou, eu, am fost membrul unui singur partid … pcr ca asa era “moda” !!!, au mintit ca avem de toate dar galantarele erau pline cand era fericire cu … “adidasi de porc” cand nu … cu borcane cu masline grecesti care in locul samburilor aveau bucati de morcov, … astia … ne-au dat de toate, dar si, o jumatate de tara … vanduta, cealalta jumatate amanetat pe la BM, FMI, si care or mai fi, avem de toate dar … si un morcov “tras” la care i se vad frunzele de pot fi fotografiate de robotul “curiosity” de pe marte, in rest …, sa aveti o viata minunata in umbra pdl = usl ! daca ii mai suportati. (X) Sa nu se inteleaga doamne fereste ca am facut cumva apologia trecutului … dar nici a prezentului, “unul = celalalt”, de ce, priviti si singuri si constatati , intotdeauna cand obtii ceva, vei da altceva in loc, asa functioneaza, sa ai grija intotdeauna ce-ti doresti si sa judeci bine ce esti dispus sa pierzi, altfel …

  22. victor says:

    europa nu incalca constitutia din cauza crizei
    Curtea Constitutionala letona a stabilit ca reducerea pensiilor este ilegala Sursa :www.avocatnet. ro Precedent european: Curtea Constitutionala letona a stabilit ca reducerea pensiilor este ilegala 11 Mai 2010 Elena Ungureanu Guvernul Boc a hotarat reducerea pensiilor si salariilor bugetarilor, astfel incat, noua transa din acordul cu FMI sa fie eliberata la finele lunii iunie, in timp ce transa din imprumutul contractat de la CE va fi acordata in iulie sau septembrie. Aceasi masura a fost aplicata si de Guvernul leton. Dupa aproape un an, Curtea Constitutionala letona a stabilit insa, ca decizia este ilegala si incalca drepturi fundamentale ale cetatenilor, informeaza Deutsche Welle. Ne putem intreba, in aceste conditii, daca pensionarii si bugetarii din Romania nu au de partea lor legea si drepturile garantate prin Constitutie. Curtea Constitutionala din Letonia a stabilit ca masurile de austeritate prin care Guvernul leton a redus pensiile, astfel incat rambursarea imprumuturilor externe sa fie onorata la timp, sunt neconstitutionale si incalca drepturi fundamentale ale cetatenilor, informeaza Deutsche Welle. Potrivit Deutsche Welle, masura de reducere a pensiilor a fost aplicata inca din luna iulie 2009 si a determinat reducerea cu 10 pana la 70 de procente a veniturilor, in functie de statutul pensionarilor. Presedintele Curtii Constitutionale din Letonia, Gunars Kutris a declarat ca Parlamentul va trebui sa gaseasca noi masuri pentru a returna fondurile taiate din pensii, incepand cu luna iulie 2009 si pana in martie 2010. Decizia luata de Curte stabileste ca masura Guvernului incalca dreptul individual la protectie sociala, precum si principiul statului de drept. De asemenea, reprezentantii Curtii au adaugat ca, intelegerile cu fondurile externe de creditare nu pot reprezenta argumente pentru limitarea drepturilor fundamentale pe care cetatenii unui stat le au. Situatia a fost adusa in vizorul Curtii de catre 9000 de cetateni letoni, afectati de masura guvernului. In final, Deuche Welle precizeaza ca decizia Curtii a stabilit ca suma, care ajunge la valoarea de 140 de milioane de euro, va trebui restituita pana in 2015. Amintim ca, in prezent, Letonia este una dintre tarile europene cel mai grav afectate de recesiune, cu o economie despre care se spune ca se va contracta, in 2010, cu 18%.Financial Times: România şi Letonia par a fi experimente controlate ale politicii dure de austeriate

  23. vasile says:

    MINCIUNI ELECTORALE ALE USL=PDL, ASTEA VOR FI PENSIILE MILITARE , CARE ABIA CE AU FOST ANULATE DE TRAIAN BOICOTOVICI BASESCU
    România e in pragul falimentului.
    Doar 9 parlamentari PDL au votat contra moțiunii de cenzura. 9! Restul, au primit evident indicații sa nu voteze. De ce a vrut Traian Băsescu sa-l vadă pe Ponta prim ministru?
    Uite de-aia: pentru ca România, ca si Grecia, e în pragul încetării plaților. Iar Traian Băsescu n-a vrut sa fie el, cel care face declarația oficiala.
    Si nu e vorba numai de plata datoriilor externe: ci mai ales de pensii si de salariile bugetarilor. De aia concediază Ponta o mie de oameni de la Posta Româna: ca nu mai are cu ce sa-i plătească! De aia e așa de bucuros ca a făcut rost de un mezelic de un miliard de euro! Numai ca bucuria lui va fi de scurta durata. Va amintiți când spuneau băieții de la USL ca violentele de asta iarna sunt doar începutul? Pai aveau dreptate!
    Băncile străine te sugruma politicos, daca nu le plătești datoriile: prin înghețarea creditului. In schimb cerșetorii ăștia, obișnuiți sa trăiască din pomana de la buget (pensionari, funcționari publici, securiști); ăștia n-or sa fie deloc politicoși! Ăștia nu-ti îngheață creditul, dar iți crapă capul cu toporul.
    Statul social va fi distrus chiar de către asistații lui. Nu de patroni, nu de bănci, nu de “capitaliștii exploatatori”. Patronii si băncile iți taie doar robinetul cu bani: adică nu mai plătesc taxe si nu te mai împrumuta. Dar rareori își murdăresc ei personal mâinile. In schimb, cerșetorii tai, ăia de le-ai promis milioane de locuri de munca si bani fără număr, ăia n-au nici o jena și nici n-or sa te ierte. Tocmai ăia or sa-si scalde mâinile in sângele tău, comunistule.
    Iar de meritat, o meriți din plin!
    ————-
    In ciuda expresiilor extrem de tari si a propagandei fătise facute NOM, vă rugăm să luati in considerare ideile extrem de clare care răzbat din subtextul articolului preluat.
    Cititi si:
    Falimentul controlat al Greciei… Se pregăteşte România
    Dovada faptului că Regimul Băsescu duce la indeplinire “Planul de vânzare pe degeaba a României” inceput din anul 2000 de …. Mugur Isărescu!
    Regimul Basescu-Boc distruge in mod voit Romania
    Surse: Strategia lui Basescu pentru preluarea Puterii depline in 2012!
    Fragment de stenograma, cititi cu atentie!
    Romania este condusa in mod voit catre dezastru, iata dovada!
    Date oficiale: Guvernul Boc a distrus economia Romaniei
    Avertisment: Genocid impotriva romanilor

  24. Marlon Juvet says:

    @ Victor & Vasîle (sunt una şi aceeaşi persoană): Io, mai optimist de felul meu, văd şi jumătatea plină a paharului, lucrul bun ca să zic aşa în faptul că ai început să dai copy-paste la diverse articole (scrise de diverşi dubioşi, acum 2-3 ani fie vorba): alea, cel puţin sunt scrise corect dpdv al gramaticii. Spre deosebire de postările tale şi ale diverşilor alţi pitecantropi.

  25. vasile says:

    Comunicat Ministerul Muncii: Ce se modifica in 2012
    La sfarsitul saptamanii trecute, ministrul muncii, Mariana Campeanu, s-a intalnit cu delegatia Fondului Monetar International, Comisiei Europene si Bancii Mondiale. Din partea Ministerului Muncii, Familiei si Protectiei Sociale au mai participat secretarii de stat Georgeta Bratu si Denisa Patrascu, precum si alti oficiali ai ministerului.
    Discutiile au avut ca subiect modul in care au fost duse la indeplinire obiectivele asumate de catre Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale prin scrisoarea de intentie si memorandumul agreat cu institutiile financiare internationale. Deasemenea, s-au discutat aspecte privind legea dialogului social si Codul Muncii.
    La finalul reuniunii, ministrul muncii a facut o scurta declaratie, apreciind ca obiectivele ministerului in raport cu obligatiile asumate fata de organismele financiare internationale au fost indeplinite.
    In legatura cu legislatia muncii, ministrul s-a referit la anumite ajustari ale legii dialogului social care sa permita operationalizarea implementarii acesteia. Astfel, este esentiala deblocarea functionarii Consiliului Economic si Social, precum si rezolvarea unor probleme de reprezentativitate a sindicatelor si patronatelor.
    “In ceea ce priveste Codul Muncii, guvernul nu are alte intentii pana la sfarsitul anului, decat acelea rezultate din discutiile pe care le vom purta in continuare, pentru a asigura o flexibilizare a pietii muncii, benefica pentru crearea de noi locuri de munca” a mai declarat ministrul muncii.
    Mai multe detalii despre urmatoarea scrisoare de intentie si modul in care au fost realizate obiectivele ministerului muncii vor fi prezentate la sfarsitul misiunii institutiilor financiare internationale.
    ariana Câmpeanu despre pensiile militare
    Ministrul Muncii, Mariana Campeanu, a declarat ca, de anul viitor, militarii vor fi scosi din sistemul public de pensii si se va incerca revenirea la un sistem dedicat special acestora, dupa modelul care a functionat in Romania pana la reforma implementata de regimul PDL, care a introdus personalul din structurile militarizate pe „statul de plata” al bugetului asigurarilor sociale de stat.
    Pe de alta parte, in prezent se afla in plina desfasurare campania de aderare a militarilor la fonduri de pensii private obligatorii (pilonul II) si nu se stie ce deznodamant va avea aceasta in conditiile in care se va reinfiinta un sistem separat de pensii pentru militari .
    in 2013, pensionarii militari vor fi scosi din sistemul public de asigurari sociale, a declarat, saptamana trecuta, ministrul Muncii, Mariana Campeanu.
    „Noi vom incerca sa introducem sistemul de pensii ocupationale, care este in toata lumea. Se stie bine ca nu exista decat o singura tara in lume care are sistemul pensiilor militare in sistemul public. Eventual, vom forma un capitol special in lege pentru ei, asa cum este, de exemplu, in Franta. Exista o lege cadru, care are mai multe capitole pe diverse profesii. O sa studiem acest lucru, dar in orice caz acest fapt nu se va intampla anul acesta, ci anul viitor, atunci cand consideram ca un guvern care se instaleaza pe o perioada de patru ani poate sa lucreze in tihna la o lege si sa o faca corecta”, a spus Campeanu.
    A TERMINAT CU PROMISIUNILE ELECTORALE MINCINOASE DL. DOBRITOIU SI ACUMA A INCEPUT DNA. CAMPEANU.
    TAIEREA PENSIILOR MILITARE DE STAT A FOST CONVENITA INTRE TOVARASUL TRAIAN BOICOTOVICI BASESCU SI FMI +B.M. SI NU SE DISCUTA OFICIAL DE REVENIREA LOR .

  26. vasile says:

    Astronautului Dumitru Prunariu, general în rezervă, i s-a redus pensia cu 70%

    Lui Dumitru Prunariu, singurul român care a zburat vreodată în Cosmos, i s-a diminuat cu 70 la sută pensia militară dintr-un motiv, spune el, “halucinant”: pentru cei trei ani cât s-a pregătit în URSS pentru zborul în spaţiu şi pentru călătoria în Cosmos în sine, nu există documente justificative luate în considerare la recalcularea pensiei.
    Prunariu, care este general şi pensionar militar, a povestit miercuri seara că “el a fost cel care a căutat prin toate unităţile militare pe unde a fost angajat hârtiile cerute, pe care le-a trimis apoi la minister”.
    “Nu-mi face deloc plăcere să abordez acest subiect. Am depus în luna decembrie documentele de salarizare pe care le-am avut de la începutul carierei mele şi acum, în ianuarie, pensia mi-a venit 30 la sută din valoarea pe care am avut-o în decembrie. Nu ştiu dacă au fost luate în considerare acele documente”, a spus Prunariu.
    “Ştiu că anumite date lipsesc, adică exact perioada în care am fost în pregătire pentru spaţiul cosmic. Nu s-au găsit documentele din momentul în care am intrat în aviaţia militară, din 13 martie 1978, până când m-am întors din pregătire timp de trei ani de zile din orăşelul stelar şi mi-am început activitatea oficială la comandamentul aviaţiei militare. Doar de atunci mi se găsesc salarizarea şi documentele justificative”, a mai adăugat generalul Prunariu, citat de cotidianul Gândul.
    Sursa: MEDIAFAX, Gândul

  27. vasile says:

    Reducerea pensiilor militarilor nu aduce atingere dreptului de proprietate. Abaluta s.a. vs. Romania, CEDO
    20 August 2012 | Juridice.ro

    213 citiri
    (P) Probleme dificile de procedură civilă – Tribunalul București, 14-15 septembrie 2012

    In Monitorul Oficial al Romaniei, partea I, nr. 586 din data de 16 august 2012 a fost publicata Decizia Curtii Europene a Drepturilor Omului (Sectia a treia) din 15 mai 2012 cu privire la Cererea nr. 63.627/11 introdusa de Constantin Abaluta si altii impotriva Romaniei.
    1. Faptele
    Domnul Constantin Abaluta si alti 306 reclamanti, foste cadre militare, beneficiau de o pensie calculata potrivit Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat. Pe durata serviciului au contribuit la bugetul de stat cu aproximativ 5% din solda, pentru a beneficia de o pensie suplimentara. Pensia lunara de baza reprezenta aproximativ 60% din ultima solda si era achitata in intregime de la bugetul de stat.
    Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a instituit un nou sistem general de pensii, aplicabil si militarilor. Astfel, pensiile militarilor au fost recalculate pe baza varstei la momentul pensionarii, duratei si cuantumului cotizatiilor la fondul de pensii.
    Reclamantii sustin ca introducerea noului sistem a condus la reducerea cuantumului pensiilor acestora, aducandu-se atingere dreptului lor de proprietate, lipsindu-i de pensia stabilita la data pensionarii, in timp ce alte grupuri sociale, cum ar fi fostii magistrati, continua sa beneficieze de un mod mai avantajos de calcul al pensiilor.
    2. Aprecierile Curtii
    Curtea a declarat cererea inadmisibila, considerand ca masurile criticate de reclamanti nu au fost de natura sa ii faca pe acestia sa suporte o sarcina disproportionata si excesiva, incompatibila cu dreptul de proprietate, si reclamantii nu au fost in mod nejustificat discriminati in raport cu alti pensionari.
    Principalele argumente ale Curtii au fost urmatoarele:
    Curtea face trimitere la jurisprudenta sa in care a aratat ca, desi art. 1 din Protocolul nr. 1 garanteaza plata prestatiilor sociale pentru persoanele care au achitat contributii unei case de asigurari, acest lucru nu poate fi interpretat ca dand dreptul la acordarea unei pensii intr-un cuantum determinat.
    Curtea mai reaminteste ca statele parti la Conventie dispun de o marja de apreciere destul de larga atunci cand reglementeaza politicile sociale, acestea putand alege mijloacele cele mai potrivite pentru a stabili un echilibru intre cheltuielile si veniturile statului, iar Curtea respecta alegerea lor, cu exceptia cazului in care acestea se dovedesc, in mod evident, lipsite de un temei rezonabil.
    In speta, Curtea subliniaza ca reforma sistemelor de pensii a fost fundamentata pe ratiuni obiective, si anume contextul economic si corectarea inegalitatilor existente intre diferitele sisteme de pensii.
    In ceea ce priveste diferenta de tratament in raport cu alte categorii de pensionari, Curtea reaminteste ca o distinctie este discriminatorie in sensul art. 14 din Conventie daca ii lipseste o justificare obiectiva si rezonabila. In acest sens, Curtea sustine ca faptul ca alte categorii sociale se bucura in continuare de un mod de calcul mai favorabil al pensiilor tine, de asemenea, de marja de apreciere a statului.

  28. karadeniz says:

    @ Vasile
    Ce se publică și se manipulează prin massmedia știm cu toții. Dacă nu veniți cu niște opinii proprii aceste copy-paste destul de expirate, nu prea au efect.

  29. vasile says:

    DECIZIE din 15 mai 2012 cu privire la Cererea nr. 63.627/11 introdusă de Constantin Abăluţă şi alţii împotriva României
    Curtea Europeană a Drepturilor Omului (Secţia a treia), reunită la 15 mai 2012 într-o cameră compusă din Josep Casadevall, preşedinte, Alvina Gyulumyan, Egbert Myjer, Jan Sikuta, Ineta Ziemele, Luis Lopez Guerra, Kristina Pardalos, judecători, şi Marialena Tsirli, grefier adjunct de secţie,
    privind cererea menţionată anterior, introdusă la 20 iunie 2011,
    după deliberare, pronunţă următoarea decizie:

    ÎN FAPT
    1. Reclamanţii, domnul Constantin Abăluţă şi alţi 306 reclamanţi ale căror nume sunt disponibile la grefa Curţii, sunt resortisanţi români, toţi militari pensionaţi. Sunt reprezentaţi în faţa curţii de domnul I. Olteanu, avocat în Bucureşti.
    Circumstanţele cauzei
    2. Faptele cauzei, astfel cum au fost prezentate de reclamanţi, pot fi rezumate după cum urmează,
    3. Reclamanţii, foste cadre militare, beneficiau de o pensie calculată potrivit Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat. Pe durata serviciului au contribuit la bugetul de stat cu aproximativ 5% din soldă, pentru a beneficia de o pensie suplimentară. Pensia lunară de bază reprezenta aproximativ 60% din ultima soldă şi era achitată în întregime de la bugetul de stat.
    4. Legea nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor a abrogat mai multe sisteme speciale de pensii, inclusiv pe cel al pensiilor militare, pentru a asigura echilibrul bugetar şi pentru a corecta inegalităţile dintre diferitele sisteme de pensii. Conform Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislaţiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor, pensiile militare trebuie să fie recalculate şi incluse în sistemul public de pensii în termen de 5 luni de la data intrării în vigoare a noii legi.
    5. Legea nr. 263/2010 privind sistemul unitar de pensii publice a instituit un nou sistem general de pensii, aplicabil şi militarilor. Pensiile acestora din urmă au fost recalculate pe baza vârstei la momentul pensionării, duratei şi cuantumului cotizaţiilor la fondul de pensii. Durata serviciului militar a fost asimilată cu perioadele de contribuţie în sensul legii.
    6. Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 1/2011 privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor acordate beneficiarilor proveniţi din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională a abrogat Hotărârea Guvernului nr. 735/2010, a modificat anumite aspecte tehnice de calcul al pensiilor şi a prelungit termenul pentru punerea în aplicare a noului sistem general de pensii.
    7. Reclamanţii susţin că introducerea noului sistem a condus la reducerea cuantumului pensiilor acestora.
    8. Între timp, multe foste cadre militare, inclusiv o parte dintre reclamanţi, au solicitat instanţelor interne de contencios administrativ anularea Hotărârii Guvernului nr. 735/2010 şi menţinerea vechii metode de calcul al pensiilor.
    9. După abrogarea hotărârii sus-menţionate, instanţele naţionale, inclusiv curţile de apel din Cluj şi Bucureşti, au respins sau au declarat inadmisibile aceste acţiuni.

    CAPĂT DE CERERE
    10. Invocând art. 1 din Protocolul nr. 1 şi art. 14 din Convenţie, reclamanţii au susţinut că reforma sistemului de pensii a adus atingere dreptului lor de proprietate, lipsindu-i de pensia stabilită la data pensionării, în timp ce alte grupuri sociale, cum ar fi foştii magistraţi, continuă să beneficieze de un mod mai avantajos de calcul al pensiilor.

    ÎN DREPT
    11. Reclamanţii invocă încălcarea art. 1 din Protocolul nr. 1 şi a art. 14 din Convenţie, pe motivul diminuării cuantumului pensiilor lor. Reclamanţii susţin, de asemenea, că, din cauza modificărilor legislative operate, nu au beneficiat de un recurs efectiv, care să le fi permis să se plângă de situaţia în cauză şi să pretindă redresarea acesteia.
    12. Curtea nu consideră necesar să se pronunţe cu privire la existenţa în dreptul intern a unui recurs efectiv şi asupra obligaţiei reclamanţilor de a-l exercita, atât timp cât plângerea este inadmisibilă, pentru motivele prezentate în continuare.
    13. Curtea reaminteşte că, deşi art. 1 din Protocolul nr. 1 garantează plata prestaţiilor sociale pentru persoanele care au achitat contribuţii unei case de asigurări, acest lucru nu poate fi interpretat ca dând dreptul la acordarea unei pensii într-un cuantum determinat [a se vedea, în special, Skorkiewicz împotriva Poloniei (dec.), nr. 39.860/98, 1 iunie 1999, Jankovic împotriva Croaţiei (dec), nr. 43.440/98, CEDO 2000-X, Kuna împotriva Germaniei, (dec), nr. 52.449/99, CEDO-2001, Blanco Callejas împotriva Spaniei (dec.), nr. 64.100/00, 18 iunie 2002, şi Maggio şi alţii împotriva Italiei, nr. 46.286/09, 52.851/08, 53.727/08, 54.486/08 şi 56.001/08, pct. 55, 31 mai 2011].
    14. Curtea reaminteşte, de asemenea, că statele părţi la Convenţie dispun de o marjă de apreciere destul de largă atunci când este vorba de reglementarea politicii lor sociale. Întrucât adoptarea legilor în vederea stabilirii echilibrului între cheltuielile şi veniturile statului implică, de regulă, o examinare a aspectelor politice, economice şi sociale, Curtea consideră că autorităţile naţionale sunt, în principiu, cel mai bine plasate pentru a alege mijloacele cele mai potrivite pentru a atinge acest obiectiv, iar Curtea respectă alegerea lor, cu excepţia cazului în care acestea se dovedesc, în mod evident, lipsite de un temei rezonabil [Mihăieş şi Senteş împotriva României, (dec.), nr. 44.232/11 şi 44.605/11, 6 decembrie 2011].
    15. În speţă, Curtea subliniază că reforma sistemelor de pensii a fost fundamentată pe raţiuni obiective, şi anume contextul economic şi corectarea inegalităţilor existente între diferitele sisteme de pensii (supra, pct. 4).
    16. În această privinţă, Curtea constată că pretinsa diminuare a pensiilor reclamanţilor a reprezentat o modalitate de a integra aceste pensii în sistemul unitar prevăzut de Legea nr. 263/2010 şi consideră că motivele invocate pentru adoptarea acestei legi nu pot fi considerate drept nerezonabile sau disproporţionate.
    17. Curtea reţine, de asemenea, şi faptul că reforma sistemului de pensii nu a avut un efect retroactiv, precum şi că perioada serviciului militar a fost asimilată perioadelor de contribuţie în sensul legii. În consecinţă, reclamanţii nu au pierdut pensia care le era datorată în temeiul contribuţiilor la buget vărsate în timpul serviciului militar, ci doar o parte din pensie, care era susţinută integral de la bugetul de stat şi care reprezenta un avantaj de care reclamanţii beneficiaseră anterior datorită naturii profesiei lor [a se vedea, mutatis mutandis, Frimu şi alţii împotriva României, (dec.), nr. 45.312/11, 7 februarie 2012)].
    18. În ceea ce priveşte diferenţa de tratament în raport cu alte categorii de pensionari, Curtea reaminteşte că o distincţie este discriminatorie în sensul art. 14 din Convenţie dacă îi lipseşte o justificare obiectivă şi rezonabilă.
    19. În speţă, Curtea susţine că faptul că alte categorii sociale se bucură în continuare de un mod de calcul mai favorabil al pensiilor ţine, de asemenea, de marja de apreciere a statului.
    20. Având în vedere aceste elemente, Curtea consideră că măsurile criticate de reclamanţi nu au fost de natură să îi facă pe aceştia să suporte o sarcină disproporţionată şi excesivă, incompatibilă cu dreptul de proprietate, şi reclamanţii nu au fost în mod nejustificat discriminaţi în raport cu alţi pensionari.
    21. Reiese că cererea trebuie respinsă în temeiul art. 35 § 3 şi 4 din Convenţie.
    -****-
    Pentru aceste motive, Curtea, în unanimitate, declară cererea inadmisibilă.

    Josep Casadevall,

    preşedinte

    Marialena Tsirli,

    grefier adjunct
    Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 586 din data de 16 august 2012

  30. Stelian P. says:

    “copy-paste destul de expirate” ?
    “Expirata” asta a fost publicata in MO la data de 16.08.2012 adica acum 5 (cinci) zile. Ea este inca o dovada ca degeaba le explici unora, cu legea in mina, ca nu au dreptate. Ei insista sa-i imbogateasca pe avocati. Cine sunt cei manipulati de mass-media ?

  31. ELENA says:

    Doamne, cata fericire pe dumneata, Stelian P.!!!!!
    Adica “ne-am primit-o” si de la CEDO.
    Da’ nu-i nimic, sanatosi sa fim!

  32. Stelian P. says:

    Pentru dvs. (care constat cu bucurie ca m-a redescoperit) am o alta formulare:
    – daca aveti studii juridice trebuia de mult sa aflati ca CEDO are alte pareri decit dvs. si decit pc. de vedere al doamnei Cojocaru. Sanatosi sa fim si sa mai studiem cit mai avem posibilitatea.

  33. Stelian P. says:

    Apropo de CEDO, sper ca ati studiat diferentele dintre punctul de vedere al CCR referitor la dreptul de proprietate asupra pensiilor stabilite conform principiului contributivitatii (foarte ferm si care a dat peste miini slugilor basiste IN VARA LUI 2010) si cel al CEDO care este mai basist decit cred unii.

  34. CURIOSUL says:

    “Reconstructia” sistemului de pensii militare o noua abureala manipulatorie (lansata de “bretonatul” care a facut si face orice i se dicteaza pentru a fi ministru) a masinii diversioniste marca “voiculescu-felix motanul turnator” si sustinuta zgomotos, contra cativa zornaitori, de “anticomunistul” si “persecutatul de Ilie Ceausescu prin CI” – “marele si singurul ” luptator impotriva tuturor celor care nu-i impartasesc ideile “revolutionaro-paranoice”.Oricine are minime cunostinte juridice isi da seama ca actiunea este din start sortita esecului. Pornind de la titlu -PENSII MILITARE DE STAT- si trecand la continut -SE ADRESEAZA MILITARILOR, POLITISTILOR SI FUNCTIONARILOR PUBLICI CU STATUT SPECIAL” se poate vedea amalgamul fara acoperire juridica a unuor categorii care nu au nimic in comun (decat eventual un pistol in dotare). Si in final o intrebare pentru domnul Dobritoiu : ARMATA CHIAR NU MAI ARE NICI UN FEL DE SPECIALISTI IN RESURSE UMANE SI IN DREPT DE ATI ADUS CONSILIERI CIVILI IMPUSI DE SCMD? OARE DOAMNA AVOCAT ESTE MAI CALIFICATA DECAT ACTIVII DIN ARMATA CARE AU LUCRAT SI LUCREAZA DE ANI IN ACEST DOMENIU? DE CE L-ATI MAI CRITICAT PE OPREA CAND SUNTETI LA FEL? CA “PRESEDINTE DE ONOARE” AL UNEI FILIALE SCMD SUNTETI SI DUMNEAVOASTRA ADEPTUL HAOSULUI CU CARE DOGARU AMENINTA TOATA ROMANIA? IN AFARA ABURELII “AMNISTIEI FISCALE” PENTRU PENSIONARII MILITARI, PE CARE II TRANSFORMATI IMPLICIT IN INFRACTORI, CE ATI FACUT CONCRET BINE PENTRU MILITARII ACTIVI SAU IN REZERVA? URMEZA CUMVA SA SCOATETI ARMATA LA NESUPUNERE CIVICA IN PIATA UNIVERSITATII ASA CUM VA CHIAMA SEFUL DE PARTID?

  35. ELENA says:

    Oarecum, de mult, dar nu de foarte mult timp, totusi!
    Si, credeti-ma, fiind direct afectata, am studiat jurisprudenta CEDO cu mare atentie.
    CEDO si-a schimbat opiniile referitoare la protectia pensiei (ca proprietate) incepand cu decizia aia in care parti sunt un grup de ex-angajati ai bancii centrale (nationale) italiene, apoi a continuat cu cauza Frimu s.a. contra Romaniei, acum e cu Abaluta s.a contra Romaniei….
    Asta e! “Bucurosi” le-m duce toate!

  36. ELENA says:

    Ia uitati-va putin la structura Parlamentului European si la alte structuri europene. Lasati-l pe base.

  37. Stelian P. says:

    Ma uit cit imi permite timpul si fisa postului de bunic. Suntem supusi politicului si alta solutie nu exista, cel putin deocamdata. Asta imi aminteste de o expresie celebra dar imi scapa filozoful:
    “Politica este expresia concentrata a economicului”.

  38. ELENA says:

    1. Da’ cum sa nu! Cand va directionez catre ceva ce nu va place, incepeti cu sentimentalisme de …. bunic. Pot sa incep si eu cu cele de proaspata soacra?
    2. Stiu / simt ce inseamna a fi supus politicului (mai ales incepand cu 2008).

  39. Stelian P. says:

    Incepeti, incepeti. De la soacra la bunica e doar un pas, dar e frumos. Apoi aveti timp sa faceti cu nepoteii ce n-ati facut cu copii si e si mai frumos.

  40. Pretorian says:

    Pentru …@CURIOSUL

    Pe langa faptul ca esti curios esti si ….amesteci treburile…si bati campii mama mama…impuscate..daca ai cu ce?!

  41. vasile says:

    1.
    In textul legii pensiilor militare, trebuie introdusa ideea – care nu este o metafora – ca militarii nu isi vand pur si simplu forta de munca,ca in orice alt domeniu,ci chiar viata pe care si-o pot da cate putin,ca urmare a privatiunilor serviciului militar,sau o singura data,in folosul si pentru apararea celelilalte parti contractante; acest lucru implica un tratament diferentiat,care nu poate fi modificat prin reglementari retroactive.
    2.
    Argumentul d-lui Predescu ca “…da,dar pensiile noastre sunt constitutionale!”,nu implica faptul ca celelalte sunt neconstitutionale si se poate face orice cu ele…

  42. vasile says:

    Reevaluare(?) pensii militare printr-un proiect de OUG?
    Am primit pe mail un proiect de OUG pentru reevaluarea şi actualizarea pensiilor mlitare, pus deja în dezbaterea asociaţiilor militare. Ordonanţa ar trebui să preceadă adoptarea unei noi legi a pensiilor militare, cea la care buchiseşte de la o vreme Comisia înfiinţată de ministul Dobriţoiu.
    Veţi constata că nici reevaluarea şi nici actualizarea nu înseamnă acelaşi lucru pentru toţi pensionarii militari.
    Nu înţeleg de ce mai trebuie dată o lege pentru reevaluarea pensiilor care au crescut prin recalculare/revizuire dacă şi Legea 263/2010 cuprinde mecanisme de verificare a corectitudinii calculului cuantumului pensiei.
    In opinia mea o astfel de ordonanţă n-ar trebui să aibă decît un articol unic, respectiv articolul 3 alin.(a) din proiectul de mai jos.
    Cine-i opreşte pe cei de la Casele Sectoriale să aplice prevederile Legii 263/2010 pentru corectarea pensiilor calculate greşit?
    In traducere, pe înţelesul tuturor, recunoaşterea drepturilor(cum recunoaşterea?) dobîndite prin recalculare/revizuire înseamnă plafonarea lor la cuantumul în plată prezent. Nici vorbă despre o eventuală actualizare din cauza limitărilor impuse de art. 7 alin (2) din proiect.
    Cel puţin, pe Legea 263/2010 de o eventuală creştere a valorii punctului de pensie beneficiază toate categoriile de pensionari militari nu numai cei 26 000 care au pierdut prin recalculare/revizuire.
    Inţeleg că o parte din cititorii blogului au intrat de mai mult timp în posesia acestui proiect de OUG
    După ultimele evenimente poltice, decidenţii vor măsura mai atent propunerile legislative care vin de la organizaţiile asociative ale pesionarilor militari.

  43. vasile says:

    Av. Luminița Sîrbu a pledat tehnic despre pensii în fața rezerviștilor ieșeni
    De pe pagina SCMD Iași aflăm că doamna Sîrbu, consilier al ministrului Apărării pe probleme privind adoptarea unei noi legislații în domeniul pensiilor ocupaționale, a vorbit, miercuri, 29 august a.c., în sala Cercului Militar, cadrelor militare în rezervă din Iași.
    Auditoriul a rămas cam nelămurit.

    „Pe langa o anumita nelalocul ei si neinteleasa iritare ( pe care am pus-o doar (?) pe seama drumului lung de la Bucuresti la Iasi,via Bacau) trebuie sa evidentiem altruismul d-nei consilier ministerial p.m.c. Luminiţa Sârbu manifestat in folosul militarilor rezervisti , fiind dumneaiei capabila sa sacrifice 40.000 ron pe luna (conform modestelor ziceri ale domniei sale,cam atat castiga ca avocat pledant) acceptand actuala functie.Oare de ce o fi facut-o? Ca nu mai era nici un specialist militar in rezerva ?
    Asa am mai aflat :
    – ce vrea sa faca d-l ministru (si evident,decidentul politic),cat de greu este sa faca si de ce este greu sa faca ceva acum ,pentru a repara ,odata pentru totdeauna ceea ce au pus pe butuci niste minti bolnave;
    – ca la respectivul proiect pun umarul grupuri de lucru sau/si persoane aflate atât în activitate cât şi în rezervă din cadrul celorlalte structuri ale S.N.Ap. ( M.A.I., S.R.I.,S.C.M.D. A.N.C.M.R.R.etc.);
    – ca pe lângă acest proiect de lege privind pensiile militare ocupaţionale se mai lucrează şi la alte legi (Statutul cadrelor militare, Legea salarizării personalului militar ) care împreună formează un pachet de legi ce sunt într-o strânsă legătură;
    – ca proiectul de lege privind pensiile militare ocupaţionale este aproape în stadiu final şi ar putea fi înaintat către guvern în orice moment, dar mai sunt câteva divergenţe de rezolvat, cum ar fi: folosirea termenului de soldă sau de venituri lunare ; stabilirea bazei de calcul, privind cuantumul pensiei ( procent, cât la sută din veniturile lunare realizate în ultima lună de activitate sau din media rezultată din veniturile realizate în ultimele 6 (12) luni sau procent din media veniturilor realizate într-un interval de 12 luni consecutive aflat stabil pe o funcţie la alegere,din ultimii 10 ani de activitate, actualizat la data trecerii în rezervă (ex. cdt Cp. -2 ani, of. 2 -3 ani, cdt. U. -3 ani, şef de stat major – 2 ani, pot opta pentru veniturile realizate în calitate de cdt. de U. actualizate la zi, care sunt ceva mai mari decât cele corespunzătoare celorlalte funcţii îndeplinite) ;
    – ca inca nu se ştie dacă şi ce sporuri se vor lua în calcul la stabilirea procentului respectiv,valoarea procentului stabilit din venituri pentru cuantumul pensiei ( 60, 70, etc. la sută );
    – ca nu se cunoaşte cu exactitate dacă va intra în vigoare Legea salarizării unitare şi dacă se va aplica şi celor care îşi desfăşoară activitatea în structuri ale S.N.Ap.;
    – ca pentru rezolvarea problemelor celor afectaţi de legile 119/2010, 263/2010, O.U.G.1/2011, H.G.735/2010 si trecerea acestora din sistemul pensiilor de asigurări sociale la sistemul pensiilor militare ocupaţionale sunt mai multe variante: prin includerea în proiectul de lege a unui capitol separat care să facă trimitere la problema respectivă ; prin OUG, prin actualizarea cuantumului pensiilor celor ce au scăzut la nivelul celor din decembrie 2010 prin emiterea altor decizii de către CPS fapt ce ar dura cam mult) ,dar OUG nu se aplică retroactiv şi cel mai devreme ar putea intra în vigoare în dec. 2012 ;
    – ca nu se cunoaşte termenul de trecere al proiectului de lege prin parlament;
    – ca actuala conducere administrativă şi politică a ţării nu doreşte să repare un act de nedreptate făcut rezerviştilor prin aplicarea legilor 119/2010, 263/2010, HG 735/2010, Oug 1/2011 adoptate în condiţii nu tocmai legale, normale şi morale ,prin alta nedreptate,ci prin folosirea unor procedee de promovare a legilor pe principii constituţionale şi strict juridice;
    – conducerea ministerului recomandă celor care au acţiuni pe rol în instanţă să continue aceste procese până la obţinerea unor decizii definitive şi irevocabile ;
    – am mai aflat ca HG S-1019/2010 privind stabilirea condiţiilor de muncă se aplică pentru toţi rezerviştii din toate structurile S.N.Ap. mai puţin celor din M.Ap.N.Conform opiniei doamnei consilier,colectivele de conducere din celelalte structuri ale S.N.Ap. au ştiut mult mai bine să-şi gestioneze (sa ceară şi să-şi apere) drepturile salariale şi în consecinţă au venituri mult mai consistente ( salarii şi sporuri ) faţă de cei din M.Ap.N.;
    Intrebarile din rândul participanţilor au vizat în principal existenta si stadiul promovarii unei OUG de actualizare a cuantumului pensiei (pentru cei cărora le-a scăzut) la nivelul lunii decembrie 2010.
    Raspunsurile consilierului au avut un caracter general, au fost evazive si nu au cuprins date concrete care sa fie asumate de catre minister.
    Nu au fost prezentate date si masuri reparatorii concrete privind actiunile ministerului pentru cadrele militare in rezerva cu drepturile diminuate prin furt.
    Nu a fost facuta nicio referire la bugetul pentru pensii in 2013 – vor fi platite din bugetul asigurarilor sociale sau bugetul MApN?;
    Si asa activitatea a fost fructuos doar bifata.Pentru că vorbele nu rezolvă nimic. Vorbele nu schimbă nimic.

    In loc de incheiere:
    Nu exista vointa politica necesara elaborarii unei Legi privind sistemul de pensii militare ocupationale (de stat), si este clar ca daca nu vor fi definitivate actele normative pana la elaborarea bugetului pe 2013, revenirea la pensiile din decembrie 2010 va fi un vis.
    Chiar daca sunt niste obligatii asumate,promisiuni inca neonorate ale conducerii USL pentru abrogarea legilor si prevederilor actelor normative care anuleaza drepturile dobandite legal de militari.”
    CONCLUZIE ?/
    SA NE VOTATI BINE !!!!!!!!!!

  44. LoremIpsum says:

    Suntem o tara bolnava cu capul, am avut mare incredere ca se va face ceva cu cap si coada cu aceasta noua lege insa ca intotdeauna m-am inselat. E facuta pe interese marunte si meschine, auzi daca esti cdt. unitate ai voie sa iti alegi perioada de calcul din nu stiu cati ani daca esti doar sef de stat mj. din mai putini ani, samd. probabil cand se ajunge la subofiteri din ultimile 30 de secunde.
    Nu se pot intelege la termenul de solda sau venit, pai militarii au solda, ceilalti speciali au salarii, venituri sau cum le-o mai zice, nu inteleg de ce nu au decuplat armata de MAI, SRI, SPP, etc. cum se face in toate tarile acestei planete.
    Probabil “pensionari militari” vor fi 25% care provin de la MApN si restul de 75% provin de la “militarii” cu statut special. Astia de la MAI, etc. au avut grija sa isi traga toate drepturile posibile si imposibile in schimb la MApN unde sporurile, conditiile de munca, etc. specifice acestui sector au fost lasate deoparte, sefii nostri s-au axat mai mult pe doctorate, sa arate cat de prosti sunt unii in comparatie cu altii, sa iasa totul bine si frumos, etc.
    Pe de alta parte nu inteleg ce cauta SCMD, ANCMRR si alte sindicate ale pensionarilor la crearea noii legi a pensiilor militare.
    Grupa Majora:0 Fortele Armate si un pachet de legi compatibil cu al oricui stat membru NATO, UE rezolva problema.

  45. Grig says:

    100% corect!
    “… ce cauta SCMD, ANCMRR si alte sindicate ale pensionarilor la crearea noii legi a pensiilor militare” – pai tocmai asta arata clar ca e o ciorba reincalzita pt. fraieri!
    Enjoy la greu!
    BFIT

  46. vasile says:

    DECLARATII CARE DA BINE LA NAIVII VOTANTI PENTRU 9 DECEMBRIE, DAR CARE NU SE INSCRIU IN ANGAJAMENTELE TOVARASULUI TRAIAN BASESCU CU FMI !!! SA TRAITI BINE !!
    PNL despre inițierea procedurilor pentru adoptarea unor legi vizînd pensiile militarilor Transcrierea declarațiilor de presă ale vicepreședintelui PNL, Mihai Voicu, la finalul ședinței Biroului Politic Central 10 septembrie 2012
    “Bună ziua!
    S-a încheiat ședința Biroului Politic Central al Partiului Național Liberal. Aș dori să vă prezint patru decizii, marea majoritate fiind pe plan parlamentar. S-au mandatat grupurile noastre parlamentare pentru a discuta, bineînțeles, cu colegii din USL și după aceea a iniția procedurile parlamentare pentru o serie de legi pe care noi le-am discutat și credem că sunt necesare, și anume: legea industriei de apărare, o lege care să permită cumularea pensiilor cu salariile, o lege pentru revenirea la pensiile militare la valoarea de dinainte de tăiere și, în sfârșit, o lege privind prevenția în sănătate.”

  47. anonim says:

    Daca ai avea minime cunostinte juridice dar si ceva informatii din spatiul politic i-ai da dreptate curiosului. Cum insa esti un sindicalist devotat trup si suflet maretelor idei ale “marelui lider anarhisto-terorist comunist” nu ai sa intelegi niciodata nimic! Mai citeste si altceva decat comunicatele scmd!

  48. kamyna says:

    Toata aceasta tevatura se pare ca este starnita si intretinuta de cativa perdanti la pensie dar care au avut pensii superbabane pe L164 cu multiplele ei amendamente de care au profitat doar baietii de baieti, adica baietii orientati.Asa se explica pensiile babane de peste 80 milioane lei vechi pe L164 de care au beneficiat smecherii. Raschetarea acestor pensii( pe buna dreptate ) i-a suparat pe multi dar nu era posibila ramanerea lor in plata in conditiile in care fosti comandanti ai Armatei aveau mult mai putin.Nu cred ca se poate reveni la pensiile de 120 milioane….140 milioane si mult mai mari, existente in dec 2010 fara nici o acoperire, deci smecherite cum se spune. Noua lege a contributivitatii a rezolvat multe cazuri insa si ea are anumite deficiente si a creat unele discrepante nedorite. Oricum, noua lege este mult mai buna decat cea veche si a dat castig de cauza majoritatii rezervistilor, motiv pentru care o eventuala corectie trebuie sa plece de la noua lege. Ceea ce ar trebui inteles este faptul ca militarii( doar cei din MapN, care au activat in structurile Armatei nu detasati pe la nu stiu ce institutii in locuri caldute, fara alarme, aplicatii, exercitii etc) ar trebui sa aiba o Lege numai pentru ei, nu in amestec cu toti iar pensiile militarilor trebuie sa reflecte intreaga lor activitate sub drapel .Actuala lege a contributivitatii tine cont intr-o anumita masura de acest principiu.Ca poate fi perfectionata, da, poate . Revenirea la ce a fost nu prea pare credibila.

  49. LICA says:

    AL NAIBII DE MULT LAUDATI AVANTAJELE LEGII 263/2010, DAR LEGEA 164/2001 A FOST ELABORATA PENTRU A FI IN CONSENS CU CRITERIILE NATO SI CRITERIILE J.A.A.I. A SPATIULUI SHENGEN, SI ANUME ACELA CUM CA NICI UN MILITAR , POLITIST SAU MAGISTRAT NU POATE DOBINDI DREPTURI DE PENSIE MAI MARI DECAT 100% DIN ULTIMA SOLDA/SALARIU , CEEA CE NU MAI ESTE STIPULAT IN LEGEA 263/2010 SI 303/2004 ACTUALIZATA IN 2012 , SI DE ACEEA PENSIILE MILITARE AU CRESCUT PE ANSAMBLU CU SUME EXORBITANTE DE PESTE 200 DE MILIOANE DE EURO ANUAL.
    NU MAI SPUNEM DE PENSIILE MAGISTRATILOR UNDE SPRE EXEMPLU CEA MAI BINE PLATITA FUNCTIE IN IASI , ESTE SEFUL CURTII DE APEL CU UN SALARIU DE 3.660 DE EURO/LUNA SI PENSIA ACELEASI FUNCTII ESTE DE 5.000 DE EURO/LUNA.
    CUM SE POATE CA LEGEA 164/2001 A PENSIILOR MILITARE DE STAT A FOST ABROGATA PENTRU MILITARII DE CARIERA IAR PENTRU JUDECATORII SI PROCURORII MILITARI EA ESTE ACTIVA ????????????????????CITITI LEGEA 303/2004 ACTUALIZATA IN 26 IANUARIE 2012 SI CRUCITIVA DE PREVEDERILE ART.82 SI 83.