Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Suedia a aprobat prelungirea cu 10 ani a contractului de leasing al Ungariei pentru Gripen

Guvernul Suediei a aprobat prelungirea cu 10 ani a contractului prin care oferă în leasing Ungariei avioane Gripen.

Sofia Karlberg, reprezentantă a Agenţiei Suedeze pentru Exportul Materialelor de Apărare şi Securitate (FXM), a refuzat să dezvăluie oricare alte detalii asupra modificărilor aduse contractului, cu excepţia faptului că a fost prelungit cu 10 ani.

Ministrul ungar al apărării, Csaba Hende, a declarat anterior că extinderea contractului de leasing până în 2026 ar putea ajuta statul maghiar să economisească aproximativ 210 milioane de euro. Contractul de leasing ar fi expirat în 2015.

Datele furnizate de Guvernul maghiar arată că leasing-ul avioanelor Gripen presupune costuri de aprox. 100 milioane de euro. Programele de pregătire costă alte 6,6 milioane de euro anual.

Sursa: bbj.hu

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Suedia a aprobat prelungirea cu 10 ani a contractului de leasing al Ungariei pentru Gripen”

  1. co-pilotul says:

    criza, criza, dar Ungaria a gasit solutii ca sa continue sa aiba aviatie supersonica.

    romanii ar fi destepti daca ar da drumul la un contract cu Gripen – offsetul poate fi un imbold bun pentru economie, in conditiile in care au scazut drastic investitiile straine, iar 2012 se anunta a fi un an foarte dificil pentru economie, in conditiile scaderii pietei europene.

  2. Fenchea Marius says:

    Pai problema lui Basu si compania este ca SAAB nu poate da mita si comision asa cum vrea sa dea USA ca sa isi vanda sculele vechi. Cele din Suedia sunt noi si din aceasta cauza nu e loc de sifonat bani – asa ca o sa zburam cu maturile de vrajitoare peste vreo 2 ani cand MIG 21 LanceR se va retrage, apropos cred ca mai sunt doar vreo 32 de aparate functionale, capabilitate RoAF scade rapid in conditiile in care nici aceste 32 de aparate nu pot efectua prea multe zboruri pentru a nu termina resursa.
    Si……nu in ultimul rand am fost tare destepti cand am pensionat prematur MIG 29 si le-am “conservat” tinandu-le pe pista in ploaie si aerul sarat al marii la Koalniceanu.

  3. co-pilotul says:

    nu prea cred ca e vorba de spagi la chestii din astea de profil international, unde l-ar sti toata lumea ce a facut – cand sunt lucruri gen asfaltari unde poate sa scoata miliarde si sa nu mai afle nimeni…

    cred ca e vorba de calitatea consilierilor si de privitul cu ochelari de cal. dar lucrurile se mai schimba, am vazut aseara ca Base vrea acum relatii economice apropiate cu zona Baltica, a estimat (destul de corect) ca aia ar iesi primii dintr-o noua criza europeana. intr-adevar, suedezii, finlandezii, etc. au economii mult mai solide decat partea centrala si de sud a europei.