Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Un elicopter militar s-a prăbuşit în judeţul Bacău

Un elicopter Puma Socat aparţinând Flotilei 95 Aeriene a Forţelor Aeriene Române s-a prăbuşit joi, 7 martie,în apropierea localităţii Bereşti-Bistriţa, judeţul Bacău, în timpul executării unui zbor în formaţie.

În accidentul aviatic produs joi, 7 martie, în apropiere localităţii Bereşti -Bistriţa, judeţul Bacău, şi-au pierdut viaţa doi militari, iar alţi trei au fost răniţi.

Elicopterul militar, tip IAR-330 Puma Socat, al Flotilei 95 Aeriene, s-a prăbuşit în jurul orei 16.00, în timpul executării unui zbor în formaţie.

Potrivit purtătorului de cuvânt al ISU Bacău, locotenent Andrei Grecu, la bordul elicopterului se aflau cinci persoane. Cei trei răniţi au fost preluaţi de un elicopter care a venit la locul producerii accidentului şi au fost transportaţi la Spitalul judeţean din Bacău. Reprezentantul ISU a precizat că elicopterul este încă în flăcări şi pompierii intervin pentru lichidarea incendiului.

“Anunţul a fost făcut de un participant la trafic pe DN 2″, a declarat pentru AGERPRES locotenent Andrei Grecu, purtător de cuvânt al ISU Bacău.

Maistrul militar cls. a III-a Laurenţiu Chiru şi plutonierul Vasile Manolache şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic.

Maistrul militar Laurenţiu Chiru, în vârstă de 33 de ani, necăsătorit, avea funcţia de mecanic de bord.

Plutonierul Vasile Manolache, în vârstă de 37 de ani, căsătorit, un copil, avea funcţia de sanitar militar.

În acelaşi eveniment au fost răniţi locotenent-comandorul Petru Pricop-pilot, căpitanul Cătălin Balmuş-pilot şi caporalul cls. a III-a Doru Nănescu-paramedic. Militarii răniţi au fost transportaţi cu o aeronavă militară C-27 J Spartan la Bucureşti pentru tratament de specialitate.

Una dintre victimele accidentului de elicopter produs la Bacău a ajuns joi seara la Spitalul de Urgenţă Floreasca, la Departamentul de chirurgie plastică şi reparatorie, iar celelalte două la Spitalul Militar din Capitală.

“Pacientul are traumatism cranio-cerebral, toraco-abdominal, mai multe arsuri. El va fi intubat şi supus mai multor investigaţii”, a declarat pentru AGERPRES prof. dr. Ioan Lascăr, şeful departamentului. La rândul său, secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, dr. Raed Arafat, a precizat pentru AGERPRES că ceilalţi doi răniţi sunt internaţi la Spitalul Militar Central.

Din ordinul şefului Statului Major General, conform procedurii, au fost reţinute la sol toate aeronavele de acest tip, până la elucidarea cauzelor producerii evenimentului. De asemenea, au fost luate imediat măsuri pentru securizarea zonei de impact.

Ministrul Mircea Duşa a dispus constituirea unei comisii de cercetare care să evalueze cauzele producerii evenimentului şi a fost sesizat Parchetul Militar.

Ministrul apărării naţionale şi şeful Statului major General, împreună cu specialişti din cadrul Statului Major al Forţelor Aeriene se deplasează spre locul producerii evenimentului.

Conducerea Ministerului Apărării Naţionale îşi exprimă profundul regret pentru tragicul eveniment produs în judeţul Bacău, este alături de familiile militarilor căzuţi la datorie şi este preocupată de starea răniţilor.

Începând cu anul 2000, 7 elicoptere aparţinând MApN sau prăbuşit. 5 modelul IAR 330 Puma şi 2 IAR 316 Alluete, 18 militari pierzându-şi viaţa alţi 6 fiind răniţi. Elicopterele IAR 330 Puma aflate în înzestrarea aviaţiei militare au o vechime de 25-35 de ani.

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

25 Responses to “Un elicopter militar s-a prăbuşit în judeţul Bacău”

  1. al adin says:

    Sa le dea Dumnezeu noroc celor raniti.

  2. Maestrul says:

    DUMNEZEU SA-I IERTE SI SA-I ODIHNEASCA IN PACE!
    Ei nu vor mai avea pensie. Urmasii… ceva procente.

    Dumnezeu sa le dea sanatate celor raniti.
    Macar sa nu ajunga in scaun cu rotile.

  3. Relutu says:

    Dumnezeu sa-i ierte pe cei morti si sa-i aduca mai curand printre colegi pe cei raniti!

  4. Gourkha says:

    Accidentul va fi considerat accident de munca. Si asta numai daca ancheta desfasurata de procurori ai vechii scoli comuniste, nu vor descoperi e eroare de pilotaj! Iar comisia se va chinui din rasputeri sa descopere o astfel de eroare! In orice situatie, in absenta unei legi a pensiilor militare, urmasii acelor oameni nu au niciun drept! Intre militari ucisi de aparatura de lupta expirata si tractoristii beti morti ucisi pe tractoare de ultima generatie, nu este nicio diferenta, conform maretei educatii a poporului roman! Tot un fel de tractorist e si pilotul, tot un fel de desant e si fufa luata de tractorist in cabina! Asa a stabilit bolsevica Ana Pauker si urmasii ei care nu vor pensii militare pentru militari si urmasii lor, considerand ca si ei trebuie sa aiba regim de tractorist!

    Respect acelor familii indoliate, dar numai ele resimt cu adevarat drama care li se intampla!

  5. anonim says:

    gourkha-de cele mai multe ori am apreciat analizele tale.De data asta cred ca esti in eroare pentru ca transferi tragedii umane in alte directii.In activitatea mea legatura cu aviatia am tinut-o numai prin aplicatii pe harta sau de buna vecinatate cu pilotii de avioane sau pe elicoptere.Ca profan mi se pare ca problemele scartaie pe undeva.Sa fie organizarea,sa fie disciplina,sa fie tehnica?Oricum ,in opinia mea,navigantul ,dar numai el ,in aviatie, merita apreciat si tocmai de aceea trebuie platit.Nu pot uita tragedia unei foste colege de serviciu pe care soarta a obligat-o sa inmormanteze doi soti, ambi, piloti militari.Toti avem o soarta.Dintr-o promotie,1968, de 90 ofiteri ,23 nu mai sunt in viata.

  6. Gourkha says:

    Nu inteleg ceva la tine! Echipajul unui elicopter este una, dar misiunea completa este, de regula, cu desant! Deci un elicopter doar cu echipajul propriu, nu poate indeplini nicio misiune, este ca un taxi fara pasgaer! Eu am fost desant de ‘n” ori! In ce directii pot transfera tragediile? Am spus ca inteleg foarte bine! Ce ramane insa familiilor de pe urma echipajului/desantului, in actuala catastrofa, poti sa imi explici? Citeste L. 263 si vei observa ca nu ramane nimic in absenta unei legi a pensiilor militare, nici pentru echipajul de drept al elicopterului, nici pentru desant! Nimic, intelegi?

  7. Gourkha says:

    Nu cred ca am afirmat nimic negativ! Nu mai stau sa studiez! Dar fiind vorba de Bacau, ar trebui sa fie vorba despre un Batalion de Forte Speciale! Ori in FS, ca elicopterist si desant, e acelasi lucru, doar misiunea in detaliu difera! Deci, navigant fara desant esti nimeni, iar desant fara navigant, iar esti nimeni! Unii piloteaza, altii trag, altii se desanteaza, altii indeplineasc misiuni dupa desantare, altii recupereaza si acopera evacuarea – dar toti sunt parte ale aceleiasi misiuni! Ca militar spun, ca civil nu discut! Mai direct: daca tu ca elicopterist iti duci elicopterul in Afghanistan doar pe post de taxi, fara sa indeplinesti si o misiune de lupta prin desantul pe care il transporti sau prin distrugerea unui obiectiv cu ajutorul “banalul” tragator aerian de la bord, atunci poti sa stropesti mai bine viile! Nu inteleg ce pare asa complicat! Am lucrat pe elicoptere ca desant si stiu foarte bine ca un pilot nu poate indeplini de unul singur, nicio misiune de lupta!

  8. Maestrul says:

    Cei doi militari care şi-au pierdut viaţa în accidentul aviatic de joi din judeţul Bacău sunt maistrul militar cls. a III-a Laurenţiu Chiru şi plutonierul Vasile Manolache, iar cei trei care au fost răniţi se numesc Petru Pricop, locotenent-comandor, Cătălin Balmuş, căpitan, şi Doru Nănescu -caporal.

  9. Maestrul says:

    Gourkha,
    La inmormantare se plange, daca poti. Nu se scoate pancarda si se manifesteaza pentru nu stiu ce cauza, mai veche.

  10. Akula says:

    O alta dandana: MIG-urile nu sunt bune, IAR la fel, Elicopterele nu sunt bune, sa cumparam tehnica de la altii…

  11. Dracula says:

    Gourkha, mai taca-ti clanta!
    Uneori o iei pe aratura.

    Dumnezeu sa-i ierte, condoleante familiilor!

  12. alin says:

    Dumnezeu sa-i ierte, condoleante familiilor!

  13. katnyk says:

    DUMNEZEU SA-I IERTE SI SA-I ODIHNEASCA IN PACE!
    CONDOLEANTE FAMILIILOR INDOLIATE .
    INSANATOSIRE GRABNICA CELOR RANITI .

  14. Gourkha says:

    @ Anonim @ Maestru @ Dracula! Am o datorie si nu vreau sa fiu considerat “inuman” in ceea ce am afirmat! Pur si simplu, am dorit sa nu fie repetata aceasta situatie:

    “Solicit MApN si Statului Major al Fortelor Aeriene sa rezolve in mod favorabil si cat mai urgent aceasta problema.

    Aceasta petitie se doreste a fi un sprijin pentru Daiana, fetita comandorului erou Adrian Marinescu, caruia, desi tatal sau si-a servit patria pana la jertfa suprema, i se refuza dreptul de a avea o pensie de urmas.

    Comandorul Adrian Marinescu s-a prabusit in data de 24/10/2006 cu un elicopter Puma de la Baza 90 de Transport Aerian Otopeni in Lacul Golesti.
    Alaturi de el si-au pierdut viata : locotenentul Constantin Cioarca si maistrul militar Constantin Hurchi, de la Baza 90 de Transport Aerian Otopeni.
    Timp de 20 de ani de cariera, Adrian Marinescu a fost si comandantul aeroportului militar de la Kabul, a participat la numeroase misiuni NATO, a primit medalii si distinctii. A fost pilotul multor personalitati, printre care presedintele Basescu, si i-a intalnit personal pe secretarii de stat Condoleeza Rice si Donald Rumsfeld.

    Iata marturia sotiei eroului facuta in cursul zilei de 9 ianuarie 2013 :” mi-am dat seama cat de profesionist a fost mai ales de 6 ani incoace, de cand m-am confruntat cu o gramada de probleme si (ATENTIE!) sunt in procese cu ministerul apararii, respectiv statul major al fortelor aeriene, pentru obtinerea drepturilor Daianei, noi fiind chiar singurele in situatia asta :( asta fiindca tot fusese ditamai pilotul, ofiterul si un barbat frumos pe deasupra … a fost prea mult pentru unii”…) In actiunea depusa la Judecatoria Sectorului1, Cristina, sotia comandorului a relatat ca mai-marii Fortelor aeriene au refuzat sa-i dea pana si pensie de urmas fiicei sale, motivand ca plata este conditionata de rezultatele anchetei.

    Va rog sa semnati aceasta petitie pentru a indrepta aceasta nedreptate strigatoare la cer.

    Multumim!”

    Eu am semnat! Dar voi? Intelegeti acum ca m-am alaturat respectivei drame, doar ca am facut-o intr-un mod pragmatic ca urmare a unui precedent?

  15. Un pilot says:

    LEGE nr. 80 din 11 iulie 1995 (*actualizata*)
    ART. 24
    (1) Urmasii cadrelor militare in activitate si ai celor in rezerva, mobilizate sau concentrate in unitati militare, decedate
    in timpul si din cauza serviciului ca urmare a unor actiuni militare, accidente, catastrofe sau a unor acte de devotament
    exceptional ori a unor misiuni in cadrul fortelor internationale destinate mentinerii pacii ori constituite in scopuri
    umanitare, au dreptul la o pensie egala cu solda lunara pe care cadrele militare au avut-o la data decesului, care se
    actualizeaza potrivit prevederilor art. 11.
    (2) In cazul in care nu exista urmasi, daca cel decedat era singurul sustinator al parintilor sai, acestia vor beneficia de jumatate din pensia de urmas stabilita potrivit prevederilor alin. 1.

  16. Un pilot says:

    OUG 1/2011
    Anexa 3
    Art.16 – (1) Pensia de urmas se stabileste procentual din pensia la care ar fi avut dreptul sustinatorul decedat, cu exceptia celor stabilite conform prevederilor Legii nr. 80/1995, cu modificarile si completarile ulterioare.

    Legea este foarte clara, dar eu am crezut ca s-a rezolvat aceasta problema pentru totdeauna. Incepand cu anul 2007 s-au calculat corect toate pensiile de urmas, ca urmare a unei lupte dusa de mine cu acest sistem. Am crezut ca toate pensiile de urmas, acordate ca urmare a decesului unui cadru militar in catastrofe aeriene, sunt egale cu solda lunara pe care cadrele militare au avut-o la data decesului.

  17. Maestrul says:

    OK Gourkha.

  18. Maestrul says:

    “Colegul nostru, Chiru Laurenţiu (maistrul militar cls. a III-a)… era un profesionist, mecanic de bord. Este o mare durere şi pentru noi, iar întreg colectivul unităţii şi întreaga armată au ţinut un moment de reculegere în cinstea fostului nostru coleg”, a spus maior Marius Niţă, şeful de Stat Major al Unităţii Militare 1922 Titu”.
    “A absolvit Şcoala Militară în anul 2004. Prima repartiţie a fost aici în baza de elicoptere de la Titu-Boteni. Destinul a făcut ca unitatea să se desfiinţeze şi să se mute la Baza Otopeni 90 Transport, iar ulterior a fost redislocat la Baza 95 Bacău”.

  19. Gourkha says:

    Ma bucur ca ai inteles! Cred ca ai realizat ca sunt alaturi de acele familii si inteleg drama, insa nu vreau sa mai aud de copii de militari asteptand 7 ani sa primeasca o pensie de urmas! Insa tot ma mai revolta ceva! Si spun in stilul meu radical! Am vazut cateva secvente azi. Si ma intreb! Cum este posibil ca actorii sa fie inmormantati cu cortegii militare, iar militarii cu cortegii civile? Banuiesc ca am vazut bine ce am vazut!

  20. Gourkha says:

    Art. 24 a fost abrogat de litera r) a art. 196, Cap. X din LEGEA nr. 263
    din 16 decembrie 2010, publicatã în MONITORUL OFICIAL nr. 852 din 20
    decembrie 2010.

    Totul a fost calculat (legea actualizata – search pe jandarmeriavaslui). Abrogat la pachet cu art. 11

  21. Gourkha says:

    In halul acesta http://www.jandarmeriavaslui.ro/files/pdf/legi/lg_80_2005.pdf arata azi L. 80/1995. A ramas intacta Sectiunea a 3-a, cea cu restrictii si interdictii de drepturi constitutionale si a fost eliminata orice compensare a acestora, precum au fost art. 11 si 24.

  22. condorul says:

    Dumnezeu sa-i odihneasca pe cei decedati si tot EL sa-i redea familiilor pe cei care au scapat de la cumplita tragedie. Eu nu stiu de ce va mai certati si va mai contraziceti pe acest forum. Tara noastra mai are aviatie? Tot ce mai zboara este depasit. Aviatorii nostri sunt pasari care in locul aripilor naturale, niste sadici si niste tradatori de tara le-au pus aripi de lemn si ii trimit sa zboare asa, facand experimente cu ei si mai si rad in barba cand se prabusesc, precum copiii aia retardati care fac avioane de hartie si le arunca direct in perete si se bucura cand se prabusec. Pana cand vom suporta umilinta asta?

  23. Un pilot says:

    La noi, pentru cei care sunt in aceasta situatie, nu s-a recalculat nimic. Au ramas pe art.24 din Legea 80/1995 si OUG 1/2011. Atunci la ce a mai scris in ordonanta art. 16 !?

  24. cirus says:

    Despre miliardele de dolari tocate cu modernizarea migurilor si pumelor , nimic ?

    Despre zecile de miliarde de dolari tocate in ultimii 23 de ani pentru inzestrare , nimic ?(vezi fregatele, tunurile cu tancul modernizat, etc…..)

  25. laura says:

    Daca considerati ca ma puteti ajuta cu informatii legate de accidentul produs la Bacau, drepturi pe care le-as putea obtine pentru fiul meu (pe orice cale), s.a. va rog sa-mi scrieti pe adresa : manolache.laura@yahoo.com. Va multumesc!