Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Vom avea oare 2 flote de zbor?

Vom avea oare 2 flote de zbor? Aceasta este întrebarea! Desigur, ajustată la subiectul propus: flota formată din MiG 21 Lancer – regenerată la Aerostar Bacău – şi cea de F 16 (second or third generation).
Pentru a nu băga de tot “în ceaţă” cititorii, vom porni de la nişte răspunsuri pe care biroul de presă al MAPN le-a oferit  pentru www.cursdeguvernare. Aşadar, la întrebarea “cât timp se poate prelungi resursa de zbor a avioanelor MIG 21 Lancer” (prin reparaţiile capitale asigurate de Aerostar Bacău), răspunsul a fost următorul:
”Prin executarea periodică de reparaţii capitale va fi asigurată regenerarea resursei tehnice la avioanele MiG-21 LanceR până în anul 2020.”

Aşadar, din răspunsul oferit se pot desprinde 2 concluzii: programul de reparaţii capitale executat de Aerostar Bacău – prin care se revitalizează aparatele MiG 21 Lancer – nu a fost oprit; în urma unor astfel de reparaţii capitale, “un avion de luptă mai poate fi folosit încă 10 ani – în medie – resursa de zbor fiind astfel prelungită cu aproximativ 600 de ore”.

Prin urmare, MIG 21 Lancer va mai putea fi operabil până în 2020.

Pe de altă parte,în 2013 au fost semnate contractele de achiziţie interguvernamentale cu guvernul portughez şi cu guvernul SUA privind achiziţia a 12 avioane F-16, urmând ca acestea să fie livrate în perioada 2016-2017.

Costul achiziţiei a fost stabilit la 628 de milioane de euro, plătit în rate. O primă tranşă, de 100 de milioane de euro, a fost achitată în octombrie anul trecut.

De asemenea, tot în anul 2013, a început reparaţia capitală şi modernizarea aeronavelor.

În 2014 începe prima etapă a instruirii piloţilor şi personalului tehnic în Portugalia.

Punând cap-la-cap toate aceste date se poate afirma că în perioada 2017 – 2020 vom avea o flotă substanţială – numeric vorbind – formată din avioane MIG 21 Lancer, “revigorate” şi avioane F16, de la americani-via portughezi.Nu-i aşa?

S.D.

Sursa: www.cursdeguvernare

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

25 Responses to “Vom avea oare 2 flote de zbor?”

  1. gulag de hoti says:

    Da unde sunt MIG 29 ca aveam 12 bucati..? Polonezii le-au modernizat cu 3 milioane de euro bucata si au avioane multirol nu jucarie.S-au praduit toate pe comisioane grase?Cat priveste avioanele de muzeu din secolul trecut F-16 sau Mig 29 neinteresant.

  2. szilard says:

    Un Mig-29 modernizat face cit toate cele 20 Mig-uri 21 Lancer ramase.
    Un Mig-29 modernizat ar fi fost net mai bun decit un F-16 Portughez fie el si reparat/modernizat.
    Mirama-s ca F-16 Portugheze sa fie si modernizate, eu cred ca vor fi modernizate atit ca sa zboare.

  3. gulag de hoti says:

    Vine primavara si incep araturile de primavara cu vechiturile Mig 21 si probabil ca se asteapta noi araturi la anul cu ruginele uzate tehnic si moral F-16 block 25 din 1900 toamna .Si cand te gandesti ca aveam MIG 29 care modernizate deveneau o forta de temut. Dar asta daca nu eram gulagul altora.Nu degeaba s-a scos inalta tradare din noul cod penal

  4. szilard says:

    Eu nu cred cred ca va mai zbura vreun mig-21 sau vreun F-16, iar la prima prabusire vor urma noi anchete interesante(spre deliciul lui LAZARUS-expert in toate, chiar ma intreb daca n-ar fi fost el mai bun la vreun post de ministru MAI sau sef ROMATSA pentu el-Louis al XVIIII-lea).

  5. szilard says:

    Asa cum s0au modernizat mig-urile 21 cu tehnologie vestica, se putea moderniza si Mig-urile 29 cu tehnologie vestica(ar fi iesit Mig-29 Sniper superior lui F-16 si Suhoi-27).
    Problema cu piesele de schimb la Mig-urile 29 se rezolva usor cu Moldovenii fe peste Prut.
    Dar americanii au cumparat cele 10 avioane ale Moldovenilor, ca sa ne bage ulterior scutul(?) si vechiturile de F-16 pe git, BUNA MUTARE(indienii aveau o vorba : sa te feresti de fetele(muianurile) palide !

  6. gheo says:

    Ce naiba, daca tot ne-am “modernizat dupa 1990″, cumparand de la “papauci la chiloti rapanosi second hand”, 20 – 30 de avioane tot second … mai are importanta ?, mai are importanta pe langa … modernizarea “auto second … cu noutati de 15 – 20 de ani ???, pe care “occidentul” le-a scos din uz pentru “fier vechi” ?, pe langa “ruginiturile scoase de la fier vechi si vandute pe post de nave de lupta” prostilor din Romania ?, ce mai … prosti tot prosti raman, nici cand se privesc in oglinda nu au capacitatea sa-si de-a seama de … asta.

  7. atat. says:

    Multi din conducerea armatei merita sa scuipe oglinda ..Si nu duin cauza prostiei ci din cauza lojelor din care faca parte impotriva intereselor nationale

  8. karadeniz says:

    Polonia își modernizează MIG-urile 29 în colaborare cu Israel Aerospace Industries. Costul modernizării a 16 avioane este de circa 45 miloane dolari, în contract intră nu doar moderniarea ci și furnizarea de piese de schimb, mentenanța avioanelor, antrenamentul pilotilor și personalului tehnic. Scopurile modernizării sunt prelungirea duratei de viață a avioanelor până în 2028, cresterea capabilităților de luptă și compatibilitatea cu noile F-16. Programul început în august 2011 se va încheia în acest an.
    http://www.resboiu.ro/#ver=20140110&lang=en&mp6=1

  9. szilard says:

    Un F-16 are un motor si tun automat de 20 mm, dar Mig-ul 29 are 2 motoare si tun automat de 30 mm si viteza 2,5 Mach(chiar foarte mare), deci Mig-urile 29 au manevrabilitate mai mare avind tractiune si viteza mai mare.

  10. cenzurati tot says:

    Astea sunt ”avioane”dublu second hand numai bune de umplut cosciuge

  11. cenzurati tot says:

    Plus ca MIG 29 poate decola si de pe sosea mai rasarita in schimb vechiturile oxidate F-16 au aspiratia jos si trebuie piste speciale pe care gulagul nostru nu le are.

  12. cenzurati tot says:

    Un MIG 29 modernizat e chiar varf de lance intr-o flotila .Am avut si noi 12 bucati disparute numai Dumnezeu stie unde ..

  13. pardon erau 19….MIG 29!

  14. ok. says:

    Si unde au disparut MIG 29 de ne baga pe gat vechiturile F-16 block 25 din gunoaiele lumii….?

  15. szilard says:

    Daca vi se blocheaza calculatorul de un program nedorit : actionati CTRL+ESC apoi RUN apoi MSCONFIG si SISTEM RESTORE(daca nu merge CTRL+ALT+DEL).

  16. szilard says:

    In MSCONFIG apoi START UP : puteti dezactiva acel program nedorit

  17. Grig says:

    Dupa cum se stie, proiectul MiG-29 este cu 10-15 ani mai nou decat F-16 pe care urmeaza sa le primim. Totusi, a vorbi acum despre MiG-29 de la MK e tardiv de tarziu!
    Pe de alta parte, exista o mare posibilitate (as spune chiar mareatza!) ca F-16 venite in 2016-2017 sa nu prea zboare (din motive obiective – lipsa P/S, etc.).
    Deci e normal sa te gandesti la MiG-21 (din moment ce nici BN-2 nu mai avem!).
    Citez din nou un punct din Planul de Inzestrare al M.Ap.N. pe 2012, pe care o sa avem ocazia sa-l mai vedem peste 2-3 ani:
    “Solutie alternativa pentru asigurarea suveranitatii spatiului aerian national”
    He… he… he…
    Enjoy la greu!
    BFIT

  18. Dan says:

    Rad si curcile africane de deciziile generalilor romani..Plini de scoli inalte gen ”spritu harem” si tinichele in piept de zici ca au cucerit Indile dar retardati in[la] cap .

  19. szilard says:

    BN2-urile erau bune, nu le detecta nimeni.
    Sa vedem IAR-urile XP, am inteles ca armata are in vedere si acest aparat in planul de inzestrare(cea mai buna solutie).

  20. Dan Aldea says:

    Plan de inzestrare pe dracu..Sunrem obligati sa cumparam doar armament casat.ruginit bun de aruncat la gunoi si de africani.De aia s-a scos din codul penal inalta tradare ca sa-si faca politrucii cu grade de general de cap.

  21. szilard says:

    Si mai e un lucru : MORALUL
    SA fi avut Mig-uri 29 Sniper, altfel era moralul in armata(se venea cu replica la Ucrainieni: care e problema ta ?, sau la rusi cu TEZAURUL-cit de cit vorbeai altfel cu ei)…, dar acum …(da si mie…).

  22. szilard says:

    Incredibil :
    Basescu chiar a facut acest gest cu mina intinsa !(nu cred ca era o gluma, ci un gest parsiv).

  23. szilard says:

    Decizia cea mai buna ar fi fost :
    12 Mig-uri 29 Sniper
    24 bucati SAAB GRIPEN (care ar fi dus si la continuarea traditiei in aviatia de lupta cit si mai ales la economia ro. prin creearea de locuri de munca si dezvoltarea industriei aeronautice vizind IAR-ul XT !… SIC !), mai ales ca cele 12 buc. F-16 se cumpara la pret de Gripen noi si fara OFFSET !,… iar SIC !.

  24. szilard says:

    Si asa sa ajuns la MENOPAUZA :
    1.Mig-urile-21 nu mai pot
    2. F-16, babe batrine si scumpe(gaina batrina face ciorba buna)
    3. Traditia si pregatirea si moralul e 0(zero), BRAVO SPIRIDOANE, DA TUTUN AI TRAS ???

  25. petru says:

    vad ca se mai comenteaza intruna de migurile 29 eu va zic fratilor ca e un subiect inchis si indiscutabil .Migurile 29 la ora actuala despre care vorbiti dumneavoastra pe sait se afla intro situatie foarte grava avarie pentru ca nu au avut hangare pentru ele deea sa si optat pentru migul 21 ca erau mai multe ear la mig nu iti trabuie hangar .Se stie ca motoarele au fost praduite la polonezi ,daca sar fi dorit revitalizarea migurilor atunci cind a existat si programul sniper sar fi putut realiza ear chestia cu piese de schimb eu nici azi nu o cred .Poi india si pakistanul fabrica o groaza de motoare sub licenta si apoi mai e china care la fel ar fi fost o piata de desfacere pentru noi chiar in ciuda faptului ca rusii near fi refuzat sa ne dea piese de schimb .Ce nu a existat la noi e ca nu a fost si nu e vointa politica politicienii nostri prea sau culcat la umbra nesimtirii ca sintem in nnato si nu trabuie sa avem nimic