Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

MApN vrea să manipuleze presa românească?

Săptămâna trecută, când prevederile legale care consfiinţeau trecerea la recalcularea TUTUROR pensiilor militare, (Ordinul ministrului Apărării naţionale nr. M.101) MApN a rămas, oarecum, în urma presei cu informarea referitoare la situaţia nou creată. Drept urmare, Direcţia Informare şi Relaţii Publice a transmis un comunicat, abia după ce şefa Direcţiei Financiar-Contabilă (DFC) a dat un interviu în presa militară, privitor la modul de recalculare a pensiilor militare, şi mai ales la proceduri.

Bineînţeles, în presa electronică reacţiile nu au întârziat să apară.

Prin urmare, se impunea un comunicat al MApN în care, cum era şi normal, să se sublinieze efortul ministrului Oprea pentru sprijinirea recalculării pensiilor militare. În fapt, desfiinţarea acestei categorii de pensii şi diminuarea lor cu procente între 19 şi 69%, conform unor declaraţii mai vechi ale ministrului.

Comunicatul şi-a făcut efectul, în presă el fiind citat de regulă fără a fi analizat şi coroborat cu prevederile legilor şi hotărârilor la care face referire.

“Minciunelile” meşteşugit ticluite nu au făcut altceva decât au acoperit crunta realitate. Fără a considera că deţinem adevărul absolut, facem câteva mici observaţii asupra afirmaţiilor făcute în conţinutul comunicatului de presă al MApN nr. 223 din 25.08.2010.

1. Afirmaţia “MApN întreprinde toate demersurile instituţionale, inclusiv la nivel parlamentar, pentru ca, în această perioadă economică dificilă prin care trece ţara noastră, reglementarea sistemului de pensii militare şi recalcularea lor să nu afecteze cadrele militare care şi-au dedicat întreaga viaţă slujirii ţării, sub jurământ militar, printr-o muncă plină de greutăţi şi riscuri” este falsă, întrucât TOATE PENSIILE se vor diminua cu procente cuprinse între 19-69%. Aceasta, conform calculelor specialiştilor de la DFC şi ai Ministerului Muncii şi declaraţiilor ministrului Apărării. Dacă nu e aşa,înseamnă că ministrul nu a spus adevărul când a făcut declaraţia.

2. Afirmaţia “Ordinul ministrului Apărării naţionale nr. M.101 este în primul rând menit să înlăture un circuit birocratic nedrept, pe care pensionarii militari trebuiau să îl parcurgă în procesul de recalculare a pensiilor” este falsă întrucât TOŢI pensionarii militari sunt forţaţi prin ordin să ceară recalcularea pensiei lucru ce ei nu doresc. În plus ei trebuie să se deplaseze la Centrele Militare pentru a cere documente care să le ateste veniturile obţinute de-a lungul întregii cariere militare, lucru delicat, riscant, datorită volumului mare de lucru şi a posibilităţii ca datele să fie trecute greşit (datorită lipsei specialiştilor) sau, chiar imposibil de obţinut! Mai apare şi problema deplasării. S-a gândit onor ministru la pensionarii militari care se “încăpăţânează” să nu moară – şi care, astfel, îngreunează bugetul guvernului boc -, sunt greu transportabili sau unii, chiar nu se pot deplasa deloc?

3. Afirmaţia “Eforturile M.Ap.N. pentru menţinerea la acelaşi nivel, în urma recalculării, a pensiilor militare mai mici de 3000 de lei, sunt un semnal ferm de susţinere a drepturilor pensionarilor militari” este falsă, întrucât nu există prevedere legală cu referire la acest aspect; astfel, toate pensiile vor fi recalculate! Dacă, doar o singură pensie sub 3.000 lei va fi diminuată, înseamnă că ministrul şi MApN au minţit!

4. Afirmaţia “Prin organizarea mai multor grupuri de lucru şi consultări cu specialiştii din sistemul de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională şi cu reprezentanţii asociaţiilor cadrelor militare în rezervă şi în retragere, M.Ap.N. a identificat o soluţie corectă, care reflectă deopotrivă respectul pentru pensionarii militari şi pentru activitatea desfăşurată de aceştia în cadrul Armatei Române şi în slujba statului român” este, şi asta, falsă, deoarece ministrul şi MApN umileşte pensionarii militari forţându-i să-şi semneze cu propria mână CEREREA DE RECALCULARE A PENSIEI şi implicit pierderea statutului de PENSIONAR MILITAR. Îi mai batjocoreşte, încă odată, obligându-i să se deplaseze şi să stea la cozi umilitoare la Centrele Militare.

5. Oprea minte pur şi simplu când afirmă că “Ministrul Apărării naţionale consideră că statul trebuie să îşi respecte obligaţiile faţă de militari, de pensionarii militari şi veteranii de război, aşa  cum aceştia au slujit ţara, în virtutea jurământului militar.” Îl contrazice însă întreaga sa activitate politică şi administrativă. Nu-l contrazic declaraţiile sforăitoare, lipsite de conţinut, şi mai ales menite să inducă în eroare. Particparea lui Oprea la susţinerea unui guvern care umileşte sistematic Armata prin REDUCEREA VENITURILOR MILITARILOR ACTIVI, DIMINUAREA ŞI DESFIINŢAREA PENSIILOR MILITARE, face ca această stare de lucruri să continue până la distrugerea totală a statutului de CADRU MILITAR. În nici un alt mandat, al vreunui ministru al apărării, Armata nu a fost atât de atacată de decidenţii politici şi de afectată de deciziile acestora. Oprea a avut timp destul să constate că statul român NU şi-a respectat obligaţiile faţă de militari, de pensionarii militari şi veteranii de război, aşa  cum aceştia au slujit ţara, în virtutea jurământului militar. Prin urmare, nu ar mai fi sprijinit un guvern care distruge Armata.

Fraza finală, “Ministrul Apărării naţionale, domnul Gabriel Oprea, rămâne preocupat de sprijinirea pensionarilor militari în procesul de recalculare a pensiilor şi de reglementare a acestui domeniu, astfel încât cadrele militare în rezervă şi în retragere să fie tratate cu preţuirea, demnitatea şi onoarea cu care acestea şi-au servit Patria sub Drapel” este pur şi simplu DEMAGOGICĂ.  Prin această afirmaţie se urmăreşte doar minţirea opiniei publice privind crunta realitate potrivit căreia pensionarii militari vor fi spoliaţi de drepturi obţinute legal, statutul de pensionar militar va fi desfiinţat, iar umilirea pensionarilor militari este desăvârşită prin punerea acestora pe drumuri (în condiţiile în care DFC avea toată baza de date, pe care a mai pus-o cu graţie la dispoziţie, inclusiv unui candidat prezidenţial) şi forţarea acestora de a-şi semna desfiinţarea propriului statut.

Felcităm MApN pentru această abilă acţiune de manipulare a opiniei publice, menită doar de a “chivernisi” imaginea unui ministru al Apărării interesat de propria imagine şi propria ascensiune politică!

În cazul în care redacţia s-a înşelat prin opiniile exprimate, ne obligăm să publicăm punctul de vedere al MApN alături de acest articol.

Sincer, am dori să ne înşelăm!

Redacţia InfoMondo Militar

01 septembrie 2010

Etichete: ,


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

41 Responses to “MApN vrea să manipuleze presa românească?”

  1. DECENEU says:

    Sindura solutie: JOS GUVERNUL NESIMTIT! NUMAI IN ACEST FEL SE VOR ANULA ABERATIILE NECONSTITUTIONALE, IN LUCRU, LA NESIMTITUL DE PARLAMENT.

  2. altfel says:

    De ce mai pierdem vremea vorbind despre Oprea? Ati auzit de FANFARONI care nu mint? De ce mai pierdem vremea vorbind despre finantistii armatei? Ati vazut vreunul care se lupta pentru militari, nu impotriva lor? De ce mai pierdem vremea vorbind dspre juristii din armata? Ati vazut vreunul luptandu-se pentru respectarea legilor, nu pentru incalcarea lor?

  3. radu says:

    …ordinul similar emis de MAIA este net superior celui dat de oprea?? De ce MAIA are grija de proprii pensionari, asa cu NU ARE armata de ai sai ?? Cititi ambele ordine si va minunati !!!

  4. Fostul says:

    Ma framanta un gand: Cu care baza de calcul se protejeaza pensiile militare sub 3 000 lei? Am gasit doar o explicatie: NICI O PENSIE MILITARA NU VA DEPASI 3 000 LEI, deci ce cu cele sub acest cuantum vor pierde mai putin, eventual deloc -sa zicem maistrii militari si subofiterii pensionati la limita de varsta. Dar oare armata numai asta a insemnat? Nu a mai fost o discriminare in decembrie 2009? Daca e asa, atunci RUSINE SA LE FIE TUTUROR DEGERATILOR SAU ALTI GENERALI CARE SUNT ACUM ACTIVI SI PENSIONARI TOTODATA!!! EI AU CU CE!
    Cat despre generalul din fata MApN-ului…E la fel ca Iordanescu… Au prins cheag serios…Nu-i intereseaza decat functia si guduratul care le-o aduce…
    Adevarat este si faptul ca juristii sunt buni in masura in care ocolesc legile (acum oricum nu prea-i nevoie!) si dau castig de cauza celor care i-au creat intotdeauna din personal civil activat cu cunostinte straine de specialitatea in care-s ofiteri si, mai ales, ofiterese facute direct capitani…
    Si cu finantistii e cam la fel… Prin 2008 se racolau masiv dintre civili, ca cei cu muschii tari iesisera din sistem…
    E rau, domnilor, CA L-AM LASAT DEOPARTE PE BASESCU! El e artizanul tuturor relelor. boc sau oprea sunt doar uneltele cu care cultiva dezbinarea, ura si saracia celor multi ca sa dea la protipendada lui…
    Asta mintea ca nimeni nu se va atinge de pensiile Armatei… ca va face si va drege daca i se va propune asa ceva… Si acum trimite carne de tun proaspata in Iran… A fost doar “apporte!”-ul pentru care oprea face sluj… El a primir nu zahar, ci stele pentru asta…
    Sa speram ca oprea sin ai lui se vor trezi in timp util pentru ca Roberta Anastase sa nu ingroape definitiv simtirea militara… Macar sa prevada in noua lege si procentele aferente Ordinului “Meritul Militar” ca plus la vechimea in serviciu. Sau un cuantum egal cu solda gradului militar din rezerva, ca el e real, nu onorific.

  5. fagarasanu says:

    domnilor treziti-va
    fara miscari de strada nu facem nimic si nu obtinem nimic
    procesele vor fi de durata 2-3 ani , eu personal nu o sa semnez nimic , imi asum riscul de a astepta pana la CEDO – unde sunt convins ca se va ajunge si in acel moment voi recupera totul plus daune .
    cine va plati ? statul roman – normal!
    daca in aceasta luna nu le sarim la beregata, incepe razboiul de uzura ,
    sunt aviatori care vor depune cererea de recalculare convinsi ca se va recalcula si cu orele de zbor platite – asa sa fie !!!!!
    sa auzim de mai bine

  6. fagarasanu says:

    Domnilor
    cititi si comparati MAI vis a vis MApN

    Instructiunile 191 ale MAI pentru aplicarea HGR 735/2010
    Ministerul Administratiei si Internelor
    Instructiuni 191 din 25 august 2010 (Instructiuni 191/2010)
    de aplicare a Hotararii Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor
    Publicat in Monitorul Oficial 608 din 27 august 2010 (M. Of. 608/2010) .
    Avand in vedere prevederile art. 16 din Hotararea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor,
    in temeiul art. 7 alin. (4) din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 30/2007 privind organizarea si functionarea Ministerului Administratiei si Internelor, aprobata cu modificari prin Legea nr. 15/2008, cu modificarile si completarile ulterioare,

    ministrul administratiei si internelor emite urmatoarele instructiuni:

    Art. 1. –
    (1) Fac obiectul prezentelor instructiuni pensiile stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, pensiile de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, cuvenite sau aflate in plata la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor, denumite in continuare pensii.
    (2) Pensiile se recalculeaza prin determinarea stagiilor de cotizare si a punctajelor medii anuale, pe baza veniturilor lunare individuale realizate, si prin stabilirea cuantumului fiecarei pensii, utilizand algoritmul de calcul prevazut de Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, cu respectarea prevederilor Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.
    Art. 2. –
    (1) Recalcularea pensiilor se face in baza adeverintelor necesare stabilirii punctajelor medii anuale, inaintate de beneficiarii pensiilor, denumiti in continuare beneficiari, impreuna cu o solicitare scrisa, la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor.

    (2) Solicitarea scrisa va fi formulata conform modelului prevazut in anexa nr. 1a sau, dupa caz, in anexa nr. 1b la Hotararea Guvernului nr. 735/2010 pentru recalcularea pensiilor stabilite potrivit legislatiei privind pensiile militare de stat, a pensiilor de stat ale politistilor si ale functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, conform Legii nr. 119/2010 privind stabilirea unor masuri in domeniul pensiilor.
    (3) In cazul in care beneficiarii nu inainteaza adeverintele in vederea recalcularii pensiilor insotite de solicitari scrise adresate Casei de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor, pentru perioada ce reprezinta vechime in serviciu sau in munca/stagiu de cotizare, recalcularea se efectueaza din oficiu, la determinarea punctajului mediu anual procedandu-se astfel:
    a) pentru perioada in care persoanele nu au avut vechime in serviciu se utilizeaza documentele existente in dosarul de pensie sau, in lipsa acestora, salariul minim brut/net pe economie din perioada respectiva;
    b) pentru perioada in care persoanele au avut vechime in serviciu se utilizeaza salariul mediu brut/net pe economie din perioada respectiva.
    Art. 3. –
    (1) In intelesul prezentelor instructiuni, pentru perioada in care s-a desfasurat activitate in calitate de cadru militar in activitate, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, prin venituri lunare individuale realizate se intelege suma bruta/neta reprezentand salariul brut/net, respectiv solda bruta/neta, care cuprinde:
    a) retributia tarifara lunara/salariul de baza lunar/solda lunara/salariul de baza de incadrare lunar, inclusiv indexari, compensatii, indemnizatii de conducere/comanda, salarii/solde de merit si alte drepturi similare prevazute de legislatia in vigoare la acea data;
    b) sporurile si indemnizatiile acordate in sume fixe sau sub forma de procent din retributia tarifara lunara/salariul de baza lunar/solda lunara/salariul de baza de incadrare lunar sau din salariul functiei de baza/salariul functiei indeplinite/solda de functie/solda functiei de baza, potrivit legislatiei in vigoare la acea data;

    c) primele/premiile din cursul anului si cele anuale, acordate potrivit legislatiei in vigoare la acea data;
    d) sumele reprezentand compensarea concediului de odihna neefectuat, potrivit legii;
    e) sumele cuvenite ca reprezentanti in adunarile generale ale actionarilor, in consiliile de administratie, in comitetele de directie, in comisiile de cenzori sau in orice alte comisii, comitete ori organisme, acordate potrivit legislatiei in vigoare la acea data, indiferent de forma de organizare sau de denumirea angajatorului ori a entitatii asimilate acestuia;
    f) orice alte elemente salariale similare celor prevazute la lit. a)-d), acordate potrivit legislatiei in vigoare la acea data.
    (2) Veniturile lunare individuale realizate se inscriu in adeverinte astfel:
    a) venituri lunare individuale brute pana la data de 1 iulie 1977;
    b) venituri lunare individuale nete de la data de 1 iulie 1977 pana la data de 1 ianuarie 1991;
    c) venituri lunare individuale brute de la data de 1 ianuarie 1991.
    (3) Pentru perioadele care constituie stagiu de cotizare, altele decat cele prevazute la alin. (1), venitul lunar individual realizat se determina conform Legii nr. 19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, si Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 4/2005 privind recalcularea pensiilor din sistemul public, provenite din fostul sistem al asigurarilor sociale de stat, aprobata cu completari prin Legea nr. 78/2005, cu modificarile si completarile ulterioare.
    (4) Pentru perioadele in care beneficiarii au indeplinit functii si in alte institutii/entitati din afara sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala sau la regii autonome si societati comerciale ce participa la realizarea sarcinilor in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, avand calitatea de cadru militar in activitate, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, se iau in calcul si veniturile lunare individuale realizate in institutiile/entitatile respective.

    (5) Pentru perioadele in care beneficiarii s-au aflat in concediu pentru cresterea copilului in varsta de pana la 2 ani sau, in cazul copilului cu handicap, de pana la 3 ani, precum si in concediu pentru ingrijirea copilului bolnav in varsta de pana la 7 ani, iar in cazul copilului cu handicap, pentru afectiunile intercurente, pana la implinirea varstei de 18 ani, si au primit drepturi calculate potrivit legislatiei aplicabile pe plan national, avand calitatea de cadru militar in activitate, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, se utilizeaza salariul mediu brut sau, dupa caz, net pe economie din perioadele respective ca venituri lunare individuale realizate.
    (6) Pentru perioadele in care beneficiarii au avut calitatea de elev sau student al unei institutii de invatamant pentru formarea cadrelor militare/politistilor sau functionarilor publici cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, au indeplinit serviciul militar ca militari in termen ori militari cu termen redus, au fost concentrati sau mobilizati ca rezervisti ori au fost in captivitate, la stabilirea punctajului mediu anual se utilizeaza ca venituri lunare individuale salariul mediu brut sau, dupa caz, net pe economie din perioadele respective.
    (7) Determinarea punctajului mediu anual pentru persoanele repatriate din Republica Moldova care beneficiaza de pensii se face prin asimilare, in conditiile stabilite prin reglementarile legale in vigoare.
    Art. 4. – In intelesul prezentelor instructiuni, nu sunt cuprinse in veniturile lunare individuale realizate urmatoarele sume:
    a) diurnele de deplasare si de delegare, indemnizatiile de delegare, detasare sau transfer, potrivit legii;
    b) participarea salariatilor la profit, potrivit Ordonantei Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societatile nationale, companiile nationale si societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobata cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile si completarile ulterioare;
    c) compensatiile lunare pentru chirie, potrivit legii;
    d) contravaloarea echipamentelor tehnice, a echipamentului individual de protectie si de lucru, a alimentatiei de protectie, a medicamentelor si materialelor igienico-sanitare, a altor drepturi de protectie a muncii, precum si a uniformelor obligatorii si drepturilor de echipament, potrivit legii;
    e) pentru acoperirea cheltuielilor de mutare in interesul serviciului, potrivit legii;
    f) indemnizatiile de instalare, potrivit legii;
    g) platile compensatorii si ajutoarele primite la trecerea in rezerva sau direct in retragere, respectiv la incetarea raporturilor de serviciu cu drept la pensie, potrivit legii;
    h) valoarea financiara a normelor de hrana, potrivit legii;
    i) contravaloarea transportului ocazionat de plecarea in concediul de odihna, precum si a transportului la si de la locul de munca, potrivit legii;
    j) alocatia de stat pentru copii, potrivit legii;
    k) orice alte drepturi banesti similare celor prevazute la lit. a)-j), potrivit legii.
    Art. 5. –
    (1) In vederea eliberarii adeverintelor necesare stabilirii punctajelor medii anuale, beneficiarii formuleaza o cerere scrisa care cuprinde datele de identificare si datele de contact ale acestora, inclusiv cele privind adresa de domiciliu la care vor fi transmise adeverintele.
    (2) Cererea scrisa se inainteaza/depune la:
    a) structura de resurse umane din cadrul unitatii de la care pensionarul a fost trecut in rezerva sau direct in retragere, respectiv a incetat raporturile de serviciu sau, daca unitatea/structura in cauza a fost desfiintata, la structura de resurse umane a inspectoratelor generale/similare;
    b) Directia generala management resurse umane din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in situatia in care pensionarul a fost trecut in rezerva sau direct in retragere, respectiv a incetat raporturile de serviciu, din cadrul unitatilor/structurilor care au facut sau fac parte din aparatul central al Ministerului Administratiei si Internelor, ce nu au in componenta structuri de resurse umane.
    (3) Pentru perioada in care beneficiarii au activat in unitati/structuri ale institutiilor din sistemul national de aparare, ordine publica si siguranta nationala, altele decat cele ale Ministerului Administratiei si Internelor, cererea scrisa se inainteaza/depune potrivit prevederilor art. 2 alin. (3) si (4) din Hotararea Guvernului nr. 735/2010, urmand ca adeverintele sa fie emise si comunicate in conformitate cu normele proprii ale acestor institutii.

    (4) Pentru perioada in care beneficiarii au desfasurat activitate in institutii/organe/organizatii din afara sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala, cererea scrisa se inainteaza/depune la structurile respective.
    (5) Pentru perioada in care beneficiarii au indeplinit functii si in alte institutii/entitati din afara sistemului national de aparare, ordine publica si siguranta nationala sau la regii autonome si societati comerciale ce participa la realizarea sarcinilor in domeniul apararii nationale, ordinii publice si sigurantei nationale, avand calitatea de cadru militar in activitate, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, cererea scrisa se inainteaza/depune potrivit alin. (2), pentru veniturile lunare individuale realizate in calitate de cadru militar in activitate, politist sau functionar public cu statut special din sistemul administratiei penitenciarelor, si potrivit alin. (3) sau (4), pentru veniturile lunare individuale realizate la institutiile/entitatile/regiile/societatile respective.
    Art. 6. –
    (1) Prin exceptie de la prevederile art. 5 alin. (3), in vederea eliberarii adeverintelor necesare stabilirii punctajelor medii anuale, beneficiarii trecuti in rezerva sau direct in retragere din unitati/structuri ale Serviciului Roman de Informatii vor inainta/depune o cerere scrisa, formulata potrivit art. 5 alin. (1), la structurile de resurse umane ale inspectoratelor generale/inspectoratelor judetene/similare ale Ministerului Administratiei si Internelor din zonele unde era situata unitatea de la care au fost trecuti in rezerva sau direct in retragere, iar pentru personalul unitatilor din municipiul Bucuresti, cererea scrisa se inainteaza/depune la Directia generala management resurse umane din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.
    (2) In cazul in care inspectoratele generale/similare, prin structurile de resurse umane/financiare, nu detin in parte sau in totalitate datele ori informatiile necesare intocmirii si completarii adeverintelor solicitate, acestea transmit cererile scrise, in termen de 5 zile de la data inregistrarii lor, la Directia generala management resurse umane din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor.

    (3) In cazul in care inspectoratele judetene/similare, prin structurile de resurse umane/financiare, nu detin in parte sau in totalitate datele ori informatiile necesare intocmirii si completarii adeverintelor solicitate, acestea transmit cererile scrise, in termen de 5 zile de la data inregistrarii lor, la sectiile de informatii judetene din cadrul Serviciului Roman de Informatii, in vederea efectuarii acestei activitati.
    (4) In cazul in care, pentru cererile scrise primite/depuse la Directia generala management resurse umane din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, nu sunt detinute in parte sau in totalitate datele ori informatiile necesare intocmirii si completarii adeverintelor solicitate, directia respectiva transmite cererile scrise, in termen de 5 zile de la data inregistrarii lor, la Serviciul Roman de Informatii, in vederea efectuarii acestei activitati.
    (5) Dupa intocmirea si completarea de catre Serviciul Roman de Informatii a adeverintelor solicitate, acestea se transmit Directiei generale management resurse umane din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, precizandu-se, dupa caz, motivul necompletarii acestora, integral sau pe perioade. Impreuna cu adeverintele transmise vor fi restituite si cererile scrise.
    (6) In urma primirii adeverintelor, pentru comunicarea acestora persoanelor solicitante, structurile de resurse umane vor proceda, dupa caz, potrivit art. 7 alin. (1) si (3).
    Art. 7. –
    (1) In cazul unitatilor/structurilor Ministerului Administratiei si Internelor, dupa inregistrarea cererii scrise in vederea eliberarii adeverintelor, potrivit modelului prevazut in anexa nr. 2 la Hotararea Guvernului nr. 735/2010, structura de resurse umane va verifica si va extrage situatia activitatii profesionale desfasurate de catre persoana in cauza, procedand astfel:
    a) in situatia in care activitatea a fost desfasurata doar in cadrul unitatii respective, cererea scrisa impreuna cu datele de personal vor fi transmise structurii financiar-contabile care a asigurat plata drepturilor salariale si care, cu sprijinul compartimentului sau unitatii ce detine arhiva documentelor justificative privind veniturile lunare individuale realizate (statul de plata al salariilor, premiilor etc.), dupa caz, intocmeste si completeaza adeverintele ce vor fi comunicate persoanei solicitante, prin grija structurii de resurse umane, sub semnatura comandantului/sefului unitatii respective, in termen de 30 de zile de la data inregistrarii cererii;

    b) in situatia in care activitatea a fost desfasurata in mai multe unitati/structuri din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, pentru perioada corespunzatoare, cererea scrisa (in copie) va fi comunicata, in termen de 5 zile de la data inregistrarii ei, si unitatilor/structurilor in cauza, urmand sa fie efectuata procedura prevazuta la lit. a), iar adeverintele intocmite si completate sa fie transmise unitatii la care a fost inregistrata initial cererea, sub semnatura comandantului/sefului unitatii emitente, in termen de 20 de zile de la data primirii cererii;
    c) in situatia in care se constata ca cererea scrisa nu a fost inaintata/depusa la structurile competente, potrivit art. 5, structura de resurse umane va comunica acest fapt persoanei solicitante, in termen de 5 zile de la data inregistrarii acesteia.
    (2) In situatiile in care, pentru o anumita perioada de activitate, nu exista documente justificative privind veniturile lunare individuale realizate, la intocmirea si completarea adeverintelor se inscrie faptul ca nu exista date/documente pentru perioada respectiva.
    (3) In situatia prevazuta la alin. (1) lit. b), adeverintele intocmite si completate, prin structurile financiar-contabile, de catre fiecare unitate/structura se conexeaza de structura de resurse umane la care a fost depusa cererea scrisa si vor fi comunicate persoanei solicitante, prin posta, in termen de 5 zile de la data primirii ultimei dintre acestea, sub semnatura comandantului/sefului unitatii respective.
    (4) Unitatile/Structurile care elibereaza adeverinte in vederea recalcularii pensiilor poarta intreaga raspundere cu privire la valabilitatea si corectitudinea acestora.
    Art. 8. –
    (1) In cazul in care beneficiarii nu pot depune adeverinte necesare recalcularii pensiilor, pentru perioada in care nu au avut vechime in serviciu, din motive neimputabile lor, acestia pot prezenta sau comunica la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor, impreuna cu solicitarea scrisa de recalculare, carnetul de munca din care sa reiasa veniturile lunare individuale realizate.

    (2) Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor va efectua recalcularea pensiilor, in ordinea inregistrarii solicitarilor scrise si a adeverintelor/carnetelor de munca inaintate in acest sens, in termen de 15 zile lucratoare de la data primirii acestora.
    (3) Dupa recalculare, Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor emite decizie prin care se stabileste punctajul mediu anual determinat si cuantumul pensiei recalculate, cu respectarea prevederilor art. 13 din Hotararea Guvernului nr. 735/2010.
    (4) Impreuna cu decizia de pensie recalculata, Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor va inainta, in scris, si buletinul de calcul al pensiei recalculate.
    (5) In situatia in care se constata erori de calcul, decizia privind pensia recalculata poate fi revizuita din oficiu, cu respectarea prevederilor legale.
    Art. 9. –
    (1) Adeverintele/Carnetele de munca necesare stabilirii punctajelor medii anuale in vederea recalcularii pensiilor se inainteaza la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor doar pentru perioadele in care beneficiarii pensiilor au desfasurat activitate pana la data trecerii in rezerva sau direct in retragere, respectiv data incetarii raporturilor de serviciu.
    (2) Adeverintele/Carnetele de munca inaintate la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor neinsotite de solicitarea scrisa prevazuta la art. 2 alin. (1) nu se iau in considerare, recalcularea fiind efectuata din oficiu, conform prevederilor art. 2 alin. (3).
    Art. 10. – Pentru persoanele care au trecut in rezerva sau direct in retragere, respectiv au incetat raporturile de serviciu dupa data intrarii in vigoare a Legii nr. 119/2010, dosarul de pensie ce va fi inaintat la Casa de Pensii a Ministerului Administratiei si Internelor va contine pe langa documentele stabilite conform Legii nr. 164/2001 privind pensiile militare de stat, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, sau Legii nr. 179/2004 privind pensiile de stat si alte drepturi de asigurari sociale ale politistilor, cu modificarile si completarile ulterioare, si adeverintele necesare stabilirii punctajelor medii anuale in vederea recalcularii pensiei, intocmite si completate, in mod corespunzator, conform prevederilor prezentelor instructiuni.

    Art. 11. –
    (1) In conformitate cu prevederile art. 15 din Hotararea Guvernului nr. 735/2010, se autorizeaza unitatile Ministerului Administratiei si Internelor implicate in procesul de recalculare a pensiilor si in activitatea de intocmire, completare sau eliberare a adeverintelor necesare stabilirii punctajelor medii anuale sa incheie conventii civile cu personal specializat, pe o perioada determinata, conform legii.
    (2) Incheierea conventiilor prevazute la alin. (1) se face cu acordul Directiei generale financiare din cadrul Ministerului Administratiei si Internelor, in limita fondurilor bugetare alocate pentru aceasta natura de cheltuieli.
    (3) Pentru unitatile aparatului central din structura Ministerului Administratiei si Internelor, incheierea conventiilor prevazute la alin. (1) se face cu aprobarea secretarului general al ministerului, in limita fondurilor bugetare alocate pentru aceasta natura de cheltuieli.
    Art. 12. – Prezentele instructiuni se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.

    Ministrul administratiei si internelor,
    Vasile Blaga

  7. Capitanu says:

    Preluare de la SCMD….DOGARU SI A LUI GASCA,are ca obiectiv principal sa atraga cat mai multi naivi in sindicat pentru a beneficia de un cont din ce in ce mai gras,EL si ai lui cirati nu au nici o grija ca l-i se vor diminua pensiile,pentru ca au de unde compensa;vor plange in continuare pe umerii amaratilor de NAIVI care s-au inrolat la caruta lui,ca are nevoie de bani pentru a sustine la nesfarsit procesele intentate guvernului. Ranciog,un rasuflat de lt.col.spunea pe aici ca ei muncesc voluntar zi si noapte.Cine ii crede? iata un exemplu: la Constanta au fost in ultimile luni de 2 ori si au tras cate un chiolhan de cateva milioane(vechi) la Casa Brancoveneasca,cine a platit?frustratul de presedinte Macovei care pentru asi atrage cirati foloseste intens si biroul Asociatiei Cultul Eroilor instalat la CMZ Constanta.Sunt scarbit de ce intampla in SCMD central si local care,in afara de a latra,precum ilustrul presedinte national DOGARU,altceva NIMIC.Mai multe voci de pe aici au sugerat ca dezbinarea asociatiilor existente la nivel national,orgoliile si frustrarile unora din conducatori nu vor conduce la nimic bun;nu se face decat jocul,murdar de altfel, al guvernantilor care,numai de NOI nu se vor ocupa de aici incolo.De azi le-au taiat si lor salariile intradevar nesimtite,ei si ce?ati auzit sa se planga cineva? LA LUPTA!

  8. Capitanu says:

    Din postarea de mai sus,numai 10% de-i adevarat si tot se vor pune mari semne de intrebare.Si totusi,cine ne poate conduce in lupta asta surda cu guvernantii pentru a ne apara si proteja drepturile?!

  9. Imre says:

    Salut intiativa echpei InfoMondo de a demonta Comunicatul de presa al domnului ministru general profesor universitar doctor Oprea Gabriel.

    Ar fi interesant daca domnul profesor unversitar dr. O.G. preda la Universitatea Nationala de Aparare….

  10. Imre says:

    Domnule Capitanu…

    Care-i activitatea dvs. pentru pensionarii militari?

    Presupun ca se rezuma la denigrarea sindicatului.

    Probabil sunteti un vajnic suporter al domnului general profesor universitar doctor care a ordonat sa atacati la baioneta sindicatul militarilor…

  11. micutzul says:

    @ Capitanu

    Acceptam solutii constructive nu balmajeli ofensatoare . Ai dovezi, pune pe tapet ce stii. Vorbesti din auzite, taci..
    Ai solutii viabile , fii militar adevarat , destoinic si curat . Noi trebuie sa luptam cot la cot si personal vreau sa am incredere in cei langa care imi asez coatele.

  12. A.R says:

    In iunie 2010 , 37 de senatori au inaintat Curtii Constitutionale obiectiile privind problema pensiilor speciale pe motiv de neconstitutionalitate La Decizia Curtii Constitutionale pe problema pensiilor speciale un singur judecator al Curtii -doamna judecator prof.univ.dr.Aspazia Cojocaru aceasta a exprimat o opinie separata care face cinste profesiei de judecator si de aparator al Constitutiei Romaniei

    OPINIE SEPARATĂ (exprimata de doamna judecator in finalul Deciziei 871din 25 iunie 2010
    Socotim că nu numai prevederile art.1 lit.c) din Legea privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor sunt neconstituţionale, ci întreaga lege, întrucât încalcă dispoziţii şi principii prevăzute de Constituţia României. Nu vom repeta argumentele aduse soluţiei de neconstituţionalitate privind pensiile magistraţilor, ci ne vom opri în mod special asupra încălcării art.15 alin.(2) din Constituţie.
    Astfel, prevederile art.1-5 şi art.12 din lege încalcă dispoziţiile art.15 alin.(2) din Constituţie, care consacră principiul neretroactivităţii legii.
    Potrivit art.15 alin.(2) din Constituţie “legea dispune numai pentru viitor, cu excepţia legii penale sau contravenţionale noi favorabile”. Aşadar, o lege se aplică, cum spune autorul sesizării, situaţiilor născute numai după adoptarea ei, exercitându-şi acţiunea asupra faptelor care se vor produce ulterior intrării sale în vigoare, nu şi situaţiilor anterioare, trecute (facto praeterita), cu toate efectele care s-au produs şi se produc în timp, datorită situaţiei create la acel moment. Or, aplicarea în timp a unei legi este guvernată de principiul neretroactivităţii legii noi. Pensiile speciale au fost stabilite, aşadar, în baza legilor adoptate în domeniul pensiilor, pe anumite categorii socio-profesionale, şi sunt derogatorii de la dreptul comun. Aceste legi se aplică situaţiilor juridice constituite, modificate şi stinse în temeiul reglementărilor lor, în baza cărora s-au creat efecte juridice definitive, revenind statului obligaţia de a executa în timp (obligaţii succesive) plata pensiilor. Aşadar, obligativitatea recalculării tuturor pensiilor speciale acordate sub incidenţa prevederilor legale anterioare prin intrarea în vigoare a Legii privind stabilirea unor măsuri în domeniul pensiilor este neconstituţională.
    Pensiile speciale care se află în plată constituie drepturi câştigate ce nu pot fi recalculate în baza unei legi noi, neputând fi nici modificate, întrucât legea s-ar aplica retroactiv.
    Pensiile militare de stat, pensiile de stat ale poliţiştilor şi ale funcţionarilor publici cu statut special din sistemul administraţiei penitenciarelor, pensiile de serviciu ale judecătorilor, procurorilor, judecătorilor, respectiv magistraţilor asistenţi ai Curţii Constituţionale, pensiile de serviciu ale personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi al parchetelor de pe lângă acestea, pensiile de serviciu ale personalului diplomatic şi consular, pensiile de serviciu ale funcţionarilor publici parlamentari, pensiile de serviciu ale deputaţilor şi senatorilor, pensiile de serviciu ale personalului aeronautic civil, navigant, profesionist din aviaţia civilă, pensiile de serviciu ale personalului Curţii de Conturi aflate în plată sunt stabilite sub imperiul legislaţiei anterioare.
    Aşadar, prin această lege are loc o modificare a regimului juridic al pensiilor speciale stabilite în baza legilor anterioare, ajungându-se să se încalce chiar substanţa dreptului la pensie.
    În acest sens, prin Decizia nr.375/2005 a Curţii Constituţionale s-a stabilit că “noile reglementări nu pot fi aplicate cu efecte retroactive, respectiv în privinţa cuantumului pensiilor anterior stabilite, ci numai pentru viitor, începând cu data intrării în vigoare a acestora”. În acelaşi sens s-a pronunţat Curtea Constituţională şi prin Decizia nr.57/2006 care prevede că “condiţiile de exercitare a dreptului la pensie şi la alte forme de asistenţă socială se stabilesc prin lege şi, prin urmare, este dreptul exclusiv al legiuitorului de a modifica sau completa legislaţia în materie şi de a stabili data de la care operează recalcularea, însă orice prevedere nouă poate fi aplicată numai de la data intrării sale în vigoare, pentru a respecta principiul neretroactivităţii legii, consacrat de art.15 alin.(2) din Constituţie”.
    De asemenea, prin Decizia nr.120/2007, Curtea a reţinut că “operaţiunea de recalculare priveşte în mod inevitabil trecutul, pentru că stagiul de cotizare a fost realizat în trecut, dar se efectuează doar după data intrării în vigoare a ordonanţei şi are efecte numai pentru viitor, pensia recalculată intrând în plată numai de la data emiterii deciziei. În cazurile în care din recalculare rezultă un cuantum mai mare al pensiei, se va plăti acesta, iar dacă noul cuantum rezultat este mai mic, se va acorda în continuare pensia anterior stabilită şi aflată în plată, fără a se aduce vreo atingere drepturilor legal câştigate anterior”.
    În concluzie, şi numai sub acest aspect, având în vedere faptul că actualele pensii speciale au fost legal stabilite şi calculate în baza unor legi în vigoare la data respectivă, recalcularea lor duce la încălcarea principiului neretroactivităţii legii – regulă imperativă – prevăzut de art.15 alin.(2) din Constituţia României.
    Judecător,
    prof. univ. dr. Aspazia Cojocaru

  13. Paul says:

    Eu zic asa:
    -chiar daca astia se cred vesnici , nu sunt! Cea mai aspra sanctiune va fi aceea ca-i vom trece la capitolul cosmaruri sociale si-i vom scoate din amintirea noastra.Ii vom uita, dar nu-i vom ierta !

  14. RUMANU says:

    Eu sunt curios la un singur lucru: cum se va justifica domnul ministru Oprea atunci cand pensiile militarilor, sub 3000 de lei, vor fi “ajustate”. Pe de alta parte, daca militarii activi sunt “marea muta”, de ce unii pensionari militari(si nu sunt putini) ii canta in struna domnului ministru? Au vreo obligatie fata de domnealui? Pot boicota absolut TOATE intalnirile cu acesta si, cred eu, ca ar fi un semnal mult mai puternic decat ceea ce fac si eu acum: lupta cu tastatura. RESPECT TUTUROR!

  15. RUMANU says:

    Si inca ceva. Din punctul mu de vedere, titlul articolului nu e corect. Oare care ar fi cel corect?!!!

  16. Matei says:

    1. Domnule Imre. Ar fi foarte interesant de vazut cum a ajuns asta (og) profesor universitar doctor. Doctor in ce? In manipulare? In afaceri imobiliare. O fi fost el in stare sa-si scrie macar o pagina in limba engleza sau alta limba straina cum cere legislatia in vigoare? sau sa publice cel putin un eseu (ce o fi ala?) in vreo publicatie straina, cum cere legea? Etc
    2. Cred ca va trebui sa ne gandim la ceva concret in ceea ce priveste actiunarea in judecata. Nu este cazul sa mai asteptam ca avocatii de la SCMD sa lucreze pentru noi (pe branci, la chiolhanuri – haideti sa nu ne ocupam cu astfel de barfe sau denigrari, dar daca sunt reale demascati-le). Eu cred ca la numarul enorm de avocati din fiecare localitate – majoritatea lor buni profesionisti, putem sa ne gasim aparatori buni. Haideti sa chemam in instante pe basescu, boc, seitan, vladescu, oprea, marin, mme lupu etc (am invatat la scoala ca numele proprii se scriu cu litere mari, dar nu simt nici o chemare in acest sens) in calitate de persoane publice care au gandit si au actionat cu premeditare pentru privarea noastra de drepturile consfintite prin constitutie si prin legi organice; sa le cerem chiar desdaunari (de natura financiara) pe care am putea sa le oferim atator orfelinate, spitale sau camine de batrani (au de unde).
    3. Domnule A.R. Ati putea sa luati legatura cu distinsa doamna Cojocaru sa o rugam sa organizam (in limita timpului disponibil al domniei sale) niste discutii mai detaliate cu unii parlamentari sau alti oameni politici care ar putea face ceva in acest sens?
    4. Eu personal am sa merg la Centrul Militar sa cer o copie dupa Memoriul Personal, doar pentru informarea mea si pentru a avea la dispozitie documentele necesare pentru actionarea in judecata a acestor pungasi si “mari patrioti”.
    N.B. Am lucrat vreo 14 ani in militar si sunt mandru doar de gadul meu didactic de lector universitar.
    SI EU CRED CA AM SUPORTAT DESTULA UMILIMTA. GATA. AJUNGE
    TOT TUTUROR SI RESPECTUL MEU

  17. Dumitriu says:

    Rog redactia sa analizeze posibilitatea de a face un capitol separat de consultatii juridice, eventual cu un link pe bara de pe benerul cu titlul. Consultatiile sa fie strict la problematica cauzelor privind pensiile militare, sau alte cauze de ordin general ale militarilor activi sau la pensie. Va multumesc.

  18. Ionel says:

    Eu am inaintat aceasta scrisoare Sefului Sectiei Pensii Militare, urmand sa vad ce voi face ulterior. Cred ca ar fi bine daca ne-am exprima dezacordul, si prin scrisori individuale, cat mai multi!
    Astept cu interes opiniile dumneavoastra!

    SEFULUI DIRECTIEI FINANCIAR CONTABILE
    SEFULUI SERVICIULUI PENSII MILITARE
    Stimaţi colegi.

    Subsemnatul Col.(Rz) Ing. MIRCEA IONEL CNP …………. dosar de pensie nr. ……….., domiciliat in BRAILA, B-dul Dorobanţilor nr 50, Bl. A 54, Sc 2, Ap. 32, va informez pe aceasta cale ca nu sunt de acord cu recalcularea (diminuarea) pensiei militare. Ca urmare, va informez ca nu voi semna si nu voi depune la Centru Militar Zonal cerea tip din Ordinul Ministrului M 101/23 August 2010, publicat in Monitorul Oficial nr 606 din 26 August 2010.
    Daca in virtutea ordinelor primite sunteți obligat sa-mi recalculați pensia, puteți cere dumneavoastră arhivelor militare si civile eliberarea documentelor necesare, întrucât aveţi toate datele necesare obţinerii veniturilor reale in dosarul de pensie.
    Va reţin atenţia, cu deosebit respect, ca nu puteţi face recalcularea pensiei ţinând seama de prevederile Art.5, alin(4) din Legea 119/2010 (recalcularea pe baza salariului mediu brut pe economie), întrucât aveţi la dispoziţie toate datele necesare obţinerii veniturilor reale, acestea găsindu-se in arhivele structurilor aparţinând M.Ap.N. .
    Va informez ca-mi rezerv dreptul de a acţiona in instanţa instituţia pe care o conduceţi in cazul diminuării pensiei, dar si al recalculării acesteia neţinând seama de veniturile mele reale obţinute pe timpul carierei.

    Cu stima,
    Col. Ing. (Rz)
    Ionel MIRCEA

  19. ioan says:

    Sunt de acord cu d-l col (r ) Ionel Mircea . Si eu am inaintat asemenea adresa si i-am indemnat si pe colegii mei din filiala Cluj a sindicatului sa faca asemnea actune .

  20. Andrei says:

    Sunt de acord cu d-l col (r ) Ionel Mircea . Si eu am inaintat asemenea adresa, completata si cu opiniile doamnei Judecător, prof. univ. dr. Aspazia Cojocaru si i-am indemnat si pe colegii mei din filiala Harghita a sindicatului sa faca asemnea actiune .

  21. Gourkha says:

    De Ziua Armatei, pe 25 Octombrie, la Bucuresti. Nu conteaza ca unii facem parte din anumite organizatii si altii – nu. Pur si simplu e un razboi in care se doreste sa fim nu nu numai ingenuncheati, ci si umiliti si nu trebuie sa ne bazam pe faptul ca ne fac altii treaba. Este ultima sansa. Va salut agenti ai stapanirii, v-am scris oficial stapanilor vostri si mi-am expus pozitia: cand militarii vor fi tratati si platiti la ora, dupa Codul Muncii mai discutam cum e cu contributivitatea. Deocamdata, stapanii vostri ne iau de fraieri, noi am avut salariu fix, nu am fost platiti la ora la fel ca si cei de activi de astatzi si unii dintre noi au lucrat si ani de zile la canal si mine. Tratati unitar am avea pensii triple, dar ai vostri stapani doresc doar contributivitate la 8 ore, nu vor sa accepte ca militarii au lucrat si lucreaza cca. 3-4 luni pe an 24 de ore din 24, pe acelasi salariu si pe aceeasi contributie ca pt. 8 ore. Stim si noi ca oricarui unitar ii este retributia dublu fiecare ora lucrata in plus fata de cele 8 ore si automat are o contributie mai mare, militarii nu au avut si nu au. Si atunci cum suntem unitari? Vrem legi unitare si fraieri speciali? Ne intalnim la Bucuresti!

  22. micutzul says:

    @ All

    Domnilor , elegant ar fi sa dam ministerul in judecata sa n/i se extraga toate serviciile, aplicatiile, orele peste program, sa cerem in instanta plata orelor de noapte si calculul vechimii in functie de toate acestea. De asemene sa fim platiti din urma. In cererea pe care o inaintam sa solicitam si extragerea zilelor de sambata si sarbatori legale lucrate inainte de 89 asta ca sa nu fim discriminati de cei de acum. Si instanta daca ai dovezi nu are ce face…

    @ Gourkha

    Daca pe 25 octombrie vom fi doar cateva sute sau mii, daca nu vom fi zeci de mii, praful se alege de tot…

  23. sejc says:

    subscriu intiativei col. ing.mircea ionel.o voi face si eu.pe cont propriu voi actiona in instantele romanesti si apoi la cedo. am mai ajuns acolo pe alte probleme. im permit sa va sfatuiesc sa procedati la fel.cine nu risca nu castiga.

  24. LEGIONARUL says:

    @micutzu-cu multa prietenie iti spun ca esti un piculet naiv.la toate cele pe care le-ai evidentiat orice instanta iti va raspunde ca SOLDA pe care ai primit-o ca activ compenseaza tot ce ai solicitat. mai ti minte termenul de munca nenormata? tot ce se mai poate face in momentul de fata este sa se faca presiuni sub toate aspectele posibile pentru a se inbunatatii L119.ATAT

  25. micutzul says:

    @ LEGIONARUL

    De ce nu ma lasi si pe mine sa ma distrez ? Doar este matineu, nu? …..Am sters ce am scris aici ca era naspa.Chiar ce zici de linistea de la SCMD ? Nu pot sa cred ca toti merg la instanta. L/ai vazut pe Chelaru aseara? Este interesant ca tot timpul vorbeste la persoana I plural.Pai dupa rezolutia CCR eu nu mai am incredere in nimic din tara asta , cateodata nici in mine si atunci ma enervez si dau cu bate, ca rachete ca un baiat ** tigri2 ** de pe SCMD SEVERIN.

  26. LEGIONARUL says:

    @MICUTZU-ma insel eu sau undeva,candva,pe altundeva le tineai palma(celor din scmd)? oare de ce? pentru ca asa dadea bine? Eu mi-am format o parere si astept cu interes ………….

  27. micutzul says:

    @ lEGIONARUL
    FRATELE MEU, NU AM TINUT SI NU TIN PALMA NIMANUI. NU POT INSA SA SPUN CA DOGARU NU ARE MERITUL PRIMORDIAL IN NASTEREA SCMD. AM SUSTINUT SI SUSTIN CA EL TREBUIE SA CONDUCA SCMD, DAR ESTE O NEVOIE STRINGENTA CA LA NIVEL CENTRAL SA SE CREEZE FUNCTIA DE LIDER COMBATANT, CA SA ZIC ASA. DOGARU, PRICINA, CEILALTI TREBUIE SA CONDUCA PE CELELALTE PLANURI, DAR MINTEA DE CONDUCATOR ** IN LUPTA ** TREBUIE SA FIE UNA RODATA IN ACEST SENS. DACA VIN SI DAU INCA ODATA UN NUME , AS PUTEA FI ACUZAT DE PARTINIRE.
    Repet Dogaru este tatal sindicatului si nimeni nu trebuie sa/i atinga meritul si drepturile.Mai ales in aceasta perioada. Conform statutului sunt specificate duratele mandatelor. Acum trebuie sa/si vada de treaba nestingheriti.
    Eu intrebam doar ce este linistea asta…

  28. ELENA says:

    @micutzul, legionarul
    S-o credeti voi ca e liniste la SCMD! Gata, concediile s-au terminat!

  29. LEGIONARUL says:

    si acum ce faceti?bateti in tobe si va alergati in jurul meselor facand UUU sa creada ca sunteti mai multi?

  30. sg.Constantin says:

    baieti destepti, va cunosc !opriti-va cu ironiile!Mintea voastra trebuie in alta parte si v-a veni timpul… curand !!!Respect!

  31. miki says:

    @LEGIONARUL
    Esti foarte virulent, abject, si strain de ce discuta oamenii pe acest seit. Sincer, ce cauti tu aici? Daca n-ai trait viata cazona, de ce iti bati joc de destinele ispravite a zeci de mii de oameni? Numai unii care gandesc ca tine, incurajati de naivitatea folclorului de sant, se pot mandri ca deschid noi abordari ale rostului armatei intr-un stat, si asta cel putin de la Alexandru Ioan Cuza incoace!
    Cauta sa-ti vezi de viata ta! Nu din cauza noastra o duci tu rau acum!
    Noi la randul nostru am fost ademeniti, folositi, storsi de vlaga pana la ultima picatura, indepartati, abandonati, si acum, mai nou, huliti si batjocoriti! Ce averi vezi tu in spatele puhoiului de militari in rezerva care umbla cu caciula in maini acum, la batranete, pe la usile centrelor militare, ca sa-si salveze cat mai mult dintr-un drept dobandit deja legal in decursul anilor, din fata unui stat hulpavnic si viclean, dupa o viata plina de servitutii si neimpliniri.
    Niciodata n-au corespuns idealurile familiilor noastre cu cele ale spiritului de garnizoana in care eram incorsetati!
    Daca tu traiai la oras, noi traiam la marginea orasului!
    Daca tu traiai la tara, noi traiam in mijlocul campului!
    Daca tu traiai la munte, noi traiam in creierul muntilor!
    Daca tu aveai scoala pentru copii la coltul strazii, noi ne trimeteam copiii la kilometri, poate chiar zeci de kilometri pentru cea mai apropiata scoala din zona!
    Daca fiii tai se pot mandri cu aceeiasi colegi de la gradinita pana la facultate, copiii nostri nici nu apucau sa-si cunoasca bine colegii dintr-o scoala, ca se pregateau sa cunoasca altii, poate din celalalt capat al tarii! Daca sotia ta era invatator, profesor, inginer, medic, avocat, arhitect, tu erai foarte mandru de realizarile ei, dar daca sotia mea era asa, si mai aveam si unul sau doi copii, n-aveam decat sa o fac pe ea casnica sau pe mine navetist!
    Daca tu te sculai duminica dimineata si era frumos afara, ieseai cu copiii la o plimbare prin parc sau prin imprejurimi, dar daca eu aveam de gand sa parasesc locuinta, trebuia sa ma inscriu intr-un registru cu trei zile inainte, si sa-mi aprobe comandantul de unitate!
    Daca pe tine noaptea te suna cineva la telefon il faceai cu ou si cu otet ca te-a deranjat din somn, dar daca ma suna pe mine (daca aveam telefon, daca nu, imi batea curierul in usa!), dupa cateva minute trebuia sa fiu in cazarma, echipat de razboi, cu armamentul ridicat de la ofiterul de serviciu. De cele mai multe ori dupa o astfel de noapte ma prindea dimineata dislocat la zeci de kilometri, la adapost de toate grijile de acasa! E adevarat ca nu am dus niciun razboi! Dar nu e vina mea ! Eu pentru razboi m-am pregatit si in asteptarea lui mi-am irosit viata (mea si chiar a familiei mele)! Puteam sa mor si eu cum au murit cei mai multi din cei cu care am mancat aceeasi paine in viata asta, dar nici o clipa nu m-am gandit ca statul, al carui strajer credincios am fost, ma va dezbraca de modestul respect cu care mi-a oblojit in timp urmele hamului pe care l-am purtat o viata intreaga, si ma va arunca in groapa abjecta a discreditarii sociale.
    N-am nimic cu tine ca om, am cu ideea pe care o vad din ce in ce mai nuantat exprimata, ca fostii militari, cu pensiile lor nesimtite, sunt o povara de nesuportat in ziua de astazi. Tu si cei ca tine nu trebuie sa uite ca statul roman nu a aparut astazi si nici ieri! Armata a aparut odata cu statul modern ca o necesitate pentru existenta si perpetuarea sa.
    De-a lungul vremii, amprentele militare ale evenimentelor istorice au fost corespunzatoare profunzimii puterii politice si economice cu care statul si-a purtat existenta. Nu militarii au fost de vina, atunci cand istoria a scris pagini triste, pentru ca ei mai mult decat viata nu aveau ce sa puna chezasie.
    Tu si cei ca tine trebuie sa stie ca oamenii ca noi, oriunde in lume, sunt altfel priviti si apreciati. Nici un om rational, constient de legatura sa existentiala cu statul in care traieste, nu ar submina cu intentie orientarea vocationala spre arme a unor tineri , dispusi sa lupte si chiar sa-si dea viata pentru tara lor. Ce ideal ar putea sa-i mai calauzeasca pe ei in viata de militar cand stiu ca daca vor reusi sa ajunga pana la pensie s-ar putea sa fie tratati la fel ca noi, cei de azi, umiliti, acuzati, penalizati si marginalizati!
    Da intr-adevar, putem spune ca asistam la o disolutie a statului roman! Fara armata statul roman va disparea cu siguranta!

  32. micutzul says:

    @ Elena
    Bine ai revenit la portile cetatii. Bafta la ce urmeaza.
    @ Cezar
    Bai , garincha, nu fi baiat nasparliu ca nu/ti sade. Nu supara lumea pe aici .
    @ miki
    Calmeaza/te ca sunt smecherasi care incearca sa puna paie pe foc. Joacate cu ei, da/le cate un pic din ce ai mai bun….

  33. LEGIONARUL says:

    @MICUTZU-bine hombre am sa-ti urmez sfatul,nu am sa-i mai supar.am sa merg in varful picioarelor sa nu-i..trezesc.uita-te pe valurile Dunarii,cum ii lasi cum atipesc.oricum remarc ca ai fost boier,nu m-ai injurat facandu-te ca nu ma sti.ai vazut domnita Elena ce frumos a cotit-o(AVOCAT TREBUIA SA FIE ) PS. te rog din partea mea 2 comprese cu gheata pt. miki-ca premiu pt. literatura. scrie frumos(o fi dama?) dar neconvingator (lipsesc 2 injuraturi la 3 cuvinte). cum ai zis Bafta -nustiu la ce dar Bafta

  34. micutzul says:

    @ Legionarul

    Ofiter, ce…
    Regret ca nu te cunosc, dar nici nu ma prefac ca nu am auzit de tine. Intra tu pe pagina filialelor la mine si sa vezi parca este gazeta de perete, se schimba si se scrie lunar. Daca vrei poti sa/ti descarci nervii acolo. Nimeni nu te baga in seama daca nu e sedinta. La voi pe Dunare sau la Cluj, e lupta tata…

  35. Porta says:

    Mă gândesc,ca în cazul în care voi primi pensia diminuată,să reclam furtul la poliţie şi chiar la parchet(nu-mi sunt prea clare procedurile,dar am să mă interesez;sau mă lămureşte cineva?).Voi face o plângere şi înpotriva băncii la care am cardul de debit.Aşa numai ca să-i şicanez şi pe bancherii ăştia infatuaţi.
    Cât despre acţiunea în justiţia tuturor posibilităţilor…nu-mi prea dă mâna s-o fac decât împreună cu alţii aflaţi într-o situaţie similară.Cum?
    Nu voi semna niciodată acceptul de a fi transferat în nobila castă a ospătarilor şi tinichigiilor.”A propos”ştiaţi că în anul 1989 eu căpitan şi casier plătitor la o subunitate de construcţii militare aveam solda de două ori mai mică decât retribuţia unui fierar betonist?
    Hoţii ăştia vor să ne pedepsească pentru că nu le-am votat imbecilul, pe care-l invit pe această cale să se ducă să ceară solidaritate la Paris,Castellon,Chişinău etc…şi dacă n-are bani să-şi scoată mironosiţele la produs.Sven Hassel l-ar caracteriza simplu:în capul lui este întuneric precum “în chiloţii unei negrese” iar în suflet îi persistă un “frig ca în găoaza unui urs polar”.Aşa să-i ajute Dumnezeu!

  36. INDERJOSCHI Dumitru says:

    Au apărut o serie de comentarii specifice românilor. În loc să vedem adevărata problemă cu care ne confruntăm, dăm cu noroi unii în alţii (nu neg faptul că sunt persoane care o merită cu vârf şi îndesat). Au apărut fel de fel de asociaţii, organizaţii şi alte asemenea structuri cu dorinţa vădită de a mai prosti foşti militari. Şi le merge. Mulţi dintre “comentatori” nu au nici măcar verticalitatea de a se prezenta şi sub plapuma anonimatului aruncă şi aruncă….. ŞI EU ACUZ ŞI NU MI-E TEAMĂ SĂ O SPUN că am fost şi sunteţi conduşi numai de farsori, mincinoşi şi alţi frustaţi care cred că l-au apucat pe DUMNEZEU de picior când au primit o funcţie, chipurile importantă. Aceşti indivizi (nu îi pot numi oameni) nu se vor pierde pe uşa din dos ci sigur vor plăti. Timpul va arăta modul în care vor plăti pentru toate aceste orori. Noi pensionarii ar trebui să nu mai fim creduli, să vedem realitatea cruntă aşa cum este şi să trecem la măsuri radicale (fiecare să înţeleagă ce vrea prin noţiunea de radicale). Ca mulţi pensionari şi eu NU AM ÎNCREDERE ÎN NICIUNA DINTRE ASOCIAŢIILE (ORGANIZAŢIILE, SINDICATELE) fostelor cadre militare, dar nu le atac ci urmăresc ce măsuri concrete vor întreprinde şi care vor fi rezultatele. Eu aş dori mai mult să văd acţiuni concrete din partea militarilor aflaţi în activitate, această masă de manevră care merge repede şi sigur la tăiere. Nu au înţeles (probabil că au creierele spălate) că ei VOR IEŞI LA PENSIE DUPĂ LEGEA NOUĂ şi nu vor avea nici o pârghie de acţiune. Nu contează când vor ieşi la pensie, dar atunci vor suporta consecinţa faptului cîă acum nu întreprind nimic concret. NOI, cei care suntem cu pensiile în plată, MAI AVEM ŞANSA UNUI PROCES ÎNDELUNGAT ÎMPOTRIVA STATULUI, pentru ceea ce ni se va întâmpla, dar cei care sunt acum în activitate NU VOR AVEA ACEASTĂ ŞANSĂ. Văd din ce în ce mai des pe sticlă un individ care cică ar fi ministrul apărării dar sigur nu naţionale ce plânge cu lacrimi de crocodil pentru drepturile foştilor militari. Domnilor nu-l credeţi deoarece este de o monstruozitate cruntă. Cum îşi permite să susţină că este alături de pensionarii militari când el este autorul acelui ordin ce a dorit “să lege de mâini” pensionarii în sensul că NOI SĂ CEREM RECALCULAREA PENSIILOR. A constatat că legislaţia lăsa o portiţă şi a venit individul acesta cu această completare. Şi încă conduce Armata. Eu nu cred că acest individ conduce Armata ci probabil este şef peste nişte speriaţi. Dacă totuşi conduce armata atunci aşa merită cei care o compun.
    Am o mare rugăminte adresată celor care au răbdarea să citească ceea ce am scris şi anume aceea de a pune pe NET numele celor care au hotărât că legea prin care militarilor să le fie recalculate pensiile este constituţională. Aş dori să le exprim “PROFUNDA MEA CONSIDERAŢIE PENTRU MODUL EXEMPLAR ÎN CARE INTERPRETEAZĂ LEGISLAŢIA ROMÂNĂ” şi altele câteva.

  37. Valentin says:

    Ar trebui ca SCMD sa picheteze zilnic ,cu un nr .simbolic de participanti,sediile celor 2 ministere(MApN si MI).Sunt sigur ca ar fi o gramada de voluntari.Chiar daca nu vor rezolva mare lucru,macar sa le strice buna dispozitie, cheful de munca si viata celor 2 fripturisti parveniti:escrocului imobiliar de Ilfov si vamesului bisnitar.
    D-na Elena,poate prezentati si varianta asta conducerii SCMD…Trebuie sa ne miscam,sa fim mai activi,sa fim vazuti si auziti,de catre politicieni,presa,populatie;nu putem astepta sa ,,cada drobul de sare”.

  38. Pedelicius says:

    1. Prostul satului s-a suparat pe sat.
    2. Cand i-am vazut pe pedelici cum anuntau marile succesuri ale negocierilor cu FMI, cum ca la anu’ salariile bugetarilor vor creste cu 12-13 %, parca l-am vazut pe Nea Nicu in 21 decembrie, cum mai punea el 100 de lei la salarii, doar doar.
    3. Triumfatoare, Antena 3 si Realitatea isi savureaza trendul, aducabd din nou rahati expirati gen Vadim (RTV) sau diversi lideri sindicali gen aia inhamati la pesede. Sa nu produca excesul asta de fericire exact efectul pe care l-au avut in 2007, sau la alegerile din 2009, cand l-au re-ridicat pe Basescu in simpatia glanetasilor (nu mai detaliez fenomenul, se cunoaste0
    4. Simbolurile nationale si intinarea acestora – ultimele farame de decenta ma opresc sa spun aici atitudinea mea la ora asta fata de acestea. Las la latitudinea si imaginatia dvs. (probabil ca nu veti gresi)…

  39. STOPS says:

    NU MAI TRAIESTE COLEGUL MEU OUATU … D-ZEU SA-L IERTE SI REQUESCANT IN PACE! CA TARE MULT AVEA ACUM DE LUCRU …
    ROG PE MARII FINANTISTI AI ARMATEI CA DE EXEMPLU DOMNII CIOCARLAN, CRISTINEL VECERDEA SI CEILALTI DIN REZERVA (SCUZE CA N-AM FOLOSIT GRADE … REZULTA UN ADEVARAT COMMANDO/COMANDAMENT DE GENERALI, COLONEI, LT.COLONELE, MAIORI, CAPITANI S.A.MANAGERS.D…..!! )
    DECI … AM RUGAMINTEA DE A REALIZA URGENT O GRILA CU POSIBILELE CUANTUMURI DE PENSII VIITOARE DACA SE APLICA CELE REMARCATE IN SITE , CARE GRILA SA FIE AICI PUBLICATA, CU INDICI, FORMULE , PROCENTE SIMPLE SI EFICACE PENTRU CALCULUL INDIVIDUAL / EXACT ASA CUM ERAU IN STARE SA SATISFACA TOATE CAPRICIILE FOSTILOR LOR COMANDANTI LA IMPARTIREA PRIMELOR DE ANUL NOU, DE PASTI, DE CRACIUN, DE ZUA ARMATEI, DE ZIUA ARMEI, DE ZIUA CATEGORIEI DE FORTE, DE ZIUA EUROPEI, DE ZIUA NATO, DE SF. (vezi tabel anexa la calendar bisericesc.RO ….)
    CA MOTIV SAU MOBIL PENTRU ACEASTA ACTIUNE LE SUGEREZ …. SITUATIA PROPRIEI PENSII / PREZENTE pentru cei dispo/RETIRED/RETRAGERE SAU VIITOARE PENTRU CEI ACTIVI
    SUCCESURI!

  40. lucius says:

    Domnilor, mai sus, dl.col. ing. (rz) Ionel MIRCEA, a aratat scrisoarea dansului, adresata catre Seful Sectiei Pensii Militare.
    De curand, am aflat ca ministrul a dat ordin sa fie calculate toate pensiile incepand cu anii ’47 – s-a si trecut la treaba. Vreau sa spun ca indiferent daca te duci la CMJ sau nu, pensiile vor fi recalculate si vei primi acasa, talonul de pensie dupa … noua recalculare.
    Ma opresc aici, lasand avocatii sa-si spuna punctul de vedere – eu mai intervin daca mai am noutati.

  41. JOHNJOHN says:

    EIIIIIIIIIIII INCILCITE SUNT CARARILE DOMNULUI…….STIMATE DOM MENESTRU GABRIEL OPREA DVSTRA ATI SPUS CA DACA SE VA UMBLA LA PENSIILE MILITARE VA DATI DEMISIA DAR CUM SE VEDE TREABA E LOCUSORUL CALD NU CA LA HOTEL MILITAR HAIDUC CIND ERATI UN SIMPLU LT MAJOR INTENDENT ……DE AVEATI TREABA PEACOLO …ACUM CU 3 STELE DE GENERAL SE SCHIMBA TREBUSOARA CA SA ZIC ASA , DOMNU GENERALLLLLLLLLLLL STITI DVSTRA CA NOI CEI DIN REZERVA SI RETRAGERE SUNTEM VREO 75 DE MII?
    NASOL DACA ……. E BUBA RAU SI CA DRACU CA STIM INCA FFF BINE SA TRAGEM CU ARMAMENTUL DE ORCE FEL SI SA MAI INVIRTIM BLINDATELE ASADAR GINDITIVA SI LA NOI UMILII ASTIA PENSIONARI CE AM JURAT SI AM SLUJIT TARA SI POPORUL ROMAN CU DEVOTAMENT. AM FACUT SI O MICA MARE REVOLUTIE AM MAI LUPTAT SI PRIN RAZBOIAELE ALTORA DE CA MILITARII…APROPO CE DREPTURI AVEM NOI? STITI CUMVA ? CE M-AS BUCURA SA STITI ATI AUZIT DVSTRA DE STATUTUL CADRELOR MILITARE? NICI O TARA DIN LUME NU A FACUT CE FACETI DVSTRA CU NOI DAR FEREASCA DZEU PROSTI PROSTI DAR MULTI DOM MINISTRU……..MDA OM TRAI SI O VEDEA NIMIC NUI VESNIC PE ACEST PAMINT,,,,,,,,,,,,