Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Preşedinţia vrea să-şi achiziţioneze avion prezidenţial second hand?!

După tragicul accident aviatic, în urma căruia au decedat Preşedintele Poloniei precum şi numeroşi lideri politici şi militari ai statului polon, mass media românească a lansat o dezbatere publică pe tema achiziţionării unui nou avion prezidenţial, fireşte, de către Preşedinţia României.

Cum şi Preşedinţia României şi Guvernul folosesc mai multe aeronave ale companiei ROMAVIA, aflată în subordinea MApN, care se apropie de o vârstă venerabilă, se pune tot mai acut problema achiziţionării unei noi aeronave, care să satisfacă nevoile de deplasare a conducerii statului.

Acest lucru ar putea genera însă un scandal politic major între trei instituţii importante ale statului român: Preşedinţie, Guvern şi MApN.

În primul rând, MApN, condus de un lider politic din categoria politică trădători-independenţi, trebuie să facă propunerea de achiziţie în CSAT, propunere care, odată acceptată, va fi pusă în practică de Guvern; acesta va scoate banii. Cum ministrul Apărării se află într-un discret dar promiţător scandal cu premierul, datorită pensiilor şi salariilor nesimţiţilor de subordonaţi, este de aşteptat ca propunerea să fie însoţită de un pachet, nu de offset (cum probabil v-aţi fi aşteptat) ci de sprijin politico-economico-clientelar reciproc.

Pe de altă parte, premierul, care nu este pilot de vânătoare şi nici nu-i vede bine pe piloţi, în general, (aceştia având salarii nesimţite pe care el nu le poate avea nici având trei slujbe la stat n.r.), el fiind instruit de o altă componentă a sistemului naţional de apărare, se gândeşte că deja MApN a marcat deja pozitiv prin aprobarea achiziţiei de F16 second hand. Pentru imaginea PD-L ar fi un afront prea mare, ministerul fiind în ograda independenţilor-trădători. Acesta ar dori ca o astfel de achiziţie să se desfăşoare printr-o firmă serioasă, cu puternice sentimente patriotice, şi, de ce nu, cu siglă portocalie.

A treia parte implicată în scandalulul-achiziţie, Preşedinţia, simte tot mai acut nevoia unei noi aeronave, întrucât prezenta are capacităţi reduse pentru lucru. Acestea devin imperios necesare preşedintelui în contextul implicării tot mai active a acestuia în rezolvarea problemelor europene şi mai ales globale, dar şi a nevoii de verificare în SUA a stadiului de upgradare a F16 second hand, ce urmează să intre în dotarea aviaţiei militare româneşti.

Surse nedescoperite încă, au furnizat deja informaţia înspre presa de toate culorile cum că, ultimul cuvânt în afacerea “Avionul Prezidenţial” îl va avea CSAT, prin vocea preşedintelui acestuia. Aceste surse afirmă că un consilier de taină, de gen feminin, a recomandat achiziţia avionului din ţara de peste oceean pentru a întări şi mai mult axa strategică.

Cerinţele operaţionale ale avionului sunt:
– avion second hand sau în uz (denumire nuanţată n.r.);

– vechime: identică cu a avioanelor F16 ce urmează să intre în dotarea aviaţiei militare româneşti;

– producţie:  obligatorie US;

– dotări minime: birou de lucru, sală de baie, dormitor de lucru, sală de conferinţă, bibliotecă, caffe internet, sală de fitness. Prezenţa barului constituie un avantaj;

– preţ: nu contează;

– procedură de atribuire: la înţelegere separată cu ofertanţii, dar printr-o firmă agreată cu sediu într-un paradis fiscal;

– modelul trebuie să fie suficient de vechi pentru a putea fi pilotat de foşti “piloţi nesimţiţi” de la ROMAVIA, daţi afară de premierul econom, angajaţi acum pe bani frumoşi la o firmă din Cipru care este, la rândul său, angajată de ROMAVIA ca să zboare pe avioanele … prezidenţiale (aceleaşi n.r.);

– uşa de acces poate să fie mai mică în dimensiuni, pe măsura viitorului preşedinte… pitic sau blondă!

Nouă nu ne rămâne decât să le dorim “la bună achiziţie!”

R.D.
12 aprilie 2010

Acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Bineînţeles că prin aportul eroilor, subiectul poate deveni realitate.

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

4 Responses to “Preşedinţia vrea să-şi achiziţioneze avion prezidenţial second hand?!”

  1. Nimeni says:

    Pun pariu că aceasta este doar faza întâi din programul strategic: “Un avion pentru Preşedinte” care are drept obiectiv final înzestrarea cu avionul invizibil-multirol-blindat-cu decolare verticală (asta pentru cazurile de inundaţii). Cu toate că aţi atins multe aspecte, unul singur este totuşi neclar: cine va câştiga modernizarea care trebuie făcută în Israel?

  2. VanGhelie says:

    Bună idee, asta cu avion secondhand. Super!!! Sper ca cititorii acestui articol se gândesc la ce mă gândesc şi io…

  3. ion says:

    Pentru ca actualul prezident sa nu uite de unde a plecat , proun se se achizitioneze un hidroavion,sa fie numit comandant de aero- nava ,fiindca tot se amesteca sefii de stat in treburile comandantului aeronavei. Se gasesc la US Navy,in stare acceptabila,la acelasi nivel cu F-16,proaspat vopsite si spalate in interior.Sa zboare demonstrativ cu ea pana la furnizor si retur.Succesuri.

  4. micutzul says:

    PROPUN SA IL CUMPERE PE CEL DE LA KATIN SI CU MICI REPARATII POATE FACE FATA PRETENTIILOR NOASTRE.