Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

Propuneri pentru îmbunătăţirea şi crearea unui cadru legislativ dedicat cadrelor militare în rezervă

Pe 4 octombrie a.c. va avea loc la Palatul Parlamentului, sala Grupului PNL, de la ora 16:00, o întâlnire a mai multor senatori şi deputaţi din comisiile pentru apărare şi siguranţă naţională cu cadre militare în rezervă în scopul îmbunătăţirii cadrului legislativ ce vizează statutul, drepturile, riscurile şi obligaţiile cadrelor militare în rezervă.

Subiectele propuse sunt:

– statutul de rezervist;

– drepturile pe care le au cadrele militare la finalul unei cariere plină de greutăţi, privaţiuni, riscuri şi sacrificii;

– obligaţiile pe care le are statul român faţă de fostele cadre militare.

Doamna deputat Alina Gorghiu a trimis o invitaţie celor care doresc să participe la întâlnire.

În scopul promovării rapide şi transparente a propunerilor venite dinspre cititorii Infomondo Militar spre organizatorii evenimentului de la Palatul Parlamentului, redacţia invită pe toţi doritorii care pot oferii idei, sugestii, propuneri concrete vis-a-vis de subiectul în discuţie să le promoveze folosind platforma de ma jos:

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

45 Responses to “Propuneri pentru îmbunătăţirea şi crearea unui cadru legislativ dedicat cadrelor militare în rezervă”

  1. Don Corleone says:

    In special de acord cu prevederea din punctul 6 modificat

  2. Don Corleone says:

    rectific desi ati inteles….art.6

  3. Don Corleone says:

    la propunerea intitulata”Mentinerea corpului cadrelor militare in rezerva ca si corp distinct” n-as putea sa votez de vre-o 200 de ori???

  4. ioana says:

    sunt ,,benificiara” unei pensi militare de urmas si simt ca nu e usor sa traiesc de pe o zi pe alta cu acest venit.ma cuprind fiori cand ma gandesc ca de la 1 ianuarie2012 mi se va reduce pensia cu 1/3 si mi se vor opri si banii pe care zic ,,unii “ca-i primesc acum in plus! oare cu ce-am gresit ca la batranete sa fiu umilita si batjocorita dupa ce o,,o viata” am nadajduit ca o sa am o batranete linistita?imi este rusine de ce se intampla in tara in care eu traiesc si cu atat mai mult cand imi amintesc cat am suferit pentru ca am facut parte dintr-o familie de militari !

  5. vasile says:

    Articolul 26 din Legea 80/1995 nu a fost abrogat si totusi la actiunea de judecata a M.A.I. si M.A.I. in contencios administrativ cu privire la cuantumul de 5,5 impus asigurarilor medicale asupra intregii pensii , ni s-a respins actiunea, ca fiind nefondata.
    Art. 26
    Ofiterii, maistrii militari si subofiterii in rezerva si in retragere, pensionari militari, au dreptul gratuit la asistenta medicala si medicamente in conditiile art. 23 alin. 1 lit. a) si au acces la cercurile militare, casele de odihna, sanatoriile, caminele de garnizoana si alte amenajari recreative sau sportive, beneficiind de insleniri stabilite prin ordin al ministrului apararii nationale.
    De aceleasi drepturi beneficiaza si ofiterii, maistrii militari si subofiterii in rezerva si in retragere, fosti pensionari militari de invaliditate datorita unor accidente in serviciu ori unor boli contractate in timpul si din cauza indeplinirii obligatiilor militare, care ulterior au optat pentru pensia din sistemul asigurarilor sociale de stat.
    Membrii familiilor cadrelor militare in rezerva si in retragere, pensionari militari, beneficiaza gratuit de asistenta medicala in conditiile art. 23 alin. 1 lit. a).

  6. rodnaveche says:

    Art.6 de la Propuneri este fff bun! Frumos articol, cinste cui te-a scris! Care va sa zica, daca un colonelson a avut pensia in plata de 160 bulioane( 140.000.000 lei vechi in traducere libera) in dec 2010 , sa ramana cu acea pensie pana la adanci batraneti! Chiar daca dupa revizuirea pensiei smecherite ar rezulta o pensie de 35-45 bulioane, sa ramana in plata pensia smecherita! Bravos natiune! Cine mai subscrie?

  7. Marlon Juvet says:

    A comentat “rodnaveche”, “hanonimus” pe vechi si alte cateva nickname-uri d-astea oranjgutane.

  8. mos alecu says:

    @rodnaveche Septembrie 30, 2011 at 11:09 am :
    Sumele de 160 … 140 milioane lei vechi nu pot fi folosite atunci cind este vorba de pensii militare de stat stabilite pentru MILITARI . Acele sume , aparute si in vestitele tabele cere prezentau pensiile vechi/noi (daca sint reale …) sint pensii stabilite pentru MAGISTRATI care au lucrat in instantele militare ; pensiile lor fiind stabilite dupa un procedeu mixt (pentru gradul militar primeau pensie conform l.164 , iar pentru functie primeau pensie stabilita conform legislatiei aplicabile pensionarilor din magistratura ) . Chiar daca dvs. infierati ‘cu minie proletara’ ideea mentinerii valorii acelor pensii … veti fi dezamagit … Pensiile lor vor ramine la valori asemanatoare (chiar si fara acea propunere … care v-a revoltat) deoarece , pentru gradul militar vor primi puncte … iar pentru functie vor fi considerati MAGISTRATI ale caror pensii nu sint afectate de re…re…re…

  9. mos alecu says:

    rodnaveche Septembrie 30, 2011 at 11:09 am :
    In armata , daca ati fost/sinteti militar , cea mai mare pensie MILITARA DE STAT o putea avea un fost sef al SMG – acesta fiind MILITARUL cu cel mai mare grad si cu cea mai mare functie posibile in armata . Luindu-i-se in considerare (aplicindu-i-se) toate ‘sporurile’ posibile , avute in vedere la stabilirea pensiei conform L.164/2001 , un fost sef al SMG nu putea avea o pensie mai mare de 60 – 70 milioane lei vechi (asta si datorita faptului ca L.164/2001 prevedea ca pensia stabilita NU POATE DEPASI solda avuta la data trecerii in rezerva …

  10. Parlagiul says:

    ……comentarii gen pedelepristului “rodnaveche” , postac evident platit al javrelor ce ne conduc , …….si sper sa ajunga cu totii la “gherlaveche “, va vom asigura internet de mare viteza , si timp , da mult timp sa tot postati oranjgutanilor !

  11. Don Corleone says:

    @mos alecu
    Ma “omori cu zile”
    Iar sunt obligat sa-ti dau dreptate.A-2-a oara in mai putin de 48 de ore.
    Pai noi cand ne mai certam?????????

  12. gigi says:

    La intilnirea din 04 sept cu senatorii si deputatii sa participe, daca nu de drept, atunci sa fie invitati cu insistenta, toti fostii sefi ai Statului Major General, loctiitorii acesstora si fostii sefi ai categoriilor de forte armate care au indeplinit aceste functii dupa revolutie si mai sunt in viata. Consider ca acestia sunt responsabili pentru situatia jalnica in care au ajuns cadrele militare disponibilizate ,si nu numai acestea, deoarece nu au luat atitudini ferme pina in prezent. Desi nu-mi pun mari sperante in interventia lor responsabila, deoarece cu exceptia generalului Popescu toti celalti au stat linistiti si s-au complacut cu situatia de a le fi schimbate toate legile si ordinele la elaborarea carora au participat si de a le fi incalcate toate promisiunile facute de ei cindva, totusi doresc succes acestei intilniri.

  13. rodnaveche says:

    @mos alecu…..Nea alecule….ia tunde mata oaia si berbecul…..si nu mai dezinforma…..pentru voi postacilor de deserviciu…toti cei care nu sunt de acord cu ideile voastre sunt platiti…..asa ati fost voi obisnuiti…cu plata….pentru orice fleac….semnatura….din tabelele publicate de MApN pe la inceputul anului rezulta clar cam cine sunt cei cu pensii babane….colonei, lt colonei, generali( facuti la ora 14.00 si trecuti in rezerva la 14.03) si nu sunt de loc magistrati sau fff putini dintre ei. Ai dreptate ca fostii sefi ai Armatei au pensii de 60-70 milioane lei vechi maximum. Cei cu pensii de 80- 100-120-140-160 milioane lei vechi sunt baietii smecheri(posibil sa fie si cativa magistrati insa foarte putini) care au profitat de numeroasele amendamente la L164 si si-au tras pensiile smecherite .Cu magistratii ai perfecta dreptate…cine-mparte parte-si face….dar eu nu m-am referit la ei deorece ei constituie o clasa aparte, o casta de indivizi care fac legile dupa cum vor muschii lor.

  14. rodnaveche says:

    Cu privire la Marlon Juvet care e mare zmeu mare si se da atoatecunoscator al nickname-urilor……vremea voastra tovarasi de la secu a apus.de multisor……mai cititi APUS DE SOARE…..nu mai sunt la moda informatorii…..vecinii cei buni la toate care te spionau sa vada daca ai gasit si tu ceva prin Falimentara……asta in timp ce ei aveau acces la magazinele speciale pentru speciali….

  15. Grig says:

    @Gigi
    1. Nu-i nevoie “cu insistenta” ca ar veni ei R.P.D…. Da sa-i sustina p’ashtia… Ca ei si-au vazut sacii in caruta… sunt f.f. multumiti asa.
    2. Pai bine ma…. tomnai p’ashtia care, asa cum zici, “sunt responsabili”…. ce drak’ crezi c’o sa la mai “…” mintea? Aici e nevoie de:
    UNITATE
    FERMITATE
    ARGUMENTE
    SPIRIT DE CASTA (in sensul adevarat)
    In alta ordine de idei: vaz ca v’au virusat! V-ati angajat in tot felu’ de propuneri de soarece de birou…. cum sa fie paragrafu’ cutare si cutare…
    Mai vioi tovarasi! Mai vioi!
    BFIT

  16. JVEK G. says:

    Ce-i juvete ? Nu-ti place!!

  17. gigi says:

    @ Grig
    esti confuz, critic ca intodeauna si pe deasupra nici tu nu stii ce vrei; in ce priveste cuvintul responsabili, ar fi trebuit sa fi vazut si ghilimelele desi nu erau scrise, dar din context aveai posibilitatea sa le vezi; tu ce vrei in fond, lupta cea mare; trezestete, acum prin dialog, propuneri si discutii se pot rezolva toate problemele; vioiciunea adresata tovarasilor apartine vremurilor nostagice pe care vreau sa cred ca nu le regreti; am intilnit in sedintele ANCMRR ffff multi astfel de tovarasi, inca miniosi, care ieri erau adjunctii lui ilie ceausescu si au stat in armata pina la 65 de ani iar astazi profitind de roadele democratiei si-au rotunjit pensiile prin “contributivitate”; cred ca ar fi corect ca acestor nomenclaturi comuniste sa le fie scazuti anii slugarniciei politice.

  18. mos alecu says:

    @rodnaveche Octombrie 1, 2011 at 9:51 am :
    Se vede treaba ca trebuie sa repet : una din prevederile esentiale ale L.164/2001 este ca o pensie militara de stat nu putea depasi baza de calcul (solda din ultima luna de activitate) . Toate “numeroasele amendamente la L164 ” , la care va referiti , au produs unele modificari … dar toate aceste modificari puteau majora pensia pina la MAXIMUM valoarea bazei de calcul (solda din ultima luna de activitate) .
    La argumentul ca : “cei cu pensii babane….colonei, lt colonei, generali …” . Trebuie sa intelegem ca magistratii care au lucrat in institutiile care cercetau si judecau cauze in care erau implicati militari (aceasta fiind singura lor legatura cu viata/munca/sarcinile din armata) deci trebuie se intelegem ca acei magistrati nu puteau avea acele grade militare ? Cit despre : “( facuti la ora 14.00 si trecuti in rezerva la 14.03)” . A se vedea (daca stiti unde sa cautati) prevederile privind vechimea in serviciu impusa de L.164/2001 …
    Si , la urma – urmei , … care sfat sa-l urmez : pe acesta “Nea alecule….ia tunde mata oaia si berbecul ” sau pe acesta “ai perfecta dreptate” …

  19. buldogul revine says:

    1. ptr rodnaveche : se vede din ceea ce scrii si postezi cu atita minie proletara ca esti PDL-ist inrait si fara acele calitati pe care le are un militar onest si cinstit din armata Romaniei demult apuse ca natie si ca democratie. Tu nu faci altceva decit sa dezinformezi si sa manipulezi pe ,,UNII” militari care nu sunt informati la zi, ca doar ai obligatii de la partidul fie portocaliu fie de la tradatorii si traseistii UNPR-isti. Ca sa fi credibil vino nene cu exemple clare de militari(nume, prenume, grad, functia avuta ca activ, etc) care au pensia mai mare decit a unui sef al Statului Major General(in cuantum de 60-70 milioane maxim), nu mai bate cimpii cu presupuneri si ametirea unora care pun botul. Cind toata lumea iti spune ca esti beat iar tu sustii ca esti treaz , dute nene si te culca si dupa ce iti revii vino si cu argumente clare , nu spuse la gramada. Probabil ca asa se procedeaza la partidele unice care se cred ca sunt alese pe viata sa conduca tara. Iti aduc aminte ca a mai fost unul care la fel a procedat pina in 1989 si acum este doar amintire. Cum poti sa afirmi ca unii si-au dat ei pensii ,,nesimtite” sau ca si le-au ,,modificat” pe legea 164 ? Tu pe ce lume traiesti nene ? Pai care cum poti afirma fara o minima analiza ca pe legea veche(L164) erau pensii crescute prin nu stiu ce tertipuri daca acum pe legea noua(OG 1/2011) au crescut aproape toate pensiile inclusiv a celor pe care ii infierezi tu dar nu dai nici un exemplu concret ? Cred ca tu vorbesti fara sa gindesti si fara sa vezi realitatea ? Pai este posibil sa creasca cum spui tu doar pensia celor care sunt inscrisi IN ACEST MOMENT in partidul lui Oprica, cine poate verifica ca s-au luat corect in calcul toate veniturile realizate de acestia cind si eu am venituri lipsa desi am in acest moment trei tipuri de adeverinte obtinute de la : unitatile arhivatoare, de la CMZ-ul zonal si cea atasata la decizia de revizuire. Am venituri care in anumite luni ale unui an nu bat unele cu altele si atunci mai RODNAVECHE te intreb si eu care sunt veniturile mele reale ? Cuantumul pensiei mele dupa principiul contributivitatii nu este cel real atita timp cit nu mi s-au gasit toate veniturile mele realizate de-a lungul carierei militare. Nu mai vorbesc ca am cerut unitatilor arhivatoare ca adeverintele eliberate de ei sa respecte prevederile OG 33/2002, L 544/2001 si OG 27/2002 si surpriza nu au respectat nimic, ba mi-au trimis ani in care nu era trecuta nici o suma. Oare cei care mi-au calculat pensia de unde or fi luat sumele lipsa ? daca cei de la arhive nu le-au gasit ? Deci concluzia este ca acum s-au facut cele mai mari erori intentionate privind stabilirea cuantumului pensiilor militare dupa criterii numai de OPREA si BASESCU stiute. Tu nu sa ceri sa se respecte statutul nostru si legile care opereaza in Romania iar cei care le incalca sa plateasca chiar si cu libertatea , tu ceri sa moara si capra vecinului, exact cum clameaza ciuma portocalie in acest moment. Ba acum au tupeul sa spuna ca si cei dinainte tot asa au procedat. Ei ca si TINE de altfel nu isi asuma nimica, nici macar guvernarea dezastruoasa si saracirea acestei tari.
    Nu ti-as fi raspuns dar nu vreau sa stau pasiv la manipularile si invrajbirile tale postate pe acest site, mai ales acum cind noi toti avem nevoie de unitate si intelegere astfel incit aceasta categorie de militari in rezerva, din care si eu fac parte sa fie respectata in aceasta tara. Eu nu am cerut si nu cer nimic in plus decit ceea cec mi se cuvine dar sa fiu prostit si manipulat de UNUL ca tine asta nu o sa accept niciodata.

  20. Marlon Juvet says:

    @Jvek G, aka. Hanonimus aka. rodnaveche: care magazine speciale pentru speciali, sufleţel? Alea de la care îţi aducea tăticu’ de-ale gurii când restul boborului făcea foamea, pentru că Ceaşcă vroia să-şi plătească datoriile pe care tot el, d-amboulea, le făcuse? Io nu ştiu ce sunt alea (eram cam mic pe vremea aia), tu sigur ştii. Culmea anticomunismului românesc: au ajuns să-l propage tot securiştii. Din fericire, nu toţi erau chiar aşa de profesionişti pe cât se dădeau a fi, vezi ăla de la Constanţa, cum îl cheamă că îmi scapă acum, ăăăăăă, aşa. Avramidis. ……

  21. Anty Oranjgutan says:

    rodnaveche stie ceva legat de orele 14.00 si 14.03 insa nu este chiar bine informat sau pur si simplu nu vrea sa fie bine informat. Probabil a vrut sa se refere la metoda la care a recurs gruparea oranj ca sa isi castige noi sustinatori. Realitatea este cam urmatoarea: functia de comandant al Centrelor Militare Judetene este de locotenent-colonel. Puterea oranj ca sa-i atraga de partea lor, s-a gandit ca ar fi cazul sa-i avanseze pe acesti comandanti la gradul de colonel. Si au gasit solutia: in data “X” la ora 14.00, comandantii CMJ-urilor care aveau gradul de locotenent-colonel au fost trecuti in rezerva si avansati la gradul de colonel, iar dupa cateva minute prin ordin prezidential au fost rechemati in activitate. Ei saracii nu au nicio vina…vina este a celor de la putere ca recurg la asemenea metode. Probabil sau gandit la maxima aia care spune ceva de genul ca “nimeni nu indrazneste sa muste mana care il hraneste”!

  22. rodnaveche says:

    @ buldogul 1. Mai invata gramatica , tovarase buldog! Se scrie …sa fii credibil nu …sa fi credibil….sa fi fost o intamplare ca ai gresit? Daca da, scuzele mele…..
    2. Chestia cu grad, nume si prenume, adresa , functia avuta….astea sunt deja securisme…..eu nu le-am avut cu astea….
    3. Ca d-tale nu ti s-au gasit toate veniturile asa o fi dar asta inseamna ca la unitatile respective(unde ai activat ) e cam haos……si noi, parlitii de civili care credeam ca in UM…..e ORDINEA INTRUCHIPATA !
    4. Saracirea tarii au produs-o cam toate guvernarile de dupa 1989…..si, cu voia dumneavoastra, in primul rand cei cu care v-ati aliat si care au promis mentinerea pensiilor smecherite.
    5. Si, tot cu voia dvs.,ultimii pe lista care au bagat mana pana la umar (si au pus si umarul) la fraudarea bugetului public au fost si unii militari(cu grade mari pe umar) care au dat TUNURI in bugetul de stat cat cuprinde .
    6. Nu sunt manipulat de nimeni(de altfel nu ar putea nimeni sa ma duca cu presul), nu sunt platit de nimeni si nici nu vreau sa produc invrajbire asa cum sustii d-ta.Respect Armata , ii respect pe cei de sub drapel insa am si un deosebit simt al onoarei si datoriei si nu suport minciuna, dezinformarea si inducerea in eroare, care din pacate se poarta la noi cam peste tot. Cinste militarilor corecti, marea majoritate a acestora slujesc TARA cu credinta si devotament. Daca am ceva, am impotriva farsorilor, impotriva celor care prin masinatiuni si inginerii financiare si-au triplat pensiile (sau chiar si le-au inzecit). Si nu mi se pare corect fata de situatia actuala a pensionarilor civili .
    7. Si, la final cateva exemple concrete dorite de d-ta , elocvente , preluate de pe site-ul Apararii, fara a-mi permite sa fac nici un comentariu, ca un prapadit de civil ce sunt. TABELUL nr. 4 -pensii militare peste 3000 lei, beneficiari cu cariera militara incompleta -Tabelul a aparut in ianuarie 2011.
    Din analiza acelui tabel, facut public de MApN( in fond e vorba de bani publici) rezulta clar ca unii colonei si comandori au iesit la pensie la 47-50 ani cu pensii de 11.000 lei, 12000lei, 9000 lei, 14.000 lei, 8000 lei iar dupa recalculare , cf principiului contributivitatii, au primit 4500 lei, 4200 lei, 7000 lei etc.Si nu sunt de loc magistrati deoarece acestia nu au fost supusi recalcularii( De ce oare?) Cum au fost obtinute pensiile acelea de 14.000 lei? La varsta de 47 ani? Dar cele de 11.000 lei, 12.000 lei, 9000 lei? Dar aste pensii grase, cum cine vi le-a dat ar intreba civilul care dupa 40 ani de munca grea are doar 1500 lei, intr-un caz fericit ?
    8. Fara devalizarea bancilor, distrugerile sistematice ale sistemelor de irigatii, ale flotei, ale statiunilor balneoclimaterice, ale miilor de fabrici si uzine…….(unde erati dvs tovarase buldog cand SIDEX-ul a fost vandut pe nimic?) poate ca si pensiile amaratilor de civili ar fi acum duble iar militarii ar trebui sa aiba toti pensii decente, indestulatoare, la nivelul celorlalte tari membre NATO. In situatia actuala insa…..Si sa mai accepti si smecherii….inginerii financiare…si sa te bati cu pumnul in piept ce cinstit, viteaz si onorabil esti intre traci…..e cam mult …nu crezi?

  23. Marlon Juvet says:

    @rodnaveche: corecte afirmaţii. Io unu’ subscriu integral. Păcătuiţi însă prin omisiune: Flota? Strada Mihăileanu nr. 2?

  24. Corbu says:

    Domnule, in primul rand nu esti militar.Iar in al doilea rand, referitor la exprimare, la gramtica, la ortografie, sunt unii ,, destepti culti ,, care au chiar bloguri desi sunt corigenti la lb. romana… si ne dau noua lectii! Culmea nesimtirii si a tupeului.
    Buldogule, raman un fidel admirator al tau.

  25. emil says:

    Felicit initiativa d/nei deputat Alina Gorghiu si propun ca la calcularea pensiei militare sa se elimine venitul cel mai mare si cel mai mic din ultimele 12 luni de activitate al militarului, iar pensia sa fie 100% din media celorlalte 10 luni ramase din an.
    Cred ca astfel se anuleaza toate pensiile nesimtite obtinute prin diverse mijloace.

  26. mos alecu says:

    @emil Octombrie 3, 2011 at 2:59 pm :
    Sistemul propus de dvs este inaplicabil in contextul calcularii pensiei “pe puncte de pensie” . Daca aveti in vedere “reinstituirea” unui sistem asemanator celui din L.164/2001 (calcularea pensiei in functie de veniturile din ultimele 6 luni … dvs. propunind ultimele 12 -10 luni) , vor fi nemultumiti cei care – in contextul restructurarii , sau din vinovatia lor – au fost incadrati pe functii mult mai mici pentru perioade mai mari de un an inainte de iesirea la pensie …

  27. Marlon Juvet says:

    @gigi: bine punctată chestia cu căţeii lui Ilie Ceauşescu, azi mari membri ANCMRR, ăia mânioşii…
    Din aceeaşi logică răsturnată, vezi anticomuniştii securişti de dreapta din pdl, reformatorii lu’ statu’, pe care tot ei, mână în mână cu pesediştii lui Iliescu, l-au pus pe chituci în ultimii 30 de ani (ultimii 10 ai lui ceaşcă, că tot ei făceau cărţile şi 20 de ani post… Sau copii lor.
    Ce mă miră e lipsa de aici a oricărui limbric comentator oranjgutan, în ultimele 24 de ore. Or fi ocupaţi cu Noua Republică…

  28. Stelian P. says:

    Cind oranjgutanii sunt prezenti bociti ca niste babe ca nu puteti sa discutati serios din cauza lor.
    Cind va lasa in plata Domnului bociti ca nu-si pun mintea cu voi si sunt ocupati cu alte probleme.
    Mare e gradina Ta, Doamne !

  29. ELENA says:

    Ce sa inteleg – ca cineva recunoaste ca e … orange? Adica o combinatie de rosu si galben?

  30. Stelian P. says:

    Am folosit pluralul dar in ceeace ma priveste puteti sa intelegeti ce doriti.

  31. PLANO10 says:

    In ceea ce il priveste, dimineata e rosu si seara galben. In rest portocaliu! ;)

  32. Stelian P. says:

    Ca sa citesc toate reply-urile de aici trebuie, fie sa-mi cumpar un microscop, fie sa modific setarile din browser la fiecare comentariu. Nu vorbiti dvs. cu oamenii de mare valoare de aici sa revina la sentimente mai bune ?

  33. ELENA says:

    Pot vorbi, da’ ce-mi iese la “afacerea” asta?

  34. Stelian P. says:

    Negociem.

  35. JVEK G. says:

    ….asa, poate-i rugati sa nu mai cenzureze,daca tot sunteti pe acolo!!

  36. armashul says:

    Citeodata …verde!

  37. Stelian P. says:

    Hotariti-va fratilor ce culoare am ca doar nu sunt caracatita.

  38. Stelian P. says:

    Aprob pozitiv. Mai voteaza cineva ?

  39. ELENA says:

    Nu e suficient ca am votat doar eu?

  40. Stelian P. says:

    Aveti dreptate. Vad ca nu misca nimeni in front.

  41. mos alecu says:

    Exemplul “balamucului” postari-raspunsuri-raspunsuri la raspunsuri-etc … de la “Marlon Juvet Octombrie 3, 2011 at 9:30 pm ” , ma face sa reiau propunerea facuta anterior :

    mos alecu says:
    Septembrie 29, 2011 at 4:54 pm

    Catre redactia (diriguitorii) acestui loc de intilnire si discutii …
    Sistematizarea discutiilor ( pe principiul afisarii raspunsurilor imediat sub comentariul care genereaza raspunsurile respective ) aplicata in prezent … este , cred eu , aplicabila blogurilor cu tenta “telectualista” , in care discutiile se poarta intre (doar) citiva participanti , care-si pun intrebari/dau raspunsuri pe “caprarii” bine delimitate …
    La blogurile pline de vioiciune , ca acesta , sistematizarea de genul acesta conduce la pierderea (de catre cititori ) a multora dintre comentariile postate ( cititorul isi propune sa vada CE s-a mai discutat de la ultima sa vizita … nu se duce la lista ultimelor comentarii pentru a vedea CINE a mai spus ceva …) . Iar legatura dintre un raspuns si comentariul care l-a generat se face prin cunoscuta metoda a indicarii “andrisantului” …

    “Parerea mea ! …” … cum se spune ca ar fi spus cineva ( “nu spun cine … persoana importanta” )

  42. Redactia says:

    Multumim pentru sugestii.

    Vom lua in analiza propunerea

  43. karadeniz says:

    Subscriu !