Admitere Materat - UBB Cluj-Napoca - Managementul Securității în Societatea Contemporană

România nu mai este capabilă să-şi asigure securitatea spaţiului aerian?

De mult îl suspectez pe ministrul actual de la Apărare că discursul i-a rămas blocat în limbajul de lemn dobândit în  Academia (a se citi şcoala de partid a PCR) politică “Ştefan Gheorghiu”, dar azi mi-a fost dat să aud un “briliant” de  declaraţie ministerială.

Cauza?!

Cerul patriei e “violat” la discreţie de avioane neidentificate (mai bine spunea OZN-uri) care culmea tupeului nu răspund la solicitările părţii române.

Merită citită declaraţia unui ministru responsabil:

“Zilnic spaţiul aerian al ţării este forţat (forţată a zis Duşa n.r.),  probabil nu ar trebui să vă spun lucrurile astea, de avioane care nu sunt identificate  sau nu au aprobare de survol, şi în acel moment trebuie să ridicăm în aer avioanele de vânătoare să facem procedurile de somare pentru ca acele avioane să iasă
din spaţiul aerian al ţării”.

La întrebarea când s-a întâmplat asta ultima dată, Duşa a răspuns senin şi hâtru (adică penibil): “De exemplu ieri noapte (29/30 iulie n.r.)”.

Întrebare reporter: “Ne daţi detalii, ce s.a întâmplat”.

Aici e enigmatic: “Nu, nu… sunt detalii care nu sunt publice”.

Audio-video aici

La putin timp după aceste declaraţii făcute la Piteşti, într-o intervenţie la Antena 3, ministrul Duşa şi-a explicat declaraţia, spunând că el a vrut să arate doar că se mai întamplă ca avioane străine să se apropie de spaţiul aerian românesc, fără aprobare, din diverse motive, iar MapN este nevoit să urmeze procedurile standard pentru îndepărtarea lor. El a confirmat că un astfel de caz s-a întâmplat seara trecută, dar fără să precizeze despre ce avioane era vorba. În plus, Mircea Duşa a explicat că nu poate spune că ar fost vorba de violarea spaţiului aerian românesc.

Ministrul a admis că este posibil să fi greşit în exprimare, în declaraţia anterioară, făcută în faţa ziariştilor, la Piteşti.

vezi declaratia

Conclzia: ministrul ori s-a trezit vorbind ori chiar a aflat că râd de noi toţi de prin prejur că suntem incapabili să ne asigurăm securitatea spaţiului aerian!

Mă întreb dacă nu l-a durut mâna (atenţie nu întreb de suflet!!!) când a semnat să cumpere avioane care să sosească peste 3 ani, şi acelea vechi şi doar cu câţiva piloţi pregătiţi?!

Îi sugerăm ministrului să nu se “răţoiască” la inamici imaginari ci la inamici cât se poate de palpabili: este vorba de TOŢI decidenţii responsabili cu securitatea naţională din ultimii 10 ani. Ei sunt autorii, la propriu a acestui dezastru.

Poate îl întreabă pe Oprea care s-a preumblat prin grămadă de guverne fără să facă nimic. Acum coordonează sectorul securitate naţională. Atenţie am rămas fără!

Mă mai întreb, ce analize trebuiau făcute ca şi decidenţii noştri să-şi dea seama că la asta se va ajunge?

Îi sugerez ministrului să-i alunge pe toţi generalii de aviaţie care nu au avut curajul să strige că suntem pe marginea prăpastiei, că distrugem o elită punând în loc 12 vechituri cu 15 piloţi. Oricum nu cred că aviaţia va mai avea nevoie de 1 (UNA) funcţie de general. Vom fi de râsul lumii cu câteva avioane şi toţi atâţia generali.

Acum aşteptăm demisiile!

În primul rând a lui Duşa şi a lui Oprea, apoi a şefului SMG şi a tuturor şefilor de la aviaţie. Acesta e incident de securitate grav pentru care să merite să plece toţi cei care au aşteptat ca aviaţia să moară de bătrâneţe. Poate cazul Ciorogârla (o glumă pe lângă acest incident) e o sugestie!

RD, InfoMondo Militar

PS Reamintesc că securitatea ŢĂRII e un drept al nostru, al tuturor cetăţenilor, drept pe care trebuie să-l asigure instituţiile responsabile cu tot cu şefii lor. Dacă nu pot sunt liberi să facă altceva.

 

UPDATE: Jenant e că ministrul, prost sfătuit, a început să-şi retracteze propria declaraţie, afirmând în ciuda evidenţelor (a înregistrării) că el a spus că avioanele neidentificate doar se apropie de spaţiul aerian românesc. Merita ascultat pe DIGI24 sau pe HotNews/B1TV

Probabil zicala “Gura bate curul” se potriveşte cel mai bine în cazul acesta. Oricum  sigur Duşa nu a inventat povestea cu violarea spaţiului aerian românesc.

Etichete:


Redactia nu-şi asumă responsabilitatea asupra conţinutului comentariilor cititorilor. În situaţia în care acestea conţin un limbaj necivilizat ne rezervăm dreptul de a le opri de la publicare. De asemnea invităm comentatorii să se refere strict la subiectul aflat în dezbatere şi să nu aducă atingere demnităţii altor persoane. Vă invităm pe toţi la o dezbatere civilizată, argumentată bazată pe respect.

16 Responses to “România nu mai este capabilă să-şi asigure securitatea spaţiului aerian?”

  1. Mirea says:

    Are si Ponta promovatii lui! Dușa este unul dintre ei. Probabil a dorit sa aduca in atentia publicului starea precara a aviatiei militare si de aici necesitatea cumpararii urgente a unor avioane la mana a treia, care vor baga frica in dusmanii care ar indrazni sa se apropie la mai putin de 250 km. de spatiul aerian national! Cat despre demisie de onoare, de unde? Cine mai are onoare in România (ma refer la promovatii lui Basescu si Ponta)!

  2. D.Ober.Man says:

    Dusa, Oprea, demisii? Sa fim seriosi. Filozofia de viata a lor, mai cu seama a celui de-al doilea, este simpla:

    SI CE DACA…

    Si ce daca a nenorocit sistemul pensiilor militare si pe beneficiarii acestui sistem? Ce daca a condus prost la superlativ (management ineficient pentru urechile politicienilor simandicosi cu nasul pe sus si/sau cu ochii dati peste cap cu falfaieli de pleoape) ministerul in a carui structura organizatorica functioneaza acea casa de pensii sectoriala care a acordat, CU INTENTIE si CU REA CREDINTA, drepturi necuvenite?
    Traseistul politic, cumatrul vice de cariera este pe cai mari.
    In Monitorul Oficial, Partea I, nr. 338/10.06.2013, s-a publicat Decizia prim-ministrului nr. 233/10.06.2013 privind infiintarea Grupului interministerial strategic pentru prevenirea si combaterea macrocriminalitatii ce afecteaza siguranta cetateanului si functionarea institutiilor publice. Conform art. 2, “GIS functioneaza in subordinea prim-ministrului si IN COORDONAREA VICEPRIM-MINISTRULUI cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale” si “are rolul de elaborare, integrare, corelare si monitorizare a politicii Guvernului de prevenire a macrocriminalitatii, asigurand conceperera si punerea in executare a unui management eficient de lupta impotriva acesteia”.
    Cumetrie, cumetrie!
    Si asta nu este tot! Potrivit art. 5 alin. 4 (atentie la ce prevede dar mai ales la cum este formulata si redactata dispozitia), “GIS isi desfasoara activitatea in baza unui regulament APROBAT IN PRIMA SEDINTA DE LUCRU DE VICEPRIM-MINISTRUL cu atributii in domeniul apararii, ordinii publice si sigurantei nationale.” Cu alte cuvinte, regulamentul va fi aprobat de viceprim-ministrul respectiv, desi va fi o prima sedinta de lucru, probabil a GIS in aplicarea art. 7 din decizie? Nu era normal si de bun simt ca acest regulament sa fie aprobat de GIS in prima sa sedinta de lucru si, eventual, elaborarea proiectului sa fie in sarcina ACESTUI viceprim-ministru?
    Am scris ACESTUI avand in vedere ca, acum, este viceprim-ministru ex-ul de la aparare, bulibasitorul-sef al sistemului pensiilor militare, care are nume si prenume. Si de la ACEASTA persoana, cu numele si prenumele sau, nu poate sa iasa nimic bun. Doar macroilegalitati, macrogogomanii si toate relele de ordin macro.
    Vreti dovada? ACEASTA persoana-“e(-n)rudit” jurist, adica e inrudit, e cumatru cu prim-ministrul si sub aripa lui ocrotitoare, ca de eruditie…ce sa-ti spun- a emis Ordinul nr. M.S. 132/2010 care a consfintit ca de prevederile HG. Nr. S. 1019/2010 beneficiaza si militarii pensionati inaintea intrarii in vigoare a acesteia. Urmarea? CMZ Bucuresti emite un act doveditor(ce numar, ce data o fi avand?) prin care, de grupele de munca prevazute de HG. S. 1019/2010, au beneficiat-legal, ilegal?- si cei ale caror memorii originale se afla la alte CMZ-uri, CMJ-uri sau CMS-uri. Asta, coform Ordinului MS. 132/2010, care, ce sa vezi, cica a fost nevoie sa fie abrogat pentru ca acorda ce nu se cuvenea. O fi, n-o fi un astfel de ordin? Cine la emis, ex-ul sau actualul ministru al apararii? Am gasit pe net ca ar avea nr. M.S. 248/2012, dar nu am gasit Monitorul Oficial, Partea I in care a fost publicat. Cum un alt ordin, nr. M. 148/07.12.2012, a fost publicat in MO. Nr. 855/18.12.2012, logic ar fi ca MS. 248/2012 sa fi fost emis dupa data de 07.12.2012 si publicat dupa data de 18.12.2012. Deci, ar fi emis de actualul, dar il “acopera” pe ex-ul.
    Si daca nu a fost publicat…de ce nu? De ce se intampla asta cu un ordin al actualului? Stie actualul ca ordinul sau nu a fost publicat in MO si deci nu este in vigoare, nu exista si nu produce efecte? Pentru noi exista sau nu? Si daca, presupunand ca a fost publicat si este in vigoare, care sunt motivele pentru care s-a emis?
    Toate acestea sunt macroaiureli, macrobulibaseli, adica de ordin macro? Ba bine ca nu! Actualul se complace in SI CE DACA? De ce? Sau poate ar fi mai corect, de ce nu? Sa fie vreo legatura intre DUS (CU PRESUL) si DUS(A)?

  3. COLONELUL says:

    La multi ani ,sanatate si impliniri tuturor camarazilor tanchisti ,alaturi de care mi-am desfasurat cea mai mare parte din “viata ‘ de militar. (un infanterist)

  4. arti78 says:

    @D.Ober.Man
    Chiar nu-mi dau seama cum de nu te-a contrazis nimeni pana acum ! Sper sa o faca mai multi, ca sa intelegi situatia. Nu stiu ce grad si ce arma ai fost, dar, daca vrei sa dialoghezi cu o persoana care si-a luat “doctoratul” in grupe de munca, da-mi un semn la giurtel@yahoo.com. Este prea mult de spus si aici nu este loc. O sa-ti trimit documente ofociale care o sa te indrepte pe directia de baza, fara suparare. Inteleg, esti patimas, ca si mine, deoarece dupa ani indelungati in armata vine un pitziflender si ne modifica pensiile, chiar cu pretul unor falsuri.
    In incheiere, ca sa parafrazez versurile unui cantec, “cheama-ma si-ti voi trimite “.

  5. anonim says:

    Daca dupa multe miliarde de dolari si euroi aruncati cu darnicie pentru modernizarea flotei aeriene esti in aer cu asigurarea securitatii aeriene , cine e di vina? Bani au fost alocati insa au fost cheltuiti haotic, functie de interese de buzunar. Sa modernizezi peste o suta de avioane cu structura invechita, iata o performanta greu de egalat ! Si a fost tras cineva la si de raspundere? Nexam, neamule ! S-ar impune deci 3 actiuni urgente:
    1. Tragerea la raspundere a celor care au cheltuit nejustificat miliarde de euroi/dolari pentru modernizari aiuritoare;
    2. Alocarea sumelor necesare dotarii aviatiei cu aeronave performante, din generatii cat mai recente dar cheltuirea acelor sume sa se faca transparent, astfel incat rezultatele sa fie cele scontate.
    3.Alegerea acelui tip de avion multirol cu care sa se indeplineasca in conditii onorabile misiunile pe care le avem , (un numar rezonabil de avioane) si tinand cont si de interesele industriei noastre de aviatie( ce a mai ramas dupa jaful sustinut din ultimii 23 de ani )
    3.

  6. STOPS says:

    @Anonim
    Asta am sugerat și eu în desenul … cu UMBRELA NATO ! Și s-au repezit postacii actualei puteri … care chiar pute a incompetență … până când imaginea din poemul haiku următor va reveni catastrofic:
    JANDARMI FORFOTESC
    PORUMBUL NALT ROMÂNESC –
    CUTIA NEAGRĂ MIG RUSESC
    Mulțumesc pe această cale domnului profesor de germană – poet, Cezar Florian CIOBÎCĂ, pentru preluarea ideii prin figura de stil HONKADORI.

  7. Dani says:

    Rugina [din reesapatele ruginite de 40 de ani F-16 pe care le luam dupa ce altii le-au aruncat la gunoi de doua ori] o cumparam la kilogram?Sau la doua kile de rugina de F-16 primim un cosciug [ pentru pilotii romani ] gratis ?Avioane noi F-16 al carui prototip a zburat in 1972 necesita amenajari speciale la pistele de decolare si aterizare. Mig-urile sunt construite ca sa poata ateriza si decola si pe camp, Romania mai are in soare la Mihai Kogalniceanu 24 Mig 29 livrate in 90 al caruti prototip a zburat in 1978 si a intrat in productie in 1983 dovedind in kill ratio de 93-7 fata de F-16 in testele Luftwafe. Romania ar putea insa sa cumpere sau sa inchirieze Saab Jas 39 Gripen care vin cu un offset de 100% ( aduc industriile de construire aici ) al carui prototip a zburat in 1988 si este in serviciu cu Fortele Aeriene ale Suediei, Ungariei ( ca avioane inchiriate ) Cehiei si altii, dar acestea au marele pacat ca aterizeaza si decoleaza si pe sosea la fel ca si Mig-urile si mail ales ca nu au stiut sa dea peshchesul cat si cui trebuie adica fostul ministru al transporturilor traficant de armament.

  8. Maria Tereza ! says:

    STOP ! Las-o dreak ca mergi doar pi ros!

  9. arti78 says:

    @D.Ober.Man
    Te-am asteptat destul ! Pana la urma, te-a pus cineva sa scrii ce ai scris, ai copiat de pe undeva sau i-ai auzit pe altii vorbind si ai transcris convorbirea ? Deocamdata iti comunic ca HG S 1019 nu este si pentru militarii pensionari.

  10. D.Ober.Man says:

    Nu am raspuns postarii din 02 august banuind ca ma-ati inteles gresit si pentru ca nu este locul aici. Si am avut dreptate. Eu nu am sustinut ca de prevederile HG. S. 1019/2010 ar beneficia si pensionarii proveniti din MApN, MAI si SRI. Dinpotriva. Am incercat sa prezint in context si pana unde se ajunge cand, sub obladuirea unei anumite persoane, se nesocotesc principii si reglementari. Adica, pentru a se acorda ce nu se cuvine, se poate ajunge la mari abuzuri: desi pensionarii amintiti nu beneficiaza de drepturile acordate militarilor in activitate prin HG. S. 1019/2010(ca principiu; se putea aplica si pensionarilor numai daca se prevedea expres acest lucru), acea persoana emite, fara temei, un ordin prin care se acorda drepturile respective pentru ca ulterior sa fie abrogat. Motivul abrogarii fiind acordarea de drepturi necuvenite. Sper ca sunt bine inteles.
    Celelalte afirmatii le pun pe seama faptului ca, asa cum recunoasteti, sunteti patimas.

  11. anonim says:

    Este vorba de cu totul altceva aici, nu de pensiile militare. Voi numai asta stiti? Iar modul in care puneti diverse probleme este jenant, aveti gandire total rudimentara.

  12. Maria Tereza ! says:

    …si eu le-am spus!!

  13. anonim says:

    …ce le-ai spus? Se fac comentarii in functie de interese ! Prietenul meu se duce…a cheltuit o gramada cu procesele si, degeaba…decizie dupa decizie ii taie din pensie. O mana de fosti colegi, care au cotizat la greu undeva (!) nu au probleme: nu au primit decizii de re.re.reevaluare, au conditii 1019 si pe timpul cursurilor, au toate veniturile umflate (ca arhiva nu mai e !)…ce mai vreti ? asta se chiama dreptate ?

  14. “Dacă nu se aprobă proiectul privind procurarea celor opt avioane şi opt elicoptere, există două soluţii: să fie scoasă misiunea de apărare a spaţiului aerian din responsabilitatea Armatei Naţionale sau închidem ochii şi ne prefacem că totu-i bine”, a mai precizat ministrul.

  15. din putul gandirii dobritoiului says:

    De la un absolvent al lui “Stefan Gheorghiu” nu avem nici o pretentie sa aiba notiuni de arta si strategie militara chiar daca momentan dar nu intamplator ocupa functia de ministru al apararii. Spuneam ca nu intamplator, deoarece COMPROMITEREA ARMATEI este o operatine vasta, bine pusa la punct si continua din decembrie 1989 pana in zilele noastre, operatiune gandita de specialisti in manipulare, dezinformare si dezbinare din afara ARMATEI aplicata insa cu multe cozi de topor din interiorul acesteia.In curand voi publica un vasta material de analiza, c u date concrete. Pe moment va invit sa cititi in Observatorul Militar, la rubrica urari de la multi ani, un exemplu concret in acest sens. La aproape doi ani de la trecerea in nefiinta a reputatului sprcialist militar – Gl.mr.ing. DOBRIN VIRGIL i se ureaza “LA MULTI ANI???” Nu stiu cibne se acunde in spatele acelor majuscule dar merita a li se arata obrazul RUSINE!

  16. Dan says:

    Felicitari, inca o industrie si inca un punct nevralgic (apararea granitelor tarii) , puse la pamant! Cumparam rugina din afara, si ne mintim ca este perfecta starea de fapt a lucrurilor!